Hollik István a napokban megosztott egy bejegyzést arról, hogy lassan gyalog gyorsabban odaér valahova, mint autóval. Lett is őrjöngés a ballib sajtóban erről (Telex, 444, satöbbi), s a 444 azt is bebizonyította, hogy az európai, nyugati nagyvárosokban az a trend, hogy kevesebb autó jut egy lakosra a városokban. Ez sajnálatos módon nem igaz, mint a későbbiekben látni fogjuk. Karigeri eközben már odáig fajult, hogy „menjen a …” a képviselő. Nos, ezek szerint Hollik István bűne az, hogy igazat írt. Nota bene, a 444 még azt is megírta Holliknak, hogy járjon tömegközlekedéssel. Haha, milyen viccesek, éljen a nagykörúti értelemben vett belváros.
Először is érdemes ezt a kis írást azzal elkezdeni, hogy a magyar főváros eszméletlen dugói nemcsak a sajátos városszerkezettel, hanem nagyban a példátlanul amatőr, mit amatőr, balfácán közlekedésmérnöki teljesítménnyel indokolhatók. Mára ez a szinte minden okostelefonon látható applikációkban is egyszerűen megnézhető. Ha bekapcsoljuk Budapesten az útvonal-tervező applikációnkat (több ilyen is van), nos, az mindenütt sötétvörös, minimum piros. A sötétvörös pedig azt jelenti, hogy az az út bedugult, kész, elesett, arra nem lehet menni.
2010-ben a KSH szerint Budapesten mintegy 573 ezer embernek volt autója, 2020-ra 690 ezer pesti polgár lett büszke tulajdonosa gépjárművének. Így mára a polgárok 39%-a lett autó-tulajdonos. Nomármost ezt az emelkedést – amely nyilván a tolvaj Fidesz-kormány miatt is lehet, hiszen annyit loptak az emberektől, hogy azoknak több autója lett – egy városban kezelni kellene tudni. Tarlós alatt is volt emelkedés, s hopplahopp, kezelték is. Most nem fogok hosszú elemzéseket írni, legyen elég a brit szám összehasonlítva: Londonban 54% ez az arány. Persze nyilván London az Mucsa, mert jobbos a miniszterelnök, ha a polgármester, a Sadiq balos is.
Azonban a biciklibarát, méhlegelős, villamosra mosolyt festős, darázshoteles Karigeri alatt nagy változások történtek – valódi közlekedésmérnöki tevékenység viszont nem, mert ahhoz érteni is kéne. A változások pedig a sávokra festett sávok, amelyeket a sárga jelekkel áthúzott sárga jelek tarkítanak, hogy aztán valamilyen más lezárásokkal tarkított lezárásokkal kombináljanak. Így lehet az, hogy az egy irányban három, néha négy sávos Bajcsy például egy sávra szűkült. Ám annyi ilyet lehet sorolni, hogy arról két jogosítvánnyal rendelkező ember – tehát nem Karigeri, akinek a nyelvvizsgája mellett ilyenje sincs – akár egy napot is könnyedén el tudna beszélgetni. Aztán, mivel minden felújítás – amit, teszem hozzá, legtöbbször még a Tarlósék kezdtek volna el (félre is tettek rá pénzt), de ugye az újmúltban már ezt nem divat megemlíteni – elcsúszott, majd megdrágult, aztán annyira rájuk égett, hogy mindent egyszerre, ész nélkül kezdenek el. A felújítások jelentős részét meggyőződésem szerint egyébként azért húzták el, hogy az álmélkodó nép ne kösse majd a gonosz Tarlós-érához. Ennek aztán az lett a következménye, hogy minden érdemi út bedugult. Meg a nem érdemi utak melletti mentőpályák és a mellettük menő mentőösvények is.
A közösségi közlekedés és az autósok viszonya…
Évtizedek óta nyomatja a BKV – vagy BKK, nevezzük egyszerűen „tömegközlekedési” lobbinak –, hogy kérem, itt a közösségi közlekedés a jövő, s a csúnya, büdös, elavult autósok valójában az elmúlt évszázad/félévszázad gyermekei. Hiszen a csodálatos tömegközlekedés majd minden utat bejár, sőt „ojrópai” értelemben vetten lehet majd mindenhova eljutni rövid idő alatt kicsiny fővárosunkban. Beszállunk a buszba, s nemhogy boldogok leszünk, hogy eljutunk célunkhoz, de még a ruhánk is tisztább lesz, sőt a mosolyunk is sugárzóbb. Nos, ez egy kommunista relikvia, legyünk erősek. A kommunista rezsim ugyanis nem tudott ugyanolyan életszínvonalat biztosítani, mint nyugaton, autó nem volt, tehát akkor majd visz minket a busz (merthogy a villamossínre se volt pénz), a sz*rt meg cukrozni kellett, így ment bőszen a propaganda, mert pofázni mégiscsak olcsóbb, mint metrót építeni.
