Pesti Srácok

Egy kutatás szerint a közösségi médián lógók között van a legtöbb oltásszkeptikus

Egy kutatás szerint a közösségi médián lógók között van a legtöbb oltásszkeptikus

Egy uniós felmérés, a Eurofound kutatása szerint azok között az európaiak között a legnagyobb az oltásszkepticizmus, akik a közösségi média felületein, mint például a Facebookon vagy az Instagramon tájékozódnak és nem a hagyományos hírforrásokból, továbbá főként férfiak, és főként olyanok, akik otthon vannak. Magyarországon többségben vannak az oltáspártiak, a legnagyobb oltási kedvet pedig Írországban és Dániában mérték.

A Magyar Nemzet számolt be róla, hogy az Európai Alapítvány az Élet- és Munkakörülmények Javításáért (Eurofound) idén tavasszal elvégzett kutatásából kiderült, hogy az európaiak huszonhét százaléka továbbra sem oltatná be magát, a közösségi médiát aktívan használók körében pedig még magasabb ez az arányszám. Az uniós ügynökség a koronavírus mentális egészségre, valamint élet- és lakhatási körülményekre gyakorolt hatását mérte fel. Kiderült, hogy az EU-ban megkérdezettek átlagosan 64 százaléka bizonyosan felvenné a vakcinát, míg 27 százalékuk inkább nem, vagy bizonyosan nem oltatná be magát. A maradék kilenc százaléknak nem volt határozott véleménye a kérdésben.

Azt is megállapították, hogy azok a közösségi hálózatokban aktív európaiak, akik onnan is tájékozódnak, sokkal szkeptikusabbak az oltóanyagokat illetően – mintegy negyven százalékuk utasítja el a vakcinát. A hagyományos sajtótermékek fogyasztói körében ugyanez az arány mindössze tizennyolc százalék volt. Az oltásellenesség a férfiakra jellemzőbb: huszonkilenc százalékuk zárja ki az oltást, míg a nők körében „csak” huszonöt százalék volt kritikus. A Eurofound szerint a 18–34 éves korosztály a legkevésbé szkeptikus (huszonhat százalékuk utasítja el az oltást), a 35–49 éves európaiaknak pedig már huszonkilenc százaléka vélekedik ugyanígy. A kutatásból kiderült, hogy a munkanélküliek (harminckilenc százalék) és háztartásbeliek (harminchárom százalék) jóval kisebb hajlandóságot mutatnak a vakcina felvételére, mint a foglalkoztatott társaik (huszonhat százalék). Az európai diákok kimagasló százaléka viszont egyértelműen beoltatja magát: közülük mindössze tizenhárom százalék utasítja el az oltóanyagot.

A kontinensen eltérő ütemben zajlanak a tagállami oltási kampányok. Az Eurofound szerint ennek oka nemcsak a vakcinakészletben, hanem a polgárok oltási hajlandóságban is rejlik. Szerintük az uniós átlagnál (huszonhét százalék) többen utasítják el a vakcinát Észtországban, Franciaországban, Csehországban, Ausztriában, Horvátországban és Bulgáriában is. A bolgároknál – ahol eddig a lakosság mindössze tíz százaléka lett beoltva – a megkérdezettek több mint hatvan százaléka feltehetőleg, vagy biztosan nem akar oltóanyagot. Hazánkat a Eurofound az uniós középmezőnybe mérte, ahol többségben vannak az oltást felvenni kívánók. A legnagyobb oltási kedv Írországban és Dániában tapasztalható: a szóban forgó EU-államokban a megkérdezettek mintegy kilencven százaléka foglalt állást a vakcinák mellett.

PestiSracok facebook image

Forrás: Magyar Nemzet; Fotó: MTI/Varga György

Ajánljuk még

Berki Ferenc ökölvívó edző a Küzdőtérben: „Hozzám olyan harcosok járnak, akik szeretnek vért inni, azonban a bunyót fél év alatt nem lehet megtanulni"

Ps TV 2024 augusztus 25.
Berki Ferenc különleges stílusával, jó néhány évvel ezelőtt hatalmas sebességgel robbant be a magyar profi bunyó világába. Ezt az egyedi hangulatot nemcsak a személyisége tükrözi, de az edzésmunkája is. A Berki Box Team ma már saját teremben készül és rendkívül sok minden összpontosul a zuglói boxkomplexumban, hiszen a komoly profiktól kezdve, celeb harcosokon át a hobbista bokszolóig, mindenféle ember megtalálható a tréningeken. Az elmúlt hetek történéseiről, a magyar válogatottról és a Berki-csapatban zajló edzésekről kérdeztük Berki Ferenc bokszedzőt.

Napjainkra már teljesen természetessé vált, hogy fiatalok ezrei árulják testüket az interneten – Libz of TikTok

Ps TV 2023 szeptember 20.
Már a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) érdeklődését is felkeltették az OnlyFans-tartalmak. Na, jó talán nem úgy, ahogy elsőre hangzik, az NMHH ugyanis azt vizsgálta, hogy hogyan válhatott a kezdeti időkben a közönséget a művésszel, előadóval, jógatanárral és szakáccsal összekapcsoló felület mostanra a pornográf és erotikus tartalmakat megosztók aranybányájává.