Vagyis minden nő mellé kell egy férfi, aki elmagyarázza nekik, hogy a bemeneteli egyenlőség nem jár együtt feltétlenül a kimeneteli egyenlőséggel.
Miután a címben és a leadben kiéltem a retrográd szexista hajlamaimat, rátérhetünk a lényegre: Hollywoodban az Úr 2024. éve sem úgy alakult a tehetségtelen nők számára, mint szerették volna, ezért felpanaszolták, hogy a vizsgált 250 jó és sikeres filmnek csak 16 százalékát rendezték nők, és ez nyilván a mi hibánk. Sőt, a tudomány segítségével azt is megállapították, hogy ugyan a női dolgozók száma nem változott 2023-hoz képest, de a nézőké igen, a nem túl szívderítő tavalyelőtti évhez képest is 3 (betűvel kiírva: három) százalékos csökkenést képeztek, ami megengedhetetlen, továbbá elfogadhatatlan.
Ha eltekintünk attól az apróságtól, hogy a moziba járó (khmm) személyek nemi összetételének statisztikai valószínűsége és a családon belüli erőszak (színház, romantika etc.) gyakorisága miatt egy sima öngólról beszélünk, akkor is van még miért tovább ásnunk az árkot. Például azzal a lapáttal, hogy az illetékes szociológusok nem az elkészült filmeket, hanem a sikeres és nézett alkotásokat vetették össze az alapsokasággal, és ebből következtettek az elnyomásra.
Mégegyszer, hogy meglegyen: mivel a sikeres és népszerű, a kasszáknál is jól teljesítő filmeket elsöprő többségében férfiak rendezték, ezért az az ítélet, hogy a nőkből vagy női irányítás alatt álló nézők a férfiak miatt bunkók.
A film nem könyv, sőt; nemhogy érdemes még elő alkotóktól fogyasztani, de szükséges is az elévülési időre és a rosszul öregedésre tekintettel. Cserébe viszont teljes mértékben lényegtelen (modorosan: indifferens) az alkotó személye, egyúttal a neme. Ha nem MCU vagy béna művészfilm gomolyog a gyöngyvásznon, akkor az épelméjű néző már rég szökésben van, amikor kiírják a tetteseket. Vagyis az égadta világon és a San Diego Állami Egyetem Nők a Televízióban és Filmben Kutatóközpontján kívül senkit nem érdekel, hogy a vonatkozó film rendezőjének mi a neme. Az egyetlen, ami számít, ha már erőszakkal rávettek (kényszerítettek) minket (férfiakat) arra, hogy idegen emberek között, kényelmetlen és használt székben, minősíthetetlenül drága kukoricát ropogtatva, pause gomb és vécészünet nélkül nézzünk filmet, az az, hogy legalább ne legyen szar. Példának okáért a film ne hirdessen néger felsőbbrendűséget, mint a Fekete Párduc, se női szupererőt, mint a 2016-os Szellemirtók remake, amit ugyan férfi rendezett, viszont kurva kellemetlen volt.
Pláne ne basszák le utána a nézőt, hogy ideológiailag képzetlenek és már megint nem női rendezőtől néztek filmet!
Ha már. Ugyan 2023, tehát nem a dünnyögés tárgya év, de a Kokainmedve simán az év filmje, amit egy nő, konkrétan Elizabeth Banks, született Elizabeth Irene Mitchell rendezett. A rendkívüli és szokatlan teljesítményét mindössze az magyarázza, hogy kurva jó a film. Szemben azzal a rengeteg szeméttel, amit a San Diego Állami Egyetem Nők a Televízióban és Filmben Kutatóközpontjának primitív számításai miatt kvótanőknek szignáltak ki, és mivel a kvótanők tehetségtelenek, meg is buktak a kasszáknál. Hogy aztán lehessen a bunkó férfiakat hibáztatni, amiért a csajuk nem terrorizálta el őket megfelelő számban a moziba.
