Pesti Srácok

Új autóbuszok állnak forgalomba Kecskeméten

Új autóbuszok állnak forgalomba Kecskeméten

Megérkeztek a helyi közösségi közlekedést biztosító holding új, negyvenöt darabos flottájának első autóbuszai Kecskemétre csütörtökön – tájékoztatta az Inter Tan-Ker Zrt. csütörtökön az MTI-t.

A kecskemétiek az év elejétől MAN buszokkal utazhattak, április végén pedig megkezdődött a járműpark teljes megújítása. Ennek keretében negyvenöt új, a kor környezetvédelmi és technológiai elvárásainak megfelelő autóbusz – köztük húsz Mercedes-Benz Reform 500 LE és huszonöt Mercedes-Benz Conecto Next Generation – érkezik Kecskemétre.

A debreceni gyárból első ütemben az új géppark első hét autóbusza gurult be a déli iparterületen található, tavaly nyáron átadott korszerű kecskeméti telephelyre. Kossa György, az ITK Holding Zrt. elnök-vezérigazgatója szerint rendkívül rövid idő állt rendelkezésre a városhoz méltó, korszerű és fenntartható autóbuszflotta biztosítására, a szükséges óvintézkedések bevezetésével azonban sikerült a gyártási folyamatokat újraindítani Debrecenben. A szerződésnek köszönhetően hosszútávon biztosítható a gyártásban dolgozók megélhetése Debrecenben, de garantálható a buszvezetők, szerelők, forgalomirányítók létbiztonsága is Kecskeméten, a városban élők pedig magasabb színvonalú szolgáltatást kaphatnak – idézték a közleményben.

Szemereyné Pataki Klaudia Kecskemét polgármestere beszédében felidézte azokat a kihívásokat, amelyekkel közösen kellett megküzdeni ahhoz, hogy átalakulhasson a helyi közösségi közlekedés. Ezek között a legnagyobb a koronavírus-járvány volt, ám a cég gyorsan újraindította a gyártást. A polgármester szerint Kecskemét így a legkorszerűbb eszközállománnyal és felkészült csapattal rendelkezik a közösségi közlekedés ellátására. A Mercedes-Benz Reform és a hat Conecto autóbusz Euro 6-os – a ma elérhető legmagasabb környezetvédelmi besorolásnak megfelelő – dízelmotorral működik, háromajtós kivitelű.

PestiSracok facebook image

A Mercedes-Benz Reform 500 LE egy hazai fejlesztésű és gyártású autóbusz, mindössze az alváza készül külföldön. A Mercedes-Benz Conecto buszokat pedig Törökországban gyártják, viszont készre szerelésüket, a vásárlói igényekhez igazítását már Debrecenben végzik. Mindkét autóbusz automata sebességváltóval, elektronikus szintszabályozással, motorterében automata tűzoltóberendezéssel rendelkezik. Klimatizált utasterük LED megvilágítású. A kerekesszékkel és babakocsival közlekedőket mechanikus rámpa segíti. A járműveket külső és belső térfigyelő kamerarendszerrel és utastéri tájékoztató rendszerrel szerelték fel. Az új gépjárművekkel kényelmesebbé és fenntarthatóbbá válik a város közösségi közlekedése. A Mercedes-Benz Reform 91, a Conecto 101 utast szállíthat.

A helyi közösségi közlekedést Kecskeméten az év eleje óta a város önkormányzatának megbízásából a Kecskeméti Közlekedési Központtal együttműködésben az ITK Holding Zrt. egyik tagvállalata, az Inter Tan-Ker Zrt. látja el. Az új szolgáltató januárban vette át a feladatot a DAKK Zrt.-től.

