Miközben a közösségi költségvetésben közel 200 millió forint jut újabb biciklisávokra, addig a főpolgármester a metró, a 4-es 6-os villamos leállítása után most épp az agglomerációs vízszolgáltatás szüneteltetésével fenyegetőzik. Az elvileg a budapesti polgárok döntése alapján a kerékpársávokra odaítélt újabb 200 millió forintnak talán jobb helye lett volna nemcsak a vízműveknél, hanem mondjuk a koszos hajléktalantanyává züllesztett aluljárókat is többet lehetne takarítani belőle.
Néhány napja szivárgott ki a sajtóhoz az a levél, amelyben Karácsony Gergely főpolgármester azzal fenyegette meg az államot, hogy az irányítása alá tartozó Fővárosi Vízművek nem tesz eleget a vízátadási kötelezettségének az agglomerációs települések vonatkozásában, ha az állam nem fizet magasabb díjat a vállalatnak. Ez tizenkét település 150 ezer fős lakosságát érintené érzékenyen.
Miközben a kormányzaton minden fillért behajtana Karácsony és a zsarolástól sem riad vissza, addig néhány napja derült ki a legutóbbi közösségi költségvetés eredménye. Ez az a projekt, ahol évi egymilliárd forint sorsáról a budapestiek döntenek. Elvileg. Miközben Karácsony a világot telepanaszkodja a pénztelenség hazugságával, addig a nyertes projektek közel fele újabb, borítékolhatóan forgalmi káoszt előidéző kerékpársávok kialakításáról vagy átalakításáról döntött.
- Így jut 120 millió forint a Döbrentei tér és a Szent Gellért tér közötti, amúgy meglévő kerékpárút fejlesztésére.
- További 10 millió forintba kerül majd a Népliget Kőbánya irányából történő kerékpáros közlekedésének elősegítésére.
- Újabb Geri-karók várhatóak a VI., VII., VIII., IX., XIII. kerületben, valamint a Nagykörúton is.
- De miközben kifelé azt panaszolja a főpolgármester, hogy a Városháza a csőd szélén táncol, arra azért jut 20 millió forint, hogy a Stefánia út – Ajtósi Dürer sor csomópontban új gyalogos-átkelőhelyet létesítsenek, hogy a kerékpáros forgalom és a gyalogosok a Liget felé vezető bal oldali járdáról közvetlenül átkelhessenek a Városligetbe.
Félreértés ne essék, a közösségi költségvetés egyáltalán nem ördögtől való gondolat; a lényege az, hogy a fővárosi lakosok bizonyos projektötleteket adnak a főváros vezetése számára, amelyek közül a nyerteseket aztán az egymilliárdos keret erejéig meg is valósítják. Na, de kikre is bízta ezek elbírálását Karácsony?
Például arra a Lé Mariettára, aki végigjárta a ranglétrát a Soros civil hálózatában. A CEU-n végzett, de megjárta a Népszabadságot és az Átlátszót is, mielőtt Karácsony tanácsadója lett. A Lé vezette bizottságban hemzsegnek a hasonló Soros-civilek, akik jó eséllyel a számukra szimpatikus, ideológiavezérelt ügyek mellett törnek majd lándzsát.
Az persze most már nem derül ki a honlapról, hogy pontosan ki is kezdeményezte az újabb borítékolható forgalmi káoszt okozó projekteket a fővárosi „lakosság részéről”. De engem nem igazán lepne meg, ha ezek véletlenül a főpolgármester elvbarátai közeléből kerültek volna ki. A gyanú pedig azért nem puszta vádaskodás, mivel az első turnusban, amikor még közzétették a kezdeményezők adatait a főváros részéről, kiderült, hogy olyan projektek nyertek, amelyeket a fővárosi baloldalhoz közel álló személyek adtak be, úgymint például Avar Zoltán (DK), Bodrog Zoltán (LMP), Halász Áron (Átlátszó) vagy Vargha Márton (Levegő Munkacsoport).
