• Home
  • Ps TV
    • Az Öreg
    • ‎‎ Dezse Vű
    • ‎ Ferkó Dániel kérdez
    • ‎ GEOrgPOLITIKA
    • Hardcore Hobbista
    • Grund
    • Különvélemény
    • Libz’z of TikTok
    • Karanténvlog
    • ‎ Parkoló Hobbista
    • ‎ Polbeat
    • ‎ Politikai Pankráció
    • PS Videó
    • ‎ PS Riport
    • ‎ The Fair Right
  • Forró drót
  • Magyar ugar
  • Vezércikk
  • ‎ Orosz-ukrán háború
  • Világugar
  • Sport
  • Vesztegzár
PestiSrácok
  • Ps TV
    • Az Öreg
    • ‎‎ Dezse Vű
    • ‎ Ferkó Dániel kérdez
    • ‎ GEOrgPOLITIKA
    • Grund
    • Libz’z of TikTok
    • ‎ Parkoló Hobbista
    • ‎ Polbeat
    • ‎ Politikai Pankráció
    • ‎ PS Riport
    • ‎ The Fair Right
  • Forró drót
    • Belgium mégsem kéri Olaszországtól a brüsszeli korrupciós botrány két gyanúsítottjának kiadatását
    • Ebből vallási belháború lesz… – Az iráni ajatollah szerint nem szabad erőszakkal kényszeríteni a nőket a muszlim kendő viselésére
    • Az Eötvös Gimnázium közleményben cáfolja, hogy az igazgató pénzt fogadott volna el egyes tanulók felvételéért
    • Állítólag kínzó álmatlansága miatt mondott le a néhai XVI. Benedek pápa
    • Sikeresen startolt az első magyar szuperszonikus rakéta, amit a BME diákjai építettek meg
  • Magyar ugar
    • „Mert nem lehet feledni, nem soha, amíg magyar lesz és emlékezet…” – Belegázol a történelmünkbe az UEFA kétszínű, kettős mércés döntése, amely ellen okos lázadás kell!
    • Szijjártó: a FARE önkéntes munkásőrök szervezete, akiknek fogalmuk sincsen a történelemről
    • Baljós árnyak: Dobrev szerint “nemzeti sorstragédiával fenyeget az Orbán-rendszer” – Kovács Zoltán nem is hagyta szó nélkül
    • Botrány az Eötvös Gimnáziumban (PS-videó!)
    • Baranyi Krisztina azt mondta, hogy nincs takargatnivalója, mégis zárt ülést rendelt el és áldozatpózba vágta magát (PS-videó)
  • ‎Orosz-ukrán háború
  • Vezércikk
    • A dollárbaloldalon napi rutin a hazaárulás
    • Tanár nélkül nincs jövő, NGO nélkül nincs sztrájk
    • A nagy Huxit-skála
    • „…ha a csapból büdös víz folyik, akkor arról beszélni kell” – Emlékezés Nagy Gáspár költőre
    • Az 1945 és 48 közötti politikai elit is bűnös a svábok tönkretételében, nemcsak a komcsik
  • A Hálózat
  • Sport
    • Bár voltak felvillanásaink, de ma sem tudtuk szorossá tenni a meccset – Norvégia–Magyarország 33–25 (16–13)
    • Párizs főpolgármestere nem zárná ki az oroszokat az olimpiáról
    • Ukrán sportminiszter: amíg háború van, nem vehetnek részt nemzetközi versenyeken orosz és fehérorosz sportolók
    • Csányi Sándor: súlyos következményekkel járhat a Nagy-Magyarország-jelkép használata
    • Az MLSZ egykori elnökségi tagja szerint csak a válogatottnak árt, ha a drukkerek Nagy-Magyarországot ábrázoló molinókkal szurkolnak
  • Világugar
    • Legkevesebb heten meghaltak egy jeruzsálemi zsinagógánál történt fegyveres merényletben
    • A kanadai kormány tanácsadót nevezett ki az iszlámellenességgel szembeni küzdelemre
    • „Aloha”, „Hola”, „Shalom” – Ha Ön így köszön, akkor emberek millióinak a szenvedését okozza, sőt, közben röhög rajtuk
    • Meleg, pedofil pár zsákmányolta ki szexuálisan és prostituálta két örökbefogadott gyermekét
    • Peruban az államfő “politikai tűzszünet” elfogadására szólította fel a tiltakozókat
  • Blogok
    • ‎ 061.hu
    • Tutiblog
    • Aristo
    • Az Öreg Blog
    • Erdélyi levelek
    • Ki ette meg a misszionáriust?
  • Ps VIDEO
  • Szerzők
    • Bálint Botond
    • Füssy Angéla
    • Huth Gergely
    • Jurák Kata
    • Susanszky Mátyás
    • Szalai Szilárd
  • Facebook

  • YouTube

  • RSS

Huszonötödik óra

Túlélte a koronavírus-járványt a vidéki vasút – Mire számíthatnak az üldözött, lepusztult vidéki szárnyvonalak az új közlekedéspolitikától?

