A Politikai Hobbista hétfő esti adásában ígértem, hogy a kérdésnek még egy fontos aspektusára igyekszem rávilágítani másnap egy cikkben a PS-en. A sztori röviden annyi, hogy a Coca-Cola cég egy nagyszerű tréninget kínál. Persze ahol egy multi „kínál” valamit, ott át kell egy kicsit értelmeznünk ezt a szót. Amikor pedig a dolgozóinak kínál valamit egy multi, az valójában azt jelenti, hogy jobban teszik, ha részt vesznek rajta, különben azonnal ki lesznek rúgva. Legyen az akár buziparádé, akár fehértelenítő tréning. Íme….
Kiszivárgott egy belső levelezés a Coca-Cola cégtől, ami aztán kavart is némi vihart, de persze messze nem akkorát, mint kellene, és vélhetően sajnos nem sok következménye lesz. A PestiSrácok.hu-n vasárnap Szabó Gergő fel is dolgozta a témát. A sztori röviden annyi, hogy a Coca-Cola cég egy nagyszerű tréninget kínál. Persze ahol egy multi „kínál” valamit, ott át kell egy kicsit értelmeznünk ezt a szót. Amikor a vásárlóknak kínálnak, az inkább azt jelenti, hogy irgalmatlan reklámhadjárattal átmossák az agyunkat, hogy elengedhetetlenül szükségünk van valamely termékükre. Legyen az akár egy dohány és kátrány felhasználásával készült éghető rúd, amitől az embernek büdös lesz a szája és rákbeteg lesz tőle; akár egy cukor és kátrány felhasználásával készült barna folyadék, amitől a fogai lesznek lyukasak, és cukorbeteg lesz. Amikor pedig a dolgozóinak kínál valamit egy multi, az valójában azt jelenti, hogy jobban teszik, ha részt vesznek rajta, különben azonnal ki lesznek rúgva. Legyen az akár buziparádé, akár fehértelenítő tréning.
És mit jelent kevésbé fehérnek lenni?
A cég ezúttal arra buzdítja a dolgozóit, hogy legyenek kevésbé fehérek. Akkor vagy – szerintük – kevésbé fehér, ha kevésbé vagy elnyomó, kevésbé vagy arrogáns, kevésbé vagy magabiztos, kevésbé vagy defenzív, kevésbé vagy ignoráns, hanem szerényebb vagy, jobban figyelsz, hiszel, szakítasz az apátiával és a fehér szolidaritással… Vagyis: ha fehér vagy, alapvetően rossz ember vagy, pusztán a bőrszíned miatt. Egy darab szar. De ha megszabadulsz a rossz tulajdonságaidtól, és egy nagyszerű, empatikus lénnyé válsz, akkor már nem leszel annyira fehér. Nem tudom, biztos én emlékszem rosszul, de van ez a dolog… valamilyen embercsoport előítéletekkel teli, általános jellemzése a bőrszíne alapján… volt is ennek valami neve… ja, igen, megvan! Rasszizmus. Így hívták.
Mondanám, hogy kicsit most meg vagyok zavarodva, de valójában nem vagyok, hiszen tudjuk: rasszista csakis a fehér ember lehet. Ha bárki más etnikai alapon, pusztán bőrszín szerint ítél meg embercsoportokat, azon belül is a fehéreket, akkor azt kizárólag a rasszizmussal szembeni küzdelem jegyében teszi. Ez nem valami abszurd, nyakatekert logika; a liberálisok ezt komolyan is gondolják. Pedig ez a fajta gyűlölet, amit a Coca-Cola a fehér emberrel szemben mutat és ösztönöz, ez konkrétan rasszizmus. Amit pedig azok a cégvezetők csinálnak, azok az alkalmazottak pedig átvesznek – sőt, lelkesen magukévá teszik ezeket a gondolatokat –, akik fehérek, na, annak is van neve: ez pedig a Stockholm-szindróma. De simán csak elmebajnak is nevezhetjük.