Aztán jött húsz év boldog együgyűség, amikor a népszerű Demszky alatt nagy büdös semmi se történt. (Azóta is álmélkodom azon a politikai teljesítményen, hogy húsz évet úgy húzott ki ez a derék Gábor, hogy minden alkalommal megígérte a 4-es metrót, majd újra megígérte és újra megígérte, és újra megígérte… és ezt mindannyiszor elfelejtették neki, sőt, mit elfelejtették, meg is választották, ötször…) No persze a tömegközlekedési lobbis pofázás az ment akkor is ötösre. Kicsit megfűszerezték azzal, hogy mindig valamit a meghatározatlan jövőben majd megépítettek, amit aztán mégse kezdtek el, hogy aztán kiderüljön, hogy el kell adni, rendszerint két fillérért. Végül ezt már a derék szavazók is megunták, s jött a Tarlós, kifizette az adósságot, befejezte a metrót, ezért aztán a hálás polgárok meg is választották helyette Karigerit.
Ezalatt ugyanakkor a tömegközlekedési lobbi propagandája mit se csitult – Tarlósék alatt se, ott legfeljebb halkult –, miszerint a modern ojrópai nagyvárosokban tömegközlekedni kell, az a jó és punktum. Nem vitatom a tömegközlekedés erényeit, ám a helyzet az, hogy a budapesti régió sajnálatos módon nemcsak a körúton belüli területből áll. Laknak ugyanis itt külső kerületekben is, sőt, vannak egész komoly települések, például Érd, Vác stb., ahonnan bejárnak. S hogy ne teljen el minimum két óra csak a bejárással, vannak olyan aljas polgárok, akik autóval járnak. Ezen aljas, gonosz, nemtörődöm polgárok azért járnak autóval, mert a tömegközlekedés nem alkalmas arra, hogy – vagy emberi módon, vagy emberi időben – beszállítsa őket munkahelyükre, vagy épp oda, ahova tartanak. Ezért aztán autóval járnak az ebadta pógárok. Persze el lehet merengeni azon, miért is bűn az, ha valakinek van egy autója – a mindenségit, még fizet is érte egy csomó sarcot a mindenféle áljogcímekre az önkormányzatoknak, meg parkolási társaságoknak, a teringettét neki –, de úgy tűnik, főpolgármesterünk (miniszterelnök-jelölt-jelöltünk) elhatározta, hogy mindenkit kiutál a városból, akinek kivan a négy kereke.
Hollik István meg ezt szóvá merte tenni. A bűne tehát az volt, hogy igazat mondott.
lesi
2021-06-16 at 12:20
ja majd elfelejtem földel egyenlővé pestet
lesi
2021-06-16 at 12:18
hát ez a karigeri milyen betegség honnét jött
Zsike
2021-06-12 at 23:42
MINDENKI VÉSSE JÓL ESZÉBE: KORMÁNYOZNI IS ILYEN KÉPTELENEK LENNÉNEK, NE LEGYEN ILLÚZIÓJA SENKINEK! EZ A FŐVÁROSI HELYZET A JÖVŐBENI KORMÁNYZÁSUK PROTOTÍPUSA! Mint ahogy a múltbeli is hasonló volt, amit leghűbben a legérintettebb – és a “LEGHOZZÁÉRTŐBB – a volt kormányfő, GYURCSÁNY MEG IS FOGALMAZOTT:”ELKÚRTUK….stb stb…”
MOST ÉPPEN A FŐVÁROST “KÚRJÁK EL”!
AKIK NEM EMLÉKEZNEK MAJD ERRE 2022-ben, A VÁLASZTÁSOK IDEJÉN, MAGÁRA VESSEN!
bl
2021-06-12 at 17:13
Egyébként a dugó legnagyobb értelme az lehet, hogy bevezetik a dugódíjat. Ha csak 10ezret leszednek egymillió autósról, az máris 10 milliárd forint. Először csak évente, negyedévente végül havonta. Nagyon nagy üzlet van a főpolgármesterségben csak az “idióta Fidesz”, abból indul ki, hogy mindenki olyan jó mint ő.
