Részegen, egy UZI-val és egy pisztollyal felfegyverkezve botorkált hazafelé Fenyő János 1998 elején, pár héttel a halála előtt. Egy fotós kollégája vallotta ezt, aki találkozott vele a BAH-csomópont környékén. Fenyő a sírás határán volt, és azt mondta: „Meg akarnak ölni baszd meg, már csak így járhatok”. A Fenyő-gyilkosság ügyében éppen most megy a per, ennek apropóján folytatjuk Fenyő felemelkedésének és halálának történetét. Most az amerikai időszakra koncentrálunk, azokra az elhallgatott, nem ismert évekre, amikor Tasnádi Péter szerint Fenyő az amerikai magyar maffia segítségével megszerezte az őt gazdaggá tevő hollywoodi filmjogokat. Felbukkan egy titokzatos fiatalember, Székely Herbert, aki Fenyő bizalmi embere lesz, és Fenyő másik barátja, Perczel Tamás szerint az állambiztonsághoz köthető. Erre bizonyítékunk nincs, de Perczel jól értesültségére igen: ő maga közeli kapcsolatban volt a BM-mel, az állambiztonsággal. Az tény, hogy Székely segít Fenyőnek megszerezni a filmjogokat, majd később fegyverkereskedelemmel kezd foglalkozni, Milipol nevű cége ma is aktív, a magyar állammal is üzletel. Fenyő felemelkedése 2. rész, avagy a média lenyúlásának története.
Kezdjük a végén, az egykor rettegett médiacézár halálával. Van, hogy a nyomozati anyagokat olvasva már-már novellaszerű részletekre bukkan az ember. Ilyen a következő is [a szöveget legépelő ember szórakoztató hibájával (Bach) együtt]:
„Fenyőt halála előtt mintegy 3 héttel láttam Fenyőt utoljára. A Hegyalja úton közlekedtem Audi gépkocsimmal az Erzsébet híd irányába egy buliról. Hajnali fél 3 lehetett, Fenyő a járdán tőlem jobbra, meglehetősen illuminált állapotban gyalogosan közlekedett a Bach [így! – MG] csomópont felé. Szemlátomást lógott rajta a ruha, ki volt gombolkodva, szinte dülöngélve közlekedett. Fékezve megálltam mellette, benyomtam a vészvillogót.
Amikor megálltam, szemlátomást megrettent, az ablakon keresztül azonnal megismert, kiszálltam, odamentem hozzá, és megkérdeztem: >mit keresel itt, mi van veled János?< Azt válaszolta nekem >meg akarnak ölni baszd meg, már csak így járhatok<, és széttárta a kabátját és bal oldalán a hóna alatt nyéllel kifelé egy fekete színű nagy pisztolyt láttam, amely félig volt a tokban. Testének jobb oldalán egy szíjon egy UZI-szerű mini-géppisztolyt láttam. Hosszú télikabátban volt, azt hajtotta szét.
Én egyedül voltam, és kérdeztem tőle, >hogy juthattál ide baszd meg<, erre nem válaszolt, láthatólag fojtogatta a sírás, lehet hogy ez az alkohol hatása volt. Kérdeztem, hogy elvigyem-e, de csak legyintett egyet és indult tovább. Rá néhány héttel értesültem a médiákból, hogy Jánost lelőtték.”
Ezt vallotta Fenyő János egyik fotós-kollégája, Sz. János [szerepe az ügyben lényegtelen] tanúként a rendőrségnek 2004 őszén.
A részegen, felfegyverkezve botorkáló médiacézár képe már-már filmszerű, retteg a haláltól, tudja, hogy meg akarják ölni – mintha a Scarface egyik kivágott jelenetét látnánk magunk előtt. Amikor az Al Pacino játszotta antihős egyedül maradt, kokainhalmával összeszerelmesedve várja a gyilkosait.
A történet persze furcsa: az amúgy is paranoiás, de valóban életveszélyben lévő Fenyő gyalogosan, testőrök nélkül mászkál (villája valóságos katonai erődítmény) – annyira hihetetlen, hogy akár igaz is lehet.
Levették róla a kezüket
Sz. a vallomása szerint három héttel a halála előtt találkozott a célponttal – így még borzongatóbb a kép. De hogyan és honnan jutott Fenyő ideáig?
A tanúvallomásokból világosan látni, hogy az az ember, aki az akkori Magyarország egyik legbefolyásosabb figurája volt (bár jelleméből adódóan túlbecsülte magát), aki vezető politikusokkal, pénzemberekkel, hírességekkel állt közeli barátságban, 1998 elejére már szabad préda lett. Ahogyan a politikában vagy médiában mondjuk: megadták rá a kilövési engedélyt.
