
A minap írtuk meg a győri Pálffy Miklós Kereskedelmi Szakközépiskola informatikatanáráról, hogy az Együtt-PM korábbi képviselőjelöltjeként aktív politikai életet folytat, ráadásul az iskolában, tanári minőségében is. A kormány ellen uszító Facebook-oldalára is felhívták olvasóink a figyelmet, majd kiderült, a tanár úr nem éri be azzal, hogy csak a közösségi médiában politizáljon és lázítson. 2016 márciusában az egyik iskola a győri kereskedelmi volt, ahol a tanárok a kockás inges cirkuszába a diákokat is bevonták. Bagó István tanár úr akkor egy egész osztállyal, 15-16 éves, azaz fiatalkorú tanulókkal együtt demonstrált az iskola épülete előtt, vélhetően tanóra alatt, és ezt a megyei napilap is megörökítette. Az iskola vezetése most reagált megkeresésünkre. Azt írták, hogy belső vizsgálatot indítottak az ügyben.
Múlt hét csütörtökön mutattuk be a győri tanár Facebook-profilját, amelyen akkor még csak úgy hemzsegtek a kormányellenes, uszító bejegyzések. Ezen kívül Paks-2-ellenes borítókép és O1G-profilkép is segítette azon diákok politikai nevelését, akik informatikatanáruk oldalára tévedtek.
Majd azt is bemutattuk, hogy Bagó István tanár úr egyébként nem független a politikától, hiszen korábban, önkormányzati választáson az Együtt-PM képviselőjelöltje volt, mindennek a tetejében diákköri vezető, aki több napos kirándulásokra is elviheti a rábízott fiatalokat. Joggal merül fel, hogy a diákokkal együtt töltött időben is politizálhat, nézeteit esetleg megpróbálja a diákjainak is továbbadni, hiszen volt már erre példa. 2016. március 30-án a Tanítanék Mozgalom országos megmozdulása idején a délelőtti órákban egy osztálynyi tanulóval tüntetett. A Kisalföld napilap, amely körképet készített a néhány győri pedagógus megmozdulásról, azt is megjegyezte, hogy egyedül itt, a Pálffynál vonták be a diákokat is.
Lomnici Zoltán alkotmányjogász megkeresésünkre úgy vélekedett, hogy az a pedagógus, aki ilyet tesz, megsérti a köznevelési törvényt, amely nem véletlenül tiltja az iskola területén a politizálást, a politikai megmozdulásokat, rendezvényeket, azt pedig különösképpen, hogy egy tanár politikai nézetei elfogadására, követésére késztessen tanulókat.
Írásban azt kérdeztük a Pálffy Miklós Kereskedelmi Szakközépiskola Igazgatójától, hogy az általa vezetett intézményben elfogadott-e a politizálás, hogy pedagógusok politikai akcióikba diákokat is bevonjanak, a 2016-os iskolájuk előtt történt tanár-diák tüntetés a vezetés engedélyével történt-e, és a szülők egyáltalán tudtak-e arról, hogy egy politikai megmozduláshoz, pártpolitikai akcióhoz használják fel a gyermekeiket.
Leszkovich György tagintézmény-vezető válaszában megjegyzi, hogy Bagó István 28 éve az iskola tanára, és ez idő alatt sem tanári, sem diák-, sem pedig szülői panasz nem érkezett vele kapcsolatban. Bár úgy gondolja, hogy a pedagógusoknak is joguk van magánemberként véleményt nyilvánítani, semmilyen módon nem kívánnak teret adni aktuálpolitikának, ezért vizsgálatot indítottak az ügyben.
Az ügyben vizsgálatot indítottunk, hogy a fent nevezett pedagógus feladata ellátása során megsértette-e az intézmény alapelveit, jó hírnevét és megfelelő pedagógusi magatartással gyakorolja-e munkáját. Amennyiben szükséges, megtesszük a megfelelő intézkedéseket
– fogalmaz a tagintézmény-vezető.
Vezető kép: Kisalföld
Schwach Emmi
2019-01-22 at 11:05
kedves igazgató, várjuk az alapos, tényfeltáró, minden részletre kiterjedő vizsgálata után a részletes beszámolót a nyilvánosság elé tárni. a KLIKK is tud már róla, várom, hogy nyilatkozzanak
ómió
2019-01-22 at 09:05
Jó reggelt! Jó későn pitymallott!
Ágnes
2019-01-22 at 08:34
Mivel—senki nem politizálhat nyilvános közintézményben—ezért az ennek megfelelő jogszabályi paragrafus alá tartozó esetekben–mint itt is—a megfelelő szankciók foganatosítása az eljárás .
