A Budapest Business Journalnak adott interjút az általa irányított cégcsoport jelenéről és jövőjéről Tiborcz István, a BDPST Group többségi tulajdonosa. A cél, hogy minél több vendéget csábítson a város, akik hosszabb ideig tartózkodnak nálunk, hajlandóak vásárolni és emellett kulturális élményekre vágynak.
A miniszterelnök veje egyebek mellett arról beszélt, hogy Budapest óriási kiaknázatlan potenciállal rendelkezik a luxusturizmusban. Szerinte nem helyes, ha a külföldiek csak azért látogatnak a magyar fővárosba, mert olcsó.
Ezen a felfogáson változatni kell
– hangsúlyozta. Mint mondta, jobb lenne, ha ha kevesebb, de nagyobb vásárlóerővel rendelkező vendég érkezne a fővárosba. A cél, hogy minél több vendéget csábítson a város, akik hosszabb tartózkodást foglalnak, hajlandóak vásárolni és emellett kulturális élményekre vágynak.
Bár a legényhétvégék jók, de a kifinomultabb elvárásokkal rendelkező turisták elérését is meg kell célozni
– tette hozzá. Példaként említette Prágát, amely egy viszonylag kisebb főváros, mégis jóval több luxusmárka van ott jelen, Bécsről már nem is beszélve. A BDPST Group többségi tulajdonosa arról is beszélt, hogy a cégcsoport prémium brandje, a Botaniq Collection célja, hogy ne csak szállodás és éttermek szerepeljen a portfóliójában, hanem egyéb luxusszolgáltatások is. Tiborcz a cégcsoporttal kapcsolatban azt is kiemelte, hogy összesen hétezer embert foglalkoztatnak és nagyon büszke arra, hogy nagyon alacsony a fluktuáció a BDPST-nél. Tiborczot – mint a miniszterelnök vejét – természetesen kérdezték a közpénzekről, állami támogatásokról szóló visszatérő kritikákról is, amelyek kapcsán hangsúlyozta, hogy a cégcsoport olyan tagjai, mint a Diófa, a Gránit Bank vagy a Waberer’s, mind független menedzsmenttel rendelkeznek, és nem utasíthatja őket, hogy milyen pályázatokra jelentkezzenek vagy ne jelentkezzenek, ezzel ugyanis a befektetőknek okozna kárt.
Emiatt a vezetők tőlem függetlenül is helyesen döntenek ilyen ügyekben
– fogalmazott Tiborcz.
Forrás: Mandiner
Facebook
Twitter
YouTube
RSS