Túlélte a koronavírus-járványt a vidéki vasút – Mire számíthatnak az üldözött, lepusztult vidéki szárnyvonalak az új közlekedéspolitikától?
Susánszky Mátyás
2022-07-13
  
  

2007-ben megrendítő csapást mért a szocialista-liberális kormányzat a vidéki vasúti szárnyvonalakra. Az akkor bezárt 28 szárnyvonal intő példáján okulva egyes vidéki térségek azóta is attól tartanak, egyszer végérvényesen felszámolják évtizedek alatt lepusztított, elhanyagolt vasútvonalaikat, amelyeknek újabb lökést adhatott (szerencsére csak) volna a koronavírus-járvány. Ennek ürügyén ugyanis a több viszonylaton is csökkentették a járatszámokat, ugyanakkor, mint megtudtuk, az említett korlátozásokat július 1-jével mindenhol feloldották. Az alábbiakban arra próbálunk megyarázatot találni, mi is vezetett ahhoz, hogy a vidéki szárnyvonalak fölött folyamatosan ott lebeg a felszámolás demoklész-kardja, és hogy milyen jövője lehet a kistérségi vasutaknak egy új szemléletű közlekedéspolitikában…

A vasúttársaság július 1-jével teljesen kivezette az ideiglenes járványügyi menetrendeket – ezt az örömteli választ kaptuk nemrégiben a MÁV sajtóosztályától, amely alapján előre is bocsáthatjuk, a vidéki szárnyvonalak túlélték a koronavírus-járványt. Hogy azonban ennek jelentőségét megértsük, vissza kell ugornunk a járvány-időszak elejéhez, amikor drasztikusan lecsökkent az utasok száma a közösségi közlekedésben, erre reagálva a vasúttársaság csökkentett járványügyi menetrendet vezetett be, a járatszámok csökkentése ugyanakkor jogos félelmeket generált az egyes települések, kistérségek lakóiban, akik attól tartottak, mindez pusztán ürügy a szárnyvonalak teljes felszámolására.

Flirt motorvonat utasterét takarítják a koronavírus-járvány terjedésének megfékezése érdekében a Keleti pályaudvaron; fotó: MTI

Bezárásoktól tartottak a járvány-menetrend meghírdetését követően

Még 2020 májusában jelentette be a MÁV, hogy júniustól 43 vidéki vasúti szárnyvonalon vezetnek be járvány-menetrendet. Az illetékes Innovációs és Technológiai Minisztérium indoklása szerint a járvány idején mintegy 70 százalékkal esett vissza a vonatok kihasználtsága, amelyet inkább a Volánbusz járataival váltanának ki. Mint megírtuk, a hírre reagálva Csach Gábor balassagyarmati polgármester a térség településvezetőivel összefogva írt levelet az illetékes minisztériumnak, garanciát kérve arra, hogy a járvány miatt bevezetett járatritkítások valóban csak ideiglenesek. Mint akkor fogalmaztak,

az elmúlt évtizedekben szomorúan tapasztaltuk, hogy a szárnyvonalak tekintetében a helyzet – a közúti lobbi eredményei mellett – apró lépésekben halad az ellehetetlenítés felé. A korszerűtlen vonatállomány, a lepusztuló pályaszakaszok és infrastruktúra mind-mind hozzájárul a vidéki vasút leépítéséhez, egy ilyen „átmeneti” csonkítás mindezt felgyorsítja.

Félelmeik már csak azért sem voltak alaptalanok, hiszen 2007-ben az akkori MSZP-SZDSZ kormány nagyszabású offenzívát indított a vonatközlekedés ellen, a buszközlekedés javára, a térségben ennek esett áldozatul a Diósjenő és Romhány közötti szárnyvonal, amely azóta sem üzemel. Az intézkedéseknek akkor 28 vasúti mellékvonal esett áldozatul, bár 2010 után a polgári kormány több szárnyvonalon is visszaállította a közlekedést.

