Miközben a Kerékpárosklub – akik szerint Budapest második legforgalmasabb biciklis útszakasza lett a nagykörúti ideiglenes kerékpársáv néhány hónap alatt – azért küzd, hogy a felfestések ősztől is megmaradjanak, a Budapesti Autósok Közössége szerint a nyári időszak nem adott hiteles képet arról, hogy milyen lesz a forgalom, ha beindul az iskola és az emberek hazajönnek a nyaralásból. Az ATV.hu összefoglalójában kiemeli: Karácsonyék augusztus 15-től várják a budapestiek véleményét a kérdésben.
Az ATV.hu arról ír, hogy saját, sajtóbejáráson szerzett tapasztalataik szerint is vannak problémák a kerékpársávval. Biciklisként például figyelni kell a parkoló autókra, illetve előfordul, hogy az autók a biciklisávban várakoznak. Erdős Zoltán önkormányzati tanácsadó szerint
nincs indok visszalépésre, de a tapasztalatok alapján szükség lehet bizonyos módosításokra.
Az autós szervezetek szerint azzal, hogy „zöldebb várost szeretnénk” címszó alatt elveszik az autósoktól a sávokat, csak dugót és még több szmogot generálnak. A Kerékpárosklub viszont sikeresnek látja az átalakítást, amit szerintük a statisztikák is igazolnak.
A Fővárosi Önkormányzat augusztus 15. után várja a lakosság véleményét az ideiglenes biciklisávokról. A tét a Nagykörút sorsa, hiszen a főpolgármester korábbi nyilatkozata alapján szinte biztos, hogy a Bartók Béla úton marad a kerékpársáv, az Üllői úton viszont a metrópótló buszok nagy forgalma miatt felszámolják majd – írja az ATV.hu.
Forrás: atv.hu; Fotó: Horváth Péter Gyula/PestiSrácok.hu
Facebook hozzászólás
csakafidesz
2020-08-13 at 09:22
Kellékek. Toll, szurok. Nos a kamugerit szurokba kell mártani (kissé csíp) és tollban meghempergetni. Úgy lesz igazi szabadmadár..
Zabhegyezo
2020-08-13 at 14:27
Ez jó ötlet!
Szekértábor
2020-08-13 at 09:22
Én szívem szerint az egész Hungária körúton belüli területet lezárnám a gépjárműforgalom elől, és csak annak engedélyezném az elhagyását, aki igazoltan nem biciklivel közlekedik benne. Azt nem lehet, hogy évtizedek hibás közlekedésfejlesztését, ami kényszeríti a gépjárműforgalmat a belváros használatára, azzal “kezeljünk”, hogy az autósoktól elvesszük a sávokat, és odaadjuk a biciklistáknak. Ennek nem ez a módja. Csökkenteni kell a kényszert (senki sem jókedvéből megy be a városba), azzal, hogy gyűrűs utakkal, tömegközlekedési kapcsolatokkal jobban összefűzzük a külső területeket, ezáltal új forgalmi központok jönnek létre belső Budapesten kívül, amelyek magukhoz vonzzák a forgalom (teher, áru, energia, stb.) egy részét, tehermentesítik a belső területeket. Na ha ez megtörtént, akkor lehet sávokat elvenni az autósoktól. Vagy olyan irányba leszünk kénytelenek elmozdulni, mint az amerikai nagyvárosok, ahol hatalmas többszintes alul-felüljáró rendszereken termelik a szmogot.
csakafidesz
2020-08-13 at 09:29
Amerika városai nem a középkori városmagokat ölelik körül. Valahogy európai szemmel nem is városok. Van néhány ronda torony, kéttucat pláza és teljesen párhuzamos utcákból álló, teljesen azonos házakkal épült kertvárosi övezet körülötte. Maga az egész téboly, iszonyatos unalom és kisszerűség. Nyújorkban pedig akkora dugók vannak, mint ide Kecskemét.
Bressa
2020-08-13 at 10:57
“Csökkenteni kell a kényszert”?? Talán meg kellene nézni mi kényszeríti az autósokat BP-re, a BP belvárosába. Mert minden oda van koncentrálva! Kis gömböc effektus! Ki kellene szervezni vidékre amit lehet. A budapestiek minek autóznak? Sok milliárdért fenn van tartva nekik a tömegközlekedés! Néhány lépés után bármire felszállhatnak. A bérletük szinte ingyen van. A körút másik sávja is legyen kerékpár sáv. A budapestiek együtt biciklizhetnek az általuk választott ragyogó vezetőkkel.
Torockó
2020-08-13 at 09:07
Az esztelen ballibsi kihaőnemek emberkísérletet végeznek (és az eredménytől függetlenül döntenek), az értelmes nemzetiek meg hatástanulmányt készítenek.
kamcsatka
2020-08-13 at 07:25
nagyon szupperrr. akkor a kerekparos klub tagjai legyenek kedvesek az autójukat utkozben kifelé leadni es telen csak es kizárólag kerekparral jarni.
menni fog bumburnyákjaim?