Solaris gyártmányú hidrogénhajtású autóbuszt tesztelnek a 105-ös busz vonalán. A kipufogógáz helyett vizet termelő jármű három napon át, március 18-ig rója a próbaköröket. A buszt mindenki ingyen kipróbálhatja.
Forrás: MTI; Fotó: MTI/Szigetváry Zsolt
Facebook hozzászólás
Rohoska István
2022-03-19 at 17:04
Tisztelt Namond Hölgy vagy Úr. Teljesen egyetértek. A 3500 Ft/kg-os ár jelenleg érvényes a budapesti hidrogéntöltő állomáson. Egyébként egyetlen épeszű villamosenergia előállítási módszer van. Ez az atomenergia. Atomenergiával, valamint így gyártott villamosenergiával lehet hidrogént létrehozni. Ezzel a gépjárművek és a traktorok hajthatók. Repülőgépeket illetően szkeptikus vagyok. Ugyanakkor metanollal ezek is üzemeltethetők. Ez vízből és széndioxidból gyártható. A nap, szél és egyéb ilyenek csak alárendelt szerepet játszhatnak. A magyar kormány nem benyalt a semmire sem jó EU-nak, hanem kénytelen volt az egyik őrültséget a magáévá tenni.
Namond
2022-03-18 at 17:06
Budapestnek volt Európában az első földalatti vasútja.
Hol van kamugeli a brüsszeli csoki bevonatú közel két méteres szardarab és BKK-s seggtörlői?
https://magyarbusz.info/2021/08/14/zold-hidrogennel-uzemelo-solarist-tesztel-a-felso-ausztriai-wels-varosa/
Namond
2022-03-18 at 16:58
https://www.elobolygonk.hu/Innovativ_trendek/Energia/2021_10_12/elindult_a_masodik_hazai_zoldhidrogen_projekt
Ez lényegében egy greenwashing.
Namond
2022-03-18 at 16:56
Lászlo54 2022-03-18 at 11:5
Rohoska István 2022-03-18 at 10:55
“Óriási előrelépés a hidrogén előállítása terén”
https://hvg.hu/tudomany/20110926_hidrogen
A cikk címéből csak a hidrogén és előállítás közül a NAGYIPARI jelző maradt ki.
Zseniálisan stratégiai gondolkodású vezetőjű kormányunk, talán gondolhatna a hulladékként környezet szennyezésként kibocsájtott hidrogén tartalmú gázok kötelező beszolgáltatásáról és a hidrogén melléktermékek közös alapba helyezéséről, akár a MOL égisze alatt is.
Megelőzhetnénk a világot, persze határainkon belül.
Namond
2022-03-18 at 16:41
Lászlo54 2022-03-18 at 11:5
Rohoska István 2022-03-18 at 10:55
Persze a fosszilis lobbi adminisztratív nehézséget támaszt, lustaságból, szervezeti tehetetlenségből, a DIVATOS zöldségek irányában is, ahelyett, hogy tőkeerejénél fogva, megnyergelné a változás lehetőségét.
https://solar-kit.hu/aramszolgaltato-es-napelemes-rendszer/
Namond
2022-03-18 at 16:38
Lászlo54 2022-03-18 at 11:5
Rohoska István 2022-03-18 at 10:55
A hidrogén előállítása jellemzően melléktermékként keletkezik vegyi, biológiai folyamatoknál, pl műtrágya gyártás, foszilis anyagok lepárlása, városigáz előállítás, erjesztés útján pl komposztálás, élesztő, sör, stb.
A hidrogén ára, az árkalkulációtól függ, hogy kukázható hulladékként, melléktermékként, vagy fogyasztásra kész energiahordozóként kalkulálnak vele.
Nem az ára és vízbontással előállítása nehézségei, hanem az energia lobbi fosszilis érdekeltségei gátolják terjedését.
Ugyanis;
A hidrogén környezetkárosítás és veszteség nélkül tárolható.
Szemben a villamosáram akkumulátoros tárolásával és az ehhez szükséges egyen-váltóáramú oda-vissza konvertálás veszteségeivel és + beruházási költségével.
A hidrogén a már meglévő földgáz továbbító csőhálózaton – többlet beruházási és mezőgazdasági földterület felhasználási igény nélkül – eljuttatható a fogyasztókhoz, ahol közvetlenül vagy energiacellákon keresztül célszerűen hasznosítható.
Azaz nem igényel elosztó hálózatot, a hidrogén cellás gépkocsi akár otthon is feltölthető.
Nem is értem, hogy zseniálisan stratégiai gondolkodású vezetőjű kormányunk, miért nyalt be csontig a német napelem iparnak (meg sem várva a hazai gyártás beindulását)és kezdetben szélturbina importnak és nem az Európai Bizottság “Hidrogén-stratégiát a klímasemleges Európáért” programhoz kapcsolódott. Az energia cellák ipari és háztartási fejlesztésével, a hulladék és gyártási melléktermék hidrogén gyűjtése, tisztítása megszervezésével.
Önellátók lehetnénk kettő atomerőmű üzemeltetése mellett, sőt talán még exportképesek lehetnénk.
https://masfelfok.hu/2020/07/23/hidrogen-zold-energia-europai-unio-klimavaltozas/
Orientál
2022-03-18 at 16:21
És éppen abban a fővárosban ahol főleg az mszp-sek lopják maguknak a milliárdokat.
