A Toyota úgy döntött, teljesen leállítja az LMBTQ-rendezvények, így a pride felvonulások szponzorálását az Egyesült Államokban, ahogy a sokszínűséget és az elfogadást érintő vállalati programokat is átszervezi az „erősen átpolitizált vitára” hivatkozva – írja a Bloomberg, és nyomában a HumenOnline.
A japán autógyártó azt is közölte 50 ezer amerikai alkalmazottjával és 1500 márkakereskedőjével, hogy a Human Rights Campaign (HRC) nevű, LMBTQ-s érdekvédelmi csoport által készített céges rangsorokban, valamint más, a vállalati kultúrákat vizsgáló felmérésekben sem vesz részt a továbbiakban.
A bejelentés egy héttel azután érkezett, hogy a Trump-párti aktivista, Robby Starbuck kampányt indított a vállalat ellen a közösségi médiában, és a Toyota bojkottjára szólított fel az LMBTQ-rendezvények miatt. A Toyota akkor azt közölte, hogy a kifogásolt LMBTQ-programokat munkavállalói csoportok szervezték, nem pedig közvetlenül a vállalatvezetés.
A Toyota szóvivője október 3-án tagadta, hogy Starbuck kritikájának köze lenne a döntéshez, az aktivista hatását elhanyagolhatónak minősítve. A szóvivő szerint Starbuck fellépése nyomán csak körülbelül 30 vásárlói hívás érkezett a cég ügyfélszolgálatához.
A Toyota egyike azoknak a vállalatoknak, amelyeket Starbuck az elmúlt hónapokban célba vett woke mentalitásuk miatt. Azóta a Harley-Davidson, a Caterpillar, a John Deere és a Ford is közölte, hogy ezentúl visszafogják az LMBTQ-programokat. A Ford egyúttal a Human Rights Campaign (HRC) vállalati esélyegyenlőségi rangsorát készítő felmérésből is kiszállt.
A Toyota döntése után Starbuck elégedettségének adott hangot, és úgy értékelte, tevékenységével hozzájárul ahhoz, hogy „észhez térjen” a vállalati szektor Amerikában. Szeptember végén a Toyota az olimpiai játékok szponzorálásától is visszalépett a játékok túlpolitizáltsága miatt.
Robby Starbuck 2008 óta ismert amerikai konzervatív aktivista, aki először zenei videók rendezőjeként vált ismerté, majd sikertelenül indult a 2022-es képviselőházi választásokon Tennessee egyik képviselőjelöltjeként. 2024-ben jelent meg a The War on Children (Háború a gyermekek ellen) című filmje, ami a nemváltó műtétek sötét oldalát mutatja be. A filmet Elon Musk is ajánlotta a nézők figyelmébe.
Forrás: Mandiner
Facebook
Twitter
YouTube
RSS