Idő előtt, azonnali hatállyal megszüntették az elektromos autók vásárlási támogatását Európa legnagyobb autópiacán – írta a legutóbbi cikkében Várkonyi Gábor.
Szombaton jelentette be a német gazdasági miniszter, hogy vasárnaptól, azaz mától nem fogadnak be több kérelmet villanyautó-támogatás kapcsán. Azok, akiknek már forgalomba van helyezve az autójuk, és korábban igényeltek pénzt az államtól, megkapják a támogatást; azok, akiknek el van fogadva a kérelmük, de az autójuk még nem érkezett meg, bukták a pénzt
– írta a Mandineren megjelent cikkében Várkonyi Gábor.
El sem merem képzelni, hogyan fogadna egy ilyen lépést a magyar közvélemény, de ez most mellékes
– tette hozzá. Várkonyi szerint a német alkotmánybíróság döntése alapján 60 milliárd eurós “lyuk” képződött a német költségvetésben, mert a kormány szándékaival ellentétben nem lehet csak úgy ide-oda tologatni forrásokat olyan célokra, amik nem egyeznek azzal, amire eredendően el volt különítve a pénz. A háttértörténetnek érdemes utánaolvasni: a zöldek világmegváltó ideológiai projektjeire nem maradt pénz, így az egyébként 2024 elején amúgy is lejáró villanyautó-támogatást 2 héttel korábban, egyik pillanatról a másikra ki kellett iktatni.
Szerintem nem elegáns más országok politikájába beleszólni, de annyit a piac szempontjából érdemes megjegyezni, hogy ez a tervezhetőség kritériumával erősen szembe megy
– fogalmazott Várkonyi, hozzátéve, hogy 2016 óta a német adófizetőknek 10 milliárd eurójába került az elektromos autók támogatása; összesen 2,1 millió autó vásárlásakor folyt valamekkora összeg a támogatásukra az államkasszából. Egy ideje a PHEV-autók már ki vannak zárva a körből, de sokáig ezekre is szép pénzeket adtak. Nevetségesen rövid tartásidőhöz volt mindez kötve, így az autóknak egy igen jelentős része a gazdagabb skandináv országok irányába távozott fél év után, tovább nehezítve a kormány céljának az elérését, miszerint 15 millió villanyautó fusson a német utakon 2030-ra. A tegnapi lépés többek között azt is jelenti, hogy ezt a célt hivatalosan is feladták, bár szakértők már régen figyelmeztettek, hogy ez elérhetetlen. Piaci elemzők kiemelik, hogy a folyamatos elektromosautó-eladási növekedés után 2024-ben erős visszaesés várható a piacon: 18%-os piaci részesedésről 11%-ra eshet arányuk az új autó eladásoknál. Tágan értelmezett 90–200 ezer autó mínusszal számolnak.
Hogy mekkora légvár egyébként a 15 millió elektromos autó 2030-ig a német utakon? 10 milliárd euró elköltése mellett jelenleg 1,3 millió ilyen autó fut. 2025-től az új flottafogyasztási célok nem lesznek tarthatóak magas elektromos autós eladások nélkül. Vagy a villanyautókat kell veszteséggel eladnia a gyártóknak, ha tartani akarják az arányokat, vagy büntetéseket kell fizetniük. Egyik megoldás sem tartható hosszabb távon, és jelentősen befolyásolja a kontinens gyártóinak a globális versenyképességét
– olvasható a cikkben. Várkonyi hozzátette: júniusban EP-választások lesznek, és néppárt frakciójának a vezetője, Manfred Weber kijelentette, hogy konzervatív többség esetében a 2035-ös belsőégésű tiltásról szóló törvényt semmisé teszik.
Jelentős fordulat lenne az európai hozzáállásban. Forradalminak azért nem nevezném, mert semmi egyéb nem történne, mint annak a belátása, hogy a realitás mindig bekopogtat, és minél hamarabb nézünk vele szembe, annál kevésbé lesz fájdalmas
– zárta írását Várkonyi.
Forrás: Mandiner; Fotó: MTI/EPA/Filip Singer
Bukohill
2023-12-18 at 15:32
Az a lényeg, hogy képben vagyunk…
https://pestisracok.hu/februarban-rajtolhat-el-a-vallalkozasok-elektromosjarmu-beszerzeseit-tamogato-program/
Béla
2023-12-18 at 08:13
A Die Welt tegnapi számában foglakozott a témával, nagy érdeklődést kiváltva.
Egyik hozzászóló így vélekedett, 230 egyetértéssel találkozva:
” Ez ismét megmutatja az elektromos autó rossz tévútját.
A polgárokat nem győzte meg ez a technológia, mivel a CO2-mérleg hamis, nincs tisztességes infrastruktúra, és a működés legalább 50% -a fosszilis tüzelőanyagokból származó energiater-melésből származik.
