Pesti Srácok

Révész Máriusz: nem kell elfogadni, hogy évente hatszázan halnak meg közlekedési balesetben

null

A Mentsünk meg 600 életet! elnevezéssel induló közlekedésbiztonsági programot bemutató sajtótájékoztatón Révész Máriusz, az aktív Magyarországért felelős kormánybiztos úgy fogalmazott: 2012-ig nagymértékben csökkent a halálos közlekedési balesetek száma Magyarországon, de azóta stagnálnak a számok. 2012 és 2019 között évente átlagosan 600-640 ember halt meg a közutakon. Ennek nem kellene így lennie.

A magyar utakon egymillió lakosra vetítve 62–64-en haltak meg, az Európai Unió átlaga 49–50 körül van, de vannak olyan országok, ahol egymillió lakosra vetítve 30 alatt van a halálos közlekedési balesetek száma. Oslóban tavaly egy ember halt meg közlekedési balesetben, Helsinkiben három, Bécsben 18, Budapesten 51 – fogalmazott Révész, aki azt is elmondta: ha az uniós átlag szintjére le lehetne csökkenteni a halálos közlekedési balesetek számát Magyarországon, akkor évente 100-150 életet lehetne megmenteni; ha a legjobb országok szintjére, akkor évente 300 életet.

Révész Máriusz hozzátette: a Közlekedéstudományi Egyesülettel közösen ezért döntöttek úgy, hogy elindítják a Mentsünk meg 600 életet! elnevezésű programot. A kampányban felhívják a figyelmet arra, hogy túl sokan halnak meg közlekedési balesetben az ország útjain és ez ellen mindenkinek tennie kell, és várják az emberek véleményét arról, mit kellene tenni, hogy kevesebb közlekedési baleset történjen.

Emlékeztetett: a kormánybiztosság több lépést is tett már a közlekedésbiztonság javításáért, például elkészítették a Közlekedő kisokost az általános iskola 4. osztályos tanulóinak, és a védtelen közlekedők védelmének erősítése, a biztonságos közlekedés érdekében elkészítették a KRESZ-módosítási javaslatukat is. A kormánybiztos véleménye szerint nagyobb odafigyeléssel, türelemmel sok közlekedési baleset megelőzhető lenne. Reményét fejezte ki, hogy a kampánnyal hozzájárulhatnak a balesetek számának csökkentéséhez.

PestiSracok facebook image

Kiss Csaba, a Közlekedéstudományi Egyesület (KTE) közlekedésbiztonsági tagozatának tagja hangsúlyozta: nem szabad elfogadni, hogy a közlekedés velejárója a halál és a sérülés. Elmondta: a KTE októberben végzett egy felmérést, amelyben valamennyi közlekedő réteget megszólították a gyalogosoktól a hivatásos sofőrökig. A kérdőívet 1700-an töltötték ki, és bár a részletes kiértékelés még tart, már most látszik, hogy a közlekedési kultúrával a többség nincs megelégedve, és a válaszadók inkább rossznak, mint jónak tartják a közlekedés biztonságosságát. A balesetek bekövetkeztéért az agressziót, a stresszt és a figyelmetlenséget emelték ki. A megelőzésért a válaszolók szerint az agresszió elleni fellépésre, képzésre, közlekedésre nevelésre és az egymás iránti felelősség erősítésére lenne szükség. Elmondta azt is, hogy a Mentsünk meg 600 életet! programhoz kapcsolódóan ötletpályázatot írnak ki. Január 15-ig olyan ötleteket, javaslatokat várnak, amelyek a közlekedési balesetek csökkentését szolgálják, tudatosítják a problémát, és javaslatot tesznek a kezelésére.

Forrás: MTI; Fotó: MTI/Vajda János

Ajánljuk még

A walesi labdarúgó-szövetség felszólította a FIFA-t, hogy engedje az LMBTQ-propagandát

NVNeugebauer Viktor Sport 2022 november 25.
A FIFA-világbajnokság első napjaiban – mint várni is lehetett – több szurkolót megszólítottak a biztonsági őrök, akik szivárványszínű vagy szivárvány mintájú ruhákat vagy kiegészítőket viseltek. De ez már nem marad így sokáig: a walesi labdarúgó-szövetség felszólította a FIFA-t, hogy lépjen közbe, és állítsa le az ilyen beavatkozásokat.

Dollárbaloldal – A CIA-ig érnek a szálak

PPestiSrácok.hu Forró drót 2022 november 25.
A baloldal választási kampányát a tengerentúlról milliárdokkal támogató Action for Democracy kapcsolatrendszere egészen az amerikai titkosszolgálatig, a CIA-ig ér – derül ki abból a jelentésből, amelyet a nemzetbiztonsági bizottság szerdán tett közzé. A jelek szerint az amerikaiak által támogatott kör kulcsszereplője a Bajnai Gordon, illetve a Ficsor Ádám nevével fémjelzett DatAdat-csoport, amely gyakorlatilag az ellenzéki kampányt lebonyolította – írja az Origo.