A fővárosi megkérdezettek több mint háromnegyede aggasztónak ítéli a forgalmi dugókat és ezzel összefüggésben a légszennyezettséget – állapította meg az MTI-nek pénteken megküldött közleményében a Századvég, amelynek elemzése szerint Budapest elégedetlen Karácsony Gergely közlekedéspolitikájával.
Az intézet emlékeztetett: a főváros baloldali vezetése az elmúlt időszakban több forgalmas útszakaszt is lezárt, miközben a korábban létesített – és eredetileg ideiglenesnek szánt – kerékpársávok fenntartása mellett Karácsony Gergely főpolgármester újabb közlekedési sávokat vont el a gépkocsival közlekedőktől. Az intézkedések eredményeként állandósult a közlekedési káosz Budapesten, jelentősen megnehezítve ezzel a fővárosi polgárok mindennapjait – írta a Századvég közleményében.
Az intézet rámutatott, hogy a budapesti városvezetés közlekedéspolitikájával kapcsolatos lakossági elégedetlenség nem új keletű. A forgalmi dugókat a megkérdezettek 82 százaléka tartotta aggasztónak, az ezzel összefüggő légszennyezettséget 80 százalékuk. Ez a két probléma nyugtalanítja leginkább a fővárosi lakosokat – szögezte le a Századvég, amely érdekességnek nevezte, hogy ezzel szemben a kerékpárosok közlekedési lehetőségeivel kapcsolatban a budapestiek 61 százaléka nem fogalmazott meg negatív kritikát.
Világosan látható tehát, hogy a főpolgármester törekvései a kerékpáros közlekedés bővítésére a nagy forgalmú főutakon nem találkoznak a fővárosiak igényeivel, a helyi polgárok az autós és kerékpáros utazás lehetőségeinek átgondolt javításában érdekeltek és nem az egyes közlekedő csoportok egymással való szembefordításában
– tartalmazza a Századvég közleménye, amely szerint a budapesti válaszadók több mint kétharmada (68 százaléka) elégedetlen a miniszterelnöki ambíciókat dédelgető Karácsony Gergely munkájával a forgalmi dugók elleni küzdelemben, míg a 26 százalékuk pozitívan értékeli a főpolgármester teljesítményét.
A Századvég szerint vitathatatlan, hogy a kerékpáros közlekedés bizonyos esetekben megfelelő alternatívája lehet az egyéb közlekedési módoknak, így szerves részét képezi a fővárosiak életének. Közleményükben hangsúlyozták: egy nagyváros közlekedésének megszervezése rendkívül összetett, több szempont egyidejű mérlegelését, összehangolását megkívánó feladat. Ebből fakadóan az egyfókuszú – politikai okokból valamely utazási formát egyoldalúan előnyben részesítő – közlekedésszervezés elkerülhetetlenül maga után vonja jelentősebb forgalmi fennakadások létrejöttét – állapította meg az intézet.
Tekintettel arra, hogy a fővárosi forgalmi dugók kialakulása elválaszthatatlan a nagy forgalmú utakon létesített kerékpársávoktól, a felmérés kitért az ezekkel kapcsolatos lakossági véleményekre is. A Századvég szerint megállapítható, hogy a megkérdezettek több mint fele, 56 százalékuk nem ért egyet azzal, hogy a Fővárosi Önkormányzat baloldali vezetése nagy forgalmú utakon, a gépkocsival közlekedők rovására kerékpárutakat alakított ki. Ezen felül a budapesti válaszadók 61 százaléka kifogásolja, hogy a Lánchíd budai hídfőjénél, a Clark Ádám téri körforgalom virágágyását leaszfaltozták, és helyette kerékpárutat létesítettek.
Ezekből a számokból is látszik, hogy a fővárosiak többsége nem támogatja a kerékpárosok és autósok politikai célú szembefordítását, és a zöld kampányígéretek látványos megszegését
– fogalmazott a Századvég.
Forrás: MTI; Fotó: Horváth Péter Gyula/PestiSrácok.hu
András
2021-06-26 at 12:06
Néhány gondolat ahhoz, hogy mihamarabb érhessük el a XXI. századnak megfelelő Fővárost, zöldnek és sportosnak egészségesnek. A cél elérése érdekében néhány javaslat.
Szerintem a főváros vezetősége az őket támogató kommunista Önkormányzatok támogatásával együtt, igenis megfontolt és átgondolt módon sanyargatja a főváros lakosságát és az ide látogatókat. Tökéletesen értékelte és mérlegelte azt, hogy ma egyetlen lépésben nem teheti meg azt, mint a taxisblokád idején. Ezért a korábbiból tanulva részletenként, de folyamatosan bénítja meg a Főváros életét. Megfontolandó és párbeszédben eldöntendő javaslatok. Lehetne hamarosan, sorban az egyéb főútvonalakon keresztbe kihelyez beton útelzáró elemekből járdától járdáig tartó sün alagutakat és nyest járdákat átkelőket kialakítani. Talán elérkezik a pillanat, amikoris a zöld közlekedésszervezés érdekében, tereinkre lódarázs pihetőhelyeket és itatókat kellene elhelyezni. Megfontolandó az is, hogy közlekedési csomópontokban a közlekedési lámpák piros zöld és sárga fényeit szivárványos színekre kell cserélni. A villamosok közlekedési lámpáinak a színét pedig feketére lenne célszerű cserélni, nehogy bárki is NEMZETI szín egyik elemére gondoljon. A belvárosi forgalomkorlátozást ki kellene terjeszteni a bevezető utak vonaláig. A főváros szélétől egészen a belváros közepéig, csal négyszögletes kerekű járművek közlekedhetnek. Ha nem érik el az optimális óránkénti 30 km/óra sebességet e módon, akkor a járművezetőket dugóhúzó bírsággal kell a 21. század módira rákényszeríteni. Egyedül a főpolgármester közlekedhetne kerek kerekű kerékpárral. Az összes létező kerékpárt egyenlő oldalú háromszög alakú kerékkel célszerű felszereltetni.
Hans Landa
2021-06-26 at 10:41
Kedves budapesti választók,lehet gyönyörködni…….. Egy ideje minden nap “Karácsony”……………..
Dobos Róbert
2021-06-25 at 13:52
Akik erre a szerencsétlen, tehetetlen és tehetségtelen lusta kéztördelő baromra szavaztak,megérdemlik! A többieket őszintén sajnálom. Ha ezek 2022-ben nyernének,akkor az országgal ugyanezt tennék!
Poroszlai Róbert
2021-06-25 at 12:40
ERRE SZAVAZTAK!
Bressa
2021-06-25 at 11:54
A választók akaratából Karácsony a főpolgármester. Mentséget a barmok sajnos most is találnak, bármit is csinál. pl. “mindig is nagy volt a forgalom”
ERZSI
2021-06-25 at 11:53
Tehetségtelen bugris, csak hazudozás és lopás megy nekik, ugyanis csak ehhez értenek!
Nahát
2021-06-25 at 11:48
Nemcsak Karácsony/Gyurcsány közlekedéspolitikájával elégedetlen Budapest, hanem a gazdaságpolitikájával is. Eltűnt milliárdok, túlárazott felújítások, el nem végzett önkormányzati feladatok, leépítések.