Bombaként robbant a hír, miszerint az olimpiai bajnok rövid pályás gyorskorcsolyázó testvérpár, Liu Shaolin Sándor és Liu Shaoang országváltást kezdeményeztek, vagyis ez alapján többé nem láthatjuk őket magyar színekben versenyezni. A sportolók elérhetetlenek, így velük nem tudtunk beszélni, és a kirajzolódó kép annak ellenére is több, mint zavaros, hogy informálisan többen is szolgáltak számunkra érdekes adalékokkal a történet hátterével kapcsolatban.
Előre kell bocsátani, hogy bármilyen végkifejlete is lesz a Liu-féle Sagának, ez a két fiatalember örökre beírta magát a magyar sport aranykönyvébe, hiszen – Burján Csabával és Knoch Viktorral kiegészülve – nevükhöz fűződik az egyetemes magyar sportélet első téli olimpiai aranyérme. Miután ehhez az egyébként is sporttörténelmi sikerhez még hozzájött Pekingben Liu Shaoang újabb aranyérme is, így a fenti állítás még inkább érvényes és elvitathatatlan akkor is, ha a jövőben Kína, vagy bármely más ország színeiben versenyeznek majd.
Minden más tekintetben viszont azt a kényszerű és sajnálatos megállapítást kell tennünk, hogy a helyzet sehogy sem jó, és számos kérdést felvet. A Liu-fivérek apai ágon kínai, anyai ágon magyar származásúak, ám mindketten Budapesten születtek és Magyarországon nevelkedtek. Állampolgárságuk is magyar, és annak ellenére is a magyar sport neveltjei, hogy sikereikben végső soron oroszlánrészt vállalt Kína, hiszen sokáig kint éltek, készültek és kínai edző (Lina Csang Csing) irányításával készültek az utóbbi években.
Amikor ismertté váltak, hamar roppant népszerűek is lettek, különösen az idősebbik és a médiában, valamint a közösségi oldalakon szívesebben szereplő testvér, Liu Shaolin Sándor. Liu Shaoang mindig kicsit háttérbe húzódóbb volt, ritkábban nyilatkozott és magánéleti dolgaival kapcsolatban is lényegesen kevesebbet tett közzé, mint bátyja. Ennek ellenére a sportvilágban és a sportmédiában rendre együtt emlegettük őket, nemcsak azért, mert közösen indultak a versenyeken, hanem azért is, mert ők maguk is vállaltan egymás legnagyobb szurkolói voltak és kiváló testvéri kapcsolatot tartanak egymással.
Olimpiai aranyérmük, vagyis 2018 óta bízvást állítható, hogy az ország legnépszerűbb sportolói közé tartoznak. Különösen igaz ez akkor, ha figyelembe vesszük, hogy egyébként egy olyan sportág versenyzői, amelynek nálunk, Magyarországon – minden bántás nélkül, de – semmiféle érdemi beágyazottsága, népszerűsége, múltja nincsen, mostani, megnövekedett jelentősége szinte kizárólag az utóbbi évek rendkívüli eredményeinek, és főleg az olimpiai aranyérmeknek a következménye.
Pjongcsang után a fivéreknek a legnépszerűbb magyar sportklub, a Ferencváros kínált szerződést, szinte elmondható, hogy miattuk hozta létre a zöld-fehér egyesület a rövid pályás gyorskorcsolya-szakosztályát. Ez a megkülönböztetett tisztelet jól példázza azt, hogy a magyar sportélet kiemelt megbecsülését a két Liu-fivér egyértelműen megkapta, igaz, eredményeikkel ki is vívták azt, hogy különleges bánásmódban részesüljenek.
A Ferencváros háza táján érdeklődve, informálisan megtudtuk, hogy a két Liu-fivér nagyszerűen érzi magát a klubnál, a Fradi-család teljes értékű tagjaivá váltak. Gyakori díszvendégei voltak a sikert sikerre halmozó labdarúgó-csapat hazai mérkőzéseinek, ahol rendkívüli népszerűségnek örvendtek. Egy másik, a zöld-fehér klub belső ügyeit jól ismerő forrásunktól megtudtuk, hogy a két olimpiai bajnok nevét már fel is vésték a márványtáblára, emellett pedig a népligeti, olimpiai bajnoki sétányon mellszobrot is állítottak az ifjabbik fivér tiszteletére. Ezekkel a gesztusokkal az FTC szintén kifejezésre juttatta, hogy mennyire büszke a két kitűnő korcsolyázóra és magáénak érzi az általuk elért hatalmas sikereket.
Nemcsak a klubhoz, de szülőhazájukhoz, Magyarországhoz is maximális lojalitást mutattak eddig a Liu-fivérek. Bár – egyébként tisztességes módon – sosem felejtették el megemlíteni, hogy Kínát is hazájuknak tekintik, édesapjuk származása révén kínainak is érzik magukat, rendre kiemelték, hogy mekkora büszkeség számunkra a magyar Himnuszt hallgatni és érzékelni, hogy sikeres szereplésükkel örömet okoznak a magyar embereknek. A most zajló történések tükrében különösen érdekessé válik az a Liu Shaoanggal készített idei interjú, amelyik alig néhány hónapja jelent meg, és amelyben az ifjabbik fivér kiemeli, hogy a jövőben is Magyarország sikereiért korcsolyáznak majd.
A fentieket figyelembe véve, még inkább kérdés a kérdés, hogy vajon akkor mi állhat az országváltási kérelem mögött? Tekintettel arra, hogy a Liu-fivérek elérhetetlenek, és – korábbi szokásukat megváltoztatva – újabban már a közösségi felületekről is eltűntek, jórészt sötétben tapogatózik mindenki, a mostani bejelentés kapcsán, amelynek valós okait egyelőre nem ismerjük. Van azonban néhány dolog, amelyek ebben a helyzetben felmerülnek és amelyek esetleg szerepet játszhatnak abban, ha valóban elveszítjük a Liu-fivéreket. Ezek a következők.
A magyar rövid pályás gyorskorcsolya-válogatott háza táján többször is adódtak konfliktusok. Emlékezhetünk, hogy Burján Csaba egy kétes közösségi médiás bejegyzés után került ki a keretből az egyik világverseny előtt. Arra is emlékezhetünk, hogy a legutóbbi olimpia egyik versenyszáma után nyílt bírálatokat fogalmaztak meg egymással szemben bizonyos csapattagok, amit aztán utólag persze többen is igyekeztek kozmetikázni, de azért a rossz szájíz biztosan sokakban ottmaradt. Ezeknek a konfliktusoknak a felszínre kerülése nem megszokott, az ilyesmit általában saját, belső körben szokás rendezni.
