
A pénteki nap megjelent a pesti rakpart Margit híd és a Parlament közötti szakaszának megújítására vonatkozó eljárás, ma pedig arról számolt be közösségi oldalán a Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkára, hogy a kormány folytatja a budai fonódó villamoshálózat építését. Fürjes Balázs bejegyzésében rövid összegzést is közölt arról, hogy mi mindent tesz a kormány a főváros fejlődése érdekében, és azt is tudatta, hogy a fejlesztésekkel kapcsolatban a budapestiek és a fővárosban rendszeresen közlekedők véleményére is kíváncsiak, ezért a BFK online kérdőíves felmérést indít.
A Kormány folytatja a Budai Fonódó villamoshálózat építését. A nagyközönségnek 2016. elején átadott Budai Fonódó villamoshálózat az elmúlt évtized egyik legnagyobb közlekedésfejlesztési sikere. A munkát most a Szent Gellért tértől délre folytatjuk!
– jelentette be Facebook-oldalán a Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkára. Az államtitkár kitért arra is, hogy a Budai Fonódó villamoshálózat a második ütemében a Szent Gellért tértől délre, a Duna partján folytatódik. Kötöttpályás kapcsolathoz jutnak a diákok, hiszen érintett a BME kampusza és az ELTE déli tömbje.
Az Infopark is sokkal könnyebben lesz gépjármű nélkül megközelíthető a jövőben, ahogy igaz ez a családok kedvencére, a Kopaszi-gát szabadidős térségére, valamint az épülő új iroda- és lakónegyedre. A végállomás a Budafoki útnál lesz, a vonal csatlakozik majd a Déli Körvasút új, Nádorkert megállójához is
– számolt be a gigantikus fejlesztés részleteiről, majd néhány példán keresztül érzékeltette, mi mindent tesz a kormány a főváros fejlődése érdekében.
Budapesten és környékén a közösségi közlekedés a Kormány szívügye, hiszen fejlesztésével közelebb jutunk az élhető, tiszta levegőjű, kevesebb dugóval terhelt fővároshoz, településekhez
– hangsúlyozta Fürjes Balázs, majd arról is beszámolt, hogy a 2020-as 85 milliárd forint után idén a fővárosi és kerületi önkormányzatok együttesen 116 milliárdot kapnak Budapest működési kiadásainak fedezésére.
A közösségi közlekedés működtetésére idén 12 milliárd forint az állami támogatás, csakúgy, mint tavaly. Ezen felül egyes felújításokat és fejlesztéseket is a Kormány finanszíroz. Biztosítjuk a 3-as metró folyamatban lévő felújításának teljes, 200 milliárd forintos költségvetését. Idén 3,2 milliárd forinttal támogatja a Kormány a fővárosi buszbeszerzéseket, 2020-ban és 2021-ben összesen 64 új, akadálymentes, légkondicionált busz megvásárlását finanszírozta Budapesten. Ebben az évben a Kormány több mint tízmilliárd forintot fordít a HÉV-vonalak teljes felújításának előkészítésére, a HÉV járműcsere-programjának megvalósítására, két új budapesti peremhíd, a Galvani és az Aquincumi híd tervezésére, az elővárosi vasút fejlesztésére
– sorolta a közösségi közlekedést érintő kormányzati kormányzati támogatásokat.
A Kormány, a főpolgármesternek tavaly tett javaslatunk alapján, 60 milliárd forint értékben vállalja magára további jelentős budapesti városfejlesztések finanszírozását és megvalósítását, így tehermentesítve a fővárosi költségvetést. A Budai Fonódó villamoshálózat továbbfejlesztésén is már ennek jegyében, a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsának (FKT) döntése szerint dolgozunk. A vonalszakaszra korábban már készültek tervek, de a Kormány és az FKT döntése alapján ezek átdolgozása szükséges, hogy minimálisra lehessen csökkenteni a villamos építésével érintett fák számát, a parti gyalogos és kerékpáros útvonal végig akadálytalan legyen
– szögezte le Fürjes Balázs, majd kitért arra is, hogy a fejlesztésekkel kapcsolatban kíváncsiak a fővárosban élők és a fővárosi tömegközlekedést használók véleményére is, ezért a BFK online kérdőíves felmérést indított, amely az alábbi linken érhető el.
Forrás: Facebook; Fotó: PS
khm
2021-02-13 at 19:40
Amúgy régebben is “fej”nehéz volt ez az ország.
Trianon óta végleg.
Végiggondolta valaki,hogy hány NAGYVÁROST csatoltak el? Többet,mint amennyi maradt.
khm
2021-02-13 at 18:06
Butapest túl fejlett az únió szerint is.
Vidékiként így látom,mivel magam felé hajlik a kezem. Ugyan minek a pestieknek a továbbfejlesztés,hiszen állandóan karácsonyozni akarnak?
Kerti Péter
2021-02-13 at 17:31
Én budapesti vagyok, karácsony gergely egy féreg
Perczel Éva
2021-02-13 at 12:35
Garácsony Kergő meg majd rohan learatni a babérokat, de útközben még szór néhány átkot a kormányra.
TalEle
2021-02-13 at 12:15
A Fidesz ne számítson a budapestiek szavazatára, inkább a „billegő” vidéki körzetekre összpontosítson 2022-ben! 2018-ban is, amikor jóval „acélosabb” volt mint manapság, akkor is bukta a fővárost 2/3 arányban, illetve; ehhez jött még a 2019-es önkormányzati választási „zakó” is! A választási statisztika szerint az 5 ezer fő alatti településeken a kormánypárt támogatottsága 60%-os, ez kb. 50 ezer fős kisvárosoknál fordul egálba, majd innen felfelé, a lakosság számának növekedésével csökken 40% alá a nagyvárosokban!
oshon
2021-02-13 at 11:58
Meg igy hazudnak ballibek , a magyargyulolo dogevok ! https://www.youtube.com/watch?v=iMxuT-M4kQk&feature=youtu.be Eg es fold kulonbseg Tarlos es az osszes ballib bagazs kozott !
oshon
2021-02-13 at 11:56
Igy van ! https://www.facebook.com/szamokadatok/photos/a.109141310563011/270964477714026/?type=3&theater
saghy rozalia
2021-02-13 at 11:20
Pontosan.
Nézzük_magát_a_dolgot
2021-02-13 at 11:10
Tisazteletre méltó az a naív következetesség, amivel a Kormányzat észérvekkel próbál a pesti lumpen alprolikra és lilaködös ingyenélőkre hatni. Azok úgyis meg vannak győződve arról, hogy ami elvonás, azt a Kormány csinálja, ami teljesül, az a polgármester érdeme.