Forrás: MTI; Kiemelt kép: magyarbusz.info

Ajánljuk még

Vajon minek és hogyan állított ki százegy kutyaútlevelet a határzár idején az állatorvosi praxisát szüneteltető Hadházy Ákos? - Frissítve: reagált Hadházy

Exkluzív 2021 március 23.
2020 januárja óta összesen száznál is több kutyának állított ki útlevelet Hadházy Ákos, a két pártot már elhagyó, jelenleg független országgyűlési képviselő, aki leadott vagyonnyilatkozata szerint hivatalosan szünetelteti állatorvosi praxisát – tudta meg a PestiSrácok.hu. A helyzet több szempontból is kínos: először is, az országgyűlési képviselők jogállásáról szóló törvény szerint parlamenti képviselő kereső tevékenységet nem folytathat, még ha valamilyen szellemi tevékenységet végez is, azért pénzt nem fogadhat el. A kisállat útlevél kiállítása azonban nagyon is pénzbe kerül, az okmányt kiállító állatorvos is kötelezően fizet ezért a kamarának. Ha saját cégen keresztül jutna a tevékenysége ellentételezéséért pénzhez egy honatya, azt is be kell jelentenie az Országgyűlés elnökének. Csakhogy Hadházy Ákos – úgy tudjuk – nem ezt jelentette be, hanem az ellenkezőjét, hogy szüneteltetni a praxisát. Mellesleg ezt saját kézírással is leírta és ellenjegyezte, a vagyonnyilatkozatában. Ha mindez nem lenne elég, még egy kérdés felvetődik: mégis kinek, kiknek és miért állít ki valaki több mint száz kutyaútlevelet a koronavírus-járvány kellős közepén, amikor szinte az egész világ zár alatt van és az emberek sem utaznak. Cikkünk megjelenése után válaszolt kérdéseinkre Hadházy Ákos, aki a tőle szokásos diktatúrázás, orbánozás, fideszezés mellett elárulta: annyira szeret állatokat gyógyítani, hogy ingyen is megteszi, sőt, a jelek szerint az útlevelek kiállításakor szívesen megfizeti a kötelező illetéket is. A képviselő válaszát kérésére változtatás nélkül közöljük.

Vasárnapi autóbusz-szerencsétlenség: voltak már problémák a szervezőkhöz köthető utak körül

Exkluzív 2021 augusztus 17.
Nem először került a sajtóhírekbe és a figyelem középpontjába az az utazásszervező cég, amelynek bérelt autóbusza vasárnap hajnalban 8 ember halálát okozó balesetet szenvedett az M7-es autópályán – tudta meg a PestiSrácok.hu. 2019-ben több sajtóorgánum is beszámolt róla, hogy magyar egyetemisták franciaországi síútja vált tortúrává, miután a magyar utazásszervezők hibás műszaki állapotú, román buszokkal vágtak neki a több ezer kilométeres útnak, végül az utasok egy része saját költségére, önállóan utazott haza. Majd még kártérítést sem kaptak. A "Suli Sí" szervezőcsapat és a hétvégi szerencsétlenségben érintett Rolitúra gyakorlatilag azonos céges hátteret mutat. Az Index és az Origo korábbi cikkei szerint az utakat szervező vállalkozók korábbi utazási irodáit többször megbüntették; volt olyan iroda, amely éveken át engedélyek nélkül hirdetett utakat.

A Mezey-válogatott egyik legnagyobb rejtélye a Nyilasi-ügy lett – Ma sem egyértelmű, hogy miért maradt itthon a csapatkapitány

Exkluzív 2021 június 2.
A Mezey-válogatott történetében három különlegesség, ha úgy tetszik, nagy rejtély, „titok” van. Az egyik az, hogy miként tudott szinte a semmiből kinőni egy világverő gárda? A másik, hogy miért ért véget ez a csodálatos menetelés úgy, ahogyan véget ért? A harmadik pedig az, hogy a csapat szellemi vezére és csapatkapitánya, Nyilasi Tibor vajon miért nem utazott ki a mexikói világbajnokságra? Visszaemlékező sorozatunk mai részében a Nyilasi-ügy hátterét igyekszünk feltárni.