Józan értékítéletű ember ma már nem retteg a Horthy-fasizmustól, mégis sokan vannak idehaza és a szomszédos népek körében is, akik megteszik, ezért nem lehet elégszer cáfolni. Az viszont ritkán kerül szóba, hogy miként állt a Horthy-rendszer a valóban szélsőséges, társadalom- és államrend-felforgató törekvésekhez. Hiszen valóban léteztek akkor még számottevő erejű fasiszták, a kommunista mozgalom pedig akkor is egyre intenzívebben próbálta megdönteni a törvényes rendet. A kettő között különbséget tett, hogy a kommunisták akkor már túl voltak a bemutatkozáson: 1919-ben az egész ország megláthatta, miféle alakok ezek. A fasiszták viszont még csak bontogatták a szárnyaikat, és egyelőre senki sem sejthette, mivé fajul majd 1944-ben a tevékenységük. Az ügyészségen és a bíróságon viszont egyiküknek se volt pardon, ha túlzásba vitték a mozgalmi szervezkedést. A szélsőségesekkel szembeni hozzáállásról, ellenük indított perekről és a párhuzamosan leültetett Rákosiról és Szálasiról Drócsa Izabella jogtörténész árult el részleteket.
Facebook hozzászólás
Bethlen
2023-08-22 at 01:13
Horthy nem tudott kimaradni a háborúból, csinált egy jó nagy számlát az országnak. Szálasit felakasztották, Rákosi amit csinált, az nem dicsőség.
Talán az lett volna a legjobb, ha egyik sem kerül hatalomra.
gyurcsányíviktor
2023-08-21 at 19:47
Nem kívánom mentegetni szálasit, de az legalább egy nemzeti elkötelezettségű egyed volt, szemben az “internáci” röfögő disznóval, aki ingyér’ eladta a magyarságot a szálin nevű gazembernek.
Nácizmus, kommunizmus, ugyanaz a shit (sz@r), egyik sem jobb a deákné vásznánál !
Tapeino T.
2023-08-21 at 17:48
11:35 azok a pofonok nem mentek rossz helyre! LOL!
K
2023-08-21 at 17:24
Béla
2023-08-21 at 15:51
A tatárok hívás nélkül idejöttek és a magyarokra támadtak.
A törökök hívás nélkül idejöttek és a magyarokra támadtak.
Nem kértük a trianoni diktátumot, de azzal a magyarokra támadtak.
Nem hívtuk a nácikat,…………. a magyarokra támadtak.
Nem hívtuk a szovjeteket mégis a magyarokra támadtak.
….és hol volt a magyar értelmiség aki értelmesen kitalált volna valami megoldást?????
–Sehol sem volt a magyar értelmiség, mert értelmetlen.
A magyar értelmiség mindig az idegenek érdekeit szolgálta, buta volt…….. gyáva nemzetnek ez a sorsa.
És meddig folytathatja a gyáva magyar értelmiség a hódítók érdekeinek kiszolgálását???
–Úgy néz ki hogy a végtelenségig.
Béla
2023-08-21 at 15:51
K2023-08-21 at 14:45
“ha Magyarország visszaveri a trianoni békediktátumot.”
Magyarországnak nem volt rá módja!
Gyóni Géza költő verse bemutatja milyen érzések munkálkodtak az emberekben a hatalmas háborús veszteségek miatt.
Csak egy éjszakára küldjétek el őket;
A pártoskodókat, a vitézkedőket…
Mikor a halálgép muzsikál felettünk;
Mikor láthatatlan magja kél a ködnek,
S gyilkos ólom-fecskék szanaszét röpködnek…
Mikor siketítőn bőgni kezd a gránát
S úgy nyög a véres föld, mintha gyomrát vágnák,
Robbanó golyónak mikor fénye támad
S véres vize kicsap a vén Visztulának…
Mikor gránát-vulkán izzó közepén
Úgy forog a férfi, mint a falevél;
S mire földre omlik, ó iszonyú omlás, –
Szép piros vitézből csak fekete csontváz…
Mikor a pokolnak égő torka tárul,
S vér csurog a földön, vér csurog a fáról
Mikor a rongy sátor nyöszörög a szélben
S haló honvéd sóhajt: fiam… feleségem…
Vakító csillagnak mikor támad fénye,
Lássák meg arcuk a San-folyó tükrébe,
Amikor magyar vért gőzölve hömpölyget,
Hogy sírva sikoltsák: Istenem, ne többet…
Hogy bújnának össze megrémülve, fázva;
Hogy fetrengne mind-mind, hogy meakulpázna;
Hogy tépné az ingét, hogy verné a mellét,
Hogy kiáltná bőgve: Krisztusom, mi kell még!
