A jobboldali sajtóban elkezdődött az az örvendetes folyamat, hogy akár egy lap keretein belül le is lehet folytatni olyan vitákat, amelyek jobb-bal kontextusban értelmezhetetlenek, viszont alapvetően szükségesek ahhoz, hogy ellenséges behatás nélkül alakíthassuk ki a saját kereteinket vagy világossá tegyük bizonyos szakmai döntések hátterét. Az különösen tanulságos, hogy egy ilyen diskurzus a Magyar Állami Operaház balettkara és a Táncművészeti Egyetem kontextusában robbant ki. Mint kőfaragó, nyugodtan kijelenthetem, hogy az össznemzeti hozzánemértés tekintetében a balett esetében állunk a legjobban, így boldogan és tényektől nem befolyásolva alakíthatunk ki indulatvezérelt véleményt a kérdésről.
A történet nagy tanulsága, hogy végre észre kellene vennünk: a sajtó a problémák feltárására és megbeszélésére is való. Attól, hogy valakiről, valakikről, egy művészeti intézményről a jobboldali vagy a független sajtóban megjelenik egy kritikus cikk, nem dől össze a világ. Amúgy a sajtó pont attól független, hogy olyanokról is ír kritikus cikkeket, akiket kedvel vagy nem utál. Arról meg végképp nem tehetünk, hogy nincs pártpolitikától és ideológiától független sajtó; Magyarországon csak ultraliberális és jobboldali sajtó van. Annak pont mindenkinek örülnie kellene, hogy a saját berkeinken belül is megpróbálunk pártatlanok lenni.
Pilhál Tamás írása, illetve szintén a mi felületünkön, a 061-en megjelenő reakció gyönyörűen mutatja, hogy mennyire nem egyező, egymással akár ellentétes vélemények is elférnek a jobboldali sajtóban. A folytatás azonban már nem alakult ennyire szerencsésen: némelyek úgy kezdtek el viselkedni, mintha politikai támadást kaptak volna, mondjuk az ellenzéki ultraliberális sajtó valamelyik zászlóshajójától. Jobb ügyhöz méltó buzgalommal álltak neki védekezni, amikor először is annak kellett volna nekiszaladni, hogy mi is az, ami nem tetszik sokaknak. Nem az előadásokról volt itt szó, hanem egy nagyon szűk körű szakma belső viszonyairól, amelynek a produktumai nem is kerültek elő a problémafelvetés során. Talán nem tanulság nélkül való, hogy a Magyar Tudományos Akadémia is éppen hasonló, formailag a kutatási szabadságra vonatkozó érdekérvényesítés mentén védi azokat a belső viszonyokat, amelyet kívülről nem lehet átlátni.
Egy ilyen belterjes közösségben mindig fennáll annak a lehetősége, hogy az emberi viszonyok, a vezetői módszerek torzulnak, hogy egy erős személyiség túl nagy, nemcsak szakmai, hanem emberi hatást gyakorol az általa vezetett emberekre, azok közérzetére. Ez a színházra fokozottan, a balett társulatokra pedig hatványozottan igaz. Ha a belső viszonyokat egy színtársulatban kritika éri kívülről, ennyire határozott formában, akkor minden vezetésnek az kell legyen az első dolga, hogy elgondolkozik azon, mit csinálhatott rosszul. A közelmúlt színházi botrányai is azt mutatták meg, hogy a „művészi szabadság” korlátlanságába vetett hit olyan szakmai-művészi és emberi túlzásokhoz vezethet el, amelyek embertelenek és rombolóak. Az önreflexió jelei azonban még nem mutatkoznak.
Jelen esetben túl sok olyan kérdés merült fel, amit el lehetne ütni azzal, hogy olyan emberek vádjai ezek, akik nem tudtak megfelelni a támasztott világszínvonalú követelményeknek és személyes kudarcuk motiválja őket. A balett ugyanis nem győztes-győztes jellegű játszma, még csak nem is nulla végösszegű játék. A balett ugyanannyi munka és tehetség esetén sem garantálja azt a sikert, amit a másik azzal esetleg elért. A szakma a maga lehetőségein belül kitermelte a maga menekülő útvonalait, de azok sem igazságosak. Hanem mind vezetői döntések következményei is.
Négy olyan probléma viszont nyilvánvalóan felszínre került, amelyet még ennyire sem lehet elütni azzal, hogy pusztán vélemények és nem tények ütközéséről van szó.
Az nem művészi kérdés, hanem szemléleti, hogy a magyar balett-társulatok, különösen a Magyar Nemzeti Balett mennyire magyar. Minden nemzeti társulat számára a fejlődés egyik eszköze, hogy más iskolák, más szakmai kultúrák, stílusok képviselői is részei a társulatnak. És igen, mi is örömmel vesszük bárki, bárkik „elmagyarosodását”. Viszont mindenkit kötelességünk megvédeni attól, hogy például a szándéka ellenére külföldre kelljen mennie. De semmi sem nemzetközi abban az értelemben, ahogy ez itt felmerült. Mert nemzetköziség csak akkor létezik, ha léteznek nemzeti sajátságok, ha mindenben, ami művészetnek is tekinthető, kijön a nemzeti karakter. A magyar film például azért haldoklik, mert minden tekintetben nemzetközivé akarták tenni. Nemzetközi nyelven nem lehet nemzeti sorskérdésekről, problémákról beszélni.
Ezzel párhuzamos probléma az a lehetetlen helyzet, hogy a Magyar Állami Operaház nem működik együtt a Magyar Táncművészeti Egyetemmel. Attól tartok, ez nem lehetőség, hanem kötelezettség. Az nagy baj, hogy ez nem világos. Nem is értem. Attól tartok, más sem.
A harmadik, teljesen érthetetlen és értelmetlen probléma a magyar zászló ügye. Magyarországon bárki oda rak ki – az illő tisztelet mellett, természetesen – magyar zászlót, ahová akar. Akinek ez nem tetszik, annak én személyesen segítek külföldre költözni. Ez megint nem vita tárgya. Már a felvetés is tiszteletlenség. Egyébként az ezzel kapcsolatban elhangzott magyarázat, miszerint a magyar zászlók a külföldi táncosok szerződtetése elleni tiltakozásként kerültek ki, nem túl szerencsés. Ugyanis árulkodik a társulaton belüli hangulatról. Egy ilyen hangulat pedig nagyon komoly vezetői kudarc.
És ez a negyedik probléma. Túl sok a sérelem, a per, a szokásos társulati konfliktusoknál erősebb sztori.
Tehát nekem, a kőfaragónak ez a véleményem, sőt, álláspontom ebben a kérdésben. Lehet, hogy tévedek, sőt, el lehet nekem magyarázni, hogy hol és miben. De kedvesen ám, mert én is sértődékeny vagyok. Pedig nem is vagyok művész.
