Deli Kálmán közúti közlekedésbiztonsági balesetelemző és gépjármű-közlekedési műszaki igazságügyi szakértő a Mandiner kérdésére elmondta: hazánk történetében még nemigen volt ekkora közlekedési baleset, állítása szerint általában két-három-négy autóból álló ráfutásos balesetek szoktak az autópályákon történni. A szakértő a lapnak arról is beszélt, hogy a baleset egyik fő okozója a relatív gyorshajtás és a kellő követési távolság be nem tartása lehetett.
Az tudható, hogy az autópályán lévő fénykapukon két figyelmeztetés is történt, melyen keresztül azt üzenték az autósoknak: hirtelen, drasztikusan csökken a látótávolság.
Lehetséges, hogy ezek nem voltak elég célzottak vagy nem volt elég pontos a kifejezés”
– jelezte a balesetelemző, aki szerint súlyos probléma, hogy az autósok nagy része nem veszi komolyan a fénykapukon történő sofőrtájékoztatásokat.
A szakértő az alábbi videót megnézve arra jutott, hogy a baleset egyik fő okozója a relatív gyorshajtás és a kellő követési távolság be nem tartása volt.
Mandiner; Fotó: MTI/Lakatos Péter
Facebook hozzászólás
Rácz Gábor
2023-03-14 at 18:26
Végre valaki kimondta:ez a baleset és sok másik baleset okozója a követési távolság mellőzése!
Nézzetek körül,mikor autóval közlekedtek.
Ugye tirátok is rá szokott mászni másik autó, netán
behemót teherautó?
Nem állítom, hogy egyedül a követési távolság miatt
történt ekkora baleset, de bizonyosan nyomós okozó
volt a történtekben!
Greg
2023-03-14 at 13:14
Rózsa Zoltán 07:45
Pontosan erről van szó! A tisztelt autós honfitársainknak jelentős hányada agressźiv, önkontrollra képtelen, felelőtlenül viselkedő és a másik autóst semmibe sem vevő, definitíve elmebeteg barom, akiket soha nem szabadna a volánnak még a közelébe sem engedni.
Ettől függetlenűl ez a két sávos M1 ezzel a kamionforgalmmal egy valódi katasztrófa…
Theo
2023-03-14 at 11:47
Sztem azt kellett volna kiírni, hogy a max sebesség 20 km/H és traffipax! Csak arra lassít ez a sok idióta, kard (és értelem) hiányában autoval harcoló barom.
Amúgy nem értem, hogy itt hogyan került három kamion egymás mellé, teljesen eltorlaszolva az utat.
Ungarn über alles !
2023-03-14 at 09:59
Rózsa Zoltán
07:45
“Magyarországon a közúti közlekedés minden formája teljesen kifordult a kultúrált keretek közül”
kétmillió megtett km-el nekem is ez a véleményem, kiegészítve hogy, a hazai félkegyelmű bunkókat (kik nem számolnak sem a saját, sem mások családjának életével) szinte hergelik az állati viselkedésre a becsurgó oláj-ukretén-bolgár de még a kelet tót-országi állatok is ! akik elszabadulva minden köteléktől tobzódnak mint az ámokfutó állatok – és persze felveszik a stílust és ritmust a hazai terepjárós “valakik” és mágnesként húzva még az őzikéket is a tragédiákba !
a biztosítók helyében rohadtul nem sietnék egyetlen vasat sem kifizetni !
Uncle Ment
2023-03-14 at 09:53
EZEN a videón pont azt lehet látni,
hogy a videós autó 90 km/h-val megy
(autópályán) és előtte 200 m-en üres az út.
Nahát
2023-03-14 at 09:52
A magyar sztrádákat drónokkal kellene figyelni. Biztosan létre lehetne hozni egy csoportot a BM-en belül, amelyik erre szakosodna. A felvétel alapján pedig elrettentő mértékű bírság és jogosítvány-bevonás. A magyar állam feladata megvédeni a társadalmat a bolondoktól és notórius szabályszegőktől, illetve ezeket saját maguktól. Azt kellene megérteni (de nem fogják), hogy a sebességkorlátozás értünk van, és nem ellenünk. Kezdő autóvezető koromban előttem feltűnt egy 30 km-es sebességkorlátozás-tábla. Micsoda hülyeség ennyivel menni, gondoltam magamban, de a szabál az szabál alapon lelassítottam. Rögtön ezután benn voltam egy S-kanyarban. A hideg kirázott, hogy mekkorát repülhettem volna. Ha pedig valaki egy porfelhőbe 90-nel hajt bele, az se nem vak, se nem bátor, hanem életunt.
Lacus
2023-03-14 at 09:18
Igen sok az erőszakos (letúrom, közé pofátlankodom ha már befér a batára csak mert a másik betartja a követési távolságot) vezető az utakon! A rendőrségnek nyitni kellene egy aplikációt, ahol az ilyen vezetőkről készített filmet lehetne beküldeni. Ez nem házmesteri feljelentősdi ízű, hanem visszatartó hatású lehetne. Majd eldöntenék a film hitelessége alapján mit tegyenek a sok erőszakos bunkóval. Ha híre menne már a kocsi elején és vagy hátuljába elhelyezett kamera látványa is visszafogná a veszélyeztetést. Mellesleg rossz látási viszonyokra ilyen a köd is, bár akkor is nyomják pályán sokszor egymás seggében lógva lassítás a megoldás!
halacska
2023-03-14 at 08:30
Okoskodás utólag: a homokátfúvás távolról is látszódik, azaz vissza lehet venni a tempót még időben. Lehet, hogy ezért van csak egy halálos áldozat, mert többen így tettek?
