Néhány héttel ezelőtt írtam arról, hogy az oltásellenesekkel értelmetlen vitatkozni, fölösleges győzködni őket, ők ugyanis egy szekta. Vehemens tiltakozásuk mögött számos társadalmi és pszichés ok is rejlik, akár legitim szempontok is, és persze ezek nem is mindenkinél egyformák, de közös jellemzőjük, hogy a racionális gondolkodást, mérlegelést mereven elutasítják. Kritika nélkül elfogadnak és tovább terjesztenek minden olyan hírt, vagy sok esetben álhírt, ami megerősíti őket a hitükben és a küldetéstudatukban, miközben kritikátlan gondolkodással, agymosottsággal vádolják azokat, akik mérlegelnek, és felveszik az oltást. A részleteket itt olvashatják.
Ebből is kiderül, hogy alapvetően oltáspárti vagyok. A gyerekek oltásáért nem nagyon lelkesedem, de mivel orvosilag egyáltalán nem értek a témához – ugyanúgy, ahogy az oltásellenesek döntő többsége –, ezért nem is szívesen foglalok határozottan állást, ellentétben az oltásellenesek döntő többségével. Teljesen meg tudom érteni azt a szülőt, aki minél kevesebb szintetikus anyagot, antibiotikumot, oltást szeretne a gyereke szervezetébe juttatni, tartva az esetleges hosszabb távú következményektől, de azt a szülőt is megértem, aki a rövid távú következményektől tart jobban, és a lehető legalacsonyabbra szeretné redukálni annak a kockázatát, hogy a gyereke itt és most covidos legyen, súlyos tünetei támadjanak, ne adj Isten, belehaljon ezekbe, és ezért beoltatja. Nincsenek könnyű helyzetben a szülők, minden tiszteletem az övéké, bármilyen döntést is hoznak a gyerekeikkel kapcsolatban.
Dönteni kell
Fontos viszont látni a különbséget az oltásszkeptikusok, illetve a militáns oltásellenesek között. Az oltásszkeptikusnak vannak fenntartásai a vakcinákkal kapcsolatban: gyorsan lett kifejlesztve, nem ismerjük a hosszú távú hatásait, és emiatt vonakodik beadatni magának, akár határozottan el is döntötte, hogy nem adatja be. Másik eset, hogy magának beadatta, de például a gyerekeinek nem. Hozott egy döntést – amihez természetesen joga van – saját magával, a családjával kapcsolatban, de itt véget is ér a történet. Nem harcol, nincs küldetéstudata, nem érzi magát kiválasztottnak, másoknál bölcsebbnek, nem prédikál és nem osztja az észt; nem hergel másokat az oltás ellen. Még akkor sem, ha a szkeptikus hozzáállása már nemcsak amiatt van, mert nem tudunk eleget az oltásról – vagy épp magáról a vírusról –, hanem amiatt is, mert esetleg haszontalannak, értelmetlennek is tartja az oltást.
A militáns oltásellenesség hatása
Ez viszont már valószínűleg a militáns oltásellenesek hatása. Akik imádnak kiragadni eseteket. Valaki krónikus betegsége ellenére oltás nélkül túlélte a vírust. Valaki háromszor is be lett oltva, semmilyen betegsége nem volt, mégis elkapta és belehalt. Ezeket az eseteket előszeretettel terjesztik, anélkül, hogy a valóságtartalmukat bárki bárhogyan is ellenőrizné. Amikor valaki horrorsztorikat mesél arról, hogy az intenzív osztályon – ahová ő ugyan oltatlanul került – a lélegeztetőgépeken tízből heten oltottak voltak. Csak az marad ki a sztoriból, hogy ez valójában az enyhébb részleg, ahol csak légzésrásegítőt kapnak a betegek, akik aztán meg is gyógyulnak, és elhagyják a kórházat. Viszont az igazi intenzíven, ahol úgynevezett invazív lélegeztetés zajlik, ott már húszból tizenhét oltatlan, és sajnos a döntő többségük már nem is jön ki onnan. A militáns oltásellenesek ezeket a sztorikat terjesztik. Többek között a Facebookon. Egy részük tudatosan hazudva, kitalálva őket, másik részük csak nem hajlandó a teljes képet megnézni; és persze sokan csak másod-, harmadkézből hallják ezeket, de készséggel elhiszik és továbbadják. Miközben továbbra is szidják a beoltottakat, hogy miért hisznek el mindent.
„Oltásrealizmus”
És vannak az oltásrealisták. Akik tisztában vannak vele, hogy nincs tökéletes megoldás, hogy az oltás nem ad örök életet, szuperképességeket, de még csak teljes immunitást sem, viszont jó eséllyel megvéd a legrosszabbtól. Az oltásszkeptikushoz hasonlóan az oltásrealista is mérlegel, és hoz egy döntést. Felméri, hogy sem az emberiség kipusztítása, sem a gazdaság tönkretétele nem lehet reálisan a célja egyetlen államnak, kormánynak sem. Az oltás a rendelkezésre álló legjobb lehetőség arra, hogy elkerüljük a súlyos társadalmi következményeket, a gazdasági csődöt, a munkanélküliséget, a bezárkózást, a depressziót, az öngyilkosságokat. Egy felelős kormányzat ezért minden eszközzel igyekszik a lakosság minél nagyobb részét beoltatni, de nem erőszakkal.