A piac így döntött, a kvótanők szar filmeket készítenek. Világszerte millió filmet gyártanak évente, a különböző filmes egyetemek, iskolák és képzések hallgatóinak 80-90 százaléka nő, ennek ellenére sikerfilmeket többnyire férfiak csinálnak. Ez van. Nincs még egy ilyen pálya, ami ennyire lejtene a nőknek, és ennyire semmire nem mennek vele. Nyilván miattunk, bunkó férfiak miatt. de azért tegyük fel a kérdést: mi lenne, ha egyszer nem nevelni és büntetni, hanem szórakoztatni próbálnának?
transz karcsi, a sarki fůszeres
2025-01-06 at 08:18
ND
öregszel kis hamis? a hinderen már minden kérdésedre válaszoltam. a holivúdi rendező nő hirdetéseden. 😀
Xerxész
2025-01-06 at 01:21
nőként elég nehéz lóbálni bármit is az ágyéktájékon… aki ott himbilimbizik, azt úgy nevezik: férfi… bármit is mutasson a tükör odahaza… drága traszharcsa, én elfogadlak, a nagy kérdés, hogy te elfogadod magad?
Talpra magyar!
2025-01-06 at 00:25
transz karcsi, a sarki fűszeres2025-01-05 at 21:35 Nem inkább riherongy utcasarki buzi prosti vagy? hahahahaha…. Sarki fűszeres helyett? hahahaha….
Talpra magyar!
2025-01-06 at 00:20
transz karcsi, a sarki fűszeres2025-01-05 at 21:35 Muszlimok törvényük szerint tégedet mint buzeránst megkell gyilkolniuk. Mi volna hogyha németeknél többségben lesznek a muszlimok akkor a jobbikosok tégedet mint buzit áthajítanának az akkor már Muszlimisztánba.
ND
2025-01-05 at 21:57
transz karcsi, a sarki fűszeres
2025-01-05 at 21:35
Ez egy érdekes kérdés, és mielőtt válaszolok, szükségem lenne még néhány információra.
– Hány éves vagy? Csak hogy tudjam, Magyarországon mely politikai közösség tette lehetővé ezt a “mesés” gyermekkort számodra.
– “holivúd” egy speciális intézmény esetleg, vagy valamilyen fantáziavilág?
– Milyen filmeket rendezel holivúdban?
– A sarki fűszeres az egy jó állás. Ha jelenleg is ez a valódi munkád, az abszolút plusz pont nálam.
transz karcsi, a sarki fűszeres
2025-01-05 at 21:35
ND
én férfinak születtem, de gyerekkoromtól nőként lóbálom. úgy rendezek most holivúdban. engem elfogadsz?
Talpra magyar!
2025-01-05 at 20:51
Feminista Judit2025-01-05 at 19:20 Nyugatona muszlim migránsok nagy örömükre a feministáid lapulnak mint az a bizonyos a fűben. hahahaha…😉🤣🤣
Vezérbika
2025-01-05 at 20:42
Feminista Judit! Ennyire lehet komolyan venni titeket ti fogyatékosok. 🤣😆😆😆😆
lyózan
2025-01-05 at 20:26
ND
2025-01-05 at 19:45
Ne legyél már nő!
Én vagyok Feminista Judit, mindenem a földig ér, beleértve a szakállamat is, és szabadidőmben (nálunk, katolikusoknál a vasárnap szabadnap) trollkodással szórakoztatom magam.
ND
2025-01-05 at 19:45
S.P.Q.R
2025-01-05 at 19:39
Szerintem az én üzenetem is tartalmazott némi iróniát 🙂
Nőként egy kicsit idegesített a hozzászólása, ezért reagáltam.
S.P.Q.R
2025-01-05 at 19:39
ND
Szerintem Judit részéről ez csak irónia volt.
ND
2025-01-05 at 19:26
Feminista Judit
2025-01-05 at 19:20
Jaj te kis butus, hát nem ez a megoldás!
Régebbi jó filmeket és sorozatokat kell nézni, a sok (főleg újabb) silány minőséget meg kerülni kell.
Ha nem lesz igény a rossz minőségre, kénytelen lesz változni/változtatni a filmipar.
Ezért igazán nem kell idegbe jönni.😘
Feminista Judit
2025-01-05 at 19:20
Így van, a bunkó tahó, büdös paraszt férfiak miatt vagyunk elnyomva! Igazságot követelek a női faj nevében!!
Nőtársaim! Ki kell mennünk az utcára tiltakozni a bunkó büdös paraszt férfiak ellen, össze kell fognunk, fel kell szólalnunk, véget kell vetnünk ennek az elnyomásnak, tűrhetetlen ez az állapot, cselekednünk kell, Most!!
Amint egyre többen leszünk, végül át fogjuk venni a hatalmat, igazságot szolgáltatunk és levágjuk az összes férfinak a faszát!!
