
Keserű pontokban foglalta össze a főváros egyesítésének 150. évfordulóján Budapest helyzetét Vitézy Dávid. Mint fogalmazott, Karácsonyék az 1973-as évfordulóra vásárolt járművek ötvenéves évfordulóját is ünnepelhetnék volna, és a város születésnapján egy szót sem ejtettek a további fejlesztésekről.
Budapest fejlesztéséről a 150. születésnapon egy szó sem eshetett – idézte Vitézy Dávid hétfői bejegyzését a Magyar Nemzet, ezzel görbe tükröt tartva a fővárost vezető Karácsony Gergelynek. A közlekedési szakember úgy fogalmazott, kedves dolog kitakarítani az aluljárókat (miért csak ilyenkor?), leszórni egy kis kaviccsal a Városháza parkolójának egy részét és végre átengedni az embereket az udvaron (régesrég kellett volna), és indítani egy bulivillamost pár napra.
Mindez azonban Vitézy szerint édeskevés, ennél többet viszont a jelenlegi főpolgármester nem tud felmutatni.
Ha eközben akár csak az említett Kisföldalattira vagy a Fogaskerekűre nézünk, akár az 1973-as évfordulóra vásárolt járművek 50 éves évfordulóját is ünnepelhetnénk
– írta Vitézy, aki szerint ezek cseréjére még csak bármiféle kilátás sincs a következő években. Mint fogalmazott, Budapest 1973-ban volt százéves, a főváros egyesítésének százéves fennállásának évfordulójára pedig elkészült a Kisföldalatti teljes rekonstrukciója, Mexikói úti hosszabbítása, és megjöttek a máig szolgáló, új járművek.
Elkészült az M2-es metró Déli pályaudvar és Deák Ferenc tér közötti szakasza és a felszíni átrendezések a Moszkva téren, a Batthyány téren. Meghosszabbították a H5 hév a Batthyány térig, és megépült a Margit hídtól föld alatt vezetett szakasza. Elkészült az új Déli pályaudvar utasforgalmi csarnoka, elkészült az új metrókapcsolat, aluljáró, továbbá befejeződött a Fogaskerekű teljes felújítása és megérkeztek a máig szolgáló járművek. Megérkeztek az első Ikarus 260-as és 280-as buszok a BKV állományába, százszámra cserélték a Budapestről az elmúlt években leköszönt, akkor teljesen korszerű új magyar buszokra a budapesti buszállományt. Ezen túl új felüljárók épültek a Csömöri úton, a Jászberényi úton, a Grassalkovich úton, nagy erőkkel zajlott az M3-as metró építése a Deák Ferenc tér és a Nagyvárad tér között, valamint átadták a forgalomnak a megújított Lánchidat és Váralagutat
– sorolta Vitézy Dávid az ötven évvel ezelőtt megvalósult budapesti fejlesztéseket. Hozzátette, mindez csak a közlekedés, a megújult parkokról, új kórházakról, egyéb létesítményekről és persze a lakásépítésekről még nem is esett szó. A közlekedési szakember ezek után közölte, ehhez képest ma, Karácsony Gergely főpolgármestersége idején egyetlen kötöttpályás beruházás sincs folyamatban, az M3-as metró felújításának elkészülte után.
Egy sem. Ez teljesen egyedülálló ebben a városméretben Európában, mindenhol metrók, elővárosi vasutak, villamosok épülnek, Varsótól Prágáig, Bukaresttől Bécsig, Münchentől Barcelonáig. Nem sírom vissza a hetvenes éveket, félreértés ne essék. De az ötven évvel ezelőtti listát a mai helyzettel összehasonlítva olyan érzésem van, mintha megállt volna az idő
– hangsúlyozta Vitézy, aki szerint lényegében ott tartunk, hogy minden érezhető ambíció és vízió eltűnt a város valós, nagy léptékű infrastrukturális fejlesztése mögül – úgy a fejlesztéseket sorra leállító és a vidék fejlesztésében gondolkodó kormányzati oldalon, mint a kétségtelenül valós városi forráshiány mögé bújva minden fejlesztésről lemondó és már a jövőről gondolkodni sem merő, terveket sem készítő, kizárólag a gyors publicitást hozó, kis beavatkozásokat előnyben részesítő, ráadásul egy hamis zöldideológia mentén minden nagyobb lehetséges fejlesztést módszeresen akadályozó önkormányzati oldalon.