A szabadság és következményei
És itt van az a pont, ahol a magamfajta oltásrealista is hirtelen sokkal megértőbbé tud válni az oltásellenesek iránt. Akkor, ha mindenki számára kötelezővé akarják tenni. És ha az oltatlanokat – nemcsak a harcos oltáselleneseket, de a sima oltatlanokat, halkszavú oltásszkeptikusokat is – megbélyegzik, kivetik társadalomból, üldözik. Mert addig rendben van, hogy zárt térben tartott tömegrendezvényre nem mehetnek be oltás nélkül; egy ilyen helyzetben simán össze-vissza fertőzhetik egymást, és leterhelhetik az egészségügyi rendszerek mindenhol véges kapacitásait. Ráadásul hoztak egy döntést, és olyan nincs, hogy legyen döntési szabadságom, de ne legyenek következmények. Viszont ha egy oltatlant nem engednek be az élelmiszerüzletekbe, gyógyszertárakba, ha nem szállhatnak fel a buszra, ha a mindennapi létfenntartásukhoz szükséges tevékenységekből ki akarjuk zárni őket, ráadásul mindehhez társadalmi megvetést is generálunk ellenük, akkor nem sokban különbözünk az 1930-as évek náci Németországától. Ahogy a mostani Németország, vagy épp a kötelező oltást jövő februártól bevezetni szándékozó Ausztria valóban egyre kevésbé különbözik az akkoritól.
Oltásfasizmus
Bécsben vízágyúval lőtték a szigorú korlátozások, lezárások ellen tüntetőket. Ők még egész jól jártak ahhoz képest, hogy Hollandiában éles lőszert is bevetett a rendőrség. Hála Istennek, Magyarországon ilyesminek nyoma sincs. Európa egyik legszabadabb, korlátozásoktól mentes országa vagyunk. Az éttermek, beltéri rendezvények némi korlátozásokkal, esetleg a vakcinakártya megkövetelésével látogathatóak, beltéren, tömegközlekedési eszközökön maszkot kell hordani, de ennyi. Egyéb téren semmilyen korlátozást nem érzékelünk az életünkben. Szemben nemcsak az előbb említett nyugat-európai országokkal, hanem például az USA-val is. Ahol a teljesen agyát vesztett Biden-kormányzat kötelező oltást akar előírni mindenkinek, kötelező maszkhordást otthon is. Szerencsére az ottani politikai berendezkedés – egyelőre – meg tudja akadályozni az ilyesfajta önkényuralom bevezetését vagy a bíróság, vagy az egyes államok önrendelkezési joga segítségével. Az oltásfasizmust látva az oltásrealisták egy részéből akár oltásellenes is válhat, mert egész egyszerűen a természetes szabadságvágyunk és igazságérzetünk sérül. Nemcsak akkor, ha egy kormány akarja bevezetni, hanem akkor is, amikor hétköznapi emberek jönnek azzal, hogy kötelezővé kellene tenni, és szigorúan büntetni azokat, akik mégsem oltatnak. Ez a típus is bőven hallatja a hangját a Facebookon. És a két csoport ugyan egymást is szidja, de még jobban szidják – ész nélkül – a kormányt. Az egyik fél azért, mert szerinte túlságosan erőltetik az oltást, a másik fél szerint azért, mert nem köteleznek mindenkit az oltásra. És ilyenkor, amikor mindkét véglet ilyen vehemens, akkor az oltásrealista megnyugodhat, hogy már megint neki van igaza. És hogy milyen jó hely ez a Magyarország.
Vezető kép: MTI/EPA/Sascha Steinbach
bl
2021-12-14 at 19:33
Aki a gyerekét attól félti, hogy az oltástól baja akad az nem normális. (Nagyobb valószínűsége van annak, hogy a gyerek megijed a saját árnyékától, elesik, beveri a fejét és meghal…)
Vízöntő
2021-12-14 at 18:57
Schenkhyalfonz,
miről nem lehet nyilvánosan beszélni?
Foxmilk
2021-12-14 at 14:53
A közösségi érdek felülírja az egyén szabadságjogait. Aki ezt nem veszi tudomásul, tehát nem kéri az oltást, az hozzájárul ahhoz, hogy esetleges fertőződése és kórházba kerülése esetén az ellátási lista végére kerüljön.
Schenkhyalfonz
2021-12-14 at 14:45
Bizonnyal tévedhetek is akár, de szerintem az oltásellenesek akciói részben reakciók a szájzár-törvényekre, lassan már semmiről nem lehet beszélni nyilvánosan és ezt még (bár a hülyezöldre mázolt germánoknál már tervbe vették) nem tiltják.
K
2021-12-14 at 14:26
A halálesetekért a liberális halálkampány felelős.
Bukohill
2021-12-14 at 14:13
Balhés a Kásler által megrendelt sikertanulmány, ha itt sem lehet belőle idézni.
Vízöntő
2021-12-14 at 14:03
Apróságok.
Már szeptemberben elkezdtem használni a maszkot, nem a kéket, az ormótlan fehéret. Védekezésként és mert már a korábbi használatnál leesett, szűri a levegőből a port és a pollent! Most meg ráadásként a torkomat is védi, nem lélegzek be hideg levegőt!
Vakcina!
A kínait kaptam (az oroszt akartam megcélozni, de ez hamarabb jött, én meg az unokáim és a felmenőik biztonsága miatt nem vacakoltam, egyébként is a kínai a teljes vírust memorizáltatja az emlékező sejtekkel, így módosulhat, de akkor is felismerik valamelyik részét) és a kínaival a biztonság nyugalmát elértem.