Szintén érdekes történet az amerikai John-Henry Krueger honosítása, aki a válogatott eredményességének további növelése érdekében kapott lehetőséget arra, hogy magyar színekben induljon. Bár váltóban elért egy olimpiai bronzérmet, tehát részese volt egy szép sikernek, de végül úgy alakult, hogy többet mégsem láthatjuk őt piros-fehér-zöldben. A hivatalos indoklás szerint azért, mert olyan fegyelmi vétségeket követett el, hogy „már nem lehetett tovább tolerálni” a viselkedését.
A fentieken túl a sportágban történő változásokhoz tartozik a sikeredő, Lina Csang Csing távozása, igaz, itt legalább tudjuk az okot: a hivatalos indoklás szerint ugyanis visszautasíthatatlan ajánlatot kapott szülőhazájából. Ezzel nyilván nem lehet mit kezdeni, az is egyértelmű, hogy van az a pénz, amivel nem lehet és talán nem is érdemes versenyezni, s ez még akkor is igaz, ha valószínűsíthető, hogy Lina Csang távozása a Liu-fivérek távozása szempontjából is kulcsmomentum volt.
Mégis fennmarad továbbra is a kérdés, hogy vajon miért jutottak erre a döntésre a fivérek? Különösen akkor, ha azt is figyelembe vesszük, hogy szinte mindent fel kell ehhez égetniük maguk mögött Magyarországon.
Amennyiben ugyanis Kína színeiben kívánják majd folytatni – a feltételes mód annak szól, hogy eddig ezzel kapcsolatban semmilyen megerősítés nem érkezett -, akkor le kell mondaniuk magyar állampolgárságukról, mert a Kínai Népköztársaság nem ismeri el a kettős állampolgárság intézményét. Vagyis Liuéknak nem kevés áldozatot kellene hozniuk egy Magyarország-Kína országváltás esetén. Igaz, a hírek szerint Kína is kimagaslóan dotálja az eredményes sportolókat. Látható tehát, hogy érzelmileg és anyagilag is érdekes lenne egy ilyen döntés, amellyel egyben el is esnének az olimpiai bajnokoknak és helyezetteknek járó állami életjáradéktól, az ugyanis csak magyar állampolgároknak jár.
Kósa Lajos a Magyar Országos Korcsolyázó Szövetség (MOKSZ) elnöke egyértelművé tette a szövetségi álláspontot. Amennyiben a sportolók távozási szándéka megmásíthatatlan, akkor vagy kivárják az országváltás szabályában szereplő hároméves várakozási időt, vagy vissza kell fizetniük azt a sok százmilliós összeget, amelyet eddig a MOKSZ a felkészítésükre költött.
A fenti két bekezdés támasztja alá igazán azt, amit írásunk bevezetésében már érintettünk: innentől már nem igazán létezik jó megoldás. Ha Liuék maradnának mégis, amire Gyulay Zsolt MOB-elnök nyilatkozata fényében már semmi esély nem látszik, akkor is ott lenne ez a bélyeg a személyük körül, hogy egyszer már itt akarták hagyni Magyarországot. Ha viszont távoznak, akkor – függetlenül a csodálatos eredményektől, amelyekkel megajándékoztak bennünket – óhatatlanul ott marad a rossz szájíz, akár a szövetségben, amely valóban nem sajnált soha, semmit a versenyzőktől, akár a sportszerető közvéleményben, amely gyakran hallhatta tőlük, hogy mennyire szeretik Magyarországot és ennek az országnak akarnak dicsőséget szerezni.
Egyvalami biztos: bármi lesz is a döntés, de különösen igaz ez országváltás esetére, semmiképpen nem szabad fröcsögni és gyűlölködni a sportolókkal kapcsolatban. Mindez méltatlan lenne a Liuék által elért eredmények tükrében. Ugyanakkor az sem kérdés, hogy egy hiteles, hihető és őszinte magyarázat azért mindenképpen kijár a két fivértől, legkésőbb akkor, amikor majd lecsengtek az indulatok… Ennyi jár Magyarországnak, mert nemcsak az ország kapott nagyon sokat a Liu-fivérektől, de ők is sokat köszönhetnek ennek az országnak.
Vezető kép: redbull.com
Grimmbusz
2022-11-10 at 13:39
Csak úgy itt hagyom:
https://www.portfolio.hu/impakt/20190329/kinaban-megorulnek-ertuk-itthon-mindenki-aron-alul-akarja-megkapni-a-magyar-olimpiai-bajnokokat-318553
Főleg középtájon érdekes, amit a Kínában maradásról mond. 🙂
Főleg az lesz vicces, ha nem is kínai színekben akarnak indulni 😀 Mert ezt konkrétan még senki nem mondta…
Grimmbusz
2022-11-10 at 13:31
Csak halkan kérdem..
Nincs ebben szerepe annak is, hogy a kínai sportruházat gyártó cég, aminek a reklámarcai lettek volna, eléggé befuccsolt az európai piacon? Csak kérdem…
dr. Kolompár Genitália
2022-11-10 at 13:13
Érdemes ezen a két kis légyszaron ennyit cívódni? A jégen csúszkálás teljesítmény? A háztömb körüli rejszolás, zsákbafingás, és a trombitába vizelés miért nem teljesítmény, ha azt jobban csinálja valaki a másiknál? Nem vitatom el senki jogát arra, hogy olyan sekélyesen élje le az életét, hogy a szurkolás legyen a legfontosabb számára az életben, de ha maradt két sportesemény között néhány pillanata, akkor gondolkodjon el azon, hogy még mindig a barlang falára rajzolna, ha nem lennének olyan emberek a világban akik valós teljesítményt nyújtanak – legtöbb esetben töredéke jövedelemért – mint a mai szórakoztatóipar elsőszámú emberei, az ú.n. élsportolók. Mert a valós teljesítményeket senki nem akarja észrevenni, mert a primitív ember úgy él, hogy azt hiszi, az árcédula csinálta a terméket, annak előállításához semmilyen teljesítmény nem kellett. Ahogy a betegek gyógyításához, úgy az “aranylábú” focista cipőjének a megtervezéséhes sem kellett.
De minek soroljam tovább. Ha vannak igazi ingyenélők a világban, azok az “élsportolók” . A nagy semmit eladják teljesítményként.
