Nem megengedhető, nem megbocsájtható, hogy a magyarok világraszóló hőstettéből, egyik leghatalmasabb győzelméből, a nándorfehérvári diadalból gagyi fikciós filmet gyártsanak, amely mindenről szól, de legkevésbé Hunyadi Jánosról és a magyar vitézségről. Márpedig a film forgatókönyve arra utal: efféle merénylet készül. Hétmilliárd forintért. A legnagyobb magyarból már sikerült félőrültet faragni (A Hídember) – most pedig legnagyobb hadvezérünket tuszkolnák epizódszerepbe egy történelmietlen fantasy filmben. Most még nem késő megálljt parancsolni ennek az őrületnek!
Amitől tartottunk, bekövetkezett. Olyan forgatókönyvet szült a Magyar Nemzeti Filmalap a Hunyadi-filmhez, amely alapján szinte kizárt, hogy méltó alkotás készüljön az egyik legnagyszerűbb magyar győzelemről, Nándorfehérvár 1456-os megvédéséről. Stefka Istvánnak, a PestiSrácok.hu lapigazgatójának volt szerencséje (inkább balszerencséje) elolvasni a Hegedűs Bálint által jegyzett, 94 oldalas forgatókönyvet, amit tegnapi cikkében lesújtónak értékelt. Mint írta:
Az állítólag Hunyadiról szóló film nem szól sem a törökverő Hunyadiról, nem szól sem a magyarság történelmének egyik legnagyobb győzelméről, a nándorfehérvári diadalról, nem szól a hazaszeretetről, a kereszténységről, nem szól Kapisztrán Jánosról, nem szól az azóta felcsendülő déli harangzúgásról, egyszóval nem szól rólunk, magyarokról. De annál inkább szól a törökökről, a janicsárok vitézségéről, a hamis romantikáról, a hamis fikciókról, és szól a történelmietlen kitalációkról.
Márpedig ez katasztrófa a javából! A Stefka-kritika megjelenése után nem sokkal felszólító levél érkezett szerkesztőségünkbe, amelyben cikkünk haladéktalan eltávolítását követelte a filmet készítő AUB Produkció Kft. Azt állították, sérültek a szerzői jogaik azzal, hogy „Az utolsó bástya” munkacímű filmalkotás néhány részletéről föllebbentettük a fátylat. Hogy így van-e, nem tudom, ez a jogászok asztala. Azt viszont tudom, hogy a magyar adófizetőknek körülbelül hétmilliárd forintjába kerül majd a film.
- Már csak az irgalmatlan összeg miatt sem szabad hibázni. Ám ami ennél sokkal, de sokkal fontosabb: azért sem, mert egy elfuserált film a magyarság dicsőségéről újabb sebeket ejtene az amúgy is sokszorosan megtiport, történelmi traumák sorát hordozó magyar lelkekben. Szerintem ez a legfontosabb, nem a filmkészítő szerzői jogainak vélt sérelme.
A felszólító levélben egyébként azt írták: „A cikk szerzője egy korábbi munkapéldányt használt, a cikkben közöltek egy része már nem aktuális”. De hát, ha annyira már nem is aktuális a forgatókönyv, akkor miért akarják leszedetni a cikket? Nincs itt némi ellentmondás? Majd közölték: „Az üzleti titok megsértése kihatással lehet a filmalkotás sikerességére, így komoly károkat okozhat a filmelőállító számára”. A mondat első felével nincs is bajom: cikkünk tényleg kihathat a film sikerességére, ám szerintem jó értelemben. Remélem, most, hogy már sokan a fejüket fogják a forgatókönyv bornírtságai miatt – átírják az egészet, elejétől a végéig. Legyen benne fikció (az Egri csillagokban is van, nem is kevés), de az a lényeget nem homályosíthatja el: Hunyadi, Kapisztrán és a magyar sereg bátorságát, hősiességét! Az önmagát még védeni akaró kereszténység győzelmét a(z akkor is) hódító, agresszív iszlám ellen.
Magánvélemény: Hegedűs Bálintot én egy tehetséges írónak tartom. Ő volt a Kincsem egyik forgatókönyvírója, amely az utóbbi évek egyik legnagyszerűbb magyar filmje lett. A Hunyadi-forgatókönyvet viszont elszúrta… Ha Hegedűs mindenképpen formabontó Hunyadi-fantasy-vel szeretne kísérletezni, tegye – de lehetőleg ne a magyar adófizetők hétmilliárd forintjából!
Kapaszkodók kellenek
Évszázadok óta (nagyjából a Hunyadiak óta) diktatúrák, gyarmatosító, erőszakos nagyhatalmak elnyomása alatt élünk, hazánk folyamatosan kényszerpályán mozog, önállóságunk most is csak részleges. Történelemkönyveinket rendre átírták az éppen aktuális idegen elnyomóink, mert nem akarták, hogy büszkék legyünk történelmünkre, hőseinkre. Ezért van az, hogy még ma is sok honfitársunk berzenkedik mindentől, ami magyar, ami hajdanvolt dicsőségünkre emlékeztet. Évtizedek alatt beléjük nevelték a félelmet, a gátlásokat, ezért ők azt hiszik, ez a normális. (Így keletkezett az egyik leggyűlöletesebb magyar szó: a „magyarkodás”.) Most tanuljuk éppen, hogyan egyenesedjünk föl újra, hogyan legyünk büszkék önmagunkra. Ehhez kellenek, kellenének kapaszkodók. Olyanok, mint az Egri csillagok, amely könyvben és filmként is elképesztően népszerű mind a mai napig. Nem véletlenül.
Szerencsére vannak új kapaszkodók: ott van például Bán Mór kilencrészes Hunyadi-regényciklusa (a tizedik rész jövőre jelenik meg), amely hatalmas sikert aratott, kötetei a sikerlisták élén szerepelnek. Nyomában föltámadt a magyar történelmi regényírás, sorra születnek a jobb, kevésbé jobb, illetve zseniális alkotások, amelyeknek egy része már most megfilmesítésért kiált. Mint ahogy Bán Mór Hunyadi-regényciklusa is filmre kívánkozik, ám a filmalap lesöpörte az asztalról a Bán Mór sikerkönyveire épülő Hunyadi-filmsorozat tervét, és inkább saját forgatókönyv-fejlesztési igazgatójára, Hegedűs Bálintra bízta a munkát.
Fél évszázada (az 1968-as Egri csillagok-film óta!) várunk egy magyar szíveket megdobogtató, hazaszeretetre nevelő, büszkeségre okot adó magyar történelmi filmre, amely végre nem az állítólagos bűneinkbe dörgöli bele az orrunkat századjára, hanem eleink dicsőségét mutatja be. A legnagyobb magyarból, Széchenyi Istvánból már sikerült félőrültet faragni 2002-ben Bereményi Géza filmjében, A Hídemberben. Most pedig legnagyobb hadvezérünket tennék epizódszereplővé egy már-már fantasy-filmben. Most még nem késő megálljt parancsolni ennek az őrületnek!
Kis Jánis
2018-11-15 at 14:49
Hunyadi ugyanolyan oligarcha volt mint Csák Máté,Aba Amadé,Kőszegi Henrik.
Személyes tulajdonában volt 28 vár 57 város több mint kilencszáz falu,és több mint négy millió hold földterület.Magyar-török békeszerződés első megszegése is a nevéhez fűződik.Ennek következménye a várnai vereség.Ha a magyar urak helyesen járnak el akkor kivégzik és birtokait elkobozzák.1440-ben a Tallóciak több hónapon át védték Nándorfehérvárt,de erről a magyarok 99% nem tud semmit.
Hesslerezredes
2018-11-21 at 12:07
Bazdmeg, ha nem lett volna ‘oligarcha’ nem is tudott volna rászánni annyi pénzt a török elleni háborúra!
Hesslerezredes
2018-11-21 at 12:08
Ja és ha minden hadvezért minden vesztes csata után kivégeztek volna, nem lett volna egy hadvezér sem a világtörténelemben.
Bíró Réka
2018-11-15 at 07:16
El kellene ezeken a dolgokon gondolkodni. Oly kevés történelmünkben az olyan történelmi pillanat, ami nem gyász, megemlékezés, hanem felemelően dícsőséges, ami örömmel, reménnyel tölt el bennünket. Ha már megszületik a nagyszerű ötlet hogy Hunyadihoz, a nándorfehérvári csatához, a déli harangszó történetéhez nyúljanak vissza, akkor legalább tiszta forrásból, méltósággal tegyék. Hogy épüljön az egészséges nemzeti öntudat.
Itt van például a regényesen mégis hitelesen megírt, spanyolra is lefordított, világszerte terjesztett könyv, talán az egyetlen ebben a témában…. https://books.google.hu/books/about/Isten_katon%C3%A1i_1456.html?id=9jSqDAAAQBAJ&printsec=frontcover&source=kp_read_button&redir_esc=y
Benedek Károly
2018-11-14 at 12:46
https://gondola.hu/cikkek/111469-Magyarorszag_kolt_a_legtobbet_egyhazi_es_kulturalis_celokra.html
Akkor ideje azt a magyar – konzervatív-keresztény magaskultúrára költeni!
Jóska
2018-11-13 at 20:15
Állj, ne tovább! Önmagukat önkényesen a haladás letéteményeseinek kikiáltók Hunyadi Jánost ne korszerűsítsék!
Hunyadi János hazánk elkötelezett katonája, rendkívüli helyzet felismeréssel megáldott hadvezére aki a hadviselést egyedülálló módon korszerűsítette. Sajnos a magyar és az európai politika inkább gátolta mint segítette.
Kérdezem, ma ki lenne az a magyar színész, aki alkatilag és habitusában alkalmas Hunyadi alakítására?
Paródiát nemzeti hősünkből ne csináljanak, akkor inkább ne legyen ebből film!