Benedek Károly
2019-03-14 at 01:11
Ókovács úr sír, hogy “valakik meg akarják buktatni”.
Tetszik tudni, hogy kik buktatják meg?
Megmondom:
1. a genderbalettet rendező
2. a család ellenes előadást rendező
3. a nemzeti zászló kitiltása
4. az ultraliberális érvelés
5. a végzett és külföldre szerződött balettművészek “lebalkánizása”
6. a feleségének a bevetése
+ Apáti megrágalmazása
Hogy lehet ilyen mélyre süllyedni?!
Theo
2019-03-14 at 23:57
Igy van. Nekem ezekkel van gondom, mint egyszeri nezonek. Nem erdekelnek a belso harcok.
Nezem, hogy a Kormany vert izzad a csaladok es a kereszteny haza megerositeseert, aztan elmegyek a mi penzunkbol fenntartott kozponti muvelodesi intezmenybe, ahol egy evadon belul elem nyomnak ket gender darabot (mert nem csak a Billy Elliott az) es egy eredeti mondanivalojatol alattomosan megfosztott Faust-ot. Ehhez jott meg a MTE megtamadasa, ami szinten kozerdek ellenes.
Aki igazabol jobboldali es hazafias erzelmu, az nem engedte volna mindezt megtortenni. Ennyi!
Netta
2019-03-13 at 23:38
Hogy azt mondja, hogy azt mondja:
“Csak azért, mert beférsz valahová,
nem biztos, hogy oda is tartozol.”
Milyen igaz.
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/53584761_10217204308352637_238004813843922944_n.jpg?_nc_cat=111&_nc_ht=scontent-vie1-1.xx&oh=c596fa7ce4a062cc8c9786252d617a6c&oe=5D107C2A
Netta
2019-03-12 at 22:24
Ez meg itt a Bolsoj Balett.
Csak “szólok…”.
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/54230658_10217420607484062_7641859332077780992_n.jpg?_nc_cat=108&_nc_ht=scontent-vie1-1.xx&oh=5860bd8c36f0a658dd0e3ddf8834d446&oe=5D23C92C
Török Judit
2019-03-11 at 17:56
László Somlyó!
Nem értek egyet, Laci!
Annyira nem válhattál liberálissá, hogy ne értsd meg, hogy mi
a protestálás oka és lényege.
Ha “házon belül” nem lehet megvitatni, de cinikusan, fennhéjázva le lehet
csapni liberális szemléletből fakadó, immár 30 éve közismert lózungokkal,
akkor mi lesz velünk?
Váltott bőgatyában, fütyülve nyomunk egymás feje búbjára barackot?…
Nem volt elég, ami a filmművészetünkkel történt? Ugyanis magyar filmművészet már nincs, vagy csak illegalitásban, vagy azt súrolva. A hátom T valóban,
kőkeményen működik.
Üdv.: Judit
Török Judit
2019-03-11 at 17:57
Jav.: három T
G Nagy Péter
2019-03-13 at 02:22
Én úgy gondolom, hogy “magasabb helyről” négyszemközti, szigorú, hazafias eligazítást kellene tartani számára, hogy mílyen irányvonalat kell neki képviselni, megjelentetni, amit szigorúan be kell tartani, ha a beosztásában továbbra is szeretne megmaradni! Ha nem képviseli népünk, és nemzetünk hazafias nevelését minden területen, akkor fel is út, le is út, távozzon a beosztásából !
Netta
2019-03-13 at 22:14
Ugyan már!
Ez központi koncepció, másként sem a Pröhle-L.Simon apparatcsikok, sem Vajna/ Havas nem maradhatott volna a posztján.
EZ A NAGY BAJ!
Amint Kásler miniszter úr magához rendelte Pröhlét, utána
menten összeültek, és a PIM-ből üzente meg az összes ex + mai államtitkár
Káslernek, hogy mihez tartsa magát.
Schmidt Mária meg az első sorban ült az LMP-s fiacskájával, és mosolyogva, sűrűn bólogattak.
budai srác
2019-03-11 at 10:46
Nem értem ezt az egész cikksorozatot. Én nemzeti vagyok és radikális, naponta olvasom a PS-t, a 888-ot stb …
De … a lányom nagyjából 3 éve jár az MNB-be és imádja. Nagyon rendesek vele, remélem, hogy a csoportjából mind a 9 kislány és az 1 kisfiú balettáncos lesz mondjuk 12 év múlva. Nem vagyok balett fanatikus, véletlenül belefutottunk ebbe a lehetőségbe és felvették a lányomat. Azóta nagyjából 3 hetente megnézünk egy előadást az Erkelben, hogy legalább nagyjából tudjam, hogy miről szól ez az egész 🙂
Amit látok az az, hogy legtöbbször magyarok a főszereplők. Olyat is láttam, hogy két orosz balerina volt a főszereplő és laikus szemmel is lenyűgöző volt amit csináltak … de tényleg elképesztő.
Azt is tudom, hogy vannak orosz nemzetiségű mesterek (ez nem baj tekintve, hogy az orosz balett azért talán a legjobb).
Ráadásul beszélnek magyarul, itt élnek, itt fizetnek adót.
Viszont ha kicsit számolok és 12 év múlva ez a 10 gyerek kikerül az MNB-ből (bár félévente elbúcsúznak attól aki nem megfelelően teljesít) és csak itthon lép fel, akkor sem lesz elég fellépő itthon aki a PS számára megfelelő magyar pedigrével rendelkezik (nem tudom, hogy a MTE hány növendéket termel ki évente.).
Azt sem igazán értem, hogyan kérdőjelezheti meg egy újságíró a PS-től az igazgatók hozzáértését arra hivatkozva, hogy nem elég nemzeti az össztétel… ? A balett alapvetően egy szakma, nem egy születési helyhez kötött adottság.
De pl láttam olyat, hogy 50-60an voltak egyszerre a színpadon és valahol törvényszerű, hogy ebből akár 1-2 tucat külföldi … kizárólag azért, mert a balett, mint olyan nem vetekszik pl. a foci népszerűségével ergo nincs elég magyar születésű táncos esetenként.
Mindemellett ez a két igazgató tényleg jó munkát végezhet ha a FIDESZ nem állította őket félre évek óta.
Megjegyzem tavaly a margitszigeti szabadtéri színpadon láttam az általam fényévekkel a legjobbnak ítélt balett táncost életemben. Egy szőkére festett hajú 25 év körüli fekete srácot … kellett egy óra mire elkezdtem elvonatkoztatni attól ahogy kinézett de zseniálisan táncolt és ez legyőzött minden ellenszenvet. (pont mint a Pelé a fociban akire nem haragszik senki, mert fekete).