Nem segíti a szárnyvonalak megmaradását az évtizedes elhanyagoltság

Szakmai körökben a baloldali liberális kormányzat vasútellenes lépéseit a vélt vagy valós költségcsökkentésen túl a közútforgalmi lobbi ténykedésének tudta be, amely azóta is csak arra vár, hogy a racionalitás jegyében minél több még meglévő szárnyvonalat javasolhasson bezárni, helyzetbe hozva ezzel a közúti közlekedést. A pályabezárásoknak nagyobb lökéseket adó külső tényezőknek (gazdasági válság, koronavírus-járvány) ráadásul jól megágyaz az említett szárnyvonalak lassú erodálódása. Csach Gábor portálunknak adott korábbi interjújában ezzel kapcsolatban meg is jegyezte,

úgy mennek tönkre ezek a szárnyvonalak, hogy bár nem zárják be azokat, de a közlekedő vonatokat folyamatosan csökkentik, és fejlesztés sem igen történik: az emberek így fokozatosan elfordulnak a vasúti közlekedéstől.

A 2020 június 6-tól érvényes ideiglenes járványügyi menetrend szerint a Kaposvár és Siófok közötti szakaszon egyes vonatok rövidebb útvonalon közlekedtek; fotó: MTI

Egymással versengő állami szolgáltatók és elhibázott közlekedéspolitika

Az említett folyamatok és tendenciák ugyanakkor valójában két nagy problémakörre redukálhatóak. Az egyik, hogy kimondva-kimondatlanul, a közlekedési szolgáltatók valójában konkurensei egymásnak, jellemzően állami cégekként ha nem is gazdasági érdekekben, de a különböző szakmai lobbiszervezetek szintjén. Miközben a közlekedtetés, mint szolgáltatás egységes célt szolgál, azaz az embereket A-ból B-be eljuttatni, amelyben egymást kiegészítve több szolgáltató is részt vesz, ugyanezek a szolgáltatók valamiféle régmúltból megörökölt örök versenyben állnak egymással. Jó példa erre, hogy a MÁV és a Volán nem, vagy nem minden esetben tekintett a másik társaság járataira csatlakozásként. Ez a versengés azonban 2021 januárjától elvileg megszűnt, amikor a MÁV és a Volán egy konzorciumban egyesült, megtestesítve az integratív, egymásra épülő és nem egymással versengő közösségi közlekedés alapvetését.

A másik probléma az az örökség, amely még a 2007-es szárnyvonal-bezárásoknál is visszaköszönt, és amelyet Kóka János, akkori SZDSZ-es közlekedési miniszter indoklásával megfogalmazott, miszerint „Európában is alacsony a vasút piaci részesedése, Magyarországon pedig 5 százalék alatt van a vasúti közlekedés igénybevételi aránya a lakosság körében”. Ez a visszaesés ugyanakkor mesterségesen generálódott, és alapvetően egy közlekedéspolitikai fordulat okozta. Erről beszélt nemrégiben a vasutasnapon Vitézy Dávid közlekedéspolitikáért felelős államtitkár is, aki erről beszélt, újabb fordulóponthoz érkezett a közlekedéspolitika, amely a vasútfejlesztés terén kialakult évtizedes szkepszissel igyekszik szakítani. Mint kifejtette, az 1960-as évek végétől a vasfüggöny mindkét oldalán tapasztalható volt, hogy a közlekedéspolitika elvesztette a hitet a vasútban, úgy az áruszállítás, mint a személyforgalom terén. Az akkori szakértők azzal számoltak, hogy a vasutat valami új közlekedési forma váltja fel, és ez a szemlélet jó 50-60 éven keresztül tartotta magát, míg be nem bizonyosodott, hogy alapvetően elhibázott elképzelés volt, a vasúti közlekedésben bizonyítottan van perspektíva, többek közt éppen környezetvédelmi megfontolásból is.

2007-ben a a Kiskõrös – Kalocsa vonalon is megszűnt a személyvonatok közlekedése. A 28 vasúti mellékvonal megszüntetésével 942 kilométeren számolták fel a vasúti személyszállítást. ; fotó: MTI