Színtiszta jogi eset– !!!!!
Lora.N
2019-01-22 at 04:35
Ezeknel a komcsiknal ez altalanos lehet, hogy a diakokat manipulaljak, visszaelnek a poziciojukkal es gyerekeket tolnak maguk ele.
Itt a PS-en olvastam a cikket Majtenyi “civilekjeloltje” ‘fojogaszdoktorrol’ aki mar a 70-es evekben ezt jatszotta amikor voroskokardas tuntetest akartak szervezni ahol az egyetemi elokeszitore jaro kozepiskolasokat akartak kivinni tomegnek.
Ugylatszik ezekben a korokben a modszerek a regiek gyava banda. Az ‘informatikatanar’ melle tudatlan is a Paks2 elleni uszitassal.
grummanavenger
2019-01-21 at 22:28
Az egész iskola ilyen szellemiségű, tulajdonképpen ezek a hazaárulók ezt akarták elérni, most örülnek, mert most elhiszik, hogy hősök, áldozatok.
Ilyen beteg világban élünk. De legalább a győri gyerekeknél (és szülőknél) kivágta a biztosítékot ez a magyargyűlölő barom. Pesten ha a tanártól megkérdezik, hogy mit szól a RetkesTetvesKlub bármelyik uszító híréhez, és moderált, civilizált (értsd: a gyerek érdekében tényszerű és kiegyensúlyozott) véleménnyel próbál segíteni, máris rásütik az orbáncsicska, vagy fideszseggnyaló bélyeget. Budapest… Pláne XIII és környéke. Ott nagy hős ellenállók élnek, csupa ságvári.
Egyébként köszönet illeti, hogy informatikusként nem a német/angol milliós fizetést választotta, hanem itthon tanít. Ja nem, csak nem kell máshova, mivel ELMEBETEG és a szakmájához meg buta.
gyozo2018
2019-01-22 at 01:50
Ja!
Aki tudja, csinálja, aki nem tudja, tanítja, aki tanítani sem tudja…. elmegy politikusnak. De ez maradt. Ez a baj.
zeusz
2019-01-21 at 20:27
Török Judit ! Hölgyem , ön ismeri a fiatalkorúakra vonatkozó szabályokat! Ismeri ön az MSZ 1585 munkavédelmi és létesítési biztonsági szabályzatot .Mert ha nem olvassa el.Maradjon a főzőkanálnál.Az nem ráz.
gyozo2018
2019-01-22 at 01:40
Nem kell ismernie a hölgynek. Nem is arról beszélt, hanem arról, hogy súlyos hiba a készségtárgyak negligálása, az a felfogás, hogy fölösleges, mellőzhető. Példákat hozott a teljesség igénye nélkül, hogy milyen alapkészségeket fejlesztenek, hogyan egészítik ki és/vagy alapozzák meg a többi tantárgyban való haladást. A tantervet a technikatanárnak kell ismernie, a szakmát és a módszertant tudnia, alkalmaznia. Hallott ön arról, hogy létezik az elem és akkumulátor, és nem csak 220-szal lehet soros és párhuzamos kapcsolásokat létrehozni?
! Látott már Ön egy komplett felszerelt általános
iskolai technika tantermet, mondjuk, fúrógéppel, melyet a diákok a tanár irányításával, személyesfelügyeletével használnak? Mert én láttam. Sőt, segítettem a tanárnak berendezni a műhelyt abban az iskolában, ahova a gyerekeink jártak.
Ha nem látott jól felszerelt technika termet, ahol felsős fiúk-lányok dolgoznak, alkotnak, Uram, akkor ön maradjon a szakmájánál, az iskolai oktatás
módszereit, eszközeit bízza a szaktanárokra. Volt szerencsém. ?
jobb-ágy
2019-01-21 at 19:44
A diri most főhet saját levében. Micsoda kamu reagálás, de lassan fölfogja, hogy egy nesze semmi fogd meg jól vizsgálatocska és büntetésecske itt már alma. Pár álmatlan éjszaka, és rá fog jönni, hogy itt vezéráldozatot kell hozzon, vagy együtt kerül le a sakktábláról a kedvencecskéjével együtt. No, PS. munkatársak, és a civil hátországotok, most vigyázó szemetek Párizsra vessétek! A zigazgató úr rendesen becsapdázta magát!
gyozo2018
2019-01-22 at 01:24
Á! A TASZ, Amnesty már hadrendben. Szorgosan írják a hazug cikkeket.