Nőtársaim!! Itt az idő, nem várhatunk tovább, ki kell vonulnunk az utcára és hallatni kell a hangunkat!!
Elég volt a férfi uralomból!!
Igazságot a női fajnak!!
Ottó
2025-01-05 at 18:35
A Kokainmedve eszméletlen gyenge film. Képtelen voltam végignézni.
lecsó
2025-01-05 at 16:59
ND2025-01-05 at 16:04
gyanítom, hogy ennél a “kezdésnél” a férfiak élveznek előnyt. Legalábbis ezt mondják a számok.
Kafa számok. A művészvilágból ismerjük a szereposztó divány kifejezést. Ott előnyt akkor csak homár élvezhet? Vagy?
Esetleg “létrejön a 22-es csapdája, tudod” azzal, hogy az illető lehet transz is?
De a viccet félretéve, az amerikai oktatás egyik legfőbb jellemzője, hogy folyamatosan tesztel és látványosan rangsorol. Ott minden eredmény publikus, sőt azt lépten-nyomon a pofádba is nyomják. Pláne, hogy az igazi tehetségeket már az iskolában felkeresik és ajánlatot tesznek nekik a potenciális munkaadók.
Kétlem, hogy ez a filmrendezői képzésnél másképp lenne! Egyes filmek óriási pénzeket forognak meg, ezért sztem is inkább piaci alapon mehet ott is a kiválasztás! Persze ki tudja?
ND
2025-01-05 at 16:04
pragmatika
2025-01-05 at 15:18
Igazad van, de mivel piaci alapon nyugszik a filmgyártás és a pénztár számít, létrejön a 22-es csapdája, tudod:
1: A kezdő rendezők nem kapnak sok lehetőséget, mert olyat választanak, aki már rendezett, bizonyított.
2: Sok tehetség rejtve marad, mert még nem rendeztek jelentősebb filmet, helyettük a silányabb teljesítményt nyújtókat tartják bent inkább a szakmában.
Egyszer minden rendező (és a filmkészítés más fontos kulcsszerepét betöltő személy) elkezdi valahol, és gyanítom, hogy ennél a “kezdésnél” a férfiak élveznek előnyt. Legalábbis ezt mondják a számok.
Talpra magyar!
2025-01-05 at 16:04
Hollywoodi lényegében szemetet termelő filmipara már az ukralnai háboró kirobbanáa előtt több évvel korában azzal is elárulta magát hogy egyre több filmben oroszokat na azért fehér bőrűeket állított be bűnözőkké gyilkosokká … és egyéb kártékony bűnözőkké.
pragmatika
2025-01-05 at 15:18
@ND
“Persze vannak a diplomás emberek között is hülyék, ez egyértelmű…de senki nem gondolhatja, hogy 10-20% filmes férfi hallgató között sokkal több a valódi tehetség, mint a 80-90% női hallgató között.”
Hát, úgy tudom, hogy hollywoodban alapvetően piaci alapokon nyugszik a filmgyártás, ami azt jelenti, hogy a stábot nyilván a tényleges képességek alapján válogatják össze. Ok, ok, nyilván ott sem lehet kihagyni a kötelező woke köröket, amiket szép szolidan le is zavarnak a filmekben, (pozitív feka karakter pl.).
De alapvetően a jegypénztár számít.
(Egyébként az usákoknál, már ahhoz is kell a feka hős. Nem véletlen, hogy az usában is jelen lévő multik reklámjaiban is masszívan ott van már legalább egy feka szereplő.)
Abban biztos vagyok, hogy ha hollywoodban felbukkanna egy igazi női tehetség, simán elkezdenék a kezébe tolni a forgatókönyveket. Azért a profizmust nem lehet letagadni a hollywoodi filmgyártással kapcsolatban. (Jó, most az ilyen adam sandler féle produkciókat ne feszegessük. Az egy másik kategória. Annál bármelyik csajszi jobb filmet kreálna. Ez igaz. De alapvetően a lóvé számít ott.)
na4
2025-01-05 at 15:11
A nőknek a feministák okozták/okozzák a legnagyobb károkat.
Talpra magyar!
