závecz research
Húsz százalék felett Magyar Péter pártja? No persze, van az a pénz, amitől korpás a hajad!
Két olyan közvélemény-kutatásnak álcázott propagandatermék látott napvilágot a héten, melyeknek eredményei és következtetései aligha tükrözik a valóságot. Úgy tűnik, hogy a Závecz Research és az ez idáig tetszhalott, valahonnan ismét pénzhez jutó (egykor jobbikos kötődésű) Iránytű Intézet is beszállt a kampányba. Ugyanúgy, mint 2022-ben, mikor az előbbi a választások előtt egy héttel döntetlent mért, utóbbi intézmény vezetője pedig utólag nyilvánosan bevallotta, hogy „pszichés nyomás” miatt szándékosan fals számokat közöltek. Most a Závecz repítette ismét a Gyurcsányék által vezetett közös baloldali listát az egekbe, míg az iránytűsök Magyar Pétert lőtték húsz százalék felé. Persze, mert az ellenzéki választónak remény kell – habár ez csupán a remény illúziója –, ezt pedig hajlandóak megadni annak az árán is, hogy hülyét csinálnak magukból. Persze – nekünk ne legyenek délibábjaink – van az a pénz, amitől „korpás a hajad”. Kilencszázezer szavazót veszített a baloldal
A Terror Háza Múzeumban tartott választásértékelő beszélgetést a XXI. Század Intézet, ahol közvélemény-kutatók vitatták meg az április 3-i országgyűlési választások eredményét. Barthel-Rúzsa Zsolt, a Századvég vezérigazgató-helyettese, Hann Endre, a Medián közvélemény-kutató igazgatója, Mráz Ágoston Sámuel, a Nézőpont Intézet igazgatója, Závecz Tibor, a Závecz Research alapító-ügyvezetője és Deák Dániel, a XXI. Század Intézet vezető elemzője beszéltek arról, hogy mennyit tévedtek az előrejelzések, valamint milyen folyamatok befolyásolják a felmérések eredményét.