Rendkívüli sajtótájékoztatót tartott Németh Szilárd rezsicsökkentésért felelős kormánybiztos csütörtökön, Tusnádfürdőn. A kormánybiztos a rezsicsökkentés új szabályait ismertette, kiemelve: az elhúzódó háború és a hibás brüsszeli szankciós politika ellenére sem lehet az elszabaduló energiaárakat a lakosságra terhelni, ezért bevezetik a lakossági piaci ár fogalmát. Természetesen a neten kerengő, mindenféle hergelésre szánt táblázatok köszönőviszonyban sincsenek az új szabályozással és árakkal, amelyek sokkal-sokkal kedvezőbbek. Németh arról az uniós ötletről, hogy a tagállamok adják oda saját tartalékaikat a másiknak, amelyiknek nincs, azt mondta: ez egy kommunista módszer, ezt rekvirálásnak hívják, köszönjük, nem kérünk belőle!
Németh Szilárd a tájékoztatón ismertette: az elhúzódó ukrajnai háború, valamint az EU hibás szankciós politikája következtében a gáz és a villany ára hat-, illetve ötszörösére emelkedett. Ezt felismerve, a kormány hétpontos akciótervet hozott létre; ennek egyik pontja a rezsicsökkentés fenntartása – tette hozzá. Németh úgy vélekedett ugyanakkor, hogy ezt nem lehet egy az egyben a családokra terhelni, ezért a kormány bevezette a lakossági piaci ár fogalmát, amely továbbra is rögzített árakat jelent a rezsicsökkentési limiten túli lakossági fogyasztás vonatkozásában. A Németh Szilárd által ismertetett adatok szerint a villany esetében a következő módon alakul át:
A lakossági villany ára 2523 kWh/év fogyasztásig a 36 forintos, rezsicsökkentett ár marad. Ennél magasabb fogyasztásnál 70,10 forint/kWh lesz a lakossági piaci ár, miközben a valós piaci ár 268 forint lenne. Ez azt jelenti, hogy a magyar háztartások a havi 210 kWh-ig továbbra is 36 forintos áron kapják a villanyt, efölött pedig korlátlanul 70,10 forintért fogyaszthat a lakosság. Az éjszakai áram 23,1 forint/kWh lesz a fogyasztási korlátig, felette 62,9 forint. A H tarifa korlátlanul 36 forint marad.
A földgáz árazása pedig a következőképpen változik:
1729 köbméteres éves fogyasztásig, vagyis 144 köbméter/hó fogyasztásig marad szintén a megszokott, rezsicsökkentett tarifa, ami 102 forint köbméterenként. Ezt meghaladó fogyasztás esetén pedig 747 forint/ köbméter lesz az új lakossági piaci ár. Ehhez képest a valós versenypiaci ár 1020 forint lenne, azonban a villanyhoz hasonlóan a lakossági fogyasztók a gázért is a lakossági piaci árat fizetik, korlátlan mértékig.
A PestiSrácok.hu kérdésére Németh Szilárd elmondta: a gáz esetében nincs akkora mozgástere a kormánynak, mint az áram esetében, ugyanis a földgáz esetében hazánk importra szorul, míg a villany előállításában óriási versenyelőnyt jelent Paks.
A gázárak kapcsán jó hír, hogy megmarad a nagycsaládos kedvezmény, amely 300 ezer nagycsaládost érint: 3 gyereknél 600 köbméterrel emelkedik a fogyasztási korlát, amelyen belül a 102 forintos köbméterenkénti árat kell fizetni, majd 3 gyermek felett gyerekenként 300 köbméterrel emelkedik a limit. Fontos kiemelni, hogy a társasházak központi fűtésére is van megoldás: a társasházaknak jelezniük kell, hogy közös mérőórát használnak az albetétek, ebben az esetben pedig a limitet felszorozzák az albetétek számával. A rezsicsökkentés módosításáról szóló rendelet a tájékoztatóval egyidőben a Magyar Közlönyben is megjelent.
K
2022-07-21 at 14:11
Tudományos libsizmus
2022-07-21 at 14:05
Úgy látom hogy te már túllépted az áramfogyasztási határt, és a határ fölötti részért többet fogsz fizetni.
Neked biztos van miből fizetni nem úgy mint a nagy többségnek.