Az összes vérmes drukkertól, -aki most nekem fog esni – megkérdezném: Miről mondana le inkább élete végéig, – a WC papírról, vagy Katinka pancsolásának a látványáról? Persze, a wc papír még sosem okozott számára frenetikus örömöt, mert nem próbálta még a seggét csupasz kézzel kitörölni. De javaslom szédszedni a mobiltelefont is, és belenézve eldönteni, hogy mi is a teljesítmény, és kik érdemelnének valós elismerést.
Technika
2022-11-10 at 13:06
@pebe
Kinaiként nem tudja már a gyerekeket támogatni, akkor nem találkozhat velük? De tudja. Persze a jelenleg még csak verbálisan lincselő csőcselék kapcsán én is meggondolnám idejövök-e még.
Amit elfelejtesz ezek a fickók annyira magyarok mint amennyire kiniak is – ennyi.
pebe
2022-11-10 at 12:55
Ja, és kis kiegészítés: én két tiszta szívű, őszinte jellemű, érzékeny lelkű srácot véltem bennük látni. Most óriási a csalódás, emberileg.
pebe
2022-11-10 at 12:35
Én a lélek oldaláról pengetném meg a húrokat. A magyar szurkolók szeretete ezek szerint ennyit ér? Vagy a kisgyerekeké, akik példaképként felnéztek rájuk? Az egyikük egy alapítvány árváit patronálja / -ta. A kicsi árvák szinte ünnepnapként várták, amikor megjelent játékokkal, ajándékokkal az árvaházban és együtt játszottak, beszélgettek. Vagy amikor sulikba hívták őket előadásra. Szinte csüngtek rajtuk a gyerekek, csak úgy csillogott a szemük. Mi lesz a példa ezek után? Hogy nem kell gerinc? Hogy tudnak ezek után tiszta lelkiismerettel a szurkolóknak, vagy ezeknek a kisgyerekeknek a szemébe nézni? Arról nem is beszélve, hogy úton – útfélen azt nyilatkozták, mennyire büszkék a magyarságukra, és mennyire fáj nekik, amikor bántják őket.
Technika
2022-11-10 at 12:29
@dr. Kolompár Genitália
köszönjük Emese. A tizenötiqsok (wazz) hozzád képest egyetemi professzorok.
Technika
2022-11-10 at 12:26
Még egy megjegyzés a cikkhez. Furcsa, hogy egy nyilvánvaló szempont nemigen merül fel.
Mi magyarok elég bosszantónak találjuk, ha egy magyar származású akárki aki külföldön él nem lojális magyarországhoz. Sőt sokan még a másod harmadgenerációra (vagy a vegyes házasságból származókra) is hajlamosak magyarként gondolni. Ugyanakkor fordított esetben erősen megütköznek. Nem ártana kicsi önkritikát gyakorolni.
Eg másik szempont a “nyugat” mostani viselkedésével gyakorlatilag ott áll előttünk pörén a maga ocsmányságával. Az oroszokkal szembeni viselkedésre gondolok. Olyan oroszoktól vontak meg nyugati cégek jogosultságokat a háború első napján akik akár 10 éve is nyugaton élnek sokszor kettős állampolgárok. Az egyéni jogokra, identitásra olyan rohadtul kényes nyugati “entelektuellek” és a fizetett médiakurváik pedig a nácikat felülmúló módszerekkel gyalázzák nap-napután az oroszokat.
Akinek ez az ocsmányság nem tűnik fel – függetlenül attól oroszbarát vagy sem – az vak és süket.
Jó semmi új nincs ebben a 2. VH alatt az USA gyak táborokba zárta a náluk élő japánokat, Nagy Britannia a 30-as évektől hozzájuk menekült volt németeket (többségükben zsidókat) gyak deportálta pl Man szigetére.
Ha Kinával komolyabban összeugrik az usa (és gyarmati pl európa) és bizonyos jelekből úgy tűnik ez az asztalon van ld. Biden nyilt fenyegetése Elon Musknak (legutoljára ugye a németeket fenyegette igy a nyomorult) akinek a kinai háttér fontos. Akkor bizony elengedik a liberálnáci lincselő médiapitbulljaikat. Elég arra gondolni hogy a teljesen lolevel csürhe itt mit művelt Fudán ügyben.
Egy kinai aki nyugaton él főleg aki nem átlagos életet ebből azért levágja esetleg mi lehetünk a következők akkor azért lehet annyira már nem érzi jól magát és lehet, hogy egy ilyen döntési helyzetben ez is fog számítani.
Szegedi szurkoló
2022-11-10 at 12:26
A Liu fivérek aktuális problémája nem magánügy, mégis becsületbeli
ügy és üzleti ügyük, de ugyanakkor országunk ügye is egyben.
Ök ketten nem kínai, hanem magyar állampolgárok, ezért rájuk nézve
is kötelezö az Alaptörvény.
Amely szerint mindenkinek joga van a véleményalkotás és információ
szabadságához (ami emberi jog), tehát az igazság megismeréséhez.
Ebböl következöen jelenlegi eltünésük menekülésük sérti a polgárok emberi jogait. Ámde legális üzleti lehetöséget kínál a médiáknak.
De meddig? Hisz Hosszú Katinka (Gyárfás Tamással szembeni) nyílt
kritikája is országos ügy volt korábban, s Orbán Viktor gyorsan
rövidre zárta azt (hisz tölünk kérdezte, mit tegyen a kormány?).
Tehát a Liu fivérekkel szembeni kormánykritikának lehetöségében
áll a vonatkozó igazság nyilvános mai elösegítése és biztosítása.
Ha ugyanis sikeredzöjük Lina Csan Csing Kínába távozik, öt egy
holland sikeredzövel pótolni lehetséges. Azonkívül gondolni kell
arra is, nehogy áldozatokká váljanak fiaink. Hisz nekik is fontos,
hogy közvetítö jogi képviselöjük legyen minden üzleti ügyükben!
Na és mi lesz édesanyjukkal?? Szabina asszony velük együtt Kínába
költözik vagy pedig ez a derék két magyar fiú magára hagyja öt itt
Budapesten? Ezt érdemlné egy idös édesanya?
Magyarországnak talán nincs Alkotmánya?! De van.
Nagykorú fiainknak gondoskodnia kell anyjukról.Lásd: XVI.cikk (4).
dr. Kolompár Genitália
2022-11-10 at 12:23
Húzzanak a faxomba, és maradjanak is ott. De vigyék a mellszobrot is.
