A Ryanairnél két héten belül már másodjára nem vitték el az utasok csomagjait Las Palmas-ra. Az utasokat választás elé állították: vagy maradnak a gépen és szerdán utánuk viszik a csomagjaikat, vagy ha ez nekik így nem felel meg, akkor szálljanak le a repülőről. Ötven utas ezt tette és üvöltözve elállták a gép útját. Baranovszky György, a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségének ügyvezető elnöke az ECHO TV Napi aktuális című műsorában elmondta, hogy nem csak morális, hanem fogyasztóvédelmi szempontból is vétséget követett el a Ryanair.
Baranovszky György szerint a fogyasztóknak megkötött szerződésük volt a Ryanairrel, de ennek a cég nem tett eleget.
Hibás teljesítés volt, egyértelműen kártérítés jár az utasoknak
– fogalmazott. Baranovszky György kifejtette, hogy két nemzetközi szabályozás van, a Montreali Egyezmény és egy európai uniós rendelet. Utóbbi azt határozza meg, hogy abban az esetben, ha egy járat törlésre kerül vagy késik, akkor milyen kártérítési költség terheli az adott légi fuvarozót az Európai Unión belül. A Montreali Egyezmény pedig a poggyászkártérítésre határoz meg limiteket.
A szolgáltatónak kellene lenni olyan kötelezettségének, hogy nem csak elnézést kér, hanem kártalanítja is az utasokat
Forrás: Echo TV; Vezető kép: depositphotos
Facebook hozzászólás
Facebook
Twitter
YouTube
RSS