A főváros, a korábbi tervekkel ellentétben mégsem építi meg a budai Bartók Béla útra tervezett kerékpársávot és korzót, ezért a helyi vendéglátósokat tömörítő Bartók Béla Boulevard nevű szervezet és a Magyar Kerékpárosklub hétfő estére demonstrációt hirdetett – írja az Index.
A Gellért tér és Kelenföld közt húzódó útvonalon egyre többen bringáznak és a vendéglátóhelyek forgalma is növekedni kezdett, ráadásul a régóta várt átalakítás nem akadályozná az autók közlekedését sem, érvel a bringás szervezet. Hatalmas felfordulással járó villamosvágány-felújítás zajlik a Bartók Béla úton és ennek részeként kibővítik, illetve akadálymentesítik a megállókat is. Amikor a munkák befejeződnek, a közösségi közlekedést használók élete biztosan könnyebb lesz, de a bringásoké és a gyalogosoké nem, mert bár Újbuda Városfejlesztési Koncepciójában szerepelt, mégsem szélesítik ki a járdákat, és egyik irányban sem festenek fel teljes hosszban a fővárosban egyre gyakoribb, jól látható kerékpársávot. Aki szeretne mintát kapni abból, hogy hogyan nézett volna ki ez a sáv, láthatja az elejét, amely kevesebb mint száz méteres, majd hirtelen véget ér.
Aki pedig arra kíváncsi, hogy mit hiányolnak a bringások, annak az Indexen található koncepcióábrát ajánljuk. A Magyar Kerékpárosklub szerint annak ellenére fújta le a főváros a bringasáv továbbépítését, hogy a Bartók Béla úton már most is közel annyian tekernek, mint Pesten, a Bajcsy-Zsilinszky úton, amelynek teljes hosszában, évekkel ezelőtt kétirányú bringautat alakítottak ki a járdán. A budai bringások sok esetben nem mernek a sok helyen egy sávra szűkülő úttesten tekerni, ezért felmennek a járdára, ami sem nekik, sem a gyalogosoknak nem biztonságos. A hétfői demonstráción arra szeretnék felhívni a figyelmet a Kerékpárosklub szervezői, hogy a Bartók Béla úti bringasáv ötletének elvetése minden rövid- és hosszútávú fővárosi úthálózat-fejlesztési elképzeléssel szembe megy, így a főpolgármester által is aláírt Balázs Mór Tervvel is, amely szerint 2030-ra körülbelül tíz százaléknyi kerékpárosnak kellene közlekednie Budapesten. Ráadásul, szintén a klub szerint ez az átalakítás nem okozna gondot az autósoknak sem, mert a forgalom részben a 4-es metrónak, részben a fonódó villamosnak, illetve a Móricz Zsigmond körtér átalakításának, valamint a kelenföldi P+R parkoló megépítésének köszönhetően jelentősen csökkent.
A teljes cikket az Indexen olvashatják.
Fotó: Index
Facebook
Twitter
YouTube
RSS