A felháborodott Nyugat el akarja törölni Oroszországot, az orosz kultúrát és persze az orosz birodalom minden nyomát is. Mondjuk az oroszok ezt eddig is így érezték, nagyon nem fogja újdonságként érni és megviselni őket. Azt mondják, minden háború első halottja az igazság, habár pontosabb lenne úgy mondani, hogy a háborúban fel sem vetődik az igazság kérdése.
Valaki kitalálta, hogy a Ferencváros labdarúgócsapata rúgja ki az orosz edzőjét. Valami hülye egyetemen felhagynak Dosztojevszkij oktatásával. Valahol Angliában a háború első napjának estéjén egy koncert közönségének egyes tagjai elkezdtek lázadozni, hogy Csajkovszkijt kell hallgatniuk. (Nem mintha nem erre vettek volna jegyet.) Egy híres orosz karmester karrierjének vége, mert nem volt hajlandó elítélni az orosz támadást, nyilván még haza akart menni a szerencsétlen egyszer. Sőt, az orosz macskákat is kitiltották a nemzetközi macskaszépségversenyekről – állítólag. Értjük mi, hogy háborúban is lehet és kell is nevetni, de nem korai még?
Az első és második világégés propagandaháborúját idézi ez az egész: az ellenség azért támad, mert szimplán gonosz, más indoka nem is lehet nyilván. Rémisztő, de százmilliókat lehetne rávenni Európában arra, hogy támogassanak egy oroszok elleni háborút. Természetesen csak úgy, hogy nem nekik kell odamenni harcolni, mert akkor ez a szám hirtelen néhány tízezer elmebetegre olvadna. Teljesen tévesen hittük azt eddig, hogy egy propaganda uralta világban élünk. Most kapjuk nagy adagban csak igazán: a titkosszolgálatok, illetve milliónyi „önkéntes” és önkéntes bombáz bennünket bármivel, amiről azt hiszi, hogy rákattintunk majd. Teljesen jogos az a munkahipotézis, hogy nemcsak nem igaz az, amit a nemzetközi sajtó tényként és magyarázó narratívaként közöl az orosz–ukrán háborúról, hanem objektív igazság sincs. Magántulajdont, bankbetéteket koboznak el szankciók címén, Oroszországot, pontosabban az orosz sportolókat gyakorlatilag kiteszik a sportból, megszakítanak minden üzleti és kulturális kapcsolatot az oroszokkal. Mondjuk eddig sem volt olyan sok, mint azt az ország mérete, befolyása, kultúrájának értéke indokolt volna. Az USA persze Oroszországban is pénzelt „ellenzékieket”, de ezzel manapság a Föld minden országának együtt kell élnie. Ha a novicsokot elhittük – már aki –, a világ leghalálosabb mérgét, amivel mégse sikerült rendesen megmérgeznie az FSZB-nek egyetlen orosz ellenzékit sem, akkor mit nem lehet nekünk eladni?
De hadat senki sem üzen, az USA sem bombáz, Oroszország túl nagy falat. De a világot azért szétverjük, felmondjuk a szerződéseket, és persze továbbra sem figyelünk a másik szempontjaira. Nagyon úgy tűnik, hogy senki nem tárgyalni akar, hanem csak felháborodni, átélni azt az érzést, hogy végre (itthon) a Fideszen és Orbán Viktoron kívül mást is lehet kontrolltalanul gyűlölni. De azért a gáz jöjjön! Illetve ne jöjjön, mert olyanokat is lehet találni, akik simán bedöntenék Európa energiaellátását őszinte felháborodásukban. Köznyelvre lefordítva: az orosz gáz utáni Európában nincs korlátlan mennyiségű és fajtájú élelmiszer, és az igényes középosztálybeli átlagember elkényeztetett lánykája, fiacskája, fluidkája nem (két)évente, hanem nyolc évente cseréli az okostelefonját, bármennyire is fáj ez az Apple-nek. Ja és busszal, meg vonattal járunk mindenhová, mert tényleg nagyon drága a benzin. És novembertől februárig egy szobában lakik a család, mert azt tudja fűteni. Ezt az örömhírt még nem nyomták át a közvéleményen a háború és a korlátlan szankciók hívei, sem nálunk és valahogy nyugaton sem.