Lászlo54
2022-03-18 at 11:51
Olvasva a hozzá szólásokat egy dolgot kijelenhetünk
eddig, az emberiség tökéletes megoldást nem talált a probléma megoldására!
A hidrogén előállítása ha nem tévedek vízből történik elektrolízis útján (oxigént, hidrogént) nyerünk!Az eljárás nagy mennyiségű elektromos áramot igényel azt szintén elő kell állítani,tehát egyik oldalon beinvesztálok a másik oldalon nyerek itt már csak a költségeken van a hangsúly!!
Az elektromos járművek térhódítása rá irányította a figyelmet egy fontos problémára, az akkumulátorokban használatos ritka földfémek bányászatára ill.a használt energia tárolók újra hasznosítása ügyére
(környezet szennyeződés)!
Összegezve egyenlőre tökéletes megoldás nem létezik,a helyes egyensúlyt kell megtalálni!!
Rohoska István
2022-03-18 at 10:55
“Már csak az a kerdés, hogy mibe kerül a hidrogén előállítása a benzin árához képrst.” 3500 Ft/kg. 1 kg hidrogénből 72 MJ. 1 kg gázolajból 12 MJ, és 1 kg benzinből 18 MJ energiát lehet a mozgásra felhasználni. Mindenkinek javaslom, hogy további információkért keresse fel annak az autógyárnak a honlapját amelyiknek már van olyan hidrogénhajtású autója, amit itthon is meg lehet venni. Ott sok mindenről információt lehet szerezni. Múlt ősszel ezt az autót a Hungexpó egyik kiállításán lehetett látni.
na4
2022-03-18 at 07:53
“A holnap üzemanyaga ma” Na ez a nagy kamu.
Bumeráng
2022-03-18 at 07:40
csakafidesz
2022-03-18 at 07:12
Nincs benne belsőégésű motor.
Üzemanyagcellás járművek ezek. A hidrogénből elektromos áramot állítanak elő, és azzal hajtják meg a járművet.
Sojal
2022-03-18 at 07:32
Ezzel kellett volna kezdeni, nem az akkuumlátorral!
Feri
2022-03-18 at 07:27
Bakonyi Gábor.
2022-03-18 at 07:01
“Ez is egyfajta környezetszennyezés lenne…”
❗❗❗
Mondok én neked valamit, barátom:
– Bármit teszel, az egyfajta környezetszennyezés. Mert ha valamit valahonnan elveszel és áthelyezed, az onnan “hiányzik” és annak következménye van. A kritikus tényező mindig A MÉRTÉK!
Pl. ha nagyon sok helyre napelemeket telepítesz, a hozzá szükséges anyagok hiányozni fognak az eredeti helyről, az új helyen pedig többlet lesz belőlük, ráadásul árnyékot vetnek és ezzel akár súlyos változásokat okoznak.
A szélerőműveknél megváltozik a szél sebessége, iránya; beláthatatlan következményei lehetnek. Stb…
A Föld (lentről és a Nap nem elhanyagolható hatását tekintve) egy viszonylag zárt energetikai rendszer.
❗❗❗
K. F.
2022-03-18 at 07:14
Ákossy
2022-03-18 at 01:1
Olyan vagy, mint a tanyasi Mari neni.
A gyerekei mosógépet vettek neki,
aztán arra tette a mosóteknőt.
csakafidesz
2022-03-18 at 07:12
A hidrogén égéshője, robbanása meg sem közeliti a benzinét. Kicsi hatásfoka és drágasága miatt eddig nem eröltették. Inkább az LPG hajtással kisérleteztek.
K. F.
2022-03-18 at 07:10
Bakonyi Gábor
. 2022-03-18 at 07:01
Gabi cica!
Miért nem olvasol?
Kipufogo gáz helyett vizet termel!
Már csak az a kerdés, hogy mibe kerül a hidrogén előállítása a benzin árához képrst.
Csak megérheti, különben nem kísérleteznének vele.
G. A.
2022-03-18 at 07:06
Ákossy
2022-03-18 at 01:15
Mondá a virtigli prolli.
Bakonyi Gábor.
2022-03-18 at 07:01
Az én kérdésem csak az lenne, hogy baleset esetén hány méteres kráter keletkezne. Tudomásom szerint a hidrogén-oxigén keverék igen nagyot robban, az nem olyan szelid, lagymatag robbanás, mint amit a benzin csinál… Nyilván mindenféle biztonsági intézkedést megtetettek a tervezők, de akkor is történhetnek balesetek. Másrészt a hidrogén igen illékony gáz, tehát megszökhet a tartályokból, megszökhet a Föld légköréből, ha pedig tömeges méreteket öltene a hidrogén felhasználása, az vezethetne-e a Föld elsivatagosodásához, mivel a hidrogént vízből nyerik ki. Ez is egyfajta környezetszennyezés lenne…
Ákossy
2022-03-18 at 01:15
“A holnap üzemanyaga ma”
Amit már tegnapelőtt is használhattatok volna.
Tartsátok meg a próbaköreteiteket, most már csak azért is Diesellel járok.
Namond
2022-03-18 at 01:00
A hidrogén olcsó és tömeges előállítására kellene koncentrálni, nem a napelem parkokra.
ZUGLÓBA NEMMEGYEK MERT ELÁSNAK
2022-03-17 at 23:07
Nebassz, csak egy van belőle?