Minden lépés, amit teszek, és amit a magyar kormány tesz, azt a célt szolgálja, hogy minél hamarabb legyen azonnali tűzszünet, és minél hamarabb kezdődjenek meg a béketárgyalások – fogalmazott közösségi oldalán Orbán Viktor miniszterelnök.
Ez itt egy háború. Nekünk vannak háborús tapasztalataink, ezért az elején tisztázni kell, hogy ki áll háborúban kivel, és nekünk mi ehhez a viszonyunk. A magyar felfogás szerint ez egy orosz–ukrán háború. Nem teszünk egyenlőségjelet, mert ennek a háborúnak nem szabadott volna elkezdődnie, és hogy elkezdődött, annak az oka, hogy az oroszok megtámadták Ukrajnát. Tehát nem mossuk össze a szembenálló felek helyzetét, de ettől még ez egy orosz–ukrán háború. Ez nem a mi háborúnk. Ez nem Magyarország háborúja
– értékelte a helyzetet a kormányfő.
Amikor kitör egy háború, amelyben mi nem vagyunk közvetlenül érintettek, akkor azt a kérdést kell eldönteni, hogy mi a viszonyunk hozzá. Vannak országok, néha Magyarország is ilyen volt a történelem során, amely ilyenkor oldalt választ, valamelyik fél mellé áll. De az én felfogásom az, és szerintem a magyar történelmi tapasztalat és a magyar észjárás is azt mondja, hogy nem oldalt kell választani, hanem álláspontot kell választani. Meg kell határozni, hogy mi a magyar érdek, amely megfelel a magyar érdekeknek, és egyben erkölcsileg is helyes, és ezt kell képviselni
– összegzett Orbán Viktor
Nekünk van ilyen álláspontunk, ezt úgy hívják, hogy a béke. Mi nem egyik vagy másik háborúzó fél oldalán állunk, mi a béke oldalán állunk
– tette hozzá a miniszterelnök.
Forrás: Orbán Viktor Facebook-oldala; Fotó: MTI/Miniszterelnöki Sajtóiroda/Fischer Zoltán
1 Enaki
2022-05-08 at 12:21
Vica,minden kommentedhez. Te,egy akarnok vagy,hozod a jò tàjèkozottsàgodat,közben nem èrtesz a politikàhoz.Minden kommentelőt lehurrogsz,senki nem èrt semmihez csak kegyed. Osztod a fejèt “K”nak,hogy nem olvasta el a szerződèst,nem kèszūlt fel a kommentre. Te sem olvadtad el,csak jàtszod a jò tàjèkozottat. Szemèly szerint felhàborìtott a komment szövegeid. Nem vagyok èrintett,de a kivagyisàgot nem tudom elviselni,mèg akkor sem,ha màs szemèlyèt èrinti.
Ez az igazsàg
2022-05-08 at 12:07
K 2022.05.08.9.15. Teljes mèrtèkben egyetèrtek veled,mert ez az igazsàg,jòl làtod a dolgokat
István Kopasz
2022-05-08 at 10:13
A 2022-05-08 at 02:25-ös kommentemhez hozzátenném, hogy Ukrajna akkor fenyeget bennünket, amikor maximálisan ellátjuk az ukrán menekülteket, amikor sok-sok tonna számra és több száz milliós értékben visszük ki hozzájuk a segélyeket: gyógyszereket, kórházi felszerelést, élelmet, ivóvizet, ruhaneműt, biztosítjuk a gázellátásukat, vetőmagot, műtrágyát adunk, stb. és erre egy köszönömöt sem hajlandók mondani! Zelenszkijék egy szar szemét bolsevik-liberális primitív banda az USA-val és az EU-val a háta mögött! Jól egymásra találtak! Ukrajna félig lerombolása Zelenszkij politikájának, gőgjének és az USA valamint a NATO bíztatásának és támogatásának a következménye! Zelenszkijnek a különböző NATO országok parlamentjébe történő élő online bejelentkezése mutatja, hogy ő a világszinpadán játszik nem kistételben, hülyét csinál a fejlett nyugati világból! /Csak zárójelben: jól teszi, ha hagyják neki!/
K
2022-05-08 at 09:47
“Mi nem egyik vagy másik háborúzó fél oldalán állunk, mi a béke oldalán állunk”
“mihamarabb tűzszünet”.