Csak ámulok, hogy miközben hivatalos jobboldali trend lett itthon – egyébként jogosan – annak a bírálata, ami a nyugati világban most “kúltúraként” megjelent, – ugyanakkor idehaza pedig istenként imád a nép két olyan ferdeszemű kölköt, akik jól láthatóan semmilyen kötődést nem mutatnak a szülőhazájukhoz. Mindemellett nem orvos professzorként, vagy más tudósként “tengették” itthon közpénzből az életüket, hanem a létük legnagyobb műve az volt, hogy a tizenöt IQ-s szurkolók gyönyörére körbe csúszkáltak a jégen, – csak nem berregtek, mint a döglégy, aminek a lábára cérnát kötött a vásott falusi suttyógyerek. Na ez lenne az a magyar értékrend, ami feljogosít bennünket arra, hogy a nyugatot bíráljuk?
Technika
2022-11-10 at 11:54
@Királytigris
” bár zömében valószínű, hogy a sporton kívűl máshoz nem értenek, és akkor kockázatos a vállalkozás, mert esetleg a megkeresett pénz elúszik.”
A sporton keresztül rengeteget megtanul. És jó lenne ha te is megnéznéd, hogy bizony van a legtöbbnek valamilyen polgári foglalkozása. És még valami – számos területen szeretik ha valakinek sport esetleg katonai multja van mert jobban terhelhető kitartó és sokkal komolyabb önfegyelemre képes mint egy kis ‘szemefénye’.
A legtöbb sportoló ráadásul akinek jobban megy mondjuk országos szinten sokkal hamarabb kezd önálló életet mint a kortársai.
Technika
2022-11-10 at 11:45
@chatillon r
” úgy látszik ők zsoldosok.” … “a feltétel nélküli sporttámogatás a fidesz legrosszabb arca.”
Te nem tudsz olvasni? Vagy szövegértelmezési problémáid vannak? Le van irva a cikkben NEM feltétel nélküli a sporttámogatás 3 év vagy visszafizeti. Nos nekik van lehetőségük arra hogy visszafizesség.
Megmondom engem mi irritál a tiedhez hasonló vélemények. Az örökös rohadt rászorultsági elv, azért mert én igy nöttem fel a megyessi gyurcsány érában láttam a sávos adózás ‘áldásait’ mellé a nullás keresigazolásokkal belibbenő rendszeres szoctámot kimaxoló gazdaggenyókat az egyetemen. A tolvajlást már 20 évesen ipari szinten űző HÖK tagokat és mellé a rohadt kárálást nekem ez jáááár. A pofájuk az járt. És mindennek a csúcsa a legkisebb senkitől a legmagasabb szinték pártállásra való tekintet nélkül a hálapénzt.
Szoval elmész te…
“míg magyar diplomások éhbérért dolgoznak.”
Komolyan? A magyar diplomás éhbérért? Na ne röhögtess ki. Simán megkapsz 1 misit bruttóban számos területen, vagy az a fajtádnak éhbér? Tudod mi a diploma? Egy szaros papír, amivel kitörölni sem lehet. Sem intelligenciát sem tudást nem jelent. Ugye nem akarod azt elmagyarázni, hogy jó kőműves/ács aki annyit dolgozik mint az állat munkája kevesebbet ér? Vagy azt hogy egy muciológus szociális munkás vagy a Bivalyböknyéd külsőn szerzett _drámatanár_ diploma több munkát igényel mint egy fizikus vagy mérnöki diploma?
Apropó a magyar “diplomások” jelentős része külföldön van, akkor ha a sportolók akik nem akarják a legjobb éveiek elcseszni ‘zsoldosok’ akkor azokat miket minősíted kurvának?
Rohadtul kiváncsi lennék hogy a hozzád hasonló mivel tölti a napjait egyáltalán miféle diiplomája van?
Egy biztos a leghülyébb bundesligában focizó focista is jobban beszél nálad legalább egy nyelvet de inkább kettőt. Egyáltalán miről ugatsz te itt a sportolók nagy része diplomás nézd már meg az olimpikonokat vagy a legendás vizilabdacsapatot milyen szakokat végeztek úgy hogy közben napi szinten nyomták az eddzést.
Szal kicsit vegyél vissza az arcodból.
Saolin Kungfu
2022-11-10 at 11:41
2 db Liu elmenni kici Ujknai tartomanybol hivni Magyaroszag, mert mos haszaterni vissza rendes naty Kinaba inkabb.
Na es asztan?
Kicit csipos, de nincse itten semmi latnivalo. Lehet befokni szatok, matyarok mer mekkaptatok mar olimpijai ermeket.
Benn fennt S kinn AI utynokseg behaloz lefizet es mekzsarol 2 db Liu, na es asztan.
Mi hozzuk sok befegtetes gyarakba, ertem? Etyetek cipos csirket, fott koborkutyat es pofatok befogni.
pm
2022-11-10 at 11:41
Ne legyünk már kicsinyesek. Ők amíg magyar színekben versenyeztek Magyarországot fényezték a sikereikkel. Persze hogy nem örülünk egy ilyen váltásnak, meg nem is túl “hazafias”, de ez van. Egy ilyen logika mentén taszítsunk ki minden magyart aki külföldre megy dolgozni, élni?? ugyan már kérem. Ez még nem a világvége.
Az hogy hogyan viszonyulunk hozzájuk, rólunk is kiállít egy bizonyítványt, ezt azért szem előtt kéne tartani.
Szóval: köszönet az eddigiekért, és további sok sikert srácok!
Sajnos nem lehet leállítani az élsportot
2022-11-10 at 11:32
chatillon r2022-11-10 at 09:17,sajnos nem lehet leállítani az élsortot, mert az ugyanúgy egy iparág, mint bármi más, mondjuk mint a turizmusipar. Egy műemlék felújítása sokba kerül, és önmagában nem térül még soha esetleg, de közvetve, a turisták által elköltött pénz által az ország egyenlege növekszik. Így van ez az élsporttal is. Ha azzal növekszik az ország bevétele, akkor másnak is több jut majd.
ERZSI
2022-11-10 at 11:25
Az édesanyjukat és a leánytestvérüket + féltestvérüket sajnálom amiatt, hogy igazából nekik megpróbáltatás az egész. Két értékes magyar ember fordult ki a sarkából!
A mocskos ellenzéknek azóta sem felejtem az ócska viselkedését velük szemben.
