Pesti Srácok

Elk*rtuk-per: a művészi szabadság győzött, Hann Endre pedig sietve távozott a bíróságról

Elk*rtuk-per: a művészi szabadság győzött, Hann Endre pedig sietve távozott a bíróságról

Jogerős ítélet született a Fővárosi Ítélőtáblán Kálomista Gábor Elk*rtuk című filmje kapcsán, ugyanis Hann Endre személyiségi jogi pert indított a Megafilm Kft. ellen, mert szerinte a produkció egyik kulcsfiguráját róla mintázták és ezzel negatív színben tüntették őt fel. Sértettségét azzal fokozta, hogy a film kommunikációjába is belekötött, mondván, ha Kálomistáék egy cikkükben nem azonosítják vele a szereplőt, akkor a nézők ezt nem feltétlenül tették volna meg. Hann a pert elbukta, mert a művészeti szabadság erősebbnek bizonyult, ezért sietve távozott a bíróságról.

A Fővárosi Ítélőtábla másodfokon a Megafilm Kft. produkciós cégnek adott igazat abban a perben, amit Hann Endre indított az Elk*rtuk című film kapcsán – írja az Index. A tavaly decemberi első fokú ítéletben a bíróság helyt adott a Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet ügyvezető igazgatója keresetének, és Hann Endre személyiségi jogainak megsértése miatt 1,5 millió forintos sérelemdíj, valamint 500 ezer forintos perköltség megfizetésére kötelezte az alpereseket, akiket egy sajnálkozó közlemény megjelentetésére is kötelezett. Akkor már lehetett tudni, hogy a per másodfokon folytatódik.

Az ítélet szerint az Elk*rtuk című film alkotói, művészeti szabadsága erősebb, mint a felperes személyiségi jogai, védelme, különös tekintettel arra, hogy abban az időszakban a felperes személyiségi jogi helyzete közszereplőként nagyobb szintű tűrést feltételezett, mint egy átlagember esetében. A filmben kifogásolt megjelenés így jogszerű.

Hann eredetileg azért perelte be az Elk*rtuk producerét, Kálomista Gábort, illetve a film gyártóját, a Megafilm Kft.-t, mert az alkotás egyik kulcsfigurájának számító szereplőt szerinte róla mintázták, és negatív színben tüntették fel. Később azonban módosította a keresetét, amelyben már a film mellett az ahhoz kapcsolódó kommunikációt is sérelmezte. Lényegében arra hivatkozott, hogy ha Kálomistáék a filmről szóló, 2021. október 20-án, a Megafilm honlapján megjelent cikkben nem azonosítják direkt a film egyik szereplőjét vele, akkor ezt a nézők nem feltétlenül tették volna.

PestiSracok facebook image

Az Index beszámolója szerint a csütörtöki, jogerős döntést követően Hann Endre azonnal elhagyta az épületet.

Forrás: Mandiner

Ajánljuk még

Egy nőnek sosem lehet igaza? Hol vagytok, libsik, hol vagytok, nőjogi aktivisták?

Karanténvlog 2024 szeptember 26.
Úgy látszik, hogy Magyar Péter mindig ugyanabba a folyóba lép bele. Egyszerűen nem talál magának olyan nőt, aki képes lenne udvariasan, csöndben, netán elnézést kérve elviselni a megalázást, fenyegetést és lelki terrort. Hihetetlen világot élünk, és nyilvánvaló, hogy amikor egyre többen teszik ezt szóvá a nemzet csodaszarvasának, akkor egyértelmű a válasz: ez a Fidesz műve. Gondoljunk csak bele, Varga Juditnak és Vogel Evelinnek is tollba mondták a Karmelitában, hogy mit kell mondani, ők pedig simán vállalták, eközben pedig Magyar Péter szektás hívei mindezt el is hiszik. Teljesen életszerű, ahogyan Varga majd Vogel is elmondta ország-világ előtt, hogy bántalmazó, pszichotikus kapcsolatban élt Magyarral, csak azért, mert nekik ezt megírták, sőt Vogelt le is fizették a zsebmessiás szerint. A Karanténvlogban a felmerülő kételyeket beszéltük ki, hiszen Varga Judit és Vogel Evelin egyáltalán nem összehasonlítható két személyiség, mégis, egy dologban összeér, amit mondtak: ez pedig Magyar Péter félelmetes igazi énje.