Sokat vívódtam, hogy megírjam azokat a gondolatokat, amik megszülettek bennem, látván a pedagógusok különböző figyelemfelhívó akcióit és a diákok tüntetéseit tanáraik mellett. A héten tapasztalt megmozdulások viszont megerősítettek, hogy észrevételeimet megosszam másokkal is. Úgy szeretnék megszólalni ebben a kérdésben, mint aki a 16. tanévét kezdte meg szeptemberben, aktív pedagógusként.
Nagyra becsülöm azokat a kollégáimat, akik hivatásuknak élik meg a tanítást. Ők azok, akik a hátukon viszik az egész oktatási rendszert. Mindig lehet rájuk számítani! Ők most leginkább tanítással, neveléssel töltik az idejüket és nem élőláncot alkotnak valamelyik település utcáin. A hiteles, szorgalmas pedagógusoktól elnézést kérek a következő sorokért, azonban a többség megszívlelhetné…
Az első tételmondat: Egyetértek azzal, hogy rendezni kell a pedagógusok, pedagógiai munkatársak és az iskolatitkárok bérezését!
A második tételmondat: A helyettesítések díjazását vissza kell vezetni!
Viszont a társadalom részéről is lehetnek jogos elvárások.
Pályám során tanítottam állami általános és középiskolában, dolgoztam egyházi általános iskolákban és szakgimnáziumokban is. Voltam igazgatóhelyettes a Balaton partján. Több, mint 20 iskolában fordultam meg, Győr környékétől egészen Bács-Kiskun megye déli részéig. Úgy gondolom, a több ezer diák, akiknek nevelője, tanára lehettem, ad egy biztos képet arról, mi zajlik tulajdonképpen a közoktatásban. A kép siralmas, de elsősorban nem a tanárhiányt említeném vagy az alacsony béreket, hanem a morált. A pedagógus társadalom mindent megtett azért, hogy oda kerüljön a társadalom szemében, ahol most van, azaz a béka feneke alá. De miért is fogalmazok ilyen keményen? Azért, mert látom a folyamatokat, benne élek és elszenvedője vagyok mindannak, amit a pedagógus értelmiség a nyakunkra öntött. Kezdeném a problémákat felsorolni – kérem, csak erős idegzetűek, és a kritikákat jól elviselők olvassák tovább:
1.) Következetlenek vagyunk
Olyan szép és hangzatos Házirendek, Pedagógiai Programok, Munkatervek készülnek időről-időre, amelyek megadják az irányelveket – ja, csak azokat be kellene tartani/tartatni. Több tucat oldalt tudnék tele írni azokból az esetekből, amikor bort ivott a tantestület és vizet prédikált. Minden év elején gondosan elhangoznak a szabályok, de már másnap erejüket veszítik. Az öltözködés, sminkelés, a késések, a telefonhasználat, az iskolai rendezvényeken való részvétel, az erőszakos cselekmények, a termek rendben tartása, a szünetekben való levegőzés mind-mind addig működnek, amíg az első adandó alkalommal a tanár félrenéz, látványosan elvonul a konfliktus elől. Személyes példát is tudnék hozni: az iskola házirendjében a tantestület által elfogadott szabályként szerepelt, hogy a telefont csak a nagyszünetben használhatják a gyerekek. Mégis voltak olyan tagjai a csapatnak, akik a saját maguk nyugalma érdekében engedték, hogy az órán előkerüljenek az okoseszközök. Magyarázatként pedig csak annyit mondott, hogy így legalább nyugalom és csend van az órán. Most gondoljunk csak abba bele, hogy a diákok az ezt követő órán, ha egy határozottabb és szabálykövetőbb tanárral találkoztak, milyen feszültség generálódott ebből.
2.) Konfliktuskerülők lettünk
Ha rendet akarsz tartani magad körül és a szabályokat be akarod tartatni, az ütközésekkel jár. A sok huzavona persze felőrli az ember türelmét, idegrendszerét, főleg, ha magányos harcos vagy. A többiek már rég elengedték a rendet, a szabályokat, túlélésre vannak berendezkedve, egyedül az utolsó mohikánok próbálnak még küzdeni a nyomással, az ellenérdekekkel szemben. Nehéz feladat. De ha az utolsó is bedobja a törölközőt, akkor tapasztaljuk azt, amit látunk a valóságban, az internet közösségi oldalain. A diákok szemében viccesnek ítélt TikTok-videókon, amikor az órán a tanárt teljesen hülyének nézve teszik nevetségessé őt és hivatását. Ide is hoznék egy személyes emléket. A kolléganőm, aki természettudományokban volt jártas, úgy tartotta az óráját a földszinti teremben, hogy a hátsó ablakon a gyerekek kiugráltak a teremből, majd bementek az épületbe, bekopogtak a terem ajtaján és elnézést kértek a késésért. Ezt egész órán többször is eljátszodták. Nem hiszem, hogy a tanárnő nem vette észre, hogy hülyét csinálnak belőle…
3.) A gyengék kitermelése
A kettes ponttal szorosan együtt jár a harmadik. Mindig azzal mentegetőzünk, hogy inkább görgetjük magunk előtt a problémás diákokat. Rettegünk attól, hogy a sarkunkra álljunk, és egymással összefogva mutassuk meg, hogy az iskola nem melegedő, nem kisdedóvó, hanem a szellemi, testi, lelki gyarapodás helye. Hányszor tapasztaltam meg azt, hogy saját szakmánkat köptük szembe azzal, ha lusta és alulmotivált gyerekeket engedtünk nyolcadikos bizonyítványhoz vagy érettségihez, csak azért, hogy eltűnjön az intézményből. Kitermeljük a mihaszna, csaló, a társadalom perifériáján pöffeszkedő réteget. Pedig lehet, hogy éppen egy évismétlés, nyári pótvizsga kellene ahhoz, hogy életében megkapja azt a hiányzó „pofont”, amit korábban senki sem adott meg neki és a társadalom hasznos tagja legyen. Ezzel ellentétben azt üzenjük a zűrösebb rétegek felé: nem kell félni, itt mindenki átmegy… ezzel megalapozzuk a további generációk lumpen csoportjait. Ehhez csak gratulálni tudok! Földrajztanárként mindig megállapítok egy mércét, amelyet a diákjaimnak illő elérni. Nem engedem nyolcadik osztályba azt a tanulót, aki nem képes arra, hogy Magyarország megyéit, megyeszékhelyeit megtanulja (ez alól kivételek a különböző képességi zavarral küzködők). Ezt azt elvárásomat szeptember első hetében közlöm is a diákokkal. Elmondhatom, milyen méltatlan csatározásokat vívtam már értekezleteken amiatt, hogy változtassam meg a hozzáállásomat, hiszen a modern világban majd telefonon megnézi a gyerek. Ha mégis pótvizsgára került a sor, felügyelő tanárként biztosan nem lettem beosztva az írásbeli vizsgán. A csodák pedig mindig ekkor következtek be, és az elégséges érdemjegy megszületett. A csodákban hiszek, de…
4.) Következmények nélküli oktatás
Becsöngetés után jobb esetben bemegyünk, magunkra csukjuk az ajtót és kész. A magam ura vagyok. Azt csinálok, amit csak akarok. Sehol nincs következménye annak, hogy amit csinálunk, az jó vagy rossz. A kompetenciamérés eredményét értekezleten elmondja az igazgató, a gyengébben sikerült területekre készítünk fejlesztési tervet, majd a vége az lesz, hogy a mérés napján éppen a leggyengébb tanulók lesznek betegek, vagy az osztályt tanító, a felügyelő tanár, akinek megesik a szíve a kis nebulókon, és már is rendben vannak a dolgok. Az iskola jobb besorolást kapott az intézmények rangsorában.