Ennyit a polgárok akaratáról.
Vezető kép: Hatlaczki Balázs/PestiSrácok.hu
jámbor lászló
2023-11-11 at 19:21
Én amondó vagyok nyomni kell azt a kiba dudát ahányszor karót lát az autós mert a hallgatás beleeggyezés nem fog semmi változni ha nem teszünk semmit mert lehet hőbörizni még csak eszébe se jut az autósak araszolgatva háromszor annyi üzemanyagot fogyaszt ha másért nem hát ezért de ha birkának tetszik lenni és idő milliomosnak akkor nem szóltam semmit
Karipapa
2023-11-10 at 12:35
Igaza van Karácsonynak ! Alá kell aknázni az Üllői utat. !
HUXIT
2023-11-08 at 10:20
“Miért akar Karácsony újabb és újabb forgalmi káoszt teremteni?”
Mert azt hiszi, hogy káoszból lesz a forradalom. Hogy az elégedetlenség feltétlen neki és bandájának kedvez.
Remélem téved.
Tudományos libsizmus
2023-11-07 at 14:12
Azért akar újabb és újabb forgalmi káoszt teremteni, mert:
1.) Anarchista.
2.) Így akarja fellázítani Budapest népét a kormány ellen. Megmondta Gyurcsány: az a dolga, hogy lázítson a kormány ellen.
kanigunda
2023-11-06 at 15:59
Zolee 2023-11-06 at 14:23
Nézze! Egyszer hibázni baki, kétszer hibázni bosszantó de tendeciózusan mellélőni az
vagy mérhetetlen tehetségtelenség vagy ignorancia. Egy közszereplő ingerküszöbe feljebb
kell, hogy legyen. Erről “papír is van”. Ha egy felháborodás jogos akkor csak szépészeti
kérdés, hogy a paci hímtagja is említésre került-e. Ha meg nem jogos akkor cizelláltan is
tök mindegy mit mondanak. Kérem, hagyjuk már ezt a lovagolást a stíluson! A legtöbbször
ez csúsztatás előszele a vitákban.
Greg
2023-11-06 at 15:09
Zolee 12:22
Kedves Zolee, a kedves nagyszülei kerékpározása óta már igen sok idő telt el és az emberek életvitele és életkörülményei,- ahogy sok minden más is – azóta nagyon megváltoztak. Ez a világ már nem az a világ, Budapest pedig soha nem volt Amszterdam és a budapestiek sem hollandok. Budapesten a kerékpárt MA általános közlekedési eszközzé tenni, a kerékpározást tehermentesítő megoldásnak gondolni, a tömegközlekedéshez, főként a kötött pályás közlekedéshez mérni teljes illúzió és igencsak gyerekes elképzelés! A bármi okból a kerékpárt választókat, tehát az arányaiban elenyésző számú biciklizni akarókat kicsit is értelmes és épagyú ember viszont nem a forgalom gerincét képező legexponáltabb és eleve túlterhelt legnagyobb útvonalakra tereli / pl. Hungária körút!!!/, ilyen agyrémre csak a kamugeriék képesek!
A probléma nem a kerékpárral van, az egy igen hasznos eszköz, a biciklizés pedig lehet nagyon jó dolog a megfelelő helyen, időben, a kellő körülmények között. Akkor értelmes, hasznos, egészséges, örömszerző, amikor megfelelően vezetett, csendes, védett, kultúrált, élményt nyújtó, arra való kerékpárutak állítanak rendelkezésre! A kamugeri-féle őrült kerékpársávok mindennek az ellenkezőjét testesítik meg mindenki kárára, mindenki költségén, minden szakmai ellenvéleményt figyelmen kívül hagyva.
Tisztelet minden jószándékúnak, aki akár naív módon is jót akar.