Hogy ki, arra talán választ kapunk a most is zajló bírósági ügy végén, de az biztos, hogy ekkora már sokaknak az útjában volt. Túl sok ellensége lett, és ahogyan egyik bizalmasa, Perczel Tamás fogalmazott: végül a hatalom – Fenyő egy darabig a szocialistákkal és a szabad-demokratákkal is igen jóban volt – is levette róla a kezét.
Amerika – ahonnan Gyárfás, Várszegi, Fenyő is megerősödve tért haza
Cikksorozatom egyik korábbi részében bemutattam Fenyő felemelkedésének első részét, most arra az amerikai időszakra fókuszálok, amely a leghomályosabb, de ahol megtalálta azokat a kapcsolatokat, amelyek segítségével hatalmi tényező lett.
Tasnádi Péter vallomása szerint Fenyő az Egyesült Államokban ismerkedett meg a kaliforniai (Los Angeles-i) magyar maffiával, amely segítségével megszerezte a hollywoodi filmek videójogait. Ezt vitte ő abba az Intervideóba, amelyet az aranycsempész Kovács Mihály vezetett.
A Los Angeles-i bűnszervezet egyik kulcsszereplője az a Bodnár György volt, aki közönséges bűnözőből – csalásért ítélték el – lett a kilencvenes évek meghatározó magyarországi üzletembere. Itthon először Gyárfás Tamás partnereként bukkant fel, majd együtt szálltak be a Nap-tv-be – Bodnár pénzével (cikkem itt). Az sem lényegtelen, hogy ez az említett amerikai magyar maffia kint műkincscsempészettel is foglalkozott – talán így került össze Fenyő az intergoldos Kováccsal?
Nem tudjuk, de a médiacézár mással mindenképp megismerkedett Amerikában, egy akkor teljesen ismeretlen fiatalemberrel: Székely Herberttel. Utóbbi ma a Milipol Zrt. tulajdonosa, a magyar állammal is üzletel, de olyan titokzatos, hogy egyetlen fotót sem találtam róla.
És akkor felbukkant Öcsike
Fenyő ügyvédje, a ma is aktív – és tavaly kitüntetett – Óvári György így beszélt Székelyről első tanúvallomásában (még 1998-ban):
Majd így folytatta:
„1993-tól 1995-ig Fenyő János személyi titkáraként működött Magyarországon, és gyakorlatilag cégügyeket és magánügyeket is intézett. Tudomásom szerint könyvelői képesítése van. 1995-ben Jánossal összevesztek, János elégedetlen volt Öcsi munkájával és megvált a cégtől.”
A következő vallomásában Óvári – már 2005-ben – a következőket mondta: „Székely Herbert – Fenyő János tudomásom szerint már az 1980-as évek végétől ismerte, amikor én a VICO-val 1989-ben kapcsolatba kerültem, akkor már Székely Herbert Los Angelesben élt és ott ismereteim szerint egy messenger cégnek [küldönc cég – MG] dolgozott, emellett a feladata mellett intézte a VICO mozifilm beszerzéseinek szervezését is addig az időszakig (1992 végéig), amíg a VICO videofilm kiadással foglalkozott. Ezt követőleg Fenyő János amerikai ügyeit intézte, ez utazások, programok szervezéséből, különféle árucikkek beszerzéséből, az amerikai állampolgárság megszerzésével kapcsolatos ügyintézésből állt, tehát afféle személyi titkári teendőket látott el”.
Mások még érdekesebb információkat mondtak.
Perczel Tamás szerint Székely kulcsfigura volt
Fenyő egy másik fontos bizalmasa Perczel Tamás volt. A rákban elhunyt pszichológus arról a többrészes, sokáig sehol sem levetített interjúról ismert (hírhedt), amelyet Brády Zoltán – akinek kapus történetét már megírtam – készített vele nem sokkal a halála előtt. Az anyag 2004-ben készült, és végül 2006-ban adta le az Echo Tv. A sötét hátterű Perczel motivációja szerint még egyszer utoljára kitárulkozott, és őszintén beszélt a különböző ügyekről. Nyilván volt, amit elferdített, elhallgatott, de kétségtelenül nagyon súlyos dolgokat árult el a nyolcvanas, kilencvenes évekről, köztük több olyan állítást, amely azóta beigazolódott. De mennyire adhatunk Perczel szavára?