De ne gondoljuk, hogy az érettségi vizsgák jobbak lennének. Több helyen az országban volt szerencsém érettségiztetni, vagy bent lenni a bizottságokban. Szinte fizikai fájdalmat éreztem a feleletek jó részénél. A meglévő segédanyagokból (atlasz, szöveggyűjtemény, cikkek stb.) sem képesek az elégséges szintet kiolvasni. Még a készségük sincs meg arra, hogy olvassanak a sorok között. De a szokásos taktikák itt is ismertek. A nagyon gáz diákoknál az elnököt éppen kávéztatni viszik, vagy ebédel, megismerkedik az iskolával. Mire visszajön, a feleletek lementek, és a bizonyítványosztásnál már mindenki repes az örömtől, hogy túlvagyunk a nehezén, a banketten örömiszogatás közepette nevetünk azon, amin sírni kellene, és senki sem teszi fel azt az egyszerű kérdést: hogy jutottak el idáig azok, akik azt sem tudják, merre van előre? Erre a 2. és 3. pontnál igyekeztem választ adni.
5.) Megújulni kellene
Az egyetemi padsorok elhagyása után kezdődik a nagybetűs élet. A terepen végzett munka nem könnyű. Hármas nyomás nehezedik a kezdőre: diák–szülő–kollégák. Ebben kell helytállni. Ha valami újat hozna be az oktatásba (módszertani), akkor a többi kollégája fintorog és zöldfülű eminensnek titulálják, mert ők még az írásvetítő korszakában rekedtek meg. Megrekedés – ez az, ami leginkább gátja annak, hogy a kor kihívásainak megfeleljenek a tanárok. Emberi sorstragédiák kezelésére lenne szükség: csonka család, családon belüli erőszak, cyberbullying, drogproblémák, szexuális devianciák, hamis énképek, döntésképtelenség, céltalanság stb… Ezen drámák a tanteremben csapódnak le. Foglalkoznunk kellene vele. Nem megoldás a zűrös tanulók eltanácsolása, a drogproblémák szőnyeg alá söprése és a pozitív kirakat mesterséges fenntartása.
A továbbképzések azonban időt vesznek igénybe. Ahhoz, hogy képben legyünk, nekünk is képezni kell magunkat. Ebben sem vagyunk az élbolyban. Persze, hogy jobb egy 60 órás továbbképzést 2 óra alatt teljesíteni, lepapírozni és mehetünk a dolgunkra. De ebből nem lesz jó magyar oktatás, a bajok pedig csak tornyosulnak tovább. Emlékszem egy olyan alkalomra is, hogy egy többhetes képzést pár óra alatt teljesítettünk, ehhez át kellett öltözni pár alkalommal, és helyet kellett cserélni a tanteremben, hogy a képek hitelesnek tűnjenek. De mi lehet a megoldás?
Persze szükség van a fizetések rendezésére, ami megoldhatja az égető pedagógushiányt, egy időre. A belső problémák azonban továbbra is megmaradnak. Szükség van a változásra, kezdjük el önmagunkon, mutassuk meg, hogy többek vagyunk, mint gyermekmegőrzők és a nyári szünetet váró ingyenélők. Igenis fontos tagjai vagyunk a társadalomnak. Nem lehet bennünket pótolni! Nem véletlenül kaptuk az Istentől hivatásunkat! Higgyünk magunkban, tiszteljük a munkánkat és tegyünk rendet magunk körül!
Vezető kép: Mandiner/Földházi Árpád
moliere
2023-10-21 at 23:24
Egyébként tanárként kijelentem, hogy a 13 év Orbán-kormányzat alatt történt minden érdemi (azaz nem két éven belül elinflált) bérfejlesztés a pedagóguspályán. 2010 előtt ötjegyű összeget kerestem, és amikor visszatértem a pályára 14-ben, már 170 ezer volt a bérem, pótlékokkal. A pedagógusok az utóbbi két évben keztek el nem pusztán a diplomás kategória alján keresni, hanem a munkaerőpiac alján. Tekintettel arra, hogy a versenyszféra bérei nominálisan is próbálták követni az inflációt, máskülönben nem találtak volna embert az állásokra.
A közszférában az egészségügy bérgondjait elmozdította a COVID miatti társadalmi kényszerhelyzet, valószínűleg nem a versenyképes szintig, de kezelhető szintre, mert onnan nem jönnek ezek a szintű tiltakozások.
Tényleg igaz, hogy a tanárcirkuszok át vannak politizálva, és egyébként ennyire nem rossz a helyzet a pedagóguspályán, mint ahogy az ellenzék beállítja, vagy a bérek számaiból látszik. De sajnos kialakult egy olyan gyakorlat, hogy
– a tanárok nagy része nő, mivel apu rendesen keres, nem igazán függ a bérektől az élete (de ez sem motivációt nem jelent, sem biztosítékot, hogy ő a Jó Tanárnő – sőt…)
– a tanárok nagy része mást is csinál, és emiatt nem fog nélkülözni, ami egyébként “elérhető” lenne, ha csak segítség nélkül a béréből élne (persze ettől a napi 10+ óra munkától eléggé hamar ki lehet égni, és a tanítás nem a kellő súllyal szerepel)
– a tanárok nagy része megél minimál szinten, enged az igényességből, és persze az elkötelezettségből, csúszik lefelé, ez látszik a ruháján, hallatszik a hangján, érződik a viselkedésén, és az órái semmit sem érnek – ez az ún. kontraszelekció: akinek ez a sors kevés, már rég nem tanít
– a tanárok egy kis része szerencsés, nem függ egzisztenciálisan a bérétől, és tud és szeret is tanítani, de itt például a PS olvasók ne ringassák magukat abba a tévhitbe, hogy ezek nyilván mind Fidesz-szavazók. Hanem gyakran pont nem.