Amit viszont a PS részéről jó lenne ha valaki tisztázna :
– Milyen kontextusban és miért most került elő az Opera-MNB vs TME kérdéskör és miért lovalgolnak rajta a PS-nél?
– Hány előadást látott a PS újságírója mostanában?
– Kivel beszélt a PS a TME részéről és miért nem kommentálta a TME a cikkeket mindezidáig?
– Mi lenne a megoldás a PS szerint?
– Mi a motiváció a cikksorozat mögött? (kicsit olyan, mintha valakit ért volna némi hátrány a PS részéről)
– Jó lenne ha lenne elég magyar balerina és ballett táncos de mi van ha tényleg nincs?
– Mi történik akkor ha szakmai szemmel a TME képzése tényleg nem üti meg a mércét és nem ad kellő számú növendéket?
Nagyjából ennyi … folytassátok a munkát a PS-nél, mert jó csak legközelebb kevésbé szálljatok bele jól működő intézmények belügyeibe … Ugye azért elmehetek Rolling Stones-ra és utálhatom az Illést, hiába magyar az utóbbi … ? 😀 😀 😀
Gáspár Anett
2019-03-11 at 13:55
Szó nincs a”magyar pedigréről”.
A magyar nemzeti Operáról van szó.
Amire fény derült, ugyanaz a képlet, mint ami a Nemzeti Filmalapnál és
a legtöbb kulturális intézmény igazgatásánál, működtetésénél folyik.
Ahogy a brüsszelitákról Szíjjártó nyilatkozott: “részenként, a hátsó kiskapukon keresztül” lopakodik be a globalista, liberális szemlélet és gyakorlat.
A igazgató kettő között választhat: vagy asszimilálódik, átáll; vagy kiszáll.
Ókovács olyan nyilatkozatokat tett, melyekkel
vastagon aláhúzza, hogy más a felszín és más koncepció.
1. a zene és a tánc “nemzetközi”;
2. nem való a nemzeti zászló a színházba, mert SÉRTI A KÜLFÖLDI SZEREPLŐKET;
3. a Táncszínházból kikerült művészek többsége tehetségtelen.
4. a focicsapatok légionáriusaihoz hasonlítja a külföldről szerződtetett táncosokat;
(Ez brutálisan primitív érvelés, ráadásul hamis.)
5. akik külföldre elszerződtek, azok “balkáni alternatív” társulatoknál dolgoznak.
Ami nem igaz. Nem teszi hozzá, hogy KÉNYSZERÜLNEK dolgozni.
A “balkáni” jelzős határtalanul aljas. Ez is tipikus liberális érvelés még a szadeszes időkből: a délvidéki magyarok, az erdélyi magyarok “lebalkánizása”. Nem beszélve arról, hogy állítólag szerinte a a “művészet nemzetközi”.
Nem szégyenli magát?!
Összefoglalva: Ókovács Szilveszter érvelése markánsan a közismert, a magyar nemzet által immár 1945 óta óta megszenvedett, és
a 2/3 által határozottan elutasított, ultraliberális szemléletet tükrözi.
Ezen az sem változtat, hogy A Kárpát-medencében körutat szervez és tart,
hogy DVD-ket osztogat.
Miközben -mindegy, milyen indítékból -, lebontják a nemzeti Táncművészeti Egyetemet, miközben az Operaház épületén belül, az öltözőkben nem kívánatos a magyar nemzeti zászló.
Ókovács Szilveszter megváltoztatta az igazodási pontját.
Hogy a feleségét beveti, az csak egy epizód, ami a jellemét árnyalja.
Hangsúlyozás céljából emelem ki:
AMI MA A MAGYAR KULTURÁLIS ÉLET ÉS INTÉZMÉNYEINEK IRÁNYÍTÁSÁRA, A PRODUKCIÓK MEGJELENÍTÉSÉRE JELLEMZŐ, AZ GYAKORLATILAG AZ SZDSZ KONCEPCIÓJA.
Érvelésük, az ultraliberálisok érvelése: ami, aki magyar, az tehetségtelen,
aki liberális, aki globalista, az az értékes, az a tehetséges.
Ez a szemlélet és koncepció követhető a színházi produkciókban is.
(1-2 kivétellel, de azok a színházak is “mutatóba” készültek, és folyamatosan
a pengeélen táncolnak anyagilag.)
Netta
2019-03-11 at 17:42
“A táncművészeti egyetem rektora arra is kitért:
Ennek fényében különösen sajnálatos, hogy végzőseink közül azért szerződtek Bécs, Boston, Drezda, Kassa, Stuttgart, Varsó, Vlagyivosztok (Mariinszkij 3), Zágráb stb. társulataihoz, mert a Magyar Nemzeti Balett nem tartott igényt rájuk.
Bolvári-Takács Gábor – portálunk múlt heti írásához hasonlóan – idézett a hatályos felsőoktatási törvényből. A jogszabály kimondja:
„a magyar állam köteles (…) foglalkoztatáspolitikai eszközrendszerére támaszkodva törekedni arra, hogy a magyar állami (rész)ösztöndíjas hallgató számára a magyar állami (rész)ösztöndíjjal támogatott képzés befejezését követően megfelelő munkalehetőséget biztosítson”.
@@@
Emeljük csak ki!
Bécs, Boston, Drezda, Kassa, Stuttgart, Varsó, Vlagyivosztok (Mariinszkij 3), Zágráb
Ókovács szerint ezek a “balkáni” és “alternatív” együttesek.
Lesül az ember arcáról a bőr helyette is!
Tamás
2019-03-11 at 06:42
A cikk nagyon jó és korrekt. Egy kritika lehet jogos, lehet alaptalanal, de ahogy nem hisztinek indult, bem is azzal kellene válaszolni.
Palvata érvelésével tökéletesen egyetértek. Egy dolgot tennék hozzá: a szakmai érvelést nyilvánosság elé kell tárni, mert láthatóan érdeklődés övezi a témát. Az pedig mindegy hogy miért.
Az igazi baj ami sok hozzászólásból látszik, hogy minden egészséges kritikát megfogalmazó módszer le lett járatva a fertelmesen sok nyilvános hazugsággal az elmúlt évek-évtizedek során. Bármi kapcsán ami megjelenik jön a pro és kontra értelmezése. Erre csak egyet tudok tanácsolni: attól, hogy üldözési mániád van, még nem biztos hogy nem üldöznek.
A “mánia” vagyis az értelmezgetés helyett érdemes a tényekre összpontosítani és érvelni. Mindegy miben hiszel.