Július végén jön az új vasúti stratégia

A vasútnak tehát igenis van jövője – mindezt jelzi az utasszámok folyamatos emelkedése, és azok a nagyszabású beruházások, amelyek az utóbbi időben igyekeznek visszaállítani a vasúti közlekedés megtépázott hitelét. Kérdés persze, hogy a nagy állami beruházások árnyékában milyen jövője lehet a koronavírus-járványt sikeresen átvészelő vidéki szárnyvonalaknak. Mindenesetre Vitézy Dávid ezzel kapcsolatban is szolgált reménykeltő információkkal, hiszen, mint a vasutasnapon bejelentette, a kormány tervei közt szerepel a vidéki vasút infrastruktúrájának fejlesztése, járműállományának frissítése is. Hogy mindez mit is fog jelenteni a gyakorlatban, arra július végéig várni kell, ekkor fogja ugyanis Palkovics László miniszter a kormány asztalára tenni az új vasúti stratégiát. A vidéki szárnyvonalak a MÁV-Volán konzorcium létrejöttével, egy már integratív és egységes közlekedési koncepcióban remélhetőleg erősebb pozícióba kerültek, különösen azáltal, hogy megszűnt a versenyhelyzet. Mégis gyanítható, hogy az új közlekedéspolitikát továbbra is jellemezni fogják a belső harcok, hiszen a közúti és vasúti lobbi ellentéte akkor is fennáll, ha egy cégbe is terelték össze azokat. A kisebb szárnyvonalak megmaradásáért tehát a következő években is harcolnia kell majd a kistérségeknek.

Vezetőkép: MTI

Facebook hozzászólás

  
  
Kapcsolódó témákközösségi közlekedésMÁVMÁV-VOLÁNVezetővidéki szárnyvonalak
9 hozzászólás

9 Comments

  1. Cser Borbála

    2022-07-15 at 12:45

    A baj az, hogy évtizedek múltak el, “közlekedéspolitikai koncepció” nélkül.
    A közútjain túlterheltté váltak, az un. just in time logisztikai rendszerekkel, ami a raktározási költségeket kiktatta ésa mozgó áru lett a raktár. Ezt a rendszert a közút tudta kiszolgálni.A magán gazadásg meg igyekezett megszerezni a korábban kizárólag vasúton továbbított árukat: mosott kavics, betenelemek és más egységrakományosított építőanyagokat. Amikor ezek a vasútról közútra kerültek, vitték a vasút bevételét.A vasúti- közúti átrakások költsége, a tönkrement üzemi iparvágányok hiánya tovább rontott a helyzeten. A növekvő jövedelem szintek szintén az egyéni autózás mellett szóltak.
    Mindezzel együtt a vasúti áruszállítás digitális fejlesztése is elmaradt. Még a személyszállító vonatokon a meglévő informatikai rendszer is vagy nem kapcsolják be, vagy nem működik.
    De ahhoz, hogy a vasúti pályatestekban és gördülő állományban meglévő állami vagyon újra működjön, először is egységes közlekedéspolitikai koncepció kellene, ami legalább 20 évre szól, és közmegegyezésen alapul, nem a hozzá nem értő politikusok pillanatnyi ötletelésén.
    A vasút nem csak környezetkímélőbb, mint a közút, de csökkentené a küzúti balesetek számát: számszerűsíthető ennek is a gazdasági vesztesége.

    Válasz
  2. Chiovini György

    2022-07-15 at 08:02

    Teljesen természetes, hogy közútjainkon a teherfuvarozás és a magánautók mellett jól megfér az autóbuszos közösségi közlekedés.
    A vasúti pálya egy önálló infrastruktúra. Bővítéséről nincs szó, kivéve talán a nemzetközi távolsági hálózatot. “Csak” meg kell őrizni a jó műszaki állapotát. Vagy a forgalom bevételéből vagy az adófizetők pénzéből.
    Az utasok jegyváltása csak a legforgalmasabb városkörnyéki szakaszokon fedezi a költségeket.
    Bármely település lakója jogosan várja el, hogy saját autó nélkül, közösségi közlekedéssel utazhasson. De miért kötheti ki, hogy ő csak vonattal akar utazni?

    Válasz
  3. László54

    2022-07-13 at 21:35

    Miden országban a személy szállítás vesztességes és ezt komoly milliárdokkal támogatni kell!! Lássuk a valóságot a nyereséges teher fuvarozást kiszervezték, magán cégek bonyolítják (vajon kinek az ötlete alapján)?! Nézzük a személy szállítást, lerobbant gördülő állomány és 4O-5O éves öreg mozdonyok,elhanyagolt alépítmények a szárnyvonalakon “4O-6O km” csúcs sebességek (de egyes fővonalakon is)állandó késések, munkaerő hiány stb.Ezek után ne várjunk csodát az utazó közönség elpártol és ez köszönhető a több évtizedes elhibázott koncepciónak!!

    Válasz
  4. Krisz

    2022-07-13 at 14:43

    Susánszky Mátyás
    2022-07-13 at 13:22

    Valakik ezt suttogták, de lehet, nincs valóságalapja. Nem tudom.