2025-01-05 at 14:52
PrüsszelPress2025-01-05 at 13:03 Veletek az a nagy baj hogy a dk-s és egyéb elvtársaid nem tégedet akartak akarnak felkötni lámpaoszlopra és vasvillátokkal a te holttestedet hányni az IFA platójára. – Ja persze szemét kommunistaként fasisztaként nem ezt emlegeted. Akkora szemétkedő vagy hogy akkor is kussoltál amikor Trumpot nem egyszer megakarták gyilkolni ja Ficot…. a hozzád hasonlóid akarták meggyilkolni mert szemétkedve ilyenkor kussotál.
Talpra magyar!
2025-01-05 at 14:45
Hollywoodi giccsipar manapság az akciófilmekbe krimifilmekbe kalandfilmekbe ….. egyre inkább a szerelmi jeleneteket sőt egyre nagyobb részidőbe is belekomponálják . Mára egészen az ágyjelenetig is. Ez azért van mert ezzel a lírai szerelmi …. jelenetekre fogékonyabb nézők nagy táborukat is moziba tévé laptop … elé akarják vonzani. Sőt Hollywood filmipara mára egyre inkább gender buzi leszbi pedofil …. filmiparrá silányodott. Követi a balliberális zöld milliárdos Rothschild Rockefeller Soros … féle gender buzi leszbi pedofil … irányzatot. Ehhez szorosan hozzákapcsolódik von der Leyenék Macronék Webberék Gyurcsányék Scholzék Macronék Cseh Katalinék M. Péterék Merkelék Junckerék Zelenszkijék ….. lényegében emberiségellenes politikájuk.
Talpra magyar!
2025-01-05 at 14:19
Aki volt már a hollywoodi filmstúdiók különböző bemutatóin és végig nézte azokat azok láthatták ahogy USA filmipara y nem a valós fizikai biológia ….. tényeket propagálja a filmek nem kis részében.
Talpra magyar!
2025-01-05 at 14:08
Manapság már a hazai mozik nézőket vonzó adataikról nem tesznek közzé adatokat. Ennek az egyik fő oka: – előbbi hozzászólásomban említett – a valóságtól elszakított akciósősöknek nem létező fizikai teljesítményekkel felruházásuk történetírók által az egyik oka. Nem csak az hogy egy karcsú – na szép – nő nála izmosabb férfit minden szempontból totálisan helyben hagy. Hollywood mára teljesen ellentmond a fizikai valóságoknak nem csak azzal hogy a főhősök több 10 méterről némi fájásokkal megússzák a kalandos akcióikat. SZAR GICCS HOLLYWOODI FILMIPAR SZINTE AZ EGÉSZ TELJESÍTMÉNYE. – Ráadásul már sorozattá szarják szét az első részt. – Van olyan mozifilm aminek már a hetedik része volt látható. Én hollywoodi szarokat sem nézek.
Talpra magyar!
2025-01-05 at 13:44
Hollywoodi filmekre egyre inkább az a jellemző hogy nemektől függetlenül főleg a főszereplőket felruházzák olyan akciórészletekkel amibe minden ember egyből belepusztulna. Ezért a hollywoodi filmipar mára egyre inkább egy – emberi fizikai lehetőségeket semmibe vevő – mesetörténekeket megfilmesítő giccsiparrá silányodott. – Sajnos.
PrüsszelPress
2025-01-05 at 13:03
Lila
2025-01-05 at 12:40
Amúgy Veled is egyetértek.
Ahogy A. Áron, Jeszi, B. Zsolt és mások is ilyen alpári szintre tudják csak magukat kifejezni, az súlyos hiba.
Példának okáért Pilhál Gy. 20 sorban olyan elegáns, vitriolos humorral tudja kiütni, megsemmisíteni a kiszemelt alanyt, vagy jelenséget, hogy az már művészet. Volt, mikor csak miatta vettem meg az adott újságot, ahol dolgozott.
A PS publicistái élen járnak a köznyelv lealacsonyításában, és a kérdés adott: vajon szándékos-e, hogy a balliberális firkászokat is igyekeznek alulmúlni..
Kvótaagyú félnótás "woke-isták" nem értik, ezért kaffognak
2025-01-05 at 12:56
“ne hirdessen néger felsőbbrendűséget, mint a Fekete Párduc”
.
Ne bizony, viszont létezik egy- talán az ötvenes években készült-, a Fekete Orfeusz.
Mi is az alap? Orfeusz és Euridiké, minden féle-fajta népre egyetemes érvényű, megrázó története.
.
Mert így is lehet. Sőt! CSAK ÍGY LEHET.
