A visegrádi országok – Magyarország, Lengyelország, Csehország és Szlovákia – Ursula von der Leyen német védelmi miniszter jelölését támogatják az Európai Bizottság következő elnöki tisztségére – közölték diplomáciai források Brüsszelben kedden.
Információk szerint a visegrádi országok miniszterelnökei a rendkívüli EU-csúcs harmadik napjának délelőttjén találkoztak, hogy egyeztessék álláspontjukat az uniós intézmények vezető beosztásairól folyó tárgyalások keddi megkezdése előtt. Diplomáciai források úgy tudják: a visegrádi országok egységesek abban a tekintetben, hogy a legmegfelelőbb jelölt a német Ursula von der Leyen védelmi miniszter lenne az uniós bizottság elnöki posztjára. Körükben teljes az egyetértés arról is, hogy Frans Timmermans szociáldemokrata politikus nem elfogadható a pozícióra – mondták. Olasz tisztségviselőktől származó értesülések szerint Olaszország sem ellenezné Ursula von den Leyen személyét a bizottság élére, de ahhoz ragaszkodna, hogy a javaslattal az Európai Néppárt álljon elő.
A tagországok állam-, illetve kormányfői vasárnap este kezdtek rendkívüli találkozót Brüsszelben, ezen egyetlen napirendi pontként a főbb EU-intézmények vezetői tisztségeinek betöltéséről tárgyalnak. A harmadik, keddi munkanap jelentős késéssel, várhatóan délután kettő óra után kezdődik majd.
Forrás: MTI; Fotó: EP
hozzaszolo
2019-07-03 at 08:30
Jó lesz ez a nó “óvoda”vezetőnek.
Logikus
2019-07-02 at 21:51
Azt azért ne feledjük el, hogy ez a nő sikerült leamortizálja a teljes német haderőt. Jelenleg több bevethető vadászgépünk van nekünk, mint nekik,és ez így nem jó, nagyon nem jó.
csakafidesz
2019-07-03 at 11:01
No nem! A Bundeswehr komoly haderő, csak nem vetik be. Anno pl. a Wehrmacht idejében senki sem tudott volna csak úgy besétálni Németországba. Igen. Ahogy akkor elő volt írva: lelőtték volna a határon. Ma már az is bűncselekmény, ha egy tévériporter lábában megbotlik valaki. Akkor a tévériporter a hibás, hogy ott állt a kamerával és hosszú volt a lába..
csakafidesz
2019-07-02 at 18:33
Pont a titkosszolgálatoknál van több nő. Mata Hari volt az első. A nők nagyon jól szaglásznak mások után..
Hadügyminiszter és rendőrfőnök nőkből, nos ez már vicc.
VIGNI
2019-07-02 at 18:30
Ursula von der Leyen kulturaltsagban-intelligenciaban messe veri a ket masik
jelöltet, -nem beszelve a többi zöld nöt Brüsszelben-.
Azonkivül több evtizeses tapasztalattal rendelkezik a politikaban!
<eppen egy megfelelö szemely lenne erre a postra.
Ghandi
2019-07-02 at 19:54
Bilderberges szemétről beszélünk. Olyan valakiről, aki azt a csoportot támogatja, mely szerint igenis megnyerhető és megvívandó egy nukleáris háború Oroszországgal. Mégis, mi várható egy ilyen antiszociális, elmebeteg bűnözőtől?!
Konzulens
2019-07-02 at 17:39
Ez az, amit tenni kell! A Sea Watch 3 ui. bemutatta vizen, hogyan fogják ezt csinálni, és harcos kis tündérünk majd a bilderbergeréktöl megkapja az ukázt. De ezzel a támadással mindenképpen számolni kell, függetlenül attól, kit minek választanak meg. Aki ui. ezt nem engedné megtörténni, azt tuti, hogy csak ebedjegyfelelösnek javasolnák, és még annak se választanák meg.
Galamb
2019-07-02 at 17:34
Olvasva hozzászólásokat, itt jó pár embernek fogalma sincs a politikai realitásról. Azt hiszem, nekik készülnek az óriásplakátok.
Namond
2019-07-02 at 21:51
Ön téved, nekik szól a kommentek egy része.
Gesztenye
2019-07-02 at 22:15
Nem, az nektek, de hiába. Sajnos a fejetek a homokban van. Majd rájössz. Aztán jön szivacs.
