Na de ki az az apu? Jogos… Apu – vagyis eredetileg Daddy – Donald Trump elnök egyik beceneve, amit Milo Yiannopoulos adott neki, tiszteletteljes rajongása jeléül. Ha nem is vált az elnevezés általánossá, de egyes szubkultúrákban – így a hazai nem hivatalos Trump Fan Club-ban is – megragadt. Szóval „Daddy” most azt csinálta, amit az állampolgárok joggal várnak el tőle: megvédte őket.
Egy gyors kronológia az elmúlt napok eseményeiről: 2019. december 27-én az iraki Kirkuk tartományban található K-1 légitámaszpontot koordinált rakétatámadás érte, amelynek során egy amerikai szerződéses civil életét vesztette, valamint több amerikai és iraki biztonsági ember megsérült. A támadásért a Kata’ib Hezbollah nevű, Irán által támogatott milíciát hibáztatták. Válaszul 2019. december 29-én az amerikai légierő a Kata’ib Hezbollah több támaszpontját is bombázta Irakban és Szíriában, a milícia legalább 25 harcosával végezve. 2019. december 31-én a harcosok temetését követően több tucat síita milicista és követőik a bagdadi amerikai követséghez vonultak, majd a több ezresre duzzadt csőcselék „halál Amerikára” és „halál Izraelre” kiáltásokkal megtámadta az épületet. Emberéletet ezúttal nem követelt a támadás, kizárólag dologi károk keletkeztek (ajtóbetörés, teherautók felgyújtása, stb.), köszönhetően egyrészt annak, hogy a diplomáciai személyzet éppen távol volt, másrészt a főépület tetején felsorakozó tengerészgyalogosoknak, akik a támadókra szegezett fegyverekkel várták a parancsot. Végül a tömeg szétoszlott.
Ha emlékszünk (illetve ha követtük a világpolitikai eseményeket), akkor felderenghet a 2012. szeptember 11-i támadás Líbiában, Bengázi városában, az ottani amerikai nagykövetség ellen, amelyet az Ansar Al-Sharia terrorszervezet követett el, és amely támadás során négy amerikai állampolgár – köztük a nagykövet – életét vesztette. Az akkori külügyminiszter, Hillary Clinton (és főnöke, Barack Obama elnök) többszöri formális kérés ellenére sem erősítették meg a nagykövetség őrzését, majd pedig a támadást követően semmilyen retorziót nem alkalmaztak. Obama elnök ugyan más alkalmakkor, különböző terrorcselekmények kapcsán beszélt ún. „vörös vonalról”, amit ha átlépnek a terroristák (vagy valamelyik ún. „lator állam”, pl. Irán), akkor „jaj nekik”, de a gyakorlatban sosem tett semmit. Olyannyira nem zavarta Obamát Irán közel-keleti felforgató tevékenysége, és az iráni hivatalos szervek által is rendszeresen skandált „halál Amerikára!” szlogen, hogy ő maga volt a Teheránnal kötött atommegállapodás egyik fő szorgalmazója, és ennek keretében kb. másfél milliárd dollárnyi segélyt is juttatott az USA-t (és Izraelt) deklaráltan elpusztítani kívánó perzsa államnak.
Az Egyesült Államok nem engedhetett meg még egy Bengázit, mert egyrészt köteles külföldön is megvédenie az állampolgárait (különösen a diplomatáit), másrészt pedig azt a presztízsveszteséget sem vállalhatta, amit az újabb teszetoszaság, az üres fenyegetődzések miatt elszenvedett volna. Trump elnök közölte is, hogy az akciók mögött álló Irán meg fog fizetni; és hogy ez nem fenyegetődzés, hanem figyelmeztetés. Nem is kellett sokat várni: Mike Pompeo külügyminiszter először megnevezte a négy felelőst (hopp, ketten közülük korábban az Obama által vezetett Fehér-Ház díszvendégei voltak), majd pedig iraki idő szerint január 3-án reggel egy célzott légitámadás során amerikai drónok a bagdadi repülőtér közelében lebombáztak egy katonai konvojt, amelyben ott volt többek között Irán egyik legfontosabb katonai vezetője, az Iráni Forradalmi Gárda különleges egységének (al-Kudsz) parancsnoka, a számos közel-keleti konfliktus kirobbantásáért közvetlenül felelős Kászim Szulejmáni, valamint a fent említett Kata’ib Hezbollah milícia vezetője, Abu Mahdi al-Muhandis. (Tulajdonképpen miért is vonult egy katonai konvojjal egy iráni katonai vezető egy másik szuverén államban, Irakban??)
Kettejük likvidálása – különösen Szulejmánié – valójában még nagyobb katonai eredmény, mint amikor annak idején Osama bin Ladennel, vagy nemrég az ISIS-t irányító Abu Bakra al-Bagdadival végeztek. Utóbbiak ugyanis gyakorlatilag teljes elszigeteltségben voltak, és bár komoly terror-hálózatot irányítottak, de ezt csak korlátozottan tudták tenni; Szulejmáni viszont szabadon járt-kelhetett a Közel-Keleten. A konkrét személy likvidálásán túl ugyanakkor ez egy rendkívül fontos és határozott üzenet Iránnak és minden olyan további államnak, amely destabilizálni igyekszik a világ valamely régióját. Az üzenet nagyon egyszerű, ahogy az ausztrálok mondanák: mi nem pókokat baszunk. Vagyis: vége az Obama-féle pipogya, frázispufogtató, gyengekezű bénázásnak; ha valaki megtámad minket, Ludas Matyi háromszor fizeti vissza.
Eddig maga a katonai sztori; az igazán izgalmas rész, a politikai persze csak most következik. A világ széplelkei persze teljesen ki vannak borulva. Tán még szentté is avatnák a nemzetközi szinten, hivatalosan is terroristaként nyilvántartott iráni „áldozatokat”. Az elmebeteg, trumpofób hisztérikák (akik a széplelkekkel meglehetős erős átfedést mutató csoportot képeznek) úgyszintén visítanak. És ami a legabszurdabb az egészben: a Demokrata Párt is. Már meg is született az itt látható, kiváló mém: „És most jöjjön a következő trükköm: meg fogom védetni Iránt a demokratákkal”.