Szóval így állunk – szerintem, és ebben nyilván van egy komoly szerepe a bérek rendezetlenségének. Viszont inkább az a baj, még a bérrendezés előtt, hogy a kormány nem igazán tudja pontosan, hogy mit is kéne kezdeni ezzel a szférával. Ez nem csoda, mert a mostani kormány (Orbán inkább), arról ismert, hogy nem igazán akar olyanokat csinálni, ami nem találkozik a nép többségének elképzeléseivel. Erről a kérdésről pedig a nép többségének semmilyen használható elképzelése, elvárása nincs. (Használható!!! Ma már nem “verjük” a gyerekeket pl…)
Így aztán nehéz eldönteni, hogy mi is legyen. Aztán hogy azért a “mi is legyen” dologért kinek és mennyit kéne fizetni. A sok tökölés vége viszont az lesz – mivel telnek az évfolyamok – hogy a magán okosság megoldja a kérdést. Akinek van, annak adatik, akinek nincs, attól azt is elveszik, amije van (a gyereke jövőjét ez esetben). Mert a magánra nincs pénze, nincs ideje, a gyerekre nem tud figyelni eléggé, mert már őrá sem figyeltek (“mi is felnőttünk” duma…), és a vége mi lesz? Egy eléggé sivár, sematikus átlag (ami nem erős!) fiatal, aki végül is talán megél, de a társadalom véglegesen és végletesen kettészakad, a társadalmi mobilitás csökken, eltűnik, és itt nem a cigókról van szó, hanem az átlag magyar család gyerekéről, akiből immár kizárt, hogy orvos, ügyvéd, kutató legyen.
Az, hogy ebben a rendszerben milyenek a pedagógusok, az annyira nem is kérdés, mert ha mondjuk holnaptól a minimum kezdő 500K lenne a középiskolában, és 50 alatt senki nem keresne 1M alatt, akkor borítékolom, hogy még a csókos libsi és szoci tanárok sem érnék meg a következő három év végét, ha nem tudnak tanítani. Mert az már érdekes lenne a fiatal és minőségi munkaerőnek is. Párhuzamosan helyre kerülnének a dolgok.
Viszont sokak szerint ez nincs megengedve a mai magyar kormánynak. (?)
moliere
2023-10-21 at 23:02
Ezek a jelenetek jellemzően a technikumi érettségiken fordulnak elő.
A technikumokban a szakmai képzés is ilyen “hatékony”.
A tanulók analfabéták, mert már kábé 7 éve SEMMIT sem tanultak, olvasni max tiktokos mémeket olvasnak, és rövid “üziket” a messengeren.
A gimnáziumokban nem ez a jellemző. De ott olyan gyerekek vannak, akikkel foglalkoztak a szülők a felső tagozatban, sőt korábban. Ez sokszor nem tényleges foglalkozást jelent, hanem magántanárt. De azért a példa is hatott, általában diplomás szülőkről van szó. Ezek a nem analfabéta, elemezni és gondolkdni képes gyerekek pedig érdekes módon a tanulás mellett sportolnak, zenét tanulnak. Látástól vakulásig tanulnak, és simán eljutnak a felsőoktatásig.
A társadalom ketté van szakadva, de ennek csak a második vagy többedik oka az oktatás. Az oktatás a mai formájában betölti a feladatát: akit érdekel, az előbbre jut. Még a mai technikumokban is bőven lenne lehetősége a gyerekeknek fejlődni, de kérdezzenek meg egy tetszőleges ott tanító tanárt, hogy ilyennel van-e dolguk.
A szülők dolga sem könnyű: pont, amikor a gyerekneveléssel kéne foglalkozni, általában éppen a válással foglalkoznak. Utána persze már nagy a bűnbánat (persze nem nyíltan, de tetten érhetően), de akkor már késő. A gyerek megszokta a NIHILT.
Kétszáznyolcvanért persze tényleg csak bébiszitting jár, és a tananyag “ledarálása”, engedékeny osztályzással. És persze kiégés.
De nem panaszkodnék, mert az egész kicsiket még mindig 200 alatt fizetett óvónőkre bízza a jónép. Akik kemény egyharmada még a gyereke orrát sem törli meg, ha egész nap lóg belőle a takony a szeme láttára…
Persze gyerek egyre kevesebb, de ez inkább csak a potenciálisabb és értelmesebb rétegekre vonatkozik. A söpredék időben gondoskodik értékes génjeinek továbbadásáról. Ennek ellenére még ezek a gyerekek is értéket képviselnek, és alapvetően jóra valók – lennének. De sajnos az össztársadalmi játék, a magyarok egyik kedvenc sportja, az álszent máshibáztatás és az indokolatlan öntömjénezés elintézi, hogy ilyen problémák a társadalmunkban nincsenek, ezt csak dékás gazemberek találják ki, ha meg mégis vannak, akkor meg a mocskos tanárok tehetnek mindenről, akik miatt minden gyerek ilyen buta. Kivéve az én onokámat.
Ricsi
2022-11-10 at 15:38
*Igen, az “is nevelni” kétszeri megismétlése, és az “arra hogy”-nál félbe hagyás súlyos hiba, jogosan jár a pontlevonás.?
Ricsi
2022-11-10 at 15:31
Azzal egyetértek, hogy a kirívóan hülyéket nem kell csak azért áttugdosni, hogy megszabaduljunk tőlük, egy minimumot a kettesért is fel kelljen mutatni. Viszont a ló túloldalára sem kell esni a rendpártisággal. Kell egy alapvető fegyelem, de ez nem öncél, az iskola nem katonaság, nem betörni akarjuk a gyerekeket, hanem rávenni őket, hogy ők akarjanak olyanok lenni, amit szeretnénk. Órán nem Facebook-on lógni kell, a teló-ha csak nem a feladathoz kell- helye a táskában van, DE azért ne reagáljuk túl a dolgokat. Általánosban még elmegy az, hogy elvenni, és a szülőnek adni vissza, de gimiben már nem árt nagyobb önállóságra is nevelni, és arra, hogy hosszabb távú felelősségre is nevelni. Ha chat-el a feladat helyett, de a többieket nem zavarja, végül is az ő dolga, ha számonkéréskor nem fogja tudni, amiről szó volt… Szóval valahogy meg kell találni az egyensúlyt az öncélú poroszosság, meg a gyereknek csak joga van liberalizmus között. Joga ÉS kötelessége IS van, sem az nem jó, ha CSAK az egyik, sem az, ha CSAK a másik tudatosul benne.
