Kritikus a helyzet a magyar benzinkutakon – erősítette meg a Mol. Kígyózó autósorokkal, pánikoló sofőrökkel lehet találkozni a hazai töltőállomásokon a kialakult üzemanyaghiány miatt. A Mol ügyvezető igazgatója rámutatott: a 30 százalékos importkiesést a vállalat jelenleg nem tudja pótolni. Ráadásul hetekbe telik, amíg az újraindított százhalombattai Dunai Finomító ismét teljes kapacitáson tudja finomítani a kőolajat.
Óriási üzemanyaghiány alakult ki Magyarországon, emiatt kígyózó autósorokkal és pánikoló sofőrökkel lehet találkozni a benzinkutakon. Az ügyben ma megszólalt a Mol ügyvezető igazgatója.
Az ellátási helyzet egyértelműen kritikus, a kereslet az egekbe szökött, a fogyasztók készleteznek, beindult a pánikvásárlás. A Mol minden tőle telhetőt megtesz: a tankerautóink éjjel-nappal szállítanak, a munkatársaink folyamatosan töltik a benzinkutakat, a szakembereink pedig a korábban meghibásodott üzem karbantartási munkáinak befejezése után azon dolgoznak, hogy a teljes Dunai Finomító fokozatosan újrainduljon. A termelésből hiányzó árut importból pótolja a Mol – novemberben minden negyedik liter gázolaj Szlovákiából jött –, de vállalatunk elérte a logisztikai kapacitásának határát: ennél több árut egyszerűen fizikailag nem tudunk behozni
– fogalmazott az Index kérdésére Bacsa György.
A Mol ügyvezető igazgatója hozzátette: a jelenlegi üzemanyaghiányra és logisztikai problémákra kizárólag az import korábbi mennyisége hozhatja el a megoldást. Hangsúlyozta: az elmúlt években a magyarországi üzemanyagpiac mintegy 30 százaléka importforrásból érkezett, és ez az ellátás szinte teljesen eltűnt.
Csúcsra fogjuk járatni a Mol gépezetét, de még ezzel sem tudjuk pótolni azt, ami most hiányzik: a 30 százalékos importkiesést, amely jelenleg az autósok, a benzinkutasok, a kis kutak és a nagy töltőállomások helyzetét is teljesen ellehetetleníti
– szögezte le Bacsa György. Az elmúlt hetekben gőzerővel dolgoztak a Mol százhalombattai Dunai Finomítójának karbantartásán. A magyar olajvállalat korábban úgy tervezte, hogy december 2-től ismét teljes kapacitáson finomítja majd a kőolajat az üzem, azonban a teljes kapacitás elérése több hetes folyamat, a kapacitása pedig nem elég a magyar piaci igények kielégítéséhez, mert ehhez több mint 30 százalék import is szükséges.
Forrás: Index.hu; Vezető kép: MTI/Komka Péter
Lajos 2
2022-12-06 at 19:31
A Mol talán túl sok üzemanyagot szállított Ukrajnába, ide már nem jut? Talán Karácsony programját támogatja megint. autómentes Budapest a cél?
A tömegközlekedés is működik, nem kell autóval menni mindenhová, maradjon a fenekén mindenki otthon. Cirkuszolni, meg feleslegesen balhézni nem kell. Túl sok az autó az utakon. Kitartás! Türelem.
dr. Kolompár Genitália
2022-12-06 at 19:17
Az elfogultak ne olvassák tovább… Számomra teljesen nyilvánvaló, hogy az üzemanyag ársapka kivezetésének a jól koerografált színjátékát látjuk. A MOL zsarol, a kormány pedig lapít a fűben. Így a gonosz MOL okozta üzemanyaghiány megszüntetése érdekében jön a jótevő kormány, és eltörli az üzemanyag sapkát. Jöhetnek a piszeorrú nagykereskedők – nehogy’má ne legyen nekik karácsonyra habzsidőzsi – csókoljuk a dolgos kezüket előre is. A szarosmunka megint mással elvégeztetve.
TalEle
2022-12-06 at 18:57
A mostani pánik kismiska lesz ahhoz képest, amikor Sorosék a hohol csicskásaikkal elzáratják a Barátság II-t! (Persze, orosz rakéta csapásnak álcázva…)
Gomez Alvarez Lopez Havanmit
2022-12-06 at 18:53
Csak szólok, hogy ez a mostani benzin, nem olyan mint régen. Ha sokáig áll megromlik, vagy mi a fene!
Be sem tudod indítani az autódat egy fél év állás után, csak ha rátankolsz frisset!
Patriot
2022-12-06 at 17:56
Anyádnak hazudozz mocskos gazember. Nyakon kell már vágni a szarember,élőskodő zs csürhét ,mert most már minden határon túl megy amit előadnak a magyrok kárára!
PG
2022-12-06 at 17:36
Azért a MOL százhalombattai finomítója mellé már régen kellett volna másik finomítót is építeni. Más kérdés, hogy a MOL esetében mivel monopol helyzetben van, állami felügyeletet kellene elrendelni. Mint a példából is látjuk, a gyors megjavuláshoz némi erélyes fellépés is szükséges.