MacMondeau
2019-07-02 at 17:33
‘támadta volna Magyarországot’-(szokás szerint)majd a megfelelési kényszer ‘ráveszi’
(mint az eddigi bábokat és talpnyalókat)
Andromeda
2019-07-02 at 16:58
Nem vettem észre, hogy Ursula von der Leyen olyan harsányan támadta volna Magyarországot, mint Weber náci vagy Timmermans náci. De attól még lehet rossz. Mindenesetre az Magyarország számára pozitív, hogy eddig ő még nem lovallta be magát Magyarország elleni ütésekbe, és tudjuk, pszichikailag is, ha valaki túlságosan belekeveredett egy igazságtalan háborúba, nem tud már kilépni.
Namond
2019-07-02 at 17:30
Ha nem követi a mainstreamot, ha nem érzelmi kitöréseit kell kezelni az NEM BAJ, sőt.
Bár kedvencem Kolinda Grabar Kitarovic köztársasági elnök (a HDZ jelöltje).
Látó
2019-07-02 at 16:54
Én István Terékkel értek teljesen egyet.Az Ó jellemzése egyedül nem lenéző , gúnyolódó és sértő. Aki 7 gyermeket felnevelt,azt ne kritizálja holmi magát a bölcsek kövének hívő fotelforradalmár. Szerintem a sebtében összeszedett információk alapján még vele járnánk a legjobban.Lehet benne tisztelni az “Anyát”,a hazájáért kiálló politikust és nem néz olyan undorral a német zászlóra mint a főnöke az a nemzetáruló némber. Egyébként a Bundeschwer ütőképessége 1945 május 9-e óta egyenlő az Albán hadseregével , amire azóta is nagyon ügyel az USA nem is véletlenül.Azért a németek a múlt században igencsak csináltak két alkalommal is “Vasárnapi babazsúrt” amibe több milló ember megsemmisült.
Vasgyuró
2019-07-02 at 16:46
Szerintem jobban járnánk az Eurázsiai Unióval. Az EU túlságosan erkölcstelen ezekkel a pedofil drogos, meg csecsemőgyilkos “emberi jogokkal”.
ezamódi
2019-07-02 at 16:45
Ennek az amúgy is elnőiesedett kontinensnek pont egy nőre van szüksége. Jújdejó!
És mi lenne, ha 28 tagország állam- és kormányfője irányítana? Kevésbé lenne korrupt a rendszer és senki sem tudna birodalmat létrehozni, Berlin központtal.
Az egyetlen pozitív a Hölggyel kapcsolatban, hogy 7 gyermek édesanyja, tehát valamivel jobban érdekli majd a jövő, mint Angélát vagy Emmanuelle-t. Egészen addig, amíg meg nem kapja az első csekket (vagy fenyegetést) az Open Society-től.
Andromeda
2019-07-02 at 19:49
Még nem szavazta meg őt az EU Parlament. De nem szabad elfelejteni, hogy Orbán és a V4 mindig támogatni fogja őt, addig, amíg nem áll Soros zsoldjába. De mért álljon Soros zsoldjába, ha a hatalmát nem neki, hanem a V4-nek köszönheti.
Gesztenye
2019-07-02 at 22:10
Viccelsz?Dobrev Klárának is van egy vagon gyereke mégis a nyakunkra hozna minden fekát, ha megtehetné. Tudom, hogy ez elvárás a fajtájuknál, mivel “ mi jobban gyùlöljük őket, mint ők bennünket”.
Ez a nő pedig Merkel embere, akit Szaros György mar a markában tart, szóval,sok jót nem várhtaunk tőle.
Ja, család! Állítólag a családjáért sok mindent megtett eddig is, a hatalmánál fogva.Szóval méltó utódja lesz az alkesz isiászosnak.
Vajda Miklós
2019-07-02 at 16:43
Nilton Santosnak!
Amennyiben velem van vitája – mert a szavaiból, a fogalmazásból még ez sem derül ki – akkor felhívom a figyelmét a köztünk lévő néhány különbségre.
1. Nem tudok róla, hogy tegeződnénk.
2. Akár a múltból, akár a jelenből, tetszés szerint, bármelyik állításomat tényekkel, hivatkozásokkal cáfolja meg! Ennek hiányában nincs köztünk olyan vitaalap, amelyről kiindulhatnánk.
3. A másik személy minősítése nem pótolja a tárgyi tudást, és az érveket. Ezért ehhez nem vagyok partner.
4. Én a nevemet adom a bejegyzéseimhez, és vállalom önmagamat, úgy a múltban, mint a jelenben. Míg ön egy régi brazil futballista neve mögé bújik.