A fals írások pusztításának és a tényszerűek fennmaradásának ez az útja, akárhol is szülessenek.
A Máthé Zsuzsa féle “kizárják a nőket” hizzászólás jó példája a delejes erejű mániának.
Magony Árpádné
2019-03-11 at 08:08
Mondjuk korábban a kommentelő hölgynek valaki ezt írta: “Az Ön helyében nem kapcsolódnék be ebbe a vitába. A férfi álljon ki önmagáért.” Miért ne kapcsolódhatna be egy nő a vitába??? Ez tényleg nagyon fura megjegyzés.
Netta
2019-03-11 at 13:28
A feleségére utalt, aki rendre Ókovács helyett áll a vártán.
Benedek Károly
2019-03-10 at 22:41
Most arról van szó, hogy hogy bontják le a Táncművészeti Egyetemet, hogy Ókovács szerint a tánc – és zeneművészet “nemzetközi”, hogy kitiltotta a nemzeti zászlót, mert “sérti a külföldi szereplőket”.
Aki interncionalisták lózungjaival érvel, mint a Pröhle-féle apparatcsikok is tették, az viselje a következményeit.
Rendezni kell közös dolgainkat (J.A. után szabadon), mert ami általánosan
a magyar kulturális élet irányításában folyik, az minden, csak nem nemzeti.
Ne a pozícióját féltse, hanem azt, hogy kisgyermekkoruk óta súlyos milliókért
képzett művészeket eresztenek szélnek a világba, s helyettük idegenlégiósokat alkalmaznak sokkal több pénzért.
Gondolkodjék el azon, hogy 10 millió magyar érzékenységét sértette meg a nemzeti zászló kitiltásával!
Azt pedig ne akarja igazolni senki, hogy arról az egyetemről, ahol
a balettigazgató rektor akart lenni, csak tehetségtelen túlsúlyos
művészeket szabadítanak rá a magyar művészvilágra.
Theo
2019-03-11 at 00:07
Tudtommal az Opera balett igazgatoja is a MTE- vegzett, nem tudom, hogy szerinte akkor o most miert dolgozhat az Operanal….
Netta
2019-03-11 at 16:46
Mer’ ő már “világot látott” és “nemzetközivé vált”., tehát egyedüli, felkent szakértője a balettképzésnek, a balettművészetnek. Talán azóta már nem is tartja magát magyarnak, nehogy kétségbe vonják a vele beliek az ő tehetségét is?!
És ha nem ő a rektor, akkor ott nem folyik szakmai munka. Akik ott levizsgáztak, alkalmatlanok, túlsúlyosak, stb…
Ebben a történetben a ” kiállásáért” Ókovács találtatott “könnyűnek”.
Utoljára 2005.december 31-én Sólyom László tiltotta ki a nemzeti zászlót… a köztársasági elnöki hivatalból!2018-ban, a harmadikOrbán kormány idején: Ókovács Szilveszter!
Miközben Erdélyben a zászló miatt börtönöztek, akadztottak, manapság meg ssúlyosan büntetnek, levétetik, vagy letépik!
Miközben Kárpátalján a magyar szóért is ölnek.
Ókovács a legérzékenyebb ponton vágott be a magyaroknak, övön alul és keményen!
És most, ahelyett, hogy felmérné, hogy kikkel szemben és mit nyilatkozott, sír, hogy összefogtak ellene, meg jaj, meg politikai támadás… Jobbról?!
Már ennyire süllyedt volna?!
Neki kellett volna megakadályoznia a balettigazgatót!
Vak Pali
2019-03-10 at 20:13
Én nem látok semmi ilyesmit! Vak Pali
3X 2/3
2019-03-10 at 19:49
Én Ukrajnában élő magyar vagyok. Tavaly ősszel járt itt az Opera turnén, amire felújították városunk egy színházát, magyar pénzből! Ezt Ókovácsnak köszönhetjük!
Ciki, hogy mi, jobboldali, keresztény, konzervatív emberek időnként túltoljuk a politikát. Miért kell árulónak, globalistának nevezni egy keresztény, nagycsaládos, szakmájához értő,(és ezt bizonyító)talpig magyar embert?! Ezek a “vádak” eltörpülnek Ókovács munkássága mellett! Az Erkel újranyitása, Opera felújítása, előadások megtöbbszörözése, Eiffel műhelyház építése, Kárpát Haza Operatúra, stb…
Miért itt,a mieinket nézzük, amikor most kell erősnek, egységesnek lenni! A túloldalon Soros pincsijei bármikor bármit tönkretesznek! Álljunk össze, egy összetartó, nem ellenségeskedő KÖZÖSSÉGGÉ!
Nem ilyen cikkek kellenek, hanem memek Gyurcsányról, meg Kunhalmiról! Úgyhogy meg ne lássak még egy ilyen mocskolódást!
Chewbacca
2019-03-10 at 19:40
Rágalomkampány. Nemrég voltam az Erkelben és király volt!! Ókovács mindent jól csinál, amit egy felelős, magyar vezetőnek jól kell csinálnia! Úgyhogy leállhat Pilhál Tomi, mert ez undorító!
Netta
2019-03-10 at 22:33
Netán Ókovács táncolt és énekelt?!
Miről beszélsz?
Magony Árpádné
2019-03-10 at 19:38
Nekem akárki akármit mond, Ókovács sokszor bizonyította, hogy rendes magyar ember. Szeret szerepelni, de nekem tetszik, amit csinál. Az opera pedig mindig egy darázsfészek volt, sok művész, sok nagy és még nagyobb egó. (Én biztos nem bírnám ott.)
Benedek Károly
2019-03-10 at 22:32
“rendes magyar ember”
Azt ne bizonyítsa.
Elismerve a látványos eredményeit, amit az adott téma kapcsán nyilatkozott,
az vérlázító. Mint ahogy vérlázító volt az Pröhle különítményesek szdsz-es
stílusú értékítélete is.
Az pedig sokat levon a renoméjából, hogy asszonyt küldi az első vonalba, hogy megvédje őt a “támadásoktól”.
Galambos Márti
2019-03-10 at 19:32
Ókovácsnál értelmesebb, kiegyensúlyozottabb, a cikkben említett függetlenebb(mert az Opera végül is az egész országé, még Fletóé is) vezetője nem lehetne az Operának. Lehidallok ettől a támadássorozattól… ez nem csak baloldalról jön, hanem innen is… A Pesti Srácoktól ezt nem vártam!!! Tessék bocsánatot kérni!
Theo
2019-03-12 at 00:22
Majd ha leállítja a keresztényellenes és gender darabokat, –akkor.
Gáspár Anette
2019-03-12 at 11:12
Bocsánatkéréssel kezdve!