Előbb alakítsák ki azt a szakmai, művészeti környezetet amely szükséges egy ilyen film elkészítéséhez!
csávok
2018-11-13 at 20:08
Én ezt nem értem. A Fidesz van hatalmon, ők nevezték ki Vajnát és a többi illetékest. Hát akkor? Váltsák le őket. Eleve nem értettem, minek kell ide Vajna. Nekünk nem hollywoodi filmek kellenek, hanem MAGYAR filmek. Egy Nemeskürthy István szerű ember kellene ide, pl. Jankovics Marcell.
csávok
2018-11-13 at 20:07
Én ezt nem értem. A Fidesz van hatalmon, ők nevezték ki Vajnát és a többi illetékest. Hát akkor? Váltsák le őket. Eleve nem értettem, minek kell ide Vajna. Nekünk nem hollywoodi filmek kellenek, hanem MAGYAR filmek. Egy Nemeskürthy István szerű ember kellene ide, pl. Jankovics Marcell.
gyozo2018
2018-11-14 at 21:59
Jankovits Marcell ugyanaz, csak kicsiben.
Pantha rei
2018-11-22 at 11:06
Jankovics Marcell rajzfilmeket rendezett. Ne keverjük össze a húsleves a mákostésztával. Mindegyik jó- külön-külön, de egybeöntve katyvasz.
zord vazul
2018-11-13 at 18:49
Andy Vajna is egy elszemtelenedett magyar ellenes bohóc. Ki kell vágni ezt a kártevőt mint macskát szarni. Ezután majd a többi ganaj meggondolja meddig szemtelenkedhet.
Nincs különösebb bajom a regnáló hatalommal, de a pénzt szórják mint a pelyvát, az oligarhák pedig kisgömböc módjára híznak.
Kisgömböc legendájából is lehetne filmet készíteni, mondjuk hogyan lett andy nagygömböc, hollywoodi – magyar példán.
A második film témája lehetne a szarokrája.
Disznóság, hogy mindenre van pénz, de a nyugdijasok minimál nyugdíjának emelésére nincs pénz. Ma nyilatkozták: szarunkrájuk. ( Mármint a nyugdijasokra )
PS ! foglakozzatok már ezzel a témával is. A módszerváltáskor még nyalták a nyugdíjasokat, igérték a nem létező uniós kánaánt.
Végezetül a Magyar történelem úgy meg van hamisítva, hogy ember legyen a talpán aki kibogozza a valóságot.
Ideje lenne a valódi történelmi igazságot is nyilvánosságra hozni, hogy a történelmi filmek szövegkönyv íróinak hamisítása azonnal ütközzön a valósággal.
Ilona
2018-11-13 at 18:40
Igen Tisztelt Hozzászólók!
Tegnap este én is néztem a Sajtóklubot és mélyen megdöbbentem, hogy mennyire igénytelen, magyarokat lenéző történelmileg hamisított film készülhet a nagy törökverő Hunyadi Jánosról, ha nem tiltakozunk ellene.
A Sajtóklub minden tagja előtt fejet hajtok és köszönöm a hiteles tájékoztatást, az őszinte építőjellegű kritikát mellyel felhívták a figyelmet, a készülő film forgatókönyvében található ostobaságokra, a hiteles történelmi filmért aggódók részére.
Valóban nem megengedhető, hogy Hunyadi János, Mátyás királyunk legendásan hős édesapja egy senki kis Kócos nevű kitalált alak mellett, csak mellékszereplő legyen, hiszen a fim a hős Hunyadiról szólna és nem a sohasem élt Kócosról.
Azt sem engedhetjük meg, hogy Hunyadiék babgulyást egyenek, hiszen nem is ismerték Európában akkor még a babot, nem engedhető meg, hogy így nevetségessé tegyék a filmben szereplő nagy hőseinket is. Amerika felfedezése 1456 . július 4-21 között még nem történt meg, a babot pedig Amerikából hozták Európába, évtizedekkel később.
Miért kerüljön egy nem létező ember, tárgy, élelmiszer a történelmi filmbe, ha azt szeretnénk, hogy hiteles legyen a film?
Ilyen erővel és „hitelességgel” Hunyadi János, mint hős pilótaparancsnok is lehetne, aki repülőgépről is bombázhatná a török sereget. Így egyedül szinte egyetlen magyar ember veszteség nélkül és szinte egyedül is nyerhetne a túlerőben levő török seregen. Nem beszélve arról, hogy ezt Kapisztrán János több 10 000 fős golyószórókkal, tankokkal ellátott serege is támogatná, miután mobiltelefonon egyeztetne Hunyadi és Kapisztán, előtte drónokkal feltérképezve, bemérve a törökök vezéreinek sátorait.
Én egy hiteles Hunyadi Jánost bemutató film képkockáit III. Kallixtusz pápa és VI. Sándor pápa rendeletével zárnám a déli harangszó elrendelésével.
A déli harangozás elrendelői. III. Kallixtusz egyik bullájában még a nándorfehérvári győzelem előtt, VI. Sándor pedig jóval később, Kallixtusz bullája alapján kiadott szentszéki rendeletében írta elő a déli harangozást.
III: Kallixtusz: „jel adassék minden hívőnek, hogy imáikkal segítsék azokat, akik a török ellen harcolnak”
Olvasom a már 100-on felüli hozzászólásokat, a kitűnő észrevételeket, javaslatokat, amelyek nagyrészt a történelmünket tisztelők és érte aggódók véleményét tükrözik és amelyeknek, szinte minden szavával egyetértek.
Ezeket viszont nem akarom ismételni, inkább arra gondoltam, hogy a hozzászólásokból idézek rövidítve, de a lényegen semmit sem másítva. Összefűzöm őket logikai sorrendben, mely összefoglalja a különféle hozzászólásokat, így könnyebben áttekinthetők az eddigi vélemények.
Egységet alkotnak, annak ellenére, hogy sok ember írta. Bár így nem a hozzászólások sorrendjét tükrözik, de a többség együttes véleményét logikai sorrenden remélhetőleg igen, még ha kivonatosan, vázlatszerűen is. Az egység az azonos gondolkozásban van.
Idegen tollakkal természetesen nem akarok ékeskedni ezért a hozzászólók nevét minden esetben feltüntettem. Remélem egyetlen hozzászólót sem sértettem meg.
Cikk címe:„Ha ezt meg merik tenni Hunyadival, akkor keresztet vethetünk a magyar hősökre”
Benedek Károly : A megvalósult produktum nem táplálhatja a magyarok büszkeségét, tartását, gerincét.
Netta: A magyar állam, a magyar adófizetők pénzéből ilyen felállásban egyetlen egy filmet sem lett volna szabad finanszírozni. EZT A SZERVEZETI FORMÁT MEG KELL SZÜNTETNI. Érdemes az MMA-nál is körbenézni… Mindenütt liberális többség dönt a magyar szerzők felett.
Benedek Károly : A történelmi játékfilm nem nélkülözheti a történelmi hitelességet. EZ AZ ALAP!
gyozo2018 : A FILMET LE KELL ÁLLÍTANI! A PÉNZT VISSZA KELL KÉRNI! A MAGYAR FILMALAP KEZELÉSÉT ÁT KELL SZERVEZNI!
ÚJ KURATÓRIUM, 2/3-OS NEMZETI ELKÖTELEZETTSÉGŰ TAGOKKAL!
lacika : ……ki (kik) személyesen a felelős(ök) egy ilyen film finanszírozásának az engedélyezéséért?
Benedek Károly : Elsősorban az a hibás, aki feltételek nélkül a teljes magyar filmügyet egyetlen kézbe adta. Egy olyan iparos kezébe, akinek nincs magyar identitása, magyar műveltsége, akinek köze nincs a magyar kultúrához, akinek nem számít, ha egy igaz, hiteles magyar történelmi filmet már az első napokban 10 millió ember nézne meg.
Rizikó: A hatalom a pénz végül mindig a komcsi libsi materialistáknál marad,valóban fejlődik a gazdaság,de közben elveszik történelmünket, kultúránkat,lelkünket a GDP fogyasztás igézetében.
Egy PS egy jobboldali nemzeti vezető portált megfenyegetnek? Ha protestál, ha igazat ír. Kié itt a hatalom?
Kasszandra : A háttérhatalom ( deep state), mely indulójában is deklarálja “a múltat végképp eltörölni” szándékát, globálisan törekszik a nemzeti múlt dicsőségét nevetségessé tenni.
Vajda Miklós: 2005 júniusában a marokkói Rabatban rendezték meg a Kultúrák és a civilizációk közötti párbeszéd elősegítése konferenciát. A Dán Kulturális Központ vezetőjének szavaiból az derült ki, hogy a tankönyvekből eltávolítandó negatív előítéletek alatt az Európa ellen 1300 éven át folytatott iszlám hódítás tényeinek az eltávolítását érti. Az ajánlást fel is vették a megállapodásba.
buckafej: Lehetne egy kicsit a fehér, elnyomó férfiakról is, mondjuk Szilágyi Mihály elnyomja a feleségét és általában lenézi a nőket (misogyny) és kevesebb zsoldot fizet a női várvédőknek (wage gap), akik viszont alakítanak egy női jog- és várvédő feminista szervezetet. Mehmed szultán pedig valójában nőnek érzi magát ………..
Hirtelen ennyi jutott eszembe, de ha Hegedűs ad a tiszteletdíjából, akkor tudok még történelmet hamisítani és magyart gyalázni.
Arkon : Egy feminista gender szemüvegén keresztül nincs szükség sem férfi katonákra, férfi hősökre, férfi államférfiakra.
Arkon: A gender-őrület és a zsenialitás között csak annyi a különbség, hogy a zsenialitás nem határtalan !
bizonytalan : Hasonló történések a legalkalmasabbak a 2/3-d lefaragására!!!!!!
L: Vérlázító. Remélem, az lesz a helyzet, mint az ocsmány kockák esetében a Ligetben: “valaki” fentről leállítja ezt.
Rizikó : Átírja “hegedüs” hadnagy Balentine a Forgatókönyvet!!!Na ne. A kócosbôl göndõhajú srác lesz a Csikóból Teve.
Aztán máris egy Ezūst Medve a Berlini biennálén.
Török Judit : Ha ezt meg merik tenni, ha ezt a kormány engedi, akkor 7 milliárdra és magunkra is keresztet vethetünk.
Mert végül is milyen ” kultúrát” védünk mi azzal a kerítéssel?!
Magd@ : Vagy hiteles film, vagy semmilyen!