5. Meg kellene tanulnia helyesen írni és fogalmazni ahhoz, hogy megértsem önt. – sajnálom.
Namond
2019-07-02 at 17:22
??
Erturul Tas
2019-07-02 at 16:41
Timmermannsnál jobb. A V4 nagy erőt mutatott föl. Ez nagy dolog.
A Miniszterelnök úr nem azt teszi amit kellene, hanem amit lehet, de ott elmegy a falig.
Orbán1Géniusz.
Babís is jó fej és jó szövetséges.
túródóra
2019-07-02 at 16:46
Arany vagy ! Én is így gondolom !Nem bánom,még ha a takarító lesz is,csak a két szemétláda(Wéber,Timmer.) ne legyen!
Namond
2019-07-02 at 17:23
?
csakafidesz
2019-07-02 at 18:47
Egy takarítónőt EU elnöknek? Miért is ne? Nemrég voltam egy szállodában. Három nyelven beszélt a takarítónő.. (Igen, itt Magyarországon
Andromeda
2019-07-02 at 19:46
Mit is mondott Martin Schulz, az idióta SPDs a Spiegel szerint Ursula Van der Leyen jelöléséről:
https://m.spiegel.de/politik/ausland/martin-schulz-kritisiert-eu-plan-mit-ursula-von-der-leyen-a-1275446.html
“Das ist ein Sieg von Viktor Orbán und den Osteuropäern”
Ezt nem is kell lefordítani. Na persze egyáltalán nem biztos, hogy megszavazzák a parlamentben, de az már egy más kérdés.
Vízöntő
2019-07-02 at 16:35
Timmermans annyira megosztóan alkalmatlan, hogy a V4-ek, Olaszország és a többiek mellett még Hollandia sem támogatta, Webert meg az EPP-n belül csak Merkel és Luxemburg!.
Ursula von der Leyenre nehezen képzelhető el német nem (bár ki tudja Merkel miért remeg be), viszont ne felejtsük van egy ésszerű határ ameddig elmehetünk. Az Egyesült Királyság a vezetők kiválasztásánál tartózkodik, így a V4-ek Olaszországgal már biztosítja a blokkoló kisebbséget, de mindkét esetnél jóval többen mondtak nemet a két figurára.
Ursula von der Leyen-t kormányzati kapcsolatok szintjén biztosan ismerjük, ha Orbán Viktor támogathatónak ítéli nyugodtan elfogadhatjuk, ha Őt választják ki!
Namond
2019-07-02 at 17:21
?
nem értem
2019-07-02 at 19:09
Persze: Merkel remegve kérte, hogy VdL legyen Juncker utódja, mert a Bundeswehrt már elég rendesen leamortizálta és rontja a fegyverkereskedelmi bizniszt.
POROSZLAI RÓBERT
2019-07-02 at 16:12
hagyd már a hülyeségedet.
Paulik
2019-07-02 at 16:01
Egy lakógyűlésen sem tudnak rendes döntést hozni, akkor mit várunk ezektől? Én is kilépnék az Unióból, de a szakembereink (Orbán is) azt mondja akkor rosszabb lenne. Hinnünk kell nekik, mert informáltabbak, képzettebbek és nem utolsó sorban már sok mindenben bizonyítottak (Orbánék).
Mindenesetre jobb összetételű lesz az EU, mint eddig volt. Reménykedjünk!
Galamb
2019-07-02 at 17:39
Csigavér! Majd ha így lesz, visszatérünk rá!
csakafidesz
2019-07-02 at 18:45
A szar akkor is szar marad, ha szebb formába öntik.
hozzaszolo
2019-07-02 at 15:58
Aki mindent tud, Havas Henrik megmondta: Szép magas férfi legyen, akkor jó politikusnak is, ne aggódjanak,megszavazzák. Ugyanez nőnél. Elég ha szép.
Aztán itt a kontra is, lásd Merkel. Mégis politikus.
Szerintem is ebbe az irányba kell menni: szőke, kékszemű, hosszú combú legyen. A hangot meg le kell venni.
csakafidesz
2019-07-02 at 18:44
Szerintem is jobb egy fehér ember az EU élére, mint egy bantu. Muszlim viszont ne legyen..
Kagi
2019-07-02 at 15:48
Ez olyan “magas lóról” duma. Olyan “majd én megmondom, tiii nem tudtok semmit” duma.