Most jön az omicron, a kormány felajánlotta az akció lehetőséget én meg elfogadtam, hogy a biztonságot fenntartsam. Megkerestem az oltópontot, kértem nyomtatványokat (kettő kell a 3.-hoz), azt otthon kitöltöttem, aztán néhány nap múlva elmentem beadatni. Attól kezdve hogy a kapun beléptem, addig amíg az oltás utáni megfigyelőnek kinevezett váróban leültem kb. 7-8 perc telt el. Minden profin megszervezve ment.
Köszönet érte!
Az oltást ellenzők joga nemet mondani, de nincs joguk másokat elbizonytalanítani vagy megfertőzni. Ha mégis megteszik és mások meghalnak miattuk akkor bizony azokért a halálokért felelősek!
Arról kellene tehát beszélni hogy őket minek nevezzük?
Grimmbusz
2021-12-14 at 13:58
Én a magam nevében tudok nyilatkozni. Jelenlegi tapasztalataim, saját szervezetem és környezetem, valamint az oltásról kapott infomrációk alapján mindent meggondoltam, mindent megfontoltam. Jobban félek, hogy 2-3 oltás után pár nappal én egy “elszigetelt eset” elhunyt leszek, természetesen az oltással összefüggésbe nem hozhatóan, mint attól, hogy talán elkapom a vírust és talán kórházba kerülök és talán meghalok.
És nincs az a szakértői nyilaktozat, nincs az a kormányzati vagy ellenzéki propaganda és nincs olyan hatásvadász reklámkampány vagy conteo, ami überelné a személyes tapasztalatokat.
Arról meg megint érdemes lenne elfilozofálni, mennyire bölcs dolog pár hónappal a választások előtt napi szinten elmondani a kormánypárti médiában minden hülyének az oltatlan Fidesz-szavazókat. Mert azért vagyunk jópáran.
Bukohill
2021-12-14 at 13:51
Ha a Pfizer holnapra elkészül a szintetikus brokkoli kifejlesztésével és kiad egy tanulmányt arról, hogy az új termékük 95%-ban hatásos a halálos talpviszketés ellen, akkor Kásler a tanulmányt lobogtatva kötelezővé tehetné a termék fogyasztását akár erőszakkal is?
grimmbusz
2021-12-14 at 13:48
Igazából egy dolog szembetűnő:
Mindkét fél fenntartja magának a jogot, hogy ő határozza meg, a vitában mi nevezhető “érv”-nek és mi nem. Természetesen mindkét fél úgy gondolja, hogy bármilyen tény, adat, link, infomráció, amit az elhoz az ab ovo “érv”, a másik fél meg bármit ír, soha nem “érv” csak ‘népmese’ meg ‘butaság’ meg hiteltelen forrás, meg félreértelmezés.
Így meg elég nehéz vitázni.
Akár abba is lehet hagyni….
Jocó
2021-12-14 at 13:39
Pár tényt nem lenne szabad elfelejtenünk
1. a fertözöttek 5% szorul orvosi ellátásra, 95% nem
2. a fertözöttek 0,8% szorul intenzív osztályra, ebböl a fele sajnos meghal
3. a C19 ben elhalálozottak 78% 70 év feletti, ha a 60+ is hozzászámítjuk akkor az elhalálozottak 94% 60 év feletti.
Ha egy Pareto diagrammot állitánék fel és az után dolgaznék, akkor a 70 ill. a 60 év feletti korosztályt venném célba, hogyan lehetne a legjobban kiküszöbölni a haláleseteket.
És ne gyertek azzal, hogy a fiatalokat kell épp ezér beoltani, hogy azok ne fetözzék meg az idöseket.
Jocó
2021-12-14 at 13:28
@Bressa: Ekkora baromságot már rég hallottam. A te kis kolibri agyad szerint kinek adhatja tovább egy oltatlan a vírust? Csak egy másik oltatlannak, azaz az oltatlanok maguk között vannak, jó társaságban.
Vagy zovábadhatja oltotnak is? akár veszélyeztetheti az oltott egész´segét is? Akkor meg mit ér az egész oltás?
@Csakafidesz: na te se használod az istentöl kapott eszedet. A feketehimlö kötelezö oltás volt és ezzel kiirtották a feketehimlöt világszerte. Ennek 2 oka volt
1. az oltóanyag hatásos vólt, oltottak nem fertözdek meg
2. nem vol állat ami fehetehimlövírust rejtett volna magába, úgy hogy újra megfertötte az embert.
A jelenlegi C19 oltoanyagok, már ha annak lehet nevezni, mert Karikó Katalin is bevallotta, hogy nem oltóanyagot akart kifejleszteni hanem génterápiat, lásd az egyik cikket itt a PS en egyáltalán nem hatásosak. Fél tucat ismerösöm van akik oltás ellenére elkapták a vírust, 1 közülük 3 oltással rendelkezett (Astra és Fizer)
A jelnlegi német Ege´szségügyi miniszter, aki maga is orvos, söt virológus elszólta magát a tv-ben, hgoy a 3-ik oltás után csak 75% ban védett az illetö és alighanem az omikron ellem még kevésbé ´vedett.
Emlékesz arra, amikor engedélyezték a Fizert és a modernát arról volt szó, hogy 2 oltás után 95% biztonságot nyújt. Most már 3 után csak 75%?
A Robert Koch Intézet honlapján s fel volt tüntetve az eredeti adat (95%) ami a nyár folyamán egyik napról a másikra eltünt.
