Miközben az európai liberális PC-sajtó fokozott, a baloldali politikai elit pedig közepes háborús pszichózisban ég, mintegy várva az oroszokkal való fegyveres konfrontációt, felmerül a kérdés, hogy a háborús héják vajon pontosan kiket is küldenének a frontra ágyútölteléknek. Az európai átlagpolgár ugyanis látványosan nem vágyik a háborúra, “még csak” gazdasági árat sem hajlandó fizetni Ukrajna soha el nem jövő, Moszkvát megsemmisítő offenzívájáért. A képtelenségek között nem is beszélve az európai hadseregek siralmas személyi és műszaki állományáról. A Monarchia idejében vagyunk hát, a dátum 1914, a hadsereg soknemzetiségű, a vezérkar emberemlékezet óta nem látott háborút, a felszerelés silány, a pszichózis pedig magas – Európának is Trianon kell?
Egy kényelmes brüsszeli szerkesztőségből természetes módon bárki lehet virtuális stratéga. A klaviatúra mögül Avgyijivka is csak egy pont a térképen, a fagyott pusztában előrenyomuló hadosztályok pedig csak piros vagy kék markerek, amelyeket tetszés szerint lehet tologatni. A valóság azonban az, hogy mindkét oldalon – jórészt besorozott – emberek vannak a markerek alatt, akik valamilyen cél vagy kényszer mentén harcolnak a világ jelenleg egyik legkellemetlenebb helyén, az ukrán fronton. Adódik tehát a kérdés, hogy azok a háborús héják, akik folyamatosan az Oroszország elleni háborúra hangolják a közvéleményt, pontosan kiket látnának hasonló körülmények között valamelyik kelet-európai hómezőn? Nyílván nem magukat.
A NATO–Oroszország fegyveres konfliktus valamelyest a szankciós rezsim önfeláldozásához hasonló. Ha az Egyesült Államok nélkül nézzük az Észak- Atlanti Szövetség haderejét, azt láthatjuk, hogy Európa amerikai segítség nélkül az ukrajnai borzalmakhoz hasonló katasztrófával néz szembe. A két legnagyobb haderő, Németország és Franciaország csupán az orosz katonai kapacitások töredékét képesek felvonultatni. A nyilvánosan elérhető adatok szerint az európai NATO-tagállamok összesített hadereje sem közelíti meg az oroszok már kiképzett – és több-kevesebb harctéri tapasztalattal rendelkező – állományát. Németország (190 ezer fő) és Franciaország (250 ezer fő) sorállománya például nagyságrendileg a felét teszi ki a 900 ezresre becsült orosz haderőnek. És persze itt bárki jogosan vetheti fel, hogy azért a világ legerősebb hadserege, az amerikai is a szövetség tagja, egy ilyen konfliktus esetén az esetleg Oroszország mellett felvonuló közép- és nagyhatalmak kapacitáscsökkentő faktorán kívül egy sokkal fontosabb faktor is fennáll a mai Nyugaton.
Először otthon sepregessen az ember
A háború nem a kockás füzetben dől el, ahogy ezt láthatjuk Ukrajnában is. Egy olyan komplex rendszer, amelynek felvázolása valószínűleg csak utólag, történelmi távlatból lehetséges. Az egyes faktorokat azonban külön-külön előre is vizsgálni lehet. Az egyik legfontosabb tényező pedig a hátország tűrőképessége egy háború során, értve a gazdasági és szociális aspektusokat ez alatt.
A dolog gazdasági oldalát már sokan tárgyalták az elmúlt években: a szankciós rezsim úgy roppantotta meg Európa gazdaságát – és főleg nehéziparát –, ami a teljes katasztrófa receptje még békeidőben is. Így még nehezebben érthető az európai vezetők azon tarthatatlan álláspontja, miszerint egyszerre kell megroppantani Oroszországot azáltal, hogy a saját gazdaságunkból kivonjuk az olcsó energiahordozókat, és kell készülni a hadiiparra átállt Oroszország elleni esetleges konfliktusra.