Jogos. És ilyenkor mindig az történik, hogy hüppögünk, dörmögünk, felháborodunk, egymás közt méltatlankodunk… aztán nem történik semmi. Pontosabban de, történik: amilyen Stockholm-szindrómásak vagyunk mi is mindannyian, másnap ugyanúgy elmegyünk a boltba és veszünk egy Coca-Colát. Mondván, hogy jó, jó, utálom az ideológiájukat, de az italukat szeretem, el kell tudni választani a kettőt, blablabla…
Na, pontosan ez az, amit a cég el akar érni, és el is ér. Ez is az agymosás egy formája. Márpedig a kettő kéz a kézben jár. Nincs két Coca-Cola. Amikor megvesszük a cég termékét, azzal a cég számára profitot termelünk. Amit utána arra használ, hogy még további függőségbe húzzon bele minket. Függők legyünk a terméktől, rajongjunk érte. És közben szép lassan, sunyi módon az ideológiát is ránk erőlteti. Nem arról van szó, hogy minden egyes megivott kólával egy kicsivel buzibbá vagy fehérgyűlölőbbé válnánk. De ahogy a multicégek egyre nagyobb hatalomra tesznek szert, egyre erősebb pozícióba kerülnek nem csak az államokkal szemben, hanem a mindennapjainkat is egyre inkább meghatározzák, úgy válunk mi is egyre védtelenebbé, kiszolgáltatottabbá. Például abban, hogy nem lehet önálló véleményünk. Mert ha ellent mersz mondani, kirúgnak. Akár a Coca-Colánál, akár valamelyik másik multinál dolgozol. Ha megtudják rólad, hogy a Facebookon posztoltál valamit, ami nem tetszik a cégnek, mész a levesbe. Ha nem vonulsz ki velük a Pride-ra szivárványos zászlót lengetni, megválnak tőled. Ez nem egy rémisztő utópia, ez a mindennapi valóság. És nem csak Amerikában.
Nem kell a példáért messzire menni. Amikor Ákos a női princípiumról beszélt, a T-Com fel akarta vele bontani a szerződést. Pedig semmi rosszat, nőelleneset nem mondott, de szembement a liberális kánonnal. A magyar állam akkor nyomást gyakorolt a T-Com-ra, amit persze a libsik úgy magyaráztak a propagandájukban, hogy az állam megint beleszól a független gazdasági szereplők életébe. Pedig egész másról van szó, és a dolognak baromi nagy a jelentősége. Egy nagyon fontos üzenet volt benne. A magyar állam húzott egy vonalat, mert még van annyi ereje, hogy ezt megtegye a multikkal szemben, és azt mondta, hogy nem, nem fogjátok megszabni az embereknek, hogy mit mondhatnak, mit gondolhatnak, hol és hogyan mondhatják el a véleményüket.
Mit tehetünk a mindennapokban a multik agymosása és nyomulása ellen?
Persze, ott és akkor egy ismert énekes került a célkeresztbe, a hétköznapi embernek esélye nincs, stb…. de van! Valójában mindannyian sokkal többet tehetünk, mint gondolnánk. Ezeknek az óriási, gazdag cégeknek ugyanis egyetlen Achilles-sarka van: a pénz. Ha nem fogyasztjuk a termékeiket, földughatják az ideológiáikat a seggükbe, és előbb-utóbb tönkre mennek. És nem igaz, hogy semmi nem történik, ha én, ha te, az olvasó, ha egy-egy ember nem iszik Coca-Colát, sem a cég bármilyen másik termékét nem fogyasztja, a Fantától a Fuzetea-n át a Smartwater-ig. Ha más nem, akkor egészségesebbek leszünk, és már ez is megéri. De ha sokan nem iszunk Coca-Cola terméket, azt nagyon is megérzi a cég. Erre szokott jönni az újabb önigazoló válasz, hogy még ez sem árt, mert a magyar piac annyira kicsi, bolhafing nekik, ha nem vesszük a cuccaikat. Ez igaz. De akkor is itt a magyarországi cégük. Külön egység az óriásvállalaton belül. Ha Németországban, vagy Amerikában továbbra is hülyítik az embereket, az ellen ott, az ottani emberek tudnak harcolni. De ha itthon meggyengül a helyzetük, akkor az itteni piacon nem fognak tudni diktálni. Sem gazdaságilag, sem ideológiailag. Akkor a magyar Coca-Cola reklámok nem lesznek tele melegpropival, nem lesznek fehérellenesek. Attól még lehet, hogy Svédországban homokot szórnak magukra a fehérek, de nekünk nem kell. Ezért is fontos a nemzeti szuverenitás, és ezért is fontos, hogy minden fronton erősítsük a nemzeti szuverenitást.