    Az a baj egyébként, hogy alig néhányat állítottak csak vissza azon vonalakból, amelyeket a gyurcsányisták megszüntettek. Pedig egy részük 2010 után még menthető lett volna, csak nem volt hozzá akarat. Ezek szerint a ballibek jogos indokok mentén szüntették meg azokat a vonalakat? Hmmm…

    Egyébként egy-két dolog mindenképp pozitív: az erdei kisvasutak megújítása és néhány forgalmasabb MÁV- vonal teljes rekonstrukciója.
    A vasúti járművek cseréje azonban nagyon lassan halad.

    Válasz
  5. balfék

    2022-07-13 at 14:38

    Fel kell újítani mindet, és gyorsabbá tenni a települések közötti közlekedést. Van olyan vonal, ahol az 1990-es 45 percről 90 percre nőtt a menetidő, mert sz.ar a pálya. Nem éri meg zötykölődni a bzmoton. Busszal meg 35 perc alatt ott van az ember a célállomáson, az autóról ne is beszéljünk. Szóval, ha végre rendbe tennék az elhanyagolt vonalakat, akkor többen használhatnák a vasutat, és nem lenne annyi autóra szükség. Mindamellett, legalább a felújítás idejére munkát adnának sok embernek. A sínt le kell gyártani, le kell fektetni, stb. Akár villamosíthatnák is. Fehérvár és Sárbogárd között például van egy vonal, amit fejlesztéssel simán be lehetne kötni a Pécs-Győr közötti szállításba is. Megérné. De 20 éve hiába járatom a számat, mindenki csak a költségekről beszél.

    Válasz
  6. A vizes mérnök

    2022-07-13 at 14:10

    Szerintem egyet sem, sőt Esztergom és Süttő között nevelték a vasutak számát

    Válasz
  7. Susánszky Mátyás

    2022-07-13 at 13:22

    Vicces ez a hozzászólás. Nincs semmilyen nagy csend. 2010 után nem szüntettek meg szárnyvonalat. Ilyen egyszerű.

    Válasz
  8. Krisz

    2022-07-13 at 12:57

    2010 után hány szárnyvonalat is szüntettek meg? Mert erről nagy a csend. Én viszont tudni szeretném.

    Válasz
  9. Hesslerezredes

    2022-07-13 at 12:45

    Építsetek vasutat százat, ezeret! – mondta Petőfi.
    És igaza volt.
    Le ne merjetek bontani egyetlen már megépült vasutat sem, de kövessétek Petőfi felszólítását!
    Mondom én – és igazam van.
    Gazdaságosan – mondom: gazdaságosan! – ma is a vasúton lehet a legjobban szállítani!

    Válasz

Szóljon hozzá!

Kilépés a válaszból

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Huszonötödik óra
2022-07-13
Susánszky Mátyás

...vérszomját és harcművészetben való jártasságát sokan hajlamosak alábecsülni, ami nem csoda, hiszen leglátványosabb ütközeteit a föld alatt, gyakorlatilag kulisszák mögött vívja. Hasonló harcmodor és hadszíntér esetén Hunyadi János sem kapott volna akkora publicitást, pedig föld felett ő volt a Hadak Villáma.

Kapcsolódó témákközösségi közlekedésMÁVMÁV-VOLÁNVezetővidéki szárnyvonalak

Több Huszonötödik óra

Duna Charta: elfogadhatatlan, hogy Ausztria vízhiányát Magyarországról pótolják

PestiSrácok.hu2023-01-11
Több

Barkóscinege, alpesi gőte, fecskefarkú pillangó – Megválasztották a 2023-as év madarát, kétéltűjét és lepkéjét

PestiSrácok.hu2023-01-09
Több

Törvénymódosítás segíti a geotermia hazai térnyerését

PestiSrácok.hu2022-12-07
Több

Végre! Máshol is!!! – Föld alá vitték a középfeszültségű vezetéket Mosonmagyaróvár környékén a madarak védelmében

PestiSrácok.hu2022-11-25
Több

A legnagyobb szennyező, Kína is beszáll a klímaegyezménybe – Már nem zárkóznak el attól, hogy a 1,5 Celsius fokos korlát bekerüljön a zárónyilatkozatba

PestiSrácok.hu2022-11-14
Több

Eurostat az uniós élelmiszerpazarlásról: lakosonként 127 kilogramm élelmiszer ment kárba 2020-ban

PestiSrácok.hu2022-10-25
Több

Jó hír! – A meteorológiai szolgálat szerint vége az aszálynak, folytatódik a talajok őszi feltöltődése