Faludy György Karinthyről meséli, hogy a harmincas években egy értelmiségi, középosztálybeli társaságban csak egyedül neki volt az az álláspontja, hogy lehet egyszerre nem kommunistának és nem nácinak lenni. És még csak nem is liberális demokráciát szeretett volna, jogállammal, hanem csak nyugalmat és békességet. Ráadásul most az oroszok nyilvánvalóan nem nácik vagy kommunisták, és az ukránok sem kommunisták, ők sem nácik, csak vad, primitív nacionalisták, akiknek a vezetői nem értik a világot, még az oroszokat sem. Oroszország sokkal inkább a felhergelt és hite szerint sarokba szorított fenevad, Ukrajna pedig a nagyméretű, nárcisztikus medvevadász kutya, aki úgy tudta idáig, hogy sokadmagával van, aztán egyedül találta magát a medve lábának harapdálása közben, hasonszőrű társai és a gazdája is elszeleltek. Ráadásul ez a medvevadász kutya orosz tenyésztés, van is rá némi esély, hogy hirtelen rádöbben erre, előjöhetnek a régi génjei. A csecsenek is milyen lelkes hívei lettek a cáratyuskának, miután az oroszok félholtra pofozták őket az utolsó csecsen háborúban. Jutalmul most hódolhatnak is a kedvenc hobbijuknak, a háborúsdinak, hiába várják őket disznózsírral bekent lőszerrel az ukránok (az állítólag jó a muszlimok ellen), azért bizonyára ők is kihagyták volna ezt az élményt.
Rémisztő az a voluntarista propagandafetisiszta élménykereső ostobaság, amivel az emberek egy része erre a háborúra reagál. Oké, hogy az európaiak elfelejtették, hogy milyen is a háború, de láthatóan elfelejtették dédapáik igazságát, hogy ne is akarják megtudni, milyen is a háború. Ha tetszik, Ukrajnán keresztül a nagybetűs Nyugat most egy olyan Kelettel háborúzik, amely pontosan, első kézből tudja még, hogy milyen is a totális háború a fronton és a hátországban. Nem mellesleg ezt az oroszoknak Európa volt szíves megtanítani, a német hadsereg is sokat tett ezért, meg persze azok a „netuddkik”, akik Oroszország minden határán rendszeresen robbantottak ki fegyveres konfliktusokat, amelyeket aztán az oroszoknak kellett valahogy lerendezni. Pofázhat itt mindenki mindenféle hülyeségeket, a Nyugat tartotta folyamatosan háborús készültségben az oroszokat, és a nyugat nem tudta megbékíteni és kifizetni őket akkor, amikor a Szovjetunió felbomlása után gyengék voltak bő egy évtizeden át.
Egy olyan ellenféllel állunk szemben, akinek értelemszerűen világos opció a háború, ha másképp nem megy. Nagy szövetségesünk, az USA is így van ezzel, csak mi, az európai országok lakói gondoltuk úgy, hogy mifelénk a háború már nem reális lehetőség többé. Akár az amerikai geopolitikai stratégia áldozatainak tekintjük magunkat, akár az oroszénak, ha elég erősek lennénk katonailag, akkor lehetne saját geopolitikai stratégiánk is (mármint Európának). Bármennyire fájdalmas is, a béke elmúlt harminc évében Európa felejtette el, hogy valójában milyen is a való világ, és nem az oroszok és nem az amerikaiak. A jóemberkedő európaiak fő fegyvere az „eltörléskultúra”, amit most az oroszok ellen fordítanak. A rég elhalt orosz művészek műveinek betiltása, az orosz emberek egyenkénti vegzálása szomorú, röhejes és szánalmas. Ma ennyi telik a Nyugattól. Ennél mi, magyarok azért könnyen lehetünk okosabbak és különbek; mi legalább pontosan tudjuk, hogy Oroszországot nem lehet kitörölni, hanem együtt kell vele élni valahogy. Az ukránoknak sem volt valódi opció a háború, mégis elmanőverezték magukat odáig valahogy; talán még az oroszok sem gondolták komolyan ezt az egészet, most mégis ott ölik egymást.
Vezető kép: MTI/EPA/Makszim Sipenkov
Ottó
2022-03-04 at 15:59
Aggódom, hogy mi lesz az oroszlánokkal.
Az USAbol
2022-03-04 at 15:57
65ik évemhez közel járok ! Nagyszüleim egész fiatal gyerek koromban azt mondtak : meglátja tok egyszer a jövőben itt lesz kapitalizmus és Amerikából lessz kommunizmus ! Amerika a vesztébe rohan! Ez hihetetlen , hogy az USA elnöke egy súlyos beteg ember, mégis vastapsot kap ! A másik nagy probléma , hogy a republikánusok is egyre kétszinubbek ! Nancy Pelosi the house majority leader a leg korruptabb az egész házban ! 400 millo dollárla jó! Semmi vizsgálatot nem engedélyez a Covid eredetéről , mert egyértelműen nem fogja Kínát okolni ! Trump egy pár hónapja mondta , remélhetőleg a novemberi időközi választásnál a republikánusok többségben lesznek , egy másik amit megjegyzett : reméli nem fog Amerika egy menthetetlen helyzetbe kerülni , amit nem tudnak vissza hozni ! ( figyelemre méltó megjegyzés)
Vox populi
2022-03-04 at 15:14
Tessék már megérteni ilyen,hogy “ukrajna”, az nincs.Akik ezen a területen élnek,oroszok.Ukrajnát ami magyarul”végek”-et jelent,a bolsevikok hozták létre.