Itt nem lehet szappanopera “nívóra” lealacsonyítani a történelmet!
Andromeda : Akkor inkább ne legyen egyáltalán Hunyadi film, vagy legyen egy tiszta történelem-film, amennyire lehet – hiszen nem könnyű az objektív történelemkutatás, filmes rekonstrukcióval.
Kovács Andrea : Mielőtt a magyar állampolgárok pénzét elköltenék holmi fránya, ízléstelen és fikcióra alapozott filmkészítésre, legelőször meg kellene kérdezni őket, hogy hajlandóak-e erre pénzt áldozni! Sőt arra vonatkozóan is, hogy kit javasolnának a felelősségteljes feladat vezetőjének, a film elkészítőjének! S ha már hiteles történelmi forgatókönyv alapján szeretnének Magyarországon filmet készíteni Hunyadi Jánosról lelkiismeretesen, feddhetetlenül, ajánlanám erre vonatkozóan alapműként legelőször is elolvasni Bán Mór eddig 9 könyvben megírt történelmi sorozatát a Magyar Nemzeti Filmalap illetékeseinek!!
nemo :Ez a Magyar Nemzeti Filmalap se nem Magyar sem Nemzetinek nem nevezhető. Ezzel a filmmel, ha elkészül, szembe köpik a Magyarságot, meghamisítják történelmünket és hülyére vesznek minket. Nagyra becsülöm Andy Vajna munkásságát, de valaki szóljon már neki……
Netta: A MAGYAR FILMALAPBA KELL 2/3-OS TÖBBSÉGŰ NEMZETI-KERESZTÉNY/KONZERVATÍV ALKOTÓKAT DELEGÁLNI.
gyozo2018: Petíciót kellene indítani!
Tóthné Zsófi : Szervezzenek aláírásgyűjtést a film készítése ellen!!
Legyen elég ebből a semmi liberális kultúrából és oktatásból!
Itt a feladat a CÖF-nek is.
Ágnes : MI JOBBOLDALI SZAVAZÓK,GONDOLKODÓK—ENNEK A TÖRTÉNETNEK AZ AZONNALI KIVIZSGÁLÁSÁT KÖVETELJÜK !!!!!!!!!!!
Netta: A POLITIKUSOK ÉS AZ ÉRTELMISÉG, AZ ÚJSÁGÍRÓK IS SÜRGŐSEN TEGYÉK EZT A HAZUGSÁGOT ODA, AHOVA VALÓ!
Ez nem szimpátia, vagy antipátia kérdése, hanem TÉNY! 7000 MILLIÓS, 7 MILLIÁRDOS ALJASSÁGRÓL VAN SZÓ!!!!!!MOST MÁR ELÉG!!!!!………….
KÁSLER MIKLÓS MINISZTER ÚRHOZ AZONNAL PETÍCIÓT KELL ÍRNI, A FILMET LEÁLLÍTANI, A GÁNYOLT FORGATÓKÖNYVET VISSZAADNI, A PÉNZT VISSZAKÉRNI, A FELELŐSÖKET LEVÁLTANI!
ómió : Csak remélni tudjuk: a kulturális kormányzat – ha már a pénzt ő adja – nem szendereg közben!
Benedek Károly :. A nemzeti kormány rajongókkal nem tartható meg. Az öntisztulást követelni és segíteni kell, különben elveszünk.
A személyeskedés a lényeg meglátása és a szükséges kritika helyett az ostobák eszköze.
Az egész kultúrpolitikát át kell szervezni, mert végünk.
Karácsony Márta: Szimpatizálunk a kormánnyal, attól még meg lehet, sőt meg kell írni az igazságot, pont azért, hogy 2022-ben is rá szavazzon a többség, mert mi nem fogunk, ha nem csinálnak rendet a “magyar” nemzeti filmalapnál és az egész kulturális disznóólban.
eretnek
2018-11-13 at 17:54
Az, hogy ilyen filmet, így el mernek kezdeni (és befejezni) közpénzből, az szomorúbb. 🙁
A hülyének nézés tipikus esete…
Vizi János
2018-11-13 at 17:24
Kicsinyhitűek!
Ilyesmin rugózni???
Ott lesz kárpótlásul a MAKKABI OLIMPIA!!! Ki törődik Hunyadival? Esetleg abból a szempontból érdekes a dolog, -hogyha már Komoróczy elvtárs Árpád mózeshitűségét bizonygatta- hogy ortodox, vagy neológ ágazathoz tartozott-é Jank Szibinyáni???
Contrabass
2018-11-13 at 16:55
Nos, az a koncepció, hogy most megcsinálják 7 milliárdból a Hunyadi paródiát, azzal roadshowznak mindenféle filmfesztiválon, minden díjat megnyernek. A világ összes országa megveszi a filmet és az így befolyt 14 milliárdból csinálják meg az igazi, grandiózus a magyar közönségnek szóló Hunyadi filmet. Csak még ezt így nem merték elmondani a leendő alkotók!
Gijutsushi
2018-11-13 at 16:05
Azonnal leállítani, pénzt megvonni.Teljes reset-et csinálni!
Bán Mór regényciklusából 52 részes történelmi sorozatot (japánul “taiga dorama”, azaz “nagy folyam dráma” a nevük) készíteni, mint ahogyan a Japánok teszik történelmi hőseikkel! (Toyotomi Hideyoshi, Date Masamune, Taira no Kiyomori, Minamotono Yoritomo, stb., stb.. 1963 óta mennek folyamatosan az 52 részes, rendkívül látványos és élvezetes történelmi sorozatok, komoly történelmi hűséggel a 12 századitól a 20. századi hősökről.) A sorozatokat a Japán Állami Televízió (NHK) készíti, és az NHK 1 fő csatornán, vasárnap este 8 órakor vetítik. Idén az 57. ilyen sorozat megy, de már lehet tudni a következő 3 év témáit is. Egy-egy különösen jól sikerült sorozat esetében (pl. Hideyoshi, 16. század) rendkívül magas volt a nézettség,valósággal elnéptelenedtek az utcák Tokióban.
Török Judit
2018-11-13 at 14:42
Ha ezt meg merik tenni, ha ezt a kormány engedi, akkor 7 milliárdra és magunkra is keresztet vethetünk.
Mert végül is milyen ” kultúrát” védünk mu azzal a kerítéssel?!
?
Magd@
2018-11-13 at 15:19
“Forr a világ bús tengere, oh magyar!
Ádáz Erynnis lelke uralkodik,
S a föld lakóit vérbe mártott tőre dühös viadalra készti.
Egy nap lerontá Prusszia trónusát,…”
Rizikó
2018-11-13 at 14:18
Átírja “hegedüs” hadnagy Balentine a Forgatókönyvet!!!Na ne.A kócosbôl göndõhajú srác lesz a Csikóból Teve.
Aztán máris egy Ezūst Medve a Berlini biennálén.
gyozo2018
2018-11-13 at 14:10
” átírják az egészet, elejétől a végéig.”
Egyetértek Benedek Károly hozzászólóval:
HÓHÉRRAL NEM HAJTATUNK VÉGRE ÉLETMENTŐ OPERÁCIÓT!
A FILMET LE KELL ÁLLÍTANI!
A PÉNZT VISSZA KELL KÉRNI!
A MAGYAR FILMALAP KEZELÉSÉT ÁT KELL SZERVEZNI!
ÚJ KURATÓRIUM, 2/3-OS NEMZETI ELKÖTELEZETTSÉGŰ TAGOKKAL!
ómió
2018-11-13 at 13:47
Csak remélni tudjuk: a kulturális kormányzat – ha már a pénzt ő adja – nem szendereg közben!
gyozo2018
2018-11-13 at 15:15
A kulturális kormányzat államtitkára, Fekete Pál hitet tett Prőhle ultraliberális koncepciója mellett.
Kinyilvánította, hogy az ő ” szakértelmükre” kíván támaszkodni!
Mozgolódik az eddig “szunnyadó” Filmszövetség. Rendezik soraikat. Készülnek valamire.
Három 100. évforduló kapcsán már három grandiózus , hiteles történelmi filmünknek készen, dobozban kellene lennie: 1918, 1919, 1920.
A musical semmi, az csak sematikus tablókat tud felmutatni egy elég kétes képességű, középszerű szerzőpárostól, akik rendre összegányolták a legfontosabb történelmi témáinkat!
Tóth Lajos
2018-11-13 at 12:54
URAIM !
Ebben az esetben az első és legfontosabb kérdés: KI AZ ÚR A HÁZBAN ?
Hesslerezredes
2018-11-13 at 13:26
Ki azúr a házban? :))) Hát a szobafestő! :))))))))))))))))))))))
Netta
2018-11-13 at 14:12
Lebeszélték, hogy csak “marakodás”, “perpatvar”.
HÁT AKKOR IDEJE A MINISZTERELNÖKÖT TÁJÉKOZTATNI SÚLYOS, A KÖZPÉNZT ÉRINTŐ
ALJASSÁGRÓL VAN SZÓ!
pofonfa
2018-11-13 at 12:36
Andy Vajnával kb. az történt, ami a vona féle jobbikkal. Rövid ideig állták a sarat, majd hamar rájöttek hogy ne érdemes széllel szembe pis@ni, kitenni magukat az állandó ballib támadásoknak. Andy is szépen összemelegedett a honi ballibsikkel, és láss csodát, megszüntek az állandó támadások, a sértő, gyúnyos bulvárcikkek és a körúton belüli, belterjes kulturközeg lenéző megjegyzései a “a kiérdemesült hollywoodi parókagyárosról”. És ez igaz, a ballib kulturdiktaturában dolgozni kénytelen filmalapos forgatókönyv írókra éis.és kolllégáikra is. A legszebb az egészben az, hogy Vajna irányította Filmalap az Orbán kormányzat pénzén veszi meg a ballibek jóindulatát, a kormányzat szándékaival és az ország érdekeivel tökéletesen szembemenve. Ügyes. Véget kéne ennek vetni. Itt mindenki úgy rángatja ezt a kormányt, mint floki a lábtörlőt és röhögve nyomják a diktatúra dumát a külföldnek. Ja. Minap a köztévé 5 ös csatornáján, a kormány által létrehozott és működtetett kultúrcsatornán TGM és a műsorvezető úgy szidta az autokrata kormányt hogy ezt a Simicska féle Hirtv-ben is ritkán lehetett látni. Csak lestem. Jó reggelt, ébresztő, urak.