Ehhez képest sokkal kevésbé kibontott faktor a szociális oldala egy esetleges konfliktusnak. Az európai fegyveres erők évtizedek óta létszámkrízisben vannak. A fent említett franciák, akik a legnagyobb nyugat-európai hadsereggel rendelkeznek, de 1997 óta nem volt sorkatonai kiképzés. Németországban pedig csak tisztből nagyjából annyi hiányzik, mint a teljes magyarországi sorállomány, 21 ezer katonai vezető és több tízezer egyéb személy hiányzik a Bundeswehrből. Nem csoda, hogy Olaf Scholz a napokban igyekezett elhatárolódni egy fegyveres konfliktus lehetőségétől.
A sorkatonaság intézménye kuriózummá vált az elmúlt két évtizedben, ami jelentősen behatárolja Európa önálló védelmi képességeit. Márpedig az élőerő nemcsak az egyre ritkább gyalogsági összecsapások miatt fontos, hanem az esetlegesen rendelkezésre álló haditechnika üzemeltetéséhez. Ugyanakkor a honvédelem mint gondolatiság legkésőbb az utóbbi 10 évben üldözött gondolattá vált Európában. Egy egész generáció – vagy inkább kettő – nőtt fel úgy, hogy a honvédelmet valamilyen avítt, sőt, kifejezetten megvetendő dolognak látta – ezt sulykolta a média. Az önfeladás olyan szinteket ért el legkésőbb 2015 után, ami a társadalom teljes elérdektelenedéséhez vezetett. Nem beszélve arról a költői kérdésről, hogy Nyugat- Európa “színes társadalmainak” kozmopolitái és betelepültjei vajon hajlandóak lennének-e fegyvert fogni. És ha igen, lenne-e ennek bármi értelme.
Nemzeti összetartozás, a közös európai értékekbe vetett hit, és a kulturális összetartozáshoz, valamint a megmaradáshoz való ragaszkodás nélkül értelmezhetetlen, hogy mit várnak a háborús héják. Hiszen éppen azok sürgetik a katonai konfliktust, akik az esetleges háború elleni védekezőképességet szisztematikusan építették le. (Ez éppen olyan szürreális, mintha valaki a gyermekek védelmét szolgáló szabályok ellen tüntet, aztán meg a gyermekvédelemért.)
Hogy akarnak úgy háborúzni ezek az emberek, hogy nincs senki, aki megvédené Európát? Vagy csak azok haljanak meg, akik még hisznek olyan avítt elvekben, mint Isten, haza, család? Merthogy a szivárványos lobbisták, az illegális bevándorlók és azok szponzorai, a nemzetek eltörlését hirdető imperialisták és kommunisták nem lesznek ott az első sorokban. Akkor ki lesz?
Bízzál Istenben, és tartsd szárazon a puskaport
– szól az Oliwer Cromwellnek tulajdonított mondás az angol polgárháború időszakából. Csakhogy a puskaport szankcionáltuk, a maradékot meg az ukrán darálóba küldtük, Istent pedig feláldoztuk a liberalizmus és a politikai korrektség oltárán. Kérdés, hogy akkor mi marad nekünk? Nekünk ukrán gabona, Brüsszelnek az amerikai obsit.
Fotó: Hatlaczki Balázs/PestiSrácok.hu
Ludas Mátyás
2024-02-25 at 10:51
Nincs olyan, hogy ukránok. Ők a feláldozhatók. Az orosz birodalom határszélén élő oroszok, lengyelek, románok, magyarok, akiket a Nyugat gátlástalan urai (az elhülyített, puhány, se fiú, se lány népük tapsával kísérve) felhecceltek, hogy nyithatnak cukrászdát Bécsben. Meg vihetik kurvának a lányaikat Nyugatra. Cserébe bagóért megveszik az országukat. Benne van a cikkben: az EU olyan, mint a Monarchia, csak most nem a magyarokat küldik vágóhídra, mint Isonzónál, hanem az “ukránokat”. Putyinnak esze ágában sincs lerohanni Európát, az ő érdeke az üzletelés lenne, ahogy addig. Adná az energiát, nyersanyagot, cserébe a luxuscikkekért. De melyik nélkül lehet élni?
kanigunda
2024-02-22 at 14:54
“…kell támogatni minden eszközzel Ukrajnát…”
Szerintem aggot naptár van az asztalán.
