Megállapodás született pénteken a CBA Baldauf Kft. és a német Lidl diszkonthálózat között, eszerint a CBA egyik franchise cégének hét boltja jövőre Lidl-üzletként nyitja újra kapuit. Baldauf László, a magyar vállalat egyik alapítója exkluzív interjút adott a Magyar Időknek, amelyben azt is előrevetíti, hogy több ezer bolt – magyar és külföldi tulajdonú egyaránt – tűnhet el a piacról az átalakult vásárlói szokások miatt. Az üzletember szerint ugyanakkor magyar cégeknek kéne átvenniük a kivonuló multik helyét.
A keddi napilapban megjelent interjúban Baldauf László elmondja, azért adja külföldi kézbe jól teljesítő élelmiszerboltjait, mert kivonul a kiskereskedelemből, és a Lidlt tartja a legstabilabb jövő előtt álló piaci szereplőnek tartja hazánkban. A 76 éves szakember szerint ideje felismerni, hogy globálisan megváltozott a kiskereskedelem szerkezete, mert átalakultak a vásárlási szokások, manapság a lakóhelyekhez közelebbi, kisebb diszkontáruházak a legnépszerűbbek a középosztály körében, és lassan a városszéli hipermarketek fölé kerekednek. Kifejtette, a kilencvenes években sem a politikusok, sem a gazdasági elit nem számolt annak következményeivel, hogy a multiáruházláncok betelepítése mivel jár mostanra, ezért a hazai cégek piacszerzését a jövőben támogatni kell.
A magyar piacot eleve túl telítettnek tartja, ezért néhány éven belül a jelenlegi 14 és fél ezerből öt-hatezer bolt eltűnésére számít a piacról, ami a nemzetközi és a magyar cégeket is érinteni fogja. A legközelebbi távozónak a Tescót tartja, a mintegy száz itteni Tesco-egységből szerinte negyven-ötven az, amelyek teljesen átalakítva, üzleti szempontból értékesek lehetnek, a többit ingatlant sport- vagy közösségi célokra hasznosíthatnák, vagy a mostanában reneszánszukat élő, fedett termelői piacokat lehetne kialakítani. A CBA korábbi vezére szerint kedvező irányba fejlődik a magyar gazdaságpolitika, amelyhez a bizalmat jövőre újra meg kell szavazni. Annál is inkább, mert a hazai kereskedők számára minden körülmény megérett ahhoz, hogy túlsúlyba hozzák a nemzeti tulajdont a külföldi láncok uralta ágazatban. Szavai szerint szükség van a multikra az egészséges versenyhez, azonban a magyar üzleteknek nagyobb teret kell engedni, támogatni kell, hogy a kivonuló multik helyére magyar vállalkozások lépjenek, hogy ezek profitja itthon maradjon.
magyaridok.hu
Névtelen
2017-12-19 at 18:20
Talán az árakat kéne kordában tartani a magyar kereskedelmi nagyhalaknak és nem lenne ennyire egyértelmű a diszkont láncok térnyerése.
Próbálja ki bárki, hogy ugyanazon termékeket veszi meg a magyar láncoknál és a diszkontoknál és józan paraszti ésszel el tudja majd dönteni, hogy hová megy vissza legközelebb.
A választék felé nyitás egyébként jó technika, csak a polci árakkal kell kezdeni valamit.
Ezzel együtt is hajrá magyar kereskedők.
Péter Pál
2017-12-19 at 13:21
Akkor én nem értek valamit.
Nevezetesen azt, hogy ennek az elvnek jegyében miért a német Lidl-nek adta el a boltjait ?????
Anna
2017-12-19 at 12:35
Ezt a kétszínű megnyilatkozást a magyar(?) baldauf részéről!
olszal
2017-12-19 at 11:27
Szerencsére! Mert, ha csak az lenne lehetséges amit Te gondolsz, akkor visszajönne a kommunizmus. Amit anno boldogan építettél szüleiddel…
Apamaci
2017-12-19 at 08:21
Ezek szerint 76 éves korára egy kicsit agyalágyult lett a bácsi!
Szépeket mond a magyar tulajdon előnyeiről és a boltjait átadja egy külföldi cégnak!
Kaktusz
2017-12-19 at 18:34
Igazad van. Lehetséges az, hogy a maroknyi ellenzék nagy többségként tüntesse fel magát.