Kína gazdasági növekedéséből Magyarország eddig is komolyan profitált és az elkövetkező időszakban még több haszna lesz, mindez munkahelyeket, fejlesztéseket jelent – mondta Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter kedd reggel az M1 aktuális csatornán.
A miniszter elmondta, közép-európai régió, benne 11 uniós tagállammal és 5 nyugat-balkáni országgal mindig ésszerű politikát folytató, versenyképes térség volt, amely növekedési üteme mára az átlagos európai gazdasági növekedés felett van. Magyarország azt a célt tűzte ki, hogy a térségből a legtöbb export bonyolítsa Kínába, míg onnan pedig a legtöbb beruházást vonzza be.
Szijjártó Péter szerint ebben sikeres az ország, a régióban a Kína felé irányuló magyar export a legnagyobb, a magyar kivitel tavaly 2,25 milliárd dollárnyi exportja volt Kínába, ami körülbelül 600 milliárd forintot jelent. Ezt a pénzt a magyar vállalatok munkahelyek létrehozására, béremelésre vagy fejlesztésekre tudták fordítani. Eközben mintegy 4,2 milliárd dollárnyi kínai befektetés jelent meg Magyarországon, ami azt jelenti, hogy a legmagasabb technológiai színvonalon termelő és szolgáltató vállalatok érkeztek, amelyek magyar emberek ezreinek adnak munkát – hangsúlyozta.
Szijjártó Péter a Budapest és Belgrád közötti vasútvonal felújításáról azt mondta, Kína az árucikkei egy részét szárazföldön, míg más részét tengeren juttatja el Európába. A tengeri útvonal végpontja döntően a görögországi Pireusz kikötője, amely konténerforgalma egyetlen év alatt hárommillióról ötmillióra nőtt; a kérdés az, hogy az egyre növekvő kínai áru milyen útvonalon jut el Nyugat-Európába.
Ha Magyarországon keresztül jutnak el ezek az áruk a célországokba, akkor az új befektetéseket, munkalehetőségeket és logisztikai központokat jelent, ráadásul létrehoz egy olyan vasútvonalat, amelynek nemcsak gazdasági, de regionális jelentősége is van.
MTI; Vezető kép: MTI/Soós Lajos
Ferenc
2017-11-29 at 14:38
Ti meg “bosszuból” államcsődbe döntöttétek az országot, igaz?
Kéfa
2017-11-28 at 18:59
Vegyük csak ki a részünket ebből a lehetőségből. Ne csak a multi nyugat fölözze le a hasznot. Mi is érünk annyit mint ők. Ráadásul a CEEP országok van akkora piac mint nyugat-európai.
Kéfa
2017-11-28 at 18:56
Az enyémet nem szórja, hanem gondosan arra fordítja amire kell.
Kéfa
2017-11-28 at 18:54
🙂 🙂 🙂 🙂
Szerintem ezt már az ellenzék sem veszi komolyan.
Kéfa
2017-11-28 at 18:50
Ez valamelyik ellenzéki újság címlapján olvastad?
Kaktusz
2017-11-28 at 15:35
Aha, meg legalább 16 közép-európai államot. Folytasd még a mesédet kedves mesemondó.
Kaktusz
2017-11-28 at 15:34
Ne Indexet hozz, mert eddig nem írtak valós dolgot. Hitelesebb forrást hozz.
Kaktusz
2017-11-28 at 16:15
Édesanyád a nyomoronc. Egyébiránt az ATV-re vagy a Hírtv-re gondoltam, vagy hozhatod a HVG-t is, hiszen mint tudjuk, ők a független tudósítók.
Kaktusz
2017-11-28 at 15:33
Te csak aztán tudod, hiszen egy ballib gazdasági ember vagy. Ugye? Te aztán tudod az igazságot.
Kéfa
2017-11-28 at 18:53
A nagy megmondó mindent tud és jól meg is mondja. 🙂
De hogy azt miért pont itt kell neki?
Ferenc
2017-11-29 at 14:35
Bolsipityu mindenhova gyalog jár! Vasút? Ugyan már! “Kispolgári csökevény”! Böszme faterja is nem győzte felszámolni a vonalakat! Bolsi “modernitásra” vágyik!
Kaktusz
2017-11-28 at 15:32
elgurult a gyógyszered. keresd meg.
Kaktusz
2017-11-28 at 15:31
Azt már el is Felejted, hogy nem Magyarországról és pláne nem Orbánról szól az egész, mivel rajta kívűl még 16 kormányfő volt itt, akik szintén érdekeltek a gazdaság fejlesztésében.
Nevetségesek vagytok…
R3D
2017-11-28 at 09:56
Szijjártó teljesen hülye, bezzeg te, a kulipintyó tudja a tutit. Nem érzed ezt egy kicsit nevetségesnek?
Kéfa
2017-11-28 at 18:48
Az. Nevetséges.
Ferenc
2017-11-28 at 09:47
Olyankor kellemeseket szunyókálsz, amikor éppen az ellenkezője történik?