Abban különbözünk, hogy nekem marad a rezsicsökkentés teljes egészében.
Tudományos libsizmus
2022-07-21 at 14:05
Az MVM már bejelentette, hogy naparanyosan fog számlázni. Hogy ez mit jelent annak, akinél évente egyszer olvasnak villanyórát, azt csak az MVM tudja.
Jómagam tavaly havi átlagban 591 kWh-t fogyasztottam. Erre az MVM a legutóbbi óra olvasás után beállított nekem havi 811 kWh-t. Hogy ez hogy jött ki neki, azt szintén csak az MVM tudja.
Csak azért, mert az eddigi infók alapján 811 kWh-t fognak nekem a decemberi következő leolvasásig számlázni, ami köszönőviszonyban nincs a tényleges fogyasztásommal.
K
2022-07-21 at 14:01
polizza
2022-07-21 at 13:52
Szerintem igazad van.
Csak hát olyan nevetségesnek hangzott hogy olyat írtál hogy :—-“18-20 éves – netán már 16 éves – kislányok hatalmas munkateljesítményét az irodákban” a kommunista rendszerben.
Még most sincs ilyesmi, de hát pont a kommunista rendszerben???
Én éltem a kommunista rendszerben és évtizedeket.
Csak a lustaságot és nemtörődömséget tapasztaltam mindenhol, és a kommunista rendszer szekértolói éltek mint “marci Hevesen”.
K
2022-07-21 at 13:54
dr. Kolompár Genitália
2022-07-21 at 13:28
Minden probléma megoldható, és az újabb rezsihatár is korrekt.
Akinek nagy a lakása annak nagy a rezsije, és ne csodálkozzon ha a határokat túllépi.
Nekem semmi problémát nem okoz a rezsicsökkentési szabályok megváltozása .
Nem kellene a határokat túllépni a jogtalan követelőzés területén .
A FIDESZ mindent megtesz az igazság érdekében, és ezt sohasem fogod tapasztalni a liberálisok részéről.
polizza
2022-07-21 at 13:52
K2022-07-21 at 13:15
Fenntartom a véleményem, hogy nem volt nagyobb – sőt kisebb – a leterheltségük, mint a nappali felsőoktatásban tanulóknak. És ők dobták el a tollat a munkaidő végén és kaptak fizetést.
Az akkori nappalisok meg nem kaptak olyan ösztöndíjakat, amilyen összegekről manapság hallok.
Viszont kötött volt, hogy mit kell teljesíteni és mennyi idő alatt.
És ez nem volt helytelen. ( nem azért, mert a szocializmust akár picikét is kedveltem volna!)
Nézzünk egy orvostanhallgatót pl 6 évet -nem lazán – tanul és még senki. És előbb lesz meg a kornyugdíja, minthogy a 40 évet elérhetné, akkor is, ha egyetlen nap kihagyása sincs. Orvosit meg soha nem lehet levelezőn/estin végezni.
És az orvosnőnek nem ugyanannyit ér az unokája? Az orvosnő nem unokázhat? Ő majd csak dédunokázhat, ha még él? Csak a 8 általános, meg valahány középiskola, vagy egyéb után jár az unokázás ugyanolyan korban?
Az ifjan munkahelyre járó meg addigra akár még főnökké is válhatott, ha jó összeköttetései voltak, mikorra a másik az oskolából kijött. Lehet, most is így van. Nem tudom.
Azt viszont kifelejtettem korábban, hogy azok esetében, akik fizikai munkát végeztek abban a korukban, náluk indokoltnak találom, hogy ők igen, és a tanulmányokat folytatók nem.
De az irodaik sem.
És ne felejtsük el, hogy a tanulmányi évek beleszámítanak a szolgálati időbe. Akkor járt az ingyenes TB is. Manapság – 90valahány óta – úgy tudom, már nem így van.
És tegnap nyilatkozott szakértő asszonyság, hogy ,, 40 év szolgálati idő után ” – még mindig így mondják, pedig nem igaz.
Mopi
2022-07-21 at 13:48
Legalább egy köszönöm járna emiatt a köztes megoldás miatt kormányunknak!
dr. Kolompár Genitália
2022-07-21 at 13:47
Lukács 13:16
Egyetértünk azt hiszem mindnyájan azzal, hogy a gázt vételezni nem tudóknak magasabb szinten kell a villanyáram támogatását biztosítani.