Miközben “Hunyadival” echós szekéren kampányolunk, a Házban keresztény ellenes és genderbalett stílussal “lopkodjuk be” a globalista antikulturális szemléletet?!
Attól tartok, hamarosan a Pröhle különítményesek PIM-ben rendezett szeánszához hasonló villámkonferencián fogják megüzenni nekünk, hogy a nemzeti máz alól kitüremkedő liberális szemlélet csak a látszat: nemzeti karakter sem balettben, sem opera rendezésben, sem alkotóra és alkotásra, sem interpretátorra jellemzően nincs. Miért nincs?! Mert ők még olyat nem láttak. (By Pröhle, L.Simon, Szőcs, Schmidt Mária , Fekete György, Fekete Pál….).
Az irány marad: a Táncművészeti Egyetem Balett tanszakát közvetett módszerekkel
elsorvasztják; a nemzeti zászló az Operaházon belül tiltott (kívül maradhat, túl feltűnő lenne, meg hát mégis csak állami intézmény, hatalmas költségvetéssel);
Említette itt valaki, hogy “újszülötteknek DVD ajándéklemezt” program is fut. Szép gesztus. Zenére nevelés “a születése előtt kilenc hónappal” ( Kodály).
Tessék mondani, mi van rajta? A genderbalett?…
?
Vadnai Szabolcs
2019-03-10 at 19:26
A cíkk megállapításaival alapvetően egyetértek. Ókovács Szilveszter már elkövetett egy-két disznóságot: arra emlékszem, hogy legutóbb Máté Péter egyik számát adta elő a rádióban, csapnivalóan, meggyalázva a népszerű énekes emlékét. A külföldi munkavállalók favorizálása magyarországon betegségszerűen terjed: nemzeti futball- és egyébb válogatottjainkban egyre gyarapodik a magyarsághoz semmi módon nem (csak financiálisan) kapcsolódó idegenlégiósok hada, csoda, hogy olimpiai atlétáink és úszóink között még nincsenek ilyenek. Örümmel vesszük külföldi táncosok és énekesek időnkénti fellépését színpadjainkon, de hogy a Magyar Nemzeti Balettársulat tagjai külföldről verbuvált idegenlégiósokból álljon, azt semmi nem igazolhatja.
Van még néhány ilyen szakma, amelyben nem szívesen látnánk idegenlégiósokat: honvédelem, kémelhárítás, rendőrség, igazságszolgálat, titkosszolgálat, minisztériumok, Nemzeti Bank, kutatóintézetek, történészek, irodalom és nyelvészet, vagyis minden olyan hely, ahol a nemzeti érdek képviselete és biztonsága elsődleges szempont. Ide tartozik a magyar művészet is, melynek nemzeti jellegének megőrzése kultúránk megőrzésének fontos feltétele.
Sok területen a sznobizmus, ízlésficamok és divatőrületek futútűzjellegű terjedése az idegenlégiósok betörésének alapozója, amelyek mögött a reklámok korlátlan áradása is tettenérhető.
Így teszik tönkre a hagyományos magyar ételek nimbuzát a kókler szakácsok és a nemzetközi trendekhez való alkalmazkodási igyekezet, de így válik jellegtelenné a magyar balettművészet is, ha hagyjuk.
Ami a magyar zászlót illeti, emlékeztetnék a botrányra, amelyet Sólyom László államelnök okozott azzal, hogy újévi üzenete elmondásához irodájából kivitette a magyar zászlókat, és csupasz háttér előtt mondta el beszédét.
Ókovács Szilveszter inkriminált kijelentése ennek megismétlése más területen, de nem kevésbé felháborítóan.
Bocsánatkérése csekély ellentételezése lenne az okozott sérelemnek.
A helyében a lemondást is megfontolnám.
Galambos Márti
2019-03-10 at 19:35
A Balettnek nem pont Ókovács hozta létre a magyar iskoláját? Az a baj, hogy a szocik alatt nem volt balettképzés itthon, ezért most még kellenek a külföldiek, különben nem lenne előadás. De majd később beindul a magyar balett és ez aa mérleg a magyarok javára fordul.
Gáspár Anett
2019-03-10 at 22:44
“áját? Az a baj, hogy a szocik alatt nem volt balettképzés itthon”
Ne mondd!
Ezt honnan írod?! A pizzériából?!
Theo
2019-03-10 at 23:55
Atyaeg! Milyen tajekozott!
Vagy hatvan eve van allami balett kepzes Magyarországon….
Gáspár Anett
2019-03-11 at 15:05
Theo!
Le is nyúlták a palotát szépen a liberálfasiszta érában, a tulajdonos eltűnt, ott rothad az a gyönyörű épület. ?
Netta
2019-03-11 at 16:41
Úristen!
Te nem tudod, miről beszélsz.
“A Magyar Táncművészeti Egyetem egy felsőoktatási intézmény Magyarországon. 1950-ben Állami Balettintézet néven alakult, 1983-ban főiskolai rangot kapott, neve 1990-ben Magyar Táncművészeti Főiskolára változott.[1]Legfontosabb célja, szakmai feladata, hogy olyan sokoldalúan képzett táncművészeket, táncpedagógusokat, koreográfusokat és elméleti szakembereket képezzen, akik az egyetemes és a nemzeti kultúra, ezen belül elsősorban a táncművészet értékeinek birtokában, magas fokú mesterségbeli tudásuk alapján alkalmasak a hazai és a nemzetközi táncéletben az előadóművészi, oktató és alkotó tevékenységre…”
@
Am it te írtál, az olyan, mint a kommunista érában, hogy “nyugalom, elvtársak, vannak még hibák, de az irány jó”.
Kiderült, hogy a felszínen hibátlannak tűnik, eközben baj van az iránnyal.
Theo
2019-03-12 at 00:43
Gáspár Anett: igen, amíg ott volt a Balett Intézet az Operával szemben, addig csak átfutottak a mesterek, a diákok a zebrán, logikusan sokkal élőbb volt a kapcsolat, könnyebb volt a szervezés. Sztem az, hogy a Balett Intézetet egy undorító ingatlan panama miatt száműzték a vasúton túlra, a külvárosba, hozzájárult a mai helyzet kialakulásához. Hiába vannak kényelmesebb próbatermek, ha elveszítették a szerves kapcsolatot a fogadó intézménnyel.
Ókovács is említi, hogy nekik egyszerűbb saját helyszíneiken oktatni, mint kooperálgatni egy távolabbi intézménnyel. A nemzet érdeke számára itt sem jelenik meg, mint szempont.
Gáspár Anett
2019-03-13 at 22:06
Theo!
Nincs jelentősége a távolságnak.
Létezik a progrm-beosztás, saját busz, vagy az Operában kezdés.
