A melegmozgalom aktivistáinak szembe kell nézniük azzal, hogy nemcsak a hívők, de maga a Mindenható is homofób, nemcsak elvi, de érzelmi értelemben is, és nem is kicsit – írja a Hetek című hetilap. A cikket író teológus Perintfalvi Rita katolikus teológus azon a 168 Órának adott interjújában elhangzott mondataira reagál, miszerint a Biblia nem foglal egyértelmű állásfoglalást atekintetben, hogy a homoszexualitás bűn lenne. Mint Perintfalvi kifejti, a Bibliában hét helyen szerepel homoszexualitás, ugyanakkor mindig valamilyen speciális erőszakhoz vagy kultikus prostitúcióhoz köthető.
Ruff Tibor véleménye szerint ugyanakkor akár a szakmai tekintéllyel való visszaélésnek, vagy akár tudatos félretájékoztatásnak is tekinthető a katolikus teológusnő állítása. Mint Ruff Tibor kifejti, már Mózes 1. könyvében részletesen szerepelnek Szodoma bűnei, az általános homo-, és biszexualitás, illetve az ezzel kapcsolatos isteni büntetés. A Tóra, azaz a Törvény ezen felül egyértelműen kimondja, „férfiúval ne hálj úgy, amint asszonnyal hálnak; utálatosság az.” (Mózes 3. könyve 18:22). Ruff kiemeli, ezek a sorok olyan szövegkörnyezetben szerepelnek, ahol más nemkívánatos szexuális perverzitások is szerepelnek, mint a vérfertőzés illetve az állatokkal való fajtalankodás, viszont egyetlen szó sem utal erőszakra, vagy kultikus orgiákra.
Ruff Tibor arról is beszél, maga az utálatosság kifejezés erősen érzelmekkel telített, ebből következően a melegmozgalmak aktivistáinak meg kell érteniük, hogy a Mindenható „homofób”. A teológus hozzátette, Jézus Krisztus nem törölte el a Törvény, Isten inkább egyfajta fegyverszünetként ajánlotta fel a kegyelem korszakát, ám a véleménye semmit sem változott a kérdésben. Mint Pál apostolt idézi, „hiszen a közöttük lévő nők is fölcserélték a természetes nemiséget a természettel ellenkezőre; és hasonlóképp a férfiak is, akik elvetve a női nemmel való természetes szexuális életet, sóvárgásukban egymás iránt lobbantak lángra, és megtették ezt az ocsmányságot, férfiak férfiakkal; a tévelygésükért járó fizetséget pedig megkapták önmagukban […] akik megismerték ugyan Isten rendeletét, hogy akik ilyeneket művelnek, megérdemlik a halált, mégis nemcsak hogy megteszik ezeket, hanem még helyeslik is, ha valaki így cselekszik.” (Levél a rómaiakhoz 1:26–32)
Ruff Tibor arra is felhívja a figyelmet, hogy az apostol nemcsak a homoszexuálisok fölött mond ítélete, hanem azok fölött is, akik helyeslik azt. A homoszexualitás erkölcsi felelőssége tehát nagyobb bűn magánál a tettnél is, hiszen a bűnöst megfosztani igyekszik a lelkiismeret egészséges jelzésétől, s ezzel a megtérés lehetőségétől, azaz az örök üdvösség lehetőségétől.
Teljes cikk a Hetekben olvasható.
Forrás: hetek.hu
Fotó: Horváth Péter Gyula/PestiSrácok.hu
Facebook
Twitter
YouTube
RSS