Azonban sajnos a “néplélek” te hozzászólásodból is kidomborodik. Miért adnak a gázosoknak “nagyvonalúan”, ha az áramosoknak nem.
Jól éreznéd magad, ha senki sem kapna?
dr. Kolompár Genitália
2022-07-21 at 13:37
Orientál
Bocsáss meg, de nem a Fidesz – focimeccsen ülsz. Itt nemm szurkolói véleményekre van szükség, hanem norméális ötletekre, hogy emberek százezreinek a problémája megoldódjon. A rajongásoddal nem lehet sem fűteni, sem világítani.
Orientál
2022-07-21 at 13:36
…. Így is az orosz energiaimportunk több mint az egyharmadát az igényeinknek nem fedezi ,ezt most a világpiacon többszörös áron kell beszereznünk mint az oroszoktól érkező leszerződött földgáz.
Orientál
2022-07-21 at 13:33
Balliberális zöld ellenzék , Márki-Zayék ,Szabó Tímeáék , Fekete-Győrék ,Gyurcsányék ,Potocskánéék ,Jakabék a többi elvtársaikkal együtt az oroszokkal a kapcsolatainkat teljesen tönkre tették volna ,most meg többszörös áron tudnánk csak importálni energiahordozókat ,mert az oroszokkal Gyurcsányék nem kötötték meg volna a 10+5 éves gásexport megállapodást……
dr. Kolompár Genitália
2022-07-21 at 13:28
A másik baj – leírom, bár már korábban leírtam- hogy gázórára és villanyórára adják a támogartást, nem személyre. Kérdezem én, akinek 10 lakóingatlana van, annak miért nem adódik össze a fogyasztása? Persze, tudom, sok a “begyüjtött” panel lakás, amiket kiadnak, és ha nem vonatkozna arra a csökkentés, a bérlő szívna. És????? Nekem és a többieknek ehhez mi közöm van? Ha ellehetetlenülne a panelok “befektetési” vásárlása, drasztikusan lejjebb menne az áruk, és azok is meg tudnák venni, akiknek tényleg nem telik másra. Egyszerűbblenne a kölcsönt törleszteni – a tulajdonért – mint a bérleti díjat fizetni. Termőföldet csak az vehet aki helyben lakó és gazdálkodik rajta, A tömegek igényének kielégítése céljából épített kis lakásokkal pedig lehet szabadon kupeckedni, és még kedvezmény is jár érte?
Orientál
2022-07-21 at 13:16
Olyanok mint a dk-s Gyurcsányék akik rengeteg milliárdot loptak az államtól és abból nekik telik télen is fűthető úszómedencére ,azok fizessék is a teljes világpiaci energiaárakat.
K
2022-07-21 at 13:15
polizza
2022-07-21 at 13:02
“18-20 éves – netán már 16 éves – kislányok hatalmas munkateljesítményét az irodákban”…mondod.
Én “18-20 éves – netán már 16 éves – kislányok semmit se érő munkateljesítményét” láttam az “irodákban”.
Nincs neked véletlenül 20 dioptriás szemüveged???? …vagy netán dívány volt az irodákban????
polizza
2022-07-21 at 13:15
dr. Kolompár Genitália2022-07-21 at 12:59
Vagy energiafelhasználásban állapítani meg.
Nem külön-külön.
Mert aki az egyikből nem használ, az a másikből használ.
Vagy egyikből nem tudja kihasználni, a másikra meg ráfizeti ingét-gatyáját.
És átállni eddig is azért nem állt át, mert nem volt pénze.
Ezek után még annyira sem lesz.
Könnyű azoknak, akik most építkeztek/-nek, a mostani legmodernebb, legjobb – vagy legalábbis annak mondott – módokat használva, állami támogatásokkal több téren. Valójában a közös pénzből nekik jutatott összegeket – is – felhasználva. Akik meg nem kaptak, csak az ő pénzükből mások kaptak, azok meg most duplán fizetnek tulajdonképpen.
Én támogatom a gyermekek minél jobb életét, a szegények segítését, de azért engem kérem szépen ne végezzenek ki lassú kínlódásnak és sok megaláztatásnak kitéve.