Rizikó
2018-11-13 at 14:07
Ez a rogántôni az affektålásával semmittevésėvel mindig irritált.Jó szdszes mentalitása van.Most is csak bajt hoz a fideszre belvárosi nejével együtt.Néha megjelenik és őőzik.
Sajnos a fidesz is tele van ilyen aknåkkal.Az Õnkormányzatok detto.
Kovács Andrea
2018-11-13 at 12:17
Mielőtt a magyar állampolgárok pénzét elköltenék holmi fránya, ízléstelen és fikcióra alapozott filmkészítésre, legelőször meg kellene kérdezni őket, hogy hajlandóak-e erre pénzt áldozni! Sőt arra vonatkozóan is, hogy kit javasolnának a felelősségteljes feladat vezetőjének, a film elkészítőjének! S hamár hiteles történelmi forgatókönyv alapján szeretnének Magyarországon filmet készíteni Hunyadi Jánosról lelkiismeretesen, feddhetetlenűl, ajánlanám erre vonatkozóan alapműként legelőször is elolvasni Bán Mór eddig 9 könyvben megírt történelmi sorozatát a Magyar Nemzeti Filmalap illetékeseinek!! Ennek a sorozatnak 8. könyvének előszava szinte napjainkra is érvényes leírást ad az ország és Európa erkölcsi és fizikai állapotáról:
“Vadállati törvény lett úrrá az országban. Leromdolta a szemérem minden korlátját, felbontotta a törvény minden zaboláját. Rohan az indulat, bizonytalan a sors. A vas hatalma halomra dönt minden jogot. Törvények, szerződések bajhozó zűrzavarba dőlnek. Szabad a bosszú, a zsákmányolás, az ellenséges rablás; sőt fájdalom, helyesebben beszélhetnék rokoni, mint ellenséges rablásról, hiszen a baráti kéz saját kebelét szaggatja, rokoni hadsorok közdenek egymás ellen. Mindenki fél, senki sincs biztonságban. A jog mérője az erőszak; vakon rohanunk a romlásba. Kevesen vannak a bűnök bosszulói, annál többen az elkövetőik. Megtört a hit, nehéz a bizalom, kétes a rokoni kapcsolat – régi szólással: semmi sem biztos, hacsak az nem, hogy a testvér az ellenség.” VITÉZ JÁNOS levele Magyarország siralmas éllapotáról, 1445. április 24.” Másik idézet: “Íme ez a haza… melynek háromszáz évű sebeit, szívem alatt ezerszer érzem megújulni… E hazáért szenvedett Hunyadi hálátlanságot és üldözést; e hazáért rohant Szondi a halálba; e hazáért patakzott a Zrínyiek vére… S te mig fogsz érette tenni? ” KÖLCSEY FERENC .Tehát indítsunk el PETÍCIÓT a film elkészítésének megakadályozásáért!!!
Rizikó
2018-11-13 at 14:12
Andrea.Nagyon felkészūlt komment volt.Egyetértek.
grainos
2018-11-13 at 21:42
Olvasták. Többször is visszadobták a forgatókönyvet. Túl magyar volt.
orygabor
2018-11-13 at 12:09
Nem kell konteót gyártani… Széhenyiből nem csináltak őrültet. Lángelme volt, s mint tudjuk, innét egy lépés… Labilis személyiség volt, ez tény, és 48 szeptemberében nem bírta a feszültséget, amire még rátett a baleset. Összeroppant, kész. Van ilyen.
nemo
2018-11-13 at 12:01
Ez a Magyar Nemzeti Filmalap se nem Magyar sem Nemzetinek nem nevezhető. Ezzel a filmmel ha elkészül szembe köpik a Magyarságot, meghamisítják történelmünket és hülyére vesznek minket. Nagyra becsülöm Andy Vajna munkásságát de valaki szóljon már neki hogy álljon meg a gyalogmenet vagy húzzon a jó édesbe.
Karcsi bácsi.
2018-11-13 at 11:59
Nevét szeretném tudni aki jóváhagyja és kifizeti ezt az összeget az adófizetők pénzéből !
Benedek Károly
2018-11-13 at 12:01
Vajna.
A főkurátor meg kinevezte önmagát forgatókönyvírónak, aztán meg elfogadta a saját forgatókönyvét.
ITT ÉS MOST KÁSLER MIKLÓS MINISZTER ÚRNAK VAN SÜRGŐS ELINTÉZNI VALÓ DOLGA.
Vajna legjobb barátja pedig ROGÁN. Rogán felesége közös üzletet vezet Vajna feleségével.
Benedek Károly
2018-11-13 at 11:33
A történelmi játékfilm nem nélkülözheti a történelmi hitelességet. EZ AZ ALAP!
FŐLEG 7000 MILLIÓÉRT!!!!
gyozo2018
2018-11-13 at 11:01
És hányan maradnak itt?
saghy rozalias
2018-11-13 at 11:04
Azzal többen maradnak ha minden irányban frontot tartunk fenn?
gyozo2018
2018-11-13 at 11:42
saghy rozalias 2018-11-13 at 11:04!
Mármint hogy hány izraeli katona marad itt?!
A paktum már az első 2/3 előtt megköttetett. Ezt már tények sorozata igazolja.
saghy rozalia
2018-11-13 at 10:59
Kit tisztelsz? Vonát? Feketegyőrt? Karácsonyt?
Benedek Károly
2018-11-13 at 11:46
Lényegtelen, hogy kit tisztel. Nem hiszem, hogy a felsorolt kretén libsiótákat. Ezt végül is minden publicistától megkérdezheted, akik a témáról közel egy éve, folyamatosan írnak, beszélnek.
Mert voltaképpen erről van szó: a külső határainkat védjük, de a magyarok ellenségeivel szemben, akik belülről bontják le a kultúránkat, nincs zéró tolerancia. Sőt! A kulturális élet szervezését és finanszírozását a kormány letette a kezükbe.
Ez tény.
És akkor innen kiindulva segítsünk a kormánynak azt visszavenni!
saghy rozalia
2018-11-13 at 10:57
Azt talán elismeri, hogy két, egymás ellensége ellen is harcolni nem lehet.
MMiklós
2018-11-13 at 10:48
“Nem megengedhető, nem megbocsátható, hogy … ” szavakkal kezdődik a cikk. Magyarul “Nem engedhető meg, nem bocsátható meg, hogy …” lenne ugyanez.
Netta
2018-11-13 at 10:58
Nyel vhelyesség szempontjából mindkét alak megfelelő.
Ökör&Jupiter
2018-11-13 at 11:52
MMiklósnak:
Kedves Lőrincze Tanár Úr!
Bizonyára hallot harangozni ötödik osztályban a JELZŐről, meg az ÁLLÍTMÁNYról??? Aki nem tud magyarusul, ne oktasson ki másokat magyarusul. Attól tartok, hamarosan aktuális lesz az ARABUSUL szófordulat …
Csámpás Marcsa
2018-11-13 at 11:59
“hallot”
Na!!! Olvasd el, mielőtt “mehet”. 😀
Netta
2018-11-13 at 10:41
Tisztelt Stefka István Úr!
Egyetértek, hogy ezek: Andy Vajna és köre utálják a magyarokat! Ebből Vajnát sem lehet kiemelni, mert ő választja maga mellé a saját embereit.
A magyar állam, a magyar adófizetők pénzéből ilyen felállásban egyetlen egy filmet sem lett volna szabad finanszírozni. EZT A SZERVEZETI FORMÁT MEG KELL SZÜNTETNI.
Nem bízom abban, hogy a kulturális kormányzat önmagától lépni fog. PETíCIÓRA VAN SZÜKSÉG! mégpedig sürgősen.
Azért is, mert Schmidt Mária, L. Simonék stb. elhitették Orbán Viktor miniszterelnök úrral, hogy nincs semm ibaj, minden rendben, csak néhányan “státuszokért marakodnak”. Ahogy pedig Tusványoson Orbán János Dénesen keresztül (aki ki is áll azért, amit a sorozatban Szakács Árpád leírt) az erdélyi magyar alkotókat megalázta, megsértette L. Simon, az vérlázító. A fb-on kering a felháborodást kiváltó idézet L. Simontól: “Nem tudom, hogy ti hogyan szocializálódtatok Erdélyben, de ezt ne hozzátok át”. Mi az, hogy “át”?! Ők ugyanúgy a magyar nemzet része, mint mi! L. Simon akaratlanul is színt vallott, hogy hogyan gondolkodik a határon túli magyarságról. Előttem nem áll meg.
Érdemes az MMA-nál is körbenézni… Mindenütt liberális többség dönt a magyar szerzők felett.
saghy rozalia
2018-11-13 at 11:02
Schmidt Mária több tisztelete érdemel. Sok pályázatot írt ki a Terror Háza és ennek segítségével sok dokumentum/film született
gyozo2018
2018-11-13 at 11:57
És?! Neki kellene odasorakoznia a kutató mellé, mivel tudja, hogy 2 millió forintra van szüksége. elmondta a kutató, hogy kért, de nem kap.
Schmidt Máriát tiszteltem. Eddig. Ami kultúra ügyben és LMP ügyben bemutatott, az más megvilágításba helyezte sokunk előtt.
Ne védd a védhetetlent. Schmidt szerint mi most a koncon marakodunk és nincs semmi baj.
Rizikó
2018-11-13 at 13:51
Régebben mėg bīztam benne, mert nem volt ismert milyen Ungár háttere van.Most már világos, hogy megismertük a kis Ungárt a milliårdokat amik az lmpét mozgatjåk.NINCSmese a Terrorháza 4s az ávósutódok élnek ės vigadnak.
grainos
2018-11-13 at 21:38
2006-ban a választások után egyike volt azoknak, akik a szekértáboron belülről megpróbálták megpuccsolni Orbánt.
apolitikus
2018-11-13 at 10:28
Andy hörcsögöt kik is tették a pénzes zsák mellé?????