lesi
2022-10-10 at 18:43
triacus bocsi köszi
bl
2022-10-10 at 04:01
Egy színész és egy tanár munkája közel van egymáshoz. Mindketten tulajdonképpen a tapsért(a sikerért) élnek és a honorárium csak egy mellékhatás. A pszichés leterheltségük is hasonló, nem véletlenül volt Horthy idején 14 a kötelező óraszám a néhol 60 fős osztályokban. Ma egy 60 fős osztály szétszedné a tanárt, rendnek kell(ene) lennie. Csak az a kérdés, hogy hogyan, azaz milyen út vezet oda? A(z egoista) liberalizmus nem kedvez sem a színjátszásnak (ki akar ma közösen örömködni és nevetni akár egyetlen tekinteten/mozdulaton?) sem a tanításnak (ki akar, ki képes ma figyelmesen végighallgatni 7-szer 45 percet?).
kaktus úr
2022-10-09 at 21:11
Ebben a témában tudomajánlani-mert nagyonjóvolt-ma
a Karcfm.-en a Gajdics O.beszélgetése SzőnyiKingá-val,Kondor Katival és Őry Mariannal(?)
triacus
2022-10-09 at 19:22
@lesi: A tanárokra is vonatkozik a Munka törvénykönyve (2012. évi I. törvény):
“92. § (1) A teljes napi munkaidő napi nyolc óra (általános teljes napi munkaidő).”
ez heti 5 * 8 = 40 óra, vagyis kb. havi 4 * 40 = 160 óra.
Ez a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény szerint fel van osztva (32 óra kötött, 22-26 órát tanórákra kell felhasználni, 8 óra a pedagógus által szabadon felhasználható, a maradék nevelés-oktatást előkészítő, neveléssel-oktatással összefüggő egyéb feladatokra, tanulói felügyeletre, továbbá eseti helyettesítésre szánt):
“62. §
…
(5) A nevelési-oktatási és a pedagógiai szakszolgálati intézményekben pedagógus-munkakörökben dolgozó pedagógus heti teljes munkaidejének nyolcvan százalékát (a továbbiakban: kötött munkaidő) az intézményvezető által – az e törvény keretei között – meghatározott feladatok ellátásával köteles tölteni, a munkaidő fennmaradó részében a munkaideje beosztását vagy felhasználását maga jogosult meghatározni.
(6) A teljes munkaidő ötvenöt-hatvanöt százalékában (a továbbiakban: neveléssel-oktatással lekötött munkaidő) tanórai és egyéb foglalkozások megtartása rendelhető el, amelybe bele kell számítani heti két-két óra időtartamban a pedagógus által ellátott osztályfőnöki, kollégiumi, tanulócsoport-vezetői, vagy munkaközösség vezetéssel összefüggő feladatok, továbbá heti egy óra időtartamban a tanulók nevelési-oktatási intézményen belüli önszerveződésének segítésével összefüggő feladatok időtartamát. E szabályokat kell alkalmazni abban az esetben is, ha e törvény egyes pedagógus munkakörök esetében az e bekezdésben foglaltaktól eltérően határozza meg a munkaidő egyes feladatokra fordítandó részeinek arányát. A kötött munkaidő fennmaradó részében a pedagógus a nevelés-oktatást előkészítő, nevelés-oktatással összefüggő egyéb feladatokat, tanulói felügyeletet, továbbá eseti helyettesítést lát el.”
És nehogy azt hidd, hogy ez nem kemény munka. Nem feltétlen fizikai, de mentális: nem egyszerű más gyakran neveletlen, koncentrálási és tanulási nehézségekkel küzdő csemetéit kezelni úgy, hogy nincsenek meg a kellő eszközeid ezek kezelésére (például ha már fel mered emelni a hangod, akkor egyből behívják a “kiscsaládot”, hogy számonkérjenek).
lesi
2022-10-09 at 17:50
na akkor vetítsük le dolgozok kemény 8 óra fizika munkát naponta tanárok hány órát naponta kettő három egy hónapban én 180 200 órát 180000 ezerért ők menyit 50 órát egy hónapba 300000 ezerért akkor miről beszélünk valaki mondja már meg
triacus
2022-10-09 at 16:32
@NG: BezzegUSA-ban is alacsonyak a tanárok fizetése – sztrájkolnak is miatta: https://bit.ly/3Ve8gxe
“szabadok földje, bátrak hazája”.
NG
2022-10-09 at 11:55
Ebben az országban semmi sem működik, egy bizonyos jól körülhatárolható réteg gyors és folyamatos gazdagodását leszámítva. Miért pont az oktatás működne?
triacus
2022-10-08 at 14:33
@”Tanár”:
“Ha valaki hallott már a kiégés fogalmáról és ismeri a pszichológiát, tudhatja, hogy egy ilyen helyzetben a “szedd össze magad” nem megoldás.”
Vis major helyzetben – mint például ez a pandémia utáni, háború miatti energiaválság, karöltve az EU nekünk járó helyreállítási alapjának visszatartásával (amit az ellenzéknek köszönhetünk) – nincs idő a picsogásra.
“már nem gondolkozik árnyalatokban, csak végletesen”
Végletekben gondolkodás az, hogy mindent a kormányra fogunk, tőle várunk el mindent (pedig a tanárok, diákok, szülök füle mögött is van vaj – nem is kevés!), nem vesszük figyelembe a körülményeket, a kormány mozgásterét.
“Miért gondoljuk azt, hogy mindenki libsi, aki sztrájkol?”
Nem “gondoljuk” azt, hogy aki elégedetlen az oktatás helyzetével, az szükségszerűen libsi – lásd a kormány is elismeri, a kormányhoz közeli lapok is megírják, hogy szükség van a bérrendezésre; az atya is a cikkben az oktatás jelenlegi helyzetét bírálja.
“Miért gondoljuk, hogy egy kritikus szándék direkt egyenlő a kormánybuktatás szándékával?”
Ugyanis:
– a tüntetést a PDSZ és a PSZ szervezte, amik köztudomásúlag az ellenzék szekerét tolják
– a tüntetések fő szószólói olyan budapesti iskolák, amelyek kifejezetten híresek a libsevik eszmék terjesztéséről
– a tüntetéseken rendre megjelennek ellenzéki politikusok, libsevik influenszerek, szervezetek
– a tüntetések nem csak a béremelésről szólnak, hanem a kormány (gyakran minősíthetetlen hangnemű) szapulásáról (meg megy a kommunista Ciao Bella)
“És azok csak a becsületes tanárok, akik egyáltalán nem fejezik ki elkeseredésüket?”