Sokan írják itt, hogy egy ledogozott élet után kevés a nyugdíjuk – hát igen, vagy valóban, vagy mert adót+járolékot csaltak hosszú időn keresztúl, amit meg kontak a közösből, azt meg mi fizettük meg, akiknek most valamivel jobb a nyugdíja. És az lesz most lecsökkentve a másik szintjére.
Azzal a különbséggel, hogy mi nem spájzoltunk be, mint ők megtehették.
Lukács
2022-07-21 at 13:06
Továbbra is felületességet, szakmailag ellentmondásokat tapasztalok ebben a módosításban. Ugyanis, ha a gáz esetében nincs akkora mozgástere a kormánynak, mint az áram esetében, akkor miért adunk a gázt használóknak havi 144 m3, azaz évi 1729 m3 gázban foglalt 59650 MJ = 16570 kWh energiát feltételezem fűtésre, főzésre, esetleg melegvíz előállítás céljára. Mellette még 2523 kWh vill. energiát az egyéb, gázzal nem működtethető fogyasztásra. Ezzel szemben a csak villannyal fűtők, főzők, melegvizet használók csak 210 normál és 210 éjszakait (ha igaz, mert erre nem tér ki szó szerint a rendelet) összsen 420 kWh villamos energiát kapnak. Gázból kevesebb van és az ellátás bizonytalan, ennek ellenére “nagyvonalúan” 14360 kWh mennyiséggel többet biztosítanak Miért az óriási kölönbség???
polizza
2022-07-21 at 13:02
Ja, és még valami: a távfűtés eleve ,,nem érintett” – jelentették ki.
Miért? Azt a hőmennyiséget azt a kézmeleg állítja elő? Ahhoz is kell valami. Bármi.
Villany, gáz, szén, akármi.
Az nem kerül többe most, mint morábban?
Ez most ugyanaz, mint a sok 18 éves korától dolgozó számára a 40 év.
Csak sajnos ahol én dolgoztam már igaz diploma után, láttam ám a 18-20 éves – netán már 16 éves – kislányok hatalmas munkateljesítményét az irodákban. Biztosan többet ért, mint a nappalisok 3-4-5-6 éves tanulása, vizsgázása.
És akkor a nappali mellett nem lehetett dolgozni.
A levelezőre/estire is igencsak párttámogatás kellett, párt általi ,,kiemelés”!
És a nagy részük nem teljesített úgy a munkahelyén, mint más, mert hogy tanulnia kellett.
Viszont kapott egy csomó munkaidőkedvezményt. De tőlük még azt sem vonták le a szolgálati idő számításakor. csakis a nappalisokat büntették.
Na meg a kismamák közül azokat, akik túl sok gyereket szültek így túllépték a limitet.
Vannak mindig furcsa dolgok.
( azért a másik oldal semmi pénzért nem kellene!!!)
dr. Kolompár Genitália
2022-07-21 at 12:59
A nagyon elégedett honfitársaimat szeretném kérni, hogy ne avatkozzanak bele olyan vitába, ami őket nem érinti. Magyarul, aki nem érintett a drasztikusan megemelkedett rezsiben, vagy annyi pénze van, hogy neki nem számít, az ne ossza itt az észt. Ugyanis nagyon sok embernek komoly promlémát jelent majd a rezsi kifizetése, – vagy éppen ki tudja majd fizetni, de nem marad semmi a fizetéséből, vagy a nyugdíjából. Pedig ők is adófizetők.
Pedig olyan végtelenül egyszerűen meg lehetett volna oldani a dolgot. Semmi mást nem kellett volna tenni, mint a valós átlagra megállapítani a támogatást, mondjuk a havi nettó egy- másfél millió alatti családi jövedelem esetén. Aki e fölött keres, annak nem kunszt kifizetni havi 50-100 ezer forintot,(főleg, ha még “katát” is ölelheti a továbbiakban) és e terhe miatt talán még a következő választáson nem szavazna a Fidesz helyett az eszkimó kommunista pártra.
Tudomásul kellene venni hogy alanyi jogon nem járhat támogatás. Már a támogatás szó is irányt mutat. Támogatni azt kell, aki rászorul. A támogatást ne keverjük össze az ajándékozással. De erről már annyian és olyan sokat pofáztunk – mindhiába..