És tényleg: mintha totálisan kretének lennének (és valóban azok), úgy sétálnak bele Trump csapdájába. Teherán közel-keleti machinációinak megítélésében ugyanis nagyon erős a konszenzus Amerikában: Irán egy egyre nagyobb hatalmi státuszra törekvő, semmilyen eszköztől vissza nem riadó, a terrorizmust nyíltan finanszírozó, veszélyes állam. Ebben mind a politika, mind az átlag szavazók elsöprő többsége egyetért. A józan eszüknek még valamilyen maradékát megőrző néhány demokrata (pl. Joe Biden) azért hozzátette, hogy Szulejmáni egy veszélyes terrorista volt, de ők is abba a retorikába álltak bele, hogy kiiktatásának micsoda szörnyű következményei lesznek, Irán vissza fog vágni, innentől minden egyes amerikai állampolgár veszélyben van otthon, az utcán, stb. Természetesen az akcióra engedélyt adó Trump elnököt akarják ezzel diszkreditálni a választók előtt – csak épp pont az ellenkezőjét érik el ezzel.
Az amerikai nép jelentős része (leszámítva persze a két partvidéken élő, szocializmusra és gendersemlegességre vágyó, liberális értelmiségi hópelyheket) ugyanis úgy gondolkodik, hogy a mitugrászoknak le kell törni a szarvát, nem pedig engedményeket tenni nekik. Márpedig ebből a szempontból Irán a mitugrászok tökéletes példája: azért ennyire gátlástalan hosszú ideje, mert tudta, hogy csak szavakat pufogtatnak vele szemben, fegyvereket sosem. (Az ENSZ most is inkább az USA akcióját ítélte el, de mondjuk, azt, hogy az ENSZ egy gyenge vicc, azt már jó ideje tudjuk, ha más nem, az Izraelt elítélő sorozatos határozatok miatt, vagy amióta az Emberi Jogi Tanácsában olyan országok ülnek, mint Eritrea vagy Szomália…)
Nos, most az USA megmutatta, hogy nincs több szarakodás vele szemben. Persze, Irán puffog, fenyegetőzik, nyíltan sosem fogja beismerni megszeppentségét. Mint ahogy azt sem, hogy az országot irányító rezsim valójában igencsak népszerűtlen, Kászim Szulejmáni pedig egy különösen rettegett, gyűlölt figura volt, aki például a néhány évvel ezelőtti diáktüntetések véres leverésében is kulcsszerepet vállalt. Korántsem arról van tehát szó, hogy az Egyesült Államok Iránnal, a perzsa néppel szemben lenne ellenséges – olyannyira nem, hogy az USA-ban élő, jelentős számú, anno épp a teokratikus diktatúra elől elmenekült perzsa kisebbség nagy örömmel fogadta Szulejmáni likvidálását. De még csak megdönteni sem akarja az USA a rezsimet: Trump és környezete nagyon is tisztában van azzal, hogy milyen tragikus következménye van annak, amikor a Közel-Keleten vagy Észak-Afrikában – a demokrácia nevében – kívülről döntenek meg kormányokat. Ez vezetett az Al-Kaida, majd az ISIS felemelkedéséhez, az általános káoszhoz, és az Európát sújtó migránsáradathoz is. Épp a demokraták voltak felelősek ezért, épp ők voltak azok, akik Obama vezetésével nem csak katonai vagy terrorista konvojokat bombáztak szét, hanem komplett államokat is, teljesen felborítva évtizedes, kialakult status quo-kat, és ezzel együtt a békét. Irán épp az ilyen törékeny status quo-k felborításában érdekelt, ezt a fajta felforgató tevékenységet végzi jó ideje (Szíriában, Libanonban, Jemenben, különböző katonai és félkatonai szervezetek, terrorista csoportok, a Hezbollah, stb. szervezésével, finanszírozásával és működtetésével.)
De nem csak Obama, hanem már az ifjabbik Bush is a „rezsimváltás” doktrínáját követte. Vagyis: katonai erővel elfoglalni az országot, kiiktatni a vezetőket, majd megpróbálni meggyőzni a népet, hogy „mi vagyunk a felszabadítók”. A Trump-doktrína egészen más: hatékony csapást mérni a terroristákra, majd pedig hazahozni a katonákat. Lehet sipítozni, lehet védeni Iránt, lehet nem érteni a világpolitikát, lehet szokás szerint éjjel-nappal szidni Trumpot – vagy meg lehet nézni a tényeket. Egy 2018-as szíriai légicsapás, majd pedig 2019-ben az ISIS vezetőjének likvidálása után ez a harmadik sikeres akció ezen doktrína alapján.
Szóval Iránnak az USA most megmutatta, hogy ki az erősebb. Kínával szemben nyilván már nem lenne ilyen egyszerű a helyzet, de épp ezért fontos, hogy Kína is lássa: messze van még az a pillanat, amikor katonai képessége akárcsak megközelítheti az Egyesült Államokét. A mostani akcióval az USA tehát nem hogy nem növelte egy komolyabb nemzetközi konfliktus, egy esetleges háború veszélyét, hanem épp ellenkezőleg: jelentősen csökkentette azt.
Zeta
2020-01-08 at 07:39
Azért kellett meghalnia, mert előre haladott Irak és Irán egy államba való összeolvadása, amit ő irányított. Ekkora siíta állam már túl nagy falat lenne.