2024-et írunk.
dr. Kolompár G.
2024-02-21 at 12:30
A kérdésfelvetés azzal egyenértékű, hogy mit csinálna az európai ember, ha a búzaföldekre kimennek a vizilovak. Az oroszok szándéka tekintetében már sokan leírták a valóságot, most a vizilovakat kellene kérdezni…
Szerintem fontosabb kérdés azt feltenni, hogy az európai -többek között magyar – emberek meddig tűrik, hogy az adójukból azért költsenek a NATO-ra, hogy az USA egyrészt beteljesíthesse a hatalmi törekvéseit, másrészt a költségvetési hiányait a fegyvereladásokból pótolja?
Hesslerezredes
2024-02-21 at 12:08
zatyi József2024-02-21 at 11:42
Kedves Kommentárs!
Önnek természetesen a mi szintünkről – azaz “béka-perspektívából” (és ez messzemenően nem akar sértés lenni, hiszen én is itt “kuruttyolok” most, meg máskor is) – igaza van.
A nagyhatalmi játszmákban azonban a mi igazságunk labdába sem rúg (ahogy soha nem is rúgott labdába).
A nyugat – és ezen belül minimum 90%-os súllyal az USA – nem nyugodott bele, hogy nem tudták Oroszországot minimum 3 részre szabdalni/felszalámizni/ledarálni/bedarálni. Ami ahhoz kellett volna, hogy utána jól kifosztható/elfogyasztható legyen.
Ezért úgy gondolták, hogy Oroszország “lágy altesténél” – Ukrajnánál – keresnek és találnak gyenge pontot, ahonnan kiindulva egyszer mégis megvalósítható lesz az alap-terv/cél.
Az oroszok pedig kényszerpályára kerültek: vagy nem volt elég fölös pénzük, hogy az ukrán komprádor burzsoáziát lefizessék/lekenyerezzék vagy úgy gondolták, hogy inkább erővel rendezik le őket seperc alatt, mert az menni fog.
Hát, rosszul gondolták.
És ebben a gondolkodásban az ember, a közember, a “béka” az égvilágon semmit nem számít (v.ö: “Nem a békákat kell megkérdezni, ha le akarjuk a mocsarat csapolni” copyright by Kóka János ex-miniszter, még a szoclib időkből).
De van még egy vonulat: mi van akkor, ha a cél nem is elsősorban ez? Hanem az, hogy ki kell üríteni egy nagy és jól használható területet a “választott nép” számára, amelynek a talpa alatt – stílszerűen – a Negev sivatag homokja egyre forróbb lesz???
És ez nem összeesküvés elmélet!
Mert egyébként már neves elemzők is hangoztatják – Somkuti Bálint például -, hogy az összeesküvés-elméletet a valóságtól cca. 6 hónap választja el.
Ez tehát összefüggés-elmélet.
És milyen érdekes, hogy pár hónapja elkezdődött az izraeli haddelhadd?!?
Úgyhogy a “lecsapolók” szintjén teljesen más igazságok vannak, mint a mi szintünkön.
Gondoljon a dimenziókra és nagyságrendekre és akkor mindjárt világos lesz, hogy mire/kire/mikre/kikre megy is ki a játék?!?!?
tisztelettel!
Ott más igazságok (???) vannak.
Yoggi
2024-02-21 at 12:04
@Zolee
“Amikor visszajött megnyugtatott mindekit,hogy nem kell semmitől sem félni,mert Putyin kijelentette,hogy nem áll szándékában megtámadni Ukarjnát (ugyanúgy járt az olasz és a német vezető is).”