Ez megint csak nem azt jelenti, hogy mindenben magyarkodni kellene. Persze, ha tehetjük, mindig fogyasszunk hazai termékeket, mert azzal saját magunkat, magyar embertársainkat, az ő vállalkozásaikat segítjük. Van olyan, hogy valamit nem tudnak itthon előállítani, de akkor is választhatunk, és válasszunk olyan cégeket, amelyek a termék mellett nem akarnak ideológiát is ránk erőltetni. Még csak nagyon nyomozni sem kell minden alkalommal, amikor le akarunk valamit emelni a polcról. A Coca-Coláról például tudjuk, hogy sem a valódi, apából és anyából álló családot nem szereti, és most már azt is, hogy a fehér embert sem.
Pláne nem, ha „fehérként viselkedik”, ami valamelyest tényleg egy létező jelenség, de „fehérként viselkedni” – minden globalista-neomarxista agymosás ellenére – nem azt jelenti, hogy rasszistának, arrogánsnak lenni, hanem önállónak, önérzetesnek. Az európai kultúra évezredes, „genetikai” öröksége az individualizmus. Az egyéni teljesítmény, az egyéni ambíció és az ezekért cserébe elvárt elismerés. Anyagilag is. Az ázsiai kultúrákban – és az amerikai indián kultúrákban is – sokkal fontosabb a kollektivizmus. Az egyén mindig egy nagyobb közösség részeként definiálódik, és a közösség sikere, jóléte a legfontosabb. Ez sok esetben egyáltalán nem egy negatív dolog, és nincs is benne értékítélet: egyszerűen mások vagyunk, máshogy működünk keleten és nyugaton. Mindkét megközelítésnek vannak előnyei és hátrányai, de tény, hogy a fehér ember a legkevésbé szervilis, és a leginkább hajlamos lázadni az elnyomással, az igazságtalansággal, de még az erkölcsi és anyagi elismerés hiányával szemben is. Az afrikai is előszeretettel háborúzik a másikkal, de a saját törzsének alárendeli magát, és ha a másik legyőzte, akkor annak is.
Ez mind-mind sokkal kényelmesebb, kezelhetőbb munkaerő a multicégek számára. Individualista, kreatív emberből elég néhány a felsőbb szinteken, illetve a különféle csapatok vezetőiként. A többiek legyenek minél szervilisebbek, alázatosabbak. Beszélő szerszámok legyenek, ne pedig akarattal és ötletekkel rendelkező lények. Ne akarjanak magasabb fizetést, inkább csak elégedjenek meg azzal, hogy egy befogadó, inkluzív, sokszínű, blablablablabla csapat részei lehetnek, vagy eleve ne legyenek tehát fehérek, vagy ha azok is, ne viselkedjenek úgy, ahogy a fehér ember genetikailag hajlamos viselkedni.
Nagyon beteg tehát az egész sztori; a fehérelleneségnek nem csak ideológiai, jóemberkedő, erényfitogtató indíttatása van, ami az SJW-ket, a társadalmi igazságosság harcosait fűti, hanem nagyon is praktikus vonatkozása is van a nagytőke számára. Ezért lelt szövetségre a kettő: a globalista, vadkapitalista multicégek és a neomarxista ideológusok, társadalommérnökök. És sajnos a nyugati civilizáció jólétében elkényelmesedve egyre inkább hajlamosak is vagyunk lehajtani a fejünket és behódolni.
Nem muszáj. El lehet indulni újra az önbecsülés útján. Az első lépés: felejtsük el a Coca-Cola termékeket!
Amarna
2021-03-15 at 08:10
Az még senkinek nem jutott eszébe hogy :megisszuk a coca colàt és mint végtermék a cloakàban végzi?
TEHÀT A FEKETÉKET LEHÚZZUK A WÉCÉN?????
Amarna
2021-03-05 at 11:00
Bocs hogy azt gondoltam hogy kimoderàltàtok a megjegyzésemet…
A màsodikbòl direkt kihagytam EGY SZÒT…BÀR SZERINTEM IGEN ÜL….
Amarna
2021-03-05 at 10:57
Az elõbbi mondandòmat kimoderàltàk mert elírtam egy nevet tehàt leîrom még egyszer!