Zeta
2020-01-08 at 07:37
https://www.alternativhirek.com/2020/01/botrany-bekelteto-targyalasra-hivtak.html?fbclid=IwAR0UaUmxWGPgKhGJSHGnlxBjf0Zw8XSg-ic1E0T_Eq6Zy8Wp9HP-XA8kGsY
Fülöp Ida
2020-01-07 at 11:57
“Apu odapörkölt egy pötit…” Ez már azért túlzás a politikai jópofáskodásból. Emberek halálából politikai show stílusban beszélni, legyen az bárki is, eléggé gusztustalan. Nem is beszélve arról, hogy egy igen bonyolult és összetett politikai helyzet van a Közel-Keleten. Ebben az USA nem áll túl jól, mivel szárazföldi erőket nem tud beküldeni a térségbe, annyira más ott a harcmodor. A muszlimok egy része a kultúrájukból fakadóan örömmel lesz mártír, míg az amerikaiak nem tűrik, ha a fiaikat elvesztik, még ha katonák is. Az iraki háborúban is hiába voltak szuper technikával felszerelve az amerikai katonák, sorra szedték le őket a helyiek igen kegyetlen módon. Nem is beszélve arról, hogy hiába vannak erős konfliktusok az iszlám világban, a külső ellenség ellen összefognak, így az USÁ-nak semmi esélye semmiféle győzelemre. Az Iszlám Állam terrorja ellen még tudta mozgósítani a muszlimokat nagy számban, de egy iráni vezető megölése esetén ez lehetetlen. Másrészt meg az iszlám világ, legyen az iráni, vagy szaudi, vagy afgán, stb. mindenképpen dzsihádot folytat a nyugati világ ellen, habár különböző eszközökkel a békés térítéstől kezdve az erőszakosabb formákig. Jeszi a polgári mulatós sörmámorban bizonyára másként értékeli a helyzetet, de az a helyzeten nem igen változtat, az csak az ő módosult tudatállapotának a sörös káprázata. Továbbá sikerült még a baloldali liberálisoknál is mélyebbre süllyednie erkölcsileg. Talán jó lenne, ha a “jobboldali” sörös/boros mulatós ifjak egy kicsit visszafognák magukat a napról napra idétlenebb jópofáskodásukban, mivel a politika és a világ helyzetét azért igen meredek a jobbos pubok kocsmás szintjén elemezgetni. Amíg még Gulyás Marci idétlenségein viccelődnek, addig még jópofa is, de amikor egy olyan politikai vezetővel is ezt teszik, akinek a temetésén milliónyi ember vesz részt, az már igen súlyos. Ez nem jelenti azt, hogy egyet kell érteni az elnyomással, ami nagy részben hozzá is fűződött.
Namond
2020-01-07 at 11:38
Jeszi, Jeszi,
Én csak akkor vagyok széplélek, ha a pragmatikus illetve praktikus szép és ez a húzás nem tetszik.
DE ez az Ön által dicsőített tett, olyan mint egy postakocsi rablás a vadnyugaton.
A lesipuskás elkövető pedig két hatlövetűvel fenyegetőzik és parádézik az istálló almozó lovásza előtt.
Ez éltetendő?
Mit fog csinálni a seriff? Üldöző csapatot szervez?
Erkölcsi érzék?
Etika?
Praktika?
Baka Zsolt
2020-01-07 at 10:41
Megy itt is az ún nagy hűhó a semmiért.
Akkor mit szól a nagyérdemű,meg a mindenttudók hada ehhez?…:
https://www.alternativhirek.com/2020/01/botrany-bekelteto-targyalasra-hivtak.html
Ja,hogy semmit? Akkó legyen…:-)
Károly
2020-01-07 at 10:14
Tisztelettel, egy iráni katonai vezető, mit keres Irakban????
Ha mélyebben kutakodunk, akkor meg van a felbújtó,
At USA ellen, Irakban, kiadta a parancsot a különleges alakulatainak.
Csak a libsik nem védik a saját nemzettársaikat!
Az elnök döntése racionális volt.
Európa meg b……..va, mert magára huzta a sok muzulmánt.
Korábban kellett volna gondolkodni, nem tették!
Most bekövetkezett a “zabszem” effektus!!!!!
Magyarországon még nem, köszönhető Orbán Viktor Miniszterelnök és Kormányának.
Kitalátor
2020-01-07 at 08:38
“(Tulajdonképpen miért is vonult egy katonai konvojjal egy iráni katonai vezető egy másik szuverén államban, Irakban??)”
Csaxólok, hogy az USA tábornokai gyakorlatilag csak más földrészeken vonulnak katonai konvojokban. Ezek a konvojok szinte kivétel nélkül az Oroszországgal szomszédos államokban és az olajlelőhelyek környékén védik a demokráciát.
csakafidesz
2020-01-07 at 01:30
A drónokkal új fejezet kezdődött el az emberek levadászásával. Még a vécére is utánad repülnek, nem tudsz elbújni előlük. A nyakadra küldenek 3-4 drónt arcfelismerővel és azok követnek mindenhová.
Kitalátor
2020-01-07 at 08:45
A kínaiak sem véletlenül kezdtek az arcképes sapkák tömeggyártásába…
zona
2020-01-06 at 21:47
Ez mind igaz,Szulejmáni és az USA háborúban voltak és a háború az háború:ott megölik az ellenséget.
Egy kivétellel.
“(Tulajdonképpen miért is vonult egy katonai konvojjal egy iráni katonai vezető egy másik szuverén államban, Irakban??)”
Tulajdonképpen az iraki miniszterelnök ma megadta a választ:az iraki kormány meghívására érkezett,hogy a szaudiakkal a tárgyaljanak.Amely tárgyalásokért Trump telefonon gratulált az iraki min.elnöknek.
Tehát úgy tűnik a béketárgyalások ürügyén az irakiak félrevezetésével lépre csalták az iránit.Ez bizony aljasság,ezzel nem fognak dicsekedni..
Lukács
2020-01-07 at 00:35
Ez valószínűnek tűnik. Trump azt mondja, hogy Szulejmani terrorista akciókat, sőt háborút készített elő, miközben talán éppen a megegyezésért érkezett az iraki kormány meghívására Bagdadba. El tudom képzelni, hogy az USA-val is egyeztetve volt, mert másképp ennyire nem kínálja fel magát egy ilyen szintű vezető. Megvezették, léprecsalták, mert pont nem a béke az USA érdeke. Az én verzióm szerint valakik akik már régen azon piszkoskodnak, hogy Iránt belekényszerítsék egy háborúba,(atomcirkusz, szankciók, majd felmondják az atomalkut, stb.) az elnök háta mögött saját szakálukra cselekedtek és Trumpot állították ki a “porondra”, hogy magára vállalja. Így két legyet üthetnek egy csapásra. Egyrészt ha nem is lesz háború, de növelni lehet a térségben a haditechnikát, jelenlétet, mert egyébként éppen menniük kellene. Másrészt rákenik Trumpra, és így megszabadulnak tőle, hiszen ezért ba@ogatják már jó ideje az “impicsmen”-nel is.
Kitalátor
2020-01-07 at 08:43
Nem beszélve arról, hogy az USA immár nettó olajexportálóvá lépett elő, tehát az ilyen megegyezés által előidézett olajár-csökkenés alapjaiban rendítené meg (*törölve) a demokráciát…
__________________________
*az olajárakat és az USA gazdasági növekedését
Namond
2020-01-07 at 11:39
???
