Mára az egész baloldali összeborulás beállt Karácsony Gergely főpolgármester autósellenes elképzelései mögé Budapesten. Legutóbb Manhalter Dániel, a DK képviselőjelöltje beszélt arról, hogy a baloldalon teljes az egyetértés abban, hogy az autókat ki kell szorítani a fővárosból, korábban pedig az LMP kampányolt amellett, hogy hozzanak létre több kerékpársávot, pedig, mint tudjuk, a meglévők is súlyosan akadályozzák a forgalmat, ráadásul egyáltalán nincsenek kihasználva. A Gyurcsány-párti Niedermüller Péter vezette Erzsébetváros belső részében az autózást teljesen ellehetetlenítő korlátozásokat vezettek be, beleértve a forgalmi hurkok átláthatatlan rendszerét, és az egymásnak is ellentmondó közlekedési táblák dzsungelét. Emellett a Fővárosi Közgyűlés előtt hever az a pilot program is, amely alapján számos baloldali vezetésű városrészben is a belső-erzsébetvárosihoz hasonló szabályozásokat léptetnének életbe.
Karácsony már közvetlenül a főpolgármesterré választása után az autósközlekedésről és parkolásról is beszélt. Egyebek mellett azt ígérte, hogy az első perctől kezdve kivonja az autókat hétvégente a rakpartról, hosszú távon pedig visszaadná azt a gyalogosoknak és a kerékpárosoknak. Ehelyett végül a pandémia első hulláma alatt egyszemélyben döntött arról, hogy a forgalmi sávok kárára jelöl ki „ideiglenes” kerékpársávokat a Nagykörúton és az Üllői úton. A rekordméretű dugók és a nyilvánvaló balesetveszély miatt – az Üllői úton eleinte kihelyezett betonakadályokba több jármű is beleütközött – utóbbi helyen kisvártatva teljesen leradírozták a sávokat, a Nagykörúton pedig kettő helyett egy sávot hagytak meg a bringásoknak – írta a Magyar Nemzet.
Azonban még így is nagy gondot jelentenek a kerékpársávok, főleg, mivel Karácsonyék ezzel párhuzamosan több felújítási munkálatot is indítottak, hogy fix legyen a dugó Budapesten: a rakpart egy részét a Lánchíd felújítása miatt zárták le, a Rákóczi úton pedig a Blaha Lujza tér rekonstrukciója miatt van érvényben forgalmi korlátozás, miközben a fővárosi közlekedésére a metrópótló buszok jelenléte is jelentős többletterhet ró.
Karácsonyék átgondolatlan döntései a kiemelkedően magas légszennyezettségben is megmutatkoznak. Mint arról a Mediaworks Hírcentruma korábban beszámolt, egyebek mellett a Nagykörút budai részein is a megszokottnál jóval magasabb a nitrogén-dioxid (NO2) koncentrációja. Az Országos Légszennyezettségi Mérőhálózat (OLM) oldalán található adatok szerint a Széna téren ötvenhat olyan óra volt idén június 7. és 28-a között, amikor hatvan nanogrammnál magasabb volt az NO2 koncentrációja, háromszor pedig a százas egészségügyi határértéket is meghaladta. Ezzel szemben tavaly mindössze kilenc olyan óra volt, amikor elérte a hatvan nanogramm/köbmétert a NO2-szennyezettség a Széna téren, és a hetvenes értékig is csak egyetlen alkalommal ment fel.
Ahelyett, hogy Karácsony Gergely megpróbálna javítani a közlekedésen, és kampányígéreteihez hűen élhetőbbé tenné Budapestet, a jelenlegi tarthatatlan, pattanásig feszült helyzetben sem cselekszik, sőt, hergeli a közvéleményt az autósok ellen. Emlékezetes a gyurcsányi megoldással tett kijelentése a főpolgármesternek: ha dugóba kerül valaki, szálljon ki a gépkocsijából és menjen inkább gyalog. Az egyébként jogosítvány nélküli Karácsony Gergely mindig azt a látszatot igyekszik kelteni magáról, hogy kerékpárral jár szinte mindenhova; a Pesti TV stábja is többször lebuktatta, hogy sofőr furikázza, ha épp nem a biciklijével kampányol Facebookon.
Forrás: Magyar Nemzet; Fotó: Horváth Péter Gyula/PestiSrácok.hu
Facebook
Twitter
YouTube
RSS