A szabadkõmûves mély àllam fehérekbõl àll…sorosapò is..az àltala kitartott eu a libernyàkokkal. együtt.
Kívàncsi vagyok hogy a kalergi tervben a végén felszàmoljàk ömmagukat?????
Vagy akkorra a fehér lesz a trendi????
Kérdezem én és joggal?????
Amarna
2021-03-05 at 10:44
Valamit nem értek.
A deep àllam sorosapò a buzigyerekével a zsoldos eus gittegylet..libernyàkjaink mind fehérek.
Kalgeri tev szerint : A LEGVÉGÉN MI A SZÀNDÉKUK???
KÉRDEZEM ÉN?
CSAK NEM FOGJÀK FELSZÀMOLNI ÖNMAGUKAT?????
VAGY HIRTELEN A FEHÉR LESZ A FINCSI?????
Torockó
2021-02-27 at 13:25
Német-angol focimeccset rendeztek az új stadionban a minap. Botrányos kezdéssel. Mindenki letérdelt – féltérdre – fehérellenes, rasszista módra….
apolitikus
2021-02-24 at 09:44
A világ ketté oszlik, normálisokra és idiótákra. Nekünk az a dolgunk hogy az előbbiek közé tartozzunk.
T. Fleischer
2021-02-23 at 21:37
Jeszi megint fején találta a szöget. A magyar nyelv alkalmas arra, hogy a dolgokat nevükön nevezzük és ne ne vegyük át megfelelési kényszerből az L.M.B.U.Z.I. agitprop megmondóemberek és médiájuk kifacsart értelmezéseit. A normálisnak tekinthető konzervatív médiaszereplők és újságírók is hajlamosak átvenni a politikailag in-korrekt beszéd szavait. A kellemes érzésekkel párosuló szavainkat átcsempészték a deviáns világba. Meleg a napsugár, az étel, és nem szeretném, ha a meleg fürdővíz helyett egy más értelmezés gendere venne körül, vagy az étel a másik értelmezésre gondolva búvárként jönne a felszínre. Ellopták a szivárvány ősi keresztény szimbolikáját is. Ebből is látszik, hogy csak a hagyományos értékek kisajátításával akarnak új ideológiát teremteni, mert önálló alkotásra képtelenek. Volt egy barátom aki nagyon kövér volt és azt szerette volna, ha mindenki kövér lenne, mert akkor nem lenne az átlagtól eltérő. Ezek is szeretnék, ha mindenki olyan lenne mint ők, csak azt nem veszik észre, hogy a háttérből őket is irányítják a nagy terv végrehajtása érdekében. A lényeg a szétzilált, összefogásra, együttgondolkodásra, nemzésre képtelen, drogosan lebutítottan ellenállásra képtelen fehér európai ember kinevelése. Ezt az idiótizmust csak az európai és európai származású amerikai fehérembereknek szánják. Máshol még nem merik előadni.
Reszelő Aladár
2021-02-23 at 17:45
Egy világcég sosem kötelezheti el magát egyetlen ideológia mentén, de az aktuális trandiségből sem maradhat ki. A kettő között van átfedés, de korántsem teljes. Az Ideológia mindig semleges: hisznek a kapitalizmusban, az egyenlő bánásmódban, a magasszintű ügyfélkiszolgálásban és cél az előállított termék minőségének további emelése. Ezek sosem változnak (ommunikációs szinten).
Ezeket korábban nem kellett külön kommunikálni, mert egy termékről milyenségéről alkotott képet nem határozta az előállító vállalat kifelé kommunikált világképe. De mióta ilyen mértékben számít, hogy egy adott gyár mennyire zöld, az alapanyag mennyire fenntartható termelésből származik és mindennek van CO2 egyenértéke, azóta hirtelen ez lett fontos. Ezek lettek a legjobban hangsúlyozott terméktulajdonságok, vagyis trendek. Ha változnak a trendek, akkor a cégek kommunikációja is válzotni fog.