Ez egy maximálisa jó és támogatandó törekvés, ami egy SEMLEGES álláspont.
Egy ilyen semlegesség csak akkor lenne hiteles, ha Magyarország kilépne a NATO-ból és az Európai Unióból.
Magyarország az első 5 szankciócsomagot támogatta, amivel nem semleges hanem az Ukránok pártján áll.
Magyarország csak az utolsó szankciócsomagot vétózta meg, ami nagyon helyes , de semlegességéhez az is kell hogy a korábbi 5 szankciócsomagot is megvétózza, akár utólag is.
István Kopasz
2022-05-08 at 02:25
Éppen ma a hírekben hallottam, hogy Zelenszkij a “komikus” ukrán elnök azt mondta, hogy a háborút ebben az állásában nem lehet leállítani! /Gyanítom, hogy arra gondolt, hogy akkor lehet a háborút leállítani, ha USA és NATO(EU) segítséggel a háta mögött az utolsó m2-t is visszafoglalta az oroszoktól, de lehet, hogy átmegy még nagyobb győzelmi mámorba, s álmában már meghódította Oroszországot is!/ Kinyilt a csípája Zelenszkijnek és a Nyugatnak is, miután Oroszország bejelentette, hogy az Ukrán különleges hadműveletben nem vet be atomfegyvert! Az ukrán külügyi akárki főmegmondó, már Magyarországot is megfenyegette, hogy jaj lesz nekünk, ha végetér a háború! Nem számít, hogy NATO tagok vagyunk. Ők már nagyon bedolgozták magukat a világ politikába, s azt hiszik, hogy nekik már mindent szabad!
Namond
2022-05-08 at 01:30
Logikus 2022-05-08 at 00:19
Igaza van nincs joguk a Miniszterelnökök Tanácsa döntését figyelmen kívül hagyni, az ellen fellépni.
Ezt magam is leírtam itt, egy PiS cenzor által törölt kommentben.
A törölt kommentemben nem csak ezt, de UvdL megfenyítésére – felfüggesztésére – törekvést is hiányoltam. Persze Charles Michael az Európai Tanács elnöke is ludas.
Sőt hiányoltam hogy V. O.bán nem lép fel, az Európai Alapjogi Charta, a minden Európában élő polgár – nem uniós is – jogait – személye, szabadsága, vagyona, önbecsülése – előírásai garanciáit sértő EP és EB intézkedésekre az orosz és orosz származású többes állampolgárságú személyek eseteiben.
A gyakorlat 27 tagállam – a britek is – által elfogadott demokratikus jogrendet sért.
Felemlítettem az Európai Alapjogi Charta 6. cikkely, 1.bekezdés f) pontját, mely garantálja a tagállamok védekezésének jogát az erőszakos határsértők ellen.
Na és persze azt, hogy a hazai bírói kar nemhogy igazságot, de még jogszolgáltatást sem biztosít.
Úgy tűnik egyes önkéntesek, minden II.-V. O.bán stratégiai képességeit, bátorságát, kormányzati képességei szándékait megkérdőjelező kommentet töröl.
Ez a törlési gyakorlat, nem jogállami ismérv, hogy egyes janicsárok elzárják az első számú vezetőt az általa szolgált népesség véleményétől.
Huhh de kerek Görgő egy pancser, kizsákmányoló.
Logikus
2022-05-08 at 00:19
Namond
Egyet értek veled!
DE a brüsszeli idiótáknak nincs joguk szembe menni az Európa Tanács határozatával, amit pár hete hoztak Versaillesben, hogy az energiahordozókat nem fogják szankcionálni!
Namond
2022-05-07 at 23:21
Talán fel kellene mondani az adósságuniót és az oroszok elleni szankciókat.