Nem kell élsport
2022-11-10 at 11:15
Én nem tudok hálás lenni a Liu testvéreknek. Az igaz, hogy 15-szörös pénz kapnak Kínában, de Magyarországon is biztosított manapság egy olimpiai aranyérmesnek az élete végéig érvényes járadék. A végkövetkeztetés számomra az, hogy a sportot nem nézni és követni kell, hanem mindenki saját maga sportoljon, és széles ívben sz… le az élsportot.
Eztakamut
2022-11-10 at 11:06
Gandhi: Dehogynem! Szerb identitását felfedező Janics is ,,viszzatért” a kihagyás/honos ország fizessen érte lehetőségek hallatán.
Hm, azért a szobrukat még meg-megkoszorúzza a Fradi néha. 😉
Mondjuk a Ferencvárosba álmodott Fudan-szerződés évfordulóin.
Nos, reméljük, Kínában senki nem meri őket migráns/bevándorló/félvér jelzővel illetni.
S miután nyertek pár aranyat a hazájuknak, boldogan élvezik az ottani juttatást, és nem jönnek pont ide, ahol rossz nekik.
polizza
2022-11-10 at 11:04
Én továbbra is azt mondom ,,szívet cseréljen, aki hazát cserél……”
Kérdés, kinek mi, melyik a haza?
Felmerül ezért a kérdés, hogy akkor eddig lehet csak érdekből mutatták magukat ide, közénk, tartozónak?
Csak szöveg volt netán a sok szép nyilatkozat?
De hát ők olyan helyzetbe születtek, hogy ők jogosan választhatnak, és nem ítélkezhetünk a választásuk felett, mert nem könnyű az ilyen helyzet.
Ha Kínába igazolnak, nekik van mentségük, hogy csak a felük magyar. A másik felük kínai.
Ha úgy érzik annyira fontos lett most nekik a kínaiságuk, hogy nekik jobb a sok száz millióból lenni egynek, mint itt a 9,5 millióból az imádott példakép bajnokainknak,OK, akkor maradjanak/ legyenek ezután ott.
Én is azt mondom, hogy amit már megkaptak, az övék, ahogy amit mi kaptunk tőlük az a miénk, de a jövőben már ne kapjanak innen semmit, hisz az ő akaratukból számunkra megszűntek. Mi meg az ő számukra nem vagyunk már haza.
Nekünk az a pénz, amit rájuk költöttünk és később rájuk költenénk, nem kis összeg és kell azoknak a sportolóknak, akik nemcsak átmenetileg lesznek magyar sportolók.Így a ,,befektetést” visszakérjük, azzal kapcsolatban jöjjön a jog szava.
Liuék meg majd ott biztosan kapnak a hatalmas, gazdag Kínától annyival többet, hogy szinte észre sem fogják venni annak a ,,semmi kis magyar jövedelemnek” a hiányát.
Ha valóban azért csábították őket oda, hogy Kínának versenyezzenek!
( ha meg nem, az legyen az ő bajuk.)
Egyébként picit értem. A győztes csapat nincsen már együtt, jól tudom? Itthon nem is igen vannak, akikkel együtt csapatban esélyük lenne újra aranyat nyerni.
Kínában meg biztosan van vagy százezer olyan, akikből válogatni lehet melléjük csapattagokat.
De az is lehet, hogy éppen a létszámban dúskálás miatt még ők sem fognak bekerülni abba az ottani csapatba. Pláne, ha éveket most ki kell hagyniuk, utána meg már öregebbek lesznek, csak régi eredményekkel.
(ha nem kerülnének ott majd az ottani válogatottba, az is legyen az ő bajuk, ők döntöttek így)
De ha nem Kína az új célország, akkor mindent megvonni, visszakövetelni, mert bennük csak magyar és kínai vér csörgedez, másféle nem. Akkor kizárólag a pénz játszik szerepet.
( Valaki felrója a románná lett sakkozót, hogy vele nem vagyunk elnézők. Na de ott nincsen szó semmiféle román származásról, szülőről, származású szülőről…. Az meg nagy különbség!)
Akik meg azért értik meg őket, mert vannak ebben azs országban olyanok, akik ,,kínáztak”: 1- én értelmesebbnek tartom a két testvért annál, hogy azokkal az emberekkel foglalkozzanak.
2- ilyen alapon sokan megsértődhetnénk, mert ,,magyaroznak” is.
3- ami a csapatban meglevő sérelmeket illetheti, a többi versenyzőnek sem eshetett jól, amikor örökké csak a két Liut sztárolták, a többiekről sokkal kevesebb szó esett. Akkor persze igen, mikor nem jó lépést tettek.
Rolo
2022-11-10 at 10:54
“… és nem is biztos, hogy Kína azért csábítja őket mert tőlük vár aranyat, hanem egy 3 év – a sportban nagy szünet ez, hisz öregen nem jön már a teljesítmény – azt eredményezheti, hogy NEM fognak útjában állni a kínai korcsolyázóknak, és valójában ez a cél. Magyarként évekig bosszantották volna a kínai konkurenseiket és politikai vezérkart, hogy elviszik az aranyat előlük. Sztem inkább ez a kínaiak célja, megéri nekik a júdáspénz…”
Teljes mértékben egyetértek?
beeble
2022-11-10 at 10:48
@csakafidesz
Nem kettős állampolgárok, csak magyar állampolgárok. Most meg majd kínai állampolgárok lesznek, mert Kína tiltja a kettős állampolgárságot.
Rolo
2022-11-10 at 10:48
t2022-11-10 at 08:43
Látszik hogy a csökevény agyad ennyit bír felfogni az egészből???
Naprózsa
2022-11-10 at 10:28
Hatalmas baklövés ez a testvérek részéről. Szerintem vége a karrierjüknek, és nem is biztos, hogy Kína azért csábítja őket mert tőlük vár aranyat, hanem egy 3 év – a sportban nagy szünet ez, hisz öregen nem jön már a teljesítmény – azt eredményezheti, hogy NEM fognak útjában állni a kínai korcsolyázóknak, és valójában ez a cél. Magyarként évekig bosszantották volna a kínai konkurenseiket és politikai vezérkart, hogy elviszik az aranyat előlük. Sztem inkább ez a kínaiak célja, megéri nekik a júdáspénz.
Egy biztos, hogy itt szeretettel fogadta őket a többség, de Kínában az europid vonásaikkal mindig is idegenek maradnak, mindig is tudják róluk, hogy egy hazát már cserbenhagytak, úgyhogy nem fognak szeretet kapni, az zicher.
