A Déli körvasút fejlesztésével az érintett újbudai zöldterületek is megújulnak, kerékpárral és gyalogosan is bejárható zöldfolyosó jön létre a Budaörsi úttól egészen a Dunáig – közölte a Budapesti Fejlesztési Központ (BFK) és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. szombati közös közleményében.
A Déli körvasút fejlesztésének legfontosabb célja, hogy a jelenleginél háromszor sűrűbben, tízpercenként érkezzenek a szerelvények a budai agglomeráció három régiójából – a tatabányai, a székesfehérvári és a pusztaszabolcsi vonalról –, és Pesten is három irányba folytathassák útjukat: az Élessarok érintésével Pécel, valamint Gyömrő, és Kőbánya-Kispest érintésével Ferihegy–Monor felé – derül ki a Budapesti Fejlesztési Központ (BFK) és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. közös közleményéből. A közlemény arra is kitér, hogy a beruházó szeretné elérni, hogy a terület kerékpáros-gyalogos zöldfolyosóvá váljon, fásított, parkosított környezetben haladva a Budaörsi úttól a Kopaszi-gátig. A fejlesztésnek köszönhetően egy új, a Hamzsabégi úttól a Rákóczi hídig tartó összefüggő kerékpáros főtengely is létrejöhet, amely a budai felső rakparton futó kerékpárúthoz csatlakozik. Az új útvonal nemcsak az egyéni gyalogos vagy kerékpáros közlekedésre lesz alkalmas, hanem közösségi közlekedési kapcsolatokat is kínál majd egyebek között a Nádorkert megállóhoz meghosszabbított budai fonódó villamos, valamint a már meglévő újbudai busz- és villamosjáratok révén. A kivitelezés az Összekötő vasúti híd rekonstrukciójával már megkezdődött.
Forrás: portfolio.hu; Fotó: MTI
Lajos
2020-10-25 at 07:54
Estleg ki lehetne alakítani kerékpár utakat, hogy visszakerüljenek a sávok a város forgalmába, mondjuk a 4-6-os pályáira. Természetesen menet iránynak megfelelően. De, tőlem lehet Angolosan is. Rögtön visszaállna a rend és járható lenne a város. A villamos meg úgyis megcsinálja az útját magának.
Probléma megoldva. Mindenki boldog lesz.
knerten
2020-10-24 at 23:12
A Nyugati aluljáróban ki lehetne alakítani esetleg egy gyalogos zöldfolyosót a saját fosukban fetrengő csövesek és a késes cigányok sűrűjén át?
bohócok
2020-10-24 at 20:45
kerékpárút egy szó
bohócok
2020-10-24 at 20:44
És a kerékpár út is 2 500 000 000 Ft/km adófizetői pénzen fog megépülni? Az uniós támogatás is magyar adófizetői lóvé, csak a nyugat-európaiak még levesznek belőle 90%-ot, hogy a fennmaradó 10%-ért pitizzünk nekik egy kicsit.
Nem mondom, hogy egyáltalán nincsenek kerékpárosok a városban, de hogy nagyrészt üres a legtöbb budapesti (és vidéki) kerékpár út, az biztos.
Tudományos libsizmus
2020-10-24 at 19:45
Esetleg a budapesti utcák járdáin lehetne gyalogos zöldfolyosót tervezni, hogy ne kelljen unos-untalan a magukat afféle felsőbbrendű embereknek képzelő, egyébként zömükben gyökér bunkó kerékpárosok elől ugrándozni.