A közúti, vasúti, fővárosi, elővárosi, közösségi közlekedés értelmezhetetlen önmagában, a közlekedés egy rendszer, amelyet a kormány rendszerszinten kíván fejleszteni – hangzott el a budapesti agglomerációban szolgálatba álló hatvan új, Mercedes-Benz Conecto G típusú csuklós autóbuszok ünnepélyes átadásán. A sajtótájékoztatón többek között szóba került, hogy a tarifaközösség bevezetésére szolgáló javaslat jövő év nyarára készülhet el, a hetekben indul meg a tenderkiírás a hév-ek cseréjére, ugyanakkor folyamatosan zajlanak a további járműbeszerzések.
Hatvan korszerű busz forgalomba állításával újul meg a budapesti és az agglomerációs közösségi közlekedés – jelentették be kedden, a témában tartott sajtótájékoztatón. Az új buszok a 169-es, a 84-es, a 89-es és a 94-es buszok vonalain közlekednek majd, azaz Csepel, Rákosmente, Pestszentlőrinc és Pestszentimre, Pécel, Gyál és Szigetszentmiklós agglomerációjának utasközönségét fogják kiszolgálni, amely heti szinten 400 ezer utast jelent.
Hogy a minőséget lehessen választani
Fürjes Balázs, Budapest fejlesztéséért felelős államtitkár a keddi sajtótájékoztatón arról beszélt:
amikor Budapestet fejlesztjük, akkor egyszerű, gyakorlatias megoldásokra törekszünk a budapestiek érdekében.
Hozzátette: Budapest fejlesztésének kétségkívül legfontosabb területe a közlekedés, ez gyakorolja a legnagyobb hatást a mindennapi életre, a környezetre, a városi közérzetre. Kiemelte: a beruházás kifejezi azt a szemléletet, amely szerint a külső kerületekben és az agglomerációban lakókat is megilleti a jó közlekedés, sőt,
valójában a belváros közlekedési problémáit is csak a belvároson kívül lehet megoldani.
Fürjes Balázs hozzátette: a fenti logikát követve a budapesti közösségi közlekedés fejlesztésének és támogatásának részeként a kormány 100 százalékos finanszírozásával állhat forgalomba 60 új korszerű, légkondicionált, akadálymentes, Euro 6-os környezeti besorolású autóbusz a budapesti és elővárosi közlekedésben. Az új buszok a 169-es, a 84-es, a 89-es és a 94-es buszok vonalain közlekednek majd, azaz Csepel, Rákosmente, Pestszentlőrinc és Pestszentimre, Pécel, Gyál és Szigetszentmiklós agglomerációjának utasközönségét fogják kiszolgálni, amely heti szinten 400 ezer utast jelent. Az államtitkár megjegyezte: Budapest közlekedése akkor lesz jobb, akkor lesz kevesebb a dugó és akkor lesz környezetbarátabb a város, ha biztosítják annak a közel egymillió ingázónak azt az utazási minőséget, hogy szabadon választhassák az egyre magasabb színvonalú közösségi közlekedést Budapest belső területein.
A közösségi közlekedést rendszerében kell fejleszteni
Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója a sajtótájékoztatón elmondta: idén július 15-től a Volánbusz Zrt. fölötti tulajdonosi jogokat a MÁV Zrt. gyakorolja, az átszervezés pedig azt a felismerést tükrözi, hogy a közúti, vasúti, fővárosi, elővárosi, közösségi közlekedés értelmezhetetlen önmagában. Mint hozzátette, a közlekedés egy rendszer, amelyet a kormány rendszerszinten kíván fejleszteni. Az elnök-vezérigazgató elmondta: az elővárosi közlekedés fejlesztésével összhangban folyamatosan érkeznek az új emeletes motorvonatok hazánkba, amelyekből összesen 40 áll forgalomba. Emellett a hetekben indult meg a közbeszerzési eljárás a hév-vonalon közlekedő járművek teljes cseréjére. Homolya Róbert arról is beszélt, hogy várhatóan jövő év nyarára készítik el javaslatukat a tarifaközösség bevezetésére, amelynek nyertesei mindenféleképpen az utasok lesznek.
Regionális szintre kell emelni a budapesti tapasztalatokat
Vitézy Dávid, a Budapesti Fejlesztési Központ vezérigazgatója arról beszélt, hogy egyre szorosabban kapcsolódik össze Budapest és az agglomeráció közlekedése, a MÁV, a HÉV és a Volánbusz egyre nagyobb szerepet vállal, és egyre nagyobb szerepet lát el Budapest közlekedésében. Hozzátette: indokolt tehát, hogy ezt a feladatot, amelyet a BKK tíz évvel ezelőtt Budapest tekintetében elkezdett, regionális szinten is folytassák. Mint kiemelte, a tarifarendszerek integrációjával, az utastájékoztatás egységesítésével egy teljesen egységes szolgáltatást fog nyújtani a közösségi közlekedés az utasoknak Budapesten és az agglomerációban is.
Egyedülálló Európában a buszflotta megújulása
Dr. Pafféri Zoltán, a Volánbusz Zrt. elnök-vezérigazgatója elmondta: a már megvalósult beszerzéseknek köszönhetően az elmúlt két évben 866 új és újszerű jármű állt a Volánbusz kötelékébe. Hozzátette, a tervek szerint még ebben az évben kiírják a közel 600 darab új busz beszerzésére szóló közbeszerzési pályázatot, a tender nyertesével várhatóan 2021 tavaszán köthetik meg a szerződést, és bővíthetik a flottát. Az átadott új buszokkal kapcsolatban kiemelte, a fejlesztés jelentőségét mutatja, hogy a 30 autóbusz forgalomba helyezésével a fővárosi agglomerációban szolgáló 56 járműves Volánbusz-flotta több, mint fele megújul, amelynek köszönhetően a fővárosi agglomerációban közlekedő “Volánbusz-átlagéletkor” a jelenlegi 6 évről 3 évre csökken, amely európai szinten is egyedülálló érték.
Facebook
Twitter
YouTube
RSS