
A főváros spórolásra hivatkozva 2021 után 2022-ben sem indította el a kishajós közlekedést a Dunán. Egy BKV-s jelentésből most kiderült: a városvezetés nem járt jól pénzügyileg a döntéssel. Hiába használták a Covid előtt százezrek a járatokat, jövőre sincs tervben a hajók újraindítása – olvasható a Világgazdaság cikkében.
Miközben tavaly már egyáltalán nem működtek menetrend szerinti BKV-hajójáratok a Dunán, a hajózási tevékenység indokolt költsége mégis 435 millió forint volt 2021-ben – a VG értesülése szerint ez a megállapítás szerepel a fővárosi tömegközlekedési cég frissen elkészült jelentésében, amely a közforgalmú vízi közlekedést vizsgálta. A közel félmilliárdos összeg azért különösen fájó a budapesti közpénzek elköltése szempontjából, mert 2018-ban, amikor abszolút csúcson volt a dunai vonaljáratok kihasználtsága, akkor is összesen 497 millió forintot emésztett fel az üzemeltetés. Vagyis azzal, hogy a városvezetés spórolási okokból lelőtte a BKV által nyújtott szolgáltatást, mindössze 62 millió forintot spórolt meg az előző évben. Ennek a „haszonnak” a jelentősége még inkább eltörpül, ha figyelembe vesszük, hogy a BKK adatszolgáltatása szerint 2018-ban a hajóvonaljegyből származó bevétel elérte a mintegy nettó 68 millió forintot. Azzal, hogy a főváros 2020 tavasza óta felfüggesztette a menetrend szerinti hajóinak a közlekedését, értelemszerűen elesik a vonatkozó jegyárbevételtől is.
A budapesti forgalmi számokból – nem mellékesen a nemzetközi példákból – világosan látszik, hogy a menetrend szerinti hajózásra igenis lenne igény. A Világgazdaság cikke szerint a már említett 2018-as rekordévben összességében, a D14-es kompot is idevéve 425 ezren vették igénybe a szolgáltatást. Tény, hogy ez 2019-re 305 ezer főre esett vissza, de az abban az évben május végén bekövetkezett döbbenetes tragédia, a Hableány rendezvényhajó katasztrófája markánsan szerepet játszott ebben. A 27 halálos áldozatot követelő szerencsétlenség ugyanis érdemben befolyásolta a hajózás iránti keresletet. Mindenesetre azzal, hogy a főváros beszüntette a BKV-val való közlekedés lehetőségét a Dunán, tömegeket hátrányosan érintő lyukat ütött a fővárosi tömegközlekedés szolgáltatási oldalán. Igaz ez még akkor is, ha a hajójáratok elsődlegesen sétahajóként voltak népszerűek és az a cél nem teljesült, hogy a hajózás a hivatásforgalmú közlekedés teljes értékű eleme legyen.
Forrás: Világgazdaság; Fotó: MTVA/Jászai Csaba
Akárki
2022-07-11 at 12:29
Érdekes,amikor még a Tarlósékvállalták az Eu-s támogatássaljáró szigorú-még télen is kellettüzemeltetni-feltételek nemteljesítéséveljáró szankcionálás,arról most az Eu-nak baráti karigeri-
ék esetében nincs szó?miértis?….
Kerekferke
2022-07-11 at 07:01
LóHadházy hol nyaral, hogy íy eltűnt a szarkördben?
Lótolvaj
2022-07-10 at 21:39
A Ezek bármit ígérnek, úgyis az bizonyosodik be végül ,hogy még az arany is szarrá válik a kezeik között!
klárifári
2022-07-10 at 21:38
Bezzeg az Átrium-megtámogatására lettpénz….
Namond
2022-07-10 at 16:21
Úgy tűnik a Főváros és ezért intézetei, vállalkozásai elvileg kötelezően azonos számlakerete és számlarendje nem kezeli a költséghelyi és költségviselői elszámolásokat, a különböző lakossági és egyéb szolgáltatások ráfordításai, önköltsége számviteli elszámolását, kimutatását.
Orientál
2022-07-10 at 15:53
Illik rá ez a teljes név: Karácsony Harácsol Gergely.
Orientál
2022-07-10 at 15:52
Karácsony Gergelynek tanácsadóból is legalább 40 van helyettesei is rengetegen vannak ezek és a többi élősködő elvtársaiknak az a feladatuk hogy hogyan lehet a fővárosi embereket minél inkább megsarcolni ,közbe meg is lopni.?
varga zoltán
2022-07-10 at 15:04
legyen minden minél rosszabb és okozzon jó nagy veszteséget , ez a liberális patkányok feladata Budapesten. Ők pedig tudjanak lopni, harácsolni, véglénykedni.
Gullwing
2022-07-10 at 14:42
A ballibcsi patkányhorda mindet tudatosan tönkretesz.
bl
2022-07-10 at 14:40
Gerinek ez az igazi feladata: legyen minden minél szarabb és okozzon jó nagy veszteséget is, mert akkor Orbánnak rossz lesz és megbukik. Hehehe.