Győző
2022-12-06 at 17:18
Pressmanékndolgoznak!
A kva anyátokat!
kardanai mordekáj
2022-12-06 at 16:57
Én még a kovidtól rettegek. De egész életemben le voltam mindig maradva.
TS
2022-12-06 at 16:50
Boros Imre bácsi megfenyegette a MOL-t, mindjárt indult a gyártás. Tud valamit az öreg! 😉
isten éltesse sokáig!
Füge
2022-12-06 at 16:49
… a helyzet az, hogy meg is van a “rés a pajzson”…
Tessék kijavítani Tisztelt Kormány!
Mekkelek
2022-12-06 at 16:42
Bakker! Ha a tankerautóik éjjel nappal járnának akkor nyilván nem lenne üzemanyaghiány.
Nagyon kilóg a lóláb, nem véletlenül kellett energiaminisztert kinevezni, tudták, hogy jönni fog a MOL szabotázs.
Hernádi csomagolhatja a fogkeféjét, nemsokára jönnek érte a horvátok.
Dezső
2022-12-06 at 16:42
Még mindig nem értem, hogy a 2 héttel ezelőtt elhangzott “75 napra elegendő üzemanyag tartalák” hol van???
Mikor lehet azt “felszabadítani”???
Mi kell hozzá???
Miért nem lépték már meg?????
Orientál
2022-12-06 at 16:34
MOL vezetése ugyanazt a galádságot játssza el amit az MNB vezére.
Bukohill
2022-12-06 at 16:15
Felhatalmazta magát a kormány mindenféle marhaságra? Igen.
Nem kell feltalálni a spanyolviaszt, itt a példa:
„A spekulánsok és sikkasztók hamar érezték Bonaparte kezét. Az első konzul bebörtönöztette Ouvrard-t, a hírhedt állami szállítót, néhány más szállítót pedig perbe fogott, s elrendelte, hogy szigorúan ellenőrizzék az elszámolásokat, ahol kétségek merültek fel a követelések és számlák jogosságával szemben, ott az állam egyszerűen beszüntette a fizetéseket. Napóleon más eszközökhöz is folyamodott, ha megbizonyosodott arról, hogy valaki megkárosítja az államot, letartóztatta függetlenül attól, hogy volt-e ellene perrendszerű terhelő bizonyíték, s az illetőt addig tartotta börtönben, amíg ki nem adta a zsákmányt. Önkényes eljárás volt, de tény, hogy a tolvajok száma rohamosan apadt.” Tarle
Tudományos libsizmus
2022-12-06 at 16:14
Úgy tűnik, már féknyúz háború is folyik: https://mandiner.hu/cikk/20221206_kulfold_veto_varga_mihaly_ukrajna_haboru_europai_unio_penzugyminiszterium_ecofin
Most, hogy úgy néz ki, a fricc kancellár és a francia elnök is sokallja már Magyarország szívatását, alighanem be fog indulni a totál letámadás.
Namármost
2022-12-06 at 16:10
Sokan nincsenek tisztában a valósággal, vagy csak le akarják tagadni.
Saját rokonságból, baráti körből tudom, hogy kannákba gyűjtik (pincébe, garázsba, vagy olyan is van, aki fürdőszobába, stb.).
Jól szervezett SMS kampány is szította a pánik tankolási rohamot, a pánikkeltő cikkekről, riportokról nem is beszélve.
Tény, hogy az ilyenkor szokásoshoz képest lényegesen több, állítólag kb. kétszer annyi üzemanyag fogyott, az utóbbi időkben.
Ez az új fajta, jelen helyzetre aktualizált “taxis blokád”. Létezik egy valós probléma, amit meglovagolnak, maximálisan kihasználnak.
Egyébként amikor az OMV bajban volt, mi kisegítettük. Most igazán viszonozhatná.
Málnás Péter
2022-12-06 at 16:09
Nemzetikonzultáljatok egyet arról, hogy a főni betiltsa a benzinhiányt. Rendeleti úton azonnal benzint kell tenni minden kútba. Pont.
Bukohill
2022-12-06 at 15:57
Bla, bla…
Zsindelyes
2022-12-06 at 15:56
Már elnézést, de mi ez duma hetek óta , hogy “Magyarország biztonságban van…” meg “kiharcoltuk az embargó alóli mentesülésünket” , meg “Magyarországra biztonságosan ömlik a kőolaj,stb” ? Ööö, most mi van?? Miért kell hülyeséget beszélni? Miért fogyott el egyik napról a másikra a benzin? Miért csak a MOL van Magyarországon? Miért nincs másik finomító?
Füge
2022-12-06 at 15:51
… kiegészítés…
Tisztelt Bacsa Úr!
Ettől a “mi mindent megteszünk”-től még a magyar embereknek, cégeknek, vállalkozóknak …stb nem lesz üzemanyaguk! Vagy széttárja a kezét, hogy hát ez van???!!!