PestiSrácok.hu2022-09-26
Több

Áder János: a szemünk láttára bontakozik ki a víz három drámája (VIDEÓ)

Susánszky Mátyás2022-09-07
Több

Nagy István: átfogó vízügyi rendezést kell végrehajtani

Susánszky Mátyás2022-09-01
Több

A fekete arany

Kővári László2022-08-17
Több

Szó sincs arról, hogy tarra lesznek vágva az erdők – A hazai erdőállomány továbbra is gyarapodni fog, a valóság ismét arcul csapta a hisztériakeltő kamuzöldeket

Susánszky Mátyás2022-08-12
Több

Nagy István: arra emberemlékezet óta nem volt példa, hogy egyáltalán ne legyen termés

Susánszky Mátyás2022-08-11
Több

A palagáz az új wunderwaffe

Kővári László2022-07-31
Több

Steiner Attila szerint visszaütött a németekre, hogy az orosz gázra alapozva akarták kiváltani az atomenergiát

Susánszky Mátyás2022-07-22
Több

A Rutte-kormány épp most kényszeríti térdre a holland agráriumot – Az Agrárminisztérium szerint van más út is, a magyar gazdáknak nem kell félniük

Susánszky Mátyás2022-07-17
Több

Első ízben rendelték el a legmagasabb, négyes szintű időjárási veszélyhelyzetet Angliában a jövő hétre várható rendkívüli hőség miatt

PestiSrácok.hu2022-07-15
Több

A sivatagosítás megállítása nem hiúsági, hanem patrióta kérdés – Válasz a vízügynek

Vésey Kovács László2022-07-10
Több

Történelmi győzelem a felelőtlen európai baloldal fölött – Európa energiabiztonságának jövője volt a tét

Susánszky Mátyás2022-07-06
Több

Németország visszatér a lignitégetés őskorába, avagy orosz gáz nélkül megbukott a zöld fordulat

Susánszky Mátyás2022-07-05
Több

Kánikula, aszály és infláció kísér minket a sivatagba

Vésey Kovács László2022-07-03
Több

Alkotmányellenesek a Balaton beépítésének tilalmát megkerülő törvényi rendelkezések

PestiSrácok.hu2022-07-01
Több

Válsághelyzetet hirdettek Olaszországban a rendkívüli aszály miatt

PestiSrácok.hu2022-06-22
Több

“Zavaros a Sajó vize, nem tiszta…!” – Százhúsz napja nem tesz semmit Szlovákia a folyó megmentéséért (Videó!)

Susánszky Mátyás2022-06-21
Több

Drága és környezetszennyező az amerikai cseppfolyós palagáz – A háborút kihasználva újabb energiafüggőségbe kényszeríti az EU-t az USA

Susánszky Mátyás2022-06-07
Több

Steiner Attila: az energiaválság Brüsszel elhibázott politikájának köszönhető, az olajembargó pedig katasztrófához vezetne (PS-interjú!)

Susánszky Mátyás2022-05-23
Több

Mi lesz veled, Sajó? – Ki más lenne a felelős a tragikus folyószennyezésért, mint egy bányavállalat…

Susánszky Mátyás2022-03-18
Több

Egy héten belül megoldást kell találnia a szlovák állami ércbányavállalatnak a Sajóba szivárgó szennyeződés kiszűrésére

PestiSrácok.hu2022-03-17
Több

Naponta két és fél tonna kénesen bűzölgő zagy ömölhet hetek óta a Sajóba – Ökológiai katasztrófa fenyegeti a folyót

Susánszky Mátyás2022-03-13
Több

Cselekvési terv készült a talajromlás megakadályozására – Hazánk területének több mint fele termőföld, nem mindegy, mivel „etetjük”

Susánszky Mátyás2022-02-14
Több

Győrffy Balázs: Márki-Zay már bevezette Hódmezővásárhelyen a földadót, nagyjából erre számítson a gazdatársadalom az ellenzéki összefogástól (PS-interjú!)