Azt azért tedd hozzá, hogy utólag már úgy interpretálta (hazudta) ezt a helyzetet, hogy egyből rohant Brüsszelbe, hogy elmondja, nagy a baj.
Ponty Kelemen
2024-02-21 at 11:58
A leszbikus meg a köcsög tábornokok.
Zolee
2024-02-21 at 11:51
Kedves cuki: abban igazad van,hogy a multicégek önző üzleti érdekből igyekeznek kicselezni a szankciókat. Viszont az megint nem igaz,hogy a szankciók nem fájnak Oroszországnak. Azok az üzemek,amelyek hadianyagot termelnek termelehetnének mást is és minden kilőtt tank, ágyú milliós nagyságrendű kiadást jelent. Minden hazugság ellenére az orosz gazdaság (ami egyébként nem nagyobb mint pl. a holland) recesszióban van,csak az orosz “átlagembernek nagyobb a tűrőképessége mint egy átlag európainak. Hogy meddig tolerálják ezt az oroszok az jó kérdés.
Kedves pm: igen,nem kalandvágyból indították a háborút. De nem is amiatt,amit mondanak,hogy meg akarták védeni az orosz lakosságot a gonosz ukránoktól, egyszerűen szerettek volna egy Belorussziához hasonló bábállamot látni,de nem jött össze nekik. Aki ismeri a történelmet és pl. a gleiwitzi provokációt,annak szerintem nem újdonság ez. Az pedig,hogy Putyin mennyire megbízható,csak egy példa: talán emlékszünk arra,hogy a háború kitörése előtt 2 héttel Orbán Viktor elutazott Oroszországba. Amikor visszajött megnyugtatott mindekit,hogy nem kell semmitől sem félni,mert Putyin kijelentette,hogy nem áll szándékában megtámadni Ukarjnát (ugyanúgy járt az olasz és a német vezető is).
A többi kedves hozzászólónak nem reagálok,mert a primitív személyeskedést nem szeretem, és az óvodás korból már elég régen kinőttem 🙂
zatyi József
2024-02-21 at 11:42
Aki foglalkozik globalista- háttérhalami kutatésokkal az seperc alatt rájöhet a háborúkat mind pontosan így szervezik ahogyan az Ukránt.Nem tört itt ki egy se magától talán csak azok amik törzsi időszakban voltak.Forradalamak 90% dettó. legutóbb a parasztfelkelések buktak le. Dózsa-Fugger kapcsolat ugye.Hogy lesz egy keresztes háborúból parasztfelkelés amit ráadásul egy csóró kisnemes vezet?
Ha viszont eljut valaki ide akkor érdekes eredményeket állapíthat meg:
1 Aki hűborúzik az balek.
2 Az összes magasztos elv ami a cikkben van meg kamu.
3 Háborúban alegritkább esetben derül ki még alatta , mint most Ukrajnában hgy valójában kikért meg miért folyik?
Na akkor az a bolond aki “gyáván elfut”? Könyörgöm azt se tudják miért ölik valójában egymást, mind a két fél meggygengül lövésük se az igazi célról és főleg nem is ők akarták nekik csak beadták hogy nincsen más megoldás.
Az ukrán háború is hülyeség Putyin részről is. Én értem és legitim szándék is ne másszon a Nato a nyakára.
DE megöletett már mind két oldalon legalább kb 8000 ácsot, 4500 db autószerelőt, 7000 gazdát , 3000 péket.
VÁLTOZOTT VALAMI?!!!
Na ugye. Mi értelme tömegével leöletni olyanokat akiknek semmi befolyásoa az egészre?
Ha azzal kezdte volna a háborút , még mielőtt elindulnak a csapatok, hogy az uSA-ban egyhét alatt az FSZB vagy Specnaz fedett ügynökei kiterítik a 6 leggazdagabb zsidót családostól a villája gyapére szerintem villámgyorsan rájött volna mindenki hogy kurvára nem szabad egy atomhatalommal háborúzni.
max 100 emberbe került volna az egész.