Egyből megugrana a gazdaság, köszönhetően a keleti nyitásnak.
Namond
2022-05-07 at 23:10
A PS miért nem teszi közzé, hogy a brüsszeli idióták hazánknak 5, a szlovákoknak és cseheknek 3 év átállási türelmi időt ajánlott?
Azzal a feltétellel, hogy orosz alapanyagból készült terméket, benzint, kerozint, stb nem forgalmazhatnak az unió piacán.
Solaris
2022-05-07 at 20:30
Nemrég azt írták az újságok, hogy megy a békeharc.
Ez is olyan, vagy valami modernebb?
Te is vedd úgy fel a cipődet holnap reggel, hogy ne legyen háború belőle.
Van még marhaság írnivaló?
Ja van.
OK.
hivő
2022-05-07 at 19:35
Köszönjük Miniszterelnök urnak
a munkáját.Igaza van, nekünk
minden provokálás ellenére
ki kell maradnunk ebből a
proxy háborubol.A tulélésünk
a tét.Kivánok sok erőt a
folytatéshoz.
K
2022-05-07 at 17:37
A kormánynak maximálisan igaza van, és támogatni kell az energia ügyben és a rezsicsökkentés megvédésében.
A tűzszünet és béke törekvéseit is maximálisan támogatni kell.
K
2022-05-07 at 17:25
Az Európai Unió a NATO egy USA által vezetett egy disznócsorda (Szodoma és Gomora), amivel nem lehet “tűzszünetet” kötni.
K
2022-05-07 at 17:19
Vica
2022-05-07 at 17:08
Maximálisan igazad van, nem értek a politikához.
Nem vagyok politikus, de azért néha gondolkozom….
K
2022-05-07 at 17:12
Orbán Viktor mondta, a fenti cikkben is szerepel :
“Mi nem egyik vagy másik háborúzó fél oldalán állunk, mi a béke oldalán állunk ”
Ez egy semleges álláspont,… ezt nem lehet letagadni, de ennek a semlegességnek semmi alapja sincs …:
Magyarország nem semleges az ukrán báborúval kapcsolatban mert ismert az EU és a NATO ukránpárti álláspontja, és ezekhez Magyarország csatlakozott mint NATO és EU tag.
Nagyon nehéz a semleges nemzetközi álláspontot képviselni, de a magyar semlegességet egyik nagyhatalom sem garantálja, és ad hoc semlegesség sem alakult ki.
https://hu.wikipedia.org/wiki/Semleges_%C3%A1llam
“A semlegesség olyan politikai magatartás, amelynek következtében a semlegességet valló államok, az ún. semleges államok elkerülik, azaz nem támogatják egy tömbhöz, szövetséghez, erőhöz vagy állásponthoz való csatlakozást.”
Vica
2022-05-07 at 17:08
K ! KEDVES K! NEM ÉRTESZ A POLITIKÁHOZ! NEM UKRAJNA MELLÉ ÁLLT, HANEM PRÓBÁLJA VÉDELMEZNI A K-ALJAI MAGYAR KATONÁKAT! AMIT MEGSZAVAZOTT, AZZAL MI NEM ÉLÜNK, NEM OSZT, NEM SZOROZ! MIÉRT IS AKADÉKOSKODNÁNK? EGY POLITIKUSNAK TUDNI KELL ÚGY LAVIROZNI, MÉRLEGELNI, HOGY A KÁPOSZTA , ÉS A KECSKE IS SÉRTETLEN MARADJON! BÍZD RÁJUK!
Neked nem kell előre izgulni, ha már nekik sem sikerül kivédeni a helyzetet, akkor már mi sem tehetünk mást, csak a túlélésről gondolkodni!
Vica
2022-05-07 at 17:01
K! Az, hogy mennyire aljasok, és hova fog ez vezetni, az rajtunk múlik! Nem kötelezhetnek, legfeljebb pénzt vonnak el! A gazdaságunk kibírja, csak ami jár, az jár, és harcolni kell érte!