Brády a Veszprémi Naplónak (a riporter a korábbi reformos, előtte állambiztonsági titkos megbízott Dalia László volt) ezt mondta Perczelről: „A gyilkosság után a szomszéd ház egyik lakásában egy komplett lehallgatóberendezést találtak. Perczel elkezdett utánajárni, s azt tapasztalta, miután bejáratos volt a Belügyminisztériumba is, hogy az aktából eltűnnek anyagok.”
Ezek szerint Perczel, aki bejáratos volt a Belügyminisztériumba.
Tény, hogy az interjút a Fenyő-gyilkosság ügyében nyomozók is nagyon komolyan vették, beszerezték Brády Zoltántól a teljes, vágatlan felvételt, és a főszerkesztőt is kikérdezték. Perczel a kamera előtt kifejezetten ellenségesen beszélt Székelyről, ami nem meglepő, hiszen a látottak szerint riválisnak számítottak, és mindketten közel kerültek Fenyőhöz.
Perczel szerint Székely alámerült Amerikában
Perczel mondandóját – amelyet a nyomozati anyagban is megörökítettek – nyilván érdemes kétkedéssel fogadni, de mindenképpen érdekes:
„1998 januárjában megjelenik [tehát nem sokkal Fenyő halála előtt – MG] egy furcsa ember, az Öcsike, a beceneve.
Korábban Jánosnak titkára volt egy darabig, egy furcsa fiú. Katonai középiskolát végzett, a szülei részben a rendőrségnél részben a hírszerzésnél dolgoztak. Disszidált Amerikába, és ott ezért senki sem ütött az orrára, se neki, se a szüleinek. Valójában inkább alámerült, mint disszidált.
[Alámerülés – a hírszerzés, kémkedés ismert kifejezése – MG]
Belekeveredett a Los Angeles-i irodaszer és papírmaffia ügyeibe, ott olyan sofőrféle volt. Felbukkant januárban egy nagyon blőd történettel, hogy készült egy videókazetta arról, amit a Várszegi és a Fenyő művelt Amerikában. A kazettán olyan dolgok vannak, amit látni kell.
[Itt vágtak az interneten megtekinthető videófelvételen – MG].
Ezt a felesége látta, felhozta hozzá valaki, a Róbert László, otthagyta öt percet, és aztán elvitte. Pár millió forintért meg tudta szerezni. Fenyőt izgatta, tipródott. Mit csináltál te Los Angelesben? Semmit. De talán a Várszegi. Akkor vegye meg a Várszegi. Akkor történt valami, egyik pillanatra a másikra összeomlott a béke a Gyárfással.”
Muszáj hangsúlyoznom, hogy Perczel szavait természetesen nem kell készpénznek venni, de elég jó rendőrségi és állambiztonsági kapcsolatai voltak ahhoz, hogy azért elgondolkodjunk azokon. Röviden bemutatnám őt is. A pszichológus a rendszerváltás előtt már fiatalon a KPM Autóközlekedési Pályaalkalmassági Intézet vezetője lett, majd az ELTE-n tanított, sokat szerepelt a sajtóban.
Később az a Schönthal Henrik lett az egyik legjobb barátja és üzlettársa, aki a rendszerváltás előtt az IBUSZ londoni irodavezetője és a BM hírszerzésének titkosmunkatársa volt, majd tevékeny résztvevője lett a brókerbotránynak. Schönthalék a diktatúrában lebuktak csempészéssel – társa a katonai hírszerzésnek dolgozott –, de neki a haja szála sem görbült.
Erről az ügyről már korábban írtam egy tanulmányt.
Később kiderült, hogy Schönthal sem véletlenül úszott meg mindent, sógora (és üzlettársa), Bálint Ferenc az állambiztonság tisztje volt, a különböző ügyletekben Schönthal felesége (Bálint húga, Bálint Mária) is részt vett.
Kulcsár Attila, a brókerbotrány kulcsfigurája ezt vallotta róluk:
„[…] Perczel Tamást Henrik mint a legjobb barátját, úgy mutatta be nekem, később Tamást is bevonta az ügyletekbe, és közösen beszéltük meg a tranzakciók bonyolítását.”
Később Perczel volt az, aki Fenyőt és Schönthalt is összehozta, de erről majd később. Ez a rövid kitérő csak azért volt fontos, hogy némi súlyt adjunk a jól értesült pszichológus szavainak.