Gorbacsov óriási hibája,hogy a SZU szétesésekor hagyta önálló állammá elismerni.Ezt a hibát használta ki az USA,puccsal megdöntve az egyébként oroszbarát kormányt,aki nem mert katonailag fellépni az őt megdönteni akaró erők ellen.
Az eredmény ismert.Az a politika,amit ezután a puccsisták folytattak EU-s,és USA segédlettel,eszkalálták eddig a helyzetet.
Ami most folyik,azt Willy Brandt már régen megmondta:
“Összenő az,ami összetartozik”.Csak most ez katonai erővel történik.
A cikk nagyon jó.Végre egy olyan tárgyilagos elemzés, ami nem nyal be csontig a hivatalos trendnek!
Én magam
2022-03-04 at 15:03
Jelenleg éppen bevezetik ismét a kollektív bűnösség elvét. Kitelepítések, Benes dekrétum… már nem rémlik senkinek? Mindenki meghülyült???
Az USA-bol
2022-03-04 at 14:55
Amerikának nem maradt más választása , mint a helyzet maximális kiélezése! 30 trillió adósságot ( évi 300 billió kamatot ) nem tudják csökkenteni ! Amerika egy pénzügyi katasztrófa közepén van ! A tőzsde kölcsön pénzből van finanszíroz ! A Biden gazdaság politikája egy olyan helyzetet teremtett amiből nincs kiút ! Sorolni lehetne oldalakon keresztül mi folyik ma Amerikában , nagyon nagyon egyre kilátástalanabb a helyzet ! Kell nekik szítani a helyzetet ! Nagy baj lesz ebből ! A háttérhatalom teljesen uralja Amerikát !
Greggson
2022-03-04 at 14:51
Már vártam, hogy ezt valaki megírja.
Hülyén hangzik, de most mondhatnánk, hogy: Igazságot Oroszországnak!
Jövendő mondò
2022-03-04 at 14:33
Igaz,amit fentebb olvastam. Egy kultùra eltörlese a nemzet halàla. A nyugat megbolondult,megkerdőjelezik, tönkre teszik,el akarjàk taposni az orosz kultùràt. Normàlisan,ezzel nem lehet ès nem is szabad egyetèrteni.Tùl messze mentek. Egy reggel arra èbredūnk,hogy Amerika nincs. Jò lesz elgondolkodni.
Eszes
2022-03-04 at 14:23
Egy orszàg kultùràjànak eltörlèse a nemzet halàla. A jelenlegi hàborùert az Usa a felelős. Tönkre tett pàr orszàgot,Afganisztàn,Iràn,Irak,de sorolhatnàm,ahonnan a migrànsok ezrei indultak Euròpa felè. Most Euròpa nekik a tèt. Vigyàzni kell,mert ha Putyin màr tūrhetetlennek talàlja a helyzetet,Amerikàt a földdel teszi egyenlővè.
lesi
2022-03-04 at 14:23
oroszokat többre becsülöm mint ukrajnát ez egy szemét népség
Bagaméri
2022-03-04 at 13:58
Tetszik nem tetszik Oroszország a fehér fajú ember és a kereszténység utolsó védöbástyája. Magyarország is az lenne,ha rendelkezne egy hatalmas hadsereggel és országgal. Amennyiben Putyint megbuktatják,a buzeráns,analfabéta nyugati direktíva lép életbe.Jöhetnek a négerek,muzulmánok csöstül, a cionisták pedig szétcincálják Oroszországot.Mindig is erre fájt a foguk. Az orosz müvészeket,sportolókat nyugaton nem szeretik,mert szerintük nem tudnak civilizált ember módjára viselkedni. Sajnos ebben is van valami. Mintha nyugaton mindegyik megbolondulna. A nyugati koncertlátogató közönség nem mindenhol vevö a nagyvonalú,szláv gesztusokra.Talán a hagyományosan oroszbarát és az orosz müvészetet magas szinten értö és kedvelö Franciaország az egyetlen,amely nem ellenséges velük szemben. A keleti blokk volt országai természetesen ismerik az orosz magasmüvészeteket,és azoknak értékeit. 45 évig verték belénk.lol Sajnos kereken ki kell mondani. Magyarországnak és Európának jelenleg az lenne a legjobb,ha az oroszok minél simábban és minél gyorsabban bekebeleznék Ukrajnát. Aztán a buzeráns,elmebeteg,analfabétákból álló nyugatnak kuss legyen!