Jogilag, figyelmeztetve vannak, hogy túl lépik a Szerződésben levőket, de a demokrácia ellen ők sem tudnak mit tenni! El kell fogadniuk! EGYENLŐRE!
AZT ÍROGATOK IDE, HOGY NE FESD A FALRA AZ ÖRDÖGÖT, MERT JÖN A HÁZMESTER……!
K
2022-05-07 at 16:56
Vica
2022-05-07 at 16:40
Magyarország az összes Európai Unió szankciókhoz csatlakozott az ukrán orosz háborúval kapcsolatban, kivéve az utolsót és az energia bojkottot. Ezzel Magyarország nyíltan az Ukránok oldalára állt.
Hogyan akar Magyarország békéltetni ha nyíltan az egyik oldalára áll????, :….jelen esetben az ukránok oldalára.
Te ezt nem tudtad??
Vica
2022-05-07 at 16:53
Csányi! Több sebből vérzik az érvelésed! Ez az osztalék, nem csak az energia árából realizálódik, hanem a közvetítési díjakból is! Nincs tengerpartunk, ezért horribilis összeg lenne a szállítás!
DE A LÉNYEG, HOGY VAGY KAPUNK, VAGY NEM KAPUNK, ÉS KITŐL???
TE NE AKARD FELÜLÍRNI A KÜLKER. MINISZTER, A GAZD.M., ÉS ORBÁN V. CSELEKEDETÉT, VÉLEMÉNYÉT!
NEKÜNK BEVÉTELEK KELLENEK AHHOZ, HOGY JÓL ÉLJÜNK, ÉS NEM EGY PÖCSZONGORISTA ÁMOKFUTÁSA MIATT A SZEGÉNYSÉGBE TASZÍTÓ KIADÁSOK NÖVELÉSE !!!
Orientál
2022-05-07 at 16:52
K Ahhoz hogy ne vegyünk részt az ukránoknál folyó háborúba ahhoz nem kell kilépnünk ,mert a NATO alapszabályzata nem teszi kötelezővé és elő sem írja hogy minden háborúba amit az USA …… KAVAR A NATO-N KÍVÜL ABBA NEKÜNK IS BELE KELL SZARNUNK.
K
2022-05-07 at 16:48
Vica
2022-05-07 at 16:40
Maximálisan igazad van …de:
Azt írod : “MIÉRT NEM OLVASOD EL AZ UNIÓS SZERZŐDÉSÜNKET? MIÉRT NEM KÉSZÜLSZ FEL A NATÓ EREDETI SZEREPÉRŐL?
*****
Az Európai Unió már régen nem tartja be a szerződéseket, hanem jogtalanul követelőzik. A NATO “önvédelmni” szervezet nemzetközi szerződések alapján, de 23 évvel ezelőtt önbíráskodva és önkényesen bombázta Szerbiát és jogtalanul .
Az Európa Unió és a NATO egy USA által irányított disznóól..
Te MIRŐL VAGY KÉPES ÍROGATNI????!!!!!”
István Kopasz
2022-05-07 at 16:48
Igen, ez a helyes. Nem kell állástfoglalni egyik fél mellett sem. Gyakorlatilag az USA háborúzik az oroszokkal Ukrajna felhasználásával. A főkolompos az USA! Ezt én kimondhatom, de O. V. nem. A miniszterelnök úr legfeljebb csak azt érzékeltetheti, hogy az egyik 19, a másik egy egy híjján 20! És ezt az oroszokra és az ukránokra “mondhatja”. Ezért minden EU-s intézkedésre úgy kell reagálni és ezzel kell kezdeni, hogy Magyarországnak jó vagy nem, s e mellett ki kell tartani az utolsó pillanatig kompromisszum nélkül! Nehéz lesz, de meg kell próbálni! Az EU ennél többet már nem tud ártani nekünk.
PG
2022-05-07 at 16:41
Igaz, nem a mi háborúnk és maximálisan ki kell maradnunk belőle. De nagyjából egyetértek az “Antónia” néven beíróval is, miszerint az EU mintegy ürügyként felhasználja ezt a háborút azért, hogy árthasson Magyarországnak.
