Spanyolország is megtagadta a kikötést hétfőn a Mission Lifeline német civilszervezet (NGO) mentőhajójának mintegy 230 migránssal a fedélzetén. Jelezték, nem akarják, hogy az Aquarius mentőhajó példája megismétlődjék.
A Földközi-tengeren kezd rosszra fordulni az időjárás, ami azzal fenyeget, hogy a helyzet életveszélyessé válhat a 17 fős német legénység és az utasai számára – mondta Manuel Sarrazin a Zöldek német ellenzéki párt politikusa a fedélzeten tett látogatást követően. A német civilszervezet hajója csütörtökön mentette ki az embereket Líbia partjai előtt, s jelenleg Málta közelében vesztegel utasításra várva, hogy mitévő legyen. A vallettai vezetés közölte, nem illetékes az ügyben. A római kormány szintén nem engedi partjaihoz a Lifeline-t, mivel teljességgel megtiltaná a civil mentőhajóknak migránsokkal a fedélzetükön a kikötést Olaszország kikötőiben.
Spanyolország pedig a nap folyamán jelezte, nem akarja, hogy az Aquarius mentőhajó példája megismétlődjék. Madrid korábban befogadta a francia SOS Mediterranée és az Orvosok határok nélkül (MSF) civil szervezetek által működtetett mentőhajót több mint 600 emberrel a fedélzetén, amely előtt sem Olaszország sem Málta nem nyitotta meg kikötőit. Fernando Grande-Marlaska Gómez spanyol belügyminiszter csütörtökön készül Rabatba, hogy marokkói tisztségviselőkkel tárgyaljon migrációs kérdésekről, tekintettel a naponta a spanyol partokra érkező illegális bevándorlók százaira. A spanyol parti őrség közlése szerint csak hétfőn 377 embert mentettek ki a Gibraltári-szorosban, míg a hétvégén több mint 800-at. José Luis Ábalos Meco spanyol fejlesztési miniszter a Cadena Ser spanyol rádiónak elmondta, bár országa meg akarja mutatni humanitárius arcát, „de az már egy teljesen más dolog, hogy tengeri mentőszervezetté váljunk egész Európa számára“.
Időközben az Alexander Maersk nevű dán konténerhajó péntek óta vár utasításokra Szicília partjai előtt, hogy hol köthetne ki, miután hozzávetőleg 110 migránst vett fedélzetére. A tengeri fuvarozási vállalat szóvivője a dán közszolgálati rádiónak elmondta, hogy a fedélzeten tarthatatlanná vált a helyzet.
A hajót egyszerűen nem arra tervezték, hogy ennyi embert szállítson
-ismertette a körülményeket Palle Laursen, a Maersk Line vállalat műszaki vezetője. Mint mondta, a 25 fős legénység képtelen gondoskodni a száznál is több emberről.
Ez a helyzet nem napokon, hanem perceken, illetve órákon belül megoldást követel
-tette hozzá Laursen. Inger Stöjberg dán integrációs miniszter felszólította az olasz kormányt, hogy engedje kikötni a konténerhajót, s partra szállni az embereket.
Ezek olyan migránsok, akik Olaszország felé tartottak és természetesen Olaszországnak be is kell fogadnia őket
-jelentette ki Stöjberg a dán rádiónak. Hozzáfűzte, a nap folyamán levélben akarja sürgetni a helyzet rendezését Matteo Salvini olasz belügyminisztertől.
Forrás/fotó: MTI
Marika
2018-06-26 at 13:46
A jelenlegi Spanyol miniszterelnok nem volt megvalasztva, csak kijelolve idolegesen. Ha meg a poziciojaban szeretne maradni legalabb a valasztasokig akkor azt kell csinalna amit a nep diktal, nem azt amit o akr! Igy is naponta harcolnak a migransok szazaival, akik Marokkobol akarnak bejutni Spanolorszagba, azokkal sem birnak. Es gazdasagilag sem allnak olyan jol, hogy ennyi ingyenelot eltartsanak! A Belgak meg nem dirigalhatnak az olaszoknak, hogy engedjek kikotni a hajokat, mert ok Olaszorszagba indultak! Es akkor mi van. Fogadjak be oket a Belgak! Ha ennyire migraspartiak, vagy vigyek vissza oda ahonnan jottek!