Azok nem picsognak, hanem hivatásukhoz mérten tanítanak.
Logikus
2022-10-08 at 10:19
Amlodipin
Az a helyzet, hogy mai szülők, már nem tudnak nevelni sem…
Amlodipin
2022-10-08 at 09:49
A gyerekeket már a szülők se merik komolyan megnevelni, a több évtizede tartó liberális közszellem miatt. A gyereknek jogai vannak, nem szabad a lelkivilágukat tönkre tenni, rájuk szólni, ne adj Isten megbüntetni, ha valami rossz fát tettek a tűzre. Egy példa: egyetemi pedagógus és diplomás feleség (vallásos család) gyermekeinek az iskolájában olyan pszihológus került, akinek még diák korában az egyik szülővel valami konfliktusa volt. Ez a pszihi most bosszúból, a gyerekekkel “elbeszélgetve”, kiszedte belőlük, jobban mondva a szájukba adta, hogy a szüleik elég kemény kézzel bánnak velük otthon. Bár ez távolról sem volt igaz, a szülőket hónapokon keresztül meghurcolták, a gyámügyeseket uszították rájuk, jó, hogy nem vették el tőlük a gyerekeket. Na ezért nem lehet fegyelmezni a gyerekeket, mert mint a régi szovjet időkben, amikor arra buzdították őket, hogy bátran jelentsék fel szüleiket, ha nem a kommunista elveket vallják otthon, most pedig kvázi azért, ha esetleg vallásos, vagy szigorúbb erkölcs szerint és nem liberális, mindent megengedő szellemben akarják nevelni a gyerekeiket.
hivő
2022-10-08 at 09:45
A probléma gyökere
a tisztelet és a
döntéslehetőség elvesztése,
ami egy tudatosan szervezett
folyamat.
Fizetünk a rendőröknek hogy
megvédjenek bennünket,de meghurcolja
Őket a biroság ha törvényt áthágokat
egy ujjal is bántja.
Fizetünk a tanároknak,de nem engedjük
Őket tanitani,azzal kell foglalkozniuk
hogy pol-korrekt modon tanitsanak és
nagyon különböző hátterű és képességú gyermekeket
kell
együtt tanitaniuk.A belső erőszakos, agensekről
nem is beszélve.
Fizetünk,és megválasztunk politikusokat,
vagy ránkküldik Őket,de állandoan azt
halljuk hogy becstelenek és Őnzőek.
Sok politikus meg lett véve,vagy
fenyegetve,de vannak akik legalább
probálnak tenni azokért akik megválsztották
Őket.
A társadalom minden olyan részét amiben
hinnünk kell hogy megtudjuk magunkat
véden lezüllesztik és végül is elhitetik
velünk hogy nem számit ha mi becsületesn
is élünk mindenki más csalo,legyünk mi
is opportunitsák.
Pedig a rend a jo és fegyelmezett az egyénnekkel
kezdődik.
bl
2022-10-08 at 08:46
A következetlenség abból is eredhet, hogy ma olyan sok erőforrás felett rendelkezünk, hogy tetszőleges hibát orvosolni lehet másféleképpen is és ezért mindig újabb és újabb lehetőségeket kapnak a gyerekek. Az is gyerek érdeke, hogy ne essen ki a rendszerből, hogy ne maradjon le, ezért is kapja az újabb és újabb lehetőségeket
A konfliktuskerülésben vastagon benne lehetnek az igazgatók is, mert nekik az az érdekük, hogy az iskolákban minden rendben menjen, soha ne történjen rendkívüli esemény. Olyan ez, mint a katonai laktanya volt, ahol semmi se működött, de látszólag minden rendben volt, mert a katonatisztek elemi érdeke ez volt. Gyanítom, hogy a konfliktusos tanárokat rövid úton kiveti magából a rendszer, mert mivel a tanítás egy ellentmondásos feladat, mindig lehet valami terhelőt találni bárkire és ha probléma van vele, ezeket a terhelő dolgokat felnagyítva suskusolja meg a vezetőség.
A gyengék kitermelése: amíg nem lesznek újra régi értelemben vett továbblépési feltételek, addig az évek múlásával felhalmozódó lemaradások jönnek létre. Tehát lehet, hogy jó az a diáknak az, ha nem bukik meg, nem éri sérülés, de hosszú távon a lemaradásai felhalmozódnak és visszatartó ereje lesz a közösségnek.
Megújulni kellene. Mint minden megújulással, ezzel az a veszély jár, hogy az új állapot, a megújult állapot rosszabb lesz a régi állapotnál. Inkább azt mondanám, hogy visszafelé kellene újulni, a régi módszereket kellene megújulva elővenni. Nekem még azt tanította a mesterem, hogy figyelj ide, mert egyszer mondom el. Hol vagyunk ma már ettől? Ma már nem is a szakmai tudás számít, hanem az emberi viselkedés, mert a szakmai tudást meg lehet neki tanítani a munkahelyen is ha odafigyel és képes tanulni. Így lett például bőrdíszművesből esztergályos…
nemLibernyák
2022-10-08 at 08:42
Árnyéktanárok, az árnyékkormány által felbujtott tanárok. Felelőtlenek, mint az árnyékkormány, össze vissza beszélnek mint az Árnyék Feri kormánya, következmények nélkül. Lehetnek a követelések jogosak, de a felelőtlen módszerek, a gyerekek jogtalan felhasználása igazi kommunista módszer.
Judit
2022-10-08 at 07:46
Tanár írta ő jobboldali, én pedig a dalai láma vagyok.!!! A Fidesz kormányzása alatt hogyan alakult a béremelése,? ezt elfelejtette.? Tanár-nem jobboldali, ugyanúgy telhetetlen mint a globalista-liberalista fajtái.!!!A gyurcsány vezetése alatt nem toporzékolt hogy kevés.?!!!
Akkor nem nyílt ki a csipája.?!!! Adjon hálát a jó Istennek hogy a Fidesz-KDNP VEZETI AZ ORSZÁGUNKAT.!!! Ne adja el a lelkét a SÁTÁNNAK.!!!
dekopiri
2022-10-08 at 01:41
Negyedik ciklusban szavaztam a Fideszre tanárként. Nem vettem részt semmilyen megmozdulásban régebben, se most – ennek az az oka, hogy a baloldal mindig rátelepedett ezekre, őket pedig mindennél jobban utálom.
DE! Az elmúlt 10 évben tanárként azt látom, hogy a kormány nemhogy bármi jót tett volna az oktatásban, hanem egyenesen megbocsáthatatlan intézkedései voltak.
Végigéltük Hoffmann Rózsa ámokfutását, a minősíthetetlen minősítési rendszert, a 22-26 kötelező óra gumiszabályt.