Igaz.
Ragnar
2020-01-06 at 21:45
Én annyira nem vagyok boldog ettől a légicsapástól. Talán az USA érdekei szempontjából jogos lépés volt, de nem ésszerű… Sokan alapvető dolgokkal sincsenek tisztában. Az első és legfontosabb, hogy milyen szövetségi rendszer van a Közel-Keleten és kik is harcolnak egymás ellen. Irán, mint Siíta állam libanoni hezbollahval és Oroszországgal közösen segítik Szíria felszabadítását. Aszad seregében alaviták, siíták és bizony keresztények harcolnak…. sokszor kurd támogatással. A szuniták ellen, akik bizony ISIS vagy Daesh és egy egyéb terrorszervezet, mint Ahrar as-Sám és az Al-Nuszra Front vagy az Al-Kaida tagjai rengeteg külföldről érkező szunita harcossal. Üzbégek, csecsenek, törökök, szaúdiak, ujgurok stb. vannak a soraik között…Jelenleg egy komoly vallás háború zajlik a térségben pédául Jemenben is. Nyilván az USA és Izrael és a térségi szövetségesei nem örül a Siíta térnyerésnek, ezért mindent megtesz, finoman szólva, hogy kiegyensúlyozza az erőviszonyokat. Innentől kezdve mindenki döntse el maga, hogy éppen most ki a rossz fiú. Lényeg ebből a történetből nagyon ki kell maradnunk és reménykedjünk, hogy nem fajulnak tovább a dolgok, mert túl sok állam van már jelen a térségben és Észak-Afrikában sem jobb a helyzet.
zona
2020-01-06 at 22:04
Politikában-háborúban nincs fehér meg fekete,csak szürke.Kiváltképp a Közel keleten.
Szulejmáni roppant bátor ember volt,nagy koponya.Sokat segített(pl talibán ellen),az Isis legyőzésében örök érdemei vannak.
De nagy szarkavaró is volt,rengeteg amerikai és szövetséges katona elleni támadásban volt benne a keze.(valamint sejthetően zsidók elleni bosszútámadásokban is.)
ed4go
2020-01-07 at 08:37
Se nem jogos se nem ésszerű ! Volt ENSZ felhatalmazása ? 9/11 is csak ürügy volt, ez is.
Molnár József
2020-01-06 at 19:14
Nem azért mondom, de látva ezeket a “menekülteket” meg a kultúrájukat, ezek azon a szinten vannak, hogy csak két dolgot értenek meg.
A gumibotot meg a golyószórót.
Ezeket az afrikai muszlimokat látva értettem meg, hogy miért voltak olyan kegyetlenek a rabszolgákkal a rabszolgatartók.
ed4go
2020-01-06 at 19:07
A csecsemőknek minden vicc új. A szovjetek megszállták afganisztánt védelmet biztosítva az Al-Kaida erősödésése ellen az aktuális hatalomnak Na erre mi történt ??? Az világ demokráciája felfegyverezte az Al – Kaidát akik az oroszok ellen lényegében győztek. Az oroszok megtehették volna hogy levadásznak néhány CIA főnököt de nem tették. Nem azért mert nem bíztak a sikerükben….
A következő felvonás amikor az USA volt kénytelen likvidálni az Al-Kaida vezért Oszama Bin Ladent, akit Ők éltettek amíg terhes nem lett számukra.
Na mi a tanulság a történetben és a fent leírt elemzésben ??? Ezzel még a történetnek nincs vége, bárki folytathatja.. egészen a szuezi válságtól ( 1966 ) kezdve.
Nem kell a PC duma csak a tények !!!
kamcsatka
2020-01-06 at 18:58
majd ha a vahhabita disznoknak is igy adabasz, es nem segit oket…szaud arabia, sziriai felkeloknek hazudott dzsihadistak estobbi. akkor hiteles lesz.
fürgerókalábak
2020-01-06 at 19:21
Többek között amíg a vahhabiták dollárért adnak el olajat addig biztosított a birodalom fennmaradása/terjeszkedése. Abban a percben hogy ez megváltozna rögtön mindenki megtudná hogy a szaudiak azonnali demokrácia importra szorulnak.
Keresztes
2020-01-06 at 18:35
Sikerült felmondanod az összes mantrát.
Látszik, hogy te nem vagy elfogult, íme pár részlet az objektív megállapításaidból.
“Trump háborús bűnös,” – Ezek szerint te egy nemzetközi jogász vagy.
“ha Szulejmanit egy az egyben éppen egy akció kivitelezésén kapják rajta, pl. támadást intéz, illetve támadást készít elő az iraki USA nagykövetség ellen.” – rajta kapni? Ez olyan mintha elvárnád, hogy trump vezesse a dront….
“minden eddiginél nagyobb lett a feszültség ” – most már biztos.Te valami szakértő vagy.
“ha netán egy csecsemő nyakát rágná át a saját szájával,” – ez a mondatod önmagáért beszél.
“hogy Trumpot csak azért is támogatjuk mindenben, mert ezzel is a libsiket bosszantjuk, aztán ennek a beteg keretrendszer alakít ki személyi kultuszt és egyéb, nem igazán élvezetes dolgokat.” és a végére egy újabb a valóságtól teljesen elrugaszkodott észrevétel tele csúsztatással akár csak az egész hozzászólásod. (pl: személyi kultusz? igen most, hogy mondod már rémlik is.Minden amerikai intézményben ki kellett állítani a treump szobrát és a portréját….)
Nekem nagyon fura ez a PC-s hozzáállás és a terroristák ajnározása. Szerinted az iráni nők is annyira elégedettek a helyzetükkel, mint amennyire te azt most a fotelből megítéled?
Crusader
2020-01-06 at 20:26
Nem vagyok nemzetközi jogász, de nem is kell annak lenni ahhoz, hogy megállapítsam, mi nem helyes morálisan és elmondjam, hogy az én szempontomból ez meg az a cselekedet márpedig terrorizmus. Ha egy nagyhatalom elnöke kilövési parancsot ad egy másik ország vezető személyiségére, aki egy harmadik országban tartózkodik, az érzésem szerint sima gyilkosság és a nemzetközi jog megsértése. (Pl a harmadik ország szuverenitásának megsértése.)