A győri tanerő hamarosan együtt fog óbégatni Biankával. ??
Alhonvéd
2019-01-21 at 19:10
Te cigányozol te majom, -még alap szavakkal is küzdesz- mikor fejed beszorult a születésedkor a seggedbe???
Csámpás Marcsa
2019-01-21 at 18:10
Bocs!
Félreértettelek. 🙂
Első olvasatra nem tűnt fel, hogy ez parádriposzt.
Én
2019-01-21 at 17:49
Ugyan majd kap egy ejnye bejnyét és felszólítják, hogy most már kicsit halkabban politizáljon.
Esvány
2019-01-21 at 17:31
Tisztelt Leszkovich György tagintézmény-vezető úr! Tűkön ülve várjuk a vizsgálat eredményét és a szükséges intézkedések meghozataláról szóló híreket.
gyurcsányiviktor
2019-01-21 at 17:13
Hé, hé, hé ! Kérem mindenki fogja vissza magát egy kicsit !
A magunkfajta nem mocskos libsi-komcsi söpredék, kérem ne átkozódjunk, hanem várjuk el – és követeljük meg – az illetékes hatóságoktól, hogy az állam törvényeinek megfelelően járjanak el ebben az ügyben és ha bűnösnek találják ezt a hmmm … emberformájú, elvileg “homo sapienst”, példásan büntessék meg, ahogyan régebben a kútmérgezőket ! Amit ez a stb., stb. tett, nem minősíthető másképpen, mint kútmérgezés, hiszen a jövőnket, a még nem felnőttként gondolkodó reménységeinket mérgezi az emberellenes ideológiájával.
Az ilyennek a kútmérgezők sorsát kell szánni, DE TÖRVÉNYES alapon.
Vízöntő
2019-01-21 at 16:11
Az illetékesek az igazgató alkalmasságának és felelősségének a vizsgálatát elindították már? Mert ha tudott róla az a baj, ha eddig nem vette észre az a baj!
Contrabass
2019-01-21 at 15:52
A vizsgálat végeredménye.
Igazgató: Pista te egy jó tanár vagy, 28 éve itt tanítasz, megérdemelsz egy kis plusz pénzecskét. A politikai megnyilvánulásokkal óvatosabban bánjál az iskolában kérlek, látod, hogy rögtön hőbörögnek ha kipattan valami. Gyere igyunk meg valamit a nagy ijedtségre!
Kektarnics
2019-01-21 at 17:06
Egyetertek velemenyevel!
Ez a tanar mar tobb igazgatot elfogyaszthatott 28 ev alatt, es mindeniket maga ala gyurhette, ha van batorsaga nyiltan akciozni a diakjaival.
A mostani igazgato nem hiszem, hogy nem tudott tenykedeseirol, valoszinu egyetertesben cselekednek. Nyilvan meglepodtek, hogy a sajto kideritette inkorrekt tenykedeseiket, de majd kimosakodnak!
Ugyanmar, a kockasinges akciojukat sem latta? Hol volt, a Kanari szigeteken?
Karcsi bácsi.
2019-01-21 at 15:21
Az igazgató ténykedését a feletteseknek figyelemmel kell kísérni, mert lehet hogy az egész egy kamu vizsgálat lesz !
Benedek Károly
2019-01-21 at 17:37
Alapból nem lesz más, mint kamu, hiszen 28 éve beágyazott ez az alak.
Kizárt, hogy ne tudott volna róla mindenki. Sőt!
egyszerűen életszerűtlen, annál is inkább, mert a lokális, a megyei média is tele volt vele.
aladin
2019-01-21 at 15:18
Bago Istvánt kikell rúgni még az iskola kerületéböl is. Erröl a szemét tanárról leleplezödött, hogy nem az iskolai tantárgyal foglalkozott hanem a politikai uszitással volt elfoglalva. Györben is nagyon sok park van, irány parkot takaritani.
Benedek Károly
2019-01-21 at 17:36
Azzal sincs megoldva semmi. Azonnal csúsztatva óbégatnák, hogy “kirúgtak egy tanárt, mert szidta Orbán Viktort”.
ezért sem jó a megfogalmazás, hogy azért kell eljárást indíttatni, mert Orbánt szidja.
A frászt. Joga van szdni! Szidja, ahogy csak belefér, magánügy!
De nem politizálhat az iskolában! Nem politizálhat a tantestületben,
a gyerekek között, tanítási idő alatt és azon kívül sem.
Kizárólag mint magánember, az iskola falain kívül.