bp.4 you
2022-03-04 at 13:32
Hát igen. Nagyon szomorú dolog ez ami most történik. Az ember elgondolja magát, vajon miért nem tették ugyanazt saját magukkal évekkel elött. Van anyag bőven. A volt Jugoszlávia, Közel-kelet, Észak-Afrika stb. Talán Ők ezeket a gyalázatokat törvényesen csinálják? Nekik persze senki sem mer mondani semmit. Nehogy szankciókkal sújtsák le őket. Mert a szocializmus mint társadalmi rendszer megszünésével, én már mást nem látok csak mesterségesen szétkapott, kimazsolázott országokat, persze szankciókkal lesújtva. A lélektani háborút meg ne is emlitsem. Szerintem most Ők vették át a kommunizmusból maradt szavajárást, csak éppen forditva. „Ez legyen a rothadó nyugat ópiuma“. Vagyis most forditva: A kelet ópiuma. Sajнálatra méltó emberek!
aladin
2022-03-04 at 13:30
Az EU. egy balliberális kétkulacsos kommunista szervezet, azokat akik nem tettszenek nekik, akkor kivonulnak a teremböl, de ha egy magukhoz hasonló soviniszta beszél azt állva tapsolják. Ez a sóhivatal akarja Europát tanitani, de mire?
janos szabo
2022-03-04 at 13:15
ANDROMÉDA ! Te nagyon hülye ! Oroszországot az USA majd felosztja ! Mikor látott psychiater ???
janos szabo
2022-03-04 at 13:11
Nem az orosz hadsereg baszta végig Európát, hanem az Ukrán déli hadsereg ! TANÚJA VOLTAM MINT GYEREK !Tönkre tették a családunkat,minden jószágunkat leöltek ! Putin Elnök Úr ! Üsse, vágja őket !
Andromeda
2022-03-04 at 13:01
Nobozmeg, a németeket azért ne sajnáljuk annyira. Ők is kapnak valamit, amikor az amcsiik felosztják maguk között Oroszországot. Mondjuk egy-ket gázmezőt, stb. Magyarország viszont muszlim migránsokat és LMBT-t fog kapni kizárólag.
Andromeda
2022-03-04 at 12:55
A cím nagyon jó, mert Oroszország eltörlése a cél, csakhogy ez tényleg meg is fog történni szerintem, Oroszországot be fogja levelezni a “Nyugat”, és akkor nekik ingyen lesz a földgáz. Nekünk magyaroknak persze nem, de minket is eltörölnek. Az orosz elit (nemcsak Putyin) nagyon elszámította magukat. Ha minden orosztól el lehet venni a vagyonát, akkor a “Nyugat” tényleg náci, nem is kérdés. Hiszen Hitler is tényleg ílyen érvekkel fosztotta ki a zsidókat, hogy utána megölje őket. Az oroszoknak persze nincs hová menekülni, mint a zsidóknak.
Laca
2022-03-04 at 12:48
Nos ennyire szabad a net is .: törölték a Sputnik news meg a RT domain-jét is.
Csak azért ,hogy még csak ne is kelljen foglalkozniuk a másik fél kijelentéseivel.
navisos
2022-03-04 at 12:40
Egy teljesen eltájolt hozzászóló mondta:…”az általunk sosem hallott nevű ukrán városokat…”
Nos, ismét halljuk a világháború keleti hadszintérjéről ismert neveket: Kurszk, Zsitomir, Dnyepropetrovszk,Kijev, Kharkov…some of which are now written in Ukranian.
Habár a világháború 1945ben véget ért, sajnos most megint hallanunk kell ugyanezeket a neveket.
Pandora
2022-03-04 at 12:23
Bravo,bravo,bravissimo !
Uncle Ment
2022-03-04 at 12:16
Korrekt.
Nobozmeg
2022-03-04 at 12:08
AZ A VÉGTELENÜL SZOMORÚ, hogy “Ejrópa boldogabbik fele” nem veszi, nem vette észre, hogy a “nagy vizen túli ALIEN” már beléjük petézett, és szépen éldegél bennük az egy ideig csak élősködő, majd végül megölő, előmászó utódszörnyecske…elég csak arra gondolni, hogy a “Mutti” jópár éve bejelentette, hogy “multikulti kaput”, aztán nem kellett sok, és máris “Willkommen” kultúra lett…persze, ebben azért biztos benne volt a “nagy szövetséges” lehallgatási botránya, amiben meg a dánok segítették őket sutyiban…
Ma már annyira nyíltan megy a dolog, hogy amerikai “Greenpeace” -es “aktivistát” -akármit is jelentsen – kell a jobbsorsa érdemes Németországnak külügyi államtitkárnak megválasztani…mi a következő lépés??? Legközelebb majd a Fehérházban jelölik ki a következő német kan/nő-cellárt???
.
Teljesen nyilvánvaló, hogy Amerika rettenetesen érdekelt, hogy Európa, mint egyik vetélytársa, padlót fogjon. Vajon a kigyulladt, majd végül elsüllyedt teherszállító hajón, amin 4000 német drága luxusautó utazott, hogyan “ütött ki a tűz”???
Ezzel a szörnyű testvérháborúval két “legyet” intéztet el egymással, Oroszországot és az önszakcionáltató Európát, és ez az egész “csak” 5 milliárd dollárjukba került…aztán máris jöhetnek ide gyarmatosítani minket.