Rolo
2022-07-21 at 12:51
Ballib2022-07-21 at 12:47
Akkor tényleg a csótány intézte a támogatást ?
Mellébeszélés nagyon megy… ?
Rolo
2022-07-21 at 12:43
Ballib2022-07-21 at 12:30
Akkor gondolom a csótány segített támogatassal a napkollektor beszerzésében!?
Nagyon rosszul ment neked a szekér az elmúlt 12 évben!?
De azert az epét ide hányod!
Igazi virtigli libsi tempó ?
dr. Kolompár Genitália
2022-07-21 at 12:41
Naprózsa 12:12
Ahogy a H tarifa is marad korlátlanul csökkentve.. Ez a hőszivattyúk tarifája. Ezek általában a szobakonyhás “nyócker lakásokban” üzemelnek, nem a többszáz milliós palotákat fűtik-hűtik vele..
Azag Aja
2022-07-21 at 12:40
Kriszta!
Hasonló cipőben járok és is, de a mi kérdéseinket, panaszunkat, értetlenségünket senki nem hallgatja meg. Ballib bérencnek titulálnak (pedig dehogy), jobb esetben örülnek, hogy őket a drasztikus áremelés nem érinti, így aztán nem probléma. Úgy tűnik, rólunk mondott le a kormányzat.
polizza
2022-07-21 at 12:37
Játékos 2022-07-21 at 09:57
,,…és mi van azokkal, akiknek csak áram van?”
És mi van azokkal, akik főleg gázt használnak, évtizedek óta, azóta, mióta hozzá tudnak jutni.
Olyannyira, hogy pl saját pénzükön, gáztársulás formájában készíttették el a környékük gázellátását.
Mert ők akkor sem kaptak, nekik a gázbevezetést is saját pénzből kellett megoldani, Az állam csak nagy nehezen, kegyesen engedélyt adott rá.
Mert villamos áram kapacitás sem volt a környéken, csak az olaj volt, mint lehetőség, vagy a vegyes tüzelés.
Ők akkor is szívtak, most is.
Ők az a réteg, aki mindig szív. Akárki van hatalmon, mindig.
Ellentétben azokkal, akik most jobbára beleférnek az átlagba. Ők kaptak ingyen lakást, ők vehettek ingatlant fillérekért, stb.,stb.
Az árak egyébként nem felmentek, hanem feltolták őket mesterségesen. (Nem nálunk, ez igaz.) mert a mértékadóknak az jó most, ők azon szakítanak nagyot. Volt már valami ilyesmi a 70-es évek közepe táján. Csak akkor ügyesebben csinálták.
Ezért is abba kellene hagyni legalább nálunk ezt az ,,oroszok elzárják a gázt” dumát.
Hát nem az EU egyes vezetői kezdték a hisztit, hogy nekik nem kell és ők leválnak, és inkább fordítsák az energia jó nagy részét az óceánon áthozatalra, de olyan helyre fizessenek, akik szívük csücske!
Na meg ahonnan netán visszacsorog az ő egy részüknek. Ja, és ukrán-imádatban élnek napi 24 órában. Miért olyan fontosak most az ukránok? Miért fontosabbak, mint bárki más? Ja mert ahonnan netán visszacsorog nekik, azoknak is az ukránok fontosak?! Igaz, nem az Ukrajnában élő állampolgár emberek! Azok pusztulhatnak nyugodtan, a segítésük csak reklám. Hanem az, ami Ukrajnában a földben van és valakik már rátették a kezüket, vagy rá kívánják tenni a kezüket.
Fizessék ők Ukrajna újjáépítését, nekik tejel.
Nem nekünk. Miért mi fizessük, van nekünk gondunk elég, amit finanszírozzunk.
Ráadásul ugyanazok okozzák, mint Ukrajna bajait.
( Nem az oroszokra gondolok)
Elég, ha Kárpátalját támogatjuk, hisz ott vannak a mieink, akikkel csak kiszúr az ukrán vezetés.
És valószínúleg bőszen bátorítják valahonnan, azért meri ennyire.
Szóval
1- csalódtam, hogy V.P. nem oldotta meg harcok nélkül,
2- most nem szeretnék csalódni a mi országvezetőinkben, mert ők is átmennek ukr. hisztérikába.