Tit
2021-12-14 at 12:31
A PS szekciò komment fogalma,megszūnőnek làtszik. Helyette a nèpmesèk sora kezd kibontakozni. Ennek több hàtranya is van. Egyrèszt kèptelenek vagyunk végigolvasni,màsrészt kiragadva egy,egy mondatot fèlreèrtèsre ad lehetősèget,volt mar rà pèlda. A komment legyen èrthető,velős.
Uncle Ment
2021-12-14 at 12:27
Nekem van igazam.
Szerintetek is.
K
2021-12-14 at 12:12
Tit
2021-12-14 at 12:09
Győzelem nincs háború nélkül, és ez igaz a vírusra is.
Tit
2021-12-14 at 12:09
Igazsàgos Jusztitia.2021.12.14.11.44 .A virussal nem hàborùzni kell,hanem le kell győzni.
Joris
2021-12-14 at 12:08
Aki magában bízik, bolond az; aki pedig jár bölcsen, megszabadul.
Azt gondolja magában a bolond, hogy nincs Isten! Romlottak és utálatosak tetteik, senki sem tesz jót.
…mert ezt mondja az ő szívében: Úgy ülök, mint királynéasszony, és nem vagyok özvegy, és semmi gyászt nem látok.
Én Ady Endrével azt mondom:
Jó lesz egy kis hódolás és csönd. Ennek az oltástagadásnak így borzalmas lesz a vége.
Persze, mindenki a saját fejére gyűjti az izzó szenet. De mit mondanak majd utoljára?
Grimmbusz
2021-12-14 at 12:06
Na, megint jönnek a kórházi költségek kifizettetésével…..akkor megint:
fizessen az extrém sportoló is, mert saját magát veszélyezteti a raftingal meg a bázisugrással, senki nem kényszeríti rá
Fizessen az autóvezető, ha balesetet okoz, elvégre Kreszhez kötött, tehát az állam mindent megtett
Fizesse az alkesz , a drogos a saját kezelését, mert az állam mindent megtesz a prevencióért
Fizesse a dohányos a rákkezelését, mert a kormány minden tőle telhetőt megtett
Fizessen mindenki egy bizonyos testzsírszázalék fölött, mert miért nem sportol, ha már biztosítva van az ingyen sport
Hol ennek a vége?
Miért pont az oltatlanokkal akarnak kiszúrni, akik ugyanúgy fizetik a TB-t? Mert most ez a felkapott téma?
Akkor végülis ha előfizet valaki egy újságra, akkor teljesen rendben van, ha a kiadó azt mondja, hogy nekik macerás kivinni a lakhelyére, vegye meg a saját pénzén ahogy és ahol akarja, de azért az előfizetési díjat továbbra is kérjük?
Csak kérdezem…
K
2021-12-14 at 12:04
Igazságos Jusztitia
2021-12-14 at 11:44
Hiába volt olyan hosszú a hozzászólása, azért annak ellenére maximálisan egyetértek minden sorával.
Azért egyet mégiscsak hozzá tennék:
Nekem az csípi a szemem, amikor valaki nem ért hozzá, nem biológus vagy virulógus, és felülírja tagadja ellenzi a szakemberek véleményét.
Azért tisztelni kellene a tudományt, és azok a hozzáértők 5 vagy 10 évig tanultak, és alapból feltételezni kellene a jószándékot és segíteni akarást részükről.
Az oltásellenesek ezt a tiszteletet is megtagadják.
Az oltástagadó kezében ott van a kínában gyártott (qantum texhnikán alapuló)mobiltelefon, de nem kell neki a kínai védőoltás.
Az oltástagadó totál gyagya.
Igazságos Jusztitia
2021-12-14 at 11:44
Megint nagyon sok biológussal, mikrobiológussal, virológussal találkoztam a kommentelők között. Mindenkinek van tuti véleménye. Nekem is, de bizonyára ezzel nem vagyok egyedül. Jeszy cikke tetszett, bár ismertem már az oltással kapcsolatos álláspontját mert szeretem a műsorait, és nézem is. Nyugodtan kimondhatjátok a véleményeteket- már kívülről ismerem: fizetett kormánypropagandát nézek, olvasok. Ha így látja valaki, és ettől jobban érzi magát, tegye. Engem nem zavar. Vagyok, aki vagyok, ismerni sem egy, sem több komment után nem ismersz, így nem mindegy? – De vissza az oltáshoz! Némiképp’ talán több információval rendelkezem, mint a legtöbben, mert közvetlen családtagjaim közül ketten is biológusok, bár ők nem közvetlenül foglalkoznak a vírussal, sem az oltással, de a hivatalosan közölt adatokat az egyes vírusmutációkról, oltás-adatokról elsőként ismerhetik meg, vagy mondanám azt is, hogy elsőként kell megismerniük. Mivel, hogy nekem teljesen más a képesítésem, nyilvánvaló, hogy nem saját kútfőmből és a facebookról, vagy “általános emberi tapasztalatom” alapján döntök, mert ehhez a vírushoz ez kevés. Nagyon sokan amiatt nem fogadják el sem az un. szakértők, sem a politikai vezetők tanácsát – mondván -, mert eyszer ezt mondtak, máskor meg mást mondanak. De pont ez mutatja a hozzá nem értésüket, mert ennek nemcsak az az oka lehet, hogy “hazudnak”, be akarják csapni az embereket, hanem nagyon is objektív oka van. Példának okáért az, hogy ez a vírus olyan természetű, amelyet a mai napig – pedig csaknem két éve velünk – van, nem sikerült feltérképezni, vagyis valamennyi tulajdonságát megismerni. Ez az oka annak, hogy a hozzáértő szakértők egymástól