Ideírom az ismertetőt:
“A fekete Orfeusz (eredeti cím franciául: Orphée Noire) egy 1959-ben bemutatott Oscar-díjas játékfilm. Marcel Camus rendezte, akinek ez volt a második filmje. Mind a film, mind a zenéje örökbecsűnek bizonyult.
.
A forgatókönyv forrása a brazil Vinicius de Moraes 1954-ben színpadra írt Orfeu da Conceição című műve. A darab zenéje a bossa nova egyik ősének számít.[1] A film a francia új hullám egyik alapműve.”
Lila
2025-01-05 at 12:40
Megkérem Ambrózy Áront, hogy az amúgy teljesen jó meglátásait próbálja meg alpári szavak nélkül közölni. A mondanivalójának az igazságét és az általa képviselt értékek hitelességét kisebbíti azzal, ha ilyen szavakat használ. Nem hiszem, hogy egy gyakorlott újságíró ne találna ezek helyére odaillő és csattanós szavakat, ha akarja.
A cikk tartalmával teljesen egyetértek.
hozzaszolo
2025-01-05 at 11:47
Goda Krisztina Ida regénye film jó. Akinek meg nem tetszik, azzal nem értek egyet.
hozzaszolo
2025-01-05 at 11:43
Én úgy tudom, a természet egy szegletében az afrikai elefántok női tagjainál nem sikerült leszbikusságot megfigyelni. Lehet, hogy az agyarak miatt?
Sojal
2025-01-05 at 10:46
Az Isten olyannak teremtette a férfit, hogy “szekszuálisan zaklassa” a nőket, gyerekeket nemzen nekik hogy az emberiség fennmaradjon!
Belpesti Próféta
2025-01-05 at 10:44
Érdekes hogy a kvótanőkkel mennyi baj van, de a nulla tehetségű, közpénzmilliárdokkal kitömött rákai fillipp mehet, ugye? Ahová iskolásokat kellett (mint a Kádár korszakban) odavezényelni, hogy legyen elő ember aki megnézi. Áron, Áron, ha a tehetséggel akarsz zsonglőrködni egy cikkben, nem a legjobb helyen vagy. 😂
ND
2025-01-05 at 10:40
frédy
2025-01-05 at 10:30
helyesen: erőlködj
helyesen: lesz
Te egy olyan kommentelő vagy, aki semmit nem fogott fel a cikkből vagy annak forrásából, mások hozzászólásait sem tudja értelmezni, így inkább azt a módszert válaszod mindig, hogy valakinek simán csak beszólsz. Próbálj meg gondolkodni! Gondolom a “frédy” név arra utal, hogy te egy férfi vagy…akkor úgy kb. 10-20% esély van arra, hogy a jövőben kulturált hozzászóló válik belőled.
frédy
2025-01-05 at 10:30
ND2025-01-05 at 10:21
Ne erölködj, be…sás lessz a vége(lazák rekeszizmok az esetedben, túlhasználás…)
ND
2025-01-05 at 10:21
Bemásolok a cikkből egy részletet:
“Világszerte millió filmet gyártanak évente, a különböző filmes egyetemek, iskolák és képzések hallgatóinak 80-90 százaléka nő, ennek ellenére sikerfilmeket többnyire férfiak csinálnak”
Ha ilyen sok nő szerez diplomát filmes szakokon, és mégis a jóval kevesebb számú férfiak kapják meg az adott rendezői munkákat a filmek 80-90%-ban, az nem reális, hanem egyenesen nevetséges!
Persze vannak a diplomás emberek között is hülyék, ez egyértelmű…de senki nem gondolhatja, hogy 10-20% filmes férfi hallgató között sokkal több a valódi tehetség, mint a 80-90% női hallgató között.
dr. Kolompár G.
2025-01-05 at 09:59
Nem vitatom a szerző tárgyilagosságát. A kvótanő szabály megalkotóinak hisztijénél azonban jobban zavar a “szakma” etnikai kizárolagossága. Milyen érdekes, a zsidók egyeduralma a a “művészetben”, és a médiában senkit nem zavar. Ja persze, hiszen kizárólag ők a tehetségesek.. Akkor ugyanezzel miért nem lehet a férfiak arányát magyarázni?