Szervezés kérdése.
ITT EGYÉRTELMŰNEK TŰNIK A KONCEPCIÓ:
A NEMZETI OPERA “nemzeti”-től megfosztása.
Gáspár Anett
2019-03-10 at 22:28
“Ide tartozik a magyar művészet is, melynek nemzeti jellegének megőrzése kultúránk megőrzésének fontos feltétele.”
Vegyél nagy levegőt, mert a honi kulturális élet egyik szegmensében sem
jellemző.
Kivéve a néptáncot, népzenét.
Ugye, a “bőgatya és fütyülős barack” kultúrája az maradhat és ebben meredünk?
Akárhogy is van.
Lett légyen, hogy a balettigazgató érveit szajkózza -e Ókovács (talán “kiutalták neki”?), vagy
ő is azonosul a “nemzetközi művészet” fogalmával, durván elszúrta, valahol
a nemzeti zászló és a “zene és balett nemzetközi” táján.
Vagy attól tart, hogy Pröhle sorsára jut, és három hónap alatt kétszer felfelé “bukik”?! Nem hiszem.
G Nagy Péter
2019-03-13 at 01:56
Én sok évvel ezelőtt jártam a volt Balett Intézetben. Nagyon lepusztult állapotban volt, de még lehetett látni annak szépségét a sérült falfestményeken keresztül. A megrongált falak még várták annak felújítását!
Nem tudom, hogy ma mire használják a nemzetünk jobb sorsra váró, egykor gyönyörű, szép palotáját ??? Elgondolkodtató !!! Talán mégis fel kellene újítani, hogy visszakapja eredeti pompáját, és visszaadni az eredeti rendeltetésének !
Vak Pali
2019-03-10 at 19:22
Léblich, Szendehelyi, valamint Szilveszter barátai és üzletfelei, illetve magyar hangja részére.
A dolgot magát nézzük! A kifelé sikerorientálságnak beállított, a művészek túlhajszolásához vezető diktatórikus vezetést. A hazai művészek rovására, ki tudja milyen érdek mentén felkért külföldi vendégművészek szerepeltetését. A főigazgató úrnak lapjával kell bemennie az ajtókon, mert nagy arcától nemigen fér be. A maga finanszírozta rádióreklámban ki más szerepelne, mint saját maga. A nem favorizált művészek többsége félelemben él, hallgat és emészti magát.
Gáspár Anett
2019-03-13 at 22:04
Fellazítás, felhigítás, leépítés…
SZABÁLYOS KULTÚRACSERE.
Ezt már a magyar filmművészet fejlesztése helyett a Hollywood-i filmipar felépítésével már elkövették.
Úgy tűnik, hogy minden visszaáll az eredeti alapállásba: most már nyíltan
LECSERÉLIK A MAGYAR KULTÚRÁT VALAMIFÉLE HIBRID GENDER-LIBERÁLIS-GLOBALISTA EGYENKULTÚRÁRA.
Még az illegalitás határán létezik a magyar nemzeti karaktert és hagyományokat
őrző kortárs művészet is, de “zsebből”, vagy megalázóan csekély alamizsnákból.
Bemutatkozási lehetőség, PR stb, csak mértékkel, és verjük csak a fenekünket a földhöz, ha akár a jobboldali médiumokba is bekerülhetnek.
Keresztury Gábor
2019-03-10 at 19:19
Megmondjam én, hogy mi a nagy büdös helyzet, mert már nekem is piszkálja a csőrömet. Az Ókovács tényleg útban van. Aki pedig a helyére aspirál az az Apáti-Kiss B. páros a nem messzi Operettből. Elmondták egy társulati ülésen világosan. Két év múlva tervezik az átvételt. Most pedig Apáti haverjai készítik elő a terepet. Az biztos, hogy a PS a szememben duplanulla lett. Sajnálom.
Gáspár Anett
2019-03-11 at 17:17
Bizonyíték?!
Mert az ellene szóló bizonyítékokat maga Ókovács és a balettigazgató szolgáltatta a nyilatkozataival.
Ben cáfolt, hanem megerősítette és az ismert, sötét liberális lkózungokkal érvelt.
Ez a tény elkerülte volna a figyelmedet?!
Benedek Károly
2019-03-11 at 17:32
1. a kötelezettség ellenére, “szakmai” szempontokra hivatkozva nem veszem át a végzett művészeket (!)
2. egy bizonyos pont után az államnak nem fogja megérni, hogy a Táncművészeti Egyetem képezze a balettművészeket;
3. Táncművészeti Egyetemen marad a néptánc művész-képzés;
4. A balettművész képzést átveszi az Opera; természetesen igényt tart az államilag biztosított képzési költségekre is;
Na, meg aztán akár “alapítványi” finanszírozás”, az Opera Balett Intézete mint nemzetközi képzésközpont… Bármilyen széles lehet tárni a kapukat.
Végszó: az Operaház megszűnik minőségileg és státuszában is
mint MAGYAR NEMZETI OPERA.
Ez csak az egyik lehető forgatókönyv részben-egészben.
És mi marad a Nemzeti Táncszínházban?! Amit minden liberális szánd nekünk:
a bőgatya és a fütyülős barack.
De hát ez meg az összes művészeti ágban is.
Ahogy Szíjjártó miniszter úr fogalmazott: “lopakodó” globalizmus, liberalizmus, elnemzetlenítés.
Kérem, hogy legyen szíves ezt valaki tételesen cáfolja meg tényekkel,
hivatkozásokkal, gyakorlati példákkal, az érintettek eddig tett nyilatkozataival!
Theo
2019-03-12 at 00:16
Ez tényleg gáz, de mit lehet tenni, ha Ókovács viszont valóban támadható a keresztényellenes, nőgyűlölő és család ellenes előadások miatt? Mert ezeket is ő engedélyezi!
Benedek Károly
2019-03-13 at 21:58
Kásler miniszter úrnak lenne a feladata, hogy lépjen.
Ahogy Szíjjártó miniszter úr fogalmazott: “lopakodó” genderizmus.
Ezt is lehet.
Szendehelyi Zoltán
2019-03-10 at 18:37
Itt nekem valami bűzlik. Biztos, hogy jó irányba lőnek? Egy rokonom tavaly ősszel azzal hívott fel sírva, hogy Beregszászon az opera társulata eljátszotta a Bánk bánt. Soha senki el nem ment hozzájuk. Most meg kiderül, hogy Ókovács “nemzetellenes”? Nem a megszépülő Operára feni valaki a fogát? Itt valami nem oké.