Hozzákötötték a minimálbérhez a bértáblát, végre megnyugodtam, hogy talán egy kicsit rendeződik a bérem, a kormány szét is kürtölte a társadalomban mekkora jót tett, majd sunyiban pár hónap múlva leoldotta a tanárbéreket a minimálbérről.
Erőszakkal megszüntették a közalkalmazotti státuszom mert szakképzésben dolgozom, sőt megvonták tőlem a TANÁR elnevezést is, oktatónak nevezhetem csak magam.
Matematika-fizika-informatika szakos középiskolai tanárként (bocs oktatóként) az elmúlt 10 évben teljes egészében megszüntették a természettudományok oktatását, egy évig, heti 1 órában beszélünk valamit róluk, nincs földrajz, kémia, biológia, fizika, az informatika óraszámát is 2 évre és heti 1 órára csökkentették, és a tavalyi évben feltették a koronát erre, mert megszüntették az általános iskolai környezetismeret tantárgyat is. Ez hatalmas bűn!
Mindemellett a bérem: 3 természettudományos egyetemi diplomával, szakvizsgával rendelkezem, a minősítést is megcsináltam. 35 éve tanítok folyamatosan, 5 saját gyereket neveltünk fel, és a bérem most nettó 320 ezer forint.
Sajnos nem tudok résztvenni a tüntetésekben így, hogy a szakszervezeteink ráhúzták a szakmára a vállalhatatlan baloldalt, és ha Dobrev Klára ígérgeti a sajtóban, hogy ők majd megszervezik a tanársztrájkot, akkor már teljesen elriaszt a részvételtől. No persze ki is vagyok ebrudalva a tanárközösségből, mert a szakképzésben tanítókat kihajította a kormány 3 éve onnan.
Tanár
2022-10-07 at 23:27
Ha valaki hallott már a kiégés fogalmáról és ismeri a pszichológiát, tudhatja, hogy egy ilyen helyzetben a “szedd össze magad” nem megoldás. Nagyon sajnálom, hogy a jobboldali társadalom, ahová magamat is sorolom, már nem gondolkozik árnyalatokban, csak végletesen. Miért gondoljuk azt, hogy mindenki libsi, aki sztrájkol? És azok csak a becsületes tanárok, akik egyáltalán nem fejezik ki elkeseredésüket?
Miért gondoljuk, hogy egy kritikus szándék direkt egyenlő a kormánybuktatás szándékával? A demonstrációknak van egy íve. Ezt mi is megéltük 2006ban. Volt egy tiszta szándék: Gy. F. Mondjon le. Aztán rátelepedett a politika. Voltunk csőcselék, aztán a Kossuth tér kettéosztódott, mindkét oldalán ugyanazt akarták, mégis elhatárolódtak egymástól. Így a kezdeti szándék elhalt. Hatalom meg ezt várta és röhögött a markában.
A szándék most is jogos. A reláció egyszerű, aki figyelt, az pedig hallhatta, itt a béremelés a jéghegy csúcsa. Átfogó reform kell. És emberi hozzáállás, nem mutogatás, hogy ki kezdte, meg ki rosszgyerek. Mivel a Kormánytól sajnos nem jön semmi megnyugtató (megjegyzem: az érdemi reformot nem két perc alatt lehet elérni, talán már most el lehetne kezdeni beszélni róla, ha már pénz nincs, mert ahhoz az nem kell), és nem lesz olyan hülye a baloldal, hogy egy ekkora ziccert kihagyjon, rátelepszik a tanárok szándékára. Nem egy olyan megmozdulás volt most, amihez köze nem volt a baloldalnak. De ügyesek, egyszerűen odamennek, ezzel hiteltelenítenek bármit. Aztán már rá lehet fogni mindenre, hogy balos meg libsi. Hát nem! Elég volt!!! Jobboldali ember vagyok, szagoltam eleget a könnygázt a Fideszért! Örültem, hogy ők vannak hatalmon. Azt gondolom, tanárként nem azt érdemlem, amit kapok. Sem tőlük, sem a társadalomtól, pláne nem a sajátjaimtól.
Gergő atya mondja: bezárjuk az ajtót és senki nem lát, tehát, honnan tudják, hogy én biztosan rosszul csinálom, vagy libsi vagyok pusztán azért, mert már nagyon el vagyok keseredve. Innentől kezdve senki ne akarjon elítélni azért, mert sztrájkolok. És igen, becsületesen nevelem a gyerekeket. Jé ilyen is van?
Játékos
2022-10-07 at 22:08
PROHÁSZKA OTTOKÁR
TÓTH TIHAMÉR
SÍK SÁNDOR
BANGHA BÉLA
Mérleg
2022-10-07 at 22:04
Köszönöm az Atyának,hogy ezeket leírta.Teljesen egyetértek vele.
A pedagógusnak nevezett képződmények még lejjebbre írták le magukat ezzel a mutatványukkal,hogy GYEREKEKET TOLTAK KI AZ UTCÁRA!!! Béremelést ezeknek? BÖRTÖNT!!!! Tisztelet a kivételnek!Talán van köztük normális is.
TS-nek: a rendőrök 12-14órát dolgoznak naponta, a pedagyogyósok meg 25-öt hetente! Talán nekik járna a fegyverpénz? Mindenkinek érdemei szerint!!!
Sas
2022-10-07 at 20:32
A balos-libsi tanárok többsége a látszattal ellentétben goromba, és kiégett.Ezt dilinyós ideológiával leöntik, és isznak rá.
Rémusz.
2022-10-07 at 20:30
Tisztelt, libernyák moslékos tanárnénik és tanárbácsik!!!
Önöket kurvára nem zavarja, hogy önökön kívül más is lakja eszt az országot?
Láthatták, ha van szemük, hogy a kukások kevesebb, sőt jóval kevesebb bérért dolgoznak csupán azért, hogy önök ne dögöljenek meg a mocsoktol és a fertőzéstöl, de eddig halgattak, nem hisztiztek, pedig a mínuszokba, a zimankós esőkben is hejtáltak, még sem hisztíztek és tüntikéztek.
Jó, most monthatják, hogy, de nekünk van diplománk! Igen, de nekik meg van valami más, például, hogy az önök mocskát is eltakarítsák a diplomájukkal eggyütt, vagyis, óvják az önök egészségüket.
Volt itt a felszolalók között egy pár embernek látszó tanár, hisz a megnyilvánulásábol egyértelmüen tükröződik, akik fújják a libernyák passzádszelet, de nem gondolta végig azt a tényt, miszerint, ebben az országban nem csak tanárok vannak, hanem bizony melósok is.