Namond
2021-06-12 at 14:57
Miért is nem lehet az alkalmatlan, gondatlan, méltatlan polgármestereket és képviselőket leváltani?
Mitől fél a FIDESZ-KNDP 11 éves 2/3-a?
Vagy nem rajtuk múlik, egy középszerű befolyásos valaki szereti alkalmatlan emberekkel körülvenni magát a kontraszt kedvéért és ezért semmi, a szavazók nyugalma sem drága?
vélemény
2021-06-12 at 12:40
A budapestiek egy liberálbolsevik töltetű Nerot húztak ki a pakliból, aki szinte megrészegedett a hatalomtól
és a 40+n számú tanácsadója támogatásával alaposan elnáspángolja alattvalóit.
De mire várnak a fővárosban lakó állampolgárok? Nem kellene talán aktivizálni magukat és kiebrudalni a diktátort?
aladin
2021-06-12 at 12:14
Karácsony nem hibás ö olyan mint egy angyal, csak az úr szolianá már magához és nefelejtse magával vinni a biciklijét.
Leopárd
2021-06-12 at 11:42
BE KELL AVATKOZNI–FELJELENTÉSSEL, RENDTEREMTÉSSEL-AZ ILYEN-UN. BUBORÉK-KOMMUNIKÁCIÓ ÉRTELMETLEN-A PUSZTA RACIONALITÁS SEMMIT NEM ÉR.BUDAPEST-MIVEL FŐVÁROS-NEM EGY BETEG PESTI KLIKK TULAJDONA-A FIDESZ FEJEZZE BE A BUBORÉK-POLITIKÁT. INTÉZKEDJEN-ÉS NE TÜNETI KEZELÉSSEL-PL. VÍZOSZTÁS.
Miki
2021-06-12 at 11:32
Budapest érdemi infrastrukturális és közmű-fejlesztésével kapcsolatos tevékenység keretén belül, csinált már Karácsony Gergely valamit?
Mert kerékpáros-sávok fel-festése az út-burkolatra nekem nem az!
Rózsa
2021-06-12 at 11:28
Ezek a fene hagy zöldek annyira zöldek, hogy összekeverik az aszfaltot a virágágyással, mert azt ugyebár leaszfaltozták. Erre kell elszórni a pénzt, de persze így nem kell gyomot irtani. Nem kell félni attól, hogy ott kikel a parlagfű. A virágágyás lehetett volna igazi méhlegelő, a parkokban a füvet le kellene kaszálni. Ha vidéken nem kaszálják le a parlagon maradt területeket, akkor büntetés jár érte, ha karigeri Budapesten nem kaszáltatja le az árokpartokat és parkokat, akkor méhlegelő. Ez szerintem részben vicces, részben meg igazán dühítő. Most már csak arra lennék kíváncsi, hogy mit szól ehhez a hatóság. A budapestiek meg az ott közlekedők jó lenne, ha ezek ellen fellázadnának. A hülyeség nem pálya.
gyozo2018
2021-06-12 at 10:53
Zolee
2021-06-12 at 10:48
Megint lezoliztad magad, LajosLajos?!
Zolee
2021-06-12 at 10:48
Ez már a van sapkája nincs sapkája kategória szerintem. Ha Karácsony Gergely felújít: dugókat okoz, ha Karácsony Gergely nem újít fel: nem csinál semmit, elhanyagolja a várost. Igen, minden városban előfordul, hogy utakat kell felújítani és igen nagyvárosokban a tömegközlekedés hihetetlen módon jobb mint az autós közlekedés. De jó, hogy szinte minden nap van ingyen Karácsony reklám az oldalon.
gyozo2018
2021-06-12 at 10:42
Ilona Kovacs (fb)!
Ez még csak a kezdet.
Azt hiszik ezek a csökött agyú állatok, hogy majd
a kormányt fogják szidni az emberek.
Hár egy “LóHadházyt, mama!”, hogy egy klasszikus
viszkis butykost idézzek.
Nagyon sok szavazójuk őrjöng, hogy ez mekkora állat,
és hogy ott kell szívniuk a hőségben, nem jutnak oda
időben a tárgyalásokra, a szállításokkal, nem érnek oda
időben az orvoshoz!!!!
A D(K)urva anyjukat!
Gáspár Anette
2021-06-12 at 10:37
egyenjogsiság
2021-06-12 at 10:29
Hülyeséget beszélsz.