Ebben a helyzetben tehát valójában a főváros fejlesztéséről való teljes lemondás jelképe volt ez a 150. évforduló számomra, kár érte. Ha lehet, ne várjunk Budapest 200. születésnapjáig, hogy ez megváltozzon
– írta Vitézy Dávid.
Forrás: Facebook/Magyar Nemzet; Fotó: Hatlaczki Balázs/PestiSrácok
Édi
2023-11-21 at 09:19
Már az is jobb lenne, ha nem gazositottak volna el, járna még a 109-es és nem ritkítottak volna maradékot is.
Vánnyadt bácsi
2023-11-20 at 20:14
Vitézy megint fejin találta a szöget.
ND
2023-11-20 at 19:58
Nem vagyok jártas tömegközlekedés történetében és fejlődésében, de egyszer láttam egy erről szóló videót, és emlékszem belőle néhány dologra (remélem jól), ÉS NEM VÉLETLENÜL.
1. A 60-as évek végén (vagy közepétől) vezették be Budapesten a bérletrendszert, ELŐTTE nem volt ilyen
2. A kalauz nélküli üzemmódot általánosan bevezették az egész városban…tehát megjelentek a jegylyukasztók, amit mindenki magának intézett, az ellenőrök meg hasonlóan működtek, mint ma
3. Korszerűbbé vált a pályaépítés, az aláverés nehéz kézi munkáját is GÉP VÁLTOTTA FEL. Gépesítették a kocsimosást, és már gépek segítik a szerelők munkáját is (KORÁBBAN NEM).
4. Szakmunkás képzések indultak a BKV javítóműhelyeiben (KORÁBBAN NEM ÍGY VOLT)
5. Munkásszállókat építettek a munkások számára (KORÁBBAN NEM VOLT)
Ezek olyan újítások voltak, amik akárhol, akármilyen vezetés alatt ugrásszerű fejlődést eredményeztek volna (ÉS EREDMÉNYEZTEK IS) a közlekedés területén, legalábbis én így gondolom. De nem vagyok szakember, csak amikor láttam azt a videót, és levontam a következtetéseimet, “zseninek” éreztem magam…😺
Orientál
2023-11-20 at 17:30
Ki nem használt biciklisávokkal ráadásul közlekedési dugókat okoz és ezzel szándékosan idegesíti a dugókban rekedt gépkocsivezetőke utasaikat sőt szándékosa szennyezi a fővárosiak levegőjüket ezekkel is igyekszik a fővárosiakat és ott közlekedő gépkocsivezetőket betegíteni.
Orientál
2023-11-20 at 17:26
Ennek oka hogy a korrupt hazug hazánkat át- és elkxró alkoholista Gyurcsány Karácsony alá berakta élősködő parazita helyettese 42 tanácsadója ….. és nem kevésbá korrupt rengeteg elvtársát és elvtársnőjét. És 6 havi élősködésért az ilyeneket mint a milliárdos Mártháéknak szétszórt a bankszámlájukra 300 millió forintot – természetesen az adó levonása után.
Anonim Andras
2023-11-20 at 17:25
Sajnos Budapest 1957-ben eladta a lelkét.Azota is hol ide csapódik,hol oda,Mindannyiunknak kar,hogy inkább oda.Elfogadta kiváltságokat,az erősen kedvezményes áram és vizdijat,a fűtési költséget,a videkit meghaladó jóval magasabb fizetéseket,megérte BP-nek lenni.Nem véletlenül duzzadt két és fél millióra.Mindettol nehéz szabadulni.