eltérő, de többnyire egymást kiegészítő nyilatkozatokat adnak. Hisz amikor a tájékoztatásokat adják a lakosságnak, akkor csak a pillanatnyi tudásuk eredményét mondhatják el, ami holnapra, holnap utánra változhat. Egy biztos: oltás nélkül az idősekre, különösen, ha egyéb betegségei is vannak, nagyon súlyos következménye lehet a fertőzöttségnek. Sajnos ennek is közvetlen megtapasztalója lehettem, pedig tíz körmünkkel kaparnánk ki hozzátartozónkat a sírból, ha tudnánk, hogy az oltással még megmenthető lenne. Amikor ő elment, sajnos még nem volt vakcina. Van oltott hozzátartozóim megbetegedésével is tapasztalatom. Többen is fertőződtek az oltás ellenére is, részben azért, mert van közöttük olyan, aki folyamatosan ügyfelekkel foglalkozik, részben pedig azért, mert volt aki úgy gondolta, hogy olttként, már semmiféle védekezéssel nem kell lennie. Mint említettem, én szakember hozzátartozóim tanácsára beoltattam magam, mégpedig a legelső felkínált oltással, aminek sajnos következménye az, hogy két éve nem látogathatom gyermekeimet és unokámat, mert az EU mondvacsinált okok miatt nem fogadja el a Szputnyikot, holott az Eurostat adatai szerint ennek a vakcinának a legnagyobb a hatásfoka. Harmadik oltást is megkaptam, sajnos nem gondoltunk a Jansenre, amiből elég lett volna egy is Phizert kaptam, erről meg nem szól az EU-s covid igazolvány. Emellett – ugyancsak szakértő hozzátartozóim tanácsára maszk, bárhova kilépek a lakásból, és ha lehet, ha megtehetem ne menjek sehova. Igen, elhiszem ezt elég nehéz betartani, ha valakinek fontos a bulizás, fontos a társasági élet, fontosabb bármiféle összejövetelen való részvétel, mint az egészsége. Csakhogy azokkal értek egyet, akik azon a véleményen vannak, hogy a járvány elleni küzdelem háború. S háborúban sem reklamálhat az ember, hogy miért nem megy bulizni. – Ezek az én tapasztalataim, senkire nem erőltetem rá, aki akar tanul belőle, aki akar nem. Szabad a választás. – Ami pedig az oltás kötelezőségét illeti: Rossz hírt mondok! EU-s bírósági ítélet mondta ki már egy esetben – bár nem a covid kapcsán -, hogy a kötelező oltás nem sért szabadságjogot, mert ilyenkor a társadalmi többség érdeke felülírja az egyén szabadságjogát. Megjegyzem: teljesen ésszerű, hisz a szabadságjogok nem korlátlanok. Azok addig tartanak, amíg a másik ember szabadságjogát nem sértik. Ez ennyire egyszerű. S az ítélet kimondta azt is, hogy nem látják akadályát annak sem, hogy ezt esetleg szükség esetén a covid kötelezőségével kapcsolatban is alkalmazzák. – Bár jogilag helyes a döntés, én mégis egy másik variáció mellett döntenék. De ez már csak az én okos fejem szüleménye: Nincs szankció az oltatlanokkal szemben, de ha egy oltatlan megbetegszik, emiatt kórházba került, netán lélegeztetőgépre, a kórházi kezelés valamennyi költségét megtéríttetném vele. S ennek a jogi alapja is megáll. Hiszen az állam az oltás elleni védekezéshez az eü. díjfizetés fejében biztosította a védőoltást, aki ennek ellenére ezzel nem él, akkor annak kockázatát bevállalja, hogy megbetegedés esetén kifizeti a kórházi kezelés teljes költségét. Namármost, ha valakinek nagyjából 1-2-3 millió forint kórházi költséget ki kellene csengetni, fogadni mernék rá, hogy a következő héten sorbanállás lenne a vakcináért.Ennyi!
Joris
2021-12-14 at 11:41
Komolyan, nem akarok ebbe a szócséplésbe belemerülni. Már megírtam: Isten az Élet pártján van, amit most TAGADHATATLANUL az oltás jelent! Aki viszont oltatlan az sajnos a halál pártjára állt. Efemer, kicsinyes és”neveccsíges” ellenbaromkodások nem érdekelnek. Azt viszont kijelenthetem. MINDENKI FELELŐSSÉGGEL TARTOZIK önmagáért és másokért. Amennyiben az ő felelőtlen gyávasága miatt bárkinek baja származik Isten azt rajta fogja “leverni”. Itt mindenki azt hiszi, főleg a moslékosok, hogy azt csinálhatnak, amit akarnak, a Törvényt és az életünket szabályozó évezredes szokásokat is kényükre-kedvükre változtatgathatják. Jobb, ha megjegyzik: LESZ ELSZÁMOLÁS. Az, hogy nem azonnali Isten megtorlása a bünök elkövetésekor, az az Ő végtelen szeretetét és türelmét jelzi irántunk. Ezzel visszaélni félelmetes vakmerőség!
“Aki megvet engem és nem veszi be az én beszédeimet, VAN annak, a ki őt kárhoztassa: a beszéd, a melyet szólottam, az kárhoztatja azt az UTOLSÓ NAPON. Mert én nem magamtól szóltam; hanem az Atya, a ki küldött engem, ő PARANCSOLTA nékem, hogy mit mondjak és mit beszéljek. És TUDOM, HOGY AZ Ő PARANCSOLATA ÖRÖK ÉLET. Amiket azért én beszélek, úgy beszélem, a mint az Atya mondotta vala nékem.”