Gullwing
2025-01-05 at 09:45
Lehet sírdogálni de a filmek zömét azért is nézzük meg mert ezek az elnyomott nők szerepelnek benne…
Persze nem a libcsik mert ők csak buzi filmekre ülnek be..🤣
Ja amúgy a női főszerepek 99,9999999…%-át NŐK játszák. És amiket NEM azok pár kivétellel szarok is lettek. Gagyik, mint mami….🤣
ND
2025-01-05 at 09:42
Találtam egyébként egy idepasszoló viccet:
Miért van a nőknek olyan sok cipőjük?
Mert ők tudják, hogy a részletek számítanak.
Miért van a férfiaknak csak egy pár cipőjük?
Mert azt hiszik, hogy a „sportcipő mindenhez passzol”.
Igazad van Theo, az erőltetett kvótarendszer minden formája rossz. Tök egyszerűen csak a rátermetteknek, tehetségeseknek kellene lehetőséget adni nemektől függetlenül. A hölgyek pedig munkájukat egyeztessék össze a családi élettel, a családi életet az első helyre téve! A férfiak is törekedjenek a megfelelő család-munka egyensúly kialakítása, hogy a gyerkőcnek apja is legyen, ne csak egy pénztárcája, amiből kiveheti a zsebpénzt.
riseup
2025-01-05 at 09:30
ND
Ne zavard össze a nögyülölö propagandistát tényekkel. Neki így müködik a világ, a gonosz szülögépek szerinte világuralomra törnek épp amikor egyenlö jogokat és lehetöségeket követelnek. Egyszerü ember egyszerü bár hamis világképpel.
Theo
2025-01-05 at 09:30
A kvótanő mindenhol rossz, csak egy filmnél könnyebben kiderül. A feministák persze, hogy ebbe az irányba mennek, mert egy mai “civilizált” munkahelyen helytállni sokkal könnyebb, mint otthon, ahol össze kéne tartani a családot.
A feminizmus alapvetően téves irányba ment, amikor nem a család vezetésének megbecsülését tűzte ki célul, hanem az anyát is kivonta onnan. A jövő generációját pedig műveletlen vadidegenek és a közösségi médiaszemét “neveli” helyettük.
Ez aztán az eredmény.
ND
2025-01-05 at 09:17
Úgy tűnik Ambrózy Úrnak az orrára koppinthatott valaki az esti filmezés előtt vagy után. A forrásnak megjelölt cikkben benne van az is, hogy:
“Az olyan thrillerektől, mint a Babygirl és a „Love Lies Bleeding” a műfajilag hajlamos horrorfilmeken át, mint a „ The Substance ” (A szubsztancia), az olyan inspiráló sportdrámákig, mint a „The Fire Inside” – nők rendezték a tavalyi év legmerészebb és legelismertebb filmjeit.”
AZTÁN az is, hogy
“a filmek 70%-a 10 vagy több férfit foglalkoztat a kulisszák mögötti kulcsszerepekben, míg mindössze 8%-uk 10 vagy annál több nőt.”
A forrásból egyértelműen az derül ki, hogy nem kapnak lehetőséget a nők a rendezésre, így valóban csak olyan eredmény jöhet ki, hogy a legtöbb kasszasiker filmet főleg férfiak rendezték. Kiderül továbbá az is, hogy a férfi rendezők főleg férfiakat foglalkoztatnak a kulisszák mögötti kulcsszerepekben.
Nem szeretnék megbántani senkit, de itt egyértelműen arról van szó, hogy a férfiúi EGO az oka a helyzetnek…
Kálmán, nem a mezőről
2025-01-05 at 09:08
Apróság.
A modorosan indifferens nem lényegtelen, hanem közömbös, elfogulatlan stb. A lényegtelen szó “modorosan” irreleváns. Ez az Ön spirituszát érdemben nem zavarja, engem inkább a mosdatlan száj kötelezőnek tekintett használata.
bl
2025-01-05 at 09:00
Az a nő, aki azt hiszi nincs szükség a férfira és az a férfi aki azt hiszi nincs szükség a nőre az evolúciót akarja meghekkelni, s mint minden ilyen próbálkozás kudarcra van ítélve. A kudarc okaként pedig a másikat hibáztatni nem más, mint a szokásos skizofrén őrület, másodrendű árnyékbokszolás. Ha hagyjuk tovább fejlődni azt ami ma modernitásnk nevezi magát, meg fog jelenni a harmadrendű, negyedrendű, ötödrendű, stb őrület is.