Székely Herbert a mai napig fegyverkereskedő
Foglaljuk össze: Székely Perczel szerint „katonai középiskolát végzett”, szülei rendőrök, illetve hírszerzők, és ő maga inkább „alámerült” mint disszidált. Perczel szerint „sofőrféle” volt a papírmaffiánál – ez ugye a Bodnár-féle szervezet –, más tanúk szerint egy küldönc cégnek, illetve „küldönc szolgálatnak” dolgozott. Ha ehhez hozzávesszük, hogy Székely Fenyő halála után fegyver-kereskedelemmel foglalkozott, sőt, cége még most is aktív (!), akkor azért elgondolkodhatunk.
Már csak azért is, mert a legális, ill. illegális fegyverkereskedelmet a rendszerváltás előtt a Néphadsereg, ill. a katonai hírszerzés, az MNVK-2. irányította. Civil ritkán keveredhet erre a területre. Nem tudjuk, hogy Székely valóban azzal a háttérrel rendelkezett-e, amit Perczel felvázolt, de az is tény, hogy az állambiztonság több embert átsegített Amerikába, akik aztán mind a los angeles-i magyar maffia környékén bukkantak fel. Perczel vallomása természetesen nem bizonyíték, de az biztos, hogy fegyverkereskedő nem lesz akárkiből.
Legalább ilyen érdekes az állítólagos videokazetta említése, amelyből „kiderül”, hogy „Várszegi és a Fenyő [mit] művelt Amerikában”. Perczel szerint Székely említette nekik a felvételt, és bár a pszichológus szerint teljes blődség volt, állítása szerint azért „Fenyőt izgatta”. De mi? Különösen az utolsó mondat a vészjósló: „Akkor történt valami, egyik pillanatra a másikra összeomlott a béke a Gyárfással.”
Ehhez ismerni kell a hátteret, azt, hogy Fenyő dossziét készíttetett Gyárfásról, külön újságírókat állított rá. [Erről majd későbbi cikkemben.] E verzió szerint a kazetta egyfajta válasz lehetett, vagy talán annak sejtették.
Külön pikáns, hogy az említett kazettát Perczel szerint Róbert László hozta fel Székelyékhez. Az ő nevének említése is fontos, vélelmezhetjük, hogy az ismert újságíróról van szó, aki titkosmunkatársként, majd szigorúan titkos tisztként dolgozott az állambiztonságnak. Kalmár Györggyel, Szepesi Györggyel és Ipper Pállal (mind az állambiztonsághoz tartoztak) állítólag a Rádiót védte 1956-ban az “ellenforradalmárok” ellen. Igen, egy újabb titkosmunkatárs.
Várszegi is halálos fenyegetést kapott
Azt nem tudjuk, hogy pontosan mit tett Várszegi Amerikában, de az biztos, hogy 1984-ben megalapította a magyar-amerikai vegyesvállalatot, a Fotexet [Bodnár György szerint őt is bele akarta vinni az üzletbe], amelynek „magyar ügyvezető igazgatója” Bartha Ferenc, a később magát agyonlövő bankár, Hornék privatizációs biztosa lett. Várszegit az akkori sajtó a cég „amerikai ügyvezető igazgatójaként” említette.
Az is tény, hogy Várszegi és Fenyő halálig nagyon jó barátságban volt, Várszegi vallomása szerint havonta egyszer személyesen is találkozgattak, bár üzletről az utóbbi öt évben már nem beszéltek. Hihető, ugye? Kevéssé.
Óvári Győző (Fenyő, ill. a Vico említett ügyvédje) mást mondott 1998-ban:
„Nagyon jó barátságban voltak. Nagyon okos embernek tartotta János. Rendszeresen beszéltek meg üzleti ügyeket és kért tanácsot Várszegitől, amit mindig meg is fogadott. […] Bizalmas ügyeit is megbeszélte Várszegivel.”
Várszegi maga egyértelműen tagadta:
„Annak oka, hogy az elmúlt öt évben üzleti ügyekről nem beszéltünk annak tudható be, hogy mindketten különböző üzleti filozófiát vallunk magunknak”.
Bár Várszegi mosta a kezeit – akire amúgy valóban nem volt jellemző a Fenyő-féle agresszivitás –, barátja halála után ő is megijedt. Érthető, főleg azután, hogy megkapta a következő fenyegető levelet – amelyet titkárnője juttatott el a rendőrséghez –:
„Sokszor csókollak a pokolból, várunk, Prisztás és Cinóber is”.
Feladó: „Fenyő János”.