3- spórolni – vagy inkább nem pazarolni – meg mindig és mindenkinek kell. És életfogytig börtönbe csukni – olyan If vára szerűbe – mindenkit, aki inkább az óceánokon át hovisz dolgokat, olyasmit, amit otthon is megkaphatna, vagy közelebbről megkaphatna és ráadásul jóval kisebb környezetszennyezéssel, mint amit elhasználnak a végtelen kapzsiságuk, a pénzszerzés miatt.
fanfan
2022-07-21 at 12:36
Kedves fidaszes és balos közgazdasz zsenik, mielőtt vadaskodtok nézzetek körül az EU-ban aztan húzzatok le a cipőtőket és szamoljatok, és ha jól szamoltok el is múlik az elégedetlenségtek. Morgas és a hülyeség szellöztetése helyett gondolkozzatok, és ne kelljen a falatot megragva a szatokba adni. SOk sikert a probléma megoldasara! Nem kell basz.rni, itt még béke van, és pont ezért nem is kell balhét generalni!
Azag Aja
2022-07-21 at 12:33
Ők a megváltozott szabályozás nyertesei, szemben a gázosokkal
khm
2022-07-21 at 12:25
Követelem!
Hogy a liburnyákoknak PIACI ÁRON számlázzák a gázt és a villanyt!
Lárifári
2022-07-21 at 12:17
@ Mikia36
Kicsit késésben és tévedésben is vagy.
1. A turbina nem Oroszországé, az a Siemens tulajdona.
2. A teljes leállás nem a turbina hiánya, hanem a szokásos karbantartás miatt volt.
3. A karbantartást befejezték, már vagy 6 órája érkezik a gáz a vezetéken.
4. Ez csupán egy kiegészítő turbina, amit eleve csak szeptembertől terveztek csak üzembe helyezni.
Naprózsa
2022-07-21 at 12:12
Szóval azért a gazdag medencéket továbbra is lehet a mi költségünkre fűteni, csak kicsit drágábban villannyal.
S mi van azzal, ahol nincs gáz, és a főzés, melegvíz villannyal megy?
Az átlag gázfogyasztó most szerezzen be villanybojlert, mert akkor kevesebb a többletfogyasztása, mintha gázzal menne a “túlfogyasztás”.
Nekünk kisembereknek miért kell indokolatlan rabló energiaárakat fizetni? A Rothschildoknak akkor több jut kaviárra, ha mi fagyoskodunk?
Az a gondom ezzel a megoldással, hogy sikerült a szarva közt a tőgyét. Ráadásul a nyugati buzi birkáknak VAN BŐVEN MEGTAKARÍTOTT PÉNZÜK, ÉS NÁLUNKNÁL JÓVAL NAGYOBB
JÖVEDELMÜK, KICSIT MAJD MOROGNAK, DE NEM FOGNAK LÁZADNI, HISZ LÁTHATÓAN ARRA MEGY KI A JÁTÉK, HOGY MI SPÓROLJUNK, HOGY A NEMKELLNEKÜNK- OROSZ GÁZT RAJTUNK KERESZTÜL SZEREZZÉK BE. HA NYUGAT HÜLYE BAGÁZSA NEM FOG FÁZNI, ÉS LESZ (TŐLÜNK) ÉLELMISZERE IS, AKKOR MINDEN MEGY TOVÁBB EGÉSZEN A GREAT RESET TERVBEN, CSAK ELŐSZÖR KELET-EURÓPÁT, BENNE MINKET DARÁLNAK LE, A MI HÁZAINKAT KOBOZZÁK EL TARTOZÁS FEJÉBEN!!!
Ügyes.
Rolo
2022-07-21 at 12:05
Na jó…van még itt pár jelölt a pozícióra??
Chiovini György
2022-07-21 at 12:03
Ez nem Orbánról, nem Gyurcsányról szól.
Felmérte valaki, hogy hány háztartás nem tudja kifizetni? Akkor már késő lesz magyarázkodni.
Paulai Alex
2022-07-21 at 11:51
Sokkal kevesebbet fizetek mint a gyurcsany idején, akkor minden pénzem csekken fizettem be, pedig akkor se háború, se covid, se energiaválság nem volt.