A trendiség pedig nem más, mint az aktuális divatnak való kötelező megfelelés. Ebből kimaradni általában senki sem akar, de mégis megtenné, mert ott van a facebook, twitter, insta felhasználói közege. Ott egy ember is képes ország-világ előtt az ilyen cégeket számonkérni az aktuális trendek betartásáról. Kevés CEO van, aki maga kezelné a twitter fiókját és még kevesebb, aki szeretne magyarázkodni a gender, a blm és egyéb trendi témákban alkotott véleményéről. De továbbmegyek, egy vezető, de még a tulajdonoss véleménye is lényegtelen ezekben a kérdésekben: nekik azt kell támogatni, ami jó az üzletnek. Az ilyen cégeknél dolgozók pedig szinte mind áldozatok, mert nekik kell megfelelni egy külvilág számára és részben általuk megrajzolt képnek mint a pride részvétel meg a genderbudi. A PR katasztrófa pedig minden korábbinál könnyebben bekövetezik, a világot sikerült összenyitni, így bármelyik csöcskében történik valami, azt potenciálsan a világ túloldalán kell megmagyarázni.
Vagyis sokkal fontosabb, hogy megtaláljuk, hogy az ilyen és efféle trendeket kik diktálják. Kik azok, akik súlyos pénzek fejében “kikutatják” az egyes multicégeknek, hogy hogyan is kell trendinek lenni. Ha az összeesküvések szempontjából nézzük a dolgot, akkor elég a világ vezető tanácsadó cégeit árformálni ideológiailag, a többit pedig már végzik ők mint alaptevékenységet. A “tanács” mint termék pedig annyit változott, hogy eddig csak a megfogadásával járó előnyöket prezentálták szép grafikonok formájában. Az online világ létrejöttével viszont már a büntetési tételek is szerepelnek mellette, ahol a vezető immár a saját karrierjével is felel, ha “rossz” döntéséből adódóan veszteség éri a céget. Hogy mi az összefüggés a tanácsadók és az facebook népe között, nos ez innentől összeesküvés elmélet lenne.
Na ez
2021-02-23 at 17:16
Coca Cola – és többi folyadékai pontosan olyan – az mint az EU-ba ránk kényszerített és jövőben is ismeretlen lusta és szélsőséges muszlim gazdasági migránsai.
Márka 1973-óta
2021-02-23 at 15:53
Márka cola sokkal jobb mint a liberálfasiszta kóka kóla.
Vízöntő
2021-02-23 at 15:43
”Pedig ez a fajta gyűlölet, amit a Coca-Cola a fehér emberrel szemben mutat és ösztönöz …”
Hülyék, de a pénzünk az kellene?
Egyszerű a megoldás, a fehér ember ne vegyen Coca-Colát, vigyék Afrikába szomjat oltani, aztán onnan gazdagodjanak a Coca-Cola buggyant részvényesei.
Az meg, hogy kevésbé fehérek legyünk, sötétedjünk, kitolás lenne a színvakokkal, már csak a fekete maradna nekik, ráadásul Európa a fehér rasszé és az is marad!
Ez mintha rohadtabb vírus lenne a Covidnál az USA laboratóriumból kiengedve és , nekünk kell megállítani, vakcina helyett kijózanító pofonokkal!
Kele Loránt
2021-02-23 at 15:17
Szédülete, hogyan változnak az idők. Az ITT-ben kimondták a sentencet felettem, hogy kommunista még nem dolgozott az ITT- ben. Ma ? Ha nem utálod fehér fajtád, nem vagy gender, nem vagy liberális szóba sem jöhetsz !
khm
2021-02-23 at 14:20
” ha sokan nem iszunk Coca-Cola terméket, azt nagyon is megérzi a cég.”
Kólát amikor még ittam,akkor inkább a Pepsi volt felénk. De sebaj.
Azt akarom mondani,hogy tudomásom szerint,NEM CSAK kólát gyárt,hanem más üdítőket is. És ennyire azért nem tudatosak a Magyar Vásárlók. 🙂
De mióta alkoholos termékeket is ihatok,azóta nem foglalkoztam a kólafélékkel. Nem miattam erősödhetett meg ennyire ez a multi,hogy így elpofátlanodjon.
Uncle Ment
2021-02-23 at 12:06
Azért azt lássuk, hogy coca-cola itt egy picit (de csak picit) mellékes, úgyhogy a bojkott egy kicsit naív és hagymázas gondolat. Egészségtelen ital, kész.
Ám a probléma létezik; a pride, és a BLM agresszív nyomulását nem fogjuk megúszni.
És mint látszik: ha multinál dolgozol, csak két dolgot tehetsz.
