Az Európai Unióban is példaértékű újításokat vezetett be Sors László vezetése alatt a Nemzeti Adó- és Vámhivatal, amely mára az egyik legjobban működő hivatallá vált Magyarországon, a kitűzött célokat sikerrel teljesítette – jelentette ki Varga Mihály a Nemzeti Adó- és Vámhivatal országos vezetői értekezletén mondott beszédében a Pénzügyminisztérium csütörtöki közleménye szerint. A pénzügyminiszter kiemelte: a vírusválság megerősítette a digitális átállás fontosságát, ezért tovább kell gyorsítani az adóhivatal informatikai fejlesztésén. Varga Mihály az új célok megvalósításával Vágujhelyi Ferencet bízta meg az adóhivatal élére.
A hivatal idén már 5,5 millió ember helyett készíti el az szja-bevallást, a 2018-ban indult online számlázás komoly csapást mért a feketegazdaság szereplőire, a gazdaság fehéredésében megelőztük például Németországot és Ausztriát is
– sorolta az adóhivatal elmúlt éveinek legfontosabb eredményeit a miniszter a közlemény szerint.
A NAV az egyik legjobban működő hivatal Magyarországon, nincs még egy olyan szervezet, amely ennyi feladatot látna el eredményesen. Mintegy 1200 különféle ügy tartozik a NAV hatáskörébe, ami nemzetközi összehasonlításban is egyedülálló
– ismertette Varga Mihály, kiemelve, hogy a folyamatosan csökkenő adók mellett is az adóhivatal biztosítja a költségvetési bevételek 94 százalékát. Varga Mihály hangsúlyozta: a gazdaság újraindítása csak a versenyképesség növelésével lehet sikeres, ennek egyik legfontosabb sarokköve a vállalkozások informatikai fejlettségének erősítése.
A gazdaság digitalizálásában az adóhivatalnak kulcsszerepet szán a kormány; ehhez új célok mentén kell tovább fejleszteni a Nemzeti Adó- és Vámhivatalt. A pénzügyminiszter kiemelte: Vágujhelyi Ferenc korábban már dolgozott a hivatalnál informatikai elnökhelyetteseként, legutóbb pedig a Nemzeti Hírközlési és Informatikai Tanács vezetőjének tisztségét töltötte be, ahol szintén az infokommunikációs szektor fejlesztéséért dolgozott.
Forrás: MTI; Fotó: Facebook
Karoly
2021-06-25 at 08:22
Valóban, nap mint nap tapasztalható, gyakorlat, a NAV a felvetett kérdésre egyuttmukodoen reagál.
A többi hivatalokhoz képest teljesítménye kiemelkedő.
A többi szolgáltatónál csoroghet a telefon.
( Pld orvosi rendelő, ügyintézők, stb stb )
Bukohill
2021-06-25 at 00:41
Abban a hiperszuper csilivili jujdejó digitális jövőben esetleg az is lehetséges lesz, hogy például a NAV ügyintézéshez nem kell az ügyfélkapun kétszer bejelentkezni?
Nem lehetne addig is amíg analóg nem megy – legalább digitálisan felfüggeszteni azt a barmot, aki közbeiktatta a KAÜ-t?
A jelenlegi eljárás rontja az eü. statisztikát is(ami az agyvérzést illeti).
ERZSI
2021-06-24 at 15:21
A hivatalok között élen jár a NAV a jó minőségű szolgáltatásokkal. Legfontosabb, hogy ember barát és felhasználó barát.