(Inkább vesszen az ország mint, hogy Orbán Viktor miniszterelnök legyen) Ha ez így van, akkor tényleg egy aljas csürhe, az EU vezetősége. (Parlamentje és bizottsága)
Nekünk nem kerülgetnünk kell a forró kását, hanem megmondani, hogy nem vagyunk hajlandók lemondani az orosz kőolaj és gázimportról, mert az nálunk gazdasági összeomlást okozna. Nem a rezsicsökkentést kell megvédeni, (azt is) hanem egyáltalán a magyar gazdaságot. Nemcsak 7-800 forintba kerülne a benzin és a gázolaj, hanem lehet az sokkal több is, de az is lehet, hogy azonnal hiánycikk lenne. Ha nem megy másképpen, akkor ki kell lépnünk az EU-ból.
Vica
2022-05-07 at 16:40
K! TE “K” !!!! MIÉRT NEM OLVASOD EL AZ UNIÓS SZERZŐDÉSÜNKET? MIÉRT NEM KÉSZÜLSZ FEL A NATÓ EREDETI SZEREPÉRŐL? MIRŐL VAGY KÉPES ÍROGATNI????
JEGYEZD MEG! AZ EU NEM TÁBORNOKUNK! BÉKEFENTARTÁSRA EDDIG IS MENTÜNK!
HÁBORÚZNI SENKI NEM KÉNYSZERÍTHET MINKET! HA, ÚGY LÁTJUK JÓNAK, HOGY NEM LÖVETJÜK SZÉT Kárpátalját AHHOZ JOGUNK VAN!!!!
Orientál
2022-05-07 at 16:37
Csányi ….. Vedd tudomásul hogy mint a Gyurcsányodék Karácsonyodék az osztalék után befizetett adót nem tudjátok ellopni , szerencsénkre mart megbuktatok április 3-án nagyobbat mint Rottenbiller az elvtársatok.
Orientál
2022-05-07 at 16:34
Csány Te egy akkora ideszemétkedő vagy hogy nem veszed figyelembe ,hogy az ennyi osztalék a tavalyi év gazdálkodását kiváló eredményét jelzi tehát tükrözi ,háborúnak ehhez az osztalékhoz semmi köze ,tavaly nem volt.
K
2022-05-07 at 16:31
Csányi
2022-05-07 at 16:03
Az nem igaz amit leírtál:
Az orosz olaj-gáz megszűnése esetén az új csőrendszer, vagy a hajón, stb. szállítás ára tetemesen megnőne, illetve a drágább amerikai palagáz állna rendelkezésre , ami katasztrofális árnövekedést okozna. További árnövekedés abból származna, hogy az olajfinomítókat át kell állítani más típusú olajra.
Nem kell pénzzel támogatni a Szodoma és Gomora és gender elveket erőltető USA és EU baromságait.
Ma már mindenki előtt világos hogy a “nyugati” primitív befolyás csak károkat okoz.
Antónia
2022-05-07 at 16:23
Az EU brüsszeli adminisztrációja akár önsorsrontó módon is bele akarja kényszeríteni Magyarországot egy gazdasági összeomlásba, mert azzal lehetőséget vél Orbán Viktor eltávolítására.
Ennél aljasabb, sötétebb gazember csürhét még nem hordott a hátán Európa.
Lassan kezd többségi vélemény lenni, hogy akkor is hátat kellene fordítani ennek a gittegyletnek, ha annak lennének átmeneti gazdasági következményei. De jó előre fel kellene készülnünk a kilépésre.
A német autógyártók üzemeit pedig állami tulajdonba kellene venni, mert éppen Németország az egyik okozója a kilépésünknek. És el kellene indítania magyar személygépkocsi gyártást. A magyar mérnöki tudás akár élvonalba is tudja emelni ezt az ágazatot.
Logikus
2022-05-07 at 16:20
Csányi
Te magadtól vagy ekkora kretén vagy azért, mert fizetnek érte…
Hogy kevered ide a Molt?