Mézga
2023-03-14 at 08:10
Eléggé célzottak:
Persze olvasás helyett lehet kötözködni, meg az ügyvédeknek mibe kapaszkodni.
Talán azt kellett volna kiírni?
A szél 96.3568 km/h sebességgel iránya 183.63784343 Fok,
a látás távolság a por előtt 56.456 m-rel 63.4586 m , a por fal belépéskekor 12.3548932m (aztán méterenkénti bontásban), a por koncentrációja 158.541885/m3 és ezt is méterenkénti bontásban, javasolt sebesség gépkocsikra és gumitípusokra bontva, és természetesen a táblákat méterenként elhelyezve, a betűk legalább 2m 23.45 cm magasak legyenek (hogy a vakok is el tudják olvasni), és frissítve a táblákat az aktuális állapotnak megfelelően legalább 11.54 másodpercenként.
Basszus. Végig mindenhol ki volt írva, hogy erős oldalszél. De ha nincs kiírva, egy sofőr akkor is érzékeli az oldalszelet (persze a hülyéket kivéve). Elvileg tudja mit kell tenni, mire számíthat stb (vezetés oktatáson még el is hangzik). Aki erre hivatkozik az talán menjen gyalog, és adja vissza a jogsiját.
Ja és még valami. A mellékutakon nincsenek villogó táblák, ahol oldalszélre figyelmeztet. Ott mi a helyzet? Ott hogy a fenében tudtak közlekedni a gépkocsik.
Nem azt mondom, hogy nem hibázhat az ember. Én is hibáztam, de nem kezdem el a magyarázkodást, és próbáltam ráfogni az épp átrepülő verébre, hogy az tehet mindenről.
“Ha jól értem – mondja az ügyvéd -, azt kéne bebizonyítanunk, hogy a kerékpáros akit elgázolt, 120 km/h-s sebességgel száguldott át a kereszteződésen, és a macska ami ekkor szaladt át az úton, akkora volt, hogy akadályozta a látását…”
Rózsa Zoltán
2023-03-14 at 07:45
Mindenekelőtt részvétem a fiatalon elhunyt áldozat hozzátartozóinak és gyászolóknak, mielőbbi jobbulást, teljes felépülést a sérülteknek.
Ugyanakkor a cikkben idézett Deli Kálmán közúti közlekedésbiztonsági balesetelemző véleményével teljesen egyetértek. Amit ő nem mondott ki szerintem, hogy Magyarországon a közúti közlekedés minden formája teljesen kifordult a kultúrált keretek közül. Primitív bunkók és agresszív közlekedők uralják az utakat terrorizálják egymást ahol lehet. Nézzék csak meg, tele van az internet büntetőfékezésekkel akár az autópálya (!!!) kellős közepén teljes leállással. Autóból kiszállás, verekedés, anyázás stb. A kerékpárosok se jobbak a deákné vásznánál, bunkók, tolakodnak, semmilyen szabályt be nem tartanak – járdára fel, piroson át, gyalogosok között stb.
Néhai Berki Krisztián büntetőfékezős pere is elmúlt egy “ejnye-bejnye máskor elő ne forduljon kisfiam” ítélettel amit valószínüleg kilóra megvett bíró mondott ki az azóta megboldogult celebnek – és akkor mégis mi tartja vissza a többi tahót ettől?
Ahogy rátérnek az M1-M7 bevezetőre már megy is a belső sáv takarítása. Bent ülnek a bivalyerős SUV-okban, villognak mindenre és mindenkire mert nekik sürgős, ő haladni akar, ő fontos – mint Rezesova meg a négy halott. Illetve azóta már Rezesova is lekerült a pokolra.
Egymás seggébe nyomulnak és szinte tolják egymást az utakon autópályás sebességgel utána meg csodálkoznak, hogy ez a vége?
Azt írja a szakértő: “Lehetséges, hogy ezek nem voltak elég célzottak vagy nem volt elég pontos a kifejezés.”
Ez igazán bájos: szerintem pedig az van, hogy a magyar autósnak méteres betűkkel, vörös festékkel írnák fel a szélvédőre, hogy LASSÍTS TE BAROM! akkor se tenné. Leszarja mert elhül a kávé vagy oda kell érni a többi lassú köcsög meg mit keres itt előtte? És ha berág akkor büntetőfékezés, kiszállás, megkergetés és a többi szépség – ld. internet.
Ezen a ponton pedig – sajnálom mert biztos van teljesen vétlen, ártatlan is ebben az esetben – megértem, hogy a biztosítók nem akarnak fizetni. Tetszettek volna óvatosan hajtani tisztelt hölgyeim és uraim – vagy megállni és nem hajtani.
Judit
2023-03-14 at 07:36
Egyetértek a szakértővel.!!!