Elég 1-2 csomóponton dugó, egészen a bevezető és kivezető
országos közutakig leállíthatja a forgalmat, mert a dugó
bizony “továbbgyűrűzik.
Nem beszélve a mellékutcákról. Ugyanis a dugóból a mellékutcákon keresztül
próbálnak (logikusan) kiszabadulni.
Igen ám, de ez az állat a fővárosban számos utcát úgy egyirányúsított,
hogy képtelenség kiverekedned magad.
A munkához nagyon sok vállalkozónak elengedhetetlen az autó használata.
A többség nem hobbiból autózik. De ugyanúgy a családoknál a gyerekek
szállítása is. Sokan jönnek be dolgozni a fővárosba, vagy mennek ki.
Nem oldható meg minden út a helyközi járatokkal.
gyozo2018
2021-06-12 at 10:31
Szerencséje, hogy nem rokonom, mert én testvéri jogon köpném le és vágnám pofán, és örökre kitiltanám, letagadnám, kitagadnám.
https://www.youtube.com/watch?v=aUIbJgEUv7k
Az igazi családjának is elege lett, mert rájuk is rossz fényt
vet, s ezt már 2018-ban igyekezett a testvére ország-világ előtt
tisztázni: nem állnak azonos platformon ezzel az elfajzott
féreggel.
nemzeti
2021-06-12 at 10:30
Kellett Ő nektek ?
egyenjogsiság
2021-06-12 at 10:29
Nem vitatva, hogy a belvárosi dugók mértéke hanuka gergely rovására írható, azonban a város többi részén is egyre problémásabb közlekedni autóval. Ez utóbbit azonban az egyre nagyobb számban megjelenő, vezetni szerető, ám legkevésbé sem tudó (általában szőke) sofőrök tömege okozza. Elképesztő, hogy csúcsidőben flangálnak tömegesen olyanok az utakon, akiket régen még a dodzsemből is elkergettek – persze egyre nagyobb autókkal. Télen 15 centis tűsarkúban, nyáron flip-flop papucsban,(okostelefon a kézben). Természetesen minden ilyen egyednek kizárólag a belső sávba szól a jogosítványa, ahol mint tudjuk, kizárólag a megengedett sebesség felével lehet közlekedni. (a tükör használata tikos) A kétsávos úton is csak a kanyar közepén kell jelezni, hogy rögtön jobbra akar kanyarodni. Ha száz gergőke lenne, sem tudnám úgy utálni,(pedig tudom) mint ezeket a farkat növesztett agyatlan p..ákat.
Leopárd
2021-06-12 at 10:29
ILYENKOR KELLENE KIVERNI BELŐLE A S.T IS-MIVEL ÉVEK ÓTA AZT P..ZZA, HOGY NINCS PÉNZ PESTEN SEMMIRE. FELJELENTETTÉK EZÉRT? NEM.HAZAÁRULÁSÉRT IS FEL KELLENE JELENTENI.KÍNA ÜGYÉBEN. MINDEGY, HOGY MILYEN A BÍRÓSÁG-AKKOR IS FEL KELLENE JELENTENI.
Gáspár Anette
2021-06-12 at 10:29
Dokoli!
.
“hamár nincs ki,hogy kaszáljon” – írod.
Dehogy nincs, aki kaszáljon. HARÁCSony és az 50+5 rablója kaszál.
Gáspár Anette
2021-06-12 at 10:27
Ennek a köztörvényes brigantinak a neve fémjelzi, de az ötven “tanácsadó” és a számtalan helyettese irányítja bele a káoszba, a totális romlásba a fővárost!
.
HARÁCSony nem olyan buta, mint amilyennek láttatni akarja magát,
megvan ahhoz az esze, hogy totálisan lealjasodva strómanként
vigye el a balhét, de annak tudatában, hogy legfeljebb politikai
felelőssége van, vagy még az sem.
.
Műveletlen, semmihez sem értő, kontraszelektált, nihilista. Pontosan ilyen
szörnyetegekre van szükségük azoknak, akik most fosztogatják és romba döntik, sivár betonteleppé züllesztik a fővárost.
hozzaszolo
2021-06-12 at 09:33
Ez borász, hogy így rá van kattanva a dugócsinálásra?