Van fogalmuk a tisztelt libernyák diploma gyűjtő egyedeknek a valós életröl, vagy csak jól esik pofát nyitni??!!
Az én gyermekkoromban is voltak tanárok, azaz, pedagógusok és tuttak tanítani is, és rendettartani is. Emlékszem, ha mondjuk visszapofásztam a tanárnak, pedellusnak, hát akkora maflást kaptam, hogy ki estem a padbol! Esetleg, ha haza mentem és panaszkodtam az apámnak, hát még ő is rám vert, hogy bisztos megérdemelted, és ha mégegyszer előfordul, hát szíjjat hasít a hátambol. Jelentem, ittvagyok és nem sántultam bele.
A celeb tanárok a nyafogás helyett tanuljanak meg oktatni és komunikálni a mostani csűrhe bandával, másképp ez nem fog menni!
Az iskolákba semmi szükség a mobilokra és olyan kütyükre, aminek köze nincs a tanuláshoz és a tanításhoz!
A tanárképző iskolákba bekell vezetni az alkalmassági vizsgálatot, az sem árt, ha pszihológusok is átvizsgálják a leendő tanárpalántákat, hisz baromi sokan vannak közöttük, aki nemhogy tanárnak, de libapásztornak sem felel meg.
Az ilyen, mennyen más pájára és ott kamatoztassa a tudását.
Egyépként az atyának teljesen igaza van.
Amelyik tanuló nem óhajt tanulni, hát mennyen a fenébe libapásztornak és kész.
Drágáim! Ha belegondolok, hogy a mostani politikusok között mennyi a tudatlan, buta analfabéta, hát elgondolkodom azon, hogy vajon milyen tanárai voltak, lásd, a fegyőr dilajgyereket, akinek a tudása odáig terjed, hogy a napkollektor, az egy atomerőmű és az elektromos lollerét a zuhany alatt mossa, de még ki sem kapcsolja, nos az kihez járt fizika órára, drága libernyákjaim???!!!!
Sas
2022-10-07 at 20:28
Jobboldali pedagógusok kellenek, a balosok isznak, agresszívek, cinikusak.
Judit
2022-10-07 at 20:25
Hülyegyerek “TS” ide író, melyik sátáni disznóganéból vakartak ki.!!! Idesanyádnak röfögjél te globalista-liberalista állatka.!!! Miért nem ugattál a moslék barbár gyurcsányék semmittevése alatt.!!!
Orientál
2022-10-07 at 20:24
Most azok a balliberális zöld Gyurcsányék ordítoznak akik mszp-sekként szdsz-esekként teljes csődbe szétlopták a hazánkat ,ezek a szaralakok akkor tegyék vissza azt a 20 milliárd eurós hitelt – kamatokkal együtt – amit ők mert loptak terheltek ránk.
bl
2022-10-07 at 20:18
Amikor még nem volt ennyire nagy liberalizmus, akkor a szülő még lehet nevelte a gyerekét, sőt a közösség is, sőt a tanár is. Ha egy faluban Pistike nem köszönt Mari néninek, akkor Mari néni ezt elpanaszolta a tanítónak, aki helyre tette Pistikét és nem kellett azzal foglalkozni, hogy Pistike olyan hülye, hogy ott áll mellette 8 hónapos terhesen a saját édesanyukája a buszon és nem adja át neki a helyét. A legnagyobb probléma ez. Szerintem. Nincsenek nevelve a gyerekek. A falusi gyerek valamikor ha elkésett az ebédről, kapott helyette okítást: majd ne késs el a vacsoráról. És kész. Ma pedig túlragoznak, túlpapíroznak, túlengednek, eleresztenek mindent, OLYAN MINT EGY ELSZABADULT HAJÓÁGYÚ AZ EGÉSZ. Tehát kell a rend, csak az kérdés, hogy lehet-e úgy kezdeni a rendteremtést, hogy megrendszabályozzuk azokat, akik teljesen őszintén hisznek abban, hogy tevékenyen tenni kell a változásért. Nem. Nem, nem, nem és nem! Így biztosan nem lehet.
triacus
2022-10-07 at 19:49
@TS: Egyébként az atya tanított “állami általános és középiskolában” is – szóval van tapasztalata az általad hiányolt “borsodi romaiskolákról” is, ahol pont a “morált” hiányolja, amiért nem a “tanárhiány” vagy az “alacsony bérek” a felelősek, hanem a nemtörődöm, nem kooperáló szülők, a neveletlen gyerekek és a “következetlen”, “konfliktuskerülő”, “gyenge” tanerő (tisztelet a kivételnek!).
PPP
2022-10-07 at 19:43
Ha normális fizetést kapnának a tanárok, (az azért társadalmi megbecsülést is jelent, sajnos mai társadalomban a pénz alapján ítélnek) akkor talán lenne annyi jelentkező, hogy lehessen válogatni a tanárok közül. Akkor lehetne elvárni teljesítményt/morált/szakmaiságot/fejlődést stb., és nem lenne probléma a rossz tanár elküldése. Most örülnek, ha van bárki, akinek van valami tanári végzettsége, ami esetleg még meg is felel a tanítandó tantárgynak, az hogy mit és hogy csinál, nem szempont. A több pénz több jelentkezőt jelent, és lehetőséget a szelekcióra. Mert senki nem gondolja, hogy csak szuper tanárok vannak, de ha ennyire becsüli őket a társadalom, akkor tényleg csak az fog tanárnak menni, aki másra nem alkalmas.
Palmimi85
2022-10-07 at 19:37
Nem gondoltam volna, hogy ennyi itt ragadt vörös is olvassa a lapot! Bese atya egy igaz ember és kiváló pedagógus. Attól, hogy neki nincs saját családja (felsége, gyerekei), azért még tisztában van ezzel a problémával is. Gondolom már tanított nehéz helyzetű gyerekeket nevelő iskolákba, találkozott roma emberekkel / gyerekekkel is – akik megjegyzem, nagyon tisztelettudóan viselkednek azzal, aki rászolgál, ez saját tapasztalat -, nem kell ebből kioktatni. Sajnos, a XXI. században még mindig vannak értelmiségi (olvasni képes) emberek, akik szerint a vallás, a hit az egyszerű emberek mákonya, de ezt kikérem magamnak! Én tanult, több diplomás emberként hívő vagyok, és úgy érzem, hogy Isten álta teremtett világért, Isten teremtményeiért és az általuk teremtett környezetért érdemes dolgozni akkor is, ha úgy érezzük, nem éri meg… De iganis megéri, mert vannak kikelt mustármagok is a magok között…
triacus
2022-10-07 at 19:30
@TS: A “fegyverpénz” (amit a 712/2021. (XII. 20.) Korm. rendelet állapított meg) egy 2021-ben (amikor még nem volt háború!) megállapított egyszeri juttatás, nem huzamosabb béremelés.