Ha a prémium eltűnik, és a cégautókra vonatkozó adókedvezmények, valamint sok vállalat cég-autó-igénye megszűnik, a piac szappanbuborékként fog kipukkadni.”
Egyszerű és magyar
2023-12-18 at 07:18
Mindíg a Bud Spencer és Terence Hill film jut eszembe, amikor látszólag egymást püfölik, de valahogy mégis mindíg a rossz fiúk pofáján landolnak az ütések.
Az USA és a megvásárolt EU bérencei látszólag az Orosz medvével verekszenek (szankciók), de valahogy mégis mindíg az Unió országait találják pofán,
amintazvagyon
2023-12-18 at 00:48
az amerikaiak által megvett és kontraszelektált német vezetők és a gázvezetéket felrobbantó és muzulmánbetelepítő amerikai megszállók közös erővel padlóra küldik Németországot
János
2023-12-17 at 21:54
Miből akarnak a németek új, korszerű hadsereget, hogy megtámadják védekezésként az oroszokat❓❓❓
😄😃😅🤣
Ungarn über alles !
2023-12-17 at 21:25
szóval már a töltögetésre valóvillany is fogytán van a gyulladós autókhoz
Orientál
2023-12-17 at 20:24
Magukat pofátlanul zöldeknek hazudó lmp-sek momentumosok párbeszédesek takarodjanak el Berlinbe a német kormány székháza elé és ott tüntetgessenek a balliberális zöld Schholzék ellen de vissza se jöjjenek.
Hórukk
2023-12-17 at 20:23
Uhránok meg nigránsok elvitték a támogatást,lehet gratulálni nekik szép volt!
Tartozom cetlik is fognak még tornyosulni a széfben az euro kötegek helyett, de már nem lesz aki visszafizesse egy józan gazdaság politika eredményével, mert azt is szétkúrták.
Ezek után nehezen lesz fenntartható a német francia tengely az eu döntéshozatali mechanizmusában,már nem csak az lesz amit ti akartok.
bl
2023-12-17 at 20:02
Trump valamikor azonnal leállította a napelemek támogatását és tessék, mivel piaci szempontból is megérte, nem történt semmi, csak egy kicsit csúszott minden, nem lett koraszülött azaz teljesen életképtelen a napelem. (De még mindig az atomerő a legolcsóbb.)
Ha az elektromos autókkal is eljátsszák a koraszülött szindrómát, akkor úgy járunk vele, mint a közlekedés hajnalán, hogy ugyan versenyben van, de a koraszülöttsége folytán elhal. Ez az agyondotálás oda vezethet, hogy elhal az egész elektromos járműipar, mert ennek is mint mindennek a szerves fejlődésébe belenyúlkálni, olyan mintha menetközben bütykölnénk az autó motorját. (És erre a sarlatánságra leginkább csak a bölcsészek képesek, a setétződ kommunisták.)
Királytigris
2023-12-17 at 19:56
Ez az az eset, amikor a valóság szembejön, és vége a rózsaszín, idealista álmoknak.
Zéró kibocsájtás…. hahahahaha!
Cuki
2023-12-17 at 19:50
VAAAGY elnevezem:
“Az Ukrán-német örök bajtársiasság járműve a közös zöld jövőért”-re
na?
és a színe szivárvány lesz
így már átmegy?
báááár
lehet, hogy így már nem is kell…inkább vesszen a földtányér
Cuki
2023-12-17 at 19:43
ha zelenszkijnek keresztelem az autom, megkapom?
egon samu
2023-12-17 at 19:40
Akit érdekel miért özönlenek tanulatlan illegális megszállók Germanisztánba?
A német kormányok már sok éve nyíltan háborút viselnek saját országuk és népük ellen. Amerikai utasításra, az EU segítségével.
https://unser-mitteleuropa.com/achtung-reichelt-105/
Mézga
2023-12-17 at 19:30
“azok, akinek EL VAN FOGADVA a kérelmük, de az autójuk még nem érkezett meg, bukták a pénzt”
A liberálisoknál alap, hogy másoknak a f..át verik a csalánba.
Ígérgetés (szavazat vásárlás), meggondolatlan lépés stb az megy ezerrel, aztán simán hátat fordítanak bárkinek, nem érdekli őket hány embert tesznek tönkre. A lényeg a hatalom. És a demokrácia fényében bármit megengednek maguknak.
Emlékszem nálunk is voltak ígérgetések ezerrel pl.: Lassan mondom, hogy mindenki megértse : Nem lesz gázáremelés. Választás után 1 hónappal: Most mit gondoltak? Hogy megállítom a gázárat a határnál?
Hát ilyen ez. De igazából ezt ismerjük. Nincs új a nap alatt.
Keljfel Julcsi
2023-12-17 at 19:20
De a migránsokra mindig van pénz:
Egy migráns család 2 gyerekkel kb. 3980, Eurót kap. Ezenkívül a bért és a fűtést is fizetik!!