Az iskolán kívüli oktató-nevelő, az iskolához kapcsolódó oktatási, kulturális és egyéb rendezvényeken, foglalkozásokon sem!
Kisné Kati
2019-01-21 at 15:13
Látszatvizsgálat az egész, Az iskola teljes vezetését le kellene váltani.Nem magániskola, hogy azt tanítanak, amit akarnak. Szégyellheti magát az iskola, hogy évek óta eltűrte az informatikatanár ténykedését.
Benedek Károly
2019-01-21 at 16:20
28 éve tanít ott.
Tehát 90 óta egészen biztosan.
Akkor volt a rendszerváltoztatás.
Az akkori NAT (Nemzeti Alaptanterv) nem volt már érvényes (legalább is
szóban kinyilvánították, hogy a tanár belátása szerint jelölheti ki a
kötelezőt). De új NAT sem volt.
Antall paktumot kötött az SZDSZ-szel, így az SZDSZ szügyig benne volt
az oktatásügyben egészen 2010-ig (s mint látjuk, máig is).
Volt a taxis blokád, aztán a sorban a választások.
Ez az alak – vélhetően- az egész 28 év alatt azt művelte, amit most is.
Vajon hányadik igazgatót fogyasztja? Ez az igazgató mikor kapott megbízást?
Kívülről érkezett, vagy a testületből jelentkezett? 2010-ig önkormányzati fenntartásúak voltak az állami iskolák. Milyen volt Győr önkormányzatának összetétele? Melyik párt képviselője volt az oktatási bizottság elnöke-tagja?
Melyik párt delegálta a kultúráért és oktatásért felelős alpolgármestert?
Kik voltak a polgármesterek Győrben?
Amikor kinevezték, Győrben melyik párt
solothurn
2019-01-21 at 21:11
Megannyi megalapozott és jogos kérdés !
Kár hogy csak most és csak Ön teszi fel.
Ezt legalább 7..8 évvel ezelött a Tanügyminiszter valamelyik samesze papírra kellett volna vesse!
Katalin
2019-01-21 at 15:07
Egyszerű. Minden bizonyíték adott, hogy a tanár az órán nem a szakának megfelelő anyagot oktatta. Fegyelmivel ki kell rúgni!
Azért tartunk itt az oktatás terén, mert a magyar tanár nem olvasni tanít, hanem főzni, a matek tanár meg a sörivás rejtelmeibe avatja be a diákokat, nem számolni tanít, az informatikus tanár meg politizál az órán és nem informatikát oktat.
Na szépen vagyunk.
Kristóf
2019-01-21 at 16:44
Azért tartunk itt, mert:
– Aki jobb képességű volt, azt eleve pénzkereső szakmákra zavarták a szülei felvételizni. (Az elmúlt pár évtizedben.)
– Mindenki szentül hiszi, hogy a műszaki megoldások, a “fejlődés”, a pénz és a kapcsolatok helyettesítik az erőfeszítéseket. Ezt nagyrészben visszaigazolva is látják. A kölykök ezért nem motiválhatók. Csak egy papír kell nekik, tudást köszönik szépen nem kérnek hozzá. Lekvárból pedig ugye nem lehet várat építeni.
Benedek Károly
2019-01-21 at 19:07
Nem mostani téma.
A 80-as években írt egy könyvet Beke Kata, aki a Kaffka Margit Gimnáziumban tanított akkoriban, Jelentés a kontraszelekcióról címmel egy feltáró, elemző könyvet.
Amikor az ötvenes években, a Ratkó-korszakban született gyermekek gyerekei iskolások lettek, hirtelen negyvenes létszámúra duzzadtak az osztályok.
A tanítói-tanári hivatás akkoriban már népszerűtlen volt, hiszen
mindig is a hivatásukra apellálva a legutolsók voltak, akiknek
emelték volna a fizetését, ha egyáltalán. Meg amúgy sem volt
népszerű az előrejutási lehetőségek híján.
Ezért bevezették a képesítés nélküli tanítói és tanári státuszt.
Aki egy évet eltöltött mint képesítés nélküli napközis tanít ó, vagy tanár (vagy segéd óvónő), azt 99% felvették a főiskolára, és ahogy
annak idején mondták: “az Isten sem menti meg a diplomától”.
Műveletlen, félművelt alakokkal, akiket máshova nem vettek fel,
vagy esélyük sem volt felvételizni, árasztották el az általános,
majd a középiskolai pályát. Volt, aki két t-vel írta a tárgyragot,
és elsőben “tanított” írást-olvasást.
