Nyílt levelet írt a Magyar Autóklub, a hazai autósok legnagyobb érdekképviseletei szervezete Karácsony Gergely főpolgármesternek, amelyben határozott tiltakozásukat fejezik ki a budapesti sebességkorlátozás bevezetése ellen. Szerintük a javaslat tele van egymással ellenmondó megállapításokkal. Mint írják, szakmailag van alapvető aggályuk minden fűnyíróelven alapuló döntéshozatallal szemben. Részletes előterjesztés-elemzésükből kiderül, hogy a főpolgármester már megint fordítva ül a biciklin: a javaslatok nem csökkentenék, hanem növelnék a forgalmat és mellesleg a klímaterhelést is.
A Magyar Autóklub nyílt levelében jelzik: örömmel fogadták, amikor a főpolgármester együttműködésüket kérte a főváros közlekedési koncepciójának kialakítása kapcsán. Megjegyzik, hogy a tárgyalásokra mindig felkészültek, sőt, írásos anyagokat is átadtak; ehhez képest csalódottan tapasztalták, hogy a hivatalos előterjesztések között megjelent anyag egyáltalán nem tükrözi az észrevételeik figyelembevételét, ráadásul tele van önellentmondásokkal. Hangsúlyozzák, hogy az előterjesztés elvileg egy előkészítő anyag; ehhez képest már olyan kérdésekben foglal előzetesen állást, amelyekre nézve másutt a vizsgálat elrendelésének szükségességét hangsúlyozza. A sebességcsökkentésről szóló részben három ellentmondásra is felhívják a figyelmet:
Az előterjesztésben az áll: „meg kell vizsgálni a lakott területen belül, egyes útszakaszokon jelenleg megengedett 70km/h sebességhatár 50km/h szintre csökkentését”, rögtön utána ezen mondatnak ellentmondva kiemeléssel szerepel a következő, „javasolt a lakott területen levő fő- és tömegközlekedési utakon a sebességet egységesen 50km/h-ra csökkenteni”. Hasonló ellentmondás és nyilvánvaló prekoncepció tűnik ki az előterjesztésnek a mellékúthálózat esetében javasolt egységesen 30km/h-ra történő csökkentése terén
– fogalmaz a nyílt levél. A Magyar Autóklub állásfoglalása szerint ami a legkülönösebb, hogy a főpolgármester bizonyos vizsgálatok szükségességét úgy irányozza elő, hogy eleve meghatározza azok elvárt végkövetkeztetéseit is. Hiányolják a bemutatását, sőt, megkérdőjelezik a létezését is olyan baleseti statisztikának, amelyre Karácsony hivatkozik.
Kellő indokunk van annak feltételezésére, hogy forgalomtechnikában jártas szakembereknek a megelőző időszak baleseti adatainak elemzése nyomán kialakult szakmai véleménye áll a hátterében azoknak a döntéseknek, amely az általános lakott területi sebességkorlátozáshoz képest egy-egy útszakaszra ajánlanak magasabb vagy éppen alacsonyabb megengedett mértéket
– írják. Kitérnek arra is, hogy a főpolgármesteri elképzelések a klímavédelemmel sem éppen kompatibilisek, ellenkezőleg: ugyanannak az útnak a megtétele alacsonyabb sebesség mellett több idővel, ezáltal több károsanyag-kibocsátással fog együtt járni. További várható negatív hatás lenne, hogy a belterületi vagy a belterülethez közeli főútvonalak zsúfoltsága tovább nőne. A mellékútvonalakon 30 km/h-ra korlátozott sebesség azt eredményezné, hogy onnan is a belső főútvonalakra tevődne át a forgalom. Azt is kijelentik, hogy a felnőtt lakosság egy jelentős hányada nem ültethető kerékpárra: aki az agglomerációból közlekedik, és a munkájához vagy munkába járásra használja gépjárművét. A BKK nem felkészült egy ugrásszerű igénybevétel növekedésre.
A Magyar Autóklub levele teljes terjedelmében ITT olvasható.
Vezető kép: MTI/Marjai János
Mátyás
2020-04-29 at 13:07
Lehet, hogy a pénzbírságokra hajtanak. 🙂
Vagy azt nem a főváros kapja?