Most azért halnak meg ezer szám mind a két oldalon Ukrajnában mert Putyinék is lusták voltak feltárni ennek a globalista hálózatnak a személyi elemeit és likvidálási terveket készíteni rájuk.
Hülyék! Azokat lőjétek már le akik döntenek! Ki a fasz fog majd dolgozni utána, ők?
Csak kacagok
2024-02-21 at 11:37
Minek rohanná le Putyin Európát?
Elpusztítja azt az EP és az EB.
Jobban utálja az EP és az EB Európát és az Európaiakat, mint az ide bevándoroltatott, késelő, erőszakoló, ingyenélő tömeg
Matu
2024-02-21 at 11:26
Tényleg teljesen felesleges nagy hadseregeket fenntartani, mert ha sikerül ezeknek a félnótásoknak kiharcolniuk egy háborút, egy valódi háborút az oroszokkal, akkor annak nagyon hamar vége lesz. Nem hetek, meg hónapok, hanem órák alatt! Mire felfogják, hogy mit csináltak, már vége is lesz! Csak az ukránok ellen használnak tankokat, meg hasonló avítt dolgokat, a “nyugat” megkapja a fejlettebb technikát…
gabó
2024-02-21 at 11:19
A Nyugat szerint demokrácia ott van, ahol buzik, pedofilok, transzneműek, fekák vannak, ez a gazdag Nyugat teljes csődje.
Még mindig sokan irigylik a világot minden eszközzel kirabló nyugatiakat, de a közel jövőben minden tönkre megy Európában.
Szomorú látni a buta fehér emberek bukását.
Ungarn über alles !
2024-02-21 at 11:15
a libbant-buzi+baller csőcselék (a médiájukkal együtt) miből gondolják hogy kimaradnak az esetleges ukreténekkel szembeni háborúból ?
sajnálatos hogy épp ők lesznek az első dögök, mert a szarosgyurka, meg az usa-férgek csak uszítanak de nem védik meg őket – de még enni sem adnak, és semmi mást létszükségletet
(majd ehetik a faszbukkot, ami behúzta őket a csőbe)
Hesslerezredes
2024-02-21 at 10:53
pm2024-02-21 at 10:27
Azt hívták Curson-vonalnak vagy Cordon Sanitair-nek, ha jól emlékszem.
Szerintem Oroszország előtte van még annak, mint ami a XIX. század elejétől a múlt század 90-es éveiig az USA-ban lezajlott – azaz a kapitalizmus robbanásszerű fejlődésének.
És aki erről lemarad az ebből kimarad.
Oroszországra tehát úgy érdemes tekinteni, hogy egy gazdasági világ-óriás készülődik talpra állni.
Megjegyzem ezt a Nyugat, főleg az USA think-tankjai már felismerték és annyira félnek ennek a megtörténtétől, hogy a zabszem tizede sem fér be a sejhajukba!!
Tudja az a baj, hogy itt a legtöbb ember horizontja az orra hegyénél véget ér – és kérem ne vegye sértésnek, de sajnos úgy tűnik, az öné sem sokkal távlatosabb – holott ez olyan sakkjátszma, ahol legalább 20 lépéssel kell előbbre látni.
Én – azt hiszem ez nem hencegés (de, természetesen az!…:))))))))) – legalább 10 lépésig előre látok, azaz az orrom hegyétől – egy lépést 30 cm-nek véve! – már három méter! Három méter!!!