S megélhetési szempontból is nagy bukta lesz. Magyarország messze szabadabb, nyitottabb társadalom, mint Kína, és ezt összevetve a már megkapott tízmilliókkal és életjáradékkal, meg a 3 év alatt elmulasztott pénzszerzési lehetőséggel nem is biztos, hogy olyan nagy nyereség a “visszautasíthatatlan ajánlat”.
Egyet ugyanis nyilván nem tudnak a fiúk: Kína már most egy de facto terrorállam, ha covid gyanús vagy, nincs apelláta, nem kapsz még bezárt lakásodban sem ételt, ha rosszat mersz kiejteni a szádon, de elég ha csak ellenfeled feljelent, akkor még a szomszéd városba se mehetsz el, mert nem kaphatsz jegyet.
S a csoda ott is csak három napig tart, és jön az új kedvenc, ti pedig vénségetekig megfelelőségi pontrendszer rabszolgaságában fogtok tengődni, még ezt a júdáspénzetekhez sem fogtok hozzáférni.
Őszinte jóindulattal kérdem: Tényleg megéri?
Kátay Péter
2022-11-10 at 10:12
El kell engedni a két MAJMOT !
Húzzanak a francba, ha már ÍGY akarják !
Hüm-Hüm
2022-11-10 at 10:10
További sok sikert a fiúknak, és csak remélni tudom, hogy a döntést önszántukból hozták meg.
Nem tudnak innen elszakadni: itt él az édesanyjuk, és itt él a második házasságból származó kishúguk.
Nekem inkább az az érdekes, hogy mennyi pénzt fektetnek be a sportba, ha fejenként 150 milliot akarnak kapnia távozásuk fejében.! Ki? Az állam? mecénások? És akkor mégis kevés? Tulajdonképpen sportról lehet itt még beszélni, vagy valami másról?
Királytigris
2022-11-10 at 10:09
A MOKSZ állásfoglalása a témában korrekt. Egy profi versenyzőt elsősorban a pénz motiválja, ugyanis egy fizikai sportban egy menő versenyzőnek van kb. 10 éve. Aztán vége. Ez alatt a 10 év alatt kell annyi pénzt összeszednie, hogy az élete végéig kitartson, esetleg a sport befejezése után valamilyen vállalkozásba kezdjen, bár zömében valószínű, hogy a sporton kívűl máshoz nem értenek, és akkor kockázatos a vállalkozás, mert esetleg a megkeresett pénz elúszik.
Viszont van egy másik tényező, ami a profi sportban szent és sérthetetlen, és ez a szerződés amit kőkeményen be kell tartani!
Ők most menni akarnak, aminek az oka nagy valószínűséggel a jóval több pénz. A profi világ már csak így működik. Tehát menjenek, de csak a szerződés betartása mentén.
Szobrot élő embernek nem illik állítani. Hiába a szobor, a kiemelt pénzügyi támogatás, a 35 év feletti járadék…KEVÉS! Még több és több kell! Mert a pénz mindig kevés.
Ebből az is következik, hogy amikor egy magyar versenyző a dobogó legfelső fokán áll, és elhangzik a magyar himnusz, az nem csak a versenyző számára felemelő, hanem nekünk magyar szurkolóknak is. És bizony ez pénzbe kerül. Aztán, hogy ez kifizetődő számunkra, vagy nem ezen lehet gondolkozni.
Jártam pl. Argentínában. Ott csak a fociért vannak oda, a tömeget jóformán csak az érdekli, és ez ott csak kőkemény profi módon működik, és sikeresek (Argentína kétszeres világbajnok) nem úgy mint nálunk, hogy az állam milliárdokat pumpál bele a profi fociba, eredmény meg semmi.
Uncle Ment
2022-11-10 at 10:05
A karrier leszálló ágán sok pénzt akarnak keresni.
Baj? Nem baj.
Józsi
2022-11-10 at 09:44
Pontosan úgy gondolom én is, mint ahogy azt “SzM” alább megírta. Kínában a süllyesztő szélén fognak egyensúlyozni, viszont lehet, hogy anyagilag így is megéri nekik. Mindenesetre fiúk, köszönet az eddigiekért!!! (ezen a szánalmas bujdosásos módszerrel azért sokat rontottatok)
kisdobos
2022-11-10 at 09:43
Köszönjük az olimpiai helyezéseket, amit Magyarországnak szereztek. Sokat dolgoztak azért, hogy eljussanak erre a szintre.
Kívánjuk, hogy továbbra is sikeresek legyenek a sportban és szerezzenek sok érmet Kínának is.
Nem kell felégetniük semmit a hátuk mögött. Ide bármikor visszajöhetnek.
Zolee
2022-11-10 at 09:41
Nem értem ezzel mi a probléma: Magyarország történetének első téli olimpián szerzett aranyérmeit ezeknek a srácoknak köszönhetjük,úgy hogy a felkészítésüket is egy kínai szakember végezte. Sok sikert kívánok nekik, és hatalmas köszönettel tartozunk nekik ezekért az eredményekért.
halo ila
2022-11-10 at 09:33
Ahogy a világversenyeken Kína előre nyomulását lehet látni évek óta, nem biztos – sőt egyáltalán nem -, hogy ez a két Magyarországon született fiú ekkora sikerpályát futott volna be a többtízezer kínai srác között. Ergo, a kicsi Magyarország meg tudta nekik adni az esélyt a sikerre a maga adottságai mellett is. Kínában soha nem lesznek ekkora sikereik, és ezzel együtt el is ássák ott magukat a tömegben. Egyébként: ” Aki menni akar, azt hagyni kell…” -majd az élet elrendezi a továbbiakat.
chatillon r
2022-11-10 at 09:17
azt olvastam a pénz motiválja őket Kínában 800 milliót kapnak egy aranyért itt ötvenet. úgy látszik ők zsoldosok. én nem fizetnék se 800-at se 50-et. aki zsoldos legyen országváltó. a feltétel nélküli sporttámogatás a fidesz legrosszabb arca. irritál a sport és a sleppjükre költött brutális mennyiségű pénz, míg magyar diplomások éhbérért dolgoznak. a zsoldosklubok pedig kiábrándítóak, amik miatt a nemzeti válogatottak sehol sincsenek. csak nehogy sírjunk utánuk. minél több zsoldos váltson csak országot. az se baj ha kevesebb olimpiai érmünk lesz. le kell állítani ezt a pénzelszívó automatát
Nahát
2022-11-10 at 09:02
Remélem, ha elmennek, Kínát fogják képviselni, és nem Amerikát. Az lenne az igazi arculcsapás. Ha el kell válni, tegyük békével.