Orientál
2022-07-21 at 11:50
Gondoljunk abba bele hogyha Márki-Zayval Gyurcsány vezetné hazánkat akkor ősztől sok 10 ezer migráns rezsijét és teljes ellátásukat nekünk kellene kifizetnünk ,ráadásul oroszokkal Gyurcsányék minden kapcsolatainkat megszüntettek volna már és milliárdokat költöttek volna a Zelenszkijékre.
Rolo
2022-07-21 at 11:50
Ejha,micsoda sivalkodás van itt!
Nem kellene nektek semmilyen csökkentés,segítség!
Telibe kéne fizetnetek mindent,úgy ahogy a csótány ? szeretné…akkor éreznétek jól magatokat,akkor lenne örömtánc!
Sokan örülnének európában ha így fizethetnék a rezsit!
További jó dagonyázast?
Paulai Alex
2022-07-21 at 11:49
A ballibek nagyon erőlködnek egy kis lázításért, de csak maguk alá tudnak piszkítani a gyurcsanyisták. Hiába a nagy erölködés, nem fog menni. Csak a FIDESZ!!!!!!!!
kriszta
2022-07-21 at 11:32
Gyakorlatilag ez azt jelenti, hogy sok vidéki felújítatlan házban nem fogunk tudni fűteni. Az én gázszámlám például 300 ezer forintra emelkedne 50 ezerről, ezt kellene a 400 ezres havi bevételünkből kigazdálkodni. Nyilván képtelenség. Sokan a saját házukban fognak megfagyni vagy jövőre jön az árverezés. A spekulánsok már dörzsölhetik a tenyerüket.
egresi istván jános ernő
2022-07-21 at 11:31
Húzós a gázár, a többletfogyasztásra, de még sem a teljes piaci ár. Miért húzós? “Köszönjük” meg Brüsszelnek, a “drága” EU vezetésnek, józan ész helyett (neo)marxista/balliberális dogmák vezérlik őket, amihez ál-konzervativok segédkeznek…
JÁNOB
2022-07-21 at 11:30
VÁLASZTÁSOK ELÖTT SZIJJÁRTÓ AZT MONDTA HOGY 5X-E OLCSOBBAN VESZÜK A GÁZT,AKKOR MOST MI VAN,PAKSON 12 FT 1 KWH ÁRAM
szeretem a sajtot
2022-07-21 at 11:28
Igen, én is olvastam az orosz sajtóban, hogy a magyarok is aláírták az olajembargót, csak átmeneti mentességet kapunk.
Mondjuk azt nem értem (és már nekem is törölték ki hasonló kommentemet), hogy mi volt választás környékén az a mondás, hogy nekünk mindenből van elég, meg hosszú távra megállapodtunk, rendben jön hozzánk a gáz / olaj stb. szerződés szerint. Hirtelen mi történt?
Már akkor is háború volt, és azt lehetett tudni, hogy emiatt az EU szankciózgatni fog. Már alig várta az EU, hogy szankciózgathasson. Mert erről szól az egész, vagy nem? Tönkretenni Európát?
Valami nagy hazudozás folyik itt. A megemelt árakon túl, engem kifejezetten a hazudozás zavar. Mert akkor mit higgyek el nekik ezentúl?
Szíjjártó is megy egyeztetni a globális adóról. Minek is???
1000-rel nyalnak a nyugatnak, csak nem tudom, miért. Ha obi van, kenobi, akkor senki nem fog minket “megvédeni”… AZ EU meg a NATO csak használ minket, de az oroszok sem fognak megvédeni. Őket marhára nem érdekeljük.
Sas
2022-07-21 at 11:06
A probléma lényege, hogy az elmebeteg-korrupt unió miatt jelenleg többe van az import, mint amennyi hasznot hoz az export.