Lehet követni engem…:)))))))))))))))))))))))
(ugye lejött az irónia?)
lyukas zokni
2024-02-21 at 10:41
zolee, bujj be anyád (vagy inkább apád) szoknyája alá és ott tedd magad hasznossá.
pm
2024-02-21 at 10:27
Hesslerezredes2024-02-21 at 09:23 Sajnos azzal sem lennénk kisegítve. Igazából egyetlen közép eu.i állam sem. Az már jobb lenne, ha németektől kelet felé egész az oroszokig csak semleges ország lenne. /álmodik a nyomor/
Asperrimus
2024-02-21 at 10:26
Nem egészen értem a felvetést. Oroszokkal nyugaton? Az oroszok keleten vannak, és láthatólag nem szándékoznak nyugatra menni. Ám, hogyha szándékoznának, az amerikaiak szembesülnének a régi kérdés felmelegített változatával: Meghalnál-e Amerikáért, meghalnál-e Európáért? És a válasz is hasonló lenne: Amerikáért boldogan, Európáért semmiképp! (Persze a mai amerikainál a “boldogan” erős túlzás.) Innen nézve Amerika nem kockáztatna meg egy atomháborút Európáért, akár van ötös cikkely, akár nincs. A NATO is csak addig működik, amíg az amerikaiak működtetik, ez is csak elvi, mert még nem igazán láttuk működni, legalábbis nem emlékszem másra, mint a dél-szláv háborúra. Ha azonban valódi fegyveres konfliktus törne ki Oroszország és Európa között, feltehetőleg kivárnának ahelyett, hogy katonákat küldenének. Ha egyáltalán beavatkoznának, előtte megengednék az oroszoknak, hogy lerombolják Európát, és csak utána jönnének, hogy ők végezhessék az újjáépítést. Megegyeznének az oroszokkal, hogy hol húzódjon Európában a két érdekszféra közötti határ, és az ő oldalukat elkezdenék a maguk képére és hasonlatosságára alakítani. Vagyis egy tényleges katonai konfliktus esetén Európa aligha számíthatna hathatós amerikai segítségre. Feltehetőleg küldenének fegyvert, de élő erőt nem. Fegyvert is csak annyit, amennyi ahhoz elég, hogy hosszú állóháború alakuljon ki, de ahhoz ne legyen elegendő, hogy az oroszokat visszaverjék (persze, ha egyáltalán lenne elég élőerő a fegyverekhez). Ami az európai ellenállást illeti, aligha lenne összehangolt és hatékony. Az Európai hadseregbe besorozott katonák pedig feltehetőleg nem éreznék szívügyüknek a brüsszeli elit megvédését, inkább csak a túlélésre hajtanának, aminek talán az lenne a legegyszerűbb módja, ha meglengetnék a fehér zászlót a feletteseik megkérdezése nélkül. Még jó, hogy Putyinnak több esze van annál, semmint hogy belemenjen ebbe a forgatókönyvbe, ami szerintem egyáltalán nem lenne az amerikai fegyvergyárosok, Gyuri bácsi és csatlósai ellenére.
Greg
2024-02-21 at 09:55
Zolee 08:38
“Alapvetően ezért kell támogatni minden eszközzel Ukrajnát,mert jelenleg ők tartják fel az oroszokat.” …stb.
Kár, hogy a Ludas Matyi már 1973-ban megszűnt.
Reményi
2024-02-21 at 09:51
És még vannak magyar agyamentek (a jobboldaliak között is) akik ilyen uniós vezetés mellett közös eu-s haderő létrehozását sürgetik.
andras
2024-02-21 at 09:46
K
Migráns kezébe nem adnék fegyvert, legfeljebb egy gulyáságyút.
andras
2024-02-21 at 09:45
Zolee
Szerintem párás a szemüveged. Töröld meg inkább.
K
2024-02-21 at 09:25
csakafidesz
2024-02-21 at 09:21
Igazad van.
Ezért is fogják a magyarokat besorozni, pont úgy ahogy annak idején az osztrákok tették .
–Hiába, no, ez az alávetett gyarmati sors, amin Magyarország sohasem tud változtatni, de legalább 500 éve.
Az ide Magyarországra betelepített külföldiek meg nagyon is megérdemlik a besorozást az egyesített NATO-EU seregbe.