Léblich Károly
2019-03-10 at 18:14
Nekem is csípte már a szemem az a rengeteg határon túli út, meg az, hogy Ókovács mindig ott tolongott a cédéivel a magyar újszülöttek között mérgezve a családokat holmi magyar zenékkel. Undorító! És mi volt két éve is, hát nem magyar évadot csinált? Most meg keresztényt hirdet?!
Kikérem magamnak, ideje volt leleplezni! Gratulálok a Szabad Nép minden kedves munkatársának!
Benedek Károly
2019-03-10 at 19:59
Ha adna egy kis elemző értelmezést Ókovács kijelentéséről, hogy “a zene, a balett nemzetközi”?!
A befogadó “nemzetközi”, tehát bármely náció lehet, de ahogy Botond megfogalmazta, az alkotás, a megjelenítés magán kell viselje a nemzeti karaktert. Ez igaz bármely szereplőre, aki az alkotás folyamatába bekapcsolódik, tehát az interpretátorra is.
Sőt! Medveczky Ádám és
Robert Houlihan ír karnagy művészi karakterében is nyomon követhető,
hogy melyik nép, nemzet szülötte. Ne keverjük a világhírű és a” nemzetközi karakter” fogalmát. Mert utóbbi nem létezik. Az előbbi meg, tudjuk, nem csak a tehetséges múlik, hanem még nagyon sok körülmény szükségeltetik hozzá.
Akár abban, hogy a magyar nemzeti balett tagjainak túlnyomó többsége magyar, akik a legmagasabb művészeti intézményben kaptak művészi képzést, és mint balettművészek kerültek ki onnan.
1. Tessék mondani, mi, az állam pénzén a nyugat-európai operáknak, balettkaroknak
neveljük, képezzük a tehetségeinket?!
2. Kinek az érdeke elsorvasztani a Táncművészeti Egyetemet?!
Idézet:Bolvári-Takács Gábor megerősítette portálunk múlt heti cikkének egyik fontos állítását, miszerint az Opera balettegyüttese – a hatályos jogszabályt figyelmen kívül hagyva – nem hajlandó végzős táncművészeket fölvenni az egyetemről, akik így kénytelenek külföldre menni.”
Azért ennyire nem vagyunk gazdagok.
Ókovács Szilveszter: „senki sem gondolhatja komolyan, hogy ne alkalmaznánk szívesen az MTE-n végzett magyar táncosokat, ha birtokában vannak a szükséges tudásnak”.
Nem érez ellentmondást?!
És ezt nem érzi alpárinak: “Amúgy nem tudom hirtelen, melyik balkáni kortárs együttest kellene világhírűnek értenem” /Ókovács/.
”
“
Gáspár Anett
2019-03-10 at 22:17
““Amúgy nem tudom hirtelen, melyik balkáni kortárs együttest kellene világhírűnek értenem” /Ókovács/.”
Ez a legalja.
Máthé Zsuzsa
2019-03-10 at 17:44
“Most Ókovács Szilvesztert támadják, azonban holnap megtörténhet ez bárkivel, aki a nemzeti oldal és nemzete iránti elkötelezettségből hazája haladásáért és az ország és annak kultúrája építésén dolgozik. Csapdába csalják, eltávolítják, és helyére nevetve ül a hatalom-, és pénzéhes idegenlelkű, méltatlan utód, akit nem a haza szolgálata vezérel majd, hanem egészen más érdekek… egészen mások érdekei…” https://stoffangyorgy.blogspot.com/2019/03/okovacs-szilveszter-avagy-stilszeruen.html?fbclid=IwAR1-oLfBM-pqdS5Rqn-rcFcQJXM5rswdRRqKo5xCTmsygYrGSYbg4NwH07s
Benedek Károly
2019-03-10 at 17:58
Kedves Zsuzsa!
Ezt ismételhetik akárhányszor, mi Ókovács Szilvesztert a cselekedeteivel, nyilatkozataival, a balettigazgató cselekedeteivel tudjuk cáfolni.
Stoffán úr eredeti cikkét is olvastam, majd azt is, melyben bocsánatot kér
Ókovács úrtól és Pilhál Tamás válaszlevelét is.
Hogy Stoffán urat meg tudta győzni, az Stoffán úrra tartozik.
“hazája haladásáért és az ország és annak kultúrája építésén dolgozik.”
A nemzeti záslzó kiltiltásával, a művészet “nemzetközi” felfogás kinylatkoztatásával, gendebalettel?!
Az Ön helyében nem kapcsolódnék be ebbe a vitába. A férfi álljon ki önmagáért.
Kezeit csókolom:
Benedek Károly
Máthé Zsuzsa
2019-03-10 at 18:16
Kedves Benedek! A pesti srácok kitiltják a nőket? Miért is?
Benedek Károly
2019-03-14 at 00:19
Kedves Zsuzsa!
https://www.vadhajtasok.hu/2019/03/13/okovacsek-nem-nyugszanak-most-apati-bencet-ragalmazzak-aki-helyreteszi-oket/?fbclid=IwAR3nkOWp7Vop60cZNYbU6MMfEyndCC6U5NbRCcTXNWcFsy9PPCFFugKRfO8
Benedek Károly
2019-03-10 at 17:20
“A magyar film például azért haldoklik, mert minden tekintetben nemzetközivé akarták tenni. Nemzetközi nyelven nem lehet nemzeti sorskérdésekről, problémákról beszélni.”
Eszükbe sem jutott! Sőt!
Sok száz milliárdunk ment el kulturálisan abszolút idegen filmekre.
Hiába, hogy kiválasztottak két témát: a vizipólós olimpikonok 56-os szereplése, Kincsem, ha az a film csírájában sem volt magyar. Hollywood-i, sematikus
stílusú egyenfilm mindegyik. A Mindenki meg alattomos, orv gyomorszájon ütés.
És itt megérkeztünk az alapokhoz. Ha már tömegek sem ismerik a Rákosi éra filmjeinek stílusát, tartalmát, hogy milyen célt szolgáltak, azok hogy is
fedezhették volna fel, hogy a Mindenki c. film forgatókönyvének alapja 100 %
a Dalolva szép az élet című propagandafilm? Hogy Nemes Nagy Ágnes gyönyörű versét aljasul, a magyarokkal szembeni áthallással használták fel. Folytathatnám… Ajánlom mindenki figyelmébe a filmet, érdemes.
Benedek Károly
2019-03-10 at 17:40
09 perctől 9.22 percig
https://videa.hu/videok/film-animacio/dalolva-szep-az-elet.mkv-7bRvgzD5uF4aZfBp
Karmester:
-Seregély kartárs, ön ma nem fog énekelni.
Seregély:
-Nem értem kérem. Ott fog állni mindenki,
és én nem leszek ott?
Karmester:
-Köztük lesz. De nem teszem kockára maga miatt egy
ilyen ünnepi estén a művészi sikert. Ma nem fog énekelni!