Ungarn über alles !
2022-11-10 at 08:57
nna jó, a szobor már megvan, nyaldoshatjátok
SzM
2022-11-10 at 08:47
t
A versenyző szemszögéből nézve, ezek az elkényeztetett fiúk kínában szerintem válogatottak sem biztos hogy lesznek. Tuti jó lesz nekik.
Eppur si muove
2022-11-10 at 08:42
“El lehet menni Magyarországról, itt lehet hagyni bennünket.” Mindenkori gyurcsányi hazaszeretet,…..ez most éppen a kínai verzió!
Bàstya elvtàrs
2022-11-10 at 08:40
Én személy szerint – amiröl tudunk – ugy gondolom, hogy MINDKÉT fél sulyos hibàkat követett el.
Ami a magyarokat, Magyarorszàgot illeti, sajnos a balliberàlis gyülöletkeltés, a baranyi nevezetü hulladék ocsmàny, gusztustalan, sértö viselkedése, 1000%,hogy közre jàtszott ebben a dràmàban, plàne hogy retorziot, netàn büntetést egyàltalàn nem vont maga utàn sem regionàlis, sem orszàgos (Àllami) szinten! (baranyi legujabb elképesztö fröcsögését a ballibsik még védték is, ugyanakkor a jobboldal nem tett semmi konkrétumot… )
Arra is emlékszem, hogy – Sajnos régi “jo” magyar szokàs szerint- aki eredményes, sikeres, ràadàsul külföldi, hogy ne mondjam idegen vér csörgedezik az ereiben, nos az ilyen honfitàrsainkat màr sokszor tàmadtàk, különféle helyekröl, irànyokbol, és sokszor ezt addig csinàltàk, amig az illetö sportolo, edzö, irànyit, stb. el nem tünt. Hàny sportbotràny volt az utobbi 4-5 évben Magyarorszàgon? Nem egy, nem kettö!
A jelenlegi – orosz, kinai – konfliktusok, az eu és a balliberàlis elit kinaellenessége (ideértve ismét a magyarorszàgi ellenzéket) valoszinüleg szintén plusz löketet adhatott a tàvozàshoz!
Ami a Màsik oldalt illeti, vagyis a fivéreket, az hogy elhagyjàk Magyarorszàgot, az (akàrmilyen szarul esik nekünk) rendben van, hiszen sokan csinàltàk màr ezt! Megtehetik, miért ne, szabad orszàg, Mindenki azt csinàl amit akar,oda megy ahovà akàr (vagy ahovà beengedik, esetleg tàrt karokkal vàrjàk).
Nekem a kivitelezéssel van a fö problémàm. El lehet menni, de kérem Tisztelettel, akkor vàllaljàk, az ezzel jàro felelösséget, torturàt.
Én személy szerint borzalmasan primitivnek tartom, hogy eltünnek, bujkàlnak, nem nyilatkoznak! Ez gyengeségre, gyàvasàgra utal,ràadàsul a balliberàlis csöcselék malmàra hajtja a vizet! A tàvozàs ezen modjàval Pont azoknak okoztak, okoznak fàjdalmat, szenvedést, akik segitették, tàmogattàk öket! És Pont azoknak adnak plusz farvizet, akik öket folyamatosan szidtàk, tàmadtàk, lehuztàk öket!
Egy biztosnak tünik:Kinàban szinte biztos, hogy sokkal, de sokkal jobban meg fogjàk öket becsülni, még akkor is ha nem fognak oriàsi eredményeket hozni.
Miért nem lehetett ezt normàlis emberek modjàn elintézni!?
Ez az amire jo lenne, de valoszinüleg soha nem fogunk vàlaszt kapni.
De jo lenne azért, ha legalàbb mi magyarok levonnànk a konzekvenciàt, és tanulnànk az esetböl! Hiszen ahogy a mondàs tartja:
Minden rosszban, van valami jo….
nemzeti
2022-11-10 at 08:38
Egyet ne felejtsünk !!!!!!
Politika mentes sport csak GYURCSÁNY FERENC gyakorlatában létezik.Az viszont TÖMEGSPORT.
Ami egy vízió.
Politika nélkül soha nem létezett élsport.
Hitler,Horthy,Rákosi,Kádár,Honecker stb. csak hogy a régebbi rendszereket vegyük figyelembe,a mi régiónkban.
Az élsporthoz állami,adófizetői,magyarul a lakosság a te pénzed kell.
a te pénzed kell örök idők óta.
Etel
2022-11-10 at 08:32
Először csak mi fedeztük fel a két Liu testvér tehetségét és a kínai edzője. Ezt igazolták az aranyérmek.
Aztán felfedezték a kínaiak is. Erre reagálva először gáncsoltak az eredmenyeiket, elcsábították az edzőjüket, bevetettek minden eszközt, ami egy nagyhatalomnak a rendelkezésére áll, szépen, fokozatosan. És ha korcsolyázni akarnak, és győzni is, akkor ez a jó lépés.
Kína éppen azon van, hogy ne csak egy nagyhatalom legyen, hanem világhatalom. Nem válogat az eszközökben. Amerika is ezt csinálja, de az nem tűnik fel nekünk soha, meg most sem, pedig éppen letűnőben van.
A véletlen szerencse úgy hozta, hogy mégis nekünk, a nagyon kis nagyhatalomnak hozott aranyérmeket a Testvérpár és az már a miénk.
Próbáljuk megbecsülni azt, ami van.
SzM
2022-11-10 at 08:30
Azt hiszem állati nagy baromságot csináltak ezek a fiúk. Itt Magyarországon hosszú évekig nem lett volna versenytársuk, indulhattak volna bármilyen versenyen még 10 év múlva is. Kínában viszont ott van a kismillió kínai-kínai gyorskorcsolyázó akivel nap mint nap meg kell majd küzdeni azért, hogy egyáltalán bekerüljenek a válogatottba. Ott nem lesz bérelt helyük. Ráadásul az ottani edzők és régi versenyzők biztos nem nézik jó szemmel, hogy ezek a számukra idegenek hirtelen csak jönnek és máris ők adják a kínai válogatottat. Lesz ott erős ellenszél is velük szemben. Itt elég volt nekik a világversenyekre készülni, ott az évközi belső válogató versenyeken is meg kell majd szakadni, hogy egyáltalán indulhassanak világversenyen. Ráadásul a nagyobb szájú idősebb gyereknek nem futott olyan jól most a szekere, az öccse hozta a sikereket mostanság.
