A fővárosban a nagykörúti kerékpársávok kialakítása rettenetesen rossz elhatározás volt és teljesen szakmaiatlan, tulajdonképpen a szakma megcsúfolása – mondta Szálka Miklós közlekedési szakértő az M1 aktuális csatorna csütörtöki műsorában. Semmilyen háttéranyag, terv nem készült az intézkedéshez, egyszerűen egy vödör festékkel kifestették ezeket a kerékpársávokat, amelyek a biciklisek számára is veszélyesek – fogalmazott.
A szakértő a nagykörút megcsúfolásának nevezte, hogy a főforgalmú útból egy olyan keresztmetszetet csináltak, mint egy lakóutca.
Meg lehetett volna úgy csinálni, hogy oldalanként két forgalmi sáv, kerékpárút és parkolósáv legyen. Ez utóbbi részben a járdán lehetett volna
– mondta Szálka Miklós, hozzátéve, hogy a nagykörúti járdán nem szükségszerű, hogy bódék sorozata legyen, elfértek volna ott a parkoló autók. Szálka Miklós szemenszedett hazugságnak nevezte, hogy a Budapesti Közlekedési Központ szerint a nagykörúton a kerékpárosok körülbelül az autósok felét teszik ki.
Forrás: MTI ; Fotó: Horváth Péter Gyula/PestiSrácok.hu
Facebook hozzászólás
Namond
2022-01-06 at 20:14
Nahát, milyen bölcs megállapítás.
A Közlekedési Hatóság és Közlekedési Rendészet miért is nem tett semmit?
Sőt a Levegő Munkacsoport és a Környezetvédelmi Hatóság?
Királytigris
2022-01-06 at 17:34
soha többé
2022-01-06 at 15:41!
Pontosan! A bringázás a fokozottan légszennyezett levegőben, amit a dugóban veszteglő gépkocsik közelében elhaladva, a biciklis lihegve lilegzik be, RÁKKELTŐ!!!!
Nem is értem, hogy az egészségügyiek miért nem tiltakoznak és…
khm
2022-01-06 at 12:56
Nem is a szakmaiság volt a sávok felfestésének a lényege,hanem az autósok szopatása. De ez benne volt a ződprogramjában is a Főhülyének,csak sokan nem vették észre. “autósok kiszorítása…”
Orientál
2022-01-06 at 12:51
Karácsony mondta , menjenek akkor gyalog ,főlek az árút szállítókra – is – mondhatta Karácsony.
Orientál
2022-01-06 at 11:40
Főleg télen.
Királytigris
2022-01-06 at 11:35
Szerintem a kerékpározást a mellékutcákba kell terelni, és nem a nagy áteresztő főutvonalakra.
Ennek két előnye is van:
1. Nem lesz leszűkítve a főutvonal keresztmetszete, tehát csökkenne a dugó.
2. Csökken a balesetveszély.
A bringázás időjárás függő. Télen senki nem bringázik, ugyanez van esőben. Ilyenkor a biciklisávok kihasználatlanul tátonganak, miközben a gépjárművek a dugóban vesztegelnek, és fokozzák a környezetszennyezést.
Pupi
2022-01-06 at 10:53
Napi kb 200!!! kerékpáros használja ki ezeket a sávokat, illetve 10-20 ezer autós megy mellettük….
Olyan logikus igaz??? Szerintem a másik autós sáv pedig lehetne a gyalogosoké fixen.
Angie
2022-01-06 at 10:30
Ehhez még csak közlekedési szakértőnek sem kell lenni, hogy ezt megállapítsam. Amúgy nemcsak ott rossz!
Tuti
2022-01-06 at 10:15
nemregen beleolvastam ebbe a kiadvanyba: Behavioural Modelling and Simulation of Bicycle Traffic
ajanlom ezeknek a balfaszoknak is a figyelmebe!
annyira modernek ezek, miert nem hasznaljak a “machine learning” modellezest mielott elkezdenek valamit?