Végül is, az I. VH tette őket gazdasági nagyhatalommá, amit a II. csak még tovább fokozott!!!
T. nokedli
2022-03-04 at 12:04
Jujjujj, Csajkovszkij ellen lázadozunk, vigyázzunk már.
Mit fog ehhez szólni az LMBTQ szekció?
Nehogy már valami tudathasadás legyen ebből, mert a végén még az egész progresszió a farkába harap.
Matu
2022-03-04 at 11:48
W
Valahogy így gondolom én is. Putyinnak mostanra nem hagytak más lehetőséget, mint “előre menekülni”. Vagy elfoglalja egész Ukrajnát és ebbe szépen mindenki beletörődik, vagy jön a harmadik világháború. Ugyanis ép ésszel egyezkedni nem akarnak, a saját felfuvalkodottságuk és pökhendiségük miatt. Csak fekete-fehérben hajlandóak látni a világot, és természetesen csak ők a habfehérek…
Contrabass
2022-03-04 at 11:37
Amíg Oroszország és az orosz kultúra létezik, addig a nyugat nem nyomulhat tiszta erőből, a gender őrület elterjesztése, a muszlimok térhódításának elősegítése, a gyermekek nemi identitásváltásának korlátok nélküli bevezetése , a hagyományok és őrzött kultúránk teljes körű megsemmisítése érdekében. Ezt nagyon jól tudják, így minden eszközzel – még Ukrajna feláldozásával is – azon mesterkednek, hogy lehet Oroszországot kiírni a létező országok, sőt nagyhatalmak táborából és ebben az USA és az EU tökéletes társak, plusz vannak a világban a felzárkózók, akik szintén “zenészek”, nem akarnak lemaradni a nyugati mainstreamtől és ezért versenyt óbégatnak azok ellen, akik még hisznek egy igazságos, normális világban. Sajnos ezek tábora jelenleg nem túl nagy, köszönhetően, a sikeres évtizedek óta tartó agymosásnak és a nyugati sajtó folyamatos hazudozásainak.
Patriot
2022-03-04 at 11:29
Na végre! Nagy szükség volt már erre a remek írásra! Attól , hogy mi az elmebeteg nyugathoz tartozunk, “szövetségesünk”még ki lehet mondani ,hogy a normalitás és a jövő az Kelet!
Naprózsa
2022-03-04 at 11:23
Remek írás.Egyetlen dologban nem értek teljesen egyet: Abban, hogy a nyugati háborús uszítók csak az orosz kultúrát akarják eltörölni. Nem. Ezek a szörnyek először az egész fehér kultúrát és utána a többit, vagyis az összes emberi kultúrát akarják eltörölni.
S annak még jobban örülök, hogy cikkírónk is érzi, mi motiválja a hazai és teljes EU lakosságának nagy többségét e háború de facto elnyújtásában.
Az unalom, a jólét. A nyugatiak szemében az ukránok és mi is pontosan olyan megvetett senkik vagyunk, akárcsak az oroszok. Nem éreznek ők (tisztelet a kevés kivételnek) semmi azonosulást az ukránokkal sem. Csak egymásnak játsszák a humanistát, de valójában élvezik a tőlük távoli balhét, egyhangú életükben most az olimpia utáni langyosnak ígérkező időszakot a tavaszi utazásokig feldobja az ágyban, fotelben terpeszkedve TV-t nézni vagy ide kommentelni a bulit, ami számukra csak valami krimisorozattal egyenlő.
Akik pedig “segítés” céljából kimennek a szíriai, balkáni, ukrajnai háborúkba, mindegy, hogy milyen oldalra, azok KIVÉTEL NÉLKÜL olyan szadisták, akik boldogan lennének sorozatgyilkosok saját hazájukban is, de itt félnek a lebukástól, de egy háborúban korlátlanul lehet embert ölni, sőt még dicsőséget és vagy zsoldosként pénzt is kapni, meg szabadon rabolni. Ezeknek a dögöknek ez csak egy adrenalinlevezető játék, mert baj esetén majd az országuk vezetése megvédi, hazahozatja őket, mint hősöket.