Hesslerezredes
2024-02-21 at 09:23
Azért kellene, hogy Oroszország győzzön ÉS itt legyen a határunknál, mert így bármikor fel tudunk mutatni alternatívát a velünk piszkoskodó Nyugatnak – hogy tudniillik ba…átok meg, ha sokat ge..iztek velünk, akkor átállunk, oszt tehettek egy puszit a hátunk végére…
Bizony, bizony kis országnak csakis az állhatatlanság az erénye!
(tanuljunk a szőröstalpúaktól!, ja, és ez nem szeretem-nemszeretem kérdése – ez masszívan csakis érdek kérdése!!!)
csakafidesz
2024-02-21 at 09:21
K 2024-02-21 at 07:55
A bevándorlók dolgozni sem hajlandóak, nemhogy harcolni.
Piroska
2024-02-21 at 09:20
Feri meg a Vadai,ők úgyis állandóan harcolnak…
csakafidesz
2024-02-21 at 09:18
Zolee 2024-02-21 at 08:38
Orvos látott már téged?
pm
2024-02-21 at 09:17
Zolee.. az egész érvelésedben csak az alapja a hibás. Az oroszok nem puszta kalandvágyból indítottak háborút ukrajna ellen.
csakafidesz
2024-02-21 at 09:15
Gyerekek! Komolyan mondom, hogy az elkényelmesedett, Gucci márkás cuccokban járó európai fiatalok az első lövésre elszaladnak. Ezeknek hazájuk sincs, csak lakóhelyük. Európának az a szerencséje, hogy Oroszország tesz ránk. Nem veszünk olajat? Eladják másnak. Nem szállítunk nekik élelmiszert? Megtermelik maguknak. Oroszországnak a mai Európa a sok szivárványos buzival nem kell.
K
2024-02-21 at 09:11
Magyarország EU és NATO tag, így természetesen jelenleg is nyakig benne van az ukrán háborúban, ugyanúgy mint a NATO és az EU.
Tehát előbb-utóbb valóban eljön az idő, amikor magyarok is be lesznek sorozva az ukrán háborúba azért, mert Magyarország nem mer kilépni az EU-ból, NATO-ból.
Sajna, sajna, sajna.
Nincs Kompót!
2024-02-21 at 09:05
Ki fog harcolni Nyugaton az oroszok ellen?
Lengyelek, litvánok, lettek, észtek, finnek, románok, bulgárok és
természetesen magyarok miután eltávolították a Fideszt.
Cuki
2024-02-21 at 09:04
Zolee
ja, és az is kellene a te forgatókönyvedhez, hogy legalább a szankciózó országok ne szegjék meg a saját szankcióikat
vagy szerinted hogy kerül mondjuk a sok nyugati elektronikai eszköz mondjuk Észak Koreába?
a. kicselezik a szankciókat a komcsik a nagy elszigeltségükben?
b. a cégeknek az a hozzáállása, hogy: “ha nem adom el én nekik, akkor eladja majd más. akkor inkább keressek én pénzt, mint a másik”
bónusz kérdés: kinek volt ez a magyarázata a zsidó vagyonok elkobzásában való részvételére?
Gábor lovag
2024-02-21 at 08:56
Olyan jó lenne végre tudomásul venni minden háborút istenítő gondolkozó embernek, szervezetnek, hogy az ukránok semmilyen épeszű forgatóköny szerint nem győzhetik le az oroszokat, mint ahogy azt is, hogy az oroszoknak esze ágában sincs sem az EU-t sem a NATO-t megtámadni !
Putyin nem hülye, pontosan tudja merre hány méter, és mik a céljai.
matrix
2024-02-21 at 08:48
Hogy akarnak úgy háborúzni ezek az emberek, hogy nincs senki, aki megvédené Európát? Kitöl? Az usa cseléd soros-SS- GAYROPA (multi buzi multi kulti gendernaci EU és az Ukrán Bandera Asov Kraken Galizia Waffen SS patkányoktól?