Várszegi akkor már az ország – és egész Kelet-Európa – egyik leggazdagabb embere volt, néhány éve már semmit sem hallani róla – ismét Amerikában él. Hol máshol, mint Kaliforniában.
(A korábbi cikkek szerint Schönthal és mások is ott, az Egyesült Államokban találtak új otthonra). De térjünk vissza Székelyhez.
Székely és Fenyő közös rajongása a fegyverekért
Maga Székely Herbert ezt vallotta tanúként a rendőröknek 1998-ban Fenyő Jánosról és megismerkedésükről:
„Fenyő Jánost 1988-ban ismertem meg egy közös fotós barátunkon keresztül. Én abban az időben az USA-ban éltem és cégek részére könyveléssel foglalkoztam. Jánosnak akkor az USA-ban két cége működött tudomásom szerint. A New Vid America Enterprises és a My Old Corporesen. Mindkét cég videófilmek szerzői jogának megvásárlásával foglalkozott.
Ezt a tevékenységet 1993. év elejéig folytattam, amíg az Egyesült Államokban éltem.”
Tizennégy évvel később már ezt mondta:
„Elmondom, hogy pontosan nem emlékszem arra, hogy mikor ismertem meg Fenyő Jánost, de egy fotózáson történt, a nővérem fotó modell, és a János volt az egyik fotósa akivel a nővérem dolgozott, talán 1986-ban. Ez akkor egy futó ismertség volt, a nővérem tiszteletdíjáért mentem, ott ismerkedtünk össze, aztán Los Angelesben találkoztunk ismét egy közös barátunk kapcsán, szimpatikusak voltunk egymásnak, minél többet beszélgettünk annál inkább mélyült a barátság.
Jánost érdekelték a fegyverek, volt közös téma, közös érdeklődési kör, később János szeretett volna lőteret is nyitni. Az, hogy melyik volt előbb az üzleti kapcsolat vagy a barátság az párhuzamosan zajlott. A VICO akkor videó kazetta kölcsönzéssel foglalkozott.
János megkért, hogy segítsek neki a külföldi filmek magyarországi vetítései jogának megszerzése kapcsán. Így kezdődött a közös kapcsolatunk.
Azt gondolom, hogy mély barátságnak mondható ez. A korkülönbség 14 év volt közöttünk, furán hangzik, de mintha apámként tekintettem volna rá. Nagyon tiszteltem.”
Látjuk, hogy tökéletesen ellentmond magának. Az egyik szerint 1986-ban ismerte meg Fenyőt, még Magyarországon a modell nővére kapcsán, a másik szerint Amerikában találkoztak. De érdekesebb az üzleti rész: 1998-ban Székely azt mondta, hogy könyvelőként került kapcsolatba Fenyő cégével, 2012-ben meg már a vetítési jogok megszerzésének kapcsán segített. Szóba sem került a könyvelés.
Rövid üzletelés Kovács Mihállyal, majd jött a Vico
Az biztos, hogy az amerikai epizód után Fenyő cége, a [rövidítve] New Vid beszállt a Kovács Mihály-féle Intervideoba, amit aztán hamar otthagyott. Fenyő ezután önállósult igazán, a nyolcvanas évek végén végleg hazatért, majd 1989-ben megalapította a Vico-t. Cégtársa ebben is élettársa, Kristyán Judit modell volt. Az első fontos cikk (Videovilág Magyarországon) 1990 novemberében jelent meg a cégről, amelyben – ahogyan a Fotexet – amerikai-magyar vegyesvállalatként mutatták be [mert az ugye nagyon jól csengett]:
„A magyar piacon jelenlévő videoforgalmazók közül a Vico az egyetlen, amely teljesen magántulajdonban van, egyébként amerikai-magyar vegyes vállalatként működik 1989 januárja óta. Ügyvezető igazgatója (és egyben résztulajdonosa) Fenyő János, valamint Jeles Éva cégvezető tájékoztatása szerint, 14 munkatársuk évi több százmillió forintos forgalom lebonyolításában működik közre. Mivel úgy ítélték, hogy a saját üzlethálózat üzemeltetése veszteséges, egyszerűen csak jelen vannak 570 kisvállalkozó üzleteben. És további vállalkozókat keresnek, akiket még támogatnának is tanáccsal, áru- és pénzhitellel (ez egyébként annyira nem titkos, hogy még fizetett hirdetéseikben is közzéteszik).”