Térjünk vissza rá később…
Schenkhyalfonz
2021-02-23 at 11:56
Amint egy kommtárs is írta vala, megoldás lehet a szín korrigálása, akár nap, akár szolárium, akár pl. dióolaj segítségével is. Ekkor önmaga is színessé (kevésbé fehérré) válik az ember és megnyílik előtte még a Harvard is.
moliere
2021-02-23 at 11:38
Nagyon szépen kérem sokak nevében a Tisztelt Szerkesztőséget és a Pesti Srácok illetékesét, hogy intézkedni szíveskedjék a “buzi” szó gépi kimoderálásának megszüntetése érdekében!
Ez egy magyar szó, és mint ilyen, a legalkalmasabb a homoszexuális deviancia legkártékonyabb megnyilvánulásainak leírására. Ahogy ezt a cikket jegyző Jeszenszky Zsolt is tudja, és bátran, és nagyon helyesen használja is! Kérjük, hogy akkor mi se legyünk megfosztva anyanyelvünk teljes és szabad használatától! Nem a homofóbia az oka, hogy a “buzi” szó sajnálatosan gyakori használatára kényszerülünk, hanem a sok buzi és pláne a sok buzi nagyon elharapózott túltengése közéleti, művészeti, sőt nevelési területeken. Hadd harcoljunk ellenük! E harc első és elemi feltétele, hogy legalább meg tudjuk őket nevezni. Csak a “buzi” szó használatával tudjuk őket megkülönböztetni például az úgynevezett melegektől. Előre is köszönjük!
Imre Bácsi
2021-02-23 at 11:15
A “délafrikai apartheid mandela metamorfózis” befertőzi az egész világot. Terjedésében jelenleg “feketebarackot” terem a USA-ban. Ehhez csak néhány évtized kellett. Sajnos gyorsul. Mit fog hozni nekünk? De ha bármit, azt akarjuk-e?
moliere
2021-02-23 at 11:11
Ennek a háborúnak nem az a legnagyobb veszélye, hogy fehérellenes rasszizmus alapján működik, hanem hogy a fehérek nem vágnak vissza.
Nem mondom, hogy ki kellene bárkit is “irtani”, vagy herélni, de volna egy nagyon kívánatos válaszlépés: szociális rendszer nullára le!
Az intoleráns, buta, agresszív, ellenséges, gyökér fehérember megélne szociális rendszer nélkül is. A magasabb rendű ni.gger, arab, fajgyalázásból született korcs, cigány, az meg egyből elkezdene ölni, rabolni, lefejezni. Ekkor jönne az, hogy aki ilyet csinál, az három napfelkeltét érhetne még meg maximum.
Életet kellene lehelni a fehér emberekbe! Ennek – fura módon – az az előfeltétele, hogy a saját unokáiknak nem mutánskorcs és nem mohamedán szolgaéletet álmodó fehér emberek felkelnek a saját árulóik ellen, mert először nem a nem fehérekkel van ám dolgunk. Teljes paradigmaváltás kell, amelynek első érdekes gyümölcsei lennének az olyan jelenségek, hogy hirtelen eltűnnének a bvzik például. A fehér ember fennmaradása érdekében teljesen le kell számolni a baloldalisággal. Minden formájában.
Ez a szemétség itt a táblán a tömény baloldaliság. A más színűek butasága csak egy biológiai fegyver a nemzeti-keresztény-normális irányzatok ellen. Főként pedig a család ellen.
A baloldalnak is fontos a család. Náluk egy család az egymással egyetértők és egymást szeretők sorsközössége. Mint például a mintacsalád: Űrlord, Gamorra, Drax, Mordály, Groot. Ők mutatják meg, hogy milyen lesz egy család, ha győz az új “Ige”. Egy szerető család, eltérő fajokkal. A legdebilebb népség uralja a világot, nem is csoda.
Torockó
2021-02-23 at 11:08
Már tegnap is napoztam, hogy barnuljak, ma meg most hagytam abba egy órás napozásomat. Nem tekintem magam ma már Niedermüller “fehér képződményének”. Ajánlom mindenkinek, hogy megmeneküljön a fehérek armageddonjától, pláne purim idején…
hivő
2021-02-23 at 10:46
Ez a fehérellenesség
a régi jo class struggle
felmelegitve,ami már
egyszer sikerre vitte
egy pár évre a socializmust.