Elsősorban azokat kellene elővenni.
Schenkhyalfonz
2018-11-13 at 09:49
A nagy kérdés, hogy a négerkvótát miképpen hozza majd eme jeles(?)mű és a halott fehér csávókat megfelelően tudja-e majd relativizálni.
kyokuto01
2018-12-01 at 14:05
Ha a Mennyei királyságba be tudta R. Scott rakni a néger keresztest? Ne adj ötleteket, elég a sajátjuk! Plíz! A Királyságot megnéztem, mert a verekedős részek jól meg voltak csinálva. Hiába, Scott azért tud. De hogy Balian D’Ibelin zabigyerek lett volna, meg kovács…? Meg még Orlando Bloom is? Ne má!
Hesslerezredes
2018-11-13 at 09:39
A ‘Rambo’-s Andy-től mi mást lehet várni? Nyilván az az elgondolás, hogy egy olyan ‘trendi’ film kell, amely bárhol a világon eladható, pénzt hoz a konyhára. Gábor Zsazsa nevéhez kötődik az a mondás, hogy: “Mindegy mit írnak rólam, csak írjanak!”. Magyar szempontból ez a ‘Hunyadi-film’-re úgy fordítható le, hogy (majdnem) mindegy mit filmesítenek meg rólunk, csak nézzék a világon minél több helyen. Ha a film után egy indiai, vagy kínai, netán maláj elmegy a könyvtárba utánanézni, hogy mi is volt 1456-ban Nándorfehérvárnál – tudjátok mit? már megérte. Egyébként tanulságos e témában a “Gyula vitéz télen-nyáron” c. film a 60-as-70-es évekből, parádés szereposztással.
Benedek Károly
2018-11-13 at 11:07
Ez egy akkora baromság, hogy a helyedben töröltetném.
Azért hazudjunk, hogy Indiában utánanézzen egy riksahúzó, hogy mi volt az igazság?+!
Normális vagy te?!Azért költsünk el 7000 millió Forintot, hogy a riksát a könyvtárba irányítsuk?!
AKKOR INKÁBB EZT A HÉTEZER MILLIÓ FORINTOT KÖLTSÉK AZ ÚJ METRÓVONALAK KIÉPÍTÉSÉRE! SOKKAL HASZNOSABB!
Hesslerezredes
2018-11-13 at 12:00
Természetesen ilyen Hunyadi filmre én sem költeném ezt a pénzt el, de attól tartok, hogy a döntés már megvan és félek, hogy nem is lehet visszacsinálni. Ebből az aspektusból írtam, amit írtam.
Rizikó
2018-11-13 at 12:35
7mlrd ft ból nem épūlne még egy megáll0 sem.Jó hogy nem l3legeztetőgépet írtál mert az libsikomcsi mantra.
Nem. IGAZAD van abban,hogy forditsuk magyar filmekre.Vajnát meg vissza küldeni Hallywoodba.
Vajda MIklós
2018-11-13 at 09:37
Szervusz István!
Köszönöm a leleplező írásodat.
Arról, hogy mi van a háttérben a mai magyar kormány illetékesei sem beszélnek. csak a szlogen van előttük, mely szerint “Nekünk Magyarország az első”
További kérdés, hogy egész Európában miért hallgat erről a sajtó?
Akkor vegyük sorra, hogy mi van a tényeket!
Richard North és Christopher Booker a The great deception: Can the european Union survive? (A nagy becsapás, fennmaradhat-e az Európai Unió?) című könyvükben megírják, hogy az EU létrehozói gondosan vigyáztak arra, hogy az országaik polgárai csak az integrációs folyamat jó oldalairól legyenek tájékoztatva. Így sohasem jött létre olyan erős ellenállás, amely leállíthatta volna a birodalomépítést. Ez a folyamat lényegében egy lassú államcsíny volt Európa népeivel szemben. A nemzetállamokat megillető jogköröket úgy adták át fokozatosan a brüsszeli vezetésnek, hogy nyilvánosan sohasem beszéltek róla és így az 508 millió európait kész helyzet elé állították.
A stratégia hangsúlyozottan az intolerancia, a rasszizmus, és a xenofóbia leküzdését tűzte ki célul, a kultúrák és a civilizációk közti párbeszéd révén. Ez többek között arra utal, hogy az EU tagállamai a szekularizált jogrendszerüket hozzáigazítják a mohamedán bevándorlók saria jogrendjéhez.
2003 decemberében az Európai Unió Tanácsának főtitkára Javier Solana, az EU Bizottságának elnöke, Romano Prodi, és Chris Patten aláírták „Az Európai Unió és az arab világ partneri kapcsolatának az erősítése” című tervet.
A brüsszeli szabadkőműves irányítók szerint az arab bevándorlók lényegesen hozzájárultak Európa fejlődéséhez. Ezért küzdeni kell a rasszizmus és a diszkrimináció minden formája ellen. Teljes mértékben, tiszteletben kell tartani a bevándorlók jogait. Ennek a végrehajtását tovább kell javítani, az arab partnerek igényeinek a fokozott figyelembe vételével.
2004 júniusában az Isztambulban tartott iszlám konferencián Walter Schwimmer az Európa Tanács főtitkára azt nyilatkozta, hogy az európai sokféleségnek már szerves része az iszlám. Ezért az Európa Tanács mindent megtesz az iszlmaofóbia, az antiszemitizmus és a türelmetlenség más formáinak a leküzdéséért.
2004 decemberében a kairói konferencián szó volt az iszlám kultúra bemutatásáról az európai iskolák történelemkönyveiben. A konferenciát a „Learning to live together” (megtanulni, együtt élni.) címmel tartották. Itt azt vették szemügyre, hogy milyen negatív előítéletek fordulnak elő a meglévő történelemkönyvekben az arab-iszlám kultúrával kapcsolatban, és miként lehetne ezeket meghaladni?
2005 júniusában a marokkói Rabatban rendezték meg a Kultúrák és a civilizációk közötti párbeszéd elősegítése konferenciát.
A Dán Kulturális Központ vezetőjének szavaiból az derült ki, hogy a tankönyvekből eltávolítandó negatív előítéletek alatt az Európa ellen 1300 éven át folytatott iszlám hódítás tényeinek az eltávolítását érti. Az ajánlást fel is vették a megállapodásba.
Az Európai Parlamentben a német kereszténydemokrata Hans Gert Pöttering kijelentette: az Európai Unió és az iszlám vezetőinek együttes felügyelete alatt a tankönyveket szakértőkkel felül kell vizsgáltatni, mert elő kell segíteniük az európai értékek érvényesülését a vallási előítéletek terjesztése nélkül.
1991. szeptember 19-én A Rasszizmus és a Türelmetlenség Elleni Európai Bizottság felszólította az Európai Unió tagállamait, hogy fogadjanak el olyan jogszabályokat és hozzanak olyan intézkedéseket, amelyek hatékonyan megakadályozzák tudományos viták lefolytatását az iszlámról és mohamedán-barát támogató akciókat vezetnek be.
Ugyanerről ír Drábik János az Egyvilágrend című könyvében.
Már önmagában az is felháborító, hogy a fenti megállapodásokat eltitkolták előlünk az EU-ba való belépési kampányban. Továbbá az is elgondolkodtató, hogy ezt miért nekem kell elmondani, és nem a kulturális kormányzat áll ki a nép elé ezekkel a tényekkel?
Az Európai Unió nem más, mint az európai keresztény nemzetállamok felszámolására létrehozott szervezet. Ezért semmilyen érv nem fogadható el arra, hogy benne maradjunk.
Ha benne maradunk, biztos, hogy elpusztulunk, ha kilépünk, talán megmaradunk. És akkor még nem is beszéltem a decemberben aktuális marrakesh- i konferenciáról, ahol majd az EU tagállamokra kötelező jelleggel rá akarják erőltetni a muszlim horda befogadását.
saghy rozalia
2018-11-13 at 10:53
Miért kell azt sugallni, hogy amit mások terveznek az mind úgy lesz, amit mi tervezünk abból semmi sem lesz? Hisz csak most van olyan kormánya az országnak amely a hazáért tesz.
Netta
2018-11-14 at 22:14
Hát a magyar alkotóknak nem ez a véleményük. 8 éve várunk, és egyre nagyobb arculcsapásokat kell eltűrnünk?
HÁT NEM! ELÉG VOLT AZ EZERMILLIÁRDJAINKÉRT CSERÉBE A SZEMBEKÖPKÖDÉSBŐL, GYALÁZKODÁSBÓL!
Andromeda
2018-11-13 at 09:25
Akkor inkább ne legyen egyáltalán Hunyadi film, vagy legyen egy tiszta történelem-film, amennyire lehet – hiszen nem könnyű az objektív történelem kutatás, filmes rekonstrukcióval
Magd@
2018-11-13 at 15:08
A fáraók azért korábban éltek…
Levéltárak, múzeumok?!
bizonytalan
2018-11-13 at 09:23
Hasonló történések a legalkalmasabbak a 2/3-d lefaragására!!!!!!
Netta
2018-11-13 at 17:27
Lehet, hogy ez a cél?!
Rizikó
2018-11-13 at 09:18
Mi gyøzteskėnt is veszītünk!Valami nagyon bűzlik itt a háttėrben.Valami paktum ,valami Soroscsapda, ami végig kiséri a rendszerváltást.A hatalom a pėnz vėgūl mindig a komcsi libsi materialiståknál marad .valóban fejlødik a gazdasåg,de kõzben elveszik tõrténelmünket, kulturánkat,lelkünket a Gdp fogyasztás igézetében.Egy Ps egy jobboldali nemzeti vezető portált megfenyegetnek? Ha protestål, ha igazat ír.Kié itt a hatalom.
Ha igy megy tovább esėlyt kap aliberál bolsevik ellenzèk az Eu választásra.Na akkor lesz itt a Nyiltan Nyilt Társadalom.sajnos nemcsak a Filmalap,kultur Alap,zenei Alap van Vajnák Pröhlék Smidtmáriák keze alatt.Totális a változatlansåg a rendőrség biróság ūgyėszsèg terén.Az ūgyvédi kamara stb.Fillérek ėrik el a magyar embereket , mig a változatlan elit wellness fhétvégèkbe luxusüdülésekbe ès villáikban “szenved”.Vidéken meg tombol a rejtett erøforrás a bosszú népe kedvence.