Érdekes, de nyilván nem véletlen, hogy ebben az időszakban még jellemzően az említett Jeles Éva nyilatkozott Fenyő helyett, később már nem találkozni a nevével, viszont egy azonos nevű közgazdász könyvkereskedő vállalatot nyitott.
Erősen vélelmezhetjük, hogy ugyanarról az személyről van szó, férje Török András, a Horn-kormány akkori kulturális helyettes államtitkára volt. Megint egy MSZP-s szál (ahogyan mindenhol).
A frissen megalakult Vico első nagy sajtódobása a Magyar Nők Lapja felvásárlása volt. Fenyő 1991 januárjában ezzel is jelezte, hogy komolyabb figura akar lenni a sakktáblán. És innen kezdett bele egyre agresszívabb, számtalan konfliktushoz vezető játszmájába.
Folytatom.
csakafidesz
2020-02-17 at 03:59
Hát igen. Fenyő túl magasra mászott az uborkafára. Amúgy soha senki sem sajnálta, de a gyilkossági ügyeket is le kell zárni egyszer.
Kakukk marci
2020-02-16 at 22:39
Mindannyian az un.”rendszar”váltás termékei
Hajrá rendszarváltók!
törtet törttel úgy osztunk.
2020-02-16 at 20:43
Az elején tetszettek ezek a cikkek, de kicsit fárasztóvá vált, hogy mindig csak egy típusú (if You know what I mean) bűnözőkre koncentrál a kutatás. Azt már lenyeltem, hogy jobboldali bűnözőket még csak meg sem említenek, de azért az röhej, hogy a baloldalról is csak bizonyos típusú személyekkel foglalkoznak, mintha ők lennének minden baj forrása. Sokszor a kommentekből lehet látni, hogy mi volt a cikk célja és végső konklúziója. Szomorú vagyok, hogy semmi új nem született, csak fújjátok a régi nótát!
Mező Gábor
2020-02-17 at 10:07
Elég nehéz értelmezni a hozzászólását. A hálózat rovat a Kádár-korszakról, az állambiztonságról, az elmaradt rendszerváltásról szól. A rovatban megjelent nagyjából kétszáz cikk, van köztük bőven olyan, ami „jobboldali emberről” szól. Ez a sorozat viszont a sajtóátmentéssel foglalkozik a rendszerváltás idején, nem véletlenül nincsenek közöttük „jobboldali bűnözők”, még véletlenül sem kerülhettek pozícióba olyanok, akik korábban nem álltak nagyon közel a hatalomhoz. Vagyis csak nagyon ritkán. Korábbi cikkeimben írtam arról, hogy gyakran még a „lázadók”, a radikálisok mögött is az állambiztonság állt. Lásd: https://pestisracok.hu/a-szekely-martir-akit-ket-diktatura-is-beszervezett-a-nemzeti-oldal-es-az-allambiztonsag-avagy-a-media-lenyulasanak-tortenete-5/
Valamint: https://pestisracok.hu/a-halozat-nagy-trukkje-a-lazado-kaput-az-allambiztonsag-cege-adta-ki-a-media-lenyulasanak-tortenete-4/
Az is furcsa, hogy „balosokról” ír. Milyen balosok? Schiffer András vagy Fejtő Ferenc baloldaliak voltak, Gyárfás, Fenyő és a társaik sosem voltak azok, legfeljebb összejátszottak a posztkommunista MSZP-vel.
És a harmadik: ja a „bizonyos típusúak” alatt arra gondol, amit a hozzászólók is előhoztak (ki normális, ki vállalhatatlan stílusban), hogy a szereplők között felülreprezentáltak a zsidó származású magyarok, arról nem tehetek, semmiféle prekoncepció nincs a publikáció mögött. Aki ismeri a Kádár-rendszer sajtó, kulturális, pénzügyes stb. világát, azt tudja, hogy mindig is felülreprezentáltak voltak a zsidó származású magyarok, akiknek amúgy a jelentős része a hatalmi elvárás miatt a rendszerváltás előtt Izrael ellen dolgozott. Voltak közöttük tisztességes és tisztességtelen alakok, egyszerű újságírók, valamint olyan félmaffiózók, amilyen mondjuk Fenyő János volt.
Nem érdekel a származásuk, csak annyiban, amennyiben építettek rá (hálózatépítésben, antiszemita váddal való visszatámadásban, ellenfeleik gyakran hamis antiszemitizmussal való lejáratásában stb.). Ugyanúgy írni fogok erről is, ahogyan arról, hogyan segítette egymást a korábbi állambiztonsági kör, vagy a KISZ-vezetők, párttitkárok, marx károlyos közgazdászok, MGIMO-s fiókák, impexesek stb.