Valahogy az SZDSZ-re emlékeztet, de nem tudom miért. De biztosan tévedek. Hiszen én nem veszem komolyan a világot.
Namond
2019-07-02 at 17:19
?
Vajda MIklós
2019-07-02 at 15:46
Lapos a stílusa, tartalmatlan a szövege, és a tényeket mellőzi. Az viszont eszébe sem jut, hogy a mostani kormánykoalíció változott – előnyére – ahhoz képest, amilyen korábban volt. Egyébként pedig most sem értek mindennel egyet, amit a mostani koalíció csinál – vagy nem csinál – de a jelenlegi politikai mezőnyből magasan a FIDESZ-KDNP a legjobb. Számomra nem a párt preferncia a fontos, hanem a haza megvédése akkor is, meg most is- ha egyáltalán tudja, hogy ez mit jelent.
Sajnálom, hogy a régies magyar szavak és kifejezése jelentésével nincs tisztában, süt a butaság és a gyűlölet a szavaiból.
Kagi
2019-07-02 at 15:22
Ja. 2015-ben is mi volt: a szolgálatok mondták, (elsőként Európában) hogy hatalmas migráns áradat várható délről. Erre mi lett?!
Hatalmas migránsáradat délről.
Na ennyit a titkosszolgálatunkról. Nem tudnak azok semmit, és azt se mondják el senkinek.
?
Vajda Miklós
2019-07-02 at 15:00
Csak rossz, és kevésbé rossz jelöltek vannak. Az összes benne van Sorosék zsebében. Más szóba sem jöhet. Erről beszélek március óta a Paláverben, de vannak akik azt mondják, pesszimista és lehangoló vagyok. Szerintem meg inkább realista. A V4-ek érdekérvényesítő képessége akkora, amekkora az önállóságuk. Ha ez a nő megfelelt védelmi miniszternek a NATO-ba, akkor már régen vazallusa a háttér hatalomnak.
Megoldás: Kilépés az EU-ból.
Ghandi
2019-07-02 at 16:10
Kedves Miklós, igaza van! De a lehetetlennel határos a kiképésünk. Csak tömbben tudnánk kilépni, a V4 erős szövetség, de ennyire azért nem. A paláverben azért mondhatna erről valami pozitívat…
MacMondeau
2019-07-02 at 17:11
sajnos kilépni nem tudunk mert be sem léptünk-bekebeleztek(apróbetűs trükkel)
csakafidesz
2019-07-02 at 18:41
Mivel az egsz EU ab ovo rossz, és nem lehet megreformálni, nos jó elnököt nem lehet ennek a banzájnak az élére tenni. Nem az elnökkel van baj, hanem az unióval.
MEG KELL SZÜNTETNI AZ EU-t!
Gesztenye
2019-07-02 at 21:23
Maximálisan egyetértek!
Kérem mondja el azt is, hogy EREDETILEG az eu nem ilyen szemétdomb volt, hanem nemzetállamok GAZDASAGI együttműködése miatt jött létre. Ezért volt furcsa, hogy a volt bolsevik államok csatlakozásakor pont a németek és az osztrákok a legvégsőkig, vagyis 2011-ig nem adtak nekünk munkavallalási engedélyt, miközben 2015-ben minden agysebész fekának megadták.Kár, hogy ők nem akartak vele élni! Hozzátenném, hogy az áruk és munkaerő szabad áramlása eus alapelv! Schumann a haját tepné, ha látná, mit művelnek a németek és a franciák. Ezek után már nem is volt csoda, hogy a saját schengeni határvédelmét sem követelte meg a görögöktől.
Gesztenye
2019-07-02 at 21:30
És természetesn az egész tilalomnak egyenes következménye volt, hogy a Csótány alatt kitört és elhallgatott válság idején minden magyar az angolokhoz, hollandokhoz, svédekhez tudott csak elmenni dolgozni. Aztán 2015 óta tudjuk, hogy szegény németek mekkora munkaerőhiányban szenvedtek és jött a wilkommenskultur a Stasi ringyóval. Csak mi nem kellettünk nekik, ez milyen érdekes.
Kagi
2019-07-02 at 14:54
Nem olyan rossz ez a néni, mint ahogy mondjátok.
Orvos, fizikus, hét (7) gyermek anyja és talán szász.
