Több olyan járat is van, ahol új menetrendtáblák kerültek ki, amelyeken nem szerepel a konkrét érkezési idő, csak a járatok gyakorisága. Míg a BKK szerint új táblákat tesznelnek, egyes utasok szerint pedig az applikáció felé próbálják terelni az embereket, Vitézy Dávid közlekedéspolitikai szakember szerint a főpolgármester ezzel csak a megúszásra játszik.
A Metropol foglalkozik legújabb cikkében azzal a problémával, hogy több olyan buszjárat esetén is kerültek ki új menetrendtáblák, amelyeken nem tüntetik fel a konkrét érkezési időt, csupán a járatok gyakoriságának elnagyolt intervallumait, például 3–5 perc. A portál több utas véleményét is megkérdezte az új táblákról, azok pedig egyöntetűen emelték ki, hogy tervezhetetlenné válik így az utazás. Azt is megjegyzik, hogy ha a főpolgármester a tömegközlekedés használatára igyekszik rávenni a fővárosban lakókat, vagy oda látogatókat, akkor lehetőleg ne azoknak az életét nehezítse meg a közlekedés tervezésének ellehetetlenítésével, akik eddig is a BKK járatait használták. Külön kitértek arra, hogy a BudapestGO applikáció nem minden esetben megoldás, és nem is mindenki tudja vagy akarja használni.
A Metropol által megszólaltatott Vitézy Dávid közlekedéspolitikai szakember is azt hangsúlyozza, hogy a felmérések szerint az utasok 30, egyes városokban akár 40 százaléka számára a digitális segítség nem opció, mert vagy nincs korlátlan internete, vagy kellő rutinja. Vitézy ugyanakkor kiemeli:
szerintem egyfajta megúszás ez Karácsony Gergely részéről, ami abból ered, hogy járművezető-hiány van. Ez fontos probléma, ami miatt sok járat kimarad Budapesten, de nem az a megoldás, hogy akkor eltüntetjük a menetrendet, hátha az utasok nem veszik észre, hogy kimaradt a járat.
Forrás: mentropol.hu; Vezetőkép: Hatlaczki Balázs/PestiSrácok.hu
Facebook
Twitter
YouTube
RSS