Seregély:
-Hát.. csak tátogok?
-Csak tátog!
És mit tesz Isten, a tehetségtelen kisebbség összefog a többséggel és a konzervatív művész megszégyenülten elkullog.
(Amúgy nagyon tehetséges művészek szerepelnek a filmben.)
Nos?!
Csámpás Marcsa
2019-03-10 at 22:54
“Ott fog állni mindenki, én nem leszek ott?”
MINDENKI… Még a címét is volt arcuk a filmből meríteni.
A jó életbe… és az összes magyar vastapsolt az Oscar-díjnak.
Ezt nem hiszem el. :-(((((((((((((
Török Judit
2019-03-11 at 18:19
“Nemzetközi nyelven nem lehet nemzeti sorskérdésekről, problémákról beszélni.”
Ezt kiegészíteném azzal, hogy maga a mű témája, üzenete lehet egyetemes érvényű, de az alkotó és az alkotás magán viseli annak a népnek/nemzetnek az egyedi karakterét/karakterjegyeit, melyből származik.Lásd: Latinovits és Laurence Olivier; Munkácsy és Dürer; Makovecz és Gaudí; Márai és Günter Grass stb., stb.
Mindegyikük egyetemes érvényű életművet alkotott. És mégis megkérdőjelezhetetlen a karaktervonásaikban, hogy mely népből származnak.
Ez úgy igaz, mint az is, hogy Európa kultúrája elválaszthatatlan a görög, latin és keresztény kultúrától. És csak ettől a háromtól. Annak az egyénnek a kultúrája is, aki nem hívő.
Benedek Károly
2019-03-10 at 17:09
“nemzetköziség csak akkor létezik, ha léteznek nemzeti sajátságok, ha mindenben, ami művészetnek is tekinthető kijön a nemzeti karakter.”
NA VÉGRE!
Kedves Botond!
Ezzel választ kaptak a kultúrapparatcsikok és Ókovács is arra, hogy létezik-e konzervatívkeresztény/nemzeti (és/vagy) alkotó művész, alkotás.
Ugyanis az utóbbi másfél évben a tényfeltáró sorozatokra és egyedi cikkekre
egyöntetűen a válasz: a művészet nemzetközi, a tehetség csak liberális lehet., hiszen az apparatcsikjaink nem találkoztak konzervatív remekművekkel, és alkotókkal; amúgy minden belső kritika: pozícióharc, marakodás.
Legyünk tekintettel az idegenlégiósok érzékenységére, hagyjunk fel a “magyarkodással” (Ókovács sommás véleménye gyakorlatilag ezt jelenti.)
Ergo:100%-os ultraliberális érvelés és szemlélet.
Nem csak szemlélet, hanem kőkemény gyakorlat.
KÖSZÖNET AZ ÉRTELMISÉGI, KORREKT ÖSSZEGÉZÉSÉRT!
A baj az, hogy az apparatcsikok úgy beágyazták magukat, hogy
biztos pozícióból üzenték meg Kásler miniszter úrnak: az irányvonal marad,
bárkit is menesszenek, s állítsanak a helyébe.
Na, innen induljunk tovább az elemzésben.
Orbán Viktor miniszterelnök úr a legnagyobb bizalmáról biztosította
Havas Ágnest.
Ókovácsot nem rendelte be Kásler miniszter úr, hogy adjon számot.
(Irreleváns, hogy Ókovács Szilveszter hány, a lakóházán kitűzött nemzeti lobogóval akarja bizonyítani nemzeti lekötelezettségét, a tettei és a kijelentései igazolják, hogy ő hova tartozik. Pröhle Gergelyt sem a felesége állt ki védelmezni, de még Vajnát sem. Ölég ízléstelen gesztus.)
Nem elég a feltárás, elemzés, a következményeit is ki kell követelnünk.
Várom “2018 őszét”, kitartóan, nagyon sokan várjuk.
Alhonvéd
2019-03-10 at 16:33
Ez nem Bástya elvtárs magyar narancsa kellene hogy legyen.Legyenek vendég művészek, sportolók, de ha nemzeti a neve akkor zömében annak illene lennie.
Benedek Károly
2019-03-10 at 17:28
A programja gerincének is.
Az igazgatónak meg még a gondolatában sem fordulhat meg, hogy a nemzeti zászlóval a külföldről szerződtetett művészeket megsérthetjük.
Tudták, hogy hova jöttek, hogy a Magyar Állami Operaházban táncolhatnak, legyenek rá büszkék. Ők vendégek, mi itthon vagyunk.
Ókovács Szilveszter meg ne játsszék mártírt, miszerint ez valamiféle puccs,
megosztó akció folyik ellene.
Ellenkezőleg!
Ókovács Szilveszter markánsan kinyilatkoztatta, hogy művészeti felfogása nem különbözik a legvadabb globalistákétól.
Amúgy ne a feleségét küldje “végvári harcosnak”, mert az már több, mint ízléstelen.
Pontosan úgy viselkedett és úgy nyilvánult meg, mint Pröhle, L. Simon, Szőcs,
Schmidt, Fekete Pál. Militáns szadeszes attitűdjeiket hozta felszínre
a vita. Sőt, megsértődtek, hogy őket számon lehet kérni, velük szembe lehet szállni.
Ezt a flottát le kellene váltani a szemlélettel együtt.
INDIREKT
2019-03-10 at 19:11
BENEDEK KÁROLY: TELJESEN IGAZAD VAN!
PRŐHLE, L.SIMON stb-hoz még hozzátenném NAVRACSICS TIBORT ÉS POKORNYI ZOLTÁNT.
MINDENKI MEGVEHETŐ, CSAK A SZÉL FORDULÁSÁT VÁRJÁK, hogy egy új kormánynál is jó helyzetben legyenek? Na, azt várhatják!!!
Palvata
2019-03-10 at 15:56
Ritkán érzem szükségét a hozzászólásnak. Most a legerősebb “mondandóm” az lenne, teljes mértékben egyetértek a megfogalmazottakkal, ráadásul a vita helyes mederbe terelésének is ezt a gondolatmentet tartom követendőnek. “Laikus” építészként a média-polémia terén, hasonlónak érzem a helyzetem, mint mikor az építész-terveket nehezen olvasó/értő partnereknek kell “lefordítanom” a rajzokat, s a metszetek üzenetét térbe helyeznem. Sohasem érzem bántónak az értetlenkedő kérdéseket, de elemi/szakmai kötelezettségemnek, hogy segítsem az eligazodást. Ilyen “szakmai” kötelessége van a közpénzen működő intézményeink felelőseinek, mikor belső viszonyaikat kell bemutatniuk.