Nem egy szingli, önmegvalósító libsi, mint Timmi, Merki…
Jó lesz ő elnöknek. Ha a Dr Miniszterelnökúr is azt mondja… Legyen
Kagi
2019-07-02 at 15:10
Akkor jóvan!
Károgjatok tovább!
Biztos, hogy szarul fog dönteni Orbán, hiszen eddig mindíg csak rossz döntéseket hozott. Igaz?
?
csakafidesz
2019-07-02 at 18:37
Henry Kissinger egy jóhumorú, szerethető ember!
Vízöntő
2019-07-02 at 14:40
Ha elfogadja az EPP és jelöli, a Tanács megszavazza és előterjeszti az EP-nek akkor EP elnöknek szocdemet vesznek elő, az alelnökök meg más pártiak lesznek. Ez meg rossz hír lenne, Dobrev Klárának.
Elfogadható felállás lenne.
vadmagyar
2019-07-02 at 14:14
Az Isten óvja Magyarországot!
Ecce homo:
“… in September 2015, during the European migrant crisis, von der Leyen publicly criticized the government of Prime Minister Viktor Orbán and called the measures “not acceptable and […] against the European rules that we have.”
vagy
“…In a 2011 interview with Der Spiegel, von der Leyen expressed her preference for “a united states of Europe – run along the lines of the federal states of Switzerland, Germany or the USA”
Van még más is: doktori értekezése forrásainak jó része plagizált. Továbbá: aktív támogatója az azonos neműek adoptálási jogának stb. stb.
Hesslerezredes
2019-07-02 at 14:08
Ursula? a dr. Bubóból?
nem értem
2019-07-02 at 14:04
A németek nagyon felszisszentek: nem örülnek ennek a felvetésnek.
Sem kompetensnek, sem kvalifikáltnak nem érzik, ellenben bőségesen maga és családja felé hajlik a hölgy keze – a német választópolgárok szerint.
Nem tartom kizártnak, hogy valójában bedobnak a köztudatba valami irtó rosszat, hogy aztán a valódi célszemély lehessen a (kevésbé rossz) megoldás. Meglátjuk.
Tobi
2019-07-02 at 15:33
-Ja mert Timmermans kvalifikált volt, igaz?
Egyébként csak úgy megkérdem melyik politikusnak nem maga felé hajlik a keze?
nem értem
2019-07-02 at 19:04
Segítek: nem Timmermansról van szó a cikkben, hanem VdL asszonyról. A németek róla megfogalmazott fenntartásait közöltem a kommentemben. Az ő “áldásos” tevékenységéről kevesebbet hallottunk/olvastunk, mint a többiekéről, akik csúcsjelöltek voltak.
Van még kérdés?
csakafidesz
2019-07-02 at 14:01
Uram! A Ribbentrop név foglalt! Találjon ki jobbat!
csakafidesz
2019-07-02 at 14:00
Miért kell mindenáron németet tenni az unió élére?
Gijutsushi
2019-07-02 at 15:33
Matteo Salvinit követeljük az EB elnökének! Akkor lesz csak rend és biztonság, és Sz@ros Gyuri bandája akkor lesz elhajtva.
csakafidesz
2019-07-02 at 18:29
Miért kell imperialistát? Legyen végre egy Kelet-Európai. Mi sem vagyunk másodrendűek, papíron legalábbis nem.
MacMondeau
2019-07-02 at 16:59
csak a neve német!-a szokásos beugrató trükk-Timmermans-al beijesztettek-hogy megválasztassanak egy legalább olyan elkötelezett(de talán verbálisan nem annyira arrogáns) ugyanolyat-óriási (látszat)eredmény!
Nahát
2019-07-02 at 13:54
Szóval, hogy a Világbank vezetőjét támogatja Orbán Viktor, egy nagy kamu volt. Sejtettük.
Hazádnak
2019-07-02 at 15:19
Igazából teljesen mindegy, hogy kik lesznek az EU vezetői, ugyanis a “sógoroktól” kezdve az egész nyugat csak idő kérdése és iszlám teritórium lesz. Már több tízmilliónyian vannak, mecsetek és imaházak ezreivel, és szaporodnak mint az üregi nyulak.EZT MÁR NEM LEHET VISSZA CSINÁLNI !!! Mink csak egyet tehetünk, felkészülünk arra a pillanatra amikor már láthatóan semmi előnyünk nem származik a velük való kapcsolatban.
CsZ
2019-07-02 at 16:19
Kedves neve nincs
Mi van a világbankvezetőjével, hogy jön ez ide?