Ilyen alapon a horvátok is, bolgárok is, görögök is, szlovákok is, stb kifogásokat gyártanak? Te normális vagy? Tudsz te ésszerűen gondolkodni?
Ámen
2022-05-07 at 16:16
ÁMEN!
K
2022-05-07 at 16:15
Az EU és a NATO NEM semleges, és így Magyarország semmiféleképpen sem semleges, mert Magyarország EU és NATO tag.
Orbán Viktor azt mondta : “Mi nem egyik vagy másik háborúzó fél oldalán állunk, mi a béke oldalán állunk”.
Ez egyértelmű semleges álláspont amit maximálisan helyeselni és támogatni kell , de ehhez a semlegességhez minimum az kell hogy Magyarország kilépjen a NATO-ból, és az EU-ból, és visszavonja az Európai Unióval megegyezően tett ukrán-párti magyar nyilatkozatokat .
*****
Jelenleg csak az történt hogy Magyarország NEM semleges hanem az ukránok oldalán van, és magára haragította az USA által pénzelt és felfegyverzett ukránokat azzal hogy nem engedi át területén az ukránoknak küldött fegyvereket.
Tehát a jelenlegi helyzet : fából vaskarika,
K
2022-05-07 at 16:01
Én itt komoly ellentmondásokat látok:
A Pápa békét akart kieszközölni Putyinnál, és most a Pápát az oroszok ellenségként kezelik.
Orbán békét akart kieszközölni, és az ukránok ellenségként kezelik.
Maximálisan egyetértek azzal hogy Magyarország nem enged át fegyverszállítmányokat területén Ukrajna számára, és nem küld Magyarország ajándék fegyvereket Ukrajnának mert nincs mit küldenie, Magyarországnak nincs fegyvere.
De : mindez kiváltotta az USA által támogatott és felfegyverzett Ukránok haragját Magyarországgal szemben.
Nagyon nehéz a semleges nemzetközi álláspontot képviselni, de a magyar semlegességet egyik nagyhatalom sem garantálja, és ad hoc semlegesség sem alakult ki.
Orbán Viktor mondta, a fenti cikkben is szerepel :
“Mi nem egyik vagy másik háborúzó fél oldalán állunk, mi a béke oldalán állunk ”
Ez egy semleges álláspont,… ezt nem lehet letagadni, de ennek a semlegességnek semmi alapja sincs …:
Magyarország nem semleges az ukrán báborúval kapcsolatban mert ismert az EU és a NATO álláspontja, és ezekhez Magyarország csatlakozott mint NATO és EU tag.
Nagyon nehéz a semleges nemzetközi álláspontot képviselni, de a magyar semlegességet egyik nagyhatalom sem garantálja, és ad hoc semlegesség sem alakult ki.
***********
Mindezt felülírja az a tény hogy az nem igaz , hogy csak ukrán-orosz háború van, mert ez egy “proxi” háború , ahol a tényleges háború az USA és orosz közötti háború, és az ukránok mint pénzelt zsoldosok szerepelnek benne .
Az nem járható út hogy az USA üzenget az ukránokkal az oroszoknak egy béketárgyalás folyamán , amikor az USA szóba sem akar állni az oroszokkal.. holott bizonyított hogy az egyik háborúzó fél maga az USA .
Netuddki
2022-05-07 at 15:54
Ez EU mi vagyunk, az emberek, nem pedig a baromarcú bürokraták.
Pallagi Ferenc
2022-05-07 at 15:41
Világos, tiszta, egyértelmű beszéd, minden szavával egyetértek!
Judit
2022-05-07 at 15:39
Egyetértek “János Kereszthelyi” hozzászóló írásával.!!!
A jó Isten segítse Orbán Viktor Miniszterelnök Urunkat.!!!
Tudományos libsizmus
2022-05-07 at 15:35
Vétót kell az EU-nak adni, nem pedig tárgyalni velük. Az EU minden egyes szava hazugság.