(János ev 12,48-50)
Gyurina
2021-12-14 at 11:37
Félre értett demokrácia és bizalmatlanság a “hatalommal” szemben! Na és persze a internet, ami agypusztítóbb, károsabb minden eddigi emberi találmánynál!
kamcsatka
2021-12-14 at 11:18
aki aut kifogasolja, hogy az oltatlan nem mehet be valahova, akkor gyanitom ő pl. siman bemegy a furdobe a kezeletlen lab es koromgombajaval a gyerekmedencebe aranyeret aztatni igaz? sutyerakok.
K
2021-12-14 at 11:17
A járvány terjedése és tekeredése elhúzódása előbb-utóbb úgyis oda fog vezetni , hogy kénytelenek lesznek a kötelező védőoltást bevezetni.
Az ENSZ WHO-ja jelenleg nem ajánlja a kötelező védőoltást.
fürgerókalábak
2021-12-14 at 11:07
Oltásfasizmus és mellékhatás-tagadók.
https://www.virusinfok.hu/2021/12/13/susan-bonath-a-mellekhatas-tagadok/
Grimmbusz
2021-12-14 at 10:52
Hát, megint sikerült illusztrálni, hogy a cikk (főként a vége) teljesen helytálló. 😀
Mindenkinek kifogyhatatlan érvrendszere van, ha a saját akaratát kell ráerőszakolni a másikra, és mindenki unintelligens, akinél ez nem sikerül.
Csak épp felnőtt, felelős embernek nem nézitek a másikat….
Solaris
2021-12-14 at 10:49
Jeszi, egész jó, persze a maga nemében.
Van egy barátom.
Nem eszi a spenótot. (pedig tudja, hogy vitamin, egészség stb.)
Akkor ő spenóttagadó?
Van egy másik.
9 különböző védőoltást kapott eddig az életében.
A tizediket nem akarja a kutyafülü.
Akkor ő most oltástagadó?
K
2021-12-14 at 10:42
3x beoltattam magam covi ellen + influenza elleni oltás is.
A kötelező védőoltás híve vagyok, de nem fogok a kormány ellen fordulni mert nem vezeti be a kötelező védőoltást.
Az a véleményem hogy mindenki azt csinál amit akar.
Nagyon sajnálom ha valaki meghal a covi járvány miatt.
Én köszönöm nagyon jól vagyok, semmi bajom és másnak is jó egészséget kívánok.
Tit
2021-12-14 at 10:26
K.2021.12.14.9.57 Hàborùban nem àllunk a vìrussal,mert akkor semmi esèlyūnk nem lenne. Igyekezūnk lekūzdeni azt,remélhetőleg egyre nagyobb sikerrel.
K
2021-12-14 at 10:09
A koronavírusfertőzés esetén olyan tüdőgyulladás alakul ki, ami miatt a tüdő elvizesedik, elgennyesedik, és elveszi oxigénfelvevő képességét.A beteg megfullad.
Tit
2021-12-14 at 10:04
A vita meddő,mert mindenki mas szemszögből nèzi. Ùgy gondolom,hogy a tudòsok is csak a kezdetèn jàrnak.Nyilatkozataik nem mutatnak egyezősèget
K
2021-12-14 at 09:57
– Háborúban állunk a járvánnyal szemben, és ezt komolyan kell venni, mert a háború így is úgyis emberáldozatokkal jár.
Ezt a komolyságot hiányolom néhány embertől.
Minden emberért kár, ez a humánum, minden ember életét meg kell őrizni.
A járvány leküzdésében a kormány példamutatóan intézkedett,Szijjártó Péter rengeteg életet megmentett, és biztosították az azonali és ingyenes védőoltást, hála nekik.
anonymus
2021-12-14 at 09:57
Részemről csak megjegyezném, hogy ha egy oltatlan egyén a covid vagy annak szövődményei miatt feldobja a talpát, a biztosítója nyugodtan hivatkozhat hanyag vagy súlyosan gondatlan magatartásra, és tagadhatja meg az életbiztosítás kifizetését. Aztán pereskedhet a jogvédő évekig, ha akar, vagy beéri morzsákkal.
kamcsatka
2021-12-14 at 09:50
Grimnbusz
talan el kene olvasni mi a cél.
a cél a vilagjarvanyt okozo virus altal okozott egeszsegugyi ÉS tarsadalmi valsag ENYHÍTESE…
ez a cel, nem JoskaPista szaros eletenek megmentése, az egy huszonhatiodik alcél.es ha a vakcina gatolja a virus elkapasanak lehetőségét (elso 6 honapban 95-80%al, utana lassan csokkeno modon de gatolja) / az oltalanoknak ez arany forditott, vagyis 100bol.95 elkapja a virust
a korhazba kerulest akadalyozza, a halal eselyeit csokkenti. akkor? mi a baj? majd ha az oltott megfertozodik, megy a karantenba, ugyanugy mint a tobbi, es nem fertoz. a tunetmentes pedig fertoz, de toredekevel mint egy tunetes, mert a virusmennyisege alacsony (pont azert tunetmentes).ha magas lenne, tunetes lenne.
félek ez tul sok valtozo, es lufszt sem értesz belole, de megprobaltam
K
2021-12-14 at 09:38
Az elmúlt évezredekben a járványokkal szemben katonai fegyelmezettség alakult ki.
Ha élve akartak maradni.