chatillon r
2022-03-04 at 11:21
oroszokkal nehéz lesz eljátszani azt amit a nácikkal, bíróság stb. mert ahhoz le kéne győzni őket. látva az oroszellenes nyugati őrjöngést azt gondolom az oroszok ennek hatására egész ukrajnát el fogják foglalni. mert ha hagynának egy független nyugat ukrajnát nyilván az egy nyugati hadiraktár lenne. ezt pedig nem tudom bevállalják-e. Mégis talán akkor mutatkozik esély a fegyverszünetre ha az oroszok elvágják a tengertől ukrajnát, a román határig, illetve a dnyeperig nyomulnak. itt talán van egy halvány esély, hogy ukrajna fele független maradjon. Hogy vonuljanak ki az oroszok az nevetséges követelés a jelen helyzetben. eszük ágában sincs. Ukrán ellenállás? A csecsenek most az oroszok pártján harcolnak. Az egyhangú orosz média pár év alatt az ukránok többségét a maga pártjára fogja állítani (nyilván mindenkit nem) és zelenszkijt, ukrán nácikat és a nyugati kémeket fogja okolni a háborúért. Gondolhatunk saját magunkra is mi történt 56 után vagy 1849 után vagy a Rákóczi szabadságharc után. Egy kis idő, tudat formálás és már a korábbi ellenséggel harcolunk szövetségben. A múlt legalábbis ezt mutatja.
w
2022-03-04 at 11:19
@Matu2022-03-04 at 10:56
Nem igazán értelek. Ha az esküdtszék mára cselekmény (a háború kitörése) előtt kézhez kapja az ítéletet, akkor minek hallgatnák meg a védő beszédet?
Az iraki háborúban meghallgatott bárki valakit, nem. A Husszeint meghallgatás nélkül felakasztották. Az USA hadsereg lerombolt egy tucat, vagy több tucat várost, iskolát, kórházat, legyilkolt fél millió polgári személyt, majd kiderült, hogy akkor lerohanták Irakot, akkor is pontosan tudták, hogy nincsenek Irakban tömegpusztító fegyverek, de ez utólag senkit nem érdekelt, hogy az “Esküdtszék” a katonai akció előtt megkapta az ítéletet, mely szerint az USA agresszor a jó oldal, Irak a rossz oldal. Azóta is ebben maradtak! Sehol semmilyen rosszalló megjegyzés, vagy szankció!
Tanulság: Ott az “Igazság” ahol ezt erővel biztosítani tudják. Putyin mos erőt igyekszik felmutatni, mert különben rajta marad, hogy ő a gonosz (egyedül)!
Jakab Csaba
2022-03-04 at 11:18
Ismét egy brilliáns elemzés Bálint Botondtól. Ebből mindenki megértheti a lényeget.
Puncius Pinatus
2022-03-04 at 11:14
Az USA és a “haladó” Nyugat eltörlése lenne indokolt és szükségszerű.
Ahol a férfiak szülhetnek, a gyerekek korlátlanul változtathatnak nemet divatból, szülői hozzájárulás nélkül.
Ahol nincs anya, apa, család, stb…
Ahol a pedofil, buzeráns párok fogadhatnak örökbe gyerekeket.
Ahol nyíltan hangoztassák, a pár éves gyerekkel lehet bármilyen szexuális kapcsolatot létesíteni, mert az az aberráltaknak jól esik és tetsző.
Ahol az emberiség kilépett mivoltjából, ott és azt kell eltörölni véglegesen az írmagját is!!!!!
Lacus
2022-03-04 at 10:59
“Akár az amerikai geopolitikai stratégia áldozatainak tekintjük magunkat, akár az oroszénak, ha elég erősek lennénk katonailag, akkor lehetne saját geopolitikai stratégiánk is (mármint Európának).” Nagyon jó írás és a mondat másik fele igaz is lehetne, ha az USA engedné! De ahogy eddig sem, úgy ezután sem fogja lásd George Friedman megdöbbentő nyilatkozatát. https://www.youtube.com/watch?v=IuIoB–Al-I
Matu
2022-03-04 at 10:56
A nyugat hozzáállását tükrözi, hogy amíg Zelenszkíj beszélt az EU-s videó konferencián, állva tapsolták, amikor Lavrov, akkor kivonultak a teremből. Mintha a bíróságon az esküdtszék meghallgatná a vádbeszédet, de a védelem beszéde alatt kivonulna, és ezután ( vagy még előtte) hozná meg a döntését. Nem is akarnak válaszokat, nem is akarnak magyarázatot, nem kíváncsiak a másik fél szempontjaira. Igaz, ezt mi naponta tapasztaljuk az EU-ban, hiszen a magyar álláspontra ugyanígy reagálnak. Nyilván nem az igazság, csak valakiknek az előre elhatározott érdeke a cél, az vezeti őket.
Katalin
2022-03-04 at 10:51
Háromszor voltam a Oroszországban.
Nagyon különleges kúltúra, nagyon nagy szívvel és lélekkel.
Egyszerűen áhítják az erős kezű vezetést.
Birodalom! Birodalmi gondolatokkal.
A nyugatnak összevéve sincs még csak töredéke sincs a fentieknek.
Na és mi van ha megy Putyin, majd jön egy mégerősebb vezető.
Az Orosz nép mindig kinevelte azokat az embereit akik maradéktalanul képviseli őket.
Az biztos, hogy ha elakarja a nyugat törölni őket akkor saját magukat is likvidálják.