Csak kacagok
2024-02-21 at 08:48
Cuki 2024-02-21 at 08:44
Ez érdekes annak függvényében, hogy a németek és a franciák most írtak alá BFF szerződést az ukránokkal.
Ez azt is mutatja, hogy mennyire megbízhatóak ezek a vezetők
Cuki
2024-02-21 at 08:44
Zolee
a Politico-ban jelent meg ma:
“Francia-német fék: az Európai Békeprogramot (EPF), ahogy az alapot ismerik, az EU (…) tartja fenn: a színfalak mögött Franciaország és Németország halogatja a segélyről szóló megállapodást.”
te is fiam Brutus!?
Zolee
2024-02-21 at 08:38
Alapvetően ezért kell támogatni minden eszközzel Ukrajnát,mert jelenleg ők tartják fel az oroszokat. Ez az amit sokan nem fognak fel szerintem. Ha sikerülne az oroszokat legyőzni Ukrajnában az elkényelmesedett Európa időt kapna arra,hogy felkészüljön arra,hogy Amerika nélkül is megvédje magát. Szerencsére valószínúleg az oroszok így is nagyüzemben veszítik el az elitegységeiket (vagy már el is veszítették el). Aki belenézett a Tucker Carlson interjúba az láthatja,hogy Putyin teljesen kiszámíthatatlan, egy kicsit sem lehet bízni benne.
Járai Béla
2024-02-21 at 08:33
Érdekes ez a kardcsörtetés: a távolság a magyar-ukrán határ és Brüsszel között kb 1400 valahány km. Természetesen a háború onnan másképp látszik. Mondhatjuk azért is, mert a tájékoztatás a Nyugat-európai sajtóban kb ugyanaz, mint ahogy nálunk volt a “Népszabadság” virágkorában. A Lajtán túl mindenki elfelejti, hogy Hazánk és Lengyelország ma már nem gyepű úgy, mint pl a tatárjárás idején volt, vagy mint a Habsburgok védővonala a török időkben.
Európának béke és nyugalom kell(migráció) vagy jelen évszázadunk a pusztulás évszázada lesz.
Rajzos
2024-02-21 at 08:25
Nyugat-Európa és a védelem? Pirosra festett szájjal körömcipőben szülni készűlő antiférfiakkal csatát nyerni a mesében se lehet!
odu
2024-02-21 at 08:10
Na ne gyerekeskedjünk már, akik az eddigi kettőben is, mer kőll.
K
2024-02-21 at 07:55
“Ki fog harcolni Nyugaton az oroszok ellen?”…..:
–Nagy valószínűséggel a jelenleg Nyugat-Európában tartózkodó “bevándorlók” lesznek azok a zsoldosok, akik majd harcolni fognak Nyugaton az oroszok ellen , és a buzi liberálisokért fogják ontani vérüket és meghalnak értük a háborúban, ugyanúgy mint most az ukránok…….
pm
2024-02-21 at 07:30
Jogos a felvetés. Minél messzebb vannak az országok a háború mezgyéjétől annál harciasabb a retorikájuk.
Az átlag európai, mint magam is, a hátam közepére sem kívánom a háborút. Ezért is nézem rossz szemmel a jelenlegi eu.nato vezetést. Az önállóságnak még a szikrája sincs bennük, bábok csupán akik kiszolgálják az usa érdekeit habozás nélkül. ELMÉLETILEG, nem rossz ötlet egy közös hadsereg felállítása./már nem a nato, hanem az új európai haderő reformtervek/ Gyakorlatilag égbekiáltó ostobaságnak, és önfeladásnak tartanám kis hazánk jövőjét egy ilyen vezetésű szervezet kezébe adni. Nem lehet olyan anyagi előnyt mondani ami indokolná a szuverenitásunk ily mértékű feladását.
bl
2024-02-21 at 07:17
Jaj de jó kérdés. Senki. A liberalizmus a sunnyogók társadalma.