Ágnes
2018-11-13 at 09:14
MI JOBBOLDALI SZAVAZÓK,GONDOLKODÓK—ENNEK A TÖRTÉNETNEK AZ AZONNALI KIVIZSGÁLÁSÁT KÖVETELJÜK !!!!!!!!!!!
Benedek Károly
2018-11-14 at 22:12
Nem kivizsgálását, hanem A MEGAKADÁLYOZÁSÁT ÉS AZ EGÉSZ KULTURÁLIS IRÁNYÍTÁS ÁTRENDEZÉSÉT!!!
buckafej
2018-11-13 at 09:11
Vannak már benne cigányok, zsidók, szerbek, horvátok, muszlimok.
Valahogy bele lehetne még ügyeskedni egy meleg karaktert, mondjuk Kócos rágerjed a macsó Hunyadira és feláldozza magát érte.
Lehetne egy kicsit a fehér, elnyomó férfiakról is, mondjuk Szilágyi Mihály elnyomja a feleségét és általában lenézi a nőket (misogyny) és kevesebb zsoldot fizet a női várvédőknek (wage gap), akik viszont alakítanak egy női jog- és várvédő feminista szervezetet.
Mehmed szultán pedig valójában nőnek érzi magát (transzszexualitás), de sajnos ezt a kor elnyomó rendszerében nem élheti meg.
Kapisztrán azon kívül, hogy inkvizítorkodik, még a seregébe jelentkező fiatal fiúkat is letapizza (pedofilia).
Hirtelen ennyi jutott eszembe, de ha Hegedűs ad a tiszteletdíjából, akkor tudok még történelmet hamisítani és magyart gyalázni.
Magd@
2018-11-13 at 15:05
Sósav 🙂
Királytigris
2018-11-13 at 09:10
Ebben a nemzetrothasztó, sorosi sameszes tempóban az a trendi, ha mindent fikáznak, elhallgatnak, eljelentéktelenítik, ami a magyar dicsőségre emlékeztet.
Most mindezt 7 milliárdos állami támogatással teszik. Gratula!
Mátyás
2018-11-13 at 08:58
Magyar vándor? Na az milyen volt?
Egyébként pl az István a király sem hű történelmileg, bár még messze a jobbak közé tartozik, csak nem az és nem úgy történt, ahogy bemutatja.
Benedek Károly
2018-11-13 at 11:28
Az István, a királyt hagyd is. Amikor Szörényi letette Alföldi kezébe a darabját, akkor levette az álarcot és meg is nyilvánult: az István-himnusszal a magyarokat gúnyolta, hogy megalázkodnak, mint Kádár előtt. Azt is közölte, hogy_ ezek hülyék” ( mármint Szörényi magyar rajongói), azt hitték, hogy ő magyarnak tartja magát, s hogy magyar motívumokat dolgozott fel, pedig az anyja szerb, ő meg Bécsben született. Kvázi a magyar rasszista, mert ha ezt már 40 évvel ezelőtt elmondta volna, akkor nem rajongtak volna a zenéjéért. Ezzel az aljas szemléletével is a legaljára küzdötte le magát erkölcsileg. Megvetem.
Amúgy szégyen, hogy Trianon témában csak egy zenés micsodára futja, amit majd előadnak a Hősök terén, s ezzel a magyarok számára Trianon letudva!
NA, EBBŐL IS ELÉG VOLT! És Koltay félamatőr gányolásaiból is! amihez eddig nyúlt, az mosdatlan, ócska középszer.
Karácsony Márti
2019-02-22 at 02:03
Benedek Károly… sok mindenben egyetértünk, de Koltay mocskolásában egyáltalán nem.. Nem tartom magam félművelt embernek és láttam a tv-ben a nem rég bemutatott rockoperát. Meg is fogom rendelni, mert nekem nagyon megfelelő, nivós volt az Esztrád szinház előadása. Kár a Honfoglalást annyira piszkolni.. Talán olvasson el egy régi interjút az Origo.hu-n, ők csinálták, de akkor még igencsak ballibsi stilusban, a Koltayval. Szemét kérdéseket tettek fel neki. Koltay egy 14x 52 perces dokumentumfilmet készitett, Velünk élő Trianon cimmel. Fogalmam sincs, miért gyűlöli, semmi ok rá, ő aztán minden, csak nem a kormány és a balliberális oldal kegyeltje.
Vox populi
2018-11-13 at 08:20
Orbán vezér el van foglalva a migránsokkal.Hallgat a kárpátaljai,az erdélyi magyarokkal kapcsolatos jogsértésekről.Helyette a táskahordozó Szijjártó keménykedik.Belenget valamit az eljövendő kultúrharcról,változást ígér,de aztán néma csönd.
Véreim,az egész csak parasztvakítás.Nem lesz itt igazi változás addig,amig tagjai vagyunk az EU-nak!Mert a megfelelési kényszer mindent felülír!
Addig meg zavartalanul tobzódhatnak a libsik.Hallgatólagos kormányzati jóváhagyással.
Magd@
2018-11-13 at 15:00
Egy valóban rátermett, elkötelezett, jól felkészûlt fiatal politikus.
Munkamegosztásra szükség van, ezért vannak a miniszteri tárcák.
dr Novák
2018-11-13 at 08:19
ki akarja átírni,so hallottam a buzi nevét
Arkon
2018-11-13 at 08:19
Egy feminista gender szemüvegén keresztül nincse szükség sem férfi katonákra, férfi hősökre, férfi államférfiakra !
A gender-örület és a zsenialitás között csak annyi a különbség, hogy a zsenialitás nem határtalan !
L
2018-11-13 at 08:07
Vérlázító. Remélem, az lesz a helyzet, mint az ocsmány kockák esetében a Ligetben: “valaki” fentről leállítja ezt. Elegem van már a libsi diktatúrából a művészetekben.
Vén Csataló
2018-11-13 at 08:01
És mindez előre látható volt. A 888-on meg is írták:
https://888.hu/article-tortenelmi-filmszakadas
Karácsony Márti
2019-02-22 at 02:18
Az irás, amire Vén Csataló utal, egy olvasói levél… Remek… El kell olvasni, ráadásul mikor irták, még nem is derült ki semmi a filmalap “alkalmazottja” által csekély 80 milláért összetákolt mocskos forgatókönyvről sem..
Kasszandra
2018-11-13 at 07:28
A háttérhatalom ( deep state), mely indulójában is deklarálja “a múltat végképp eltörölni” szándékát, globálisan törekszik a nemzeti múlt dicsőségét nevetségessé tenni.
Lásd: A Szent Grál és Artur király legendájából( magyar fordításban: Gyalog galopp) , vagy Jézus életéről ( Brian élete) forgatott filmeket, mely utóbbiban szószerint bohócot csinálnak Krisztusbó! Ezt a sort folytatta, a trendiség és az internacionalizmus hullámára felkapaszkodva Szőke -KATYVASZ- András a Mogyorók bejövetele című förmedvénnyel, melyen gurgulázva nevethettek a forgatás alatt és a vetítésen kőműves elvbarátaival.
Pap Gábor hivatkozik az RTL Klub egyik vezetőjének négyszemközti beszélgetésben elhangzott gúnyos megjegyzésére: “ADDIG MONDOGATJUK, HOGY DISZNÓK VAGYTOK, AMIG RÖFÖGNI NEM KEZDTEK!!!”
A valós erőviszonyokat ismerve, nincs erő, mely ezt az elhajított malomkövet megállítsa és meghiúsítsa a szándékot, mely sáros bakanccsal ismét a nyakunkra akar taposni!
Mammon és az ő filmügyi prófétája Vajna András ELMOZDÍTHATATLANUL be van betonozva a filmszakmában. A pénz beszél, a kommentelő pedig hányni szeretne.
gyozo2018@
2018-11-13 at 08:10
Addig erőlködnek, míg végül ők fognak vinnyogni, mint a patkányok.
Netta
2018-11-13 at 09:00
Na, most eszembe juttattad, hogy amikor megszervezte, ha jól emlékszem, Rákay Philip volt az intendáns, az RTL -ből töltötték fel a stábot. A Heti Hetesben “hazaszeretetéről” bizonyított Csiszárt és az RTL-ből kiöregedett Jakupcseket nemzeti színbe “öltöztetve” ugrabugráltatták egy nagyon buta, szánalmasan primitív msorban. Csiszár azóta milánói első konzullá avanzsált.
Rizikó
2018-11-13 at 12:11
Hû ne is mond.Az a ló csiszár Csiszár ha ránéztem arra bugyiszinü haknijukra kivert a viz.Van több ilyen az etyeki studióból.Pragmatipusok.Úgy fordulnak mint a szėl.Az MTI is változatlan.A tud0sítók libsi hada mind a kormány ellen dolgozik közpénzen.Venczel Katalin Párizs macronista gendernő,Sárközi Julia Róma szdsz,László Róbert London komcsilibsi piás.SZÓval van itt ellentmondás bőven.Mi jobbitani szeretnėnk,Hatalmat a 2/3adhoz.
saghy rozalia
2018-11-13 at 10:26
Gyozo2018, a Terror Háza sok 56-os dokumentum filmet támogatott.
gyozo2018
2018-11-13 at 10:57
Akkor miért nem támogatja a volt Köztársaság téri székház alatti, betonnal feltöltött bunker röntgenezését? Miért nekünk kell összeadnunk rá a kétmillió forintot?! Schmidt nem csak ebben járatta le magát, hanem a “kultúrkampf”-ügyben is. Kijelentette Tusványoson, hogy “700 kilométert utaztunk idáig, hogy folytassuk a marakodást”. Szerinte az, amit ez a filmterv is kiváltott, csupán marakodás “koncon”. Hogy a fiára mint politikusra is büszke, az még többet mond arról, hogy ki ő voltaképpen és hogyan gondolkodik. Hogy szereti a fiát, s védi, az a legtermészetesebb, az előtt fejet hajtok. De hogy büszke arra, hogy a fia hazaáruló párt prominenseként az ország, a magyarság ellen dolgozik, az már közbotrány.