Theo
2020-02-17 at 11:22
Törtet a törttel….:
Sztem csak maga koncentrál a bűnözők származására, -nem mi.
Ez a cikksorozat a baloldali Állampárt kádereinek működését mutatja be tényekkel. Jobboldaliakat nem tud ebbe a sorba bevenni, mert a jobboldaliakat addigra mind kinyírták, így sajnos bűnözni sem volt módjuk. Aki meg fennmaradt, az ,-ön szerint,- mind egyfajta származású, — ha így van is, akkor erről ugye nem mi tehetünk???
Q
2020-02-16 at 19:50
Digitális gulág – íme, a Google
Meglepetés(már akinek): Soros a központban
https://pestisracok.hu/digitalis-gulag-ime-a-google/
“Régen az volt a Google jelszava, hogy “Don’t be Evil!(Ne légy ördög!)”
Aztán leszedték, mert rájöttek, hogy de igen, azok akarnak lenni…”
https://gizmodo.com/google-removes-nearly-all-mentions-of-dont-be-evil-from-1826153393
“A Mastercard (!) már 2018-ban letiltotta a Jihad Watch Patreon számláját, mert nem tetszett nekik egy videó. Ez a fajta tiltás is el fogja érni az átlagembereket.”
https://www.jihadwatch.org/2018/08/patreon-and-mastercard-ban-robert-spencer-without-explanation
ViAM
2020-02-16 at 16:50
Fenyő nem tisztelt senkit és semmit, már fiatalon a ’80-as évek elején pont olyan volt, mint a mai csehkatalinok.
Undorító röhögéssel mondta az órájára nézve, hogy most szedik ki darabokban a kölykét az akkori ügyeletes barátnőjéből.
Salamander
2020-02-16 at 18:45
A Fenyőféléket tényleg illik felszámolni, de a Gyárfásokat is.
Sajnos még mindig rengeteg a múltrendszerbeli katpolos és más titkosszolga, akiket ILLENE VÉGRE VÉGLEG KIHERÉLNI!
Nem kellene tovább finomkodni a harmadik kétharmad után KEDVES FIDESZ!
ViAM
2020-02-17 at 13:21
Kedves “Salamander”!
Az idő múlása ezt már elvégezte, de miután a gonoszság konzervál, szenvednek, őrlődnek a tehetetlenségtől, DE a neveltjeiken keresztül próbálják elérni, amire ők már képtelen. Velük kell vigyázni! De nagyon!!!
Királytigris
2020-02-16 at 19:02
Üzletemberek? Lóf…t!
PARAZITÁK!BŰNÖZŐK!
Theo
2020-02-17 at 11:28
Az ügyvédjeivel a nyílt utcán (is) üvöltözött és volt amelyiket szájba is verte.
Carella
2020-02-16 at 16:09
Fenyő János Molnár Csillát is lefilmezte akkor, mikor a szobrász gipszlenyomatot készített róluk. És mindezt a Fenyő filmezte, fotózta akkor. A Csilla apja rohadtul dühös volt ezért annyira nagyon, hogy akár az útjából is eltette volna ha megteheti. Ezt pontosan nem tudom, de mivan akkor ha a Fenyő ezt eladta amerikában mert annyira volt rafinált csóka hogy nem semmisítette meg a felvételeket….Nem kizárt az sem, a Herbert ezt a kazettát küldte fel akkoriban hozzá. Molnár Csilla azokon a felvételeken amiket bemutattak külföldi útja alkalmával egyfolytában sírdogált…Lehet nem csak szerelem volt mögötte a történet. Meghalni egyáltalán nem akart, mert küzdött az életéért amíg észen volt…A Kruppa Judit vagy amíg meg nem halt a Csilla apja, ők tudtak volna mesélni erről. Kruppa Judit lehet tud erről a dolgokról valamit……
cadet
2020-02-16 at 21:42
1. nem voltak hozzá kapcsolatai
2. ha eladta volna már előkerült volna
Benedek Károly
2020-02-16 at 13:18
Fentiek tükrében is látszik, hogy Zalatnay milyen hülye liba volt, amikor bedőlt
valamiféle maffiózóknak, s azt hitte, hogy az ő neve elég ahhoz, hogy televíziót gründoljanak. Felvetettek vele gigakölcsönt, a leléptek a pénzzel.
Ez a liba meg megismerhette a másik élet sűrűjét.