Susánszky Mátyás2022-01-30
Több

Steiner Attila: a társadalom egésze számára lehetővé kell tenni a zöld gondolkodásba, életmódba való bekapcsolódás lehetőségét

Susánszky Mátyás2022-01-25
Több

Ezt is megetetik az Európai Unióval? – Multicégek állnak az új GMO-k elfogadtatásának globális kampánya mögött

Susánszky Mátyás2022-01-04
Több

Életet vihet a sivatagba – A BloomAir magyar szabadalma a precíziós talajművelés jövője

Susánszky Mátyás2022-01-03
Több

Hogy minél több erdőnk legyen…! – Folytatódik az országfásítás 2022-ben is

PestiSrácok.hu2021-12-03
Több

Fenntarthatósági Expó – Valamit nagyon jól csinálhatnak Áderék, mert elhallgatja a rendezvényt a balliberális sajtó

Susánszky Mátyás2021-11-30
Több

Fontos lépés a klímacélok teljesítéséért – Tíz százalékkal csökkenhet a hazai károsanyag-kibocsátás a Mátrai Erőmű átalakításával

Susánszky Mátyás2021-11-22
Több

Új “Csernobil” amerikai pénzből? – Bezzegromániával teszteltetné az Egyesült Államok az eddig kipróbálatlan atomerőműveit

Susánszky Mátyás2021-11-07
Több

Klímahiszti helyett a valóság: ha volt ország, amely magától értetődően csatlakozott a globális erdővédelmi megállapodáshoz, az éppen Magyarország

Susánszky Mátyás2021-11-04
Több

Klímahiszti helyett a valóság: Magyarország konkrét tervekkel, futó projektekkel érkezett a klímacsúcsra, pont nem “üres kézzel”

Susánszky Mátyás2021-11-03
Több

Folyótisztító rendszert helyeztek üzembe a román-magyar határ mentén

PestiSrácok.hu2021-09-24
Több

Gázüzeműre állítják át a sokat támadott Mátrai Erőművet

PestiSrácok.hu2021-09-24
Több

„Klímavészhelyzet” Gergely végleg beszántotta a Főkertet – A „zöldek” meg hallgatnak…

Susánszky Mátyás2021-09-19
Több

Kitüntető elismerés a hazai környezetvédelemnek – UNESCO-besorolást nyert el a Mura–Dráva–Duna bioszféra-rezervátum

Susánszky Mátyás2021-09-19
Több

Egy hét a természetről – Szombaton kezdődik a gödöllői természetfilm-fesztivál, majd bemutatkoznak nemzeti parkjaink

Susánszky Mátyás2021-09-11
Több

Kultúra, táj, környezet – Rácz Andrást kérdeztük a natúrparkok megtartóerejéről határon innen és túl

Susánszky Mátyás2021-08-29
Több
Gördítsen többért
Blogok
.
  • Ps TV

  • Botrány az Eötvös Gimnáziumban (PS-videó!)
    Magyar ugar2023-01-27
  • Nem volt más lehetőségem, mint hogy jobboldali férfit válasszak – Portrébeszélgetés Dezse-Zelenka Dórával (VIDEÓ!)
    ‎ PS Riport2023-01-27
  • Ez a világ egyik leggyomorforgatóbb története – The Right Brothers
    ‎ The Right Brothers2023-01-26
  • Mint a barmokat, úgy fogdossák össze a férfiakat Kárpátalján – Nézze meg helyszíni videóriportunkat!
    ‎ PS Riport2023-01-23
  • Jeney János térképész a PS-nek: Az angol titkosszolgálat keze benne volt mindabban, ami Trianonban Magyarországgal történt – Ferkó Dániel kérdez (Videó)
    ‎ Ferkó Dániel kérdez2023-01-14
  • Forró drót

  • Belgium mégsem kéri Olaszországtól a brüsszeli korrupciós botrány két gyanúsítottjának kiadatását
    Forró drót2023-01-27
  • Ebből vallási belháború lesz… – Az iráni ajatollah szerint nem szabad erőszakkal kényszeríteni a nőket a muszlim kendő viselésére
    Forró drót2023-01-27
  • Az Eötvös Gimnázium közleményben cáfolja, hogy az igazgató pénzt fogadott volna el egyes tanulók felvételéért
    Forró drót2023-01-27
  • Megtalálhatták a Budapest Parkból történő távozása után eltűnt Szűcs Tamás holttestét?
    Forró drót2022-11-02
  • Szijjártó elmagyarázta, hogy akit egyszer átvertek, az többé nem vesz fel hitelt egyszerre
    Forró drót2022-11-07
  • Exkluzív

  • Legkevesebb heten meghaltak egy jeruzsálemi zsinagógánál történt fegyveres merényletben
    Világugar2023-01-27
  • „Mert nem lehet feledni, nem soha, amíg magyar lesz és emlékezet…” – Belegázol a történelmünkbe az UEFA kétszínű, kettős mércés döntése, amely ellen okos lázadás kell!
    Magyar ugar2023-01-27
  • Szijjártó: a FARE önkéntes munkásőrök szervezete, akiknek fogalmuk sincsen a történelemről
    Magyar ugar2023-01-27
  • Rengeteg, ukránoknak adott fegyver kerülhet a feketepiacra – Kövesse velünk az orosz–ukrán háború legfontosabb eseményeit!
    Világugar2022-10-21
  • A Telex lincshangulatot kelt az ATV körül, amiért meg merészelték hívni Szalai Szilárdot kérdezőnek
    Magyar ugar2022-11-04
  • Vesztegzár