Krisztusom, mi kell még! Véreim, mit adjak
Árjáért a vérnek, csak én megmaradjak!…
K
2023-08-21 at 14:45
Béla
2023-08-21 at 14:08
–Azzal amit most leírtál, azzal én is egyetértek.
Gazdaságilag a Horthy korszak úgy néz ki hogy sikeres volt, ezzel szemben az azt követő kommunista rendszer maga a sötétség.
****
–De én korábban a Horthy Miklós hatalomra jutásáról beszéltem ami egy törvénytelen puccs volt, egy államcsíny, amit Horthy Miklós a megszálló Antant hatalmak és a megszálló francia hadsereg támogatásával ért el hazaáruló módon.
–Ha már az áruló Horthy Miklóssal ilyen sikeres volt a magyar gazdaság, akkor milyen lett volna az ÁRULÓ Horthy nélkül , ha Magyarország visszaveri a trianoni békediktátumot.
–Árulókra nincs szükség, és Horthy Miklósra sem volt semmi szükség, nélküle is lett volna olyan gazdasági fejlődés , hanem nagyobb.
Béla
2023-08-21 at 14:08
K2023-08-21 at 11:47
A Köztársasági induló is pontosan azt a Horthyt bíráló személetet tükrözte, amihez te is ragaszkodsz, ami a megszálló szovjet hatóságok kezdeményezésére született és azt sulykolta,
hogy mielőtt a szovjetek megszállták Magyarországot minden elviselhetetlenül rossz volt,
viszont a szovjet megszállás elvitt minket a boldogság világába.
Surányi György, aki tisztában volt a valósággal a Pénzügykutatási Intézet alapításának 50. évfor-dulójára szervezett ünnepi konferencián mondta: “AMI PEDIG A NAGY RIVÁLIST, AUSZTRIÁT ILLETI MAGYARORSZÁG 1938-BAN VOLT A LEGKÖZELEBB: AZ EGY FŐRE JUTÓ GDP AZ OSZTRÁKNAK 75 SZÁZALÉKÁT ÉRTE EL.”
Surányi György a Pénzügykutatási Intézet alapításának 50. évfordulójára szervezett ünnepi konferencián azt is mondta, hogy
“A tervgazdasági években Magyarország nem közeledett Nyugat-Európához, pozíciója a háború utáni helyreállítást követően 45 százalék körül stabilizálódott (az egy főre jutó osztrák GDP-hez képest). Majd ezt a szintet sem tudta tartani. 1973 után három ütemben nagy eladósodás következett be, majd lelassult a gazdasági növekedés.
„A tervgazdaság fenntarthatatlan pályán haladt, ami fokozatos lecsúszást eredményezett, és előbb-utóbb biztosan összeomlott volna” – jellemezte az 1949 és 1989 közötti éveket.
K
2023-08-21 at 13:51
Jó ha tudod.
2023-08-21 at 12:33
Neked AGYBÉLI ELVÁLTOZÁSOD VAN.
Nem tudsz érvelni, és nem is akarsz.
A valóság a szemed előtt van, az orrod előtt de nem látod, VAGY nem akarod látni.
Leírom neked (és Bélának) olvasd el lassan, hátha az agyadig is eljut..:
Horthy Miklós (mint hazaáruló) abban az első világháború utáni jog nélküli űrben valójában az Antant bábálamát teremtette meg, és Horthy Miklós a trianoni békediktátum aláíratásáért kapta az Antant támogatását és így lett jutalomképpen törvénytelenül kormányzó.
*******
Béla is úgy tett, mintha másról írtam volna, például a II. világháborúról , de azt hogy mivel nem ért egyet és miért, azt ő sem tudta leírni, neki is magas volt mint tyúknak az ábc.
Sas
2023-08-21 at 12:52
A HÜLYESÉG REKORDJA VOLT PL. RÁKOSIT KIADNI. AZ OROSZOKNÁL MINDEN KÉSŐBBI BOLSEVIK MÉSZÁROSRÓL TUDOTT A CÁR-DE SZINTE BABUSGATTA ŐKET-A JÓEMBER..SZIBÉRIA? MINEK? VOLT IDŐ MEGMURDÁLTATNI ŐKET-NEM TETTÉK.
Sas
2023-08-21 at 12:49
AMÚGY már az orosz cár is puhány volt….pl. Dzsugasvilit rendszeresen elkapták-de nem murdáltatták meg-Rákosi Matyit sem murdáltatták meg… ITTHON..AKKOR MI ÉRTELME VOLT EZEKET ELKAPNI?-“Az ilyesmit szakemberre kell bízni”…(PRÓNAY.)
odu
2023-08-21 at 12:46
Teljesen igazad van Netta kolléga, erre akkor döbbentem rá, amikor kigugliztam Edmund Veesenmayer náci helytartó/nyomóember életét.Ágyban, párnák közt, tisztes üzletemberként halt meg sokkal a háború után.
Jó ha tudod.
2023-08-21 at 12:33
K.kommentjeire.Ne változtasd meg a történelmet, agybéli elváltozásod van. A videó, úgy van jól,ahogy van. Te mindent a szüklátokörödön keresztül értékelsz.Nem véletlen a kommemtjeidet es személyedet ért sok bírálat.
K
2023-08-21 at 11:47
Béla
2023-08-21 at 11:11
Én a trianoni békediktátumról beszélek és az első világháborúról, Horthyról, stb., nem pedig az a másodikról meg 1939-ről.
Gondold át, bár az előzményeket figyelembevéve a te átgondolásod reménytelen mert nem tudsz gondolkodni…..
Béla
2023-08-21 at 11:11
K2023-08-21 at 10:47
Írod: “a magyar bábállam tehetetlenül sodródott…”
A sokkal nagyobb és erős hadsereggel rendelkező Lengyelország is tehetetlenül sodródott.
„1939 augusztus 29-én éjfélkor a német külügyminiszter, Joachim von Ribbentrop átvett egy listát a brit nagykövettől, Sir Neville Hendersontól, amelyen a németeknek kínált ajánlatok voltak, és talán biztosíthatta volna a békét Lengyelország számára. A brit ajánlat szerint Danzig visszakerült volna Németországhoz, a danzigi korridor kérdésében pedig népszavazás döntött volna.
Augusztus 30-án a lengyel nagykövet, Józef Lipski találkozott Ribbentroppal, és mondta neki, hogy nincs felhatalmazása aláírni az egyezményt.” (Lengyelországi hadjárat A Wikipédiából, a szabad enciklopédiából)
A területi engedmény hangyányi lett volna ahhoz képest, amennyit Lengyelország a háború végére elvesztett, nem beszélve az óriási emberveszteségről és arról, hogy a háború után a megcsonkított Lengyelország szovjet uralom alá került.
A gazdag Hollandia, Belgium, Dánia, Norvégia sem voltak képesek tartósan ellenállni a német hadseregnek.
A gazdag, hatalmas gyarmatbirodalommal rendelkező Hollandia 1940 májusában négy napi ellenállás után megadta magát a német osztagoknak.
A dán hadsereg 3 órai ellenállás után adta meg magát a Wehrmachtnak.
Csehszlovákia nem állt ellen fegyveresen a német megszállásnak.
K
2023-08-21 at 10:55
https://hu.wikipedia.org/wiki/T%C3%B6r%C3%B6korsz%C3%A1g
Az elvesztett első világháborút lezáró sèvres-i békeszerződés ellen a törökök katonai ellenállást szerveztek. A török függetlenségi háború (1919-1923) során a Mustafa Kemal, İsmet İnönü, Kazım Karabekir és más tábornokok által vezetett török haderők kiszorították az angol, olasz, görög és francia csapatokat, valamint megalakult a Török Nemzeti Országgyűlés, melyet azonban a szultán és kormánya nem volt hajlandó elismerni. 1922. november 1-jén az ankarai országgyűlés eltörölte a szultanátust, majd a sèvres-i döntéseket felülbíráló lausanne-i békeszerződés megkötése után, 1923. október 29-én kikiáltották a köztársaságot. Az ország vezetője, Mustafa Kemal Atatürk, modern, világi és Nyugat-orientált államot hozott létre drasztikus reformok segítségével.
******
Példát vehetne Magyarország a törökökről , és nem szerencsés az olyan hitvány árulók védelmezése mint Horthy Miklós.
Az olyan hitvány árulók mint Horthy Miklós Törökországban rögtön “selyemzsinórt” kaptak volna.
K
2023-08-21 at 10:47
Béla
2023-08-21 at 10:21
Szerintem te “ZAGYVÁLSZ” és ész nélkül.
25 soron keresztül és 284 betűvel semmi konkrétumot és semmi tényt sem tudtál felhozni.
Idézed John Flournoy Montgomery amerikai követet, aki szerint …:”ország nem rendelkezett valódi politikai mozgástérrel.Magyarország, a vonakodó csatlós ”
Ez logikailag ugyanaz amit én is leírtam, vagyis a magyar bábállam tehetetlenül sodródott, ami a Magyarország náci megszállásáig vezetett.
*******
Elolvastam a 25 soros ZAGYVÁLÁSODAT, de semmi értelme sem volt.
Először tanulj meg gondolkozni, és utána olvass utána.
Pont.
Schenkhyalfonz
2023-08-21 at 10:37
A nagyanyám mesélte, amikor felvonult a Munkásőrség, akkor mondták azt, hogy Szűzanyám, ezek kísérték a zsidókat is és még a parancsnok is azonos volt. A helyi Volksbund vezér lett később, már megmagyarosítva a városi párttitkár. Persze, ezek lehetnek városi legendák is. Esetleg nem.
Béla
2023-08-21 at 10:21
K2023-08-21 at 05:57
Túl okosnak, nagyfiúnak akarsz látszani, ezért zagyválsz össze-vissza.
Az első világháborúban a magyarok iszonyú veszteségeket szenvedtek, ez vezetett az anarchiához, az őszirózsás forradalomhoz, majd a Tanácsköztársasághoz.
Ebben a bénult helyzetben Magyarország megszűnése fenyegetett, ehhez képest jobb volt aláírni a Trianoni békeszerződést.
Írod: “mint egy erőtlen bábállam sodródott a német hegemóniában, a német hatalmi fölényben.”
John Flournoy Montgomery (1878. szeptember 20. – 1954) amerikai üzletember és diplomata,
1933 júniusa és 1941 márciusa között
az Amerikai Egyesült Államok magyarországi követe.
Ő a kritikus időszakban pozíciójából adódóan 8 év alatt jobban megismerhette az akkori politikai valóságot, mint azok, akik manapság irracionális gyűlölködéseiktől motiválva, a tényeket negligáva nyilatkozgatnak (mint Te is!).
Magyarország, a vonakodó csatlós (Hungary: The Unwilling Satellite) című, 1947-ben kiadott emlékirata a korszak értékes forrása.
“A magyar politikai vezetés tisztában volt a Hitler náci rendszerével szemben táplált amerikai ellenszenvnek, és saját hasonló nézeteinek rendszeresen hangot adott Montgomery irányában.”
A követ ezeket az üzeneteket továbbította Washingtonba is.
Meggyőződése volt, hogy a náciknak tett magyar engedmények feltétlenül szükségesek és elkerülhetetlenek voltak, és hogy
az ország nem rendelkezett valódi politikai mozgástérrel.
Magyarország, a vonakodó csatlós című emlékirataiban így írt erről:
„ Magyarország hajlott arra, hogy a szövetségesek oldalára álljon,
de a körülmények folytán elsősorban nem az volt a kérdés, hogy mit szeretne tenni a nép,
hanem az, hogy mit tartottak szükségesnek.
A magyarok ma úgy érezhetik, hogy vezetőik hibákat követtek el,
és minden bizonnyal követtek is el hibákat,
de a véleményem szerint
függetlenül attól, hogy milyen politikát folytattak egy adott időpontban,
az eredmény pontosan ugyanaz lett volna.”
Vagyis mi is elvesztettük volna függetlenségünket és mi is a Szovjetunió uralma alá kerültünk volna, minket is megszálltak volna és minket is bolsevizáltak volna, mint annyi más közép-kelet-észak európai államot!
Netta
2023-08-21 at 10:14
18/19 Szamuley/Kun—->1944 Nyilasok—–> 1945 MKP —->1957MSZMP—>1990 (SZDSZ/MSZP)
—–> SZDSZ/MDF paktum.
EZEK UGYANAZOK.
Oruen
2023-08-21 at 09:52
Rákosi és Szálasi egyszerre ültek a Csillagban.
K
2023-08-21 at 09:38
Egy külföldi “nem magyar” szemlélő is azt a következtetést vonja le , hogy sajnos Horthy Miklós a trianoni diktátum aláíratásával hazaárulást követett el.
Ez bizony szégyen.
A törökök hasonló helyzetben az első világháború után megszüntették az Antant hatalmak Törökországot felosztó diktátumát.
Ott is sok szemét hazaáruló ember volt mint Horthy Miklós, de azért talpa tudtak állni, nem úgy mint Magyarország ami Antant-Francia bábállam lett.
K
2023-08-21 at 09:31
Sárosi Zoltán
2023-08-21 at 09:20
Ha már igazságtalanul minősítesz akkor…..:
Először is tanulj meg gondolkozni, mert látom baj van ilyen területen nálad.
Másodsorban pedig OLVASS utána.
A tények azok tények, fáj az igazság, de sajnos ez van.
Pont.
Sárosi Zoltán
2023-08-21 at 09:20
K!
Te mennyi faszságot tudsz összezagyválni! Ezt tanították neked, vagy zsigerből jött?
K
2023-08-21 at 08:09
Horthy Miklós hazaárulásával törvénytelen puccsot államcsínyt követett el antant-francia katonai támogatással.
K
2023-08-21 at 06:37
Horthy Miklós (mint hazaáruló) abban az első világháború utáni jog nélküli űrben valójában az Antant bábálamát teremtette meg, és Horthy Miklós a trianoni békediktátum aláíratásáért kapta az Antant támogatását és így lett jutalomképpen törvénytelenül kormányzó.
K
2023-08-21 at 05:57
–Maximálisan szuper a fenti videó, aminek egyes részletét én egy kicsit másképpen látok.
1.A náci pártok jobboldalhoz sorolását én inkább egy erőltetett baloldali propagandának tartom, mert a jobboldal eredetileg “király pártosságot” (monarchia-pártosság) jelentett és tényleg szembeállt a baloldallal a francia konventben nemzetgyűlésben..
–A náciknak és a baloldalnak szinte ugyanaz volt a szókincse, (mint ahogyan a fenti videó is megemlíti) a “munkásosztályra” egyenlőségre, szabadságra hivatkoztak, ami egybevágó a francia forradalom “szabadság testvériség egyenlőség” jelszavával, amit a kommunisták és a liberálisok is használnak.
Nagyon rímmel egymással és majdnem azonos a náci párt neve, és a magyar kommunista párt neve, melyek egymás mellé téve így hanzik..:
–A Nemzetiszocialista Német Munkáspárt (németül Nationalsozialistische Deutsche Arbeiterpartei kiejtése , röviden: NSDAP)
–és a Magyar Szocialista Munkáspárt az MSZMP.
Tehát én a nácikat a baloldalhoz sorolom a liberálisok és a kommunisták mellé.
2. Horthy Miklós (mint hazaáruló) abban az első világháború utáni jog nélküli űrben valójában az Antant bábálamát teremtette meg, és Horthy Miklós a trianoni békediktátum aláírtatásáért kapta az Antant támogatását és így lett jutalomképpen törvénytelenül kormányzó.
Mindezek után egyáltalán nem tekinthető a horthy-korszak fasisztának, csak mint egy erőtlen bábállam sodródott a német hegemóniában, a német hatalmi fölényben.
Így vált az akkori Magyarország a német katonai fölény áldozatává , meg is szállták katonailag a nácik Magyarországot..
******
–Meg kell említeni azt is hogy az akkori “horhy-kor” jogrendszerében csak nemesek vagy főnemesek lehettek bírók, és elég sok volt közülük az alkoholista jellemtelen pedofil.
Ez tény.
Ennek ellenére biztos voltak igazságos bírói döntések , hiszen a minden emberbe ott van a “beleteremtett” természetes lelkiismeret ami biztosan megnyilvánult egyes bírói döntésekben.
Tehát a horthy-korszak egyáltalán nem volt fasiszta.
Cuki
2023-08-20 at 22:27
és micsoda átjáróház volt ezek között már az elejétől fogva
– az egyik Tisza István gyilkos pl vörösből lett nyilas, majd ujra kommunista
– a jól tudom Radnóti egyik gyilkosa is hasnonlóképpen
…és még sokan mások
és elérkeztünk 2018hoz, amikor a jobbik is követte a “nagy elődöket”, a liberálisok hátszelével
bl
2023-08-20 at 22:07
A szélsőségek mindig a lumpen, semmirekellő, dolgozni nem szerető és nem akaró rétegre épít. A liberálisok is ezt csinálják ma.