Inkább ésszel mennének a falnak akkor nem fájna annyira!
chatillon r
2022-03-04 at 10:51
Nem mehetünk a Zelenszkij féle hergelés útján. Zelenszkij és az ukránok ha felajánlották volna az oroszoknak a finnlandizációt (semlegesség, fegyverkorlátozás függetlenségért cserébe)és ennek ellenére indítanak az oroszok támadást, akkor jogos lenne a világban az orosz ellenes düh. De tudjuk az atombombával való fenyegetésig jutott zelenszkij és kuleba. Vajon ha most kinéznek az utcára megérte? Ha elvágjuk magunkat az orosz energiától európa lesz gyengébb pont az orosszal szemben. Hideg fej kell. Az orosz energiát felhasználva kell az európai haderőfejlesztés és kell pariba hozni az európai haderőt az orosszal. A hadseregbe beültetett kvótanőket, transzakárkiket, faji és egyéb dilettánsokat el kell távolítani a hadseregek közeléből.
Magyarországnak pedig nem kell egységet mutatni, ha kútba akarnak ugrani Európában.
Antonia Fellegvari
2022-03-04 at 10:46
Egy ragyogo leirasa a nyugat teljes elhulyuleseröl amit többek között a jolet okozott nekik. Csodas a magyar nyelv amivel ilyen szinesen es ertelmezhetöen lehet sok mindent leirni, erzeseket, cselekedeteket, gondolatokat. Köszönöm, elvezet volt olvasni meg akkor is ha a teny szomoru.
bendegúz
2022-03-04 at 10:45
Nagyon jó írás, ez így van.
tarcsa
2022-03-04 at 10:44
Márki-Zay a hazánk Zselenszkije. Ugyanolyan sebtében kiképzett, hallatlanul korlátolt alak. Egy őrült nárcisztikus és egy táncoskomikus, aki azt sem tudja hogyan került egy nagy és tönkrement ország élére. Tehetetlen báb, nagy pofával. Itthon is van pár darab. Gyurcsány és Karácsony már bizonyították is, mennyire kevesek bármilyen komoly tevékenység végzésére. A szép, új liberális világuk, ahol csak sokat és bármit kell pofázni, a többit hozzáhazudjuk és amikor nyilvánvalóvá válik a csőd, azonnal másra mutogatva vádaskodunk. Ez várna ránk is, ha ezek a tolvaj, hazaáruló trógerek kerülnének hatalomra.
ViAM
2022-03-04 at 10:42
Jó, igaz gondolatok.
(Az egész nyugati elitet le kellene cserélni bármilyen áron és értelmes embereket ültetni egy asztalhoz a normális jövő megtárgyalása végett. Persze, nehéz lenne rávenni őket, mert az értelmes emberek általában a háttérben maradnak, tudva tudván mennyi küzdelemmel, lemondással, önfeláldozással jár véleményük elfogadtatása.)
aladin
2022-03-04 at 10:42
Remélem nem az oroszok fognak eltünni, hanem a soviniszta ukrajna a térképröl és Kárpátalja visszakerül Magyarországhoz.
Cser Borbála
2022-03-04 at 10:40
Hufi#
Hogy Zelenszkij zsidó, valóban az. Jidish nyelven fordulgat a világon szétszórt zsidókhoz, hogy menjenek haza önkéntesnek.
DE: amikor még az invázió meindítása előtt az izraeli kormányhoz fordult, adnák el nekik a vaskupola rakéta védelmi rendszert, udvariasan eltanácsolták, és csak közvetítést ajánlottak.
majd az invázióután, újra fegyvereket kért, és az izralei nagykövete úgy fogalmazott, zelenszkij, mint zsidó többet érdemelne.
Az izralei kormány elismeri, kötélen táncolnak:
a szíriai légteret az oroszok ellenőrzik, és védik őket az esetleges iráni támadástól. tehát nem támogathatják sem fegyverrel, sem katonával az oroszokat, és nem vesznek részt a szankciókban.
Másrsézt, nem rejtik véka alá, hogy jó kétoldalú kapcsolatuk van mind az oroszokkal, mind az ukránokkal, és az amerikaiakkal. Egyik sem kívánják veszélyeztetni, de humanitárius segítséget adnak.
Amikor Zelenszkij és a nagykövete az ukrajnában élő 200 ezer zsidóra hivatkozott, akkor Izrael azt mondta, aki akar és “haza” akar menni, annak segítenek ebben, de katonát, tábori kórházat személyzettel nem adnak.
Figyeljen más híreket is, így a jerusalem post-ot.
Akkor kérdezem, miért volna bűnös a magyar kormány álláspontja?Igen humanitárius segítséget igen.
és igaz volna, hogy ebben a katonai akcióban csak egy felelős van? vajon milyen felelősség terheli a német, a francia kormányt, akik szavatolták volna, de nem tették a minszki tűzszüneti megállapodást?
és volt egy addig is elvezető út!