Az egyenes gerinc pedig azt kívánta volna, hogy kiálljanak és kerek-perec elmondják, hogy bocs, de megyünk Kínába.
Aztán ugrik a magyar, értelemszerűen vele együtt az eu-s állampolgárság. Ha nekik megéri majd kínában élni csinálják.
BL
2022-11-10 at 08:27
Szerintem ezek voltak az érmék amikkel büszkélkedhetnek, mert ha a klubon belüli problémák ekkora port kavarnak, akkor az országváltás után eltünnek a süllyesztőben. Annyira meg fogja viselni őket, hogy soha senki nem fog úgy tekinteni rájuk mint akikben meg lehet bízni. Lehet, hogy jónak tűnik az egész de mire minden nek vége, az idegeit, a lelkiállapotuk padlón lessz. Főleg, hogy a kisebbik (az anyukájuk riportja után, amit az olimpiai bajnokság után adott) nagyon érzékeny.
Grimmbusz
2022-11-10 at 08:26
Tök érdekes összevetni ezt azokkal a cikkekkel és hozzászólásokkal, amik a sakkozó srác országváltásakor születtek 😀
Nem rontom el az örömöt, tessenek rákeresni 😀
gyozo2018
2022-11-10 at 08:03
csakafidesz
2022-11-10 at 07:16
Jellemzően nem olvastad el figyelmesen:
KÍNA NEM ISMERI EL A KETTŐS ÁLLAMPOLGÁRSÁGOT.
Ha Kína képviseltében, színeiben akarnak indulni, akkor
le kell mondaniuk a magyar állampolgárságukról.
Erechi Simetán
2022-11-10 at 07:59
Én rosszabbat sejtek a háttérben, mert egy fiatal csúcsformában lévő sportolónak nagy kiesés a három év várakozási idő, és mégis vállalják. Nagyon nyomós érvnek kell lennie, amiről nem tudunk. Vagy visszafizetik a pénzt. Ez talán még nehezebb, hacsak Kína nem fizet. Másrészről rendszeresen esegetnek ki csontvázak a magyar élsport szekrényeiből. Ott mikor tesznek rendet, hogy ne lehessen visszaélni a hatalommal, pénzzel stb.? Mert ez is lehet ok.
Rózsa Zoltán
2022-11-10 at 07:54
Tisztelt Kovács Attila!
Egészen jó gondolatmentere fűzte fel a cikket csak épp néhány elásott kutya hiányzik belőle. Lássuk csak – mikor megtudtam a hírt szekunder szégyeneben elpirultam és érteni, megérteni véltem a bajnokok döntését. Ahogy írja a cikkben “gyorskorcsolya-válogatott háza táján többször is adódtak konfliktusok”. Ez tipikus, egymás taposása, könyöklés, áskálódás. Gyanítom Kínában az ilyesmit finomabban, fegyelmezettebben és kultúráltabban rendezik a klubok főleg egy olimiai keret válogatásnál.
Viszont ami kimaradt: emlékezzünk csak, hogy dagonyázott a politika a bajnokok származásán?! Migránsozták őket?! Micsoda pofátlan, aljas megnyilvánulásai voltak egyik-másik közszereplőnek ezekkel a fiúkkal kapcsolatban? Biztosra veszem, hogy ezt ők is olvasták, hallották, látták és az ilyen okádék férgek és böfögéseik körül kialakult szarvihart is érezték – és nem felejtik el, tüske maradt akármilyen kiemelt helyen is voltak az FTC Klubban.
Például a mostanában hiperérzékeny Baranyi gátlástalan, aljas kirohanásai és mocskolódásai Kína ellen a vélt Fudan egyetem miatt? A Kína gyalázkodás mégis hogy esett ezeknek a gyerekeknek pont abban a kerületben ahova jártak edzeni és amelyik klubnál voltak? Ez milyen lehetett, hogy eshetett nekik? Ezeken tessenek elgondolkodni a most sértődött magyar szurkolóknak és közönségnek – meg persze a büdös patkány Baranyi félék tettein!
A cikk zárásaként megfogalmazott: “Ugyanakkor az sem kérdés, hogy egy hiteles, hihető és őszinte magyarázat azért mindenképpen kijár a két fivértől, legkésőbb akkor, amikor majd lecsengtek az indulatok… Ennyi jár Magyarországnak…”
A magam részéről vitatom. A Liu testvérek semmivel sem tartoznak Magyarországnak. Kaptak itt sok szeretetet, támogatást és vastagon kaptak liberális, bolsevik fröcsögést. Adtak egy sportágnak bajnoki érmeket, sikert, szurkolói csodálatos perceket és büszkeséget. Ez minden.
Ha elmennek tőlünk én meg tudom érteni és csak abban reménykedem, hogy végül minden ocsmánykodás, szardobálás ellenére jó hírét viszik Magyarországnak és a magyaroknak. Bízom benne, hogy szeretettel fognak ránk gondolni végül.
A bolsevikjainkkal pedig nekünk, itthon, házon belül kell elszámolnuk mindezek tükrében.
vasas
2022-11-10 at 07:53
Az igazságot a magyar emberek soha nem fogják megtudni! De azért lekopott a máz a hangzatos nyilatkozatokról
Somodi Zoltán
2022-11-10 at 07:47
Semmiképpen nem szabad fröcsögni???? Gyűlölködni??? Miért ne szabadna?M Szerintem mocskos árulók. Ennyi.
Ghandi
2022-11-10 at 07:35
Kedvelem a srácokat, de a döntésüket nem tartom bölcsnek, és kicsit sem vagyok abban biztos, hogy nem fognak csalódni kínai versenyzőként. Azt bizonyára tudják, hogy ide a sportba már nemigen térhetnek vissza. Engem a cikkben említett nyilatkozat meghatott, tehát én pillanatnyilag csalódott vagyok, szóval srácok, kedvellek benneteket, de a döntésetekkel kapcsolatban elmentek a jó fenébe!
(Az viszont valószínű, hogy Kínában nem fogják őket migránsozni, mint itthon a lepra ellenzék tette, engem a helyükben ez nagyon bántott volna).
István
2022-11-10 at 07:31
Eddig se nagyon büszkélkedtem ezeken.
Magyar sportoló, legyen magyar.
csakafidesz
2022-11-10 at 07:16
Egy kettős állampolgár szabadon választhat, hogy hol él, kit képvisel. Most Kínát fogják a sportban képviselni. Nos hát pont ezért nem szabad megtűrni kettős állampolgárokat a parlamentben és jelentős állami posztokon.