  • “Ha ez így megy tovább, tényleg nem marad magyar Kárpátalján” – Füssy Angéla helyszíni riportja a brutális kényszersorozásokról és elnyomásról
    Exkluzív2023-01-22
  • Mi lesz a középosztállyal? – Őszintén az inflációról
    Vesztegzár2023-01-20
  • A Liu fivérek országváltásának margójára
    Magyar ugar2022-11-10
  • Nem hiszünk a szemünknek – A YouTube valósággal a keblére ölelt bennünket
    Forró drót2022-11-11

(x) PestiSrácok.hu Filmklub

  • A hálózat

  • Borvendég Zsuzsanna sorozata: Nem véletlen a szállóigévé vált mondás, hogy „nekünk kommunistából is a legrosszabb jutott”
    A Hálózat2023-01-22
  • Borvendég Zsuzsanna sorozata: Kommunista antiszemitizmus és emberkereskedelem
    A Hálózat2022-11-12
  • Borvendég Zsuzsanna sorozata: A Novotrade útja a katonai hírszerzéstől a bennfentes kereskedelemig
    A Hálózat2022-10-30
  • Sport

  • Bár voltak felvillanásaink, de ma sem tudtuk szorossá tenni a meccset – Norvégia–Magyarország 33–25 (16–13)
    Sport2023-01-27
  • Meghalt Pelé, a brazil futball-legenda
    Forró drót2022-12-29
  • „Úgy születtem én focistának, ahogyan Beethoven muzsikusnak!” – Elhunyt a földkerekség egyetlen háromszoros világbajnok labdarúgója, a Fekete Gyöngyszem
    Exkluzív2022-12-29
  • Blogok

  • Magyarország nem áll háborúban Oroszországgal, a német külügyminiszter meg elmebeteg
    Ki ette meg a misszionáriust?2023-01-25
  • A székely autonómiával, mondjátok, mi lesz?
    Erdélyi levelek2022-10-31
  • Kinek higgyünk?
    Erdélyi levelek2022-11-07
  • ECO

  • Kazah–magyar tőkealap indul a gazdasági együttműködés felpörgetésére 
    Eco2023-01-27
  • Annyira bejön az euró a horvátoknak, hogy a kormány már fenyegeti a cégeket
    Eco2023-01-05
  • Döbbenet Davosban – Szijjártó Péter először vett részt a világgazdasági fórumon, amely rögtön pengeváltással indult
    Eco2023-01-18
PestiSrácok
I M P R E S S Z U M
A PestiSrácok.hu kiadója a PSTV Média Kft.
A lap NMHH nyilvántartásba vételének száma: CE/185-2/2016
A kiadó székhelye: 1145 Budapest, Róna utca 174.
A kiadásért felelős személy neve : Kovács Gergely ügyvezető
A szerkesztésért felelős személy neve : Huth Gergely főszerkesztő
Szenvedi Zoltán lapigazgató

Munkatársaink

Kapcsolat

PestiSrácok.hu

Ahol alacsonyan szállnak a sallerek. És ahol nincs íróasztalfiók. Mert ami odakerülne, az itt megjelenik.

Írásaink a közmegegyezéses hazai sajtóetika és a Médiaalkotmány szellemisége szerint készülnek. Forrásainkat minden körülmények között megóvjuk, szivárogtasson bátran! Szerzőink neve olykor "írói név".

Adatkezelési Tájékoztató

*Kell még valamit mondanom Ildikó? - Az őszödi beszéd utolsó mondata.

Médiaajánlat

A PestiSrácok.hu multiszájton és társoldalain, a 061.hu, AzÖreg.hu, az Aristo blogol, a Ki ette meg a misszionáriust? és az Erdélyi Levelek blogokon exkluzív hirdetési felületeket kínálunk.

Oldalunk ügynökségi értékesítését az Atmedia végzi

Copyright © 2015-2022 PestiSrácok.hu

Megmutatjuk, mi történik most a déli határon – Tartsanak a PestiSrácokkal szerdán élőben a Facebookon is
Orbán Viktor: veszélyhelyzet van!
pixel