Ráadásul ha Szulejmani terrorista volt, akkor Trump is az, mivel nemzetközi felhatalmazás hiányában rakétáztatott szét repülőteret, a legcsekélyebb bizonyíték bemutatása nélkül és ott bizony civilek haltak meg. Közhelyszerű igazság, hogy kényszerű módon minden USA-elnök terrorista lesz a rendszer végrehajtó mechanizmusának sajátosságai okán.
Nem kell, hogy Trump vezesse a drónt. Szulejmaniról állítások hangzottak el. Bizonyíték egyetlen deka sem. Egyébként én úgy tudom, hogy a (vélelmezett – ártatlanság joga?) bűnözőket elfogni szokás, biztosítani számukra a törvényes védelmet és tárgyalás keretében dönteni a sorsáról. Ez nem egy bin Laden sztori, ahol a pali önmaga által bevallottan volt terrorista – Szulejmanira ezt a címet ráaggatták, ami a jogállamiság szempontjából édeskevés. Valaki mutasson már egy videót, amin Szulejmani veri a mellét, hogy ő márpedig terrorista… Mindezen túl az ugye köztudott, hogy a pasas harcolt az ISIS ellen – egy oldalon az USA-val? Csak hogy még groteszkebb legyen a sztori… Minimum nemzetközi bíróságnak kellene ilyen ügyekben igazságot hoznia, nem holmi Trumpnak.
Miért, szerinted nem lett nagyobb a feszültség, mint a gyilkosság előtt? Éles szóváltás támadt a két hatalom között, Bagdad beintett az USA-nak, Trump 52 újabb csapással fenyegetőzik, ha Irán lépni mer. Legjobb tudomásom szerint nem ez volt a szitu a gyilkosság előtt. Ha neked ehhez szakértés kell, az sajnos a te fogyatékosságod.
Mi beszél önmagáért? Mit cáfol az, ha ezt így beírod? Megmondom: semmi. Érzékeltettem valamit egy nyilvánvalóan szélsőséges példával. Igen, és?
A faszom sem ajnározza sem a terroristákat, sem Iránt. Leírtam, hogy terrorista állam, – pont ahogy az USA is az. Szerinted az ajnározás, hogy Irán terrorista állam? Nem tudom, hogy mi van az iráni nőkkel, de van egy olyan érzésem, hogy a feltételezett helyzetükön nem az USA hadseregének kellene javítania, mivel az USA-nak konkrétan kiskutya fasza köze nincs ahhoz, hogy milyen helyzetben vannak az iráni nők. De ha szerinted mégis, akkor javaslom, hogy az USA vessen egy pillantást egyik legkedvesebb térségbeli szövetségesére, Szaúd-Arábiára, ahol nem kevésbé véleményes a nők helyzete. Ha már az egyik bassza a csőröm ugyebár, akkor bassza a csőröm ugyanaz máshol.
A személyi kultuszt erre a Jeszy-féle kiskutya farokcsóválásra értettem, ahogyan a Gazdi lábaihoz szaladva bepisil örömében és a Gazdi bármit csinál, a kiskutyuska csóválja a farkát és örül a ledobott csontnak. Ugyanis Jeszy és a haverjai keményen pofára estek legkésőbb akkor, amikor Trump elkezdett Hillary-módjára külpolitizálni – de hát ezt nem szabad már szóvá tenni, mert az önkritika, illetve a bálványaink kritizálása akár a legcsekélyebb mértékben ugyebár nem NER-kompatibilis…
Feher Zsolt
2020-01-06 at 18:32
Ugy lätom päran tevedesbe esnek a közel keleten nincs olyan hogy äldozat csak vannak különbözö hätterü emberek akikröl mi nem tudjuk kik ök.Lehet okoskodni de hogy mi van a hätterben max csak talälgathatjuk.Mivel nem csak amerika jätszotere a közel kelet ezert gondolom ilyen esetekben egyeztetnek is.A hozzäszoläsokbol lätom a libernyäkok megprobäljäk jeszit lejäratni!Nem fog menni akik veresre nyaltäk obama seg….Most finyässak Amerika a 2viläghäboru ota ezt jätsza de most hirtelen gäz lett minden amit Trumph tesz.Ne aggodj jeszi abol tudod hogy jo uton järsz hogy teli van a ps libnyäk okos jänosokkal!!!
Poppy
2020-01-06 at 19:52
?
Gijutsushi
2020-01-07 at 01:27
Jeszenszky-t nem kell lejáratni: a külpolitikához sötét, stílusérzéke, önkritikája nulla. Maradjon a trágárkodásnál, ahhoz ért leginkább.
Egyébként umlauton kívül mást is tud? Lehetne az “e” és “i” betűkre is 2 pontot tenni…:) Nem képes magyar karaktereket telepíteni? A helyesírása pedig Fülig Jimmy és/vagy Török Szultán szintű.
Fogadja meg egy valódi jobboldali tanácsát: Ezzel a “munícióval” nem kellene erőltetni az írogatást.
Crusader
2020-01-06 at 17:58
Nagyon klassz ez a szolgalelkű seggnyalás Trump felé, az öngyarmatosítás ékes példája, ráadásul módszeresen figyelmen kívül hagy jó néhány geopolitikai tényezőt, ami által talán objektívebb véleményt lehetne alkotni. De ugyebár a cikk szerzője egyetlen csapásirányt ismer és most kényszerű okból feliratkozott a neokon háborús héják fizetési listájára – már ha méltatnak egyetlen másodpercnyi figyelemre téged.
Milyen érdekes, hogy az USA elnökválasztások előtt éppen ezek a jobber bumburnáykok sopánkodtak azon, hogy azért nem lenne jó killary, mert akkor bizony jön megint a birodalmi világpolitizálás, a regionális háborúk, sőt, némelyek még világháborút is vizionáltak. Egyébként teljes joggal. Ellenben Trump majd úgy teszi naggyá az USA-t, hogy eközben visszahúzódik, kevesebb részt vállal a nemzetközi konfliktusokban, kiegyezik a ruszkikkal és kínaiakkal és hurrá, világbéke. Na, ez nagyon nem jött be. Trump háborús bűnös, mivel elnöklése során több alkalommal is támadást indított szuverén országok ellen, ENSZ BT felhatalmazás nélkül – pontosan úgy, mint az elődjei. (2017. április – pusztító rakétatámadás egy szír repülőtér ellen, azzal a felkiáltással, hogy ott csúnya vegyi fegyvereket tárolnak. Bizonyíték? Zéró.