De sajnos a főpolgármestert játszó langaléta figura ezt a tiszteletet már nagyon régen eljátszotta, mert egyszerűen nem normális. Voltak hasonló kretén elődei, akik hazánkat például a vas és acél országává, meg a rizstermelés bajnokává és egyéb nagy dolgok színhelyévé akarták tenni. Túléltük őket, ahogy a kamugeriéket is túléli majd Budapest és senki nem fog könnyet ejteni, amikor az idióta zöld karóik végre eltűnnek a jelenlegi agyrém helyükről és valami értelmesebb dologra fogják majd felhasználni őket.
A kerékpárutak kialakítása, fejlesztése fontos, jövőbe mutató tevékenység, amit hozzáértő, tapasztalt szakemberekre kell bízni és nem egy elszabadult hajóágyú módjára tomboló pszichopata baromra meg a negyven rablójára.
csakafidesz
2023-11-06 at 14:33
Királytigris 2023-11-06 at 10:35
Karácsony a KRESZ vizsgán félperc alatt bukik meg.
– Emelje fel a jobb kezét!
– Az melyik?
– Hogy tudja a jobbkéz szabályt betartani?
– Milyen szabályt ???
Zolee
2023-11-06 at 14:23
Kedves Kanigunda, az alapvető probléma ott kezdődik,hogy már olyan dologból, mint a forgalmi dugók is politikai kérdést csinálnak. Azért vannak dugók,mert Karácsony alkalmatlan (persze Tarlós idejében nem volt ilyen…). Sok minden miatt lehet kritizálni a főpolgármestert, még akár a kerékpársávok miatt is, de ezt lehetne intelligens, kreatív módon is (pl. nem értek egyet vele, mert így is lehetne ezt csinálni, vagy nem értek egyet vele, mert másképp is lehet kerékpársávot csinálni), mert ez így csak szimplán hergelés.
kanigunda
2023-11-06 at 13:58
Kb. 30 éve hallgatom ezt a buggyant hasonlítgatást Amszterdammal meg a bringával kapcsolatban. Elég egy
pillantást vetni a térképekre (A. — Bp.), hogy lássa az ember megint az almát hasonlítgatjuk a körtével.
Más struktúra, más építészet stb.stb. Értem, hogy sok hibbantnak marhára tetszenek a Coffeshop-ok meg a buzi
házasságok és így valahogy a bringapolitika is megkapta a pausál csodálatot. Csakhogy Budapest az Budapest
és nem Amszterdam. Az, hogy egy városban lehesen a drótszamarat használni az jó ötlet, amúgy Bp.-en lehetett
eddig is. Jártam és éltem pár nyugati nagyvárosban és a belső részekben csak a legmegátalkodottabbak akartak
tekerni. Tudomásul kéne azonban venni, hogy a bicikli _NEM_ igazi közlekedési alternatíva milliós városban.
“…és közös akarattal megvalósították azt,hogy kerékpárral lehet mindenhol közlekedni…”
Hű! erről lemaradtam? Megkérdezett engem is a KajiGeji? Hogy is vagyunk ezzel a lakossági konszenzussal gumi
pöcköket illetően? Ez valahogy kimaradt nekem.
Dugók? Hmmm… ha nem tévedek Demszkíj kartács, amikor megszülte a parkolási sáp zseniális ötletét mindenhol azt
harsogta, hogy abból majd jujj de sok parkolóházat fognak építeni és a Bp. lesz a P+R Kánaán. A kettőig számolni
tudó emberek már akkor betegre röhögték magukat, hogy ez a kamuzás mekkora egy néphülyítő hazugság. Aztán ma már
tudjuk, hogy így is lett, egy darab hely nem épült. Így aztán a BKK nem igazi alternatíva révén csak vergődik.
Most meg ezredszer előszedni ezt a működésképtelen, sötétzöld bukott ötletet nem más mint egy politikai ködgyertya,
gumicsont.