Ha meg nehany hijó visszater Libiaba, akkor az embercsempeszek meggondoljak, hogy kuldenek e ujjabb szalitmanyt.
zsuzsa.kis
2018-06-26 at 08:33
Miért pont a szocik ilyen emberbarátok? Védelmezik a szervezett “olcsó munkaerő” Európába szállítását, ezzel veszélyeztetve a száz éve szakszervezetbe tömörült,sokszor véres tüntetéseken kivívott munkapiaci pozíciójú hazai munkások lehetőségeit! Ráadásul mindezt a multimilliárdos csoportok pénzelésével. Közben Marx szobrot avatnak, holott a bácsi megmondta” Minden magántulajdon lopás”.
POROSZLAI RÓBERT
2018-06-25 at 22:03
Gyerekek vigyék őket Brüsszelbe szardzsentíninél rengeteg hely van.
Ghandi
2018-06-25 at 21:57
Micsoda érvek! Olaszországba tartottak, ergo Olaszországnak be kell őket fogadnia! Ha gengszterek indulnak el Stöjberg lakásába, neki kutyakötelessége befogadni őket. Miért hát mert ők oda akarnak menni! Liberalizmus! A legsúlyosabb elmebeli és jellembeli betegség!
pipó bácsi
2018-06-26 at 16:34
Szerintem elég lenne leforditani a “Stop Sorost ” olasz, német, spanyol nyelvre.
Naprózsa
2018-06-25 at 20:24
Csatlakozom, kedves Plantag! Üljünk csónakba mondjuk Fiume egy strandján, oszt telefonáljunk az NGO–nak fuvarozzanak emberi migrációs joggal valami melegebb éghajlatra. Úgyis unok már éjjel-nappal a megélhetésemért és azért dolgozni, hogy országunkból kicsalt EU-s befizetésekből ezeket a szegény “menekülteket” dajkálják.
Én is szeretném már emberi migránsjogon egész nap a hasamat süttetni egy pálmafa alatt!
Polgár
2018-06-25 at 19:27
Érdekes, hogy azok a kis hajók mind süllyedni akarnak! Kik pakolják tele azokat emberekkel? Ki fúti őket? Ki fizeti őket?
Aladin
2018-06-25 at 19:11
Ugy látszik, hogy a spanyoloknak is elég lett egy hajot befogadni. Ezek a hajok nyugodtan forduljanak vissza oda ahonnan jöttek. Ennyi.
Kaktusz
2018-06-25 at 18:59
Én nem értem, hogy mit idétlenkednek….miért nem viszik vissza Afrikába ezeket a barbárokat?
Panta rhei
2018-06-25 at 18:56
M. Salvini remelhetöleg nem fogja befogadni az “utazokat”
sajnalom öket, de mindennek van hatara.
Igaz az a közmondas:
” Aki mindeg jot akar, elöbb-utobb felzabaljak a disznok!”
plantag
2018-06-25 at 18:31
“Ezek olyan migránsok, akik Olaszország felé tartottak és természetesen Olaszországnak be is kell fogadnia őket”
en Mauritiusra tartok, vagy a Seychelles-re meg nem döntöttem el, amelyik vonzobb, es termeszetesen, engem oda be kell fogadniuk, akarok egy tengerparti hazat teljes ellatassal eletem vegeig!!
Kaktusz
2018-06-25 at 18:58
jól mondod 🙂
polizza
2018-06-25 at 17:56
Miért lenne életveszélyes a helyzet?
Már nem a kifogyott üzemanyagú és lyukas gumicsónakon ülnek.
Ha meg a kaja elfogy, legalább kevésbé fognak kínlódni a romló időjárásban várhatóan megnövekvő hullámzás miatt.
Aztán majd valahol kiszállnak és legalább elmesélik a többinek az élményeiket, hogy nem minden fenékig tejfel.
Az ilyesmi erőteljesen tudja csökkenteni a csónakázási kedvet.
( egyébként még a libiai partoktól nem messze kifogy az üzemanyag?
Annyi fogalmuk sincs, hogy mekkora a távolság, mennyi üzemanyag kell ahhoz? Ez olyan, mint a légmentesen záródó hűtőkocsiba beszállni vagy hetvenen, betuszkolni még kisgyereket is. Szülői felelősség nulla.
Mint úszni nem tudó embereknek csecsemővel, kisgyerekkel beülni a rozoga csónakokba egy Afrika-Európa távolságra.)