Amúgy Fenyő gengszter volt, s meg is érdemlik egymást azokkal, akik
élet-halál harcot vívtak vele. Gyárfás sem különb, aki maffiózókkal üzletel,
az maga is maffiózó. Ez nagyon is elemi logika.
Úgy viselkedett a riportalanyaival, mint egy ávós nyomozótiszt. Akik velebeliek voltak, vagy függött, azok előtt meg nyálasan meghajolva csúszott mászott.
Hányinger volt, amikor Hosszú Katinka előtt hajbókolt az EB-n, miután Katinka egymás után többször is, okkal jól belerúgott. De nem eléggé és nem elégszer.
Bagaméri Elemér
2020-02-16 at 14:10
Tetves bűnöző banda, nem volt kár értük.
Theo
2020-02-17 at 11:44
Portik nem azt mondja Gyárfásról, hogy csak üzleteltek, hanem éppen hogy azt, hogy ő a vezetőjük.
Gyárfás sport riportjai tényleg döbbenetesek voltak, sütött belőlük az igazságtalanság, a gyűlölet és a megfélemlítési célból alkalmazott (egyébként oda nem illő) agresszió, -mára már nagyon megtanult viselkedni ahhoz képest, de a jellem ott megmutatkozott. Már akkor jóval túlmutatott a szereplése egy sima sport riporterén…
Amúgy Friderikuszról mikor lesz tényfeltáró?
Toni
2020-02-16 at 12:46
Gazdasági, politikai elit? Haha! Felkapaszkodottak. Úgy is végzik.
moliere
2020-02-16 at 13:04
Az eftárs eltért a vonaltól, a kózanosztra lépett.
moliere
2020-02-16 at 13:05
Mint a jakobinusok! Egymás hóhérjai, tilói által pusztulnak el.
Ez valahol remény… de tartok tőle, hiú.
zolatiguszti
2020-02-16 at 15:26
Pedig érdemes eljátszani a gondolattla ha Soros felett mondjuk kivennénk egy-két fővezért a klánból vajon kitörne -e a feudális anarchia?Eddig az összes szervezet így járt.Maffia, feudális királyságok etc…
Kovács Endre
2020-02-16 at 12:31
A Barta Tamást is ők ölték meg.
gyozo2018
2020-02-16 at 13:18
Barta hülye volt.
kamcsatka
2020-02-16 at 11:54
amerikai zsidó maffia, dragaim, sosem voltak ezek magyarok, szekelyek sem, max nilusi szekelyek…
cadet
2020-02-16 at 12:40
undorító vagy
kamcsatka
2020-02-16 at 13:19
ugyan miért? talan nem zsidok voltak egytol egyig? Perczel nem. o eladta magat nekik.
zolatiguszti
2020-02-16 at 15:22
Percel volt díszgoj
Pantha rei
2020-02-16 at 16:27
Amiről Sergio Leone 1984-es “VOLT EGYSZER EGY AMERIKA” című filmjében szabadon ábrázolhatott ( a nem létező piréz maffia) arról benszülöttnek a gyarmati országban pisszeni sem szabad.
Pirézek pedig nem léteznek-így piréz maffia sem! Aki nem hiszi, annak utána járunk ( Tett és védelem).
Salamander
2020-02-16 at 18:38
De igaza “farokarc”…
Érdekes, ha valaki a pőre igazságot kimondja az “undorító”…
Zigzag
2020-02-16 at 14:40
E Nílus környéki székelyek köztudott módon – ezt egy Lévy nevű zsidó szerző írta meg- mindig az adott környezethez igazítják törzsi származásbeli nevüket. A székely az iszakar törzs egyenes hangalaki megfelelője…
Szóval teljesen igazad van, ezek a zsido maffia tagjai plusz meg komcsi szemétládák is…
Gru
2020-02-16 at 17:42
Erdélyiek ,zsidók ,svábok és magyarok is voltak a bandába !!!
Csak tudd a Szendrő,Markó ,Simon féle Los angeles maffia többsége erdélyi származású volt !!!!
Nem a hitük ,hova tartozásuk a kérdés ha nem ,hogy Magyarországra küldték vissza a bűnözésből származó pénzt a kommunistákkal tisztára mosni ,zavaros vízbe halászni !!!
kamcsatka
2020-02-17 at 07:44
ooo majd olvass utana egyszer Nagyvaradon, vagy Kolozsvaron mennyi % zsido elt a 30as evekben pl.
Theo
2020-02-17 at 10:54
Erdély is tele van zsidókkal. Persze a városok.