Elnézést a borászoktól.
jámbor lászló
2021-06-12 at 09:29
Hát ez van ha főpolgámester helyett egy szarjankót választ Budapest így most egy szar hely lett a főváros most épp előkészítik az ezer ötszáz forintos dugó díjat aztán ahogy évről évre nő az étvágy úgy a dugó díj is aztán már csak az megy be a városba aki képes kifizetni nap mint nap vagy alkalmanként
Mikia36
2021-06-12 at 09:23
Kamugeri és haverjai csak lopni tudnak, deazt nagyon jól. Elsíbolják a közpénzt, sírnak utána állandóan, szakmai tudásuk alulról veri a nullát!!! Kíváncsi lennék a tüdejére azután, hogy Zuglóból bebiciglizett a Belvárosba, mennyi kátrányt, szénmonixidot nyelt. Mi pedig hamarosan megkapjuk a parlagfüvet, mert a hülye és nem tudja, hogy nem szeretik a méhek!
Nemzeti konzultációt Kamugeri ámokfutása miatt! Utána töprenghet, sőt a hiperpasszív angol tudását is fényezheti néhány fényévnyire innen.
Elég volt a sok hülye libernyákból!
OLvastam valahol: liberális az, aki csak a saját véleményét fogadja el! Tökéletes!
Dokoli
2021-06-12 at 09:05
Ha a “Vidék” kapná azt a pénzt amit Budapest,még száz évig Fidesz kormány lenne. A Pestiek meg járjanak szamárháton. Legalább lelegeltetnék velük (a szamarakkal és nem a Pestiekkel)a gazt hamár nincs ki,hogy kaszáljon.
Hajnali madár
2021-06-12 at 09:04
Nem az a baj, hogy idiótát választottak. Inkább azokkal van a nagyobb baj, akik oda juttatták, hogy választható legyen és még inkább azokkal, akik meg is választották és azóta is tapsolnak neki.
kriszta
2021-06-12 at 08:54
KamuGeri a hét elején még azt mondta, hogy a Clark Ádám téri virágágyást a Lánchíd felújítása miatt kellett leaszfaltozni, de mostanra kiderült, hogy a virágágyás helyére is biciklisáv került: https://www.youtube.com/watch?v=caoVkAGX6Hg&t=8s
Erre van pénze a fővárosnak? Mennyibe került?
Tuti
2021-06-12 at 08:36
amugy ezek a savok es tablak benne vannak a KRESZ-ben?
mert: “Amit a KRESZ nem tilt, azt szabad!”
akkor viszont miert ne lehetne hasznalni
Tuti
2021-06-12 at 08:33
nekem tovabbra is az a meglatasom,h a cel,h elrontsak az emberek hangulatat, ahol csak tudjak…
(lehet az is, h egy esetleges ellenzeki gyozelem eseten, meg majd visszadjak a savokat…mekkora sunyisag lenne mar mi? regi komcsi trukk: elveszunk valamit, majd visszadjuk, es olyan, mint ha adtunk volna valamit)
bl
2021-06-12 at 08:25
A balliberális gondolkodás fontos jellemzője, hogy kiváló ötleteik vannak azon problémák kezelésére, amiket saját idiotizmusuk hoz létre. Hehehe. Ezen kiváló ötletek aztán újabb problémák forrásai is egyben. Duplahehehe.
bl
2021-06-12 at 08:21
Most kezdett felújításokba, amikor nyitnak, amikor zárva volt minden akkor meg sárga csíkokat festegetett. Aminek sok értelme nem volt, mert akkor épp nem is volt akkora forgalom, hogy ne fértek volna el a kerékpárok. Ilyen a balliberális idiotizmus. Végül rákeni az egészet a nyuszira(Orbánra). Hehehe.
Nahát
2021-06-12 at 08:13
Kiváló stílusban megírt cikk az elkeserítő budapesti rémálomról. Igen, hiányoljuk a közlekedésmérnöki munkát IS. A DK vezetésű főváros magáévá tette a “Nem megfelelő embert a nem megfelelő helyre” jelszót, de szerintem nemcsak az urambátyám világ bevezetése okozza Budapest mélyrepülését, én szándékos rosszindulatot is látok benne.
Poroszlai Róbert
2021-06-12 at 08:00
Erre szavaztatok! BARMOK!
Live Sound
2021-06-12 at 07:51
a “kariferigerinek” igaza van elő kell venni a nagypapitól örökölt társzekeret oszt avval kell csapatni a nagykörúton, rendkivül környezet kimélő és ha menet közben a “meghajtó egységek” méhlegelőre lelnek egy füst alatt az is meg lesz oldva. Mekkora fej ez a csávó ,javaslom jelölje az egyesitett baloldal galaktikus kormányzónak . Remélem legalább 4 fényévre lesz a hivatala !!!!