Paczona Ottó
2020-04-29 at 12:19
Basszus Gergőke! Bicajosok mennyivel mehetnek? Na és a kismotoros száguldozók? A forgalommal szemben is? Vagy csak az elhülyült liberálisok, esetleg komcsi őrültek? Vedd már észre te idióta, ez egy nagyváros és nem a Nyírségben lévő falu, ahol felnőttél. Kötelező lesz a bringásoknak a fekete műbőr lajbi és a világítást is le kell szerelni, mint felétek, amikor cseperedtél? Ha hülye vagy, maradj szociológus. Ahhoz sem értesz, de így előbb-utóbb hazakergetnek a saját híveid. Onnan hova tovább, az legyen a saját gondod. Csak innen takarodj!
Silcon
2020-04-29 at 12:18
KariGeri, figyu!
Féktávolság = reakciótávolság + fékút
90km/h sebesség esetén 65m
50km/h sebesség esetén 12m
0km/h sebesség esetén 0m!!!
Az utolsó adatot ajánlanám figyelmedbe! Maximális biztonság!
Torockó
2020-04-29 at 12:03
Hagyni kellene a 20 km/órás sebességgel együtt. Csinálja csak. Legalább heteken belül elkergeti a felháborodott embertömeg.
Felszabadulna Budapest a balliberális diktatúra alól. Nem kellene attól rettegni minden héten a budapestieknek, hogy mikor fenyegeti ötleteivel, nemtörődömségével, alkalmatlanságával, lustaságával az életüket, életvitelüket.
Karácsony(33 halott) esete figyelmeztető minden magyarnak: így járhat mindenki, ha balliberális csődbevivőket választ….
TS
2020-04-29 at 11:46
Mit csodálkozunk! Karácsony és pénzügyi elvbarátai, tehetségtelen, tolvaj bandájuk viszi csődbe és romlásba hol az országot, hol a városokat, amit felemelniük kellene!
Bakonyi Gábor.
2020-04-29 at 11:44
Nem járvány idején van itt az ideje, hogy a közlekedést felbolygassák. A járvány szempontjából a drasztikus sebességkorlátozások előreláthatóan károsak. A tömegközlekedés zsúfoltságát és az utazási időt növelné, ami fokozott fertőzésveszéllyel járna.
A járvány után kellene megvitatni a kérdést!…
Valaki
2020-04-29 at 11:22
Bedőlünk a trükknek. Az egész arról szó, hogy ne az idősek otthonáról beszéljünk karácsonnyal kapcsolatban. Erre jobban figyelnek az emberek és a bűneivel elsunnyog.
Bressa
2020-04-29 at 11:49
Orbán ígért felelősségre vonást most is, máskor is. Ha következetes lenne akkor tele lennének ezekkel a börtönök.
Egyébként meg nem sok az a 30 km egy kicsit?
Nézzük_magát_a_dolgot
2020-04-29 at 12:30
De bizony sok! Én 30 km/óra sebességgel alig tudok 100 métert megtenni, úgy szuszogok aztán, mint egy leselejtezés előtt álló 411-es Truman mozdony. LOL
sztalin
2020-04-29 at 12:42
Ami a kormányon múlik azt megetszik a felelősségre vonás érdekében!!
Sajnos az ügyek végül az “érzékenyített” bírókhoz kerülnek amelyeket semmi sem tud meggyőzni egy komcsi bűnösségéről!!
Például vörös iszap per, szeviép ügy, stb!!!
Maci001
2020-04-29 at 13:48
Már hogyan lehetne következetes, ha pl. a Hagyó ügyben nyomozó rendőr a BKV vezető pozíciójába avanzsált? Vajon szexuális miért is? Az igaz, hogy ki kellett b@szni szexuális zaklatásért. Vörös polip a spájzban van még mindig.
politikai koszfészek
2020-04-29 at 11:21
Helyes, hogy megszólalt az Autóklub. Ez a f.szomjancsi karácsony-túró olyan, de olyan hülye, hogy a kapca hozzá képest egyetemi tanár. És még a koloncos p.csa is akadémiai professzor.
Ha lehetne három kívánságom, akkor: 1/ A szocik ássák már el ezt a karácsony-túrót. 2/ Valaki ássa el a szocikat is.
3/ A teljes ellenzék ássa el magát. Alternatív: húzzák le magukat a klotyón!
Királytigris
2020-04-29 at 11:20
Ez a Karácsony annyit ért az autókhoz, meg a közlekedéshez, mint hajdú a harangöntéshez.
Nem ért ez semmihez! Egy kitartott here.