Játékos
2022-07-21 at 10:55
István Kopasz 2022-07-21 at 10:38
leírtad, amit akartam!
chatillon r
2022-07-21 at 10:39
az ellenzék teljesen rászabadítaná az emberekre a piaci árat, amivel lényegében adósságba vinnék őket, nagyon sokan így elveszítenék a tulajdonukat. lehetne olcsón tulajdont lopni, szerezni a gazdagoknak. náluk bűnözők, a jövedelmüket eltitkoló minimálbérre bejelentett vállalkozók, egyéb csalók kapnák a kedvezményeket és arról szövegelnének hogy szigetelni kell a házakat és napelemesíteni ami sok millió forint, tehát a kiskeresetűeknek nem opció ezért a komcsik támogatásait lenyúlnák a gazdagok. ennél a kormánynál a 3 gyermekesek köztük a 3 gyermekes főispánok, miniszterek, bankigazgatók kapják a kedvezményt. szerintem nem kell többet fűteni, ha egy szobában hárommal többen ülnek. tehát bizonyos gazdagok itt is jól járnak és bizonyos kiskeresetűek nagyon rosszul, akár el is adósodhatnak, elveszítve a tulajdonukat. Akkor melyik a jó? egyik se, de azért az mégis kedvezőbb ha csak az egyik szemed tolják ki nem pedig mindkettőt.
István Kopasz
2022-07-21 at 10:38
Legyünk tárgyilagosak és lássuk be az ország /nem a kormány/ lehetőségeit. A kormány nagy érdeme, hogy az átlagfogyasztáig tudja biztosítani a rezsicsökkentett árakat. Az is nagy eredmény, hogy e fölötti fogyasztásra nem zúdítja rá a valós piaci árakat, hanem jelentősen kevesebbet kell fizetni.
Az kimaradt még, hogy azoknál a lakótelepi lakásoknál mi lesz a felhasználható mennyiség, ahól csak áram van, nincsen gáz?
Lárifári
2022-07-21 at 10:32
Az a valós piaci ár 268 Forint hogy jött ki?
Rezsiharc és nagy arc
2022-07-21 at 10:32
JAJ, MOST Mi LESZ? Ki kell részben fizetni a megemelkedett villany és gázárakat – nem fizethet mindig az államkassza helyettünk emberek!!! Tudom az a probléma, hogy így kevesebb jut cigire meg kannás borra – esetleg kisebb Netflix csomagra kell váltani….
A nagytudásuak szaladnak kályhát venni, és abban lopott fával és szeméttel majd télen jól felfüstölik magukat és a szomszédokat – lesz itt majd vita ebből bőven.
Csalódtam
2022-07-21 at 10:29
Hát igen. A Fidesz-kormánnyal semmilyen ígéret sem 100%-os. De amúgy hány %-os lennne az alternatíva?
endedworld
2022-07-21 at 10:29
“A Fidesz megmondta a választások előtt, hogy: NEM LESZ GÁZÁREMELÉS!”
Kivéve, hogy nem a legutóbbi választások előtt, és nem a Fidesz.
De sebaj.
Egyébként meg mit vártatok, meleg hógolyót?
Komolyan az a durci tárgya, hogy nem KORLÁTTLAN az államilag támogatot fogyasztás, meg hogy az egyéni vállalkozóknak adózni kell, meg járulékot fizetni? Micsoda nyomor. 🙂
Kapjátok össze magatokat, és hagyjátok abba a gyerekes nyavajgást. Örüljetek, hogy nem az a kormányprogram, hogy “fagyjunk meg Ukrajnáért”…
Angie
2022-07-21 at 10:22
A milliárdosokért nem kell aggódni, mert már rég napelemet és alternatív energiát használ mindenre. Amúgy meg lakosság arányosan nem olyan nagy a számuk.
Akik a fontosak, azok az átlag vagy az alatt élők, mert ez teszi ki nagy mértékben a lakosságot. Náluk kell sok szempontot figyelembe venni!
Orientál
2022-07-21 at 10:13
Akik milliárdosok azok nevetve kifogják fizetni a megemelt világpiaci árat.
Drazsen
2022-07-21 at 10:11
“chatillon r2022-07-21 at 10:05”
Hát igen ! A technikai részletekre egyelőre nem kaptunk választ. Az ördög pedig a részletekben rejlik
chatillon r
2022-07-21 at 10:05
kérdés hogyan számolják a gázt? augusztus 1-től indul az egy év 2023 augusztusig vagy az éves leolvasástól számítják vagy havonta. ha havonta 144 akkor februárig (kb a tél végéig) csak 1000m3 -t kapsz kedvezménnyel nem 1700-at. ez sem mindegy
Játékos
2022-07-21 at 09:57
és mi van azokkal, akiknek csak áram van?