Contrabass
2022-03-04 at 10:38
Nagyon sajnálom az Orosz vezetéknevű honfitársaimat, ezennel bezárult a lehetőség előttük, hogy valaha is nyugatra utazzanak.
Szőke ciklon
2022-03-04 at 10:31
Egyet értek. Egy józanul gondolkodó, realista ember, aki nem tartozik a jólétben eltunyult, elkényelmesedett, elbutult, hamis jelszavakra azonnal ugró álszent ál-liberális tömegekhez, akinek keményen meg kell küzdeni, hogy valaha olyan jóllétben élhessen, mint a rajtuk meggazdagodó nyugati polgárok, aki nem csak magával törődik, aki meghallgatja a másik felet is, azok nem ítélkeznek egyoldalúan, anélkül, hogy tisztában lennének minden körülménnyel, aki nem fél nem PC-nek lenni, azok egyet értenek a cikkben leírtakkal.
Schenkhyalfonz
2022-03-04 at 10:28
Egy biztos az ideológiai baxakodás Európát már védekezés- és/vagy megértés-képtelenné tette és amerikai barátaink is jó úton haladnak a morál-lófax (bocs a kifejezés-lopásért) erőteljes és végleges felhelyezése útján.
Normális helyzetben a közösségeket (nem írok államot, mert ezen szó jelentését a félnótások amúgy sem értik) az érdekek vezérlik, az ideológia csak kiegészítő eszköz az érdekérvényesítéshez.
Gottwald Zsolt
2022-03-04 at 10:24
Végre egy ember aki ki meri mondani a valoságot!
Le a kalappal. Gratulálok!
na4
2022-03-04 at 10:19
Remek cikk, gratuláció ?
Nagy Péter
2022-03-04 at 10:17
Tisztelt Szerkesztő Úr!
Nagyon szívemből, és eszemből beszél, illetve írt ebben a kiváló rendkívül objektív cikkben.Olyan jó lenne ha több ilyen írás lenne, minden szegmensében a MAGYAR sajtóban (Álom, édes, álom…)és nem ezt az elmebeteg tudatipari szart nyomatnák, ezt az agyzsibbasztó idiotizmus, hogy Csajkovkvij ellen tiltakozunk…mondjuk az is sokat elmond a nyugati mentális és elmeállapotokról, hogy egy tényleg egy Csajkovszkij-koncerten felháborodunk, hogy Csajkovszkij játszanak…ilyenek miért nem mennek ottani falunapra, ottani majkára meg “kürtisire” meg a többi agyahlottnak való kultúrára…akkor most a háború igazából egy neomarxista kultúr-woke háború??? mert ha az akkor azt kell mondjam, Putyin az utolsó védelmi menedék, ne cuki fiúk maradjanak csak utánnnunk…akik otthon játszák a hőst, mert mint tudjuk ezeknek az igen bátor ficsúroknak (Tényleg jakab elvtárs milyen jussban van…ilyenkor nem hűzöng a miskolci prolija…istenem szülővárosom szégyene…) az lényeg, hogy vegán-latte legen, meg wi-fi..természetesen mindez ingé’ és azonnal…
Szóval nem kell az EU-s kultúr-buzulás…maradjunk magyarok…és semlegesek, amennyire csak lehet…
Én egyébként, mint minden normális ember, – értsd: heteroszexuális, keresztény privilegizált fehér férfi – Putyin-fan vagyok…
This the way…
hufi
2022-03-04 at 10:06
Olvastam valahol, hogy Zselenszkij zsidó. Ez mindent megmagyaráz!
Jól mondom, Klárika?
Sico
2022-03-04 at 09:59
AZOK POFÁZNAK FENNHANGON AKIK NEM ÉLTEK A SZOVJETUNIÓ ÖLELÉSÉBEN DE MOST VÁGYNAK RÁ.MOCSOK ALJAS NÉPSÉG AKIK JÓ DOLGUKBAN VESZTEK MEG, KÖSZÖNJÜK MI MÁR KÓSTOLTUK ÉS KIKÖPTÜK.REMÉLEM AZ ALJAS NYUGAT IS HASONLÓAN JÁR.
Heuristx
2022-03-04 at 09:58
Vegyük komolyan azt, hogy Putyin szó szerint hitlerebb a Hitlernél. Mert még a világháború alatt sem jutott senkinek az eszébe, hogy kitiltsák Thomas Mannt vagy Goethét az oktatásból. Svájc akkor megőrizte a függetlenségét.
Most meg ki akarják tiltani Doszotojevszkijt. Értjük: a putyinista hitler-Dosztojevszkijt. Svájc függetlensége is inog.
Egyetlen előnye van a hisztériának. Megint megmutatja, hogy kiben lehet bízni, és ki felelőtlen.
Cikk: https://www.ki-philipp-verseket-keres-itt-sikeres.com/current.html
angelblind652
2022-03-04 at 09:52
Kitűnő írás.