Bressa
2021-12-14 at 09:38
Joga van az oltásellenesnek belehalni a Covidba. De nincs joga másokat megfertőzni. a betegséget tovább adni. Akik bizonyíthatóan továbbadták, akarva, akaratlanul is, életveszélyt okoznak másoknak!
K
2021-12-14 at 09:36
Egy fertőzés tömeges, de egy halálos baleset ritkább, egy baleset nem tömeges nem terjed mint a járvány.
Grimmbusz
2021-12-14 at 09:29
K:
Akkor ugyanezzel a logikával KariGerinek is igaza van:
Hogy mindenki biciklin közlekedjen, az közügy, mert autóval halálra lehet gázolni másokat.
(?)
K
2021-12-14 at 09:25
-Egy járvány esetében ha valaki megbetegedett, akkor AZ NEM MAGÁNÜGY, mert másokat is megfertőz.
kamcsatka
2021-12-14 at 09:21
dns alapi virus irja RancBela
muhahhhau majd ha talalsz bem dns alapu virust szolj. idiota.
talan szilicium alapu az elet? vagy dns alapu lenne? gondolkozzunk Béláim
. bázzzeg es leirja bazze, leirja. RNS alapu virus.. es azt hiszi kuvva nagyot mondott. ja orbitalis baromsagot, de volt benne szakszó is ám.
biosztudas nulla, szövegértés nulla, maga okosságának hivés 1000.
RanczBéla
2021-12-14 at 09:15
Guy látom hogy a hozászólók nem néznek a dolgok után és mindent összekavarnak. Nagy on sok virologus kutatónak az a véleménye hogy ,az álltalánositott oltás nemcsak nem eredményes de hosszú távon veszélyes. A Koronavirus az RNS alapú virusok csoportjába tartozik és ebböl adodoan Nagy a mutációs készsége. Nem csak mutációra képis hanem ami ennél ils veszélyesebb lehet ha mindenkit be akarunk oltani akkor elöfordulhat hogy egy egyény már tünetmentes virushordozó és az oltást tartalmazó RNS kombinálodhat a virus RNS-ével és létrejön egy új virusvariáns. Ennek az esélje annál nagyobb minnél többet oltakozunk. Be kell oltani a veszéljeztetetteket és hagyni hogy a virus kifusson a nem veszéljeztetettek között. (Christian Velot virologus profeszor véleménye) A valodi vakcinákat a tudomány mai állása szerint csak a DNS alapú virusokra hatékonyak. Minden kötelezö gyermekkori oltást ezekre a DNS alapú virusokra fejlesztettél ki, mivel ezek a virusok nagyon ritkán csinálnak mutáciokat, és ezért lehet megállitani a terjedésüket.
kamcsatka
2021-12-14 at 09:14
Elkenyeztetett, nyavalygó, hópihe nemzedékek akiknek fogalma sincs milyen a baj. eddigi eletenek a legnagyobb baja a heti sorozat, a kaja es a szaras volt.
esze nulla, logikai kepessegek nulla, dinamikus folyamatok ertese nulla, halmazok ertese nulla, biologia ertese nulla, muveltsege nulla, szövegértés nulla.
tolem meg is dogolhetnek, tisztulunk.
K
2021-12-14 at 09:06
Ha már liberális ellenzék az oltások ellen lép fel, akkor a védőoltás csak jó lehet, mindegyik de különösen az orosz vagy kínai.
A liberális ellenzék különösen az orosz és kínai oltást ellenzi.
K
2021-12-14 at 08:41
– A jelenlegi helyzetben a liberális ellenzék olyan hangot üt meg, hogy akkor is ordibál ha van rajta sapka, és akkor is ordibál ha nincs rajta sapka. Éppen ezért megértem és elfogadom ha jelenleg nagyon óvatosan és a világban tapasztalható főbb irányvonalak mellé szegődik Magyarország az oltások gyakorlata tekintetében.
De:
-Egy járvány esetében ha valaki megbetegedett, akkor AZ NEM MAGÁNÜGY, mert másokat is megfertőz.
Ezért volt az hogy korábban az elmúlt évezredekben a járványokkal szemben katonai fegyelmezettség alakult ki. A középkori járványok nagyon komoly lakosságcsökkenést okoztak, nagyobbat mint most az abortusz , vagy egy háború. A védőoltás mindig is kötelező volt, csak most félnek a kormányok a lakosság ellenállásától.
-Az NEM egy értelmes ellenérv a védőoltásokkal kapcsolatban,..: hogy ” gyorsan lett kifejlesztve”.
Ezek a védőoltások vannak, de mégis működnek, és most már legalább 1 vagy 2 milliárd ember lett beoltva, és van megerősítő előzmény az oltások használata mellett.
-Egy járvány rendkívüli állapot, rendkívüli intézkedésekkel, ez teljesen természetes, és érthető.
A patikák eddig is mindig tartalmaztak különböző országokból (Orosz,Kína, stb) származó különböző gyógyszereket és védőoltásokat, és sohasem volt ellenük “népmozgalom”. Csak most alakult ki ezek ellen “népmozgalom”, amit a felforgató liberális erők ösztönöztek, generáltak. Az oltások tekintetében dezsavu (déjà vu) érzésem van, hasonlót tapasztaltam az Antall kormány idején, az MDF volt kormányon, és az MSZP és az SZDSZ dirigált.
– Háborúban állunk a járvánnyal szemben, és ezt komolyan kell venni, mert a háború így is-úgyis emberáldozatokkal jár.
Ezt a komolyságot hiányolom néhány embertől.