…
Füge
2022-12-06 at 15:44
…egy fikarcnyit sem győzött meg ez a magyarázkodás, ellenkezőleg!
Csak egy kérdés: Tessék mondani az a 30% pont most, de eddig a tudtuk nélkül is hiányzott, -vagy nem gondolkodtunk a karbantartás előtt-, tudva azt az hogy káoszt, ellátási hiányt okozhatunk???
Már nem is kell a felelősöket keresni… megvan, kezdődhet az azonnali lépések órája (i).
vélemény
2022-12-06 at 15:33
… felébredés .
Fklara
2022-12-06 at 15:33
Haha, úgy látszik Boros Imre tegnapi cikke után rögtön eltűntek azok a fránya repedések a Százhalombattai finomító csöveiről. Trükközik mégis a MOL, a pánikkeltőt pedig felelősségre kell vonni
vélemény
2022-12-06 at 15:30
Milyen érdekes jelenségsorozat, hogy a globális katnyvaszban, több országban is éppen a fő szezonban kell reparálni a berendezéseket, közben részleges leállásokkal hergelve a lakosságot.
A káosz gonosz kitervelői és a befolyásolt, kényszerített alattvalók – így a hazai is -teljesítenek.
Ugyancsak aktuális a teljes felébrerdés!
ViAM
2022-12-06 at 15:29
Nem azért, de…
A környező falusi házak udvarai roskadoznak a farakományoktól – letakaratlanul! A lomisok éjjel jönnek-mennek a nem kevés benzint használó autóikkal.
A szomszédom a kivénhedt traktorját naponta járatja helyben több órán keresztül, élvezve, hogy a tiszta falusi levegőt alaposan mérgezze.
Szóval az emberekben is van hiba – nem is kevés.
Tudományos libsizmus
2022-12-06 at 15:25
Az tiszta sor, hogy mind a tanártünti, mind a benzi-balhé teljesen véletlenül akkor indult el, ami után kiderült a CIA választásokba belenyúlása 3 milliárddal.
De hogy ebbe egy meghatározó magyar állami tulajdoni hányadú cég is beszáll, azt azért nem gondoltam volna.
Tessék szíves lenni katonai irányítás alá helyezni a MOL-t, Hernádit pedig kiadni Horvátországnak. Az anyjával szórakozzon a MOL.
Antónia
2022-12-06 at 15:20
A pánikkeltés növeli a tartalékolás miatta keresletet, ami a legsötétebb bolsevik-náci ellenzéknek kedvez.
Antónia
2022-12-06 at 15:19
Amikor a Postabank már csődközeli állapotba került a számolatlan VIP-hitelek és a felelőtlen gazdálkodás miatt, akkor az MDF teleüvöltötte a sajtót arról, hogy a baloldali propaganda kelti a pánikot.
Ugyan volt igazság a sötét balliberális aláásásban is, de a Postabank csődbe ment volna a hazaáruló ballib nélkül is.
Most valami hasonló játszódik le az üzemanyag körül.
A MOL a részvényeseinek akar kedvezni, amikor trükközik a készleteivel, a kormány meg tehetetlenül bámul.
Tankolj Szolvákiában!
2022-12-06 at 15:18
Azt értem, hogy támogatott nincs. De piaci áras miért nincs? Több Shell kútnál semmilyen üzemanyagot sem láttam itthon 😀 Máshol jellemzően csak 100-as benzint.
Kapitalizmusban áruhiány 😀 Ilyet legutóbb a szocialista időkben láttam.
Szlovákiában sorbanállás nélkül lehet tankolni, megkérdeztem, náluk nincs hiány. Pedig ott is nagy százalékban a Mol szállít (Slovnaft kutak).
Úgyhogy aki nem fillérb@szó és a határ 30-40 km-es körzetében él, jó opció lehet egy kinti tankolás. Arról nem is beszélve, hogy tapasztalatom szerint akár 95, de még 100-as oktánszámúnál is ha kint tankolok akkor általában többet megy vele az autó, mint az itthoni 95/100 benzinnel. Ki érti ezt? (Én sejtem…)
Naprózsa
2022-12-06 at 15:18
Mese.
Tudományos libsizmus
2022-12-06 at 15:18
Na, pont ezt akartam mondani.
Nem-e lehetne-e esetleg a MOL-t katonai irányítás alá helyezni?
Hesslerezredes
2022-12-06 at 15:17
Egy szavukat sem hiszem el.
Majd ha katonai kormánybiztosok irányítják a MOL-t, akkor talán.
Hernádit letartóztatni és kiadni a horvátoknak!!!!!!
Tudományos libsizmus
2022-12-06 at 15:16
Amint elkezdték pedzegetni a MOL felelősségét, azonnal megjavult a százhalombattai finomító. Kábé 10 perc alatt. Milyen érdekes.
Drazsen
2022-12-06 at 15:14
Nem baj, el lehet kezdeni a Mad Max 4 forgatását, de nem kitalált szereplőkkel és történettel, hanem a kőkemény valósággal
Solaris
2022-12-06 at 15:13
Hirtelen meggyógyult a finomító.
Na menjetek a f@szba.