Újabb, 9,3 milliárd forintos beruházást hajt végre a Suzuki Magyarországon, amelynek nyomán a japán cég egyrészt bővíti a gyártókapacitásait, másrészt nagy lépést tesz az esztergomi üzem karbonsemleges átállásáért – jelentette be a tárca tájékoztatása szerint Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter szerdán, Tokióban.
A tárcavezető arról számolt be, hogy újabb fejlesztésről született megállapodás az autóipari vállalattal, amely segíteni fog a magyar gazdasági növekedés jövőbeli megőrzésében, ráadásul környezetkímélő módon, a károsanyag-kibocsátás csökkentése mellett.
A Suzuki ugyanis olyan beruházást hajt végre esztergomi gyártóbázisán, amellyel bővíti a kapacitásait, nagyon komoly technológiai fejlesztéseket hajt végre a digitalizáció és az automatizálás területén. Ezzel párhuzamosan pedig újabb nagy lépést tesznek afelé, hogy a gyár működése karbonsemleges legyen
– hangsúlyozta. Kiemelte: a 9,3 milliárd forintos beruházás keretében bővítik a lökhárító-, a festő- és a hegesztőüzem kapacitását, csúcstechnológiájú gépeket szereznek be, illetve napelemes erőművet építenek.
Ez jó hír, hiszen a mostani világgazdasági környezetben minden beruházást nagyon meg kell becsülni, és ezt mi is így tesszük
– mondta. Szijjártó Péter közölte, hogy ehhez az állam 1,9 milliárd forint értékű támogatást nyújt, így hozzájárulva ahhoz, hogy a cég magyarországi munkavállalói létszáma elérje a háromezer főt.
Itt most egy újabb nagy lépést teszünk abba az irányba, hogy Magyarország az új autóipari korszakban is az európai autóipar egyik fellegvára legyen
– fogalmazott. Rámutatott, hogy a Magyarországon hagyományosan piacvezető, tavaly mintegy 12,5 százalékos részesedéssel bíró Suzuki esztergomi gyártóbázisa a cég harmadik legnagyobb vállalata. A miniszter üdvözölte, hogy a most bejelentett fejlesztés tovább erősítheti a japán vállalatok jelenlétét Magyarországon. Leszögezte, hogy a kelet-ázsiai ország cégei alkotják hazánkban a hetedik legnagyobb beruházói közösséget, folyamatos beruházásaik nélkül nem sikerült volna és nem sikerülne növekedési pályán tartani a magyar gazdaságot.
Forrás: MTI; Fotó: MTI/Szigetváry Zsolt
bl
2023-07-26 at 21:50
A haladároknak az a legnagyobb baja, hogy nem máshová mennek a beruházások, hanem ide. Mert úgy lehetne megvédeni a környezetet, ha nem ide jönnének beruházások. Hehehe.
Orientál
2023-07-26 at 14:03
Jó mert a balliberális zöld Karácsonyék Gyurcsányék Suzuki cégtől sem tudnak engedélyezési pecsétekért aláírásokért 100 milliókat kikorrumpálni a Suzuki illetékeseinek a zsebükből.
Solaris
2023-07-26 at 13:51
Péter, ha ezt a sok pénz le kell majd ülni,
máris kell keresni kölcsönseggeket. 🙂
Nézzük_magát_a_dolgot
2023-07-26 at 11:34
Tisztelt Burkuskirály! Én is úgy hallottam, hogy Pilisvörösváron víz hiányában megszűnt az a népi szokás, hogy a lányokat Húsvétkor vödörrel locsolják le, mert a kínaiak Debrecenben mind kiitták a Dráva vizét! LOL
Burkuskiraly
2023-07-26 at 11:20
Na igen, sok sok Suzuki fog megjelenni a Magyar utakon. Mindegyiket a Magyar vizkészletböl kell majd lemosni, igy hát alig fog jutni az akkugyáraknak vagy locsolkodásra.
aladin
2023-07-26 at 10:21
Szupper ezek a beruházások tartják életben az országot és nem a tettves korrupt ballibsi EU. A nyomorult van Leyen azért nem tudnak a magyaroknak és a lengyeleknek fizetni mert odaadták a jogos pénzünknek a soviniszta náci ikrajnának. Rohadjatok meg ukrajnával együtt.
Nézzük_magát_a_dolgot
2023-07-26 at 09:54
Én egyetértek azzal, hogy a beruházásokért világszerte folytatott késélre menő verseny során tetszik-nem tetszik, hazai ingyenpénzzel kell támogatni olyan vállalatokat, amelyek a jövőt megalapozó, technikai fejlődést hozó termelő egységeket telepítenek (pl.járműgyártás, akkumulátor-vertikum alkatrésztől egészen a komplett csomagig). Azt már némiképpen zsarolásként élem meg, ha nyereséges, régóta beágyazott vállalatok minden piszlicsáré fejlesztési költségnél is ingyen baksisért tartják a markukat (igaz, ez a hazai KKV-knál is jól bejáratott gyakorlat). Abban reménykedem, hogy jelen esetben konkrétan ez a támogatás mintegy jószándék jelzéseként született, és egy sokkal komolyabb horderejű beruházás(sorozat) idehozatalát alapozza meg.
Pl. elférne nálunk egy Panasonic akkucella-gyár és egy Toyota elektromos autógyár például. Ezek ellen a haladároknak se lehetne kifogásuk, hiszen Japán nem Kína-barát, sőt ki se látszaanak az amcsik hogyhíjjákjából. Igaz, Dél-Korea dettó, mégis megy a gyűlölködés minden olyan beruházásuk ellen, amely megalapozza a magyar gazdaság jövőjét. Úgy vélem, a haladároknak nem is a technikai fejlődéssel vagy a beruházó országgal van bajuk, hanem egyszerűen tűrhetetlen számukra, ha az ország gazdasága fejlődik, és erőfeszítéseik arra irányulnak, hogy aláássák Magyarország felemelkedésének lehetőségét.
János
2023-07-26 at 09:15
Én örülök neki. 😊😊😊
Már az első autók, melyek kaphatók voltak itthon, szinte elnyűhetetlenek voltak és viszonylag olcsók, kicsi karbantartási költséggel.