Zolee
2023-11-06 at 12:22
Kedves Greg,
Nem igazán értek egyet azzal,hogy a kerékpár sporteszköz lenne (a nagyszüleim fő közlekedési eszköze volt már 60 évvel ezelőtt is és nem azért mert sportolni akartak volna) , de most koncentráljunk Budapestre és más nagyvárosokra. Ha jártál már Amszterdamban biztos láthattad,hogy autóval a belvárosban egyáltalán nem lehet közlekedni, az egész város alkalmas kerékpáros közlekedésre. Talán kevesen tudják,hogy a 70-es években ez egyáltalán nem így volt, csak a lakosoknak elegük lett az állandó dugókból, a szennyezett levegőből és közös akarattal megvalósították azt,hogy kerékpárral lehet mindenhol közlekedni. Budapesten is jelentősen nőtt az autók száma, elkerülhetetlen hogy egyre gyakoribbak legyenek a forgalmi dugók. Ennek megakadályozására tényleg nincs más megoldás, mint a kötött pályás közlekedés és a kerékpáros közlekedés támogatása. Bár sokat fejlődött Budapest a kerékpáros közlekedés terén is, de még mindig rengeteg tennivaló van ezzel kapcsolatban (pl. a Hungária körúton most is életveszélyes kerékpárral közlekedni). Mondom ezt úgy,hogy rendszeresen közlekedek autóval (waze egyébként életmentő lehet) és kerékpárral is- a városon belül.
Greg
2023-11-06 at 11:34
Zolee 08:27
Tudja kend, mit jelent a hőbörögni? Tudja kend, mit jelent handabandázni? Ha tudná, nem használná itt ezeket a szavakat.
A kerékpár a hétköznapokban csak egy bizonyos réteg bizonyos körülmények között használható és egyáltalán nem általános közlekedési eszköze, nem pedig a tömegeké és nálunk soha nem is lesz máshogy, a döntő többség számára a bicikli lényegében inkább egy sporteszköz. A kerékpársávok ilyen jellegű erőltetése a túlterhelt közlekedés problémáját soha nem fogja enyhíteni, de fokozni annál inkább, ezt nagyon jól mutatja az alacsony kihasználtságuk és a káosz, ami miattuk csak fokozódik. Akinek akár csak halvány segédfogalma is van a közlekedésszervezéshez, vagy van nagyvárosi forgalmi tapasztalata vagy pusztán csak józan paraszti esze, az ezzel tökéletesen tisztában van, a leginkább pedig azok a tömegek tudják, akiknek ezer okból kifolyólag eszükbe sem juthat, hogy hétköznap biciklizzenek Budapesten.
Hogy külföldön mi van, az pedig legyen ott, azok megoldandó problémája.
Kamugerivel sajnos nem ez az egyetlen probléma, nem ez az egy az, amihez síkhülye a negyvenvalahány tanácsadójával együtt, ez csak egy az elmebeteg dolgai közül.
Kamugeri egy borderline pszichopata, aki a mazochista budapestiekkel karöltve ezer módon rombolja a fővárost. Kend pedig egy hiteltelen biciklibajnok, aki itt fennhangon helyesli a biciklisáv őrületet, de autóval jár és növeli a dugókat ahelyett, hogy példamutatásból végleg átnyergelne a drótszamárra.
Az egész budapesti biciklisáv cirkusz kiváló példája annak, hogy lehet egy adott körülmények között alapvetően jó dologból hozzánemértéssel, önkritikátlan megszállottsággal és határtalan ostobasággal egy nagy rakás szart csinálni.
Akik pedig ennek hangot adnak, azok nem hőbörögnek és nem handabandáznak, csak arra használják az agyukat és a szájukat, amire azok valók.
Judit
2023-11-06 at 11:06
” Dusa Lajos–08:50–” “Orientál–10:00–” Hozzászólók írásával maximálisan egyetértek.!!!
Csak kérdezem
2023-11-06 at 11:00
Zolee
Ja, és akkor a városvezetők miért nem bicajoznak?
Csak kérdezem
2023-11-06 at 10:55
Zolee
“Kerékpársávok kellenek, mivel a kerékpár a legjobb és leggyorsabb közlekedési mód nagyvárosokban.”