Dániel Irén Viola
2021-12-14 at 08:28
A jó Isten, megadta nekünk a szabad választáshoz a jogot. Ez az ember legfontosabb joga, hogy szabadon választhat. Az Orbán kormány, mint a keresztény értékek védője, ezt az emberi jogot tiszteletben tartja. Tehát, meg van mindemnkinek a lehetősége, hogy védekezzen a mai tudásunknak megfelelően a Covid vagy egýébb járványokozó kórokozó ellen, de ha bárki kételkedik a védekezés módszerében az dönthet úgy, hogy nem él vele. Ezt választotta, ehez joga van, de akkor ne támadja azt aki mást választ például a vedekezést az oltás által. Tartsa tiszteletben minden ember jogát a választáshoz. Az Isten tagadók vagy ateisták ne vonjak felelősségre a hívőket legyenek azok Isten hivők vagy a tudományban hívők, mert nekik is joguk van a szabad választáshoz. Az oltást felvevők száma mutatja bárhol a világon, hogy azok akik a Teremtőben vagy a tudomány vívmányaiban ( hála Istennek)hisznek, sokkal többen vannak mint a tagadók. Ez is az emeriségnek egy vívmámya. Ezt ne felejtsük el. Csak a kommunizmusban kötelezték az embereket az oltások felvételére mert nem bíztak az emberek döntőképességében és mert túlélésre rendezkedtek be. Tehat a tagadók nem túlélők ök a szerencsére bízzák a sorsukat. Ha túlelik a járványt az lottó 5-ös, ha meg nem akkor ez van, vesztettek, de örökre.
A járványnak és a kormány jarvámy elleni védekezési strategiájának semmi köze nincs a választásokhoz. Akik életben maradnak, többségben az oltottak amint azt a statisztikák mutatjak, azok ott lesznek a választásokon 2022 áprilisában, a többiek pedig akik nem, azok már választottak, a Covidot és annak minden mutánsát.
orosz rulettet játszatnak a népekkel
2021-12-14 at 08:08
Genderidiotizmus mint hitlerizmus= a tömegeket önmaguk ellen hergelik.
Tömeges “orosz rulett”.
Neducza Milán
2021-12-14 at 08:06
Kedves Jeszi, lényegesen túlbecsülöd a témában megszerzett kompetenciádat. Nem foglak győzködni, mert mindenki el tudja dönteni, hogy utána jár a dolgoknak, vagy indulatos fb-kommentek alapján alakítja ki az álláspontját.
Volt egy ötletem – mi lenne, ha mondjuk összeszedném azokat az eseteket, amikor (véleményem szerint) fontos információ mellett sétáltál el.
-Egy hétig röhögcséltetek egy hivatásos b@zin és azt kérdezgettétek egymástól, miért pont Zanzibáron üdült. Nos érdemes lenne utána járni John Magufuli személyének például a Russia Today segítségével, és nem a FOS-ból.Én még most is elérzékenyülök a történetétől.
Készítettél egy jó interjút Dennis Pragerrel. Az előadását hallgasd meg mégegyszer! Beszélt az I-betűs gyógyszerről, a bigtechről és cenzúráról. Kérlek gondold át mégegyszer! Emberünk valószínűleg nem csak intelligensebb de tájékozottab is mimt mi ketten együtt.
Szeretnélek kijavítani-az, hogy Fauci finanszírozta Wuhant az nem conteo, hanem teljesen mainstream.
Be kell fejeznem.
csakafidesz
2021-12-14 at 08:05
Még mindig tombolna a fekete himlő, ha nem rendelik el világszerte a KÖTELEZŐ himlőoltást!
Czobor Zsuzsa
2021-12-14 at 08:04
A szélsőséges oltásellenesek különben még akkor sem biztos, hogy beoltatják magukat, ha azt kötelezővé teszik. Mert olyan úgysem lesz, hogy megjelenik 2 rendőr és bevonszolja őket az sztk-ba.
Én a fasizmus emlegetését nem tartom stílusosnak. Az népírtás volt, olyan módszerekkel, amit a történelem során sokszor alkalmaztak és alkalmaznak ma is – lásd Myanmar (Burma). Vagy gyerekekeket és nőket a Lengyel határhoz csalni, és arra kényszeríteni, hogy megvalósítsa egy elmebeteg diktátor politikai játszmáját. (Szerencsére ez is kezd puhulni. Mint ahogy az erőszak minden formája, lásd Steven Pinker Az Erőszak Alkonya c. könyv.)
TalEle
2021-12-14 at 07:25
Miután Orbánék nem mernek határozottan és hatékonyan fellépni a járvány terjedése ellen, hasonlóan, mint más környező országok, mert fogalmuk sincs arról, hogy az oltás ellenesek népes tábora milyen arányban oszlik meg a kormánypárti szavazók és a ballib szavazók között, a „megfelelő átoltottság” elérése érdekében, szükségessé vált a kiskorú gyerekek oltása is…. (Pedig az első oltásra való „ösztönzés” nem csak „korlátozó” lehetne, mint pl. egyes szolgáltatások igénybevételét védettségi igazolványhoz kötni, ha nem, lehetne „pozitív” is, mint pl. ingyenes tesztelés azoknak akik, már legalább az első oltást felvették, ugyanezeknek 100%-os táppénz, ha mégis megbetegednének, fizetett szabadság az oltás napjára, stb…) Mindenesetre, – ahogy november-decemberben a pártok támogatottsági ollójának záródása is jól mutatja – az nagyon nem fog jót tenni Orbán újraválasztási esélyeinek, ha a járvány negyedik hulláma túlságosan áthúzódik jövőre….