Csernyánszky Pál
2018-11-13 at 11:28
A Brian élete Brianből csinál viccet. Jézust mindig pontosan úgy szerepeltetik, ahogy az evangéliumokban írva vagyon (a születése, a Hegyi Beszéd, a leprás meggyógyítása).
A humor az evangéliumokban nem szereplő kontextusból ered, nem Jézuson nevetnek, hanem a környező világon.
kamcsatka
2018-11-13 at 07:24
az nem baj h zsido honfitarsaink nem ertik v nem akarjak erteni vagy epp jol ertik, de pont felrevezetni akarjak a magyart a történelméről.
de nem lwhetne hogy egyszer nem ok akajak megmondani hogy nekunk mi a jó?
sacra corona,honfoglalas,hidember
haromszor mar.sikerul mellenyunk…vagy pont a kivant magyarellenes termeket letrehozni…
ujabbra nincs szükség. inkanb NE forgassanak.de ilyen sztorikat építsenek a sajat sztorijukba.
Benedek Károly
2018-11-13 at 08:03
Trianonról is az a Koltay rendez, aki a honfoglalás témát is elszú(a)rta, csinált belőle egy ócska, primitív westernfilmet, melyben egy tucatnyi kaszkadőr harcol önmagával. A jelmezektől szegény László Gyula bácsi fogta a fejét, a kultúránkat meghamisító jelenetektől meg Pski Sanyi bácsi és a felesége. El is határolódtak, nem vállalták a vdnökséget. Gyula bácsi nagyon jámbor ember volt, nem mondott le, de dohogott.
Koltai minden, nekünk fontos témát tönkretett. Most a Trianon van soron?!
Abból sem lesz játékfilm, Hunyadi Jánosból, Mátyásból, Zrínyiből, Attilából sem lesz.
Pröhleék megüzenték Káslernek: őt le lehet váltani, de a koncepció marad, s Fekete Pál megígérte, hogy tudja, mihez kell tartania magát.
Nem véletlen, hogy a liberálisok fb-szerte és a klf gyűléseiken is Prőhlét sajnálják és Feketét nneplik.
Magd@
2018-11-13 at 08:19
Maffia
gyozo2018
2018-11-13 at 08:46
Magd@!
Rosszabb. Kultúrpolitikai koncepció!
Scmidt és L.Simon, Balog meggyőzték Orbán Viktort, hogy nincs harc, csak cicaharc, pozíciókért marakodás.
Menten ejtve az ” őszi nagytakarítás”.
Amúgy a Terror Háza igazgatója segíti a Pártház kutatását, ad rá pénzt? Esze
ágában sincs.
Tartanak az erdélyiektől, haragszanak Orbán János Dénesre, hogy borított és nem hagy fel vele.
Az erdélyi magyart, a székelyt nem lehet megállítani.
Ők nem szalonnás lelkű lsimonok, aki emléktábla avatásokkal, borkóstolókkal roadsózik, de ki nem állna a magyar kultúrpolitika győkeres átrendezéséért. Sőt, Schmittel karöltve állítják, hogy minden rendben. Biztos az is rendben, hogy Pröhle az Arany János évet klezmer zenére ugrabugráló, Arany János zsengéket óbégató amatőrökkel nyitotta meg. Talán az is tetszett neki, hogy míg a Duna fölött Kereszt és a Szent Korona képe lebegett, 10 méterre a parttól, a Vizes házban, a Budai Kreatív Házban kiállítással ünnepelték a tömeggyilkos francia forradalom és az 1968-as hippimozgalom ” hőseit”!
Tóthné Zsófi
2018-11-13 at 07:24
Szervezzenek aláírásgyüjtést a film készítése ellen!!
Legyen elég ebből a semmi liberális kulturából és oktatásból!
Itt a feladat a CÖF-nek is.
Netta
2018-11-13 at 08:17
Azt várhatod! A CŐF vezetője homokba dugja a fejét!
Bayer megszólal?! Legfeljebb ímmel-ámmal, s máris témát vált.
Egyedül a PS rendezett érdemi vitát. Sem az Echo, sem a HírTV, a köztévének esze ágában nincs!
Netta
2018-11-13 at 08:27
Bayer legfeljebb belinkel a blogjába egy cikket, talán odavet valami kétértelmű ejnye-bejnyét. Már őt sem olvasom, nem nézem. Unom, hogy alpári, közönséges, igénytelen stílusban rongálja a nyelvünket. Aki így viselkedik, az lenézi a hallgatóságát, lefokozta, úgy kezeli őket, hogy nekik ez is elég, nekik megfelel. Hát nem! Önmagáról állít ki bizonyítványt. Mondhat jókat, amit elfogadok, de nem mindegy a “csomagolás”, a stílus.
saghy rozalia
2018-11-13 at 10:18
Bayer már rég mondja ezt.
Netta
2018-11-13 at 10:26
Ide írom, mert most vettem észre a linket a tegnapi Sajtóklubról.Most megnéztem.
1. Szász János főkurátor kijelölte önmagát, és elfogadta saját forgatókönyvét.
( Mondanom sem kell, hogy a kezdeti óbégatás után néhány hónap alatt a szívükbe fogadták a filmesek Vajnát, s az ifjú titánjait már csak így emlegetik: “a mi fiaink”. )
HA EZT, MONDJUK EGY OLYAN KURATÓRIUM MERNÉ MEGTENNI, MELYNEK KERESZTÉNY-KONZERVATÍV FŐKURÁTORA LENNE, AZONNAL KITÖRNE A POLGÁRHÁBORÚ, ÉS FELOSZLATNÁK AZ EGÉSZ SZERVEZETET!
2. A Nemzeti Filmstúdió ötlete nekem is eszembe jutott, de nem tartom jó ötletnek. Azért nem, mert a Vajna-féle Filmalapot megtartaná. Mire föl tömjük ki mi az ultraliberális, a nem magyar kultúrában szocializálódott, a magyar történelemről, a magyar szellemről-lélekről, ízlésről semmit nem tudó és tudni sem akaró filmiparosnak és köreinek.
Miért lenne fontos nekünk, hogy a mi több ezer milliárdunkból 99,99 %-ig egyetlen téma köré csoportosuló filmeket díjaznak-e Ótvar-díjjal, vagy sem?!
A MAGYAR FILMALAPBA KELL 2/3-OS TÖBBSÉGŰ NEMZETI-KERESZTÉNY/
KONZERVATÍV ALKOTÓKAT DELEGÁLNI. Nem L.Simonokat, nem Pröhléket, Szőcsöket stb.: Döbrenteit, Kocsis Istvánt, Dörnert, Koncz Gábort,
sorolhatnám…
3. Tisztességes tanár megtanítja már hatodikban, hogy Gárdonyi Géza Törökországban, a bécsi és a honi levéltárban komoly kutató munkát végzett. Szintúgy Várkonyi körülvette magát szakértőkkel. A film szereplői valós emberek, harcosok, Eger várában ott olvasható a nevük az emléktáblán is. A történet egy-két mellékszála nyilván költött, de nem tér el a történelmileg hiteles fő szálaktól, megerősíti azokat.
4. “héber tüzérek”. Ez nem történelmi tévedés, hanem tudatos, szándékos aljas történelemhamisítás. Először is elszórtan voltak zsidók a történelmi Magyarországon. Nem foghattak fegyvert! A 19. században emancipálták őket, addig még szavazati joguk sem volt, a közigazgatásban sem kaphattak státuszt. Sehol. A katonaságnál sem!
BE KELLE FEJEZNI A “ZSIDÓ KERESZTÉNY EURÓPAI KULTÚRA” MANTRÁZÁSÁT IS!!!
Az európai kultúra: görög-latin-keresztény, mely ötvöződött az európai népek egyedi kultúrájával!
A POLITIKUSOK ÉS AZ ÉRTELMISÉG, AZ ÚJSÁGÍRÓK IS SÜRGŐSEN TEGYÉK EZT A HAZUGSÁGOT ODA, AHOVA VALÓ!
Ez nem szimpátia, vagy antipátia kérdése, hanem TÉNY!
5. KÁSLER MIKLÓS MINISZTER ÚRHOZ AZONNAL PETÍCIÓT KELL ÍRNI, A FILMET LEÁLLÍTANI, A GÁNYOLT FORGATÓKÖNYVET VISSZAADNI, A PÉNZT VISSZAKÉRNI, A FELELŐSÖKET LEVÁLTANI!
7000 MILLIÓS, 7 MILLIÁRDOS ALJASSÁGRÓL VAN SZÓ!!!!!!
MOST MÁR ELÉG!!!!!
Fehér Anna
2018-11-13 at 09:29
Egyetértek!
SZERETNÉM LÁTNI, MIT TESZ A CÖF!
RÁNK, AKIK E D D I G ! MINDEN BÉKEMENETEN RÉSZT VETTÜNK, RÁNK SZÁMÍTHAT.
REMÉLJÜK MI IS RÁJUK!
FELADAT VAN!
gyozo2018
2018-11-13 at 10:51
Semmit sem fog tenni a CÖF. Sápítozni fognak egyet-kettőt, de petíciót ne várj tőlük.
Magd@
2018-11-13 at 14:50
Egy jó kis tüntetés az Országház elôtt, most legalább lenne is miért!
gyozo2018
2018-11-13 at 15:25
Vajna irodája előtt!
gyozo2018
2018-11-13 at 07:15
A “magyarkodás” szó Ady leleménye, méghozzá ellenkező értelemben. Az őt hazaárulással vádolókat nevezte “svábokbl jött magyarkodók”-nak. Vagyis akik nem magyarok, de annak akarnak látszani.
jámbor lászló
2018-11-14 at 13:08
A filmbe bab gulyást eszik Hunyadi ekkor Amerigó Vesspucci kettő éves vagy én vagyok hülye vagy hülyének néznek 1501 -1502 re teszik a történészek Amerika felfedezését a bab Dél-Amerikából került európába magyarország a babot 1562 be ismerte meg
lacika
2018-11-13 at 07:12
Én azt is megkérdezném, ki (kik) személyesen a felelős(ök) egy ilyen film finanszírozásának az engedélyezéséért.
lacika
2018-11-13 at 07:16
Ja, és kik a főnökeik. És igen, hol van a 2/3-os kormányunk? Ez a kormánykerék sincs a kezükben?