Akkor miért nem használják?
istvan
2023-11-06 at 10:39
Nagy hiba volt a Lipót mezőt hagyni bezaratni!
Csak a komany ellen lehet tüntetni, egy őrült ellen nem lehet, vagy nem etikus?
Királytigris
2023-11-06 at 10:35
Kamugeri frusztrációja az autózás kapcsán, mivel annyira hülye, hogy képtelen jogsit szerezni, (Ötször megbukott a jogosítvány vizsgán) sokba kerül a fővárosnak, és ezen keresztül a kormánynak, mert előbb, vagy utóbb csak át kell majd vállalni Budapest adósságát, hogy a főváros ne csődöljön be.
dr. Kolompár Genitália
2023-11-06 at 10:32
A baj csak az, hogy a kormány ezt az egész káosz helyzetet arra használja fel, hogy politikai nyereséghez jusson. Semmilyen más szempont nem lényeges, pedig komoly egészségügyi vetülete van a kialakult közlekedési helyzetnek. Az egészségügyi hatóság a kormány alá tartozik, ezért simán felmérhető lenne, hogy a szándékosan kialakított dugók miatt olyan mértékű a légszennyezés Budapest forgalmas helyein, ami okán már közbe kellene lépni. Gyakorlatilag jogosítványa van a kormánynak abban, hogy a közegészségügyi vészhelyzetet hírdessen a dugók területén lakók egészsége érdekében, és megtegye azokat a szükséges intézkedéseket – például a dupla buszsáv és a biciklisávok megszűntetését – , amik feloldják a dugókat, és az ezzel járó komoly légszennyezést.
Persze egy ilyen határozott döntés és intézkedés maximum egyhetes tapssal járna, és nem lehetne az önkormányzati választások előtti percben is karácsonyozni.Nekem kezd elegem lenni ebből az öncélú, képmutató politizálásból.
Theo
2023-11-06 at 10:17
Ez a biciklisav egyben tartalmazza az összes aljas céljukat.
Akadályozza az autózást, a parkolást, tönkreteszi a kisboltokat, ezzel lepusztitja a belvárost, értékteleniti a kis saját ingatlanokat, rontja a városi levegőt és egyúttal szivatja az elovarosban lakókat is.
Mivel alig biciklizik valaki egy nagyvárosban életvitelszerűen, kizárt, hogy ez miattuk megérje, így életszerű, hogy mindezért az ételfutár cégek tejelnek.
Lepusztitas, káosz, kosz, narkó , hajléktalanok, emberek egymásra uszitasa, elertektelenites, amin még ők egyúttal keresnek is, igazi nagyvárosi kommunista alapvetés.
csakafidesz
2023-11-06 at 10:12
Zolee 2023-11-06 at 08:27
Valóban nem érdemes külföldi dugókkal összehasonlítani? Van amikor 20 perc alatt lehet átmenni a Margit hídtól a Szél Kálmán térig. (üres -vasárnapi- időszakban másfél perc.)
csakafidesz
2023-11-06 at 10:08
Ütni kell a Karácsonyt Gergelyt, mert a szóból nem ért! Bármivel ami kézügybe kerül. Sodrófával, nadrágszíjjal, széklábbal. Csak ettől jön meg az esze.
Jósnő
2023-11-06 at 10:07
Zolee2023-11-06 at 08:2
Nagyon kötött gondolkodású ember, ostoba általánosításokkal: “a kerékpár a legjobb és leggyorsabb közlekedési mód nagyvárosokban.” Persze, ha Vecsésről utazna a VII. kerületbe, akkor eszébe jutna a vonat. Ha a vonat valamilyen okból nem jó, akkor a gépkocsi is eszébe jutna. De ez csak az agglomerációban élő 1-2 millió ember problémája. Tehát, úgy kell csinálni, mintha nem lenne. Karácsony is ezt csinálja. Eszükbe se jut, hogy Budapest a főváros és valamilyen szinten az egész országot ki kell szolgálnia. Betonfejek!
api01
2023-11-06 at 10:05
Mindent megtehet ez a kretén, mert a bölcs pesti népség újra fogja választani.