A tanárok fizetését pont az EU által – az ellenzéki képviselők miatt – visszatartott pandémia utáni helyreállítási alapból tervezték meg rendezni, de ráadásként közbejött a háború.
X etel
2022-10-07 at 19:22
Döntse el Atya, hogy iskolába akar tanítani, vagy lenne inkább közéleti celeb, 16 év után én is nagyon unnám, kiallnek a ? os pódiumra, onnan hirdetnem az igét, a szószékről ilyet sajnos nem lehet, a katedrarol meg csak a tananyagot.
kgl3
2022-10-07 at 19:20
Gergő atyával általánosságban egyetértek, elfogadva ugyanakkor, hogy lelkipásztorként nem fogalmazhaty olyan keményen, mint kellene. Egy dolgot azonban a figyelembe ajánlanék. Gergő atyát nem terheli az a családi kolonc, mint ami a tanárok többségét igen. A megfelelő bérszínvonal kialakítása mellett javasolnám a tanárokra vonatkozóan a kötelező cölibátus elrendelését – mindjárt több idejük volna hasznos dolgokra, és nem tüntikéznének. Papokat még nem láttam tüntetni, demonstrálni.
TS
2022-10-07 at 19:16
triacus, fegyverpénze futotta!? A fél misi idei és tavalyi fegyverpénz éppen egymillióval több, mint amit 12 év alatt járandóságon felül kaptak a pedagógusok!
TS
2022-10-07 at 19:14
Te hol tanítasz, atya? Egy kiválogatott, búzából az ocsút kidobó remek egyházi iskolában? Vagy láttál már másféle gyereket is? Voltál már tanítani “közönséges” iskolában? Tedd le a reverendát, és dolgozz annyiért, mint mi, menjél egy borsodi romaiskolába, ne pofázz! Ezen kívül tartsd el a gyerekeidet, neveld tisztességes munkára!
Neked fingod sincs, mi az iskola, mi a család!
triacus
2022-10-07 at 19:11
@Drazsen: Az “elég nagy” megmozdulást csak pár libsevik és az általuk felheccelt, lógós diák csinálta, a külföldről vezérelt ellenzéki politikusok bevonásával.
A kormánypárt is tisztában van vele, hogy emelni kell a pedagógusok bérét, de ez a jelen helyzetben – pandémia után, a szomszédunkban folyó háborúból fakadó energiaválság közepette, az EU által keltett “ellenszélben” – eléggé nehezen kivitelezhető.
Pláne – amit a cikk is ír (és személyesen én is tapasztalok több oktatási intézményben) – az nem fogja megoldani az oktatásban uralkodó állapotokat. Ebben – mint a cikk is utal rá – a diákoknak, a szülőknek, és a tanároknak is szerepet kell vállalniuk – és nem is keveset: nem lehet mindent az államtól elvárni.
TS
2022-10-07 at 19:09
Hülyegyerek atya, nézz körül akkor a mi iskolánkban, nálunk nem vonulunk félre a konfliktusok elől.
Más. És ha felvonul 2000 véresszájú libsi tanár (több aligha volt a tömegben), ezért a többi tisztességes tanárt is fel kell akasztani, kedves Tényifarok? Az ő helyzetüket nem kellene rendezni?
Ezen kívül: jó kis csp, jó kis adókedvezmény jár MINDENKINEK, függetlenül attól, hogy a gyerekét nem nevelte tisztességesen, emberségre, tiszteletre oktatva, a gyerek pofátlan a tanárával, köszönni, késsel-villával enni nem tud, kézzel zabál, mint egy majom, képtelen megérteni, hogy nemcsak ŐŐŐŐŐ van a világon, alkalmazkodni nem tud, a szülei nem figyelnek rá, szoptatás közben is a telefont nyomják – és akkor jön ugatni a kedves szülő, hogy a tanár ilyen vagy olyan. Az Ő alkalmasságát, nevelését ki vizsgálja? Mikor bejön egy csomó ADHD-s, SNI-s, vagyis általában elhanyagolt, elbaxott nevelésű emberféle, egyéb gyerek az iskolába, akik a krva anyjába küldik el a tanító nénit (és nem a romákról írok), akkor ott ki a felelős?! Nem sokáig és nem sokan tűrik és viselik ezt már el!
De hát hiába, a tanárok nem dolgoznak, ha dolgoznak, azt is rosszul, három hónap szabijuk van nyáron meg egyéb. Coki nekik. Hát polgártársak, ez nem fog menni.
Logikus
2022-10-07 at 19:06
Sajnos teljes mértékben igaza van az atyának, mondom ezt úgy, hogy már a 7. tanévemet kezdem meg pedagógusként. A morál a béka feneke alatt van, pedig az belülről kéne jöjjön és elvileg annak semmi köze nincs a fizetéshez.
Drazsen
2022-10-07 at 18:51
Tegnap elég nagy megmozdulás volt a pedagógusok, diákok körében a társadalom normálisabb felének szimpátiájától kísérve. Országszerte tízezrek elégedetlenkedtek, sztrájkoltak vagy engedetlenkedtek, s bár nem gyújtottak fel egy autót sem, mint annak idején Orbán szabadságharcosai (vö.: csőcselék), keservük legalább akkora, ha nem nagyobb volt, és legalább őszinte. A reggeltől estig tartó változatos tiltakozások azt fejezték ki, hogy ami van, az elviselhetetlen. Ennél tömörebben a helyzetet leírni nem lehet. Illetve annyit talán a leföstéséhez, hogy az oktatás – mint voltaképp minden az országban – romokban áll, már épp csak füstölögnek az üszkök, ha egyáltalán. Azon már meg sem lepődik az ember, hogy Orbán médiája minderről be nem számol, illetve, ha mégis, akkor bagatellizálja és gúnyolódik a tüntetőkön. Hogy valóban az a benyomás – mint ahogyan így is van -, hogy ezek tényleg csak abból értenének, ha egyesével lennének pofán vágva, amit lájtosan úgy szoktak mondani, csak az erőből értenek, és tényleg így is van.
PG
2022-10-07 at 18:34
Igaza van Gergő atyának. Milyen kár, hogy ezek a tüntetésre hangolt önző alakok nem is olvassák el és pláne nem szívlelik meg a szavait.
A markát tartani mindenki tudja, ahhoz nem kell tanári diploma. De az érdemi tanításhoz valami hivatás tudat is kellene.
Cser Borbála
2022-10-07 at 18:13
Teljes mértékig egyetértek.”csak a fizetések emelése” semmit nem fog megoldani.