Rizikó
2018-11-13 at 08:54
Mi gyøzteskėnt is veszītünk!Valami nagyon bűzlik itt a háttėrben.Valami paktum ,valami Soroscsapda, ami végig kiséri a rendszerváltást.A hatalom a pėnz vėgūl mindig a komcsi libsi materialiståknál marad .valóban fejlødik a gazdasåg,de kõzben elveszik tõrténelmünket, kulturánkat,lelkünket a Gdp fogyasztás igézetében.Egy Ps egy jobboldali nemzeti vezető portált megfenyegetnek? Ha protestål, ha igazat ír.Kié itt a hatalom.
Ha igy megy tovább esėlyt kap aliberál bolsevik ellenzèk az Eu választásra.Na akkor lesz itt a Nyiltan Nyilt Társadalom.
Netta
2018-11-13 at 09:17
Pröhlét, L.Simont, Szőcsöt, Feketét a kormány nevezte ki.
Bajnának a kormány adta a kezébe a teljes magyar filmgyártást.
Állam az államban.
A magyar filmművészet megszűnt. Szinte egyetlen témára készül az összes film, Hollywood-i stílusú, ócska koncepciók alapján. Hogy Vajna benne van az Oscar-díj lobbiban?! Hát, Istenem. Vitatkozom, hogy a Kincsem magyar film lenne. Vitatkozom, és kikérem, hogy a Mindenki magyar film lenne. A Mindenki forgatókönyvének az alapja a Dalolva szép az élet
című kommunista propaganda film. És bizony kivetíthető a mai témánk
lényegére is: a konzervatív, igényes művészt el kell kergetni.
A kisebbség tömegeket befolyásolva szégyeníti meg és kergeti el
az igényes szakembert, művészembert. Ennyi. Erre használták fel szegény Nemes Nagy Ágnes gyönyörű versét nem titkolt áthallással.
És a gyanútlan magyarok ünnepelték, hogy “végre egy magyar film, egy magyar Oscar-díj”! Sírni lett volna kedve az embernek.
gyozo2018
2018-11-13 at 07:18
Petíciót kellene indítani!
jámbor lászló
2018-11-13 at 16:33
Valamit nem tudtok Hunyadi időutazó volt mielőtt kezdődött a csata csak ugy el ugrott mexikóba ha már birt ezzel a képességgel csak az a kérdés miért nem hozott valami kis pöfékelni való jófajta dohányt mert bab gulyás után az is jár kicsit jobban is bevásárolhatott volna mondjuk kukorica paprika még hiánycikk volt 1456 ban ez ami készül paródia nem film ezt az aljas bagázst el kell takaritani a film készités környékéről is
Benedek Károly
2018-11-13 at 07:48
Elsősorban az a hibás, aki feltételek nélkül a teljes magyar félmügyet egyetlen kézbe adta. Egy olyan iparos kezébe, akinek nincs magyar identitása, magyar műveltsége, akinek köze nincs a magyar kultúrához, akinek nem számít, ha egy igaz, hiteles magyar történelmi filmet már az első napokban 10 millió ember nézne meg. Mert nem csak az országon belül, hanem az egész Kárpát-medence érintett a témában a horvátok is, például.
Az általános koncepció tisztán körvonalazódott: a népi hagyományőrzésre van pénz, az is korlátozott mértékben, de a magyar keresztény-konzervatív magaskultúrára nincs.
Ha már elengedhetetlen, hogy egy témát színpadra, filmre vigyenek, annak szerzője, forgatókönyvírója csak egy szűk, liberális körből jöhet, a pénz nem juthat jobboldali elhivatottságúalhoz. A megvalósult produktum nem táplálhatja a magyarok büszkeségét, tartását, gerincét. Tehát: engedik is, meg nem is, lesz történelmi film, meg nem is. De 7000 millió Ft-ot gyakorlatilag “lenyúlnak”.
Tök mindegy, hogy ezek után mit finomítanak a semmin. Hóhérral nem végeztetünk életmentő operációt, vagyis történelemhamisító forgatókönyvet lehet “fejleszteni”, de az csak történelemhamisító marad.
HIRELES TÖRTÉNELMI FILMET AKAR A 2/3!
Elég volt a Hollywood-i típusú egyentakarmányból!
Magyrok pénzéből, magyaroknak, magyarokról szóló, hiteles alkotásokat akarunk látni, hallani, olvasni!
A gányolásokat csinálják meg Amerikában, az ő pénzükből.
Ezt le kell állítani, sürgősen!
Magd@
2018-11-13 at 08:14
Tökéletesen egyetértek!
Vagy hiteles film, vagy semmilyen!
Itt nem lehet szappanopera “nívóra” lealacsonyítani a történelmet!
Felháborító!
Bojkott!
lacika
2018-11-13 at 09:58
Magd@, hiába bojkottálunk valami fost, ha arra már úgyis elköltötték volna a 7Mrd-ot.
Még azelőtt kellene lépni, ha ugyan már nem késő.
saghy rozalia
2018-11-13 at 10:17
Vajnával az a baj, hogy olyanokat vett magaköré akik visszaélnek a megbízással.
Netta
2018-11-13 at 10:46
saghy rozalia 2018-11-13 at 10:17!
Vajna olyanokkal vette körbe magát, min t ő maga!
Naprózsa
2018-11-13 at 19:45
A hétmilliárdnak mi vagyunk a tulajdonosai. Jogunk van beleszólni mire költjük. Ha elszúrják, ugyanúgy anyagi felelősséget kell vállalniuk, mint bármelyikünknek, akik hibázunk a munkánkban. Javaslom, pereskedés helyett tegyék sürgősen ki a forgatókönyvet nyilvános megvitatásra, mert ebben az esetben nincs üzleti titok. Mindnyájan ismerjük a sztorit és ha nem azt látjuk majd a vásznon, nem lesz nyereség mert be se megyünk a moziba. Viszont perelünk történelemhamisításért és magyarok érzékenységének megsértéséért, károkozásért.
Milyen forgatókönyv 94 oldalas? 1 perc film átl. 1 oldal. Hosszú néma nézésekkel fogják kitölteni az időt?
Benedek Károly
2018-11-14 at 22:04
Naprózsa 2018-11-13 at 19:45!
Ne légy már naiv. Ezen nincs mit vitatni.
Ez szándékosan aljas pamfletet csinált az egyik legszentebb történelmi
témánkból.
Szász pedig hí rhedt magyargyűlölő, s mivel Vajna ilyen alakokkal veszi körül magát, ő is az. Ennyi. A pénzünk kell, és magasról tesznek ránk.
Csak akkor hagyja ennyiben a kormány, ha nem akar többet 2/3-ot, és nem hivatkozik többet Orbán Viktor miniszterelnök a magyar-keresztény kultúra megvédésére.
Benedek Károly
2018-11-13 at 07:07
Fordítsuk le köznyelvre: A HARMADIK 2/3-OS, MAGÁT NEMZETI KERESZTÉNYNEK DEKLARÁLÓ KORMÁNY 7000 EZER MILLIÓ FORINTOT KÖLT EGY ÚJABB TÖRTÉNELEMHAMISÍTÓ, A MAGYARSÁGOT MEGALÁZÓ FILMRE!!!
Rohoska István
2018-11-13 at 07:18
Az Ön hozzászólását is fordítsuk le köznyelvre. Ön nyilván nem szimpatizál a mai kormánnyal. Ezért aztán ilyen erősen megkérdőjelezhető bölcsességeket ír.
Benedek Károly
2018-11-13 at 07:28
Ezt beszéld meg a kormánylapban megjelenő sorozat írójával, Szakács Árpáddal, a szerkesztőjével, Orbán János Dénessel, Stefka Istvánnal és Pilhál Tamással, valamint úgy 3,5 millió szavazóval, hogy mit remélt, és mit lát.
A tények sorozata rendszerré állt össze. A nemzeti kormány rajongókkal nem tartható meg. Az öntisztulást követelni és segíteni kell, különben elveszünk.
A személyeskedés a lényeg meglátása és a szükséges kritika helyett az ostobák eszköze.
Az egész kultúrpolitikát át kell szervezni, mert végünk.
Karácsony Márta
2018-11-13 at 11:14
De szimpatizálunk a kormánnyal, attól még meg lehet, sőt meg kell irni az igazságot, pont azért, hogy 2022-ben is rá szavazzon a többség, mert mi nem fogunk, ha nem csinálnak rendet a “magyar” nemzeti filmalapnál és az egész kultúrális disznóólban..
Klárika
2018-11-22 at 04:45
Szvsz. Rohoska Istvánnak ölcseességosztó szemináriumra kéne járnia. Többször is.
@fo in -nek pedig sehova, menthetetlen.
gézú
2018-11-13 at 08:32
ja
Hazádnak
2018-11-13 at 14:43
„ja”
Volt egyszer egy „átkos” mikor is valóban egy DIKTÁTOR irányította a kultúr politikát, Aczél, és olyan rendezők csináltak „művészi” filmeket mint Jancsó akik díjat díjakra halmoztak -a mozik meg kongtak az ürességtől ha őket játszották- DE(!!!), azért volt egy Várkonyi is aki megcsinálta az Egri csillagokat, a Kőszívű ember fiait stb, GRANDIÓZUS MINŐSÉGBEN.
Hát nem érdekes, most csak „jancsókra” futja.
Rizikó
2018-11-13 at 12:17
Azokat senki.De azokat ki fogja elitélni aki rokkantá tették őket hazug rendszerváltással és tolvaj privatizációval , fekete pénzzel, minimálbérrel kizsåkmányolva utcára téve.
ld Kiss László
2018-11-15 at 06:57
Az újságíró kérdezi: “….meg meri tenni?….” Miért ne merné amikor a Bibliát is átírta 99%-ban és a többi történelmet – pont a magyart ne merné?
Akár milyen furcsán hangzik – de ezzel csak jót tesz velünk – tegye, de számára a végeredményben én nem szeretnék élni!