Arról sem kellene elfeledkezni, hogy az ebben a cikkben tövig leszopott USA fegyverezte fel az ISIS-t, képezte ki annak vezetőit, illetve a térségben számos terrorista csoportot támogatott. Ilyen értelemben tehát az USA pont annyira terrorista, mint amennyire az iráni vezetőség, ez pedig azt jelenti, hogy semmiféle morális alapja nincs annak, hogy egy harmadik ország területén drónokkal bombázgasson iráni elöljáróságokat. Ez ugyanis ebben a formában gyilkosság. Akkor nem lett volna az, ha Szulejmanit egy az egyben éppen egy akció kivitelezésén kapják rajta, pl. támadást intéz, illetve támadást készít elő az iraki USA nagykövetség ellen. Erről azonban szó sincs. Szulejmanit egyszerűen gyáva módon, jó messziről a levegőből iktatták ki, azért, hátha ezzel kiprovokálnak egy válaszcsapást, amire hivatkozva be lehet nyomulni Iránba. Ne feledjük, hogy maga Wesley Clark tábornok fedte fel ezeket a lapokat sok évvel megelőzően:
https://www.youtube.com/watch?v=FNt7s_Wed_4
Tehát legjobb esetben is az az ábra, hogy két, a terrorizmust állami szintre emelő hatalom küzd egymással, de kiterjeszthetjük ezt a kört akár négyre is, hiszen Kína és Oroszország szintúgy államterrorista módszerekkel érvényesíti az akaratát. Jelen esetben két lator ország néz farkasszemet egymással: az USA és Irán.
Vajon mennyire értelmes Trump magyarázkodása, ami szerint csak azért hajtott végre terrorista akciót egy harmadik, szuverén ország területén, annak tudta és beleegyezése nélkül, hogy ilyen módon csökkentse a térségben a feszültséget és háborús veszélyt? Nos, ezzel a tettével pontosan az ellenkezőjét érte el, minden eddiginél nagyobb lett a feszültség és a háborús veszély. Akkor Trump vagy ennyire ostoba és azért nem alkalmas elnöknek, vagy az orweilli újbeszél technikáját alkalmazva nézi teljesen hülyének az embereket és el is várja, hogy azok szabadon és demokratikusan teljesen hülyék legyenek és bevegyék ezt a bizarr maszlagot. Ahogy Jeszenky is valahogy ilyesmit igényelne az olvasóktól ezzel a neokon héják aberrált gondolkodásmódját tükröző, cikknek álcázott seggnyalással.
Értem én, hogy a libsik ellenében csak azért is Trump és akkor is, ha netán egy csecsemő nyakát rágná át a saját szájával, de esetleg nem ártana felfogni, hogy nincs olyan, hogy permanensen kritikátlan hozzáállás, mert az leginkább a szolgalelkűség és a bűnben történő cinkosság jele.
Nagyon nem vezet jóra az a módszer, hogy Trumpot csak azért is támogatjuk mindenben, mert ezzel is a libsiket bosszantjuk, aztán ennek a beteg keretrendszer alakít ki személyi kultuszt és egyéb, nem igazán élvezetes dolgokat. Szóval Jeszike, csak óvatosan ezzel az atlantista, neokon véresszájú áldozathibáztatással és gyilkosok felmentésével, mert néha azért nem ártana tükörbe is nézni…
ed4go
2020-01-06 at 20:16
10/10 !!! Collateral murder.
Feher Zsolt
2020-01-06 at 17:55
A közel kelet evszäzadok ota totälis käosz.Mindenki mindenki ellen harcol.Ott bärki oszeällhat bärki ellen.Az biztos Trumph sokkal karizmatikusabb vezetö mint a niggrus volt.Es nem az adjunk meg több penzt szinhäzat jätsza.Az arab tavaszt a nigrus keverte meg a heverjaival ku…nagy käosz lett belöle.Importälni akartäk az amerikai liberalizmust de mint az amatörök.Es mivel libia sziria összerotyant szabadon äramlanak a feketek europäba.Lehet sajnälni bärkit de szämomra ha kinyiffantanak arabokat räadäsul tudjuk kik ök rohadtul nem erdekel!!!Eszt is lehet osztani de ez Trumphot nem fogja meghatni föleg ha Magyarorszägrol sivalkodnak a liberälbolsik.Tehät erdeklödve lesem a toväbbiakat.Hajrä Trumph!
Poppy
2020-01-06 at 19:51
?
Uncle Ment
2020-01-06 at 17:50
Ha Erdoganra azt mondják, hogy tömeggyilkos meg háborús bűnös stb., akkor ilyeneket lehet mondani az USA mindegyik (összes!!!) elnökére úgy a ’60-as évek óta. Nem lehet egyik president sem pacifista…
csakafidesz
2020-01-07 at 01:25
Miért legyen Amerika pacifista? Él az erősebbik kutya jogaival. Ha kiszámolod több puska van Amerikában, mint a világ többi részén együtt. Ott becslés szerint 300 millió kézifegyver (pisztoly, puska stb.) van, kb. egyharmada illegálisan az emberek kezében. Teljesen máskép él az akinek van egy Colt a zsebében. Valahogy növeli az önbizalmat.
vadmagyar
2020-01-06 at 17:40
Az USA mint a béje meg biztonság őre.
Hehe.
Sokkal inkább: The business of business is business legyen ez itt olajpiac vagy fegyveripar.
No meg egy combos adag cionizmus über alles (stílusosan).
Az összes semita nép egyforma.
hivő
2020-01-06 at 17:18
Zsolt this is good stuff you wrote.
hivő
2020-01-06 at 17:16
Gary Clark FYI:Suleimani segitett Iránnak kb 280 ezer harcost
elhelyezni Yemen,Syria,Lebanon,Afganistan és
Irak ban.Ő volt a feje Irán Revolutionary Guard -janak.
Solimani és az Ő Quds Force felelős több száz
amerikai és koalicios személyzet haláláért.
És Obama fizetett azért hogy ezek a terroristák
müködni tudjanak. Obama nyilvánosan földig hajolt a Szaudi herceg előtt.