Sajnos ez van.
Uncle Ment
2023-11-06 at 10:03
Húsvétra talán megnevezi főpolgármester jelöltjét
a budapesti Fidesz is…
Orientál
2023-11-06 at 10:00
Mert maga Karácsony a fővárosi közlekedési dugókat okozásaival a Budapesten autóval közlekedők idegi állapotukat akarja tönkre tenni ami rengeteg féle betegség kialakulását vonhatja maga után. Ez is része hogy minél előbb Sorosék elpusztíthassák az európai őslakosságot.
Gábor lovag
2023-11-06 at 08:55
A káosz a bolsevikok egyik legfontosabb fegyvere … káosz néllül semmire sem mennének, és már régen eltűntek volna a történelem pöcegödrében
Ponty Kelemen
2023-11-06 at 08:52
Karácsony Caligula lova Budapesten.
Dusa Lajos
2023-11-06 at 08:50
A káosz maga a neoliberalizmus lényege. Emlékezzünk 2006-ra. Gyurcsány azt akarta, hogy káosz legyen, mely után ő lesz a nagy rendteremtő. A törvények ura. Éppen ő.
Káosz, rendetlenség, polgárháború – ez a cél. Ugyanaz, mint a komcsik idejében. Romhalmazok fölött, iszonyú emberáldozatok fölött tud csak úrrá lenni a törvényességre hajazó illegitim terror.
A téveszmék megszállottjai most is ilyenek. Lásd EU Parlament. A káoszt már megcsinálták.
Zolee
2023-11-06 at 08:27
Lehet hőbörögni, handabandázni, de a forgalmi dugókról nem Karácsony tehet, ahogy annak idején Tarlós sem tehetett erról. Mivel egyre több autó van, ez elkerülhetetlen. Kerékpársávok kellenek, mivel a kerékpár a legjobb és leggyorsabb közlekedési mód nagyvárosokban. Tehát ha valamit, ezt mindenképpen támogatni kell. A forgalmi dugókról csak annyit,hogy mindenki hasonlítsa össze Budapestet Prágával, vagy Varsóval, még mindig sokkal jobban lehet autóval közlekedni itt mint ezekben a városokban.
Matu
2023-11-06 at 08:06
Hogy miért akar káoszt teremteni? Mert minél nagyobb a káosz, az emberek annál rosszabbul érzik magukat a városban, és minél rosszabbul érzik magukat, annál könnyebben hergelhetők bármire, vagy bárki ellen. Közelednek a választások, ez már az előjáték.
Sarolta
2023-11-06 at 07:46
Ez a Rinya legszivesebben a Bp.-ek fizetését a saját számlajukra utalnák.
Ez a káosz várna az országra ha 7 vérszivó
párt vezetné az országot.
Angie
2023-11-06 at 07:39
Húsz millióba kerül egy gyalogátkelőhelyet létesíteni?!!! Szerintem szakmát váltok!!!
Amúgy Lacival nagyon egyetértek!
Trollyus transylvanicus
2023-11-06 at 07:26
Hajrá bukar…budapestiek! nemsokára a poloskák világítanak éjjel, ha Persányi leddel keresztezi őket a Bijódombban!
huda
2023-11-06 at 07:20
Szerintem nincs olyan orvos vagy orvoscsoport aki ezt az embert megtudná gyógyitani ,plusz még csicska függöségben is szenved !!!
Vízöntő
2023-11-06 at 06:42
“Miért akar Karácsony újabb és újabb forgalmi káoszt teremteni?”
Kérdezzenek meg egy pszichiátert, ne mi találgassunk!
Laci
2023-11-06 at 06:26
Ne tessenek gonosz elmebetegeket választani városvezetőnek és nem lesznek ilyen problémák! Ezt itt vidéken az utólsó, M1-es függő, trágyával etetett, falusi gomba is tudja.