A közvélemény figyelme ritkán tartható fenn hosszabb ideig egy adott téma iránt. Ahogy a koronavírusra is „ráunt” a nyugati nyilvánosság, úgy hanyatlik a kíváncsiság az orosz–ukrán háború iránt is. Míg a téma az első hetekben még megtöltötte a világsajtót, mára már huszadára csökkent az erről szóló tájékoztatások száma.
Zelenszkij az Axios munkatársának, Jonathan Swannek múlt héten azt mondta, hogy a globális figyelem kulcsfontosságú volt Ukrajna számára, de aggódik, hogy az embereknél „betelik a pohár” és „cinikusak” lesznek, és „valami újat akarnak”. Ahogy a figyelem csökken, úgy fog csökkenni a világ vezetőire nehezedő nyomás, hogy segítsenek Ukrajnának és megbüntessék Oroszországot – emlékeztet a Neokohn.
Az Egyesült Államok népének üzenem, ne szokjanak hozzá ehhez a háborúhoz. (…) Ellenkező esetben egy soha véget nem érő háborút kockáztatunk (…) Ne szokjanak hozzá a fájdalmunkhoz
– mondta Olena Zelenszka ukrán first lady az ABC Newsnak. A háború első hete és a legutóbbi hét között több mint huszadára csökkent az Ukrajnáról megjelent hírekkel kapcsolatos közösségi médiainterakciók (kedvelések, kommentek, megosztások) száma: 109 millióról 4,8 millióra. Ez a tendencia tükröződik az online médiában megjelenő tudósítások mennyiségében is, amely az első heti 520 ezer cikkről 70 ezerre csökkent. Április és május hat hete alatt a NewsWhip adatai szerint körülbelül hatszor nagyobb érdeklődés övezte a Johnny Deppről és Amber Heardről szóló történeteket, mint az Ukrajnáról szólóakat.
Forrás: Neokohn; Fotó: MTI/EPA/Jurij Kocsetkov
Facebook
Twitter
YouTube
RSS