Mátyás
2020-01-06 at 17:11
Távol álljon tőlem hogy Iránt védjem, de azért az USA Közel-Keleti jelenléte sem a béke záloga. Ők pusztán gazdasági érdekből vannak ott, egészen pontosan a háttérhatalom tuljadonában álló amerikai dollárnak a fedezete a Közel-Keleti olaj, csak amiatt vannak ott. Szóval az Irániak amerika ellenességét is meg lehet érteni, arról nem is szólva, hogy mit csináltak ott a 60-as 70-es években. Szerintem sokszor Trump is a háttér érdekei szerint cselekszik, mert nem tehet mást. A legnagyobb béke akkor lett volna, ha a Közel-Keletet és Afrikát nem gyarmatosítják.
Poppy
2020-01-06 at 17:24
A Közel-Keleten nem most kezdődtek a problémák, és nem konkrétan az USA miatt. Az Oroszok is szépen bejátszottak a kirobbantott harcokban, mert ők is a saját érdekeiket védik. Amúgy az arabok is rendesen osztják egymást különböző érdekek, vallási nézetek miatt. Van ott diktatúra keményen, a demokrácia még álom kategória.
Hans Landa
2020-01-07 at 11:37
Mátyás:10/10.A petrodollár rendszert(petrodollar recycling) az 1970-es évek elején dolgozta ki Henry Kissinger és Mcgeorge Bundy, Nixon elnök utasítására mivel az aranytartalékuk kifogyott.Ettől kezdve az US$ (USA dollár)olaj fedezetű valuta,a világpiacon pedig értelemszerűen a olajkereskedelmet US$-ban jegyzik.Létrejött az OPEC,a kulcsállam Szaud-Arábia lett (már Roosewelt elnök is tárgyalt a szaudiakkal “45-ben).Minden közel-keleti háború szénhidrogén-háború.
Izrael az USA kvázi főhadiszállása itt,legbefolyásosabb lobbyszervezetük az AIPAC.
Irán komoly történelmi múltu Síita muszlim állam,ők nem arabok, Perzsák a történelmi Perzsia utóda.Kb 80-millíos népesség,nagyon jó adottságok,temérdek olaj,földgáz,ezért veszélyes.
Contrabass
2020-01-06 at 16:49
Attól tartok, hogy ez nem ennyire egyszerű, Zsolt. Ez nem olyan, hogy leromboltad a homokváramat, most kapsz egy pofont miheztartás végett. Ez az elemzés inkább empatikus, mint realisztikus. Azt gondolom, hogy sajnos nem tekinthetjük lezártnak ezt az ügyet. (Vágy vezérelt újságírás)
LÓVÉ Mágnes
2020-01-07 at 09:51
Utóbbi.
Toni
2020-01-06 at 16:33
Szerecsenmosdatás!
Eddig ahol “rendcsinálás” címén megjelent a zusa, csak tartós káosz keletkezett. Utána még ő sértődik meg amikor megpróbálják kiebrudalni.
Hans Landa
2020-01-06 at 17:00
Toni:10/10.Csak nehogy az USA és közelkeleti védence lépjen át a “vörös vonalon”.Irán egy szuverén állam.
khm
2020-01-06 at 17:27
Irak is egy szuverén állam,ahol éppen a perzsa,izé az iráni forradalmi gárda és vezetői KATONAI KONVOJBAN haladtak valahová.
fürgerókalábak
2020-01-06 at 19:09
Ahogy 2003 előtt is szuverén állam volt. Aztán tudjuk mi történt. Irak és Irán pedig, egymás természetes szövetségesei lennének, ha nem ugrasztanák össze őket mindig. Ezt pedig vajon melyik államnak érdeke?
Plánka József
2020-01-06 at 16:06
Az idő nem Izraelnek és láncos kutyájának -néha az ÁVH-sok is találóan fogalmaznak- az USA-nak dolgozik. Ez független attól, hogy éppen ki az USA elnöke.
csakafidesz
2020-01-07 at 01:20
Azt akarod mondani, hogy Amerika tönkre fog menni? Óh, ez eddig még nem jött be, s nem is fog. Eszméletlen gazdasági potenciál van abban az országban.
Gravity Antal
2020-01-06 at 15:55
Szépen bemutatja az indoktrinált amerika-imádat összes tünetét. Érthető, hiszen gyerekkorában leledzik a “trauma”. Kezelni viszont már késő, úgy tűnik.
Poppy
2020-01-06 at 17:13
Sokan szeretik az USA-t! Inkább, mint a sunyi, másokat lenéző, gyilkos, nőket alazó arabokat. Simán lebombáznák Európát, ha tehetnék. Jeszi attól mert az USA-ban élt, nem seggnyaló. Mások máshol éltek évtizedekig, még sem seggnyalók. Igen is kordába kell tartani a terrorista arabokat, és erre az USA lépett, nem hagyta annyiba, hogy polgárait gyilkolják. Jogos, tudják már, hogy hol a helyük. Mernek nagyok lenni, nem farok behúzva tárgyalgatni, látszat tevékenységet folytatni. Csak keményen mert az arabok sem tennék másként.
fürgerókalábak
2020-01-06 at 19:05
Amellett hogy egyetértek, megjegyezném hogy Usanka sem különb. Ők is lebombáznák fél Európát ha a geopolitikai érdekeik úgy kivánnák. A különbség csak annyi hogy nekik sokkal jobb a marketingjük.
Rendszeres
2020-01-06 at 19:06
Ok Ok, de az irániak nem arabok, hanem perzsák.
Körte és Alma összehasonlítása ritkán vezet helytálló eredményre.
Trump erőt mutat, de azért óvatosan velük…mert tényleg más a mentalitásuk, mint az “agysebész” homoki majmoknak.
LÓVÉ Mágnes
2020-01-07 at 09:49
Nugoszláviai háború, pl. Miért is bombázták szanaszartaszéjjel?!
Melyik mesterséges állam létrejöttét, megerősödését segítend?
csakafidesz
2020-01-07 at 01:17
Öregem egyszer menjél el Amerikába és nézzél körül. Azok letettek valamit az asztalra és virágzó országot építettek. A kecskebaszók soha nem fognak normális körülmények között, normálisan élni. Amerika élhető hely, csak néhány dolgot meg kell szokni.
en
2020-01-07 at 09:24
Inkabb GRAFITY!
Rizikó
2020-01-06 at 15:34
Apjanak az öreg Mekk Mesternek rengeteg idiótadöntése volt.Főleg nyalta az USA feneket es beléptetett.minket az idipta semmittevő Natoba Euba. Most megjön ez alibsikedvenc mássságkultuszos Jeszi és osztja az észt.
Nem értem PS .Hogy lehet ezt hagyni elemezni.Azt mondja a többszázezres tömmegekre hogy csőcselék/by Fleto/
÷n mindig kiálltam Trump mellett mert jobb mint a tetü Soros Clinton klán a Demokrata P@árt ! Ezt alépést nem értem nem helyeslem Iránnal vagyok szolid@ris es aHezbollahhal keresztény létemre.
És jeszi menj vissza a Szabadfosásba ott lehet baromkodni a libsi komcsi Nagy J[zseffel az a szinted.
Keresztes
2020-01-06 at 16:36
Nézd te lehet, hogy szereted arab segget nyalni,de sokan nem. Te ez az új fajta pc kultúra vagy. Multikulti, stb. Kicsit identitás zavaros is vagy, ha szolidaritást érzel egy terroristával aki sok ártatlan ember életéért felel. Szimpatizálsz az ország vezetőivel akik elnyomásban tarják saját népüket csak, hogy megfeleljenek a vallási dogmáiknak. (Lásd perzsa nők jogai vagy a szabad véleménynyilvánítás) Hülye vagy, ha azt hiszed az átlag perzsa repes ezért a rendszerért. Állandó rettegésben él az értelmiség, folyamatos a megfigyelés és a vallási bíróságok ítélkeznek stb…Érdekes, hogy neked ez bejön……(mintha azt mondanád a vad kommunizmus volt a tuti és vissza a népbíróságokat, amikor írni olvasni nem tudó emberek döntöttek tanárok, orvosok, professzorok, papok sorsáról… )
Poppy
2020-01-06 at 17:03
???
Anonym
2020-01-06 at 21:19
A Hezbullah terorrszervezettel vagy szolidáris?
Hát ha december 27 én Iránban egy csöcselék amerikai életeket veszelyeztet akkor Amerikának oda kell pörkölni.Eleget ugrált ez a Khomeini.
Gijutsushi
2020-01-07 at 01:04
Trump csak azt tette, amit a Deep State, vagyis a háttérhatalom parancsolt neki. Már rég nem ő vezeti Amerikát (ha egyáltalán vezette valamikor). Viszont Jeszenszky egy olyan szintű idióta, hogy rosszabb, mint Mekk Mester (az apja). Annyira nem érti a külpolitikát, hogy ez a cikk akár humoreszk is lehetne – Aristo stílusában. Ilyeneket képes leírni ez az agyhalott: “Tulajdonképpen miért is vonult egy katonai konvojjal egy iráni katonai vezető egy másik szuverén államban, Irakban??” Nooormális?? Ez a tett talán jobban sérti a nemzetközi jogot, mint állami tisztviselőket gyilkolászni, “likvidálni” a saját országától 10 ezer km-re csak azért, mert az amerikai érdekek ellen dolgozik? Ha valakiknek, egy országnak ütköznek az érdekei az USA-éval, és képviseli a saját érdekeit, akkor jogos megölni? Xi Jinping, Putyin, Orbán, Babis, Salvini, Maduro, stb. mikor kerül sorra?? A lator államok a világ közvéleménye szerint (kérdőíves felmérés eredménye): USA, Pakisztán,Izrael, és nem azok, amelyeket az USA annak deklarál. (Egyébként az amerikaiaknak még az európai ősei (angol, ír, skót) is “fán mászkáltak”, amikor Perzsia már magasan fejlett és szervezett világhatalom volt.)
Tévedés ne essék, egyáltalán nem szimpatizálok az intoleráns mohamedánokkal. Lehetőleg egy se jöjjön Európába, és ha netán, véletlenül mégis jön, akkor húzza meg magát, és dolgozzon keményen – ez persze egy oximoron. De amit az USA csinál, az nemzetközi jogba és jó erkölcsbe ütközik, valamint háborút eredményez. Persze ez utóbbi kedvez a fegyver lobbinak. Az iráni olaj megszerzése meg kedvezne az olaj lobbinak. És ez a kettő + bankok = Deep State. Optimizmusra semmi ok!
en
2020-01-07 at 09:21
Az USA ma olaj-exporter! Mirol is beszelsz, kis tudatlan?
A tevedes mar megtortent—a reszedrol!
LÓVÉ Mágnes
2020-01-07 at 09:46
Apuci farvizén ontja és kavarja a színes tényeket. És rongálja a nyelvünket, általában a köznyelvet. Hogy mitől jobboldali egy ultraliberális dj….
Gijutsushi
2020-01-07 at 22:22
“en” nek címezve: Pandacsöki Boborjánnal élve: “Anyádat tegezd”, egysoros szerencsétlen. De tájékoztatásul: Az olajár a lényeg, nem az export.
Ja és magyarul is meg kellene tanulni: exportőr, nem pedig exporter, plusz még 9 helyesírási hiba. Mars tanulni!
apro_marosan_petergabor
2020-01-06 at 15:17
Érdekes értelmezés. Meglátjuk.
Poppy
2020-01-06 at 15:16
Egyetértek!
khm
2020-01-06 at 15:51
Többé kevésbé Én is.
kasza tibor
2020-01-07 at 08:28
Kezdjük talán ott, hogy mi a f..szt keres a közelkelet független államaiban a zusa?
Sokmindenben egyetértek Trump-al, de most szerintem megvezették a tanácsadói. Nézzük a dolgot magát: Irak, Szíria, Líbia, Afganisztán. Mindegyik államot a zusa ba..ta szét, ezzel teljes bizonytalanságot és káoszt idézve elő az amúgy sem békés régióban. Jeszit szeretem, mert jó meglátásai vannak, de most az egy kicsit elhomályosult. Aki normálisnak tartja, hogy egy ország több 10 ezer kilométerre a határaitól folyamatos agresszióban vesz részt az vagy egyszerűen ostoba, vagy mélységesen elvakult.
en
2020-01-07 at 09:04
Te vagy a zsido a pakliban?
en
2020-01-07 at 09:11
Miklosy, tul ven vagy, a rendszeres szombat reggeli agymosas vilagit beloled!