Amúgy is olyan betegesen áthatotta, főleg az általános iskolákat a politika, hogy sok volt a torzult lelkű és szellemű, műveletlen, félművelt, megalkuvó, gyáva, elhivatott kommunista.
Az úttörősdi behálózta az egész általános iskolai rendszert horizontálisan és vertikálisan is. Minden osztály egyúttal úttörő raj volt, az osztályfőnök a rajvezető, az osztályában a létszámtól függően 2-3 őrs, egy fő rajvezető helyettes. Az osztályfőnököknek minden évben családlátogatásra kellett menniük, és gyakorlatilag jelentést írniuk
a meglátogatott család otthonáról, hány szobás, milyen a berendezés, milyen könyveik vannak, van-e gyerekszoba, mennyi játéka, könyve van
a gyereknek, milyen az életformájuk, hányan laknak-élnek együtt stb.
Na, most: azoknak a többsége, akik a 70-es évek végén vagy a nyolcvanas években végezték el a gyorstalpaló, esti vagy levelező tanító és/vagy tanérképzőt, még mindig a pályán vannak, mert kb. éppen mostanában érik el a nyugdíj korhatárt. Az utánpótlás a többször emelés ellenére is nehézkes.
Török Judit
2019-01-21 at 19:24
“A kölykök ezért nem motiválhatók.
Csak egy papír kell nekik, tudást köszönik szépen
nem kérnek hozzá. Lekvárból pedig ugye nem lehet
várat építeni.”
Ezt az SZDSZ “oktatáspolitikájának” köszönhetjük.
Tervszerű, következetesen végrehajtott programjuk volt
a középiskolai és felsőfokú iskolai oktatás kiüresítése,
lezüllesztése.
Már akkor előre jelezték a bajt az egyetemeken,
főiskolákon, amikor Pokorni kardoskodott a bolognai
rendszer mellett, amit aztán Magyar Bálinték
be is vezettek.
A kétszintű érettségi, a lebutított tantárgyak,
az oktatás-nevelés totális liberalizálása “meghozta gyümölcsét”,
melyet Magyar Bálint megfejelt azzal,
hogy rendeletben tiltotta meg,
hogy a tanító/tanár, a szülő éljen
örvényi kötelezettségeivel. Megtiltotta, hogy
a diák iskolai haladásáról, magatartásáról,
gondjairól a diák engedélye (!!!) nélkül
az iskola a szülőt értesítse.
Már ezért a fasisztoid rendelkezésért
is súlyos börtönre kellett volna ítélni
agyart és társait:
gyermek – és ifjúság ellenes bűntett,
iskorúak és fiatalkorúak veszélyeztetése miatt,
valamint azért, mert a szülőket, nevelőket alkotmányellenesen
és törvénytelenül törvényszegésre utasította.
Volna! Ha a józan eszű igazgatók/tantestületek
és szülők nem szabotálták volna.
Mint ahogy az óvodapedagógusok is szabotálták
az SZDSZ által kiadott utasítást a
gender-módszer bevezetésére.
Álmomban ne jöjjön elő…
Benedek Károly
2019-01-21 at 14:59
1.Nevezett tanár 28 éve az iskola tanára.
2. Legutóbb önkormányzati képviselői jelölt. Kiterjedt balliberális kapcsolatokkal.
3. Aktív résztvevője a kollégáival együtt a kockás mozgalomnak, amibe a gyerekeket is aktívan bevonja.
4. Rendszeresen “fejtágítja”, mossa a diákok agyát.
Van, aki elhiszi, hogy:
a/ erről az igazgató nem tudott?
b/ hogy ha az igazgató nem vett részt, akkor nem hunyt szemet?
c/ hogy az igazgatóhelyettesek, a munkaközösségvezetők ( szakmai és osztályfőnöki munkaközösségvezetők) nem tudnak arról, hogy 10 éve biztosan mit művel?
d/ hogy a kollégái között óraközi szünetekben, a tanáriban nem volt téma?
e/ hogy a diákok között nem volt téma?
f/ hogy a szülők között nem téma?
Az igazgató és a testület tudtával történt, történik, amit művel.
Az igazgató a felettesei előtt látszatvizsgálattal próbál kibújni a felflősségre vonás alól?
Kik a felettesei?
2010-ben indult a választáson. Kampányolt-e, kampányoltak-e az érdekében a szülők és gyerekek között?
Az akkor és az azóta végzett hét kijövő évfolyamról tudnának mesélni egészséges erkölcsű diákok, hogy mi folyt ott oktatás-nevelés címén órán, kiránduláson, egyéb, órán kívüli foglalkozáson?
Sajnos ez országos probléma általános iskoláktól a felsőfokig.
Gedeon Szánti
2019-01-21 at 15:06
….ezt a libsi patkányt ki kell vágni…biztos elfelejtette hogy az szdsz-es zsidók követelték hogy sem a munkahelyen sem az iskolákban nem szabad politizálni…pfuj
Tóth Éva
2019-01-22 at 15:09
Beke Kata a tanárom és a barátom volt.Minden könyve elgondolkodtató.Örülök,hogy emlegette.Az volt a szava járása,hogy “mindazonáltal”.Fantasztikus ember és tanár volt.
Károly
2019-01-21 at 14:54
A tanár azt csinál amit akar????????????????????????????
Zsémbes
2019-01-21 at 14:18
“Panasz nem érkezett”! Kiderül a cikkből, hogy a győri iskola vezetése szó nélkül hagyta a politikai aktivista tanár tevékenységét. Mert “nem érkezett panasz”. Vagyis Bagó bármit megtehetett az iskolavazetés tudtával és hallgatólagos beleegyezésével.(!!!) Ezt ciki kimondani, de a cikkből ez derül ki.
Az alatta lévő kommentekből pedig az is kiderül, hogy a kommunista örök képződmény, vagyis soha nem hal ki. És lényegét tekintve (elkötelezett diktátor hajlama) soha nem változik. A kommunistának mindig, mindenüt, mindent SZABAD. Főleg azt szabad, amitől mindenki más el van tiltva!!! Ez derült ki a komcsi-ballib-globalista beírásokból.
Semmi Kis Lajosné
2019-01-21 at 14:01
A pedagógus ne politizáljon. Így ilyen felfogású tanárok mellett ne csodálkozzunk a Nagy Blankák megszólalásán . A trágárság itt is,ott is megjelenik. Az informatikusokat a magán szférában nagyítóval keresik. Miért nem megy oda?….Kár, hogy az efféle jelenségekre a környezet nem figyel fel.
gyozo2018
2019-01-21 at 15:06
Azért, mert az iskolában min. 600 gyerek+szülők fordulnak meg. Mert az agymosás legbiztosabb terepe.
Kristóf
2019-01-21 at 16:37
Talán mert a magán szférában nem a fúrás-faragás tanárból átképzett informatikusokra van szükség.
Török Judit
2019-01-21 at 18:40
Ne becsüld le a technikatanárokat.
Nagyon fontos az a tantárgy is,
mint minden készségtárgy. Az általános iskolákban
– mint a nevében is benne foglaltatik-,
az általános ismereteket és készségeket kell fejleszteni.
Tehát a technika óra alatt tanulnak: anyagismeretet,
alapvető szerszámok használatát, alaprajztól a megvalósításig. Megtanulják a fémolló, a fúrógép, a fűrész, a csavarhúzó stb.,
faragókés stb. használatát. Balesetelhárítási oktatást kapnak.
Van, ahol a lányok varrni tanulnak,
háztartási ismereteket, háztartási gazdálkodást stb.
Van, ahol
technika órán egészítik ki a fizika órán tanultakat:
soros és párhuzamos kapcsolás, konnektor kezelés, balesetvédelem stb.
A manuáli készségek fejlesztése éppúgy elengedhetetlen, mint a fő tantárgyak oktatása.
Minden tantárgy összefügg egymással, kivétel nélkül!
Mindegyik készségtárgy olyan készségeket fejleszt,
melyek szükségesek
a többi, elméleti tárgyhoz.
Pl. az ének-zene oktatás és a matematikai készségfejlesztés.
A Kodály-módszerrel oktatott-nevelt gyerekek
matematikai készségének
a fejlettsége kimutathatóan magasabb az átlagnál.
A Kodály-módszer alapján oktatott néptánc
(lásd Timár Sándor néptánc tanítási módszere) nem egy diszlexiás gyereket gyógyított ki. Ezek tudományos tények.
A rajz-művészettörténet a tér-forma-szín világában fejleszti
a különféle érzékeket, a látást, a ritmusérzéket,
a reprodukciós készséget. Mindegyik készségfejlesztő tárgy
“láncszerűen” kapcsolódik egymásba, egymást kiegészítik.
Nem véletlen, hogy egészen az ókortól, vagy régebb óta alkalmazzák.
Azt pedig minden általánosan művelt ember –
de még az sem szükséges, elég a józan ész- tudja,
hogy a mindennapos testnevelés a testi-lelki fejlődés alapja.
A fejlődésben lévő gyermeket hozzá kell szoktatni
a napi legalább egy órai mozgáshoz, ami szükséges
a csontozat és izomzat, a tüdő és az agy egészséges
fejlődéséhez!
Mivel a technika-rajz órák rovására csípték le
a számítástechnika órákat- amiben van némi logika-,
tehát csökkent
a kifejezetten technika tárgy tanterve, ezért küldték a technikatanárokat számítástechnikai továbbképzésre.
Technikatanár lehetett a tanítóképzőn technika
szakkollégiumot végzett
tanító, aki az ötödik évfolyamon is taníthatott.
Taníthatott üzemmérnök is, aki elvégezte a pedagógia posztgraduális képzést.
De számos matematika-fizika szakos tanár is elvégezte
a számítástechnika posztgraduális képzést.
Az a baj, hogy még a tantestületeken belül is
kevés művelt ember van, aki felfogja ésszel, hogy
készségtantárgyak miért szükségesek
az elméleti tárgyakhoz szükséges készségek fejlesztéséhez!
Ez pedig a főiskolai-egyetemi képzés torz szemléletének
következménye.
Tehát az általános iskolákban elengedhetetlenül fontosak
az alapkészségeket kialakító és fejlesztő tantárgyak,
és éppen abban a korban kapják meg, amikor ezek a készségek
a legsikeresebben fejlődnek ki, amikor az agyuk, az idegrendszerük
a legbefogadóbb. Később már nem lehetséges, mert nem lesz
mire építeni.
Akik szinte a bullára csökkentették az éneke-zene, a technika,
a rajz-művészettörténet, a testnevelés tárgyak óraszámait,
azok szabályos bűncselekményt követtek el a gyerekeinkkel szemben.
Török Judit
2019-01-21 at 18:53
Kiegészítvén:
Nem igaz, hogy a készségtárgyak csak azokat a készségeket fejlesztik, melyek az adott készségtárgyhoz szükségesek. Mindegyik fejleszti:
a látást, tapintást, a finom mozgást, a ritmusérzéket,a mozgáskoordinációt, reprodukciós készséget, az alkotókészséget, a memóriát és még szám os készséget, melyek nem csak minden tárgy elsajátításához, de az egészséges lelki-szellemi-mentális fejlődéshez szükségesek.
Mindenkit arra ösztönzök, hogy ne engedje meg, hogy a gyereke hátrányt szenvedjen amiatt, mert a készségtárgyak rovására emelik más tárgyak óraszámát. Visszaüt, és pótolhatatlan az az időszak, amikor a megfelelő fejlődési szakaszban a gyerek nem kapja meg a szükséges fejlesztést.
Julianna Jónásné
2019-01-21 at 13:59
Napjaink demokráciájában alkotmányos kérdés a tüntetéshez való jog szinktonizálása, harmonizálása a munkához való jogokkal, a tanulási jogokkal, szabadidőhöz való jogokkal és egyéb tulajdonjogokkal, valamint szolgálattevői jogokkal.
A közlekedés biztonsága sem utolsó kérdés.
A felelóssêgvállalás pedig mindezekben priorítász kell, hogy élvezzen!
Benedek Károly
2019-01-21 at 16:08
Alkotmányosan szabályozva: MUNKAHELYEN POLITIZÁLNI TILOS.
Ugyanis a politikai-világnézeti nyílt állásfoglalás kiszolgáltatottá
teszi a munkavállalót.
Állami inzétményben, főleg oktatási intézményben különös és kiemelt figyelemmel
tilos!
Benedek Károly
2019-01-22 at 01:06
Szabó János! Horn alatt ti küldtetek a templomokba magnetofonnal besúgókat, mert megtiltottátok, hogy a papok a prédikációjukban szót ejtsenek az erkölcsről, nemzetről, vagy arról, hogy üldözitek a keresztényeket, s a keresztényeknek az az érdekük, hogy olyan kormányt segítsenek hatalomra, mely valóban elismeri a vallásszabadságot, az egyházak karitatív és oktatási, kulturális, szociális tevékenységét.
Óbégattatok, amikor Orbánt ovisok körében fotózták, de nem óbégattatok, amikor a szadesz kóklereit a kakaóbiztos számítógép ügyben ovisokkal, kisiskolásokkal filmezték, fotózták; vagy amikor Gyurcsányt egy felsős fiúval fotózták a számítógép előtt ülve, amikor testületileg benyomult egy iskolába. Tovább is van, mondjam még?!
Csak szóljál! Nem vagyunk feledékenyek.
Előszeretettel béreltetek pártirodát a szadesznek, maszopnak iskolák közelében; az önkormányzati képviselőitek ott nyomultak az iskolai ünnepségeken, ahol minél több a szülő, annál jobb.
Mondd csak a hívószavakat, én reflektálok rá, és vagyunk egy páran, akik összefüggéseiben emlékszünk, mit műveltetek 1990-2018 között. Hát még 1990 előtt! Hajaj!
Nahát
2019-01-21 at 13:35
A fent nevezett pedagógus feladata ellátása során megsértette az intézmény alapelveit, jó hírnevét, és nem megfelelő pedagógusi magatartással gyakorolja munkáját. Ennyi.
Netta
2019-01-21 at 15:59
Megsértette az oktatási törvényt (!!!), folyamatosan szabotálja
az iskola tantervét, folyamatosan sérti az iskola pedagógiai
alapelveit, melyek szinkronban kell legyenek az oktatási törvénnyel.
Ezek betartásáért és betartatásáért az iskola igazgatója egyszemélyben
felelős és felelősségre vonható.
Rossz a hangsúly a cikkben: nem az a baj, hogy Orbán Viktort sértegeti,
hanem az a baj, hogy ezen magánvéleményét az iskola fala között, az iskolai
falain kívüli foglalkozásokon is hangoztatja, valamint a fb-oldalán
is pedagógushoz, tanárhoz méltatlan módon nyilvánul meg.
Azok a diákok veszélyeztetettek, akiket nem ebben a szellemben és erkölcsi
szinten nevelnek, hiszen vagy alkalmazkodniuk kell, el kell hallgatniuk
a véleményüket, vagy ha elhatárolódnak, kivonják magukat, akkor tartaniuk
kell a kirekesztéstől, a tanár bosszújától. Bármikor elkaszálhat egy
tanár egy gyereket, ha akar. A középiskolai eredmények pedig a felsőfokú
felvételibe beszámítanak.
Amit ez és a hasonló alakok művelnek, az bűncselekmény.
POROSZLAI RÓBERT
2019-01-21 at 13:30
Nagyon jó cikk Köszi Angi! adjatok nekik.
xyz-zyx
2019-01-21 at 13:29
Na végre! Remélem nem csak ejnye-bejnye lesz az “oktató”? jutalma.
Netta
2019-01-21 at 15:49
De. Az lesz. Most folyik a vezetőségi értekezlet, előtte
jogász haver keresi a jogi kiskapukat, igazgató rinyál,
a testület kiáll az “előremutató, kiváló szakember” kolléga mellett,
akitől “sok segítséget kapnak”, akit “szeretnek a diákok”, akivel
szemben “soha panasz nem érkezett”. Kik i vélt vagy valós érdekei szerint.
Idézzek még a meghajló, a beszari-gyáva, a lojális pedagógusok világából?
Árgus szemekkel figyelik, hogy hol, mit írnak most róluk, kik és mit
írnak a kommentekben.
Persze ők is beszállnak a szólásszabadság, gondolatszabadság, véleménynyilvánítási szabadság jegyében.
Meg trollkodnak, hogy “zorbándiktátordoktor”.
A gyerekek is vélt érdekeik és agymosott állapotuk szerint.
A szülőkről nem is beszélve.
Csatlakozom Benedek Károlyhoz:
ha vannak tisztességes volt diákok, akik mesélni tudnak arról, hogy
mi folyt abban az iskolában számítástechnika tanítás címén az utóbbi 4, azt azt megelőző 4 év alatt,
jó lenne, ha megszólalnának.
Szinte biztos, hogy abban az iskolában nem ő az egyetlen, aki ezt megengedi
magának. Kíváncsii vagyok, hogy mi folyik ott történelem-földrajz-magyar oktatás címén.
Az, hogy Orbán Viktor szidja, az mellékes. Nem Orbán Viktor személye a lényeg,
hanem az, hogy nyíltan politizál/nak a diákokat is nyíltan, iskolai foglalkozások alatt és/vagy címén bekapcsolva, az érdekei szerint.
Súlyosbító körülmény, hogy az iskolákban egy ilyen alaknak akár az igazgató is kiszolgáltatottja lehet, nem beszélve a tantestületről.
Az igazgató nem bontotta ki a részleteket, ahogy azt a balliberális
wiszkisfletótól már hallottuk.